KL CHRONICLE: Habiskan RM 100,000 Sebulan, Ini Bukti Pembaziran Kerajaan Barisan Nasional

Monday, June 2, 2014

Habiskan RM 100,000 Sebulan, Ini Bukti Pembaziran Kerajaan Barisan Nasional


Kerajaan Barisan Nasional nampaknya sekali lagi membazir wang rakyat sebanyak hampir RM100,000 sebulan untuk membayar gaji beserta elaun tiga (3) orang Ahli Parlimen/ADUN yang tidak memberi apa-apa sumbangan kepada negara bahkan semakin menjahanamkan negara dengan politik tidak matang dan bersifat hasad dengki. 




Perbelanjaan sebanyak ini boleh digunakan dengan lebih baik untuk membayar gaji guru agama & tahfiz sekaligus mendidik anak bangsa dalam mendalami ilmu agama ataupun boleh digunakan untuk derma kepada surau dan masjid supaya lebih banyak program keagamaan dapat dijalankan.  

Jika kita lihat dengan teliti dari tahun 1999 (Wan Azizah jadi Ahli Parlimen Permatang Pauh) sehingga sekarang tahun 2014, apa sumbangan keluarga Anwar Ibrahim kepada negara? Saya sebenarnya tidak nampak LANGSUNG sumbangan mereka kecuali:

1. Mengaturkan demonstrasi besar-besaran pada Tahun 1998 (Reformasi)
2. Mengaturkan demonstrasi BERSIH 1 & BERSIH 2.0 sepanjang Tahun 2000an
3. Mengaturkan demonstrasi Bantah GST pada Tahun 2014
4. Mengaturkan demonstrasi Bantah LYNAS pada Tahun 2012
5. Mengaturkan demonstrasi Blackout pada Tahun 2013
6. Menghasut rakyat dalam membenci segala agensi dan badan-badan kerajaan
7. Menghasut rakyat dalam membenci Kerajaan dan kepimpinan yang sedia ada

Banyak lagi lah "sumbangan" anak-beranak ini kepada negara. Walaupun mereka menghina kerajaan dengan begitu teruk sekali, gaji mereka tetap dibayar oleh kerajaan. Kalau dalam perniagaan, memang bodoh la bos yang bayar gaji pekerja dia walaupun pekerja dia sibuk pergi sana - sini kutuk & hina bos dia sendiri. Betul x? 

Like & Share :) 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget