KL CHRONICLE: KL Chronicle : BELANJAWAN NEGARA 2021 KITA SEMUA WAJAR SOKONG PERDANA MENTERI

Monday, October 26, 2020

KL Chronicle : BELANJAWAN NEGARA 2021 KITA SEMUA WAJAR SOKONG PERDANA MENTERI


1. Kami merujuk kepada kenyataan yang dikeluarkan sebentar tadi oleh KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah dimana Al-Sultan Abdullah mengingatkan ahli-ahli politik untuk memberhentikan segera segala politicking yang boleh mengganggu kestabilan pemerintahan negara.

2. Sehubungan dengan itu, kami menyeru kepada semua Ahli Parlimen di Malaysia untuk bersatu hati dan pastikan Belanjawan Negara 2021 diluluskan di Parlimen demi rakyat Malaysia. Umum ketahui bahawa pandemik ini kini berada pada tahap yang kritikal di mana jumlah kes telah mencecah tiga digit setiap hari. 



3. Sekiranya Belanjawan Negara 2021 diluluskan oleh Parlimen kelak tanpa disabotaj oleh mana – mana pihak, ia akan memberi impak yang besar kepada usaha kerajaan untuk menangani penularan virus ini serta inisiatif – inisiatif bantuan kewangan kepada rakyat Malaysia yang terjejas teruk kerana kehilangan sumber pendapatan dan perniagaan.

4. Selain itu, kelulusan Belanjawan Negara 2021 juga akan memberikan peruntukan kewangan yang diperlukan oleh petugas barisan hadapan bagi melancarkan tugas dan tanggungjawab mereka dalam membantu menjamin mengurangkan kadar kes Covid-19. 

5. Akhir sekali, kami ingin menyeru kepada semua Ahli Parlimen agar dapat mengenepikan kepentingan politik mereka dan bekerjasama memastikan agenda untung nasib rakyat dapat dicapai dengan kata sepakat yang akan membawa keberkatan kepada kita semua.  

Terima kasih

36 comments:

Anonymous said...

La ni mohon jgn sabotaj belanjawan. Sekejap je Allah tunjuk, byr cash jgn SABOTAJ org lain.

Ingat Allah tu ada. Apa pun perancangan manusia, perancangan Allah tdk mampu ditolak manusia.

Anonymous said...

SOKONGAN UMNO UTK BELANJAWAN UTK RAKYAT.
BKN SOKONGAN UTK KERAJAAN BERSATU. AKU KELUARGA TAK AKAN UNDI BERSATU JIKA CALUN DI KAWASAN AKU. TERSERAH PEMIMPIN UMNO NAK BUAT APA. RASANYA RAMAI AKAR UMBI AKAN LAKUKAN YG SAMA.

Anonymous said...

Era mahathir... 1MDB utk tarik sokongan
MUHYIDDIN... COVID meraih harapan/simpati dr rakyat?

Terkini...seruan agong utk hadapi kecelaruan ekonomi, kesejahteraan rakyat negara dan hadapi covid.

Alhamdulillah darurat tdk digunapakai mengikut kehendak selera masing masing?

SOKONGAN UTK KESEJAHTERAAN RAKYAT BKN SOKONGAN KPD PEMIMPIN BERSATU MENGUASAI KABINET.

Anonymous said...

Skg ini ada dua pilihan utk Ph. 1. Undi tak percaya 2. Undi bajet. Tak beri undi tak percaya mereka tak akan undi bajet. Beri mereka utk bukti mereka ada numbor

Anonymous said...

Utk umno beri sokongan utk bajet. Utk sejahtera rakyat bkn parti bersatu. Lepas lulus bajet baru kita pastikan umno di atas bkn dibawah kaki sesiapapun.

Lulus tak lulus, dr situ kita tau berapa no.

Ketua armada dah turun nada. Tapi aku tak kan percaya begitu mudah. Biasalah org tengah tersepit. Dah berkuasa?

Anonymous said...

DAP: akan pertahan raja raja melayu dan hak keistimewaan melayu dan agama islam.

Anda percaya? Kah kah kah
Baru je kecoh pasal pembesar suara di masjid/surau?
Kg warisan melayu di penang?
Seribu kisah melayu di penang di bawah dap?

Anonymous said...

Hari ni aku terbaca berita;
Mahathir: hanya fikir nasib melayu?

Tanpa sedor terus aku berguling guling berdekah dekah kah kah kah.

Anonymous said...

Ada makhluk terketaq ketaq tunggu belanjawan.
Lulus tak lulus..lulus tak lulus.

Anonymous said...

Utk lulus bajet mesti dpt sokongan mojoriti (tak kiralah tipis tak tipis), najib seru semua parti dlm negara termasuk parti nuor kecuali dap, bersetuju dan beri sokongan utk lulus bajet. Bkn sokong nuor jd pm. Bkn sokong pkr. Meeting tu bincang utk beri kelulusan dan sokong bajet.

Secepat kilat berita dlm mesyuarat rahsia tersebar ke pihak lawan kata najib sokong nuor. Padahal semasa keluar katanya semua tutup mulut bila wartawan tanya hasil meeting. Berita di putar alam. Saper yg bocor berita tu? HAHAHA

Najib sdr yg sokong midin ni tipis tipis kulit bawang. Boleh nangis wooo. Kita tak tau beberapa je tarik sokongan, midin terpukang, gagal lulus bajet. Dgn cara bersama mintak nuor sokong bajet, bkn sokong nuor jd pm, jd tak mustahil ada tambahan utk sokong midin lulus bajet.

Itu maksud bekerjasama dgn nuor tanpa dap utk lulus bajet. Maknanya midin kenalah bawak nuor dlm perbincangan gamaknya. Jgn bagi peluang dap berada dlm perbincangan negara.

Najib kata setuju tak setuju terserah ke pimpanan atasan.

Utk sokongan pru 15 AKU
NO DAP ANWAR MAHATHIR MUHYIDDIN AZMIN BERSATU

Anonymous said...

Kan ada berita tersebar mungkin muhyiddin merapat/kembali ke dap utk tarik sokongan lulus bajet.

Kata mati dap: mungkin boleh tapi pecat/keluarkan 2 menteri?
Taukan 2 menteri tu? Org kanan?

Parah betul ke hulu hilir cari sokongan. Sbb tu kpd sesiapa pun bila jd pemimpin jgn sabotaj. Jgn angkuh ketika di atas. Jgn berlagak semasa berkuasa. Jgn dpn lain belakang lain.

Labuuuuuu.... masak lomak je la sodap di mkn.

Anonymous said...

JIKA BERSAMA DAP TAU TAU AJELAH. ANGKAT DAP BERKUASA. JIKA INI BERLAKU BERMAKNA BKN UTK RAKYAT TAPI UTK KUASA DAN KEPENTINGAN SENDIRI.

Anonymous said...

Aikk ketua armada angkuh balik. Benda yg tak rosak kenapa nak baiki.
Kah kah kah katanya menteri menangis pujuk midin jgn letak jawatan. Iyo ko. Ini bkn rosak dah jahanam. Mau tak menangis hilang jawatan woii.
Angkuh balik ke selepas umno sokong lulus bajet.

Anonymous said...

BENDA TAK ROSAK KENAPA NAK BAIKI

Mungkin cara halus cam org bunian nak bagitau kat rakyat, ekonomi negara teguh seteguhnya, rakyat jgn risau duit masuk byk, pelaburan berpusu pusu beratur nak masuk malaysia. Rakyat tgh idup senang. Swasta untung byk tiada bankrap. Kerja byk. Tiada yg kena berhenti kerja. Pokoknya semua berbuah.

Hahhhhh

Anonymous said...

BENDA TAK ROSAK KENAPA NAK BAIKI

Menteri kewangan jaga duit. Beratur menteri, nama menteri ni disebut. Betul la tu tak nafi susun atur duit negara. Kerana dia sorang dpt menutup menteri haprak lain? Menteri ni jaga ekomomi ke? Bawak pelaburan masuk ke? Jaga glic glc ke?

Alhamdulillah duit dikumpul najib dpt diguna zmn darurat. Dpt disusun atur oleh menteri kewangan. Dpt diagih secara baik oleh menteri kewangan. Terima kasih najib.

Anonymous said...

2 keadaan tdk berubah..

1. Rakyat tetap percaya fitnah. Tetap percaya mainan fitnah. Tetap mkn fitnah. Konon dah serik dgn ph 22bln, tapi tetap percaya dgn berita fitnah yg dibawa sekutu mereka.

Modus propaganda yg sama diulang ulang hingga org percaya. Satu pihak buat berita, disambut yg lain disebar meluas.

2. Pemimpin umno tdk berubah? Walau dah kalah pru14. Berada di atas tdk melihat yg bawah. Akar umbi tdk dihargai? Hanya dimulut tdk selari perbuatan? Lebih menghargai dan mendgr dan beri sokongan ke pihak lawan/parti lain dr akar umbi parti sendiri/ahli parti sendiri?
Mungkin pemimpin umno mau sejara kekalahan berulang? Jd dptlah menyenangkan hati bersatu?

Masa umno kalah diam membisu main selamat. Bila umno naik kembali byk suara.

Anonymous said...

Aku ni tengok berita yg dipapar je. Kata wartawan semua pemimpin umno tutup mulut bila ditanya hasil mesyuarat. Tapi kalau tak silap aku ada berita kata hishamuddin dan mastura tolak sokong anwar. Rasanya diberitahu oleh hisham semasa ditanya wartawan. Kena cari balik berita ni utk disahkan kebnrannya. Jika bnr kenyataan pendek tu dah buat kecoh. Padahal penerangan maksud najib pjg dlm meeting (dah dijelas najib). Jika bnr mengapa hanya beritahu tolak sokong anwar. Sekali lalu kita dgr seolah najib sokong anwar sebagai pm dan mahu bergabung dgn anwar?

Dr awal sudah diberitahu semua ahli parlimen umno dipanggil utk memberi kebebasan kpd semua utk mengeluarkan pendpt dan cadangan atas keputusan titah agong tdk membnrkan darurat. Semua bebas bersuara beri pendpt dan cadangan dan akan diusul ke mesyuarat tertinggi umno, keputusan tertakluk kpd keputusan atasan. Semua usulan/perbincangan adalah rahsia.

Najib ada hak bersuara beri pendpt/cadangan.
Begitu jua yg lain ada hak.

Aku heran dlm byk usulan pendpt dan cadangan yg dibincang, mengapa sekerat usulan najib dijdkan bhn?

Mengapa berita yg dikeluar pihak lawan begitu pantas? Mesyuarat belum buat keputusan bahkan rasanya belum tamat?

Anonymous said...

KELEMAHAN NAJIB TERLALU PERCAYAKAN ORG DISEKELILINGNYA.
PEGUAM SHAFIE JUGA MENYATAKAN YG SAMA.

Anonymous said...

Najib: Ikhlas dr seorang ahli parti yg paling lantang menentang gagalkrasi PH tiap tiap hr secara habis habisan sepjg 22 bln sehingga PH tumbang tanpa meminta sebarang jawatan dlm parti atau kerajaan pd ketika hampir semua pemimpin pemimpin lain membisu dan playsafe:

Padu kata kata akhir dr ulasannya atas tohmahan dilempar kpdnya. Setelah berhasil, umno kembali naik, pemegang jawatan mendpt habuan? Utk najib, ditikam belakang bahkan ada yg berbunyi/berusaha agar beliau dipecat dr umno?

Anonymous said...

Kenapa najib? Selagi ada najib sukarlah rancangan mereka utk berjaya menguasai umno dan meletak umno dihujung jari mereka.

Anonymous said...

Moga najib sdr jgn anggap mereka semua baik jujur ikhlas kpdnya walau sesama parti. Musuh dlm selimut.

Lihat mahathir, apa ia lakukan kpd org org seperti ini yg ia anggap musuh baginya?
Lihat mahathir apa ia lakukan kpd org yg ia anggap mengganggu perancangannya?

Kita tdk maulah najib bertindak zalim tapi jgn terlalu percaya kpd org disekelilingnya yg berwajah manis didpn terutama ketika anda di atas.

Anonymous said...

Wow blog editor malaysia.
Kupasan artikel artikelnya membuka minda kita DISEBALIK DISEBALIK DISEBALIK sesuatu ada sesuatu. Membuat kita berfikir disebaliknya.

Anonymous said...

SIAPAKAH DISEBALIK MALAYSIA NOW?

Anonymous said...

Bossku dah jadi underboss

Anonymous said...

Huru hara negara kerana politik. Rakyat kena pemimpin parti politik kena. Dua dua kena. Hadap.

Terpedaya fitnah pilih ph. Berangan dgn janji, pilih ph. 22bln kucar kacir dibuat. Ingat makin senang makin susah adanya.

Akar umbi umno dah nasihat. Pro umno dah nasihat. Sebahagian pemimpin umno dah nasihat. Mcm mcm pendpt diberi. Semua tak jln. Hanya nak dgr nasihat dua tiga kerat je. Nasihat yg lain tak ambik peduli. Mcm mencurah air ke daun keladi. Engkau yg beria ajak bersatu akhirnya engkau pun nak ditelan? Kehkehkeh

Sekarang apo dah jd? Huru hara di rakyat. Huru hara dlm parti politik.

Padan muka semua.

Anonymous said...

Ada org pertikai umno mintak itu ini. Ph tak mintak itu ini ke. Berhentak meja. Bertaki taki dlm mesyuarat. Apa kejadah tu. Tak mintak itu ini ke. Sampai lucut jawatan pm.

Nak suruh akar umbi undi. Undi parti lain, parti sendiri kena lenyek. Lepas tu jd lembu, pak turut.

Anonymous said...

KPD PEMIMPIN UMNO, UTK UMNO URUSAN DALAMAN UMNO HANYA ORG UMNO SAHAJA YG BOLEH TENTUKAN HALATUJU DAN BUAT KEPUTUSAN UTK UMNO. DTG DR AKAR HINGGA KE PUCUK. HASILNYA BUAH. PUCUK TU TAK PI CIUM PUCUK SEBELAH UTK HASILKAN BUAH TERBAIK. BUAH TERBAIK DTG DR AKAR YG CUKUP AIR DAN BAJA.

ADA PAS MINTAK NASIHAT UMNO UTK URUSAN DALAMAN PAS. ADA UMNO NASIHAT PAS UTK TENTUKAN KEPUTUSAN PAS.

ADA BERSATU MINTAK TUNJUK AJAR DR UMNO. ADA BERSATU MINTAK NASIHAT UMNO UTK DALAMAN BERSATU. DIBULI LAGI ADA?

UMNO WAJIB BUAT KEPUTUSAN SENDIRI BERDSR MAKLUMBALAS DR AKAR UMBI HINGGA KE ATAS. JGN ASIK BERUBAH. ASIK U TURN. BERBELIT BELIT. DAH BUAT KEPUTUSAN KENA TEGUH TAK BOLEH GOYANG. NI BILA JUMPA PARTI LAIN BOLEH BERUBAH KEPUTUSAN DI BUAT. YG UNDI KAU ORG SEMUA TU AKAR UMBI BKN AKAR DR POKOK LAIN.

UMUM KE AKAR UMBI LAIN. KEPUTUSAN DIBUAT LAIN. NI PADAH YG DIHADAPI SEKARANG.

Anonymous said...

Beza antara Mahyuddin dan Mahathir bila berhadapan dengan Raja Raja Melayu.

Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDPAgung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDP Agung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

Malangnya Perdana Menteri Mahyuddin pula yang mendapat tunjuk ajar dan nasihat Yang Dipertuan Agong.

Maka segala otai macai dan walaun dari PejWang, PH DAP PAN dan Otai Reformasi bersahut sahutan dari satu bukit ke satu bukit menghentam dan melekehkan Mahyuddin.

Tapi yang nyata Mahyuddin relex dan tenang seadanya.

Katakan Tun yang jadi Perdana Menteri dan nasihat ditolak oleh Yang Dipertuan Agong. Apa kah agaknya reaksi dari Tun..!?

Sudah dikenalpasti sikap Tun ini yang suka bergaduh, mencaci maki, menuduh tuduhan buruk , memfitnah jijik dengan lidah bercabang dan memburuk burukkan Raja Raja Melayu sekiranya perkara yang sama berlaku pada Tun Mahathir.

Ingatkah kita kes Prebet Adam bila Tun berhadapan dengan Sultan Johor dulu. Segala fitnah dan caci maki serta menarik segala kuasa Raja Raja dilakukan oleh Tun. Akhirnya bila informasi dihujung jari apa yg tersembunyi kini jadi nyata dan terbukti kes Perebet Adam adalah fitnah jijij si lidah bercabang.

Ini lah bezanya contohhhh..!! sikap dan perangai pemimpin Utara dan Selatan bila berhadapan dengan kes kes berat melibat kan raja raja Melayu.

…Darurat Covid Yang DiNasihatkan Oleh PM Selepas Mesyuarat Khas Kabinet Bersama Panglima ATM,Ketua Polis Negara DLL..YDPAgung dan Majlis Raja Raja TOLAK…walau ditolak oleh Agong PM ke 8 tetap kool dan tenang.

Nampak Sangat Kebodohan dan Kejahilan PM Utara spt Tun dalam situasi kes yang berat berat dengan raja raja Melayu bila diberi Memerintah Negara..

Apatah lagi kes kes berat melibatkan pulau strategik seperti Singapura yg pemimpin sebelah atas sana sedekah pada Lee Kwan Yew, P.Pinang sedekah pada Francis Light, elok cantik akidah dan iman digadai dng pluralisma, COMANGO LGBT yang mirip Syiah asyik nak lelong harta Tabung Haji. Ini semuanya kerja pemimpin dari sebelah atas sana.

Ternyata Tun Bodoh Piang bila berhadapan kes berat dengan Raja Raja Melayu..!! Dengan senjata lidah bercabang fitnah jijik caci maki akan didendang semahu mahunya.

Melayu tak mudah lupa apa yang terjadi dalam kes Prebet Adam.. Segala yg terjadi dituduh semuanya salah orang lain. Sebab apa...!?

Sebab perangai mudah lupa ada dalam dirinya sendiri.

Anonymous said...

saja Kopi pes dari laman reformasi tolisan MSO

Belum ada bukti sahih menunjukkan Anwar telah mempergunakan kenalan elit spt Paul Wolfgang, Erdogan IMF IRF NED memacam lagi lah kat luar negara itu untuk mengkhianati negara ini. Demikian liberalisme yang kononnya bertentangan dengan akidah Islamiah dilemparkan ke atasnya belum terbukti ia dilaksanakan.

komen ako mudah aje..

nak kena ada bokti depan mata keww baru nak bertindak...!? ni ade sket bokti yg simple ajer yer


Semua kawan kawan elit Bang Non kat luar sana yg MSO toliskan itu klu jam deme hilang depa bolah cari balik... tapi bang non tak boleh jumpa jam tangan nya smpi skg ni...

nape yeeee

Anonymous said...

Tetapkan keputusan yg anda sebagai pemimpin umno war warkan ke akar umbi/penyokong umno diawal bersama ppbm..
SOKONGAN KE PPBM SETAKAT PRU15.
HANYA UTK TOLAK DAP TOLAK DAP
HANYA MN..UMNO PAS
UMNO TDK BERSAMA PPBM SELEPAS PRU15.

Jika pas tetap mau bersama ppbm biarkan saja. UMNO tdk pernah campur urusan dalaman parti lain. Bincang kerusi calun pru15. Selain kerusi pas, bahagian lain semua umno bertanding.

Kerana anda pemimpin umno telah melanggar sendiri kepercayaan yg diberi oleh akar umbi INILAH PADAH/BALA YG KITA HADAPI AKIBAT PEBUATAN TGN SENDIRI.

Anonymous said...

Akar umbi/pro umno tau anda pemimpin. Anda boleh buat apa saje. Tapi ingat yg undi bkn anda geng anak beranak utk layak anda duduk kerusi empuk gaji puluh ribu.

ALASAN YG ANDA BERITAHU KE BAWAH SEMASA BERGABUNG DGN PPBM, NAK TOLAK DAP NAK TOLAK DAP NAK TOLAK DAP DAN HINGGA PRU15 SAHAJA.

ANDA MUNGKIR KATA KATA SENDIRI AKHIRNYA ANDA YG SEOLAH DITOLAK DLM GABUNGAN PPBM DAN PAS. SEPERTI LEMBU DICUCUK HIDUNG, MELUKUT DITEPI GANTANG.

Keputusan yg diambil atasan akan berimpak ke bawah. Akibat perbuatan anda yg bawah dihina dilekeh dileceh dituduh difitnah dikata mcm mcm. Yg bawah berperang dlm media. Anda mungkin kunyah mulut mkn enak dikerusi empuk. Yg bawah pertahan anda berada di kerusi empuk.

Anonymous said...

Dah kecoh pasal TPM. Kita yg bawah ni asik dgr KATANYA KATANYA KATANYA hahaha. Bergelora di musim tengkujuh.

Katanya midin suruh umno antar beberapa nama calun tpm. Tapi katanya tak mau nama zahid. Katanya mau hishamuddin. Errkkk ngapa ekkkkkk. Kok aneh.

Laa jika bnr katanya dah mau hisham buat apa suruh antar nama, terus umum je kan. Oooo atau mungkin bolehlah buat alasan kat rakyat pilih antara 3 nama konon hisham terbaik. Hahh. Mcm perak dulu, org pelik, bila yg bawah tanya, kata atas persetujuan sultan. Memang sultan setuju tapi yg beri nama siapa? Sekarang bersitegang perak. Jika bnr bodohnya pemimpin umno, majoriti beri minoriti. Haa pdn muka.

Apa dah jd dgn zahid? Bkn ke engkau yg beria ia nak bergabung dgn midin siap ajak jom laa marila join MN? hahaha. Dpt nasihat siap ada nas dalil terus lembik tengkuk. Yg aku pelik nas dalil ni hanya sesuai utk umno ke? Terpakai utk umno sahajakah? Utk parti lain tak perlu?

Kena pulak menteri umno pro ppbm bersuara mmmm sokong terus sokong ajakan tu. Desakan, nasihat, teguran dr akar umbi dan teman sekeliling engkau tolak akhirnya kau yg ditolak hahaha org bawah kata pdn muka. Ya laa engkau org ni semua pakar, dah kalah cabut duluan. Umno naik kembali pecut ke dpn kahkahkah.

Teringat kata pm turki, jika yg baik tak ceburi politik yg jahat akan menguasai politik.

Anonymous said...

HURU HARA POLITIK
KUCAR KACIR RAKYAT

TINJAUAN EKONOMI 2020-2021 MIER

Kita baca ulasan tok mat hj hasan. Kemudian kita baca komen ketua armada, bacalah sambil berguling guling berdekah dekah.

Perniagaan dah byk gulung tikar. Yg ada antara hidup mati. Bernafas semput semput.

Tok mat beri ulasan dan cadangan. Seperti selalu najib lakukan. Yg ni beri sindiran. Mcm ni nak jd pemimpin negara? Duit negara yg dibelanja kerajaan sekarang pun dr peninggalan najib.

Itulah akibat mengundi berdsr percaya kpd fitnah?

Anonymous said...

Bila dah jd pemimpin dah jd presiden tulang leher tu bagilah tegap lurus jgn biar tengkuk lembik di mkn lawan. Tegap utk pimpin dibawah bkn biar dicantas lawan.

Tengok ra umar al khattab hantar tulang kering terus menggigil si pemimpin tu.

Anonymous said...

Kecoh kecoh heboh heboh tpm.

Nama naik zahid, tok mat, ismail sabri, hisham. Katanya pm nak hisham. Ya ke? Ini kabar angin atau betul? Tapi belum ada dlm malaysia now. Jika berkait najib pasti sepantas kilat?hihihi

Umno majoriti kerusi, angkat pm dr minoriti, sokong midin jd pm, tak boleh pilih sendiri? Ya ke? Umno takde hak ke dlm gabungan kerajaan kini? Atau hanya layak jd penurut utk undi?

Jika bnr, mengapa pilihan jatuh ke hisham? Tiada jawatan dlm umno, tdk dipilih oleh akar umbi? Ramai Terus terbayang termasuk aku dan teringat perjumpaan hisham azmin madey sebelumnya? Gambar yg diviral. Mcm mcm kabar angin tetapi dinafi hisham? Jumpa azmin diluar negara tapi katanya hanya bercuti mungkin tak sengaja terjumpa. Jumpa org madey di langkawi? Mungkin juga bercuti.

Ini semua mungkin kabar angin.

Anonymous said...

Modus operandi utk 1mdb digunapakai kembali. Propaganda yg diulang ulang sehingga org percaya. Di dlm semua media diulang ulang. Inilah yg kita lihat berlaku ke najib baru baru ini?

Dpt info, ambil part yg membuat org marah, edit info, susun kata bagi penyedap dan sebarkan. Sepantas kilat nanti ada yg sambut, sebar meluas dan dicucuk dgn analisis/pakar pakar bombastik. Diedar semakin meluas oleh cybertrooper hingga ke pelusuk menembusi ke hujung terowong. Org yg memulakan berita duk diam. Biarkan keadaan memain sentimen rakyat. Fitnah berlegar kembali.

Mudah je mainkan isu. Memetik dihujung jari. Rakyat kata serik 22bln di bawah ph. Nampaknya ada rakyat belum serik masih mau berada di bawah jejak ph.

Anonymous said...

Calun TPM UMNO mesti berani angkat muka tegap leher bkn tengkuk lembik muka tunduk kebumi. Mesti berani bersuara bkn diam hingga bernanah. Bila dah hentak meja baru terburai ph?

Org umno tak boleh mintak jawatan? Org bersatu tak payah mintak memang diberi, tak gitu? Seronokkan minoriti, pegang byk, majotiti kena mintak?

PEMIMPIN UMNO DITANYA UMNO MAU APA LAGI?
JAWAPAN AKU KAH KAH KAH

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget