KL CHRONICLE: CUBA BAYANGKAN JIKA BN MASIH MEMERINTAH

Monday, October 7, 2019

CUBA BAYANGKAN JIKA BN MASIH MEMERINTAH


1. Penulisan ini ditujukan kepada Marina Mahathir yang mengatakan jika PH kalah pada PRU lepas ke manakah hala tuju negara. Beliau mendakwa negara seolah-olah tiada hala tuju jika diperintah lagi oleh BN.

2. Jika BN masih memerintah, 1.3 juta pekerjaan dapat diwujudkan melalui projek Malaysian Vison Valley seperti yang dijanjikan dalam manifesto.



3. Jika BN masih memerintah, kadar pengganguran akan menurun melalui Skim Latihan 1 Malaysia (SL1M) yang menawarkan bayaran sehingga RM 2000.00 kepada graduan. Pada masa yang sama, biasiswa kepada pelajar juga akan terus diberikan melalui program MyBrain15.

4. Jika BN masih memerintah, sebuah bank khas akan ditubuhkan bagi menguruskan pinjaman Perumahan Mampu Milik dan Perumahan Kos Rendah yang berharga RM300,000 dan ke bawah melalui program 1Negaraku.

5. Jika BN masih memerintah, lebih banyak Pusat Transformasi Bandar (UTC) dan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) bagi memudahkan urusan rakyat dan membantu usahawan-usahawan kecil.

6. Jika BN masih memerintah, BR1M akan diperkasa dengan peningkatan yang lebih tinggi untuk membantu rakyat Malaysia.

7. Jika BN masih memerintah, pelbagai lagi inisiatif akan dilakukan kerajaan untuk meningkatkan sosioekonomi rakyat yang merangkumi penduduk bandar dan juga luar bandar.

8. Jika BN masih memerintah, negara akan mempunyai hala tuju yang jelas dengan adanya dasar awam yang cekap seperti Program Transformasi Ekonomi yang akan memacu pendapatan negara kasar (GNI) kepada AS $ 523 bilion menjelang 2020.

9. Jika BN masih memerintah, rakyat tidak dizalimi seperti hari ini dengan ingin memansuhkan skim pencen penjawat awam, memansuhkan bantuan tanaman semula kepada pekebun kecil, memansuhkan MyBrain15, berlakunya pepecahan perpaduan, kelembapan ekonomi serta pelbagai lagi masalah lain.

10. Realiti politik hari ini jelas membuktikan negara tiada hala tuju apabila diperintah PH. Retorik politik pemimpin PH dapat dinilai rakyat sebagai satu pembohongan kerana terbukti dengan fakta bahawa keadaan negara semakin lemah apabila diperintah PH.

Dr. Najmil Faiz Mohamed Aris
Exco PPUM/TKUB Kuala Terengganu

https://www.facebook.com/1548685092013795/posts/2410017889213840?sfns=mo

142 comments:

ted manoff said...

Bn klh slh sendiri..najibby syok berjoli duit rakyat..apa yg disebut diatas tuu cuma utk pancing rakyat utk pru yg lalu saja..hakikatnya bn mmg hajamjadda..๐Ÿ˜๐Ÿ˜

ted manoff said...

Buat apa admin ltk muka najibby atas tuu..suwey tahu tak..๐Ÿ’ฉ

tunfatimah said...

Prooooot dimuka najib..

ted manoff said...

Tun m ngakal kuat juga..๐Ÿ˜‚

Anonymous said...

Mamak mmg kuat kelingtong

Anonymous said...

Itulah kenyataannya. Bila manusia berusia lanjut pastinya ingatan dia semakin kurang. Hanya Mahathir tak mahu menerima hakikat. Seolah olah dia akan hidup selama lamanya. Begitulah yang terjadi pada FIRAUN yang sedar di untung akhirnya tenggelam dalam laut Apakah Mahathir juga mahu mati keras dikerusi PM yang juga akan dikenali sebagai FIRAUN sikap buruk Mahathir di lakarkan oleh Syed Husin dalam tulis terkini beliau.

MAHATHIR ADALAH MANUSIA YANG SUKA MENGWUJUDKAN PERMUSUHAN, TERLALU JIJIK DIMATA MASYARAKAT. DAN EGONYA TAK PERNAH SURUT. ITULAH SEJARAH MAHATHIR YANG SAYA PERHATI DAN BACA SEJAK ZAMAN TUNGKU.

Anonymous said...

Realitinya SIS TETAP difatwakan sesat
lagi menyesatkan. Mungkin hingga kini
dia masih lagi meraba-raba mencari
kebenaran hakiki.

ted manoff said...

Kalau BN masih perintah, Malaysia tak akan lingkop mcm skrg ni. Selepas Mei 2018 negara kembali mundur ke belakang. Skrg Atok Tua94 jadi PM sekali lagi, maka akan muflis negara menjelang 2023. Kroni bermaharajalela. Ayuh, kita humbankan PornHub pada PRU15 nanti.. itu pasti

UNDI PORNHUB DAPAT ๐Ÿ’ฉ

Khairulryezal osman said...

Andai Najib masih PM, negara kita tak akan bermasalah. Rakyat hidup senang & peluang kerja bertambah! Porn Hub meranapkan negara.. umpama berok dapat bunga

Anonymous said...

Syukurlah kumpulan TEMPE dalam syarikat Sesat In Sesat (SIS) telah difatwakan sesat. Syarikat ini dikatakan berpengkalan di US.

Dengar khabar ramai anak2 dara tua & ganyut dalam kumpulan tersebut? Benarkah?

tunfatimah said...

PEROTTTTTTTTTTTTTTTTTT ๐Ÿ’จ๐Ÿคฆ di muka mahachai pornhab kaki temberang.. kikikikilelelelele

Khairulryezal osman said...

Najib lahanat

tunfatimah said...

Umno melayu harbi,undi umno dapat taik rosmah๐Ÿ’ฉ๐Ÿ’ฉ๐Ÿ’ฉ,kehkehkehkeh

Khairulryezal osman said...

Najib PM terbaik. Malaysia maju serta makmur di bawah beliau. Datang geng Pornhub, habis menjarah harta negara, rakyat jadi papa kedana, termasuk le mahachai Pornhab sendiri!! kikikikilalalala ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

tunfatimah said...

PornHub kepala temberang, undi PornHub dapat taik Atok & Gone End ๐Ÿ’ฉ๐Ÿ’ฉ๐Ÿ’ฉ,kehkehkehkeh

tunfatimah said...

Org Sabah dan Sarawak tak dpt sabsidi minyak vroooom vrrooom , tapi , dgn bangga din volcano ckp ph dah tunaikan manifesto pru 14. Bengap punya orang!! ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Anonymous said...

Mat Kutty Si tua nyanyuk tak sedar diri dah nak mampos pun tak habis2 bongkak takbur sombong puiiiii

Anonymous said...

Tun meminta supaya UMNO bertanding di Tg PIAI, So kita perlu meminta DAP bertanding supaya kita senang kalahkan DAP di situ

ted manoff said...

NAJIB = ๐Ÿ‘๐Ÿ’ช๐Ÿ˜

MADEY & GENG PORNHUB = ๐Ÿ‘Ž๐Ÿฆ–๐Ÿคฎ

tunfatimah said...

Najib bodo

Khairulryezal osman said...

Najib cibai,kehkehkehkeh

Anonymous said...

Puak hancing
Pakatan hancing
Pertubuhan hangit
Perkumpulan hingus
Persatuan haprak
Parti hampeh
Puak haram
Puak Semburit

Tu kau punya semua

Anonymous said...

Atok tua munafik penipu jijik

Anonymous said...

PM kata kehendak rakyat GST.. Sekarang org tua bodoh tu nk gunakan nama rakyat hidupkan GST.. Apa punya manusia ni tua tk sedar diri salahkan rakyat punca GST..

Anonymous said...

Ada orang mnyebut kelapa
Ada juga mnyebut nyiok
Atok bukannya mudah lupa
Cuma atok skrg dh nyanyok
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous said...

atok ckp..malaysia trdiri berbagai kaum.hbs tu knp atok tubuh ppbm?lbh baek atok masok dapiq je..x pon parti semburit..sbb nk jd boss n cengkam kuasa..itu jwapan sebetul nya..

Anonymous said...

Dulu tuduh dsn mcm2 kononnya nak slmtkan negara. Bila kuasa d tangan ph n dap mereka pula rompak duit petronas, lps tu rompak duit penyimpan tbg haji, lps tu jual berbagai aset penting negara, semua nak d jual oleh kerajaan baru yg sialan, pelabur habis lari, d tambah lagi hutang negara, rakyat tambah sengsara, janji poket menteri penuh penuh. Dulu tuduh dsn merompak, tapi yg nyata rakyat hidup lebih senang dgn kerajaan bn dari kerajaan ph. Tak habis2 putar belit fakta rakyat hidup tambah sengsara tidak d bantu. Sifat kerajaan sekarang mcm mereka pula pembangkang.

Anonymous said...

Hairan bin ajaib..dikatakan najib rembat 2.6b tp kerajaan PH jual 35b aset kerajaan..hutang tdk berkurang malah makin bertambah.Apakah kerajaan PH ditubuhkan untuk menjual aset kpd kroni semata2..yg untung adalah taikun,dulu aset yg diidamkan kini sdah digenggam.

Anonymous said...

Org tua ni letak je jawatan...dah blh beramal duduk masjid, biar lah negara ni org lain uruskan...bkn x ada org lain...sampai bila atuk nak berkuasa atau msh nak memberi ruang atuk kumpul harta utk kromi2

Anonymous said...

Kah kah kah. Begaduhlh korang utk jd PM. Rakyat sendiri bole mnilai sjauh mana bodoh dan teroknya krjaan skrg dlm mntadbir urus negara. Apa yg pnting skrg kita kukuhkn penyatuan ummah. Insyaallah putra jaya akn kita rampas kembali dpru15 nnt. Aamiin..

Anonymous said...

DATUK Seri Anwar Ibrahim dilihat bersikap kurang ajar terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad di lobi Dewan Rakyat hari ini.

Presiden PKR itu memerli Mahathir ketika sidang media selesai dengan menertawakan Perdana Menteri itu kerana terlibat dengan Kongres Maruah Melayu.

Kenyataan Anwar itu berbunyi;



“Biar dia (Tun Mahathir), (sejak) Kongres ‘Baruah’ ni semangat dia lain macam,” sindir Anwar sambil menuding jari ke arah Mahathir.

Namun, tidak dapat dipastikan sebutan Anwar tersebut adalah benar-benar ‘baruah’ atau ‘maruah’.

Ahli Parlimen Port Dickson itu turut mentertawakan Mahathir yang sedang bangun dari tempat untuk duduk.



Presiden AMANAH Mohamad Sabu juga menyambut sindiran Anwar dengan ketawa dan menyebut;

“Ini kongres Melayu ni? Kongres bermaruah,” kata Mat Sabu.

Namun Tun Mahathir tetap tenang walaupun beliau memalingkan muka ketika Anwar menuding jari ke arahnya.



Aksi biadap Anwar dan Mohamad Sabu itu tular dalam video singkat 10 saat di media sosial. – 8 Oktober 2019.

.......kihkihkihkihkihkihkihkihkihkihkihkih......

nampak muka kuty macam orang BONGOK....

Anonymous said...

“Biar dia (Tun Mahathir), (sejak) Kongres ‘Baruah’ ni semangat dia lain macam,” sindir Anwar sambil menunding jari ke arah Tun Mahathir.

Khairulryezal osman said...

Atok nyanyok!
Umur dah hampir 100 tahun sepatutnya dah lupakan hal dunia (harta & kuasa)..

Khairulryezal osman said...

Anak haram mana yg klon aku ni?


Perhimpunan nasional apa cerita?


Takkan senyap saja?????



Kahkahkahkah

Anonymous said...

KENAPA ANWAR IBRAHIM SEBUT ‘KONGRESS BARUA’ MERUJUK KEPADA KONGRES MARUAH MELAYU BARU-BARU INI??!! INIKAH KEPERIBADIAN ORANG YANG NAK JADI PM8?!

Nampak sangat jatidiri anwar ibrahim amat rendah nilai pekertinya!! Tidak sesuai untuk dia sebut “kongres barua’ dalam sidang akhbar seperti itu!!

Saya yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh anwar ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
AL JUB KATE BUKAN MARUAH KONG LESS BARUAH
MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

KIKIKIKI..

Mungkin anwar ibrahim kecewa kerana tidak dijemput pada peringkat awal cuma mendapat jemputan di saat-saat akhir!!

Mungkin apa yang memedihkan lagi perasaannya bila melihat dato seri azmin ali ditonjolkan di atas pentas bersama tokoh-tokoh pemimpin lain!!

Apa pun perasaan tidak puas hatinya; anwar ibrahim tidak harus keluarkan bahasa kesat sedemikian rupa walaupun dalam bentuk gurauan!!

Hakikatnya, tuhan yang Maha Mengetahui sedang menunjukkan kepada keseluruhan rakyat akan keperibadian sebenar anwar ibrahim!!

Dia ini sebenarnya ‘penyangak’ yang sedang berlakon mempamerkan watak tokoh pemimpin!! Sebab itu saya sering kali nyatakan anwar ibrahim adalah manusia hipokrit dalam segenap segi!!

Kalau anwar ibrahim cuba hendak bergurau sekalipun; perkataan ‘barua’ tidak sesuai sama sekali disebut di hadapan seorang perdana menteri yang usianya lebih tua dari beliau!!

Anwar ibrahim tidak layak untuk memimpin bangsa dan negara kerana beliau ini bersikap tidak rasional dan amat pendendam!!

Tetapi bagi saya anwar ibrahim hanyalah seorang yang cukup ‘haprak!!’

Jatidiri beliau yang lain akan saya dedahkan satu per satu bila tiba masa yang sesuai!!

Seorang yang berkeperibadian seperti ‘musang berbulu ayam’ amat merbahaya untuk diizinkan memimpin bangsa serta tanahair kita yang tercinta ini!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
9 Oktober 2019


#BMF

tunfatimah said...

Hehehe..

Anonymous said...

Dua2 ni dari zaman REFORMASI sampai lah hari ini cuma berpolitik kerja tak buat...kuasa banyak duit banyak.. kerajaan jalan auto mode.. terus tak hiraukan pentakbiran negara hasil nya ekonomi merudum undang2 tunggang terbalik Menteri buang masa bersemburit..tulis surat cinta..pakai kasut hitam Ketua Peguam Negara hina mahkamah.. ICERD..ROM STATUES di seludup masuk.Kalau di teruskan gini habis penggal macam.zimbabwe.Agak lebih terror dari Zimbabwe yang mengambil masa 4 abad.

Anonymous said...

PH yg diketuai DAP pergunakan madey untuk menang ke Putrajaya , rancangan mereka lps 2thn madey kene turun kasi anuar naik , dh menang madey mula buat helah tak nak turun dari kerusi PM , mmg padanlah dgn muka PH dulu dieorang prgunakn org tua tu so skrg tiba giliran org tua tu pulak prmainkan dieorang. sekejap 2thn sekejap 3thn klimaksnya sampai ke sudah tok nuar kempunan .

Anonymous said...

#MAHATHIR BAPAK SEGALA PENIPU !! ๐Ÿ‘น๐Ÿ–•
#MUKHRIZ LANUN AJARAN MAHATHIR !!๐Ÿถ๐Ÿ–•
#*๐Ÿ–•FUCK P.H๐Ÿถ๐Ÿท๐Ÿ–•

Anonymous said...

Subsidi minyak yang paling bongok dalam dunia

Anonymous said...

Rm30 se bulan Tu dedak untuk prk di Tjg Piai jgn terperangkap lagi AWAS....

Anonymous said...

Dalam ph pun tak bersatu Melayu nya.... tergelak aku dgan pakatan harapan kencing rakyat ni

tunfatimah said...

Rakyat kena bersedia utk harga minyak RM3 seliter...sungguh, ia tidak akan membebankan rakyat ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

rapiji sutong mana? takder formula magic utk stabilkan harga minyak pada RM 1.50 ke?

Anonymous said...

Dulu bersetongkol dgn KAFIR harbi, SYIAH dan liberal dan tentunya untuk
berkuasa.
La ni memujuk dan merayu membeli barua
buat kekalkan kuasa.
"KITA MULIA KERANA KUASA"
"MABUK KUASA HAMPIR JADI GILA"
"NAK KEKALKAN KUASA HARUS BELI BARUA"
petikan dari lagu filem MELAYU klasik.
OSMANGOOSE.

tunfatimah said...

Rasanya bila harga minyak RON 95 diapungkan , tambang grab , teksi atau bas akan kekal??? Apa punya din volcano tak pasti inflasi akan berlaku??

๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Khairulryezal osman said...

Bersedialah rakyat sebab tak lama lagi GST akan kembali. Kata Atok94 itu semua kehendak rakyat! kikikikiki.. Org tua tu dah mainkan korang para pengundi PornHub. Dulu undi sebab tak nak GST. Hah, sekarang hambik le.. kikikilelelelelele

Ayuh, jom kita karokei dgn Lim Gone End

♫ ♪ A B C.. GST lalalala ♫ ๐Ÿ•บ๐Ÿ˜†๐ŸŽค๐ŸŽป๐ŸŽธ๐Ÿ”Š

Anonymous said...

Video Tular Kenyataan Anwar itu berbunyi;

“Biar dia (Tun Mahathir), (sejak) Kongres ‘Baruah’ ni semangat dia lain macam,” sindir Anwar sambil menuding jari ke arah Mahathir.

Namun, tidak dapat dipastikan sebutan Anwar tersebut adalah benar-benar ‘baruah’ atau ‘maruah’.

Ahli Parlimen Port Dickson itu turut mentertawakan Mahathir yang sedang bangun dari tempat untuk duduk.

Presiden AMANAH Mohamad Sabu juga menyambut sindiran Anwar dengan ketawa dan menyebut;

“Ini kongres Melayu ni? Kongres bermaruah,” kata Mat Sabu.

Saya (Khairuddin Hassan) yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
AL JUB KATE BUKAN MARUAH 'KONG LESS' BARUAH
MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

KIKIKIKI..

Mungkin anwar ibrahim kecewa kerana tidak dijemput pada peringkat awal cuma mendapat jemputan di saat-saat akhir!!

MARUAH OR BARUAH BUKAN HAL KITEE
SALAHKAN SI KIDIN MACAI ATOK YER
YG PENTING HASUT..TU KAN RAPIJI KATEE!
WHATS A HACK YG PENTING KASI TARUK SUMER..!!

KIKIKIKIKI..

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
9 Oktober 2019


#BMF

tunfatimah said...

Tahi najib warna apa pagi ini?

A)kuning

B)coklat

C)pink

Siapa dpt teka akn dpt tahi kakmah yg mcm tahi gajah tu.

tunfatimah said...

Saya amat terhibur & terharu membaca komen khairulrezal (9.21 AM)
Ianya amat lucu namun penuh sindiran tajam yg menusuk kalbu. Satu tepukan gemuruh buat beliau kerna sering memberi komen yg membina jatidiri rakyat marhaen.. BRAVO!! ๐Ÿ‘

Mari kita gelakkan para mahachai PornHub yg masih bodoh menyokong pemimpin mereka yg kaki jelentOng itu. ๐Ÿ˜

Khairulryezal osman said...

Saya juga terhibur dgn komen anda tunfatimah 10:04am.pandai anda buat lawak.boleh tak wassap gambar taik kakmah tak?

tunfatimah said...

lawak kepala taek..lawak luar kewarasan? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

cikminah said...

Orang kalah memang kuat meroyan. Layan jelah kalau tak nanti terus paranoid. Susah juga, mana nak tempatkan mereka. Mental spital cuma dua.



tunfatimah said...

cik minah dan kwn2 berpuluh tahun meroyan sambil bergolek golek. tak ingat ke? ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

Khairulryezal osman said...

Berita gembira!!! Utusan akn tutup kedai!!bila melayu umno berniaga beginilah jadinya

Anonymous said...

Berita paling mengumbirakan bila
madey jual roti boleh bankrap.
Ada hati nak URUSKAN negara.
OSMANGOOSE.

Khairulryezal osman said...

Saya menyokong pada komen anon 2.14pm di atas. Ianya satu contoh di mana seorang PM yg bengkrap bila buat bisnes jual roti tapi masih teringin nak uruskan negara. Baru setahun lebih, tapi berbagai masalah telah menyelubungi Malaysia. Duit & harta & aset yg dikumpul oleh kerajaan BN di bawah pimpinan DS Najib habis sekelip mata. Rakyat yg terpaksa tanggung derita. Minyak pula akan naik melambung ke RM3 .. apa kita nak makan? Segeralah diadakan PRU15 utk rakyat pilih kerajaan yg terbaik! PornHub itu memakmurkan keroni saja. Sekian komen & pandangan bernas dari saya.. harap para klon (ted manoff, tunfatimah, che minah) akan sokong komen saya ini.. salam sayang!๐Ÿ‘๐Ÿ˜ saya sudahi dgn sebuah pantun 3 kerat..

Makan roti cecah kari,
Dah bankrap kedai roti,
Ada hati nak urus ekonomi negara ini.

har har har har

cikminah said...

aku amat setuju dengan komen kau tu khairulrezyal 2.51PM. Pantun kau pun mantap & ada lucunya ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘

Anonymous said...

Video Baruah: Ini Semua Salah Si Kidin

SUA Anwar Berang Khairuddin Tuduh Anwar Sebut ‘Kongres Barua’ Depan Mahathir

Setiausaha Akhbar Datuk Seri Anwar Ibrahim, Tunku Nashrul Tunku Abaidah menggesa semua pihak agar tidak melaga-lagakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

MARUAH OR BARUAH BUKAN HAL KITEE
SALAHKAN SI KIDIN MACAI ATOK YER
YG PENTING HASUT, TU KAN RAPIJI KATEE
WHATS A HACK YG PENTING KASI TARUK SUMER..!!

KIKIKIKIKI..

Tunku Nashrul berkata. Anwar tidak menyebut perkataan ‘barua’ namun menjelaskan bosnya menyebut perkataan ‘maruah’ ketika menyebut mengenai Kongres Maruah Melayu yang diadakan Ahad lalu.

PERANG DINGIN DAH BERMOLA YAA
KEPALA PROMPAK VS KEPLA PENIPU
MACAI PROMPAK VS MACAI PENIPU JUA
HAAH..!! POPCORNTAMBAH TEPUK BIAR PADU

kikiki.. wayang semburit berdiri dsh mula..

kasi tepukkkkk kuat kuatt..!!

“Jangan jadi bodoh dan sila korek telinga. Sah-sah yang Datuk Seri Anwar sebut adalah maruah bukan barua.

Saya (Khairuddin Hassan) yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
AL JUB KATE BUKAN MARUAH 'KONG LESS' BARUAH
MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

KIKIKIKI..

“Henti buat fitnah murahan. Tolong henti melagakan semua orang,” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.

Penyelaras Parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan membuat kenyataan mempersoalkan tindakan Anwar yang didakwanya menyebut ‘Kongres Barua’ yang merujuk kepada Kongres Maruah Melayu.

Khairuddin berkata, “Saya yakin perkataan ‘Kongres Barua’ yang dilontarkan oleh Anwar itu merujuk kepada Kongres Maruah Melayu yang dianjurkan baru-baru ini.

#popcorntambahdantepukk..!!

tunfatimah said...

"PM succession in black and white. Madey as interim PM ".

Jahat nau bang non ni.. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ dah mula tunjuk taring.

Adakah patut bang non kata tun madey, PM sementara? ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
Ph menang melalui PRU bukan ada rampasan kuasa. Mana boleh guna istillah interim PM? ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

Skg masing2 suruh tunjuk penumbuk... ๐Ÿ˜€

cikminah said...

SIAPA KAMU NI, MENYAMAR JADI aku. Tak bermarwah langsung machai umno.

Anonymous said...

ko mkn taik kakmah berketul ketul sbb tu ko semakin bodoh berketul ketul.

Anonymous said...

1124 nmpk sngt kau rindu dn kebulur sgt nak mkn taik kakmah.

Khairulryezal osman said...

Dia cuma menuntut haknya saja.xde apa yg luarbiasa pun.mesti kau ni pondan tua.kah32x

Anonymous said...

Mahathir 'BARUA'.....kihkihkih....bukan aku yg kata...tapi Bang Non yg dok kata....hikhikhik!!!

cikminah said...

Adoi la.. dulu aku ingat undi PornHub dapat le minyak singgit lima posen. Tup tup dah nak naik tiga hinggit. Padan muka aku & para pengundi PornHub yg lain.. huhuhu makin susah le hidup kita nanti ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Khairulryezal osman said...

sama lah mcm aku jugak cik minah, padan muka kita, kan?.. heheheh hick hick!!๐Ÿ˜๐Ÿ•บ๐Ÿ™†‍♂️๐Ÿคฆ

tunfatimah said...

Tahi rosmah warna apa pagi ini?

A)hitam

B)kuning

C)coklat


Siapa dpt teka akn memenangi pakej mkn tahi najib secara berjemaah.

Keris berayon said...

Presiden PKR, Anwar Ibrahim memberi amaran kepada semua pihak supaya tidak memfitnahnya kerana beliau tidak menyebut perkataan “barua” yang merujuk Kongres Maruah Melayu dalam satu klip video tersebar sejak semalam.

“Itu semua politik bangang,” katanya di lobi Parlimen hari ini ketika ditanya wartawan sama ada beliau menyebut “barua” atau “maruah” dalam video viral itu.

“Jangan fitnah, jelas ini gurauan saya dengan perdana menteri dan Mat Sabu (Mohamad Sabu).”

Ahli Parlimen Port Dickson itu berkata, apa yang disebutnya ialah “ini semua semangat maruah lepas Kongres Maruah (Melayu)”.

Satu klip video yang tersebar di media sosial menunjukkan Anwar bergurau kepada Mat Sabu dengan berkata, Dr Mahathir Mohamad lebih bersemangat selepas menghadiri Kongres Maruah Melayu pada Ahad lalu.

Ia kemudiannya menimbulkan persoalan jika Anwar sengaja mempersendakan kongres itu yang dihadiri Mahathir dan pemimpin Umno, PAS serta Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

Ada pihak menggesa Mahathir supaya tidak menghadiri kongres itu, tetapi perdana menteri dilaporkan berkata, sebagai orang Melayu, beliau berhak menghadirinya.

Anwar kemudiannya berkata, beliau tidak menghadiri kongres itu kerana lewat terima jemputan.

Hari ini, setiausaha politik kepada perdana menteri, Mohd Zahid Md Arip mengingatkan semua pemimpin supaya bercakap dengan jelas bagi mengelakkan timbul salah faham.

Zahid dilaporkan berkata, beliau bersangka baik dan menganggap Anwar menyebut “barua” tanpa sengaja.

“Dia bila salah satu huruf ini dia boleh menimbulkan masalah di lain hari.

“Jadi saya fikir ini gurauan dan walaupun gurau, saya ambil kesempatan ini untuk nasihatkan Anwar dan siapa-siapa sahaja supaya lain kali biar jelas sebutan itu supaya kita tak berperang,” kata Zahid.

Sementara itu, Mat Sabu yang merupakan presiden Amanah berkata, beliau tidak pasti apa yang disebut Anwar kerana ia tidak jelas dalam video viral itu.

“Saya tak dengar apa. Tengok video pun saya tak dengar apa-apa,” katanya di lobi Parlimen hari ini

Khairulryezal osman said...

Kikikikki skrg ni jenuh para mahachai PornHub bersilat berkeris berayon berkuntau utk tepis kata-kata 'barua' tu. Macam2 alasan bodoh diberi utk tutup cerita sebenar. Kita tepok je tengok drama terbaru ni...๐Ÿ‘ kikikiklehlehlehleh. Apa pun, undi le BN/UMNO/PAS di Tg Piai nanti.. itu pasti demi kemakmuran negara ๐Ÿ’ช๐Ÿ‘๐Ÿค๐Ÿ˜‰
Dengar citer minyak nak naik ke tiga hinggit... tepok lagi!!!

UNDILAH ⚖

tunfatimah said...

Saya teramat bersetuju terhadap komen yg dilemparkan oleh sdra khairulrezayl pada jam 7.27AM itu.
Isu terbarua, eh terbaru ini memang menarik utk kita kaji & selidiki secara mendalam. Memang dalam maksud bang Non itu. Para cendekiawan pun patut duduk berbincang akan isu panas ini secara ilmiah demi mendapat satu kebenaran yg jitu akan perbalahan yg makin sulit & kian bernanah dalam pakatan pornhab tersebut..
..... har har har har ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous said...

Lepas video semburit timbul pula
Video barua, mcm lah ketua mata2
takde keje lain nak buat.
Disyorkan KERA-jaan pee eh buat
je bisnes minyak kunyit serbaguna
SEMUA kepakaran dh ada.

adelah .. said...

barua.. ha ha ha ha
kita tunggu episodnya nanti sambil makan popkorn

ted manoff said...

kri kri kri kri.. ape jadi pulak ni di DUN Perak? Khabarnya sdg bergelora ria! kuh kuh kuh kuh sama2 kita beli popkorn buat bekalan menonton drama terkini hiburan sensasi ๐Ÿฟ

tunfatimah said...

Kalau jawatan PM pun jadi rebutan, tak hairan lah di DUN pun sama. ๐Ÿ˜Š kucar kacir..

Betapa lemah dan goyah gomen pH maka tidak hairan jika mereka yg TERpangkah mata dajal pada PRU 14 amat menyesal kini. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Nasi dah jadi bubur, telan ler juga walaupun perut tidak kenyang2 juga. ๐Ÿ˜†

cikminah said...

bila menang dgn cara menipu, maka akan saling berantakan le sesama pakatan haprak. ayuh kita tepuk!!!!! ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

tunfatimah said...
This comment has been removed by the author.
tunfatimah said...

Apakah yang dikatakan oleh

tunfatimah said...

Charles Santiago ahli parlimen Klang hari ini?

Khairulryezal osman said...

Kesian dgn macai najib ni.sendiri komen,sendiri jawab.kah30x.

Gila isim

Khairulrizal osmang said...

Kesian dgn mahacai PornHub ni.sendiri komen guna banyak nama klon.kah 1,000x.

Kerol rizal osmang bin pandikutty said...

Celaka najib

ted manoff said...

Sekarang ni makin banyak pulak kes2 negatif & jenayah yg melibatkan para pemimpin PornHub ye! Mungkin ke itu balasan kerana menipu utk menang PRU14? Hmm... boleh jadi!! Makin meriah negara kita.. har har har har ๐Ÿ•บ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜น

Anonymous said...

Terbaharu AGENDA"THE GRATER TAMIL STATE
silegam dh mula naik tocang selepas
sepet dapigs ngan agenda kominihnya.
SEMUANYA NAK MENGUSIR MELAYU DARI TANAH
AIRNYA.

adelah .. said...

Yo, aku setuju sangat dgn komen ted (7.41 am).... itu yg dikatakan karma karmaleon.. kur kur kur kur kur
Meh, makan dedak! ๐Ÿ”๐Ÿค๐Ÿ—

ted manoff said...

dedak PH murah, tak ade kualiti & tak sedap. ๐Ÿคฎ

tunfatimah said...

Halah..halah...jari tertekan post cepat sgt ler babe. Soalan aku tergantung weh! Terpaksa sambung. Malas nk delete. Takder kerja nk jwp soalan sendiri. Ramai sahabat boleh bantu jawap kat sini. ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

Tu lah org sudah mengaji tinggi ko malas. Asyik guling2 tepi longkang bershit! bershit! Kan dah bodoh piang! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous said...

Mahakutty munafik,melayu tak bermaruah, tua tak sedar diri.

Anonymous said...

Jijik punya orang amanat apa yang atok sampaikan di perhimpunan maruah melayu ramai juga yang bertepuk2 tangan betullah apa yang atok cakap MELAYU MUDAH LUPA atok kasi kencing dan berak 1malaysia orang sudah lupa

Anonymous said...

Mahakutty Caduk tua bangka tak lagi berguna pada bangsa Melayu. Penjahanam perpaduan yang tamak dan haloba. Mempunyai hasat dengki yang penoh dengan dendam kesumat kepad siapa yang tak dengar cakapnya. Sentiasa mengambil peluang untuk menipu dan mempunyai muslihat yang buruk dalam tindakanya terhadap orang lain.

.Tak kira siapa ,Yang Dipertuan Agong, Sultan2, ahli2 politik, orang kenamaan, mereka yang pernah menolong dia dahulu ketika dia dalam kesulitan, rakyat jelata semua diperdayakanya. Manusia Durjana. Sekarang sokongan rakyat terhadapnya semakln merosot.
Tak lama dia akan jatuh tersungkurlah Laknatullah ini. Akan menerima nasib macam Ariel Sharon PM Israel yang zalim dahulu. Sampai busuk daging dan hancur tulang tak mampus2. Malikalmaut pun tak sudi memdekatinya.

Itulah pembalasan Tuhan terhadap mereka yang zalim. Mungkin pembalasan Tuhan terhadapnya sudah bermula dari sekarang. Mula2 hilang sokongan dan kemudianya dibenci rakyat. Sekarang dah ada segelintir MP dah mula memarahi sikap beliau
serta membantah arahannya . Tak ;lama lagi ada komplot untuk memulaukanya.
Sekarang Allah bayar cara tunai terhadap perbuatannya kat dunia ni. Diakhirat nanti akan ada pembayaran lagi dan ditokok dengan bonus yang lumayan . ..................Selamat Terlinggkup dan Selamat Tersungkur Atok Chaduk.
The rakyat wish you the worst of Luck and we happy and grateful to see you go and disappear.

Anonymous said...

Sombong & Angkuh atok dah...skrg..

tunfatimah said...

Pembentangan bajet 2020 hari ni..apa lagi akan disuruh rakyat utk berkorban?
๐Ÿค”๐Ÿค”๐Ÿค”

Menteri2 dan timbalan cap ayam pencen sepatutnya dipotong gaji masing2 50% sebelum bentang bajet kerana tak tau buat kerja. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Khairulryezal osman said...

menteri yg bodoh & kuat auta.. boleh ke bentangkan badget? ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜ด

tunfatimah said...

Perhimpunan nasional hanya syok sendiri saja.kahkah

tunfatimah said...

aku sokong perpaduan ummah UMNO/PAS.. bravo!! ๐Ÿ’ช๐Ÿ‘

tunfatimah said...

Nobita kata 2 Adun dap yang ditahan bawah SOSMA tidak bersalah. Jadi yang salah polis ke?? ๐Ÿ˜

Anonymous said...

Yang paling salah madey kat PBB
kutuk bagai israel.Dlm negara
sokong pengganas tamil. Apa punya
MUNAFIQ.

ted manoff said...

sebelum 2018 aku suka tengok pembentangan belanjawan kat TV, skrg tidak lagi. Menterinya tak kompeten.. boringgggggggggggg ๐Ÿ˜ด๐Ÿ™„๐Ÿคก๐Ÿ˜ถ๐Ÿ˜ž๐Ÿค•๐Ÿค’๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Š... ๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

SAPA ADA DENGAR BAJET ARI NI... APA YANG ATOK DAN TOKONG KELENTONG BAJET..

BONOS BERAPA BOLAN...??


kikikiki... tak ade selera nak dengor yeopppp...!!!

tunfatimah said...

Secara rasmi memang lah kata telah dibubarkan. Tetapi puak2 ni masih ada secara sulit.

Org Islam takder pun hiruk pikuk bantah penahanan gang2 alqaeda , abu sayaff , ISIS dan juga lain2 perancang keganasan.

Itu tandanya org Islam ni waras dan pencinta keamanan. ❤️

Keris berayon said...

Aku dengar ok saja,cuma macai saja yg panas bila bonus 3bln gaji.kahkah

Theresa loan said...

LOI THERESA

Kami kini memberi pinjaman kepada Asia Tengah Amerika liar

negara dan lain-lain @ 2% Kadar Faedah dengan NO KAWALAN KREDIT dari USD5000, hingga berbilion dolar sepanjang tempoh 12-144 Bulan.

REMUNERASI LENDING kami bermula dalam masa 3 bulan selepas penerima menerima pinjaman pada hari kelulusan dan kami menawarkan pelbagai

daripada pinjaman, termasuk:
* Penyatuan hutang
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Peribadi
* Pinjaman Rumah
* Pinjaman Kewangan Kereta

✔. Senarai hitam boleh dikenakan

✔. NO CHECK CREDIT

Kajian ✔.Debt atau perintah mahkamah boleh dikenakan

✔.ETC boleh memohon.
Pinjaman Tunai Theresa Syarikat ini adalah a

filem pinjaman berdaftar dan dibenarkan dan kami menawarkan pinjaman kepada semua warganegara yang tersenarai hitam, tidak semak KREDIT.

Terapkan sekarang dengan nombor mudah alih anda, nombor ID, nama penuh, jumlah pinjaman dan tempoh pinjaman kepada E-mel

: Nombor pejabat Theresaloancompany@gmail.com ++ 12817208403

Untuk kejelasan lanjut, jangan ragu untuk menghubungi kami atau WhatsApp (+12817208403).

Salam sejahtera,

Theresa

Pengiklan Pinjaman (Pr),

Pinjaman Theresa

Anonymous said...

Madey PM yang gagal. Ide bajet sarapan pagi pun tunggang langgang nak copy paste RMT. Selepas Madey tersilap beri sokongan padu kepada kleptokrat dunia macam Jibby dan sekarang jaga kroni sendiri sampai mati. Apa agaknya Madey nak beri gula-gula kepada Rakyat? Bonus 2 setengah bulan gaji? Cukai-cukai baru lagi? Rakyat nak Madey berambus, bukan gula-gula Madey. Kahkahkah!

Anonymous said...

Bajet 2020 bukannya 'kitab suci'......kihkihkih.....

Anonymous said...

Mahathir 'BARUA"....

Anonymous said...

liwat.............xjelss
semburit .....xjelas
barua ...........xjelas


Yg jelasnye TOLAK PH HANGCING SAMPAI MATI.

Anonymous said...

Maruah Melayu = UMNO & PAS
Baruah Melayu = PHDAPig
Arwah = PH Pakatun Hancing
Bunyi nk sama maksud berbeza
๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

Anonymous said...

NgaNga๐Ÿ˜ต๐Ÿ˜ตCow๐Ÿ‚๐Ÿ‚Meng๐Ÿ˜„

DAP = Dog And Pig (๐Ÿถ&๐Ÿฝ)
DAP = Dasar Anak Pendatang
DAP = Darah Anak Pengganas (komunis)
DAP = Derhaka Angkuh Penipu
DAP = Depa Akan Pupus
DAP = Dirty And Proud
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

tunfatimah said...

I love dap

Anonymous said...



Bila nak tangkap Ramasamy, Ketua LTTE Malaysia.

Anonymous said...

PH HAMPEH HAPRAK, PUAK TERLIBAT PENGGANAS LTTE PUN BOLEH JADI MENTERI. ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

Anonymous said...

Hukum mengundi parti laknatullah DAP-PH adalah haram.

Anonymous said...

Malingsial dalam genggaman China DAP

Anonymous said...

Belanjawan parti hancing dan munafik
2020
Manifesto tak di tunaikan lagi
Buat lagi hancing yang baru

Anonymous said...

Mahakutty bila brckp dgn hidung dah kembang mesti putar belit..ada perasan tak?

Khairulryezal osman said...

Hidup2 rakyat kena tipu..
Mati2 rakyat percaya..
Tapi itu dulu, skrg majoriti rakyat dah sedar..
Hanya 'raykat' je yg masih sanggup tadah kencing para pemimpin pornhub tu..
Kehkehkehkeh kih kih kih ๐Ÿ˜๐Ÿ˜†
Ade ke yg,
masih tunggu minyak singgit lima posen?
masih tunggu lima puluh hinggit penuh satu troli?
masih tunggu tol free?
masih tunggu bil air free?
masih tunggu bla bla bla... kikikikilalalala ๐Ÿ•บ๐Ÿคฃ
sampai kucing bertanduk pun itu semua hanya tetap mimpi.. kikiki

Anonymous said...

Insentif usahawan bumiputra = 50 jota

Insentif usahawan Paria = 20 jota

Insentif Usahawan 'KECIL' kaum Cina =100 jota

bantuan nelayan BN = 300 hengget

bantuan nelayan PH = 200 henget (2019 nelayan tak dapat pon..nelayan kena kencing)

bantuan nelayan PH 2020 = 250 hengget ( ko rasa kena kencing lagi tak..)

Peneroka Felda, Petani pekebun kecil penoreh... koo rasa..!?

ko rase haper....!???

Anonymous said...

Kroni sampai mati anak cucu cicit harta tak habis. Sejak 80-an duduk menghisap cukai Rakyat. Sudah jadi boomers nak mati masih tamak haloba.

Berniaga apa tak pernah rugi sampai mati dan anak cucu cicit pun mampus sama masih untung tak pernah rugi?

Itulah berniaga cara Madey jaga kroni. Takkan rugi sampai mati hidup kembali. Perah cukai Rakyat tapi tak jaga Rakyat. Jaga cukong sampai mati. Berambuslah Madey. Kahkahkah!

Anonymous said...

mahathir a/l iskandar kutty's puppet of DAPigs.

Anonymous said...

Jangan tertipu dengan permainan politik atuk kuty kasian kami bangsa Melayu dan bumiputera dibumi sendiri Malaysia Yang mana hasil kekayaan bumi Malaysia ini dibahagikan dan ditentukan oleh bangsa pendatang asing dari India simamak kuty dan DAP komunis

Anonymous said...

Zaman BN UMNO Najib lah banyak membela nasib rakyat Malaysia harapkan mamak Kutty tu bakhil bin hj kedekut

Anonymous said...

Lge buat serupa cam manifesto tapi Tak akan dapat tunaikan.
Ekonomi terok Dan kata Tak Ada duit tetiba budget terlebih gila.budget dia 2019 dia tunaika sampai janji nak bagi terengganu royalti mnyk Tak dapat sampai skrg.

Tgk jerrrr laaaaa

Anonymous said...

Hari kita menang esok minyak turun harga... Puiiii apa memberangsangkn pow xtau.. Rakyat yg bawah derita.. Bg bsh pow had kawin ja, yg bujang mkn angin kuar asap... Ingt wei kami yg pangkah hampa bg menang..

Anonymous said...

X payah buat BELANJAWAN laaa atok..!!! sbb duit dh x ada kann...!!!! Kalau ada belanjawan pun hanya bg rakyat sedap ati jer...pastu kencinggg..siapa setuju belanjawan x payah buat..sila like.!!!

Anonymous said...

cobra tua tu dh kaya raya..skg dia hina org melayu..

Anonymous said...

ATOK JALAN PUN TERHOYONG HAYANG DAH NYANYUK MACAM TU LAH KABINAT DIA๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous said...

Apa pun ph akan bungkus ikat tepi campak dlm tong sampah. Kenyataan pru ke 15. Lihat je nanti k. Dap lepus tu diharamkan terus. Kalau memnerontak kami org melayu sebagai kerajaan akan tangkap sorang2 pemimpin dap dan pakatan haram. Satu lagi lihatlah akan terjadi pasti.. sabar happy2 la dulu ye Ph. Huhuu

Anonymous said...

Orang melayu yg berjaya hanyalah atok dgn anak2 dia jer... Melayu yg lain semua lansung x berjaya... Tak setanding dgn dia.. poorahhh...

Anonymous said...

Jangan di layan madey sewel tu... #BMF

Anonymous said...

KENE HATI2 DGN ATOK NI. SEGALA WAYANG DIA BLEH BUAT SMATA2 NK KUASA POLITIK. DIA HENTAM YAHUDI TPI MS SAMA DIBLKG BKAWAN N DPT INFO DRI YAHUDI.

Anonymous said...

Mamak keling madey ini sentiasa menghina Melayu malas la Melayu pelupa la....ada tak perkataan yg hebat-hebat berkaitan dengan Melayu pernah dia perkatakan pada Melayu

Anonymous said...

Dah lama atok mamak kuty mnghancurkan negara dr pm1 smpai last dsnr...ekonomi pn hancur..skrg bt pktn dgn dapig lagi la hancur..dia bt kongres ni terdesak meraih sokongan konon masih ade sokongan melayu..sial

Anonymous said...

Sampai padam pun atok akan mengutuk bangsa Melayu... dalam keadaan nyanyokpun atok takan lupa mengutuk Melayu...

Anonymous said...

1MDB tetap ada asset. Skendal Forek Madir kuty terus lenyap lesap

Anonymous said...

Dlm ph semua barua cap ayam kaki liwat kaki fitnah komunis kafir harbi liberal semua lahanat ternasuk atok madey mamak kutty kutu babi

Anonymous said...

Silap Melayu juga pi percaya kat
dia Buatpe.Mcm Melayu singapork.
MELAYU TU DIHATI DITERJEMAHKAN
PADA BUDI BAHASA, PEKERTI MULIA
SOPAN SANTUN BUKANYA DIBIBIR MCM
MADEY mengaku je Melayu hati mengalahkan yahudi.

Anonymous said...

Belanjawan kosong...mcm teh O kosong tak ada gula..hahaha๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Anonymous said...

Manifesto pun kencing ni plk nak bentang belanjawan.mmg kne gelak je la.hahaha

Anonymous said...

KAU BUATLAH APA PUN KRAJAAN PAKATAN..AKU DAH KECEWA GILA DGN KRAJAAN BODOH NI..KAU BUATLA APA PEMBENTANGAN PUN..KAMI AKAN TOLAK PAKATAN NEXT GE..KAMI AKAN MOHON KERAJAAN PAKATAN DI SIASAT SEHABIS2NYA SEMASA JADI KERAJAAN..KAU INGAT RAKYAT BODOH DAN BUTA?

Anonymous said...

Rasuah rasuah .!!!!..rasuah woi... dulu kata brim rasuah sbb tongkat now basah hancing bukan. Rasuah ka???..buuuuu...

tunfatimah said...

gomen suci ph sebut sedekah.. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ halusinasi peringkat babon!!

tunfatimah said...

jgn lupa ltte.. ๐Ÿ˜€

tunfatimah said...

kalau bajet 2020 tak dpt dilaksanakan pun mereka dah ada alasan template kan? gomen terdahulu yg salah. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget