KL CHRONICLE: Izwa Jurish : Kenyataan Media Ketua Srikandi Bahagian Seputeh

Monday, August 10, 2020

Izwa Jurish : Kenyataan Media Ketua Srikandi Bahagian Seputeh


Melihat kepada situasi terkini didalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), saya secara peribadi melihat ini satu tindakan yang amat positif bagi BERSATU. Ianya ibarat proses pembersihan secara sukarela dan tanpa paksaan.

Sangat jelas, mereka yang keluar dari BERSATU sememangnya telah lama ingin berada bersama Tun, tetapi mereka tiada platform untuk bergantung. Mereka tidak mahu digantung tidak bertali. Kini, dengan adanya parti baru, sememangnya harus untuk mereka menyertainya. Maka, pada saya, saya menghormati pendirian mereka dan syabas kerana mereka berani mempertahankan prinsip dan pendirian mereka tersebut.


Namun, disebaliknya, saya amat bersyukur kerana akhirnya mereka-mereka ini telah pergi dan kami, ahli-ahli yang kekal bersama BERSATU amat jelas menunjukkan yang kami amat mencintai dan menghormati Parti serta setia mempertahankan wardah perjuangan Parti tanpa goyah atau taksub pada mana-mana individu.

Perjuangan kerana Parti akan kekal abadi,

Perjuangan kerana pemimpin akan pudar suatu hari nanti.

Itu semangat juang yang sebenar. Saya tidak merasa goyah sedikitpun walaupun sebilangan kecil pemimpin meninggalkan BERSATU, namun amat berbangga kerana ahli-ahli yang mereka tinggalkan kini adalah ahli-ahli yang betul-betul berkualiti dan setia kepada BERSATU.

TAHNIAH, anda semua lah aset sebenar BERSATU.

Tiada apa yang perlu atau mahu dibimbangkan dengan "numbers" ini.

Saya, selaku Ketua Srikandi BERSATU Bahagian Seputeh, tidak akan memaksa atau memberi tekanan kepada mana-mana ahli untuk setia kepada Parti jika hati mereka berbelah bahagi. Kesetian ini datang dari jiwa, dari hati. Walaupun saya mahu Srikandi saya terus kekal dgn BERSATU, jika mereka berhajat utk keluar, maka itu hak mereka.

Biarlah jangan ada duri dalam daging dan gunting dalam lipatan.

NOORIZWA JURISH
KETUA SRIKANDI BAHAGIAN

51 comments:

Anonymous said...

Bubarkan ajerlah PBBM dan masuk UMNO
Perjuangan yg sama dari pemimpin yg sama jugak
Jgn jadi pemecahbelah org melayu

Anonymous said...

Itu kata akar umbi.. itu kata org yg bkn bnr bnr di atas.. itu bkn kata si pembuat keputusan dlm parti.

Lihat umno ketika bergabung MN. Begitu jua PAS. Dulu bunyinya lain. Kini? + Bersatu? Walau majoriti akar umbi dan sebahagian pemimpin umno tdk setuju. Keputusan dibuat yg di atas.

Perkara yg sama boleh berlaku ke bersatu. Begitu jua pkr dap. Begitu berpuluh tahun menentang dan menghina bahkan mau mendakwa mahathir jika menang sebaliknya bergabung dan angkat jd pm kahkahkah.

POLITIK

Anonymous said...

Tapi melayu sndri yg buat pecah belahkan melayu sdri

Nampk melayu sdri ingin melayu lain tu jatuh xkesah dalam berpolitk atau pon ape jua yang melayu tu sdri ingin mempnjuangkan...tapi yang menolak tetap orang melayu sdri..abis bgai mana yang sepatutnya orang melayu tu sdri ingin bRsatu untuk mentakbir dan mempertahankan kedaulatan melayutu sdri?

Anonymous said...

Ketika MN terbentuk bersorak gembira akar umbi akan bertarung habis habisan menentang ph. Masih teringat kegembiraan ahli pro umno pas di PWTC.

Begitu jua ketika katak dlm umno lompat ke bersatu. Dikata anak didik mahathir dan daim? Berbyr lompat? Lari dr medan perang? Kalah pi dahan lain? Mcm mcm isu keluar?

Akar umbi bersuara gembira pengkhianat telah menimbulkan diri? UMNO bersih dr musuh dlm selimut? Mereka laung UMNO dibersihkan? Kini?

Bergabung kembali dgn org yg sama?
Skrip yg sama diulang?

XUMNO said...

Melayu2 yang keluar dari Bersatu dan masuk parti APANAMA Mahathir boleh lah diibaratkan seperti kerbau. Malah kerbau lagi cerdik. Bila ada harimau semua kerbau bersatu melawan harimau. Orang2 Mahathir ni lebih suka jadi hamba sahaya kepada PH yang tuannya DAP. Melayu2 ni sangat tak suka jadi tuan seperti dalam PN sekarang, tapi rindukan jadi penjaga kandang DAP.

Anonymous said...

MANTAP

Anonymous said...

Adakah bnr?

Wan fayhsal: Bendera "biru gelap PN" akan digunakan di PRN SABAH.

Terkejut badak ahli pro umno. Ahli pas tak tau la. Dah sah ke MN + PN? Siapa sahkan? Bila? Tiada pengumuman dan acara seperti MN? Buat buat terkojut semua org. Cpt bnr org bersatu umum. Panik ke berjemaah keluar? Sapo nak undi tu. Oooooo ada ahli pro umno pas.

Ahli bersatu dah berjemaah keluar? Yg ramai umno+pas. Aiiii org bersatu pulak cam berkuasa? Tau la pm bersatu tapi bersatu jd pm pun atas ihsan MN. Dan bersatu bkn berkuasa dlm MN?

Takde angin takde ribut. Berdokah aku.
Cpt la pemimpin umno beri penjelasan. Apo cerita ni?
Pemimpin UMNO jgn dilihat ahli/org mcm dicucuk idung?

PAS dah nafi keluar surat sokong daftar PN? Mcm mana bendera ni wujud?

Anonymous said...

Mantap bersatu?
Katanya MN dah setuju berbagi kerusi. Lepas tu terdgr berita mahathir nak tubuh parti baru. Ramai ramai ahli bersatu keluar (org sama dlm bersatu). hihihihi

Bersatu ada kerusi di MN.
Bekas bersatu di blok mahathir sdh tentu akan bertanding juga pru.
HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Wan Faysal ?? Dulu syed tisu ..skg dia ni pulak jadi jurucakap bersatu.

Anonymous said...

Dah dgr dah tengok video terbaru wan faysal SURAT SOKONGAN... hihihi

SAYA SOKONG UMNO... LANJUT MN... TITIK

Anonymous said...

Mengapa aku kata mkn udang galah diperangkap atau jamuan biasa?

PH tak berkutik kerana apa yg dituduh ke umno itu yg dilakukan semasa jd kerajaan. Sekarang mkn diri.

Dulu rakyat/umno persoal mkn daging mahal wagyu di parlimen. Suruh rakyat ikat perut. Jgn harap duit dr kerajaan. Jgn harap tongkat. Tapi gaji kabinet ph dan pemimpin di glc glic tinggi. Gaji lantikan politik tinggi.

Apa pun alasan mkn galah (rakyat biasapun mampu) tetap rakyat memerhati. Jgn cakap tak serupa bikin. Pru 15 dah hampir. Jgn buat syok sendiri. Korang ni diangkat oleh rakyat.

Hanya sekeping gambar kecoh. Jd bhn politik. Lihat yg hadir dan duduk mkn. Senyum santai. Majoriti umno pas? Yg lalang ada tak? Hahaha

Berbagai andaian dibuat. Hanya sekeping gambar? Ada dgr tak sebelum ni pemimpin bersatu menyatakan sebahagian pemimpin umno bersama mereka? Bnr atau tdk masa menentukan? Allah yg tau.

Cakkkkkkkkk... muhyidin tersenyum diantara pemimpin mkn udang galah hihihi. Seolah betul? Apa tanggapan rakyat? Bagi aku ada diantaranya tdk, tetap bersama umno.

Pls la jgn buat hal bodoh, rakyat perati. Ni musim panas sebelum pru. Hanya jgn biarkan diri anda diperguna tanpa sdr?

Anonymous said...

Dahsyat sumpah laknat. Org islam memang takut dgn sumpah laknat. Kerana bersumpah atas nama Allah. Cer tanya nuor berani ke idok? Tanya madey berani ke? Tanya midin sanggup buat?

Tak kan dap nak berdiam diri? Kena pulak anak manja kitsial. Mcm boboi dgn atok. Zmn ph zmn berkongsi kain sarung? Kita akan melihat masing masing menuduh satu sama lain. Tuding jari ke arah org lain. Semua tak mengaku.
Kah kah kah

Aku nak tunggu kes melibat org bersatu (lama dan baru)?

Anonymous said...

Shukri dah nafi bebaskan akaun lim soon ping.

Jd sape? Tak kan sorang diri terlibat? Tentu ada beberapa org? Dlm parlimen dah kecoh. Satu persatu kes menteri titik keluar.

Shukri: saya sentiasa menjaga integriti. (Lanjut baca dlm portal berita mykmu)

Ehhhhh apsal aku tergolek kat bawah sofa ni. Rupanya aku berdekah dekah kah kah kah kah kah semasa baca sampai tak sedor terbaring atas carpet jgn marah.

Teringat masa menangis.. kena kejor sampai luor negara?
Rakyat tdk akan lupa zmn ph.

Anonymous said...

Betty dakwa kesnya cubaan merosakkan hubungan dgn suami.
KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Simpan tenaga anda agar boleh ketawa sepuas puasnya.

Apa yg rosmah tak kena. Dihina keji dimaki disumpah. Satu keluarga.

Cer tanya penjawat awam yg diberhenti kerja, adakah hubungan keluaga tenang hadapi pendapatan hilang nak tanggung keluarga. Saya yakin betty masih kaya? Apa yg rosak?

Anonymous said...

Selain Tun didesak letak jawatan Perbalahan kroni siapa yang ambil alih PLUS punca PH pecah. Hapuskan tol

Konflik dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH) berkait rancangan Dr Mahathir Mohamad untuk menerima bidaan syarikat konglomerat Maju Holdings mengambil alih PLUS Malaysia Bhd disebut oleh Bloomberg sebagai salah satu sebab gabungan politik itu berpecah minggu lepas.

Cadangan itu ditentang oleh DAP “berikutan rekod lampau Maju Group dan hubungan rapatnya dengan Mahathir”.

“Akhirnya Lim Guan Eng di Kementerian Kewangan masa itu menolak semua bidaan ke atas PLUS dan menstruktur semula konsesi tersebut untuk mengurangkan kadar tol lebuh raya, bukan menghapuskannya,” kata laporan itu.

Pada Januari, Putrajaya membuat keputusan untuk tidak menjual lebuh raya sepanjang lebih 800km yang dimiliki oleh PLUS, termasuk Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), lebuh raya ELITE dan jambatan Pulau Pinang.

Sebaliknya Mahathir mengumumkan bahawa PLUS akan kekal dengan 2 pemiliknya, iaitu dana pelaburan kerajaan Khazanah Nasional yang menguasai 51% melalui UEM Group dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang memiliki 49% kepentingan, sementara kadar tol dikurangkan sebanyak 18% dengan jaminan tiada kenaikan untuk tempoh 30 tahun lagi.

Akhirnya rakyat jadi mangsa, sistem gatery yang tidak efficiant, lembab dan sesak disemua laluan keluar masuk tol.

Sistem gatery lorong smart tag yang langsung tidak smart, tidak efficent dan out dated. Kerajaan ada dana yang sangat besar seperti yang dinyatakan oleh menteri Kewangan Zafrul di sidang parlimen.

Tak perlukan bon samurai atau bon panda. Ternyata Tun dan Lim Guan Eng penipu.

Hapuskan tol..!!

Anonymous said...

HAHAHAHA
AKU DAH CAKAP...
UMNO + PAS = MN (BERDEGOR DEGOR PWTC)
MN + BERSATU = PN (TUNGGANG TERBALIK)
PN + PEJUANG (BERDOKAH DOKAH)

MN MEMAYUNG PN?
SAPA BALACI SAPA?

Anonymous said...

Adakah umno boleh dikatakan bersih dr pengkhianat bila katak melompat?
Adakah umno boleh dikatakan bersih bila bergabung kembali dgn katak melompat?

Anonymous said...

Apa yg ada dlm kepala pemimpin umno pas? Rasanya mcm nak runtuh langit bila umno pas bertempik pasal video semburit jemin. Semua mau polis siasat kes ini. Bawa ke muka pengadilan kerana sorang lagi dah mengaku. Akhirnya tak dpt dikenal pasti? Kini seperti langsung lenyap? Padahal sampai kini akar umbi mau kes ini diadili. Poning.

Mcm mana pas mau bawak kes hudud jika org yg dipercayai mirip jemin berada dlm kerajaan? Pas lupa? Ahlinya dulu berteriak? Adakah MN juga sama mcm PH hanya kes org lain baru diadili?

Kini terdgr pulak kes liwat terbaru membabit org lama? Haiiiii

Umno sentiasa melabel nuir peliwat? Bahlan dah dihukum. Tdk mau bersama liwat tetapi bagaimsna dgn kes ini?

Anonymous said...

Aku melihat ada:
Pemimpin umno merasa diri bersih menempelak rakan seperjuangan utk membersihkan diri? Tetapi dlm masa yg sama dia bersekutu dgn org yg tdk bersih bahkan dipenuhi dugaan mencurigakan.
Faham faham je lah.. tak paham sudah.

Anonymous said...

Mintak maaf semua yaaaaaa... aku belum nampak kes pemimpin bersatu (lama & baru) diadili? Mengapa?

Tak lama lagi serpihan pkr masuk bersatu? Bersatu + mn.

PAS sudah lupa kes air SPLASH di selangor? Air sgor naik? Rakyat tanggung beban? Berapa bilion? Janji free? Dulu pas umno berteriak, kini? Bks mb sgor(bkn azmin) tak bersuara ke? Di sgr tu byk kes?

Anonymous said...

Imbau kembali..
Mula mn bergabung, muka menteri umno menonjol dlm tv..alhamdulillah bukti pemimpin umno baguihhhhh... akupun dah menyampah asik tengok muka ph/dap... sembang bsr.. lega dah tarak.. cam mana pulak menteri bersatu pkr?

Ketika itu ph baru terburai dek berebut kuasa jd pm/kuasa.. kes masih memanas.. rakyat pun dah meluat ngan ph.. janji tinggal janji kencingggg..manifesto bkn kitab suci... tetiba muncul kes semburit sabah..

Utk menonjolkan kehebatan mn + bersatu, permulaan byklah tertonjol muka pemimpin umno, aku rasa. Tambah pulak kes covid. Tertumpu kat situ. Aku nak ucap tahniah kat semua yg terlibat dlm kes membasmi covid. Anda hebat.

Sesiapa yg bermasalah duk diam dulu yaa, kurangkan bercakap, sikit sikit je? Biar org umno bertugas dulu dpn rakyat?

La ni dah berlalu. Cer lihat dlm tv. Muka sapa asik tertonjol kini? Perati betul betul. Hihihii

Tanda tanda pru dah dkt? Masing masing nak tunjuk hebat dpn rakyat? Melayu mudah lupa? Bkn saya, atok kata.

Anonymous said...

Baca di unspinners..

PERINGATAN KPD PPBM,
MASUK RUMAH KAMI,
BERMAIN DI GELANGGANG KAMI DAN
DGN CARA KAMI...

WOWWWWWW PEDIH TAPI ITULAH HAKIKATNYA...

Anonymous said...

Pas anggap pan pengkhianat?
Jika umno pelawa pan masuk mn, pertahan pan atas dsr melayu bumiputera, adakah pas/akar umbi setuju? Akar umbi berontak atau gembira? Ada tak ahli pas tolong ingatkan kembali detik detik awal pertubuhan mn? Tujuan dan mengapa mn ditubuh?
Pan bersekutu dgn dap? Bersatu juga sama pernah bersekutu?
Apapun alasan mereka pernah duduk bersama dap dan pengkhianat kpd parti lama? Menyakiti majoriti akar umbi pro umno. Mungkin ada yg tdk tersakiti?

Kpd pemimpin lihat ke bawah. Ketika jatuh anda sebagai pemimpin harap yg bawah tetapi ketika naik apa anda dgr teriakan bawah? Anda di atas kerana org bawah. JGN HANYA ANGGAP ORG BAWAH WAJIB DGR KATA ORG ATAS?

Ditakdirkan berlaku lagi pergolakan dlm mn + bersatu kemudian hari, anda mau yg bawah sepantas kilat dukong sokong anda lagi? Ada pemimpin diam, yg bawah ke dpn berlawan dlm alam maya? Dah selesai, pemimpin tunjuk muka hahahaha.. pembuat keputusan? Nganga org bawah?

KALI INI AKU RASA MELAYU TDK AKAN LUPA..

Anonymous said...

ANDA RASA PERTEMUAN MUHYIDIN DGN PAS HADI SAMA ISI PERBINCANGAN DGN UMNO ZAHID? ATAU

ISI BERBEZA? ADA LAIN?
HADI PAS TDK TAU SEPENUHNYA BEGITU JUA ZAHID UMNO? ADA YG TERSEMBUNYI?

Anonymous said...

Jgn pernah kita semua lupa zmn perintah ph.
Bermula janji sesedap serbuk perasa mulut. Ceramah je menyembur air lioq berterabur berjanji bln dan bintang. Wahwahwah Manifesto bkn kitab suci tdk perlu ditunaikan.

Zmn negara bankrap? Hutang trilion? Jgn harap tongkat. Jgn harap bantuan. Jgn harap duit percuma. Yg boleh harap hanya harapan.

Penjawat awam yg hilang kerja? Dipecat? Diberhenti? Apapun istilah semua takde kerja lagi. Kau undi ph kau pulak hilang kerja?

Anonymous said...

Peristiwa lulus usul rang perbekalan semalam PN 111 vs PH 106. PRU is coming

Menurut catatan yang dibuat oleh Petugas Parlimen Anda, beberapa MP Umno telah bertindak keluar dewan.

“Antaranya MP Pontian, Mat Maslan. Ketika melangkah keluar dewan Mat Maslan siap berkata “Saya mahu pilihanraya”, membayangkan beliau tidak mahu mengundi sokong RUU Perbekalan semalam dan memberi signal jumlah MP blok kerajaan tidak cukup. Turut ikut keluar beberapa MP dari sebelah blok Zahid,” tulis petugas Parlimen tanpa disebutkan nama itu.

“Maka ketika itu kelihatan Menteri Undang-Undang, Takiyuddin membuat beberapa panggilan telefon untuk memanggil semula MP yang telah bertindak keluar dewan. Takiyuddin juga dilihat tidak tenteram meronda di blok tempat duduk ahli kerajaan,” tulis beliau lagi.

Jadi, bersedialah untuk menghadapi pilihan raya umum dalam jangka masa terdekat kecuali satu ‘deal’ baru berjaya dibuat untuk membentuk kerajaan baru tanpa perlu Parlimen dibubarkan.

Anonymous said...

Apa yg sama antara bersatu dan ph?

Sebelum pru dah buk tmpt pm?
Bilangan kerusi menang belum pasti?
Ahli bersatu byk cabut lari?
Kerusi sikit jd ketua, kerusi byk jd pengikut? Kahkahkah
Sama tak ciri ciri atok dgn muhyiddin?

Apa beza umno dan dap?
Dap kerusi byk berkuasa dlm ph?
Umno kerusi byk? Menteri kanan, tempat utama dimonopili bersatu?

Anonymous said...

Aku tertanya tanya lepas pru nanti jika kerusi bersatu sikit, pm midin, adakah menteri bersepah org dia je?

Anonymous said...

ANDA NAMPAK: BERSATU DLM MN PN

Muhyidin bawak bersatu masuk MN/PN.
Permulaan bawa masuk serpihan pkr dlm bersatu. Parti lain tak boleh bantah itu hak bersatu. Auto masuk MN.
Step 2 tak mustahil bawak masuk amanah. Hak bersatu parti dia. kikiki
Step terakhir masuk PEJUANG... adakah mungkin?
HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Semua berkumpul dlm bersatu?
Muhyidin pm? Hak pm tentukan kabinet/glc?
NAMPAK?
La ni pun jemin menteri paling kanan.
Boboi dah presiden?
Boboi atau jemin tpm 1 dan 2?

UMNO PAS tukang tempik dlm parlimen? Jd benteng bersatu? Menteri bersatu duduk diam diam?

Ada ko tengok menteri bersatu/serpihan pkr bertegang urat cabar mencabar setiap hr dlm dewan rakyat? Ph perlekehkan kerajaan kini, sapa pertahan?

Anonymous said...

unspinners: muhyiddin dan ppbm dlm ucapan persidangan tahunan ppbm

Muhyiddin: ppbm adalah parti utama dlm gabungan PN
Pelikkan ahli sikit kerusi sikit + lompat katak tapi dakwa parti utama. Dia bkn maksudkan kerusi tapi KUASA?
Bagi aku betullah tu, dia pm, hak lantik kabinet/glc atas tgnnya. Menteri/kabinet penting orgnya. Dia pencatur? Yg bangang umno kerana mau dicatur?

Anonymous said...

Kpd penjawat awam jgn pernah lupa ketika berada di bawah era ph. Yg hilang kerja pastikan undi anda utk meranap ph. Lebih menyedihkan anda sokong ph ketika itu kerana percaya janji manis tapi anda yg hilang kerja. Mereka gaji berpuluh ribu. Anda undi ph tapi anda hilang mata pencarian nafkah keluarga.

Anonymous said...

Warga felda jgn sesekali lupa derita anda dibawah ph. Ingat idup senang hutang hilang tummmmmmm berdentum dentum harga sawit jatuh. Dahlah janji tak tunai suruh pulak minum sawit. Anda masih mau undi menteri biol? Ehhhh tukar tanam buluh pulak? Masih sokong parti sesewel mulut berbicara?

Anonymous said...

Kes liwat kembali!!!!!!!!

Serpihan pkr dah pasti masuk bersatu. Tak mustahil yg lain pun ikut masuk bersatu. Tertonggeng kes liwat hadapi kes. Dgr citer org amanah pun sama berminat nak masuk bersatu. Wowwwwwwwww kembali org ph berkumpul dlm bersatu KAH KAH KAH... ph 2.0 kaaaaa... Apa yg beza ph dgn bersatu? Hanya tiada dap? Menteri cap ayam semua ada? Org sama? Utk perkuat parti melayu bumiputera islam maka kita jemput pejuang? KAHKAHKAH. Sebijik mirip org ph kahkkahkah... suara sumbang krik krik krik MANUSIA BERUBAH INIKAN PULA AIR BAH BAH BAH KAHKAHKAH..

Mau undi ph 2.0?

Anonymous said...

minggu lepas kata ramai yang kuar bersatu masuk pejWANG depa kata bersatu lumpuh mampos daah kikikiki..

skg berapa jota ahli parti pejWANG berapa ribu cawangan dah tubuh.. berapa jota bahagian dah ada ceciter..!!

kikikiki.. Bersatu yg dah 22 bolan ni pun tenggelam timbul ajer lagak besau ajer.. bekas bersatu pejWAaNG bole minta atok boboi atau marzuki fake degree comfirmkan berapa jota ahli pejWANG dah ada skg ni... cite le skett..!!

... ceciter brapa jota dah ahli pejWANG..!?

Anonymous said...

ANEH TAPI NYATA AHLI BERSATU LAMA MIRIP AHLI PEJUWANG?
KAH KAH KAH

PELIK TAPI TERKEDU.
MEREKA KATA UMNO BSR KEPALA BILA TAK MAU JOIN PN? TAK MAU BERSATU DLM MN?
TAPI BELUM PRU, KERUSI SIKIT HARAP KATAK LOMPAT, DEPA YG AWAL AWAL BUK PM?
SAPA BESOR KEPALA?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Tempat bagus semua menteri depa cop? Sapa besar kepala?
Tapi aku paling seronok tengok pas umno jd tukang tempik di parlimen. Bersatu santaiiiiii? Untung untung!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

RAKYAT TOLAK PH.
RAKYAT DERITA BAWAH ERA PH.
RAKYAT HARUS BERKORBAN BAWAH ZMN PH.
ASET NEGARA DIJUAL.
RAKYAT DUDUK BAWAH MENTERI DI LABEL CAP AYAM OLEH RAKYAT.
RAKYAT MAU TUMBANG KERAJAAN PH.

Tup tup tup semua kembali bernaung bawah bersatu, ADAKAH ANDA RASA TERTIPU? Atau happy lalala?

Apa guna langkah melangkah?
Bila rakyat sedar telah tertipu bawah 22bln dgn janji palsu, sdh tentu mereka wajib buat langkah baru dgn kekuatan baru tetapi makhluk lama kahkahkah.
TOPENG ATAU IKHLAS?
MANGSA ATAU MUAFAKAT?

Wayang semakin pjg menarik. Adakah nasib rakyat diperjudi sekali lagi?

Anonymous said...

SEMUA MIRIP!!!!!!!!!!!

HAHAHAHAHAHHA

MANUSIAKAN DIKATA ADA 7 KEMBAR MUKA SEIRAS. NI BARU MIRIP SEKALI# BERSATU = PEJUANG.

KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

UMNO MESTI IKHLAS?
UMNO MESTI BERUBAH MOVE ON?
UMNO MESTI BLA BLA BLA?
UMNO MESTI BERKORBAN?
UMNO MESTI MESTI MESTI!!!!!!!
UMNO MESTI PUNG PANG PUNG PANG!!!!!!!

NAMPAK? Semua umno? Tekanan tertumpu ke umno? Parti lain? Adakah bertujuan utk menunjukkan umno punca segala galanya di mata rakyat? Utk merendah dan menjatuhkan umno secara halus?

MENGAPA SEMUA UMNO?

Anonymous said...

WARGA SLIM YG DIHORMATI....
Saya dgn rendah hati memohon undilah calun UMNO. Undi satu lagi bermakna anda duduk di bawah bayang org yg sama di zmn ph.

Jgn sesekali bnrkan pembangkang ph bertapak kembali.

AMINNNNNNNNNNNNN

Anonymous said...

UTK BUNG MAJU TERUSSSSSSSSS
MAJU SABAH MAJUUUUUUUUUU
BUNG MAJUUUUUUUUUU..

Dlm ph bersepah ada kes samada dah didakwa atau belum. Digugur kes tanpa bicara. Semua rakyat tau. Yg dah keluar penjara masih jd ketua. Boleh pulak umno bekerjasama?

Hanya dlm umno KONONNNNNNN bersihkan diri dulu di mahkamah. Lagak tunjuk baik? Lebih hebat org umno mintak rakannya dlm umno bersihkan diri tapi diwaktu yg sama boleh pulak ia bersekutu berganding tgn bersama sama dgn org ada kes di parti lain. Pirahhhhhhhhh

Aku terkagum kagum ngan kj? Pandai ambil peluang menonjolkan diri yg dah lama mendiamkan diri? Kahkahkah

Bila ada 2 pihak bertikai muncullah ia?
Selesaikan masalah dlm parti? Bnrkah?
Ngopi dulu ya dgn teman teman baru syok berbincang hmmmmmmm.....santaiiiiii

Anonymous said...

Unspinners: KENAPA AKAR UMBI UMNO MASIH TOLAK PPBM

Aku suka artikel ni. Memang tepat. Ahli umno memang 3jt lebih tapi pro umno bkn ahli ramai. Yg atas pagar pun dulu undi umno beralih arah kerana terpedaya dgn manifesto dan janji palsu. Kini mereka sdr. Pihak lawan selalu perlekeh ahli umno dan banding rakyat/pengundi. Jika mereka hebat sgt kenapa kerusi kecil/ahli sikit?

Itulah aku. Sokong UMNO. Hina ketika kita jatuh dan mau kembali utk kuatkan parti mereka. Kuatkan parti mereka. Tetap dlm kabinet. Jawatan menteri rembat? Pembuat keputusan? Hina bkn sikit sikit dah melampau.

UMNO UMNO UMNO
Alhamdulillah najib umno bn tinggalkan warisan byk dptlah diguna waktu susah. Kita dihina tapi kita tinggalkan warisan utk mereka.
UMNO UMNO UMNO

Anonymous said...

Zahid: setuju jemput bersatu dlm mn atas keputusan bersama umno dan pas.

Siap sebut yg jd pengerusi mesyuarat. Apsal tu? Hahaha.. tok mat jawab? Apo cerito ni? Akar umbi menunggu ni?

Bagi aku siapa pengerusi tak penting. Kerana setiap meeting pasti ada pengerusi. Pihak umno pas lantik wakil masing masing.

Dlm mesyuarat tu pasti keluar semua pendpt. Setuju dan tdk setuju. Tak mungkin semua bersuara setuju pasti ada yg keberatan. Tetapi kita taulah keputusan diambil berdasarkan majoriti. Dlm parlimen pun sama. Dr perkembangan semasa, saya yakin Pas pasti semua setuju. Boleh dilihat dr kata kata hadi. Ditambah pula katanya nak daftar pn?

Tapi bagi pihak umno adakah semua angguk setuju? Atau ada keberatan? Tetapi disbbkan kurang terpaksa ikut majoriti?

Sekarang akar umbi umno tertumpu ke pengerusi majlis? Apa citer dlm mesyuarat tu?

Jd pemimpin kena tegas. Bkn ikut org. UMNO hanya ada dlm MN. Bkn pn (pakatan lagi). MN hanya UMNO PAS.

Lintang pukang jdnya?

Sebnrnya aku dah meluat dgr kata pakatan. Mcm takde kata lain. Pelikkan? Pakatan rakyat? Pakatan harapan? Ni pakatan nasional?

Anonymous said...

Ada pulak yg kat pas ok je. Pas politik matang. Ada yg ingatkan ahli umno dulupun sama hina pas?

PAS tdk menghina umno ke dulu? Tak perlu dihuraikan sejelas jelasnya, semua paham? Bahkan sampai peringkat kafir? Tdk boleh mkn sembelihan? Perceraian, kematian jd isu kerana berlainan parti? Pas pun pernah bersama sama pkr dap hentam umno? Kisah najib rosmah gst dll jd bhn cemuhan?

Tapi mengapa umno boleh menerima pas berbeza dgn bersatu?

Rasanya ahli pas boleh faham dan jawab sendiri? Sedikit sebyk cuba renung kelibat mat sabu? Kisah pan?

Nurliana Novi said...

Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman agar dapat menghubungi Ibu Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda

Ada perusahaan palsu online lainnya yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
INI CERITAKU

Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI KU
NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
Nama Saya: MURNI SANTI
Email Saya: murnisanti55@gmail.com

Anonymous said...

敬爱的佛教伩徒, 有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说: 1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪. 2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为. 3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。 囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么. 至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。 縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。 在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.
Sharing by Dr. Chew

Anonymous said...

Malang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI menjadi tempat menghalau Hantu oleh kuil presiden DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak), mungkin ada jawatankuasa di kuil yang sangat rendah pengetahuan Dhamma, mereka hanya menunggu wang derma dari penganut Myanmar dan mereka mengambil wang dari Sami Buddha Myanmar, ada jawatankuasa tidak berasa malu dan mereka memikirkan nasib malang kuil

Beberapa bulan yang lalu, mereka menjemput Sami Buddha Tibet untuk melaungkan dan membuang kuil malang, mereka mengatakan kuil itu mempunyai banyak hantu dan mereka tidak fikir DATUK YIP KUM FOOK adalah hantu yang terbesar di Malaysia kerana dia(Yip) menendang Sami Buddha keluar dari kuil, ini adalah dosa berat dalam agama Buddha

Kami perlu dan bercadang untuk menghantar beberapa surat kepada Sultan Selangor kerana DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak) mendapat gelaran datuk dari Sultan Selangor dan menghantar semua masyarakat Buddha di malaysia.... orang jahat tidak bolih menyimpan negara kita, juga jangan kasihan kepadanya

MASYARAKAT BUDDHA DI MALAYSIA

Anonymous said...

DATUK YIP KUM FOOK will suffer for creating the sin of Buddhist teaching, that heavy sin causes the agent to be reborn in hell immediately after death. There are five such sins: killing one's mother, killing one's father, killing an arahant (saint), injuring the body of a Buddha, and causing disunity in the Buddhist community

Now he has no friends because many people know that he has done bad things to people, his friends run away from him, later he will be alone, he has a lot of money but it is useless because he has no friends, it is a pity

SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, was very popular before he (DATUK YIP KUM FOOK) became the committee because many people supported our Master (head monk), our Master is from Kelantan, he is also BUMIPUTERA, he can speak Malay is very good, it's very sad for our people

When our master opened SAMNAK SAMBODHI in Taman Ehsan (1989), at that time, we were very happy and we hope that this temple will be successful in the future; we hope that everyone remembers SAMNAK SAMBODHI before.

Sharing by Uncle Lim, Taman Ehsan, Kepong…

Anonymous said...

To Datuk Seri Ir. Dr. Wee Ka Siong (President of the Malaysian Chinese Association)

Here I would like to say that BN losing is not a bad BN concern, especially MCA because most of the MCA members are lower branches, its leaders have succeeded in being arrogant and unsparing and snakes, because that resulted in many Malays, Chinese and Indians getting angry and losing the general election badly

For example, what I know is the Chairman of MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, and Datuk Yip Kum Fook (His Father).. they are snakes until the money of the Temple dares to be brave and drive the Buddhist Monks out of the temple, people hate MCA.

Now in the internet there are too many people complaining about them (Datuk Yip Kum Fook and Yip Jiun Hann), Sir you have to do something, we Chinese people in Kepong and MCA members, we are also very embarrassing to other races.

If MCA wants to regain its good name and support from the public, leaders like this should be scraped cleanly from the party, otherwise it will be difficult to regain morale

Thank you

Yep Leong Fah

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget