KL CHRONICLE: Haji Razak: Ini antara sebab - sebab DAP takut dengan JASA

Saturday, November 7, 2020

Haji Razak: Ini antara sebab - sebab DAP takut dengan JASA

 


1. Kenapa tidak tanya apa nasib 1000 kakitangan JASA yang kena buang kerja di zaman PH? Mereka ada anak isteri dan keluarga. Ada bekas JASA yang merana hidup lepas dibuang kerja. 

2. Ada yang meninggal dunia kerana stress, sakit akibat tekanan hidup. Ada yang bercerai berai keluarga. Ada sesiapa tanya anak mereka makan apa bila mak dan ayah kena buang kerja? 

3. Ada kena ulang alik naik mahkamah kerana mahu disaman bank. Gobind, Menteri DAP  janji hendak serap zaman Malaysia Baru, sampai ke sudah habuk pun tarak. Kenapa tak tanya? 

4. Ada dengar puak DAP cakap dan wartawan Astro Awani cakap JASA ini "propaganda arm" bagi kerajaan. Ada yang kata JASA ini yang kerjanya adalah cybertrooper. Semua ini tidak betul. 



5. Pegawai JASA ditawar kerja bawah JPA dan SPA, ada temuduga, ada sijil original dan kena tapisan keselamatan baru boleh masuk kerja. Ada Sasaran Kerja Tahunan, SKT untuk dinilai termasuklah mengadakan program bersama masyarakat di surau, masjid, menerangkan polisi kerajaan, menyelesai isu rakyat dan membantu rakyat yang susah. 

6. DAP memang tidak suka JASA sejak JASA dikenali sebagai Cawangan Khas di bawah Jabatan Penerangan pada sekitar tahun 95-2000 lagi. Ustaz ustaz JASA ini masuk kampung imamkan solat, buat taqarrub di rumah orang setiap malam jumaat, baca Yassin, imamkan solat dan perbetulkan semula dakyah songsang DAP dengan hadis dan hujah. Betulkan semula persepsi rakyat, sebab itu motto JASA adalah "Memimpin Pendapat Rakyat". 

6. Memanglah DAP tidak suka bila JASA menyatukan semula orang Melayu di kampung, di masjid dan di komuniti bandar dengan mencuci balik semua indoktrinasi jahat DAP selama ini. Contoh mereka yang terpedaya dengan dakyah jahat DAP adalah seperti geng-geng PAN. 

7. Sesudah 22 bulan (PH) + 10 bulan (PN) = 32 bulan atau 2 tahun, 8 bulan lamanya JASA sudah dikuburkan. Aset JASA termasuk kereta, pejabat di HQ, pejabat negeri dan peralatan pejabat semuanya entah ke mana. Jadi tidak pelik, ada peruntukan sejumlah RM85 juta untuk setup balik infra yang hancur lebur di zaman PH ini. 

8. Bodohnya DAP bila buat anggaran RM85 juta hanya untuk 52 orang staff sahaja. Ada staff yang dari kategori N dan M, maknanya emolumennya bukan dalam skim S yang dikhaskan untuk JASA. 

9. Tidak salah kalau JASA berbelanja RM85  juta bagi mengambil semula bekas staff yang ditamatkan kontrak. Ada yang sudah 13 dan 14 tahun bekerja dalam sektor awam dan hanya tinggal kurang dari setahun atau beberapa bulan lagi untuk menikmati skim tetap. 

10. Harapan mereka untuk masuk skim tetap musnah kerana PH. Dibuang kerja, dihalau keluar dari kuaters kerajaan sebegitu sahaja. Emolumen juga mungkin besar memandangkan gaji mereka yang sudah berbelas tahun kerja ini sudah menikmati tangga (T) yang hampir maksimum. 

11. Dengki apa kalau JASA dapat RM85 juta? Sikitlah kalau hendak banding duit yang PH songlap bila jual aset aset Tabung Haji, Khazanah dan kerakusan Guan Eng di MOF. 

12. Siapa yang hendak ceritakan kejahatan DAP dan PH ini? Orang JASA lah yang akan berceramah di kampung kampung, rumah PPRT dan flat dan di kawaan pendalaman. Memang lah kena bajet besar sebab kawasan liputan yang sudah dijangkiti virus DAP ini besar dan luas. 

13. Oleh itu, jangan hairan kenapa DAP yang melalak lebih bila JASA hidup balik. Itu belum lagi cerita bab BTN yang membuka balik kem-kem BTN dan PLKN untuk disiplinkan balik rakyat supaya patuh pada Perlembagaan Persekutan dan taat pada Raja dan Negara. Memanglah DAP takut. 

14. Kalau ada yang terpedaya dengan grafik Suara Rakyat dan DAP mengenai JASA, nampaknya kita masih lagi ditipu oleh penipu yang sama pada PRU14 yang lepas. 

15. Penipu memanglah takut bila ada orang orang JASA yang akan bercerita pasal kebenaran. Duit bukan soalnya tetapi kebenaran yang wajib diutamakan berbanding dakyah DAP dan PH. 

Nukilan : 

Haji Razak Al Kedahi

Bekas Pegawai JASA S17

122 comments:

Unknown said...

JASA zaman BN mmg gampang

Anonymous said...

Yg di atas, jasa zmn umno bn. Terkubur kerana fitnah? Kezaliman zmn ph. Tapi ph ketika itu termasuk bersatu pkr/sebahagian pemimpin kini dibawab muhyiddin.

Anda juga terlibat terkuburnya jasa?

Anonymous said...

Sebelum tertubuh gomen muhyiddin, dikatakan sukar diambil tindakan semasa ph kerana ada dap? Di ataspun sebut ada dap?

Kini dap dah nyah. Alhamdulillah. Adakah tindakan telah diambil ke atas perkara berbangkit? Cth penjualan aset negara, tbg hj, adib, jho lo dll. Dap dah tiada, kini ada siapa pula penghalang utk siasatan isu berbangkit?

Anonymous said...

Jasa dulu tdk sama jasa kini?
Kita belum tau belum bergerak lagi.
Adakah org lama jasa dipanggil kembali atau yg baru dilantik atau sebahagian kecil dipanggil kembali?
Pemimpin dah berubah.

Bnr, dulu jasa dizalimi. Kerana apa? UMNO NAJIB BN?
Motif dizalimi? Politik? Penyokong umno bn? Akar umbi umno bn?

Kini ditubuh? Hanya semata mata kesian kpd yg dulu? Tunggu lihat?

Anonymous said...

KINI TERBUKTI DAN DISAHKAN JASA ERA UMNO BN NAJIB DIZALIMI PH?

UMNO BN KALAH PRU14. KALAH KERANA FITNAH DAN JANJI JANJI MANIS?
UMNO KALAH JASA TERKUBUR.

SIAPA PEMIMPIN PH?
PARTI APA?

Anonymous said...

Nasib jasa dibuang kerja. Bkn jasa sahaja bahkan rakyat malaysia yg lain hingga kini byk takde kerja.

Anda berpuashati dgn bajet?
Bajet meliputi keseluruhan rakyat atau bajet kpd skop tertentu?
Bajet rakyat melata atau bajet kayangan?

Anonymous said...

Jasa dikata propaganda dan berpihak ke kerajaan umno bn.
Kini berpihak ke siapa?
Tunggu?
Pemimpinnya dah diumumkan?
Dr mana?
Bersatu/pkr blok azmin?

Anonymous said...

ASET JASA?
LEBUR KE MANA? ASET TAK BERGERAK DAN BERGERAK?
PEKERJA YG HILANG KERJA WAJIB DIKEMBALIKAN. JGN ADA PULAK YG BAWAK MASUK KRONI, SAUDARA MARA, KWN KWN. ORG LAMA TDK DITAWARKAN/AMBIK SIKIT JE.

LEPAS TU KITA LIHAT PERJALANANNYA.
JGN SEMBANG KARI.

Anonymous said...

Bila kata bajet terbesr dlm sejarah, bermakna lge mahathir anwar ph termasuk muhyiddin azmin dan seangkatan menipu kata malaysia bankrap?

Kini org yg sama menafikan malaysia bankrap. Hahaha. Alhamdulillah byk tinggalan najib. Kerana fitnah JASA terkubur.

Anonymous said...

Satu satu fitnah terjawab dgn sendiri.
Yg kelakornya situkang fitnah menjawab fitnahnya sendiri.
Ada kata bkn kelakor tapi bangsat kerana menyangkut sihidup bkn simati.

Anonymous said...

Bkn jasa je, penjawat aawam lain yg diberhentikan dulu tanpa alasan kukuh wajib diambil kembali. Ini tdk dipertikai. Mereka dizalimi. Hingga kini katanya ramai tiada kerja bila ekonomi negara merudum bawah ph ditambah dunia dilanda covid.

Tapi peruntukan yg bsr utk jasa dlm keadaan kini wajar atau tdk? Adakah semua keperluan perlu disediakan serentak atau bertahap? Yg paling utama/penting didulukan? Tangguh yg tdk mendesak?

Dulu jasa di mana? Tiadakah bangunan/tmpt kosong kerajaan utk tempatkan mereka? Perlukah 85jt? Ini bkn dengki? Mcm ada sesuatu? La ni rakyat nak tau semua hihihi.

Kenderaan jasa dulu dipindahkan ke mana? Kembalilah semula? Biasalah gomen dipindah dr satu tmpt ke tmpt lain. Atau semua nak beli baru? Hahaha.... katanya najibpun dah pertikai jumlah tu... jasa dulu dibawah najibkan?

Lihat, tunggu yaa rakyat perlaksanaan jasa yg baru. Di manakah peruntukan itu digunakan?

Aku memohon berdoa org umno tdk terlibat. Jika ada yg salah dah pasti umno terpalit walaupun itu arahan atasan. Lihat kes covid. Gara gara prn, uni abis umno dituduh dimaki mcm mcm.

Dulu najib umno dimaki. Kini giliran org ni pulak dimaki, yg dulu memaki najib umno? Jap je hukuman dan balasan berbalik arah.

Anonymous said...

Ko lagi bapak gampang haramjadah. Haktui

Anonymous said...

Otai Reformasi puji belanjawan 2021. Saje kopi pes dari laman reformasi

Waktu PH perintah.. takde departmant ini..tutup terus. Sebab tu perihal kerajaan masa PH tadbir dulu rakyat banyak tak tau. Fitnah-fitnah musuh sukar ditangani masa tu. Nak tubuh team cytro pro PH pon taknak. Sebab dah ada RTM, ada Bernama news katanya.

Pada gue, itu bukan soal PH potong baget JASA sebab bukan keperluan, tetapi potong dan di TIADAKAN sebenarnya PM7 Mahakuty masa tu sudah plan nak sabotaj. Supaya PH diserang teruk dan dibenci rakyat.

Kita penyokong PH pon jem nak sebar kebaikan PH pon payah. Manifesto-manifesto PH banyak yang tak tertunai.

Pasal mangkok ayun tua kutuk PM7 tu lah!!! Mentri-menteri PH masa tu pon semua bangang- bangang belaka.

Bila situa jahanam tu cakap " Manifesto bukan kitab suci " sekor siamang laut pon tak berani sanggah!!! Agaknya mulut dah disumbat projek-projek kot.

Sebab itulah sampai kini ada bekas2 menteri masih dok gilakan si tua kutuk pengkhianat PH tu.

Sedar tak masa jadi PH dulu kalian menteri2 dikhaldaikan si tua Pm7 pastu terus teruskan jadi khaldai dia sampai hari ni?

Esok if baget JASA dengan perubtukan besar nih lulus, jangan kamu hairan bila cytro2..page2 FB yang condong sokong PH dah dapat dana dedak PN dan mula mengeji PH pula ya!!!!

DAP memang tidak suka JASA sejak JASA dikenali sebagai Cawangan Khas di bawah Jabatan Penerangan pada sekitar tahun 95-2000 lagi. Ustaz ustaz JASA ini masuk kampung imamkan solat, buat taqarrub di rumah orang setiap malam jumaat, baca Yassin, imamkan solat dan perbetulkan semula dakyah songsang DAP dengan hadis dan hujah.

Sebenarnya JASA bukan cybre trooper tapi ia labih dari itu. Memanglah DAP tidak suka bila JASA menyatukan semula orang Melayu di kampung, di masjid dan di komuniti bandar dengan mencuci balik semua indoktrinasi jahat DAP selama ini.

Contoh mereka yang terpedaya dengan dakyah jahat DAP adalah seperti geng-geng walaun bodoh bangang PAN dan PejWang.

Sesudah 22 bulan (PH) + 10 bulan (PN) = 32 bulan atau 2 tahun, 8 bulan lamanya JASA sudah dikuburkan. Semua pekerja JASA ramai diberhentikan. Aset JASA termasuk kereta, pejabat di HQ, pejabat negeri dan peralatan pejabat semuanya entah ke mana.

JASA cuba perbetulkan semula persepsi rakyat, sebab itu motto JASA adalah "Memimpin Pendapat Rakyat" masa BN dan Najib jadi PM.

Pada otai yang bebulu dengan si tua kutuk tu, tak tau chek nak habak camner... samada nak gelak ka atau nak nangis... cuma chek rasa..!











haahhhh tepokkk...!!

Anonymous said...

Biasanya polisi gomen, aset tak hilang tapi dipindahkan ke lain bahagian/kementerian. Kerana ada audit. Pasti mereka tau. Jika aset bergerak mcm kereta tentulah dah lama, buruk la sikit dah diguna org lain tak kan boss baru nak guna mesti nak yg baru kan. Jika semua hilang, tak tau mana pi wooiiii hebat tgn ghaib. Intergriti hihihi.

Jika bnr bnr hilang tu parah betullah gomen masa tu. Dan boleh diambik tindakan. Tak kan nak dibiarkan. Intergriti ke mok ti. Sesedap mulut nak habaq kat rakyat konon gomen hebatkan. Last last rakyat menderita hilang kerja.

Anonymous said...

INTEGRITI INTEGRITI INTEGRITI?

Kini rakyat dah bosan dgr. Sebelum pru14 kata yg sering dilaung pemimpin ph dan penyokongnya. Sering ditulis dan digunakan cybertrooper ph utk menghentam umno bn terutama najib.

INTEGRITI INDIVIDU
INTEGRITI ORGANISASI

Kerana rakyat terlalu percaya kpd org yg melaungkan integriti, JASA terkubur, aset dikata melayang entah ke mana. Terpaksa keluar dana 85jt?

Kerana integriti jualah duit petronas dijarah? Aku kahkahkah.

Anonymous said...

MTEN...Majlis Tindakan Ekonomi Negara/Negeri

Dah dgr belum. Muhyiddin katanya nak ajak pembangkang dlm mten.

UMNO PAS pun tarak wakil dlm mten, ni nak bawak masuk pembangkang?
Pembangkang tu bermaksud MUSUH KPD KERAJAAN?
Pembangkang la ni ph?
PH tu musuh muhyiddin atau sahabatnya?
HAHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Ada ka pembangkang dlm mten/negeri kerajaan?

Pelik pelik.

Musuh tapi mesra?

Anonymous said...

Bolehla manifesto bkn kitab suci masuk kembali dlm bajet kikiki.

Waduh dana utk sek persendirian cina ada ka tu?

Anonymous said...

Ini utk membuktikan kerajaan berintegriti. Bersama rakyat pembangkang. Kah kah kah.

Anonymous said...

Cukai rokok dan sejenis asap berkepul semakin naik. Mat mat kepul tak bengang ke rasanya takde cukai arak bajet kali ni. Kehkehkeh berdehem batuk. Pemandu mabuk bersepah. Amacam PAS ada tak sepatah dua kata.

Unknown said...

Sebenar nya JASA ada ke atau tak ada ke, bukan masalahnya. Dalam keadaan negara yang menghadapi covid, rasanya tak penting pun JASA ni. Boleh bantu barisan hadapan...lepas PRU 15 bolehlah dinilai semula. Beku kan dulu...peruntukan salur balik ke KKM. Ada ramai lagi rakyat yang hilang pekerjaan....lagi pun tengok bekas pemimpin JASA ini macam orang tak pandai aje.....

Anonymous said...

Rakyat suruh midin sambung moratorium. Modin kata bkn duit kerajaan/dia itu hak bank? Duit bank.

Ketua armada: hapus hutang B40. Pengampunan hutang/debt jubilee B40 bkn omong kosong.

Suruh tangguh byr hutang kat bank pun haru biru. Ni nak suruh hapus hutang. Marilah kita berguling berdokah kah kah kah

Anonymous said...

Dulu ketua armada nak bawak balik semua pekerja malaysia dr spore. Nak bagi sama setara yg dpt di sana? Fasiliti yg sama?

Andai: Gaji sana $3000sg... sini nak byr berapa?
Ada anak muda terpedaya kahkahkah hingga undi menang kohkohkoh.
Menang je gaji minima yg dijanji ph pun tak mampu ditunai.

Anonymous said...

J A S A

Jaga ABAH sama AZMIN

Org kata. Aku ambik dlm twitter.

Anonymous said...

CERODIK CERODIK PUNAHSIHAT MUIDIN.

Dulu syok sgt bantai org. Tadahlah kepala tu dgn integriti.

Anonymous said...

Dlm keadaan rakyat terdesak dok memikir duit utk idup, selangor nak buka muzium monyet. Hihihoho tmpt hilang stress.

Anonymous said...

Baju melayu tak boleh di dun selangor?
Org melayu selangor tak terasa ke? Tanya je. Baru jd speaker. Tapi org melayu yg undi ph kan? Mengapa harus marah? Speaker yg menghalang baju melayu ni dilantik zmn siapa? MB? Azmin ka?

Anonymous said...

Mahathir: pejuang sanggup bersatu dgn PN demi covid 19. Betul ke kata madey?

Muidin dah ajak tu MTEN.

Dulu demi 1MDB. Kini demi covid.

Arif muluk said...

Kalau xbangkrap kenapa susah sangat luluskan pencarum KWSP keluarkan rm 10000 serentak.
Ini duit pencarum sendiri

Arif muluk said...

Jasa dah mati biar lah, sbb semua bersependapat bahawa jasa hanyalah alat politik parti pemerintah.
Nak tanya bajet Maahad Tahfiz & SAR macamana pula dizaman 90% menteri Islam ni.
Dizaman cina DAP menjadi menteri kewangan ada bajet yg tinggi utk pendidikan Islam.

Arif muluk said...

Utk kajian tak ada masalah.
Lagipun Selangor ada cukup kewangan.
Bagaimana pula dgn kerajaan pas Kelantan yg mengalami depesit....sblum ini beli merc mewah..skrg nak naikkan pula gaji adun.
Nak iri tu bukan dari kami yg di Selangor ni.
Tapi iri sbb ulama penunggang agama ini selalu menyesatkan para walaauta saja.

Anonymous said...

Bagus tu cukup kewangan. Kukuh kewangan moga rakyat selangor cukup air.

Anonymous said...

Haaa midin cpt jawab.. apsal.. bajet negara besor.. duit dr mana... pentadbiran lama.
Opsss hutang 1tr...

Anonymous said...

Penasihat undang undang di PMO dah ada org pas.

PM menteri kanan menteri ekonomi menteri berkaitan ekonomi MTEN rasanya semua org bersatu/pkr blok azmin. Kita boleh andaikan pembuat keputusan. Menteri kewangan lantikan bersatu.

Suruh muhyiddin azmin jawab.

Anonymous said...

Bnrkah.....

2011 rm21,759,400
2012 rm21,392,000
2013 rm23,127,100
2014 rm24,572,800
2015 rm21,718,100
2016 rm22,801,000
2017 rm22,886,500

JASA TERKUBUR ZMN PH
MENANG PRU 14

BELANJAWAN PN
2021 RM 81,150,000

Anonymous said...

JASA memang dah terkubur zmn ph. Kini nak dihidup kembali dan termasuk dlm belanjawan. Ia tdk mati lagi.

Anonymous said...

Dulu kita tak nampak. Sbb musabab sesuatu kejadian. Dah terjd baru terbukak mata dan otak. Kalau tak selagi itulah percaya kpd fitnah.

Semasa UMNO BN memerintah, satu pihak mengaku lebih hebat dan boleh menyelamat negara. Episod demi episod melanda negara. Fitnah dihujung jari. Hari hari fitnah disebar bak surat berantai dlm wasap. 1 minit je. Fitnah bercampur hinaan melampau.

Majoriti Islam. Sek tahfiz ka sek biasa ka madrasah ka sek moden ka sek agama rakyat ka semua percaya fitnah. Cth GST, altantuya, kapal layar. Pas pun terpedaya. Pas pun ada bersama dap buat demo gst. Begitu jua pelajar yg sokong pas ketika itu. Mahathir muhyidin azmin dap anwar pkr mainkan isu ini? Rakyat dizalimi katanya. Padahal cukai sebelum ini lebih tinggi. Mereka menang kembali sst ke peratus lebih tinggi seperti asal. Brg tak murah bah lebih mahal. Kena pulak diberhenti kerja.

Allah jatuhkan BN. Allah bagi parti/org yg dikata penyelamat negara, rakyat senang tdk dizalimi memerintah.

Naiklah mahathir ph. Jika tak rasa, rakyat tak tau. Allah beri rasa. Kalau cakap org tak percaya, ini kita merasa sendiri.

Bila parti dah dibanding, Allah kata belum cukup nak bagi manusia ni rasa. Allah naikkan org org yg dulu dikata petah mentadbir negara. Petah yaa mentadbir dimulut. Dah rasa? Baru bukak mata dan otak.

Kini rakyat mula banding antara parti dan pemimpim pemimpinnya. Sekejap je Allah tunjuk dan ajar kpd kita yg lebih suka kpd fitnah. 22bln + beberapa bln muhyiddin.

MANIFESTO BKN KITAB SUCI

Anonymous said...

ALLAH BAGI KITA DUDUK DAN MERASA KENIKMATAN SEBAGAI RAKYAT DI BAWAH PIMPINAN YG BERBEZA:

1. DI BAWAH ORG ISLAM, PEMBUAT KEPUTUSAN MEMERINTAH NEGARA.

2. DI BAWAH ORG ISLAM + ORG BKN ISLAM YG DIKATA LEBIH JUJUR.

Anonymous said...

Org yg memimpin kini dulu menentang keras JASA. Kini nak tubuh kembali. Katanya tak sama mcm dulu.
KAH KAH KAH... jasa yg baru jual petai kot...

Sama seperti ph sebelum menang pru14. Tuduh buat itu ini. Dah menang apa yg dituduh tu lah mereka buat.

Anonymous said...

JASA kosong sepenuhnya selepas terkubur. Dr jawatan teratas, tgh hingga ke bawah harus diisi kembali.

Yg bawah pasti takde berebut. Bolehlah saudara mara kerabat atau tukang pacak bendera atau yg sentiasa mengekor?

Yg paling atas/kanan?
Yg bawah dr kanan/tgh?
Pengurusan kanan hingga eksekutif level?

SIAPA YG AKAN MENGISI KEKOSONGAN?
ADAKAH MENGIKUT PROSEDUR JPA/KERAJAAN ATAU SEPERTI LANTIKAN POLITIK?

Anonymous said...

Masih ingat surat mintak kerja?
Masih ingat surat sokongan?
Masih ingat dulu sadik letak pegawai di KBS?
Adakah perkara yg sama akan berlaku?

Adakah org org ppbm dan bekas pkr akan dibawak masuk dlm jasa/kerajaan?
Bawak sikit atau ramai?
Jika ramai wowww ahli ppbm/bekas pkr ditempatkan dlm jasa?
Satu parti? Diwujudkan kerja dlm kerajaan?

Adakah 81jt digunakan utk menempatkan satu parti dgn segala kemudahan dan kelengkapan baru?

Lantikan apa?
Tetap atau sementara atau politik?

Tangga gaji?
Sesuaikah/berpatutankah jika semua itu dikaji dan nilai anggaran mencecah 81jt?

Kita tunggu perkembangan.

Anonymous said...

Apa yg berlaku kpd negara dan ekonomi, adakah kegembiraan rakyat pro/undi ph dulu sama seperti pd mlm kemenangan ph pru14. Bersorak di jln. Bising angkat bendera meraikan.

Anonymous said...

Nyambung lagi pkpb.. rindu nak mkn spageti salmon salai pedas masakan melayu tip top kat luar.. sabarrrr.. gayanya taun dpn la baru gerak bebas.. tu pun belum pasti

Anonymous said...

Aku tgh bosan ni jgn pulak keluar lagi cerita karut pasal mh370 ada bukti terbaru. Ada kes dlm negara mulalah nak alih perhatian. Baik cakap jumpa celah kangkang korang. Hormat sikit keluarga yg terlibat. Jgn sesedap air lior basi korang bercakap.

Anonymous said...

Dah menang ph pru14 dah tumbang balik ph, naik muhyiddin, masih sama, mh370 belum jumpa. Ingat lagi siapa kata konspirasi? Siapa kata sorok bukti? Siapa tuduh najib umno bn? Semua ini sebelum pru 14. Hingga kini pemimpin ph senyap tanpa berita mh370?

Yg menyedihkan ada yg mengaku dlm sebaran ytube jika menang dpt jumpa mh370 dgn segera? Sbb nak menang? Nak tarik undi? Rakyat percaya?

Anonymous said...

Belanjawan tumpuan rakyat.
Pro dan kontra. Sokong dan bantah.
Sokong, semua dah paham dah tentu dr pro kerajaan. Tapi kali ini ada sikit beza, bantahan juga dtg dr belah kerajaan.
UMNO juga buat bantahan dan cadangan menambah baik cadangan belanjawan. Pro umno diluar parlimen juga membuat bantahan terhadap cadangan yg diusul. Bantahan keras pun ada.
Bagaimana dgn ahli parlimen PAS?

Anonymous said...

Ketika sebelum bersidang belanjawan telah dihadkan ap yg masuk dewan rakyat.
Dpt bantahan dr pembangkang?
Umno juga bantah?
Rakyat juga bantah?
Bagaimana PAS?

Anonymous said...

Kerajaan muhyiddin kata jgn politikkan apakebendelah? Jgn politik dlm keadaan covid? Tumpu kesejahteraan rakyat? Akupun bingung? Adakah maksud titah agung atau covid atau undi tak percaya atau apakebendelah?

Dlm masa sama nak bangkitkan JASA dgn peruntukan bombastik?
Tetiba katanya ada umum TAHNIAH ketua pemuda pas jd ketua pemuda pn? Betul ker ni?

HAHAHAHA... Dah susah nak guna akar umbi UMNO? Siapa yg main politik? Siapa yg susun strategi politik dibelakang?

Anonymous said...

UMNO DLM MN
PAS DLM MN DAN PN

Ketika kemuncak fitnah melanda umno sebelum pru14, umno masih terbyk kerusi ap yg menang. Kalah kerana dulu pengundi umno terpedaya fitnah, undi parti lain, iaitu kelompok parti ph dan pas. Kini mereka sdh tau dan sdr itu hanya fitnah dan janji manis uth raih undi. Bahkan hidup mereka lebih susah dibanding bawah umno.
Adakah mereka tetap undi yg sama atau kembali undi umno?
Bagi aku kemenangan parti ph dan pas dulu bknlah kekuatan parti itu semata mata tapi juga berkait dgn fitnah dan isu yg dimain hingga terpedaya pengundi?

Sbb itu ppbm berusaha bermcm cara utk guna akar umbi umno? Taktik ppbm telah dibaca umno. Hanya ada segelintir pemimpin umno yg tau dan pura pura tak mengaku? Lihat perkembangan terkini, adakah ppbm berusaha sedaya upaya pula utk guna akar umbi pas?

Tonton jgn tak tonton. Tonton covid saja. Jgn main politik nanti abah korang marah. Hanya org tertentu saja boleh?
Kehkehkeh

Anonymous said...

Bajet 80jt lebih utk JASA.

WOWWWWWWW seperti membawa satu parti/pertubuhan masuk dlm jasa?

Anonymous said...

Persepsi je, andaian aje, pandangan je, jika jasa ditubuh sepenuhnya seperti dulu, diperbsr, dipenuhi dgn org bersatu/bekas pkr/mungkin ada pas sedikit (strategi), jika kerajaan midin jatuh, adakah parti yg menang akan buang mereka kembali/pindah tmpt lain atau tutup jasa?

Jika lantikan politik ok boleh stop. Jika lantikan tetap yabedabeduuuu ramainya org dia dlm gomen.

Anonymous said...

PROJEK MEGA YG DIBERHENTI ZMN NAJIB DITERUSKAN. ALHAMDULILLAH JIKA IA BAWA KEBAIKAN UTK RAKYAT. KERJA KOSONG DAN RAKYAT/EKONOMI MUDAH BERGERAK.

DULU PROJEK INI DIFITNAH BEGITU DAHSYAT? TAK LUPAKAN?

Tapi jgn senang dulu. Projek bagus. Kita pantau dr segi biayanya dibanding zmn najib. Ingat tak dulu ph nak buat semula projek ni dgn biaya melambung naik? Projek diberi kpd siapa/co? Dulu najib bagi kat cth kwsp dll yg dikata KRONI RAKYAT. Tapi ada rakyat bengap percaya fitnah.

Hikmah disebalik kejatuhan umno. Fitnah terjawab dgn sendiri.

Anonymous said...

Agak agaknya makcik kiah gembira tak dgr belanjawan ini?

Anonymous said...

BRIM dikecam? Konsep digunapakai hingga kini. Hanya tukar nama. Bah zmn najib lagi byk dan lagi ramai dpt.
Dulu rasuah kini halal?

Anonymous said...

Elaun nelayan. Dulu stop kejap. Bagi balik tapi potong jumlah. La ni dah kembali mcm zmn najib. Padahal bendera ph pkr dan pas bertebaran digantung ditiup angin di kg nelayan pru 14. Ingat lebih senang. Nak senang tanam pokok.
Kah kah kah.

Anonymous said...

DULU JASA DIFITNAH DIKATA PEMBAZIRAN.

KINI JASA DIKATA KEPERLUAN DGN DANA MELIMPAH.

Sugul makcik kiah. Ingat duit kwsp nak buat tambah modal dan biayai hidup keluarga.
Hihihihi

Anonymous said...

Dlm panas politik, ada pulak makhluk celaka bandingkan ngan usa.

WOOIIIII PENDUDUK ASAL USA ITU RED INDIAN RED INDIAN RED INDIAN. Korang ingat columbus.


Lihat red indian kini? Lihat australia?

Yg berkuasa tu semua pendatang. Buta sejarah ke. Sdp mulut nak hina org melayu. Biadap.

Anonymous said...

Tak payah jauh jauh. Jenguk spore. Apa dah jd dgn penduduk asal? Melayu?
Ada melayu bongok pertikai hak istimewa melayu, hak nenek moyang atok dia sendiri.

Anonymous said...

Azmin pengarah pilihanraya pn.
Ketua pemuda pas ketua pemuda pn.

Dlm sibuk buat bajet bahas bajet. Ada masa plan utk pru15 kikiki. Takut benor. Cpt buat plan nak guna akar umbi pas? Takut umno dpt sokongan?

Suruh org jgn sibuk politik fokus covid fokus titah agong fokus rakyat ehhhh boleh umum pengarah dan ketua pemuda pn.

UMNO jgn jd bodoh bangang pak turut. Jgn penurut dan ikut telunjuk. Walau pas dlm mn. Ppbm dan pas tdk akan ikut telunjuk/nasihat umno, tdk pernah mintak nasihat umno mengapa umno harus ikut? Walau keluar nas dalil apa sahaja, umno jgn jd penurut. Adakah nas dalil hanya utk umno, pihak lain takde nas dalil yg sesuai?

UMNO bkn dlm PN. Jgn membodohkan diri dlm pengagihan kerusi bersama pn. Pas ikut dasar yg telah disetuju dlm persidangan agungnya bersama akar umbi. Bkn ikut kata umno. Begitu jua umno. Umno wajib mendgr dr akar umbi bkn dr parti lain.

Umno bkn dlm pn kenapa harus ikut. Begitu jua andaian pas, mereka dlm pn berhak buat keputusan sendiri. Jd pas berhak buat keputusan sendiri dlm mn dan pn. Mengapa umno harus ikut pn. Umno berhak buat keputusan sendiri.

Anonymous said...

Allah dah tunjuk 2 perkara penting:
1. Kerajaan pembuat keputusan utama negara dibawah pimpinan islam majoriti.
2. Kerajaan pembuat keputusan utama negara di bawah pimpinan islam bersama bkn islam yg dikata jujur.

Dr kedua dua itu Allah tunjukkan lagi pecahan kpd kita sikap sebenar seseorg pemimpin/parti SEBELUM dan SELEPAS BERKUASA tak kira dr parti manapun samada yg islam atau tdk.

Anonymous said...

Kita boleh lihat dr ucapan, janji, tindakan dan pelaksanaan SEBELUM dan SELEPAS BERKUASA.

Anonymous said...

Ada menteri pn tak tau cadangan dana 81jt utk jasa? Errkkkk tercekik tekak. Maknanya apa? Dlm perbincangan bajet takde? Siapa tulis angka? Sembunyi sembunyi ke?Hihihihihihihohohohohahahahaha

Cedapnya salmon mmmmmmmm pastanya hiuuuuu kek uuuuuuu kopi oooooo lengkap sempurna.

Anonymous said...

Sebahagian selangor takde air lagi ke? UMNO BN nak buat empangan baru tak sempat, jatuh di sgor naik pkr menang di selangor. Mcm mcm najib umno dituduh. Org yg dituduh difitnah dpt pahala kot. Sampai sekarang org selangor beratur turun naik rumah cari air.

Yg aku pelik kes khalid mb lama dan azmin anwar pasal splash apa cerita? Hingga khalid masuk pas? Dah sonyap. Dulu isu utama pas? Hahaha...
Langkah kjg ke langkah sheraton.
Ketua pemuda pn dan Pengarah pilihanraya pn

Anonymous said...

Bossku dalam Bajet 2021 vs Tun 2021

Fakta Bossku : Terima kasih kepada Pembahas Utama Datuk Seri Najib Razak yang mewakili Ahli-Ahli Parlimen BARISAN NASIONAL yang bersungguh-sungguh memperjuangkan suara hati rakyat yang benar-benar mengharapkan agar Kerajaan menimbang semula beberapa keputusan Belanjawan 2021:

1. Kebenaran Pengeluaran Akaun 1 KWSP
– Datuk Seri Najib bukan sahaja menegaskan keperluan Kerajaan mengkaji semula untuk rakyat mengeluarkan WANG MEREKA dalam Akaun 1 KWSP secara one-off dengan kadar maksimum RM10,000 bukannya beransur-ansur RM500 sebulan dan terhad kepada mereka yang hilang pekerjaan. Bahkan dibenarkan dikeluarkan oleh semua yang terkesan termasuk M40 secara pukal kerana tidak akan menjejaskan Belanjawan, malah 3 cadangan dibuat untuk menampung kekurangan dana KWSP.

2. Yuran Pengajian universiti dikurangkan dan plan data internet untuk pelajar-pelajar universiti awam dan swasta di berikan percuma.

3. Bantuan Prihatin dinaikkan daripada RM1,000 kepada RM2,000

4. Bantuan Prihatin untuk Golongan Bujang juga dinaikkan sebagaimana BR1M dulu daripada RM350 kepada RM600 dan lain lain

Tun dalam bajet 2021..

Fakta Tun : Mahathir persoal dari mana sumber kewangan untuk Belanjawan 2021

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan dari mana kerajaan mendapatkan wang untuk menampung perbelanjaan negara yang dibentangkan dalam Belanjawan 2021.

Beliau berkata, defisit kerajaan sahaja sudah mencecah RM85 bilion iaitu lebih besar dari bajet pembangunan sebanyak RM69 bilion.

Nampak tak perbezaan fakta yang cuba di mainkan atok kau..!! Sedangkan masa 22 bulan berkuasa negara tak ada duit, negara bangkrap kena bon samurai, bon panda bailout kedai roti The Loft dan taikun Cina dapat projek Bandar Malaysia, OPCOM dapat beratus juta dll.

Cakap siapa yang patut dinilai kewajaran dan kebenaranya dari fakta dan kedudukan kewangan negara..!? Atok cuba memainkan sentimen basi pembelit pengaruhi fikiran rakyat.

Anonymous said...

Jasa baru bkn unit propaganda tapi utk dgr rintihan rakyat.

KAH KAH KAH

Wizard said...

saya bukan org dap tak suka jasa. buat habis duit saja. bolih cari vaksin covid ke. org german keturunan turki islam dah jumpa vaksin. kita melayu islam masih sibuk dgn propaganda.

Anonymous said...

Atok ketua ppbm dan geng muhyiddin azmin kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

1. Titah agong. Jgn dipolitikkan. Jgn asik main politik. Fokus dan sokong belanjawan rakyat. Kesejahteraan rakyat. Kononnya berhempas pulaslah menyediakan bajet.

2. Dlm waktu sama atas arahan mkn umum pkpb/pkpd. Berhempas pulaslah juga menteri umno ismail sabri dan menteri kesihatan bersama pegawai pegawai kementerian yg terbabit bersama barisan hadapan berjuang melawan wabak. Menteri umno disibukkan? Menteri umno barisan hadapan menteri pn utk covid kikiki. Berdpn caci maki rakyat yg tak puas hati. Tepis menepis tangkas menangkas. Menteri barisan belakang syok tengok dr belakang.

3. Menteri ppbm juga disibukkan? Sibuk umum perlantikan jentera pilihan raya pn pru15.
Kah kah kah.

4. Jgn risau najib berjuang habis habisan beri cadangan terbaik utk bajet rakyat. Pn tak perlu susah susah fikir. Buat sahaja pindaan yg najib dah syorkan. Dah dikira berdsr kewangan negara. Ambil sahaja kertas kerja cadangan dr kerja keras najib. Mudah kerja menteri barisan kabinet pn. Mungkin ppbm ada lebih byk masa lapang utk meggerak jentera pilihan raya pn.

Anonymous said...

RAKYAT MINTA KWSP DPT KETUA PEMUDA PN.
KAH KAH KAH

RAKYAT MINTA MORATORIUM DPT PENGARH PILIHANRAYA PN.
KAH KAH KAH

RAKYAT NAK KWSP MORATORIUM DPT AZMIN DAN KETUA PEMUDA PAS.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Jgn marah senda gurau hadapi stress pkpb takde air. Kalau marahpun korang peduli ka?
Makcik kiah masak apa hr ni?

Anonymous said...

Blog Keluang Diamond marah marah jangan tulis yang tak baik maki pada Tun sbb dua negarawan... itu bukan maki itu semua fakta... kalau tak nak ayok kena belasah elok atok diam. Tak payah nak keluar statement dan komen bangang yg suka putar belit dan provokasi..

srlagi atok antik keluar komen dan statement bangang mme nak maka kena komen kaw kaw kasi hantam...

Anonymous said...

Mungkin dedak byk pasti pertahan sampai titisan kencing terakhir kahkahkah... org lain berjuang hingga titisan darah terakhir. Ini titisan kencing terakhir.

Ph bangga undi usa ada keturunan india. Biol ke ph ni, tu tak hebat, hebat lagi malaysia ada pm keturunan kerala 2 kali bebbbb bkn sekali 2 kali.
Kahkahkah... tu pun nak jd pm yg ketiga kali. Tu barua ph berjuang hingga ketitisan kencing terakhir.
Kahkahkah

Anonymous said...

Allah jatuhkan umno bn nak tunjuk kat kita semua jenis parti parti di malaysia yg dikata berjuang utk rakyat.

Bkn setakat parti, bahkan sifat sebnr pemimpin dlm partipun Allah bukak.

Moden ka islamik ka liberal ka sosialis ka apakejadah ka apapun semua Allah tunjukkan kpd kita.

TERANG BENDERANG SEBELUM DAN SELEPAS MENANG.
TERSERLAH MENYERLAH SEBELUM DAN SELEPAS BERKUASA.

Anonymous said...

10 thn je ke dpn. Rasa mcm lama.
Jika toleh ke belakang 10 thn tu cpt berlalu. 2× pilihanraya, sekejap je tu. 2× juga ahli politik berebut kuasa. Cantas mencantas. Fitnah semakin bermaharajalela. Bila tiba waktu menyesallah mereka.

Bagilah duit kwsp tu. Bkn setakat thn ni tapi juga thn seterusnya. Jika umno kembali perintah bnrkan duit kwsp diambil. Takut nanti selepas 10thn duit tu burn gitu je. 15thn ke dpn rasanya pasti nilai duit dah tak berguna kot? Hahaha... ini andaian? Persepsi? Atau pasti?

Pemimpin islam yg bawak kisah puteri gunung ledang akan terkedu bila tiba waktunya? Menyesal kerana tdk mau membantu yg susah?

Bkn rakyat mintak hati kau semangkok. Bkn mintak hati kuman covid. Rakyat mintak duit sendiri dlm keadaan susah.

Ketua keluarga/bapa/ayah/abah nak jaga puteri dihati/isteri dan anak anak. Bkn puteri gunung ledang bangangggggg.

Anonymous said...

Dah nak kosong tanah palestin. Tinggal sikit je. Cer tengok peta. 10 thn ke dpn abis la. Ada je cerita tanah dirampas. Jika sekeliling masjid al aqsa kubah biru atau berhampiran dah kosong/hampir kosong BERHATI HATI kita semua. Sampailah kemuncaknya. Bnrkah tempat dulu itu tanah kosong dimana semua nabi nabi berkumpul menunggu kedatangan nabi muhammad saw di mlm israk mikraj.

Anonymous said...

Heeeeeehiiiiiiihooooooo

Anonymous said...

Apa lagi fitnah yg perdaya anda rakyat malaysia sebelum pru14?
Hingga kini hidup anda berantakan.
Sampai kini hidup anda tdk senang.
Terkini semakin bermasalah.

Anonymous said...

PEMANDU TEKSI ANDA TERPEDAYA?
TERPEDAYA DGN JANJI DAN MANIFESTO?
TERPEDAYA DGN PEMIMPIN PH KETIKA ITU?

BAGAIMANA NASIB ANDA SEKELUARGA?
DULU JULANG TINGGI TINGGI BENDERA PH.
KINI ANDA DIHEMPAS?

Anonymous said...

Pemandu teksi apa kabar?
Apa kabar pemimpin persatuan pemandu teksi?
Dulu kencang bersuara sebelum pru14.
Kenapa tdk selantang dulu?
Atau tiada lagi media yg peduli kisah anda semua?
Tiada lagi kisah anda masuk surat kabar utama?
Siapa pemimpin persatuan teksi? Org sama atau lain?

Anonymous said...

Sebelum pru14 berebut org ph ketika itu jumpa org teksi?
Mereka tuduh pemimpin umno menzalimi pemandu teksi?

Kini mereka tdk dizalimi? Hidup senang?

Anonymous said...

PEMANDU TEKSI.
BANDINGKAN SEBELUM DAN SELEPAS PRU 14.

HIDUP ANDA LABIH SENANG DULU ATAU SEKARANG?
HIDUP ANDA LEBIH SUSAH SEKARANG ATAU DULU?
ANDA DPT BYK KEMUDAHAN DR KERAJAAN DULU/NAJIB ATAU BAWAH PH/MAHATHIR HINGGA KINI?
FIKIRLAH YG LAIN LAIN JUA. APA YG BERLAKU KE ATAS ANDA SEKELUARGA HINGGA KINI.
SEMOGA KEHIDUPAN ANDA DIPERMUDAHKAN ALLAH.

Anonymous said...

Tangkap dan ambil Tindakan Undang-Undang Perlu Diambil Terhadap Zeti Aziz Bekas Gabenor Bank Negara

Satu siasatan telah dibuat terhadap bekas gabenor Bank Negara Malaysia, Zeti Akhtar Aziz, dan nampaknya beliau telibat dengan jenayah rasuah dan salah guna kuasa. (Link Video bawah ni haah)

https://youtu.be/9keShws0UEU

Siasatan juga telah menunjukkan yang beliau tahu tentang derma sebanyak US$680 juta dari Arab Saudi.

Zeti jugalah yang menasihati Najib Tun Razak untuk memasukkan duit itu ke dalam akaun peribadinya dan bukan ke dalam akaun Umno.

Zeti juga yang memberi kelulusan untuk duit itu dibawa masuk ke Malaysia.

Penglibatan Zeti bersama Jho Lo (link bawah ni haahh..!)

https://www.malaysia-today.net/2020/10/30/the-untold-story-of-zetis-involvement-with-jho-low/

Mengapa Zeti perlu disiasat. Tangan tangan kotor Zeti’s dan sikap diam membisunya kerana Zeti juga adalah beneficiaries dalam duit 1MDB. Pendedahan peranan keluarga suami Zeti dan keluarganya bersama Jho Lo dalam kes 1MDB sambil mengenakan Najib Tun Razak.

Anonymous said...

Bayangkan sebelum pru 14. Mcm mcm kerajaan umno bn bagi. Kerajaan juga berjanji sekiranya umno bn menang pru15 lebih byk akan dibagi. Cth br1m hingga rm2000.
Anda tolak anda terpedaya dgn janji dan manifesto ph. Anda percaya fitnah. Padahal dlm islam dinasihat suruh kaji teliti cek 3× berita tu. Bnr atau tdk? Boleh akibat sesuatu pihak dizalimi. Kalau kita mungkin 10× kot kena cek. Akibatnya kita yg terkesan. Anda ingat pemimpin atas tu terkesan? Mereka berduit?

Jika anda tdk terpedaya dgn ph, anda dah dpt mcm mcm dgn tambahan sejak 3thn dulu. Kini selama 3thn dulu, anda semakin hari tersepit hidup. Yg dpt dulu ada ditarik, yg diharap bak keluar kentut hilang bau menyengat busuk.
Pilihan anda sendiri?

Anonymous said...

ZETI TDK DIPANGGIL SEBAGAI SAKSI DLM KES BICARA 1MDB? MENGAPA?

TDK DIBNRKAN? JIKA IA MENGAPA?
MENGAPA DIHALANG JD SAKSI?

ORG ORG UTAMA DLM KES 1MDB TIADA?
NIL JHO LOW ZETI?

Anonymous said...

3 thn lama coooiiiii. Mcm mcm dpt. Kerja ada. Ni 3 thn haprak cooiiii.
Kencinggggggg

Anonymous said...

PejWang dah daftar..!! Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, pihaknya tertanya-tanya mengapa permohonan pendaftaran parti itu masih tidak diterima sedangkan mereka telah melengkapkan segala dokumentasi diperlukan.

"Daripada pandangan saya, memang ada, jika tidak ia sepatutnya telah boleh diluluskan. Jika ikut petunjuk prestasi utama (KPI) ROS, mereka ada garis masanya.

"Jadi, apa guna ada KPI seperti itu, jikalau dia tidak maklum kepada kita apa lagi yang diperlukan. Itu pun kalau adalah, kalau tiada mengapa tidak diluluskan.

Pada boboi KPI yang ada sekarang tak sma dengan KPI dolu dolu. Dolu ukuran KPI boboi berdasarkan anak apak jadi PM. KPI boboi masa tu meme osem. Boboi mintak apa ajer suma dapat sebab apak boboi kan PM.

Boboi dan adik abang boboi suma dapat cepat. Belum garu telo lagi suma barang dihajati boboi dapat.

Masa apak boboi jadi PM, Boboi garu telo jer projek dan pink form ratus juta dapat. Boboi gentel telo ajer ratus billion duit bailout sampai. Sebab tu anak beranak suma taraf billionaire walau suma buisnessnya lingkup.

Dolu geli geli gentel telo suma adik beradik boboi dapat. Dolu ramai kuda tunggangan boboi dan apaknya, skg suma benda kenalah buat sendiri. Skg boboi kena la guling guling atas jalanraya sama dng apak dan cucu tok wan sekali.

Macam anak cucu Tok Wan guling guling atas jalan raya sambil julang plakad COMANGO Gereja seksuality merdeka, LGBT lisbo dolu dolu tuhh..!!

Itu dolu boboi, sekarang KPI Yiddin PM ke 8.

Mana maunyerr..!!

Anonymous said...

UNDI RAKYAT MENJDKAN KORANG LAYAK PEMIMPIN.

RAKYAT MAU UNDI LAGIKAH PEMIMPIN YG MEMBODOHKAN ANDA SEMUA.

Anonymous said...

UNDI RAKYAT MENJDKAN SEGELINTIR MAKHLUK DI GELAR YB.

RAKYAT MAU UNDI KE YB YG TAK MAU DGR HATI RAKYAT DLM KESUSAHAN.

Anonymous said...

RAKYAT UNDI YB KERANA TERGODA DGN ANGAN ANGAN HIDUP SENANG DI BAWAH PIMPINANNYA.

DAH SENANG? MAU UNDI LAGI?

Anonymous said...

YB TERPILIH JD WAKIL RAKYAT KERANA RAKYAT TERGODA DGN JANJI DAN MANIFESTO.

TERGODA LAGI? MAU UNDI LAGI?

Anonymous said...

Pemimpin dlm parti diundi akar umbi barulah layak digelar pemimpin parti. Dr ceruk kg hingga ke kota semua dipilih akar umbi.

Pemimpin ini semua dgr tak kehendak akar umbi?
Atau buat pekak badak?
Atau ambil tindakan gila babi?
Ada tak pemimpin baling batu sembunyi tgn?
Gunting dlm lipatan?
Duri dlm daging?

Sama tak watak pemimpin sebelum dan selepas dilantik oleh akar umbi parti?

Anonymous said...

AKU TETAP TEGUH UMNO.

SEKARANG 50/50 MN.

JGN HARAP PN.

BOLEH BERAMBUS PH.

Anonymous said...

Allah dah izin dan bnrkan semua parti ada dlm kerajaan. Allah dah tunjukkan kpd kita. Itulah parti yg dijunjung. Itulah parti yg disanjung. Itulah haprak. Semua nampak jelas?

Lihatlah apa parti buat sebelum dan selepas jd kerajaan. Apa yg mereka kata sebelum menang. Apa yg mereka buat selepas menang. Nilailah sendiri pemimpin pemimpin parti itu sebelum dan selepas menang.

Memimpin utk RAKYAT NEGARA ATAU UTK SENDIRI, KELUARGA ATAU KRONI?

Ingat ya, kita mereka bkn nabi/rasul. Pasti ada kesalahan dan kekurangan/kelemahan. Tetapi berapa peratus lebih bsr/kecil yg dibawa kebaikan/keburukan kpd rakyat.
Yg mana diantara mereka/parti membawa lebih bsr kebaikan kpd rakyat.

Anonymous said...

23.11.2020 - Terima Kasih Bossku... bukan atok kau..!!

Apa Pun Presiden Kena Pastikan Pada 23.11.2020 Undian Untuk Kelulusan Budget 2021.

Jika Kerajaan PN Miden GAGAL Tunaikan Tuntutan Rakyat Ini… HARAM Untuk MP BN Lepaskan Anjing Tersepit… Jangan Lupa Presiden..

Jangan Lupa !!!

Akhirnya Demi Survivor Politik, Muhyiddin Benarkan Pengeluaran KWSP, Terima Kasih Bossku, Terima Kasih BN

Akhirnya, setelah mendapat tekanan dari rakyat dan berhadapan kemungkinan akan dimalukan di Parlimen ketika undian Bajet 2021 pada 25 November 2021 nanti, Muhyiddin terpaksa akur dengan membenarkan pencarum mengeluarkan sebahagian dari simpanan mereka dari Akaun 1 KWSP.

Terima Kasih Bossku

Anonymous said...

Byk yg rakyat mau. Dlm keadaan tersepit utk hidup ini salah satu, kwsp. Satu lagi dituntut TANGGUHKAN BAYARAN HUTANG KE PIHAK BANK. LANJUTKAN SEKURANG KURANGNYA 6 BLN KE DPN.

Utk PAS UMNO jgn lupa janji anda kpd akar umbi sebelum jd kerajaan, semasa bantahan di jalanan, sebelum bergabung dgn bersatu. Takkan dah lupa apa yg dikata.

Pas sila buktikan kata kata anda semua selari dgn ceramah agama di masjid surau serata alam dgn tindakan yg diambil sekarang. Apakah wajib lupa setelah bergabung dgn bersatu/kerajaan? Bagi rakyat yg melihat anda bawa agama ketika mengatakan sesuatu, buktikan?

Anonymous said...

UMNO tindakan/keputusan/haluan parti seperti dijlnkan oleh beberapa org. Ini mata kasar/telanjang yg nampak di mata org bawah.

Punya ramai pemimpin umno dipilih akar umbi takkan jd penurut tak berani membantah beberapa ekoq. Diam je ke dlm mesyuarat. Atau memang penurut takde teloq. Lawanje lah. Tak kan pendpt org yg sama kena ikut.

Anonymous said...

BARU JE BACA SENARAI PEMIMPIN PALING DIBENCI DI MALAYSIA. MUHYIDDIN AZMIN MAHATHIR TERSENARAI PALING ATAS. BETUL KA?

TETIBA KELUAR PULAK UNDIAN ANTAH BERANTAH MENGATAKAN MUHYIDDIN PM PALING DISUKAI/MENJD PILIHAN UTAMA. IYO KAH?
KAH KAH KAH.

SIAPA/CO YG BUAT?
SIAPA YG DITANYA?

Laku lagi ya hihihi.

Anonymous said...

AKU PELIK DGN UMNO KINI. KO TAU KENAPA. LIHAT UMNO KINI DAN DULU.

DULU, APA PUN BIASANYA DIKETUAI PRESIDENNYA ATAU TIMBALANNYA. JIKA KETUA TAK BOLEH DITURUN KE TIMBALAN. JIKA TIMBALAN TAK BOLEH BARU JATUH KE BAWAH LAGI. YA KITA TAU DLM MESYUARAT PASTI SEMUA ADA MEREKA. ADAKAH TIMBALAN PRESIDEN UMNO HANYA MERANGKAP AHLI BIASA BKN SEBAGAI TIMBALAN PRESIDEN?

DULU PRESIDEN UMNO SENTIASA/PASTI MENYERAHKAN TUGAS UTAMA/PENTING PARTI KPD TIMBALANNYA.

KINI, TIMBALAN SEOLAH TDK BERFUNGSI SEHARUSNYA SEPERTI DULU, MENGETUAI SESUATU BDN DLM UMNO. ADAKAH AKU TERLEPAS PANDANG ATAU MEMANG BNR?

CTH, SEHARUSNYA TIMBALAN PRESIDEN UMNO YG MENGETUAI TINDAKAN HADAPI PILIHAN RAYA PRU15. SAMADA UTK CALUN UMNO PRU15 ATAU BERHADAPAN DGN PAS MN DLM PEMBAHAGIAN KERUSI. RAKYAT LIHAT DGN MATA KASAR.

BYK KEJANGGALAN YG KITA LIHAT. TIMBALAN TDK BERSUARA. YG DILANTIK LEBIH LANTANG. YG DIPILIH AKAR UMBI KE MANA SUARA? AKAR UMBI PILIH KAU BUKAN UTK BAWAK SUARA PARTI LAIN TAPI SUARA AKAR UMBI SENDIRI.

AKAR UMBI PARTI LAIN TAK SURUH PUN PEMIMPIN UMNO BERCAKAP UTK BAWAK SUARA MEREKA. PEMIMPIN UMNO JGN BERLAGAK BONGOK.

Anonymous said...

Aku tersdr dan terlebih paham, mungkin pemimpin tertinggi umno yg dilantik presiden terasa takde akar umbi yg pilih dorang kot. Jd merekapun bersuara mewakili akar umbi parti lain? Suara senada dgn kehendak parti lain?

Anonymous said...

"Mahathir sokong muhyiddin secara sulit"?
Korang rasa? Korang rasa dgn menjilat atau guna otak?

Cer tengok mahathir dan sekutu hentam najib dan anwar, bandingkan dgn muhyiddin dan azmin/bersatu?
Realiti atau lakunan?

Najib dihentam dr segala sudut bahkan dikata berlaku konspirasi utk jatuhkan najib umno? Hingga kini saksi utama yg terlibat kes najib entah ke mana? Mahathir pi serata ceruk di malaysia yg ia mampu dan mau semata mata nak jatuhkan najib? Segala mcm bentuk ceramah kita boleh dgr.

Muhyiddin pula, adakah mahathir buat yg sama atau setakat sepatah dua kata bila wartawan bertanya? Hanya penyedap dan pelengkap seolah memusuhi muhyiddin dan bersatu?

Bandingkan adakah realiti sebnr bnrnya atau lakunan sesungguhnya?

Anonymous said...

Gembira hati rakyat dgr berita duit kwsp.
Berdentummmmm tummmmm hjn melanda lembah klang. Berdentummmmm telinga rakyat dpt kabo ada syarat. Jika bnr, ni nak bagi ke idok? Secepat kilat ketua armada dah buat kenyataan menaikkan nama bersatu kah kah kah. Senang idup.
Org lain berusaha org lain ambik wangi. Teringat prn sbh, jentera umno keluar senjata berperang alih alih org lain jd pahlawan.
Kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

The Al Jazeera Documentary Is About Mahathir Vision, Not even Najib version.

The Al Jazeera Documentary Is About Mahathir version, Not Najib version this Al Jazeera documentary and Sarawak Report story is not about Najib (after all, Najib has already been convicted) but is about hurting Mahathir to allow Anwar to replace Muhyiddin next week (if Budget 2021 can be sabotaged on 25.11.2020 call as Judgment Day).

The latest revelation by Al Jazeera and Sarawak Report have proven what Malaysia Today wrote two years ago back in 2018 was correct after all. Pakatan Harapan DID negotiate with Jho Low not long after they formed the government in May 2018.

What Malaysia Today revealed then was, first of all, the Royal Malaysian Police (PDRM) knew all along where Jho Low was. CP is still sleeping or waiting instruction before judgment day coming..!?

And Jho Low was NOT in hiding or living “underground”, as what they tried to make us believe. Ex- Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad did not agree to this last condition.

Mahathir agreed that Jho Low can keep PART of the loot, but some of it must be returned to give an impression that the late of "Pakatan Harapan government succeeded" in getting back at least some of the stolen money.

While the details of what Jho Low must return and what he can keep as a “reward” from late of Pakatan Harapan for his testimony against Najib was still being negotiated, but now the Pakatan Harapan government already fell.

DAP boys timed this Al Jazeera documentary and Sarawak Report story to trigger a sort of “no confidence motion” against Mahyuddin amd Mahathir, so that if Muhyiddin’s government falls next week, Mahathir will have little chance of coming back as PM9 and the field will be clear for Anwar to take over.

Al Jazeera documentary is meant to hurt Mahathir, NOT Najib, in anticipation of next week’s on 25.11.2020 "No Confidence motion against Muhyiddin."

If Najib succed to force Mahyuddin agree to extend the moratorium in bank it will be disaster to weak the Mahyuddin goverment

Why the story of Jho Low and 1MDB suddently appered when Najib succed to force EPF allowed people to withdraw the money..!?

25.11.2020 is judgment day to Tun actually...!!

Anonymous said...

Jo low bkn hidup terbuang tapi hidup mewah goyang kaki harta melimpah. Harta mak bapak dah byk ditambah harta sendiri halal haram dilimpah harta ditaja hmmmmmmmmmm jgn iri org kaya.

Anonymous said...

Tuduh malaysia bankrap. Tuduh najib umno jual aset negara. Rakyat terpedaya undi ph. Akhirnya Allah tunjukkan kpd kita dr ph hingga kini aset dijual dan nak jual lagi. Aset untung alasan tak untung istilah rugi ka? Hahahaha...

Najib rakyat mintak 10rb je, tetiba konon nak bagi berpuluh ribu hingga 60rb nak tunjuk sayalah pemimpin budiman. Ehhh ada syarat walahwalah kena jual aset lagi...
Kahkahkah

Kalau setakat 10rb mungkin tak boleh cari alasan nak jual aset. Kena tambah nilai mcm topup pulak kahkahkah.

Aset mana yg mau dijual? Yg sdg hangat dibincang sekarang ka? Yg najib sebut tu ka? Pusing kanan pusing kiri putar kepala org yg sama juga ka jual aset?
Kahkahkah

Pusing kepala ka pusing kepala lutut.
Kahkahkah.

Anonymous said...

Pengundi PH masih ingat ketika ph menang dan berada dibawah perintah ph

MALAYSIA TELAH BERADA DI LANDASAN YG BNR

KAH KAH KAH

Ayat kesayangan pengundi ph dolu dolu.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Keluar balik citer jolow hahahaha.
Nak naik nama/parti kat rakyat kena kitar citer jolow kikiki.

Tunggu jolow buat video terbaru sambut krismas goyang bodi pompuan omputih kahkahkah

Anonymous said...

DOJ DOJ DOJ..

Boleh ke cari makhluk bertukar rupa beruang kahkahkah tapi muka berwang lain la kahhhhhhhhh

Anonymous said...

Nak alih isu negara dan perhatian rakyat mulalah keluar citer jho low. Tunggu berita mh370 pulak. Kitarrrrrrr kepala.

Hjn cam mana nak jemur duit ni kahkahkah duit cetak susah kering bebbb
Haaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Bertuah betul nasib anak muda. Dpt pemimpin pemikir masa dpn.

Satu otak sibuk bertik tok...tik tok
Satu lagi pemikir cetak duit...
Persoalannya, dua dua tu siapa? Pangkat apa? Parti mana?

Sila jawab guna otak kepala bkn otak kepala lutut.

Anonymous said...

25.11.2020 sidang bajet bakal dinanti keputusan diterima akan memeranjatkan seluruh negara.

Pendirian Ahli Parlimen terhadap beberapa isu yang dibawa terutama dari Najib, dirasakan amat tepat untuk dilaksanakan olih Kerajaan Muhyiddin tetapi sehingga kini belum lagi kedengaran bahawa pihak Kerajaan Muhyiddin akan melaksanakanya.

Inshaallah !!! Yang bakal terjadi undi dipihak Kerajaan tidak mencukupi ..apa terjadi nantikan..tunggu sekitar minggu 25hb Nov hingga December 2020.

Awan mendung di seluruh tanah air, bila mana rakyat bertambah bingung dengan suasana dan keadaan di negara ini

Hilang sokongan dari Ku Li, Ahmad Maslan, Anwar Zahid(sudah pasti) mahupun Najib(sudah pasti) akan melenyapkan legasi Tun.

Shahidan yang dah mula berkotak macam ayam betina hilang anak, tidak ketinggalan juga Annuar Musa, mula melesing Ku Li,

Jika Belanjawan 2021 tidak diluluskan di Dewan Rakyat bolehkah Muhyiddin Yassin menghadap Yang Di-Pertuan Agong supaya dibubarkan Parlimen dan Pilihanraya Umum diadakan?

S. 1: Perdana Menteri yang kalah di Dewan Rakyat kerana Belanjawan Kerajaannya ditolak oleh ahli-ahli Parlimen sudah hilang kedudukan atau locus standi untuk bertindak sebagai seorang Perdana Menteri yang sah untuk menasihati Yang Di-Pertuan Agong supaya membubarkan Parlimen dan mengadakan Pilihanraya Umum.

S. 2: Kalau semua langkah Perdana Menteri yang kalah Belanjawannya di Dewan Rakyat tersekat kerana halangan undang-undang Perlembagaan & konvensyen Perlembagaan jadi apa yang Tan Sri Muhyiddin Yassin wajar lakukan sekiranya senario yang digambarkan itu benar-benar berlaku?

J. : Yang Berhormat Ahli Parlimen Pagoh itu tiada pilihan lain. Beliau perlu meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri bersama barisan kabinet dapur nya.

S. 3: Apa jadi jika Perdana Menteri meletakkan jawatan?

J. : Semua Menteri kabinet juga secara otomatik gugur dari jawatan dan Kerajaan PN ikut sama tumbang.

S.4: Jika senario ini benar-benar berlaku pada Khamis 25 November ini. Apa jalan penyelesaiannya?

J. : Yang Di-Pertuan Agong akan melantik seorang Perdana Menteri Baharu. Sebuah Kabinet dengan Jemaah Menteri akan terbentuk dan sebuah Kerajaan baharu akan ditubuhkan. Tun sedang melobi Hisyamuddin sebagai PM interim.

Tetapi tidak dapat dipastikan masih adakah lagi lagi Ahli Parlimen dipihak Kerajaan yang berbolak hatinya dalam menyokong' Muhyiddin?

Pengumuman Mazlee keluar Pejuang kini hanya dianggotai empat Ahli Parlimen – Tun Mahathir Mohamad (Langkawi), Mukhriz Mahathir (Jerlun), Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu) dan Dr. Shahruddin Salleh (Sri Gading)Tun dan Boboi yang terperanjat besar sebenarnya kerana tiada lagi kuda tunggangan kedua anak beranak ini.

Menteri terutama yang datangnya dari UMNO yang semakin nyata 'lupa daratan' yang baru nak mula "mengorak' langkah, tetiba, kapal pula pecah dan masuk air..nak..tenggelam.

Makin sepi hati atok makin terbakar lah rasa ego tingginya. Maka karma Tun akan membakar Dewan Rakyat pada 25.11.2020 usul tidak menyokong bajet 2020.

Jadi kan Ku Li Perdana Menteri dan Anwar Timbalan Perdana Menteri dan Najib sebagai menteri kanan bila kes nya diselesaikan akan percepatkan lenyapnya legasi tak guna ini.

Judgement day untuk Tun dan anak cucu sedang menanti karmanya.

Anonymous said...

Maaf... aku tolak anwar. Byk sbb rakyat wajib tolak bkn harus lagi.

Kuli.. pm interim... ok la walau ada desas desus kata beliau bersekutu dgn mahathir. Desas desus bersama dlm konspirasi menjatuhkan najib umno?
Kena pulak viral gambar bersama mahathir hasmah baru baru ini. Org yg ada dlm gambar memberi jawaban berlain bila ditanya. Ini dah menimbul keraguan dihati rakyat. Kita lihat.

Hishammuddin.. aku juga tolak... ia sekutu mahathir?

Anonymous said...

Pengkhianat tu org yg bertanding dlm parti umno tetapi melompat ke parti lain selepas menang. Meninggalkan akar umbi yg telah undinya. Guna duit umno. Guna jentera umno. PENGKHIANAT

Anonymous said...

Pelik sungguh pemimpin umno. Bersekutu dgn pengkhianat umno. Akar umbi ko tinggal tak peduli teguran akar umbi. Pengkhianat ko ikut.

Najib yg tdk meninggalkan umno bah menaikkan kembali umno dan mempertahankan rakyat, korang kata pengkhianat.

Anonymous said...

Betul ke annuar musa kata umno perlu sedar diri?

Annuar musa tu presiden umno ke, timbalan ke?

Kahkahkah

Sape yg perlu sedar diri ni?

Anonymous said...

Kalau ada pemimpin umno beri pendpt, nasihat dan teguran cpt je annuar musa tersampuk.
Akar umbi bersuara, tersampuk terus annuar musa. Kehkehkeh

Kalau dia bersuara dah mcm presiden umno. Siapa yg perlu sedor diri?
Hahhhhhhh

Anonymous said...

Pemimpin umno diundi oleh akar umbi umno utk bawa cadangan/kehendak akar umbi ke atas.
Bkn sokong parti lain bantah akar umbi sendiri.

Wakil rakyat diundi rakyat utk bawa keluhan/kehendak rakyat ke dun/parlimen.
Bkn tolak/bantah/perdaya rakyat dgn beribu alasan tapi perkaya dan ikut kehendak anak beranak dan kroni.

Anonymous said...

KISAH JHO LOW DIANGKAT KEMBALI.

ADAKAH RAKYAT PERCAYA SEPERTI DULU?
ATAU RAKYAT SEDAR, MEREKA MAU DIPERBODOH SEKALI LAGI UTK PRU15?

KELIHATAN RAKYAT TDK LAGI MUDAH DIPERDAYA SEPERTI SEBELUM PRU14. KISAH JHO LO JD BAHAN LAWAK RAKYAT. YG LEBIH PARAH DAN MENYEDIHKAN IA BOLEH MERENDAHKAN HARGA DIRI PDRM.
BERUANG BERJLN SELADANG.

Anonymous said...

Adakah sumpah laknat bossku dolu mungkin esok hari ada lagi yang tertelan kapor barus..!?

Dalam masa 66 hari lepas 20 Disember 2019 Najib angkat sumpah laknat, kerajaan PH jatuh, kata Najib.

Sumpah laknat bagi menafikan dakwaan Azilah Hadri berhubung pembabitannya dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shariibu.

“Ada rakyat yang buat perkiraan. Dia kata, selepas 66 hari saya melafazkan sumpah laknat itu, PH jatuh.

(Tetapi) saya tidak boleh buat kesimpulan itu. “Cumanya ayat terakhir dalam sumpah laknat itu memang berat dan memang saya fikir banyak kali hendak sebutkan,” kata Bossku (link kat bawah ni haah)

https://m.malaysiakini.com/news/525381

Lagi link sumpah laknat bossku selepas 66 hari sumpah laknat PH melingkup masuk longkang

https://m.facebook.com/jinggo.fotopage/photos/a.1760013514225579/2976861539207431/?type=3

Semua harga sudah naik cuma harga 'maruah' diri rakyat Malaysia makin turun sudah hampir 22 tahun 22 bulan lama nya..!!!

Nyawa masih onn lagi dah ada yang mandi kapor barus.. kikiki

Anonymous said...

MAHATHIR: SEPERTI SEJAK DARI AZALI UCAP LAIN DAN BUAT LAIN

Wawancara Tun dalam Astro malam tadi "Kalau Kena Caranya"..!!? tidak mengaku buat taik walaupun dah berak merata rata.

Saat saat terakhir usaha untuk membelit dengan prinsip lidah bercabang sambil mengacah acah dengan ayat powernya.

Petang smlm ke main lagi ayat power atok, "saya akan tolak bajet ini" pada sidang bajet 2021 itu nanti.

Bila tiba malam hari ayat acah acah power atok dah u-turn balikkk dengan ungkapan kalau 'kena caranya'. Kanina betul la atok ni..!!

Dr M sedia kerjasama semula dengan Muhyiddin jika ‘kena caranya’. Dr Mahathir Mohamad berkata beliau sedia bekerjasama semula dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin jika “kena caranya”.

“Itu kalau kena cara, ada cara, tapi tak payah saya cerita cara yang boleh saya kembali kerjasama (dengan Muhyiddin),” katanya ketika ditanya sama ada beliau sedia bekerjasama semual dengan Muhyiddin dalam 'program khas eksklusif' bersama Astro Awani malam ini.

Maklumlah Astro kroni atok punya sebab tu mudah sangat dapat Program Khas eksklusif bersama Astro Awani.

Atok macam dah gelabah tetek dlm wawan'canda' Astro mlm tadi. Atok macam dah tekan butang panik sekarang. Ni la yang dikatakan ayat acah acah power. Petang punya lah cakap bergegar heeng sana heeng sini heengg sanun bila malam bole u-turn cakapnya kalau 'kena caranya' pulakkk..!!

Dasar lidah bercabang maksud 'kena caranya' ialah lantik lah boboi jadi Timbalan PM. Suma settel..!! Itulah caranya atok kan.. kan kann..!!

Rakyat dah naik meluat dengan ragam orang politik macam ni. Rakyat dah muak jelek atok. Udah udah la tu naik menyampah meluat sungguh.! Saat tamat riwayat kerajaan PN Muhyiddin@ Atok sudah sampai. Enough is enough. Paatihahh..!!

Anonymous said...

Terima Kasih boss ku... 2 permintaan yg akhirnya kerajaan yiddin@atok tunduk melutut syarat bossku.. tak perlu pun 12 permintaan yg bodoh tah apa apa..

Rintihan rakyat diutamakan walau diri difitnah dimaki dan dikecam.

Terima Kasih bossku..!!

Anonymous said...

Dah duga seperti biasa atok kena main
Dr Mahathir selar ahli Parlimen PH kerana sokong Belanjawan 2021.

Beliau dan empat ahli Parlimen Pejuang tetap dengan pendirian bantah bajet 2021

SEPERTI BIASA ATOK MULA MARAH
SEKALI DI KENCING LOKOS BASAH
RELEX LAH ATOK DON'T BE GELABAH
SKALI KENA KENCING TRUS TAK KEBAH

kikiki..

ATOK DAN WALAUN MAKIN GELISAH
BARU SEKALI KENA KENCING DAH MARAH2
ATOK KENCING MERATA BERAK BERSEPAH
ATOK KENCING OTAI BERATUS KALI BASAH

kikiki..

Anonymous said...

Dr Mahathir akui sejak diperkenalkan pada 1991, banyak pembangunan dicapai hasil wawasan itu namun tidak mencapai tahap sebuah negara maju. -Facebook Dr Mahathir Mohamad

WAWASAN 2020 tidak gagal sepenuhnya, namun ia tidak menjadikan Malaysia sebuah negara maju seperti diharapkan dihadapan beberapa penyokong setianya dalam Parti PejWang.

Menurut bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, negara masih berjaya meningkatkan keupayaan dalam beberapa aspek" kata Tun Mahathir sambil mengentel telornya

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget