KL CHRONICLE: Major Huan Kecam Tindakan Biadap Ahli DAP Ronnie Liu

Wednesday, October 21, 2020

Major Huan Kecam Tindakan Biadap Ahli DAP Ronnie Liu

Parti Cinta Malaysia (PCM) mengecam tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pelek dari DAP mempersoalkan sistem Raja-Raja Melayu negara ini dengan sistem beraja di negara Thailand.

Presidennya, Huan Cheng Guan berkata, apa motif dan mesej yang hendak disampaikan kepada umum oleh pemimpin DAP itu dengan mempersoalkan institusi diraja dari dua negara berkenaan.

“Apa mesej yang anda cuba hantarkan, Ronnie Liu?

“Yang di-Pertuan Agong kami menjaga rakyat dan kasihnya kepada rakyat tidak berbelah bahagi,” katanya menerusi hantaran Facebooknya, hari ini.

Baca lanjut di: https://malaysiagazette.com/2020/10/21/pcm-kecam-ronnie-liu-hina-raja-raja-melayu/


29 comments:

Anonymous said...

Kita selalu baca di twitter org pro dap tanya AGONG/SULTAN KERJA APA?

Hooiiii celaka yg bertanya, mereka kerja guna jari utk sign melulus mengizin membnrkan nenek moyang awak semua tinggal di tanah melayu mencari rezeki/kekayaan/tanah/dpt hak warganegara tanpa byk soal bahkan sultan tdk bersoal kat nenek datuk moyang lu seperti negara lain di dunia tolak anda semua.
Pi baca kata kata wasiat dr pemimpin mca mic dolu dolu.

Sultan tanah melayu tinggalkan wasiat pun korang tak mau patuh.

Ini betul betul celaka.

Anonymous said...

Kenapa dap semakin biadap?

Adanya parti melayu bersekutu dgn dap?
Adanya pemimpin melayu memeluk mesra dap?
Adanya org melayu menyokong?
Adanya perajurit bersila bersama mereka?
Adanya anak anak muda melayu pelapis negara percaya propaganda dap?

Anonymous said...

HANYA UMNO DI TANAH MELAYU SEMENANJUNG TDK PERNAH BEKERJASAMA DGN DAP.

Anonymous said...

PAS PERNAH BERSAMA DAP. BAHKAN PAS PERNAH TERPEDAYA DGN ISU GST YG DIMAINKAN DAP BUNGA PKR PH. BEGITU JUA ISU LAIN CTH KES ALTANTUYA, KAPAL SELAM DLL, PENYOKONG PAS TERPENGARUH DGN FITNAH INI. NAJIB UMNO DIHENTAM DGN FITNAH DR SEMUA ARAH. DLM CERAMAH PAK USTAZPUN KITA BOLEH DGR.

SESIAPA YG ADA SAUDARA MARA KELUARGA/KWN PENYOKONG PAS, PASTI TAU ATAU PERNAH MEMBACA WASAP/SURAT BERANTAI DIEDAR SESAMA MEREKA. FITNAH TERJAWAB SELEPAS PRU14.

AKHIRNYA PAS MENARIK DIRI DR DAP. APSAL, ADAKAH PENGKHIANATAN, PENINDASAN, DPN LAIN BELAKANG LAIN BERLAKU? KEMUDIAN HADAPI GENG SABU/PAN. KINI PERKARA YG SAMA BERLAKU KE UMNO? BERSATU?

JIKA PAS MENARIK DIRI JD JGN PERSOAL UMNO/PENYOKONG JIKA MENARIK DIRI KERANA RASA DIKHIANATI. TENTU PAS/PRO LEBIH MEMAHAMI KERANA MERASA TERLEBIH DAHULU DIKHIANATI RAKAN SEKUTU?

Anonymous said...

NO ANWAR DAP MAHATHIR
NO PKR DAP PEJUANG
BUNGA SETAKAT MENJELANG PRU15, BKN BERSAMA PRU15

Anonymous said...

HANYA UMNO PAS/BN
HANYA MN

Anonymous said...

Gencatan politik... iooo ko
Jgn pulak dpn gencat belakang rejam.
Jgn disangka air tenang tarak puaka.

Gencat jap... taukah anda apa maksud ma dibelakang nama org china di china.
Ali ma
Fatima ma
Khatijah ma...

MA itu merujuk kpd Muhammad. Bermakna beragama islam.
Adakah jack ma seorg muslim?

Anonymous said...

Tetapi tdk bermakna semua muslim. La ni ada yg dah murtad. Tapi tetap mengekalkan ma di belakang namanya. Ditambah pula dgn tekanan yg dihadapi org islam china di negara komunis.

Mcm kita, melayu pasti dikata muslim. Tapi dah ada melayu murtad. Tetap guna nama melayu.

Aku tak tau samada jack ma muslim atau tdk. Jd tak heranlah bila kita baca kesusahan hidupnya di waktu kecil/masa lampau.

Anonymous said...

Anak anak muda adakah anda mau berkiblatkan parti/pemimpin menyokong perjuangan komunis?

Anonymous said...

MAS akhirnya tawar VSS dan mungkin tutup firefly jadi syarikat kebangsaan semua bermula zaman Tun Daim dan Anwar melalui Tajuddin Ramli proksi Daim sekarang terasa bahana dari perbuatan mereka.

Oleh kerana ramai yg menganggur buang kerja sebab Covit19 ekonomi merudum maka umur persaraan wajib kena kembalikan pada 55 tahun. Suka atau tidak sektor awam dan swasta kena terima.

Bila ramai bersara umur 55 tahun maka graduan menganggur dan lepasan kolej spm stpm dll akan mengantikan pesara wajib ini.

Bulan depan bentang bajet wajib turunkan umur bersara pada 55 tahun.

Sekarang buisness online, grab, grab food dll sudah jadi trending maka tiada alasan umur bersara wajib 60 tahun

Bersara 60 tahun yg dipraktik zaman Tun adalah idea bodoh dan lapuk..

Anonymous said...

Jho lo melayang sampai jd beruang
Kini macau scam melompat jd atlit jd babi ka?

Kita nak panjat pagar rumah pun terkial kial.

2 Pembantu yg bantu melarikan diri tu sapa? Mana gambarnya? Dah ditangkap ke belum? Jika belum, kenapa tak diedar gambarnya ke khalayak ramai seperti biasa utk cari org salah. Byk sungguh rahsia? Pelikkan?

Anonymous said...

DARURAT DARURAT DARURAT

Kita mkn kerepek tengok pemimpin gelabah berok. Sdpnya krup krap krup krap.

Anonymous said...

Rakyat.... kufur nikmat. Percaya fitnah sebarkan fitnah bab surat berantai mainkan fitnah. Kufur nikmat sebelum pru 14.

Pemimpin... dah berkuasa jlnkanlah tugas mcm yg kauuuuuuuuu catat dlm manifesto dan janji yg kauuuuuuuu tabur sebelum menang dan kata TIADA RASUAH, tapi terbalik dr semua itu, janji tinggal janji rakyat merana. Dah meroyan nak darurat?

Perasan ke idok,nak ngaku ke idok semua kucar kacir huru hara rakyat negara ni berlaku selepas pru 14. Ini lah kufur nikmat percaya fitnah.

Kesalahan sendiri undi org yg salah.

Anonymous said...

SAMPAI SEKARANG AKU MENUGGU SEMUA ASET KERAJAAN YG DIJUAL PH, YG DILAUNG LAUNG KENCANG GEGAR SATU MALAYSIA SEBELUM PAS UMNO BERGABUNG DGN MIDIN DISIASAT?

TUNGGU PUNYA TUNGGU DAH NAK DARURAT?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Semua main mandat rakyat.
Mandat rakyat mandat rakyat
Dah rakyat beri mandat suruh siasat kes tabung hj jual aset, bila lagi pas umno nak desak berdegor degor suruh midin siasat ni. Midin tak mau ka? Apsal midin tak mau? Nak tutup apa? Pas umno dah tak berteloq ka?

Ni baru satu kes. Byk lagi kes lain. Nampak gayanya pendam je la terutama kes bersatu?

Sebelum berkuasa lain bicara?
Selepas berkuasa lain bicara?

Anonymous said...

Nak DARURAT dah?
Ehhhhh bila nak siasat ni.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Hak alahhhh ada pulak yg ajak demo cam indon bangkok.
Heei bangang korang yg undi ph pru 14. Merana 22 bln.
Dpt pm dr bersatu, menteri kanan alias tpm dr pkr ke bersatu. Jejak ph. Apa korang harap. Yg berkuasa dr jejak ph. Hadap je la pilihan tgn sendiri.

Anonymous said...

Yg muda konon bakal dpt gaji 2rb ke atas.
Free ptptn free pendidikan. Byk peluang kerja. Sekali menteri muda goyang mulut, berdesub anak muda TUKAR KERAJAAN.
Al hasil suruh ride motor. Ingatkan kerja opih. Yg dah diopih diberhentikan pulak. Mak aiii senangnya goyang mulut dah jd YB.
Ingat ptptn free rupanya yilek, dah tu tarak diskon kahkahkah.

Bahana bila percaya kalimat KITA TUKAR KERAJAAN NANTI BILA TAK BAGUS KITA TUKAR BALIK.

Tak patah 5 thn, 22 bln je mcm mcm kesempatan boleh di ambil. Mcm mcm perkara boleh berlaku. Nak tunggu 5 thn cer pegang muka tu tengok peta ppinang dgn singapura. Faham faham tak paham sudah.

Anonymous said...

Panik darurat?
Panik apakebende ke. Hari hari kita cam tu juga. Yg panik pemimpin. Nak berdemo? Wooiii dulu tak puas berdemo melalak kat jln ke. Apa ko dpt. Gaji mewah idup senang. Lagi huru hara bawah ph.

Bagus letak terus bawah agong dan tentera. Harap agong lantik pemimpin baru jaga rakyat bkn jaga poket dan kroni. Dah ok semua baru buat pru 15.

Anonymous said...

KES MELIBATKAN ORG ORG BERSATU/BEKAS BILA NAK DIBICARA?

DAH MINTAK DARURAT? KES MASIH TERPENDAM?

Anonymous said...

Kalau tak bagus kita tukar balik gomen. Sekali je kita cuba tukar.
Korang ingat 5thn tu pendek. Baru 22bln dah merapu idup korang. Percaya dgn goyangan mulut YB.

Sonam Sharma said...

Spend Night With Your Young Udaipur Escorts At Hotel Room
Callgirls in Udaipur is one of the most reliable escort agency of udaipur and we’ve been looked upon with respect by the local and international hooker clients for its best erotic outcall services. We are sure our Udaipur Escorts ladies are even hotter and sexier than your crush.

Udaipur Escorts
Escorts Service in Udaipur

Ankita Tiwari Kolkata Escort Service In Call Girl said...


WHATSAPP CALL GIRL NUMBER
WHATSAPP NO OF CALL GIRL

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
INI CERITAKU

Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI KU
NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
Nama Saya: MURNI SANTI
Email Saya: murnisanti55@gmail.com

Unknown said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

Asmaul said...

Nama saya Asmaul Khusnuliyah, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp. 12,3 juta untuk seorang pria di Afrika. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Mitu Maria yang kemudian memperkenalkan saya dengan Ibu Helen Wilson, Manajer Kantor Keuangan WEMA, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Ibu Sarah. Maka saya menghubungi Bu Sarah melalui email: helenwilson719@gmail.com dan juga di WhatsApp: +1-585-326-2165

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp640 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman tersebut disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan penjamin untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 4 jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

Saya kira itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp640 juta. Saya sangat senang akhirnya ALLAH menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan saya keinginan hati saya.

Semoga ALLAH memberkati Bu Helen yang telah memberi saya kehidupan yang adil, maka saya berpesan kepada siapapun yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Bu HELEN WILSON via email: (helenwilson719@gmail.com) dan WhatsApp: +1-585-326-2165 untuk pinjaman Anda

Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada ALLAH untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (asmaulkhusnuliyah1@gmail.com)
Salam pembuka

Kuwat Wibawa said...

BAGAIMANA SAYA MENDAPAT PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN BESAR INI

Halo teman-teman sekalian, saya Kuwat Wibawa, saat ini tinggal di Surabaya. Saat ini saya seorang janda dengan tiga anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada April 2020 dan saya perlu membiayai kembali. bayar tagihan saya dan perbesar bisnis. Saya mencoba mencari pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman baik swasta maupun perusahaan tetapi tidak pernah berhasil, dan sebagian besar bank menolak kredit saya, jangan menjadi mangsa para penjahat di luar sana yang menyebut diri mereka pemberi pinjaman uang, mereka semua scam, yang mereka inginkan hanyalah uang Anda dan Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi mereka telah melakukannya kepada saya lebih dari dua kali sebelum saya bertemu dengan Nyonya Helen Wilson. Setelah ditipu sebesar Rp 16 juta oleh para scammer, saya semakin terlilit hutang dan saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman.

Jadi saya berdiskusi dengan teman saya Asmaul, dia adalah seorang Perawat dan memiliki pengalaman serupa. Dia kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan tersebut. Teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, saya memberanikan diri dan menghubungi Bu Helen, mengisi formulir aplikasi pinjaman. Semuanya berjalan lancar dan yang paling menarik adalah pinjaman saya ditransfer kepada saya dalam waktu 24 jam jadi saya akan menyarankan Anda untuk menghubungi Ibu Helen jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman dan Anda yakin dapat membayar kembali. hubungi dia melalui email ……… (helenwilson719@gmail.com) atau melalui WhatsApp; +1-585-326-2165. Tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada cosigner dengan hanya suku bunga 2% dan rencana pembayaran kembali yang lebih baik dan jadwal jika Anda harus menghubungi perusahaan mana pun dengan referensi untuk mendapatkan pinjaman tanpa agunan kemudian hubungi Ny. Helen Wilson hari ini untuk pinjaman pasti Anda, dijamin 100%.

Mereka menawarkan semua jenis kategori pinjaman mereka

Pinjaman jangka pendek (5_10 tahun)
Pinjaman jangka panjang (20_40)
Pinjaman berjangka media (10_20)
Mereka menawarkan pinjaman seperti
Pinjaman perumahan ............., Pinjaman usaha ........ Pinjaman mobil .......
Pinjaman pelajar .........., Pinjaman awal .......
Pinjaman Real Estat ......., Pinjaman Perusahaan ....... dll
Email .......... helenwilson719@gmail.com
WA: +1-585-326-2165
Ketika datang ke krisis keuangan dan pinjaman maka Helen Wilson keuangan adalah tempat untuk pergi tolong katakan padanya saya Tuan Kuwat Wibawa mengarahkan Anda dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya (kuwatwibawa1@gmail.com)

Anonymous said...

SHARING MESSAGES BY MAYANMAR GROUPS ABOUT YIP KUM FOOK AT SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, TAMAN DESA JAYA, KEPONG.....
Dear Sir and Madam,
We are Myanmar group in Malaysia; we lived in Malaysia over decade and always went to one of SAMNAK SAMBODHI Buddhist temple in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we were very sad and regretting with the committees of temple because they are using our monks in wrong conception of Buddhist teaching or Buddhist rules. We came to temple to help our monks and respected of our religion.
That temple is president of name: YIP KUM FOOK(lawyer), that our monks said and he is invited our monks from Myanmar to in charge of that temple but without pay anything to our monks, added he and his not respecting of our monks and sometime he ordered of his people to collected item such as paper, mineral water etc. without inform any words to our monks. In our religious believed we can’t take anything of holy place, if we done we are sin.
In pervious, our monk said the committees always asked money from him, when our monks gave RM20,000.00 in cash on 2001 to the committees, then committees keep silent, later committees make problem with our monk again and cancelled of our monk Visa permit to stayed in Malaysia, then our monk, Sadayaw Nandiya) go to Australia and our monk not come that temple at long time. “YIP KUM FOOK gave our monk notebook computer for to cover of that amount of money our monk said”
Many local people around temple said, now no more people come to this temple because committees is always make problem and we are heard from local people said: YIP KUM FOOK ordered of his people to put fire of Hindu temple at Taman Daya, Kepong because he needed that place to make his business about many years ago. “Everybody known what he done for Hindu temple at Taman Daya, Kepong”

Last time also he invited police to arrest the monks at holy place(temple) and locked the temple without afraid and shameful of people because he believed committee is big and has more authority, also his son always says to people: this temple is belonging of his father. “This temple donated from public, we are work hard for this temple”

This temple the committees always changed the monks, now they change the new monk to in charge of temple, this new monk also complaint the bad things of committees because committees also wait for donation box only, they without help anything to our monks. And committees controlled of our monks not to talk more or complaint more, our monks lived there as slaver and afraid of committees’ members.

In new building where remaining of Buddha statue marble; we have renovation of Buddha statue because that Buddha statue is put very low, we lift to highest the committees don’t like and unhappy. In our country, anyone be able to come temple to worship the Buddha but in Malaysia is different temple controlling by committees.
We hope everyone preserve of Buddhist teachings, and please safety of our monks, not see only money as this of temple. When we asked some of our people (Myanmar) and local people, the committees are very low of idea because is very narrow mind and without education of religions. And committees will not be disturbing of our monks, monks are like our father to take care of Buddhism and temple is like our place of resolving of our problem.

Recently, our monk (Sadayaw Ashin Indaka original from Madalay, Myanmar) has been staying in this temple also unhappy because the committees are not pay anything to him, he is working in hardly to advise people and we also unhappy and very sad when heard the bad news from our monks. Sometime the committees people came and shouting in the temple without have any reason and done what they need to do, our monk said, the committees of this temple don’t have Buddhist teachings in their mind, may be next time Buddhist can destroy.
From Myanmar Buddhist group in Malaysia but many word complaint by local Buddhist community in Malaysia.

Anonymous said...

Malang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI menjadi tempat menghalau Hantu oleh kuil presiden DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak), mungkin ada jawatankuasa di kuil yang sangat rendah pengetahuan Dhamma, mereka hanya menunggu wang derma dari penganut Myanmar dan mereka mengambil wang dari Sami Buddha Myanmar, ada jawatankuasa tidak berasa malu dan mereka memikirkan nasib malang kuil

Beberapa bulan yang lalu, mereka menjemput Sami Buddha Tibet untuk melaungkan dan membuang kuil malang, mereka mengatakan kuil itu mempunyai banyak hantu dan mereka tidak fikir DATUK YIP KUM FOOK adalah hantu yang terbesar di Malaysia kerana dia(Yip) menendang Sami Buddha keluar dari kuil, ini adalah dosa berat dalam agama Buddha

Kami perlu dan bercadang untuk menghantar beberapa surat kepada Sultan Selangor kerana DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak) mendapat gelaran datuk dari Sultan Selangor dan menghantar semua masyarakat Buddha di malaysia.... orang jahat tidak bolih menyimpan negara kita, juga jangan kasihan kepadanya

MASYARAKAT BUDDHA DI MALAYSIA

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget