KL CHRONICLE: Major Huan Kecam Tindakan Biadap Ahli DAP Ronnie Liu

Wednesday, October 21, 2020

Major Huan Kecam Tindakan Biadap Ahli DAP Ronnie Liu

Parti Cinta Malaysia (PCM) mengecam tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pelek dari DAP mempersoalkan sistem Raja-Raja Melayu negara ini dengan sistem beraja di negara Thailand.

Presidennya, Huan Cheng Guan berkata, apa motif dan mesej yang hendak disampaikan kepada umum oleh pemimpin DAP itu dengan mempersoalkan institusi diraja dari dua negara berkenaan.

“Apa mesej yang anda cuba hantarkan, Ronnie Liu?

“Yang di-Pertuan Agong kami menjaga rakyat dan kasihnya kepada rakyat tidak berbelah bahagi,” katanya menerusi hantaran Facebooknya, hari ini.

Baca lanjut di: https://malaysiagazette.com/2020/10/21/pcm-kecam-ronnie-liu-hina-raja-raja-melayu/


21 comments:

Anonymous said...

Kita selalu baca di twitter org pro dap tanya AGONG/SULTAN KERJA APA?

Hooiiii celaka yg bertanya, mereka kerja guna jari utk sign melulus mengizin membnrkan nenek moyang awak semua tinggal di tanah melayu mencari rezeki/kekayaan/tanah/dpt hak warganegara tanpa byk soal bahkan sultan tdk bersoal kat nenek datuk moyang lu seperti negara lain di dunia tolak anda semua.
Pi baca kata kata wasiat dr pemimpin mca mic dolu dolu.

Sultan tanah melayu tinggalkan wasiat pun korang tak mau patuh.

Ini betul betul celaka.

Anonymous said...

Kenapa dap semakin biadap?

Adanya parti melayu bersekutu dgn dap?
Adanya pemimpin melayu memeluk mesra dap?
Adanya org melayu menyokong?
Adanya perajurit bersila bersama mereka?
Adanya anak anak muda melayu pelapis negara percaya propaganda dap?

Anonymous said...

HANYA UMNO DI TANAH MELAYU SEMENANJUNG TDK PERNAH BEKERJASAMA DGN DAP.

Anonymous said...

PAS PERNAH BERSAMA DAP. BAHKAN PAS PERNAH TERPEDAYA DGN ISU GST YG DIMAINKAN DAP BUNGA PKR PH. BEGITU JUA ISU LAIN CTH KES ALTANTUYA, KAPAL SELAM DLL, PENYOKONG PAS TERPENGARUH DGN FITNAH INI. NAJIB UMNO DIHENTAM DGN FITNAH DR SEMUA ARAH. DLM CERAMAH PAK USTAZPUN KITA BOLEH DGR.

SESIAPA YG ADA SAUDARA MARA KELUARGA/KWN PENYOKONG PAS, PASTI TAU ATAU PERNAH MEMBACA WASAP/SURAT BERANTAI DIEDAR SESAMA MEREKA. FITNAH TERJAWAB SELEPAS PRU14.

AKHIRNYA PAS MENARIK DIRI DR DAP. APSAL, ADAKAH PENGKHIANATAN, PENINDASAN, DPN LAIN BELAKANG LAIN BERLAKU? KEMUDIAN HADAPI GENG SABU/PAN. KINI PERKARA YG SAMA BERLAKU KE UMNO? BERSATU?

JIKA PAS MENARIK DIRI JD JGN PERSOAL UMNO/PENYOKONG JIKA MENARIK DIRI KERANA RASA DIKHIANATI. TENTU PAS/PRO LEBIH MEMAHAMI KERANA MERASA TERLEBIH DAHULU DIKHIANATI RAKAN SEKUTU?

Anonymous said...

NO ANWAR DAP MAHATHIR
NO PKR DAP PEJUANG
BUNGA SETAKAT MENJELANG PRU15, BKN BERSAMA PRU15

Anonymous said...

HANYA UMNO PAS/BN
HANYA MN

Anonymous said...

Gencatan politik... iooo ko
Jgn pulak dpn gencat belakang rejam.
Jgn disangka air tenang tarak puaka.

Gencat jap... taukah anda apa maksud ma dibelakang nama org china di china.
Ali ma
Fatima ma
Khatijah ma...

MA itu merujuk kpd Muhammad. Bermakna beragama islam.
Adakah jack ma seorg muslim?

Anonymous said...

Tetapi tdk bermakna semua muslim. La ni ada yg dah murtad. Tapi tetap mengekalkan ma di belakang namanya. Ditambah pula dgn tekanan yg dihadapi org islam china di negara komunis.

Mcm kita, melayu pasti dikata muslim. Tapi dah ada melayu murtad. Tetap guna nama melayu.

Aku tak tau samada jack ma muslim atau tdk. Jd tak heranlah bila kita baca kesusahan hidupnya di waktu kecil/masa lampau.

Anonymous said...

Anak anak muda adakah anda mau berkiblatkan parti/pemimpin menyokong perjuangan komunis?

Anonymous said...

MAS akhirnya tawar VSS dan mungkin tutup firefly jadi syarikat kebangsaan semua bermula zaman Tun Daim dan Anwar melalui Tajuddin Ramli proksi Daim sekarang terasa bahana dari perbuatan mereka.

Oleh kerana ramai yg menganggur buang kerja sebab Covit19 ekonomi merudum maka umur persaraan wajib kena kembalikan pada 55 tahun. Suka atau tidak sektor awam dan swasta kena terima.

Bila ramai bersara umur 55 tahun maka graduan menganggur dan lepasan kolej spm stpm dll akan mengantikan pesara wajib ini.

Bulan depan bentang bajet wajib turunkan umur bersara pada 55 tahun.

Sekarang buisness online, grab, grab food dll sudah jadi trending maka tiada alasan umur bersara wajib 60 tahun

Bersara 60 tahun yg dipraktik zaman Tun adalah idea bodoh dan lapuk..

Anonymous said...

Jho lo melayang sampai jd beruang
Kini macau scam melompat jd atlit jd babi ka?

Kita nak panjat pagar rumah pun terkial kial.

2 Pembantu yg bantu melarikan diri tu sapa? Mana gambarnya? Dah ditangkap ke belum? Jika belum, kenapa tak diedar gambarnya ke khalayak ramai seperti biasa utk cari org salah. Byk sungguh rahsia? Pelikkan?

Anonymous said...

DARURAT DARURAT DARURAT

Kita mkn kerepek tengok pemimpin gelabah berok. Sdpnya krup krap krup krap.

Anonymous said...

Rakyat.... kufur nikmat. Percaya fitnah sebarkan fitnah bab surat berantai mainkan fitnah. Kufur nikmat sebelum pru 14.

Pemimpin... dah berkuasa jlnkanlah tugas mcm yg kauuuuuuuuu catat dlm manifesto dan janji yg kauuuuuuuu tabur sebelum menang dan kata TIADA RASUAH, tapi terbalik dr semua itu, janji tinggal janji rakyat merana. Dah meroyan nak darurat?

Perasan ke idok,nak ngaku ke idok semua kucar kacir huru hara rakyat negara ni berlaku selepas pru 14. Ini lah kufur nikmat percaya fitnah.

Kesalahan sendiri undi org yg salah.

Anonymous said...

SAMPAI SEKARANG AKU MENUGGU SEMUA ASET KERAJAAN YG DIJUAL PH, YG DILAUNG LAUNG KENCANG GEGAR SATU MALAYSIA SEBELUM PAS UMNO BERGABUNG DGN MIDIN DISIASAT?

TUNGGU PUNYA TUNGGU DAH NAK DARURAT?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Semua main mandat rakyat.
Mandat rakyat mandat rakyat
Dah rakyat beri mandat suruh siasat kes tabung hj jual aset, bila lagi pas umno nak desak berdegor degor suruh midin siasat ni. Midin tak mau ka? Apsal midin tak mau? Nak tutup apa? Pas umno dah tak berteloq ka?

Ni baru satu kes. Byk lagi kes lain. Nampak gayanya pendam je la terutama kes bersatu?

Sebelum berkuasa lain bicara?
Selepas berkuasa lain bicara?

Anonymous said...

Nak DARURAT dah?
Ehhhhh bila nak siasat ni.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Hak alahhhh ada pulak yg ajak demo cam indon bangkok.
Heei bangang korang yg undi ph pru 14. Merana 22 bln.
Dpt pm dr bersatu, menteri kanan alias tpm dr pkr ke bersatu. Jejak ph. Apa korang harap. Yg berkuasa dr jejak ph. Hadap je la pilihan tgn sendiri.

Anonymous said...

Yg muda konon bakal dpt gaji 2rb ke atas.
Free ptptn free pendidikan. Byk peluang kerja. Sekali menteri muda goyang mulut, berdesub anak muda TUKAR KERAJAAN.
Al hasil suruh ride motor. Ingatkan kerja opih. Yg dah diopih diberhentikan pulak. Mak aiii senangnya goyang mulut dah jd YB.
Ingat ptptn free rupanya yilek, dah tu tarak diskon kahkahkah.

Bahana bila percaya kalimat KITA TUKAR KERAJAAN NANTI BILA TAK BAGUS KITA TUKAR BALIK.

Tak patah 5 thn, 22 bln je mcm mcm kesempatan boleh di ambil. Mcm mcm perkara boleh berlaku. Nak tunggu 5 thn cer pegang muka tu tengok peta ppinang dgn singapura. Faham faham tak paham sudah.

Anonymous said...

Panik darurat?
Panik apakebende ke. Hari hari kita cam tu juga. Yg panik pemimpin. Nak berdemo? Wooiii dulu tak puas berdemo melalak kat jln ke. Apa ko dpt. Gaji mewah idup senang. Lagi huru hara bawah ph.

Bagus letak terus bawah agong dan tentera. Harap agong lantik pemimpin baru jaga rakyat bkn jaga poket dan kroni. Dah ok semua baru buat pru 15.

Anonymous said...

KES MELIBATKAN ORG ORG BERSATU/BEKAS BILA NAK DIBICARA?

DAH MINTAK DARURAT? KES MASIH TERPENDAM?

Anonymous said...

Kalau tak bagus kita tukar balik gomen. Sekali je kita cuba tukar.
Korang ingat 5thn tu pendek. Baru 22bln dah merapu idup korang. Percaya dgn goyangan mulut YB.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget