KL CHRONICLE: Video rakyat Pulau Pinang maki hamun Ram Karpal Singh ! #Negaraku #Malaysia #Penang #FailedState

Sunday, November 5, 2017

Video rakyat Pulau Pinang maki hamun Ram Karpal Singh ! #Negaraku #Malaysia #Penang #FailedState


Pagi ini rakyat Pulau Pinang telah ditimpa musibah yang amat dasyat sekali apabila hampir sebahagian negeri Pulau Pinang telah ditenggelami air. Apa yang lebih malang lagi adalah sikap tidak bertanggungjawab kerajaan negeri Pulau Pinang serta pemimpin mereka yang langsung tidak turun serta merta untuk membantu mangsa banjir. Contoh yang paling jelas adalah di kawasan Bukit Gelugor dimana Ahli Parlimen kawasan tersebut adalah Ram Karpal Singh.






Ram Karpal Singh telah dimaki hamun oleh mangsa banjir kerana GAGAL memberikan sebarang bantuan kepada mangsa - mangsa. Malah kerajaan negeri Pulau Pinang juga GAGAL menyediakan kemudahan asas seperti water jet untuk digunakan oleh penduduk untuk membersihkan rumah mereka selepas dimasuki air. Perkara sebegini asas juga GAGAL disediakan oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang dibawah kuasa kerajaan negeri.



Lebih mengejutkan tidak ada juga bantuan makanan, minuman, tempat tinggal mahu pun ubat - ubatan yang disediakan oleh kerajaan negeri kepada mangsa banjir seperti yang dilihat di video diatas. Mana pergi sikap kemanusian kerajaan DAP Pulau Pinang sehingga sanggup membiarkan mangsa banjir menanggung segala musibah ini seorang diri. Bukankah ianya menjadi tugas dan tanggungjawab kerajaan negeri membantu rakyat?

Kami di #KLChronicle mendoakan rakyat Pulau Pinang tabah menghadapi dugaan yang berlaku pada hari ini dan sudah - sudah lah memberi kepercayaan kepada DAP menjadi kerajaa negeri. Hari ini terbukti DAP sudah GAGAL menjaga kebajikan rakyat Pulau Pinang.  

6 comments:

Mentaha Megat said...

Sebelum dpt undi, jln2 round masuk kampong salam2 peluk2 pengundi.
Sudah jadi wakil rakyat bila rakyat dpt musibah, dtg dgn baju tak boleh kotor, cekak pinggang peluk tubuh jln mengelak lumpur.... apa punya wakil rakyat la mcm ni. Cocky punya wakil rakyat.

Anonymous said...

spt biasa wakil2 rakyat hanya terima gaji/elaun shj tp tak buat kerja bantu rakyat... sbb depa tau kerajaan BN yg akan turun bantu rakyat...kerja depa hanya membohong dan memfitnah kerajaan BN...

Anonymous said...

ADUN MATANG PAUH DARI ADUN MAMPU TENGOK TENGOKKAN DAH KINI JADI ADUN MAMPU PEKAK BISU....

Anonymous said...

Apa yg peguam ni boleh buat??. Rakyat memerhatikan bagaimana dap menyelesaikan isu ini!!!!!

MAzizan ARashid said...

Kesian, kesian juga tapi itulah apa yang depa petik dari apa yang depa tanda dulu. Hukum karma. Harap depa sedaq.

Anonymous said...

UMNO memang perlu membantu mangsa2 BANJIR ni! Tapi APA KEJADAHnya berlebih sgt. sampai si zahidKITOL-geng anwaq homo-yg. ada 200 JUTA dlm. akaun dia tu (mana SPRM oi?!!!!!), sampai asyik nak berPELUKAN dgn. PENDATANG PARASIT/LANUN Tonggeng Eng DAPjuboq BABI yg. amat KEJI ni, dan berSIMPUH pula atas lantai makan nasi bungkus bersama!

MENYAMPAH betul aku drama paling JIJIK dan LICIK dlm. sejarah MELAYU kita (selepas sejarah EMPAYAR MELAKA di JAJAH PENJAJAH2 Barat ZIONIS akibat PENGKHIANATAN KITOL2 Islam/Melayu paling KEJI) ni dr. si zahidKITOL dan PENYOKONG2 dia yg. paling BANGANG nak-MAMPOS!

Adakah si zahidKITOL ni akan MELAWAT lepas ni setiap mangsa BANJIR di SETIAP negeri?! Aku nak TENGOK!!!!!

Lihat di - http://www.utusan.com.my/berita/nahas-bencana/video-ahmad-zahid-tinjau-banjir-di-pulau-pinang-1.547802

[VIDEO] Ahmad Zahid tinjau banjir di Pulau Pinang

06 November 2017

(Tok Labu)

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI, TAIK BABI amat CELAKA 100%

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget