KL CHRONICLE: Mohd Badrul Ezan : @Anwaribrahim dan perang persepsi ciptaan @fahmiFadzil

Wednesday, September 23, 2020

Mohd Badrul Ezan : @Anwaribrahim dan perang persepsi ciptaan @fahmiFadzil

“I have the numbers” ungkapan keramat Anwar yang diulang-ulang untuk mencipta kekalutan didalam politik Malaysia.

Kenyataan Anwar ini telah segera mewujudkan rasa gundah gelandah serta mengugat ‘self confidence’ ahli-ahli politik terutamanya di Sabah yang bakal menghadapi PRN pada hujung minggu ini. 

Babak “i have the numbers” ini akan digunakan sepenuhnya oleh Pengarah Strategi Fahmi bukan sahaja untuk mempengaruhi keputusan PRN Sabah tetapi untuk menarik hati seorang dua Ahli Parlimen terutamanya dari Perikatan Nasional untuk memaksa Muhyiddin membubarkan parlimen bagi memastikan kesemua calon PKR kali ini adalah dikalangan pengikut setia beliau dan menghapuskan terus saki baki pengikut Azmin didalam PKR. 


Disamping itu, Anwar merasakan bahawa inilah masa yang amat sesuai untuk diadakan PRU kerana didapati kepimpinan baru Bersatu masih belum matang serta dalam proses berkembang serta krisis kepimpinan UMNO yang sedang memuncak. 

Disebabkan itu, babak “i have the numbers” ini tidak patut diambil peduli. Calon-calon BN dan PN serta pemimpin-pemimpin nya tidak harus terikut-ikut dengan persepsi ciptaan Fahmi ini. 

Kejayaan-kejayaan Kerajaan Perikatan Nasional seharunya digunakan untuk menimbus terus babak “i have the numbers” ini.

Seharusnya, ahli-ahli Parlimen PN dan BN harus mempunyai keyakinan yang kukuh terhadap Kerajaan Perikatan Nasional untuk terus memerintah.

Dan yang paling penting YB Datuk Seri Anwar Ibrahim, “we already have the numbers”

Mohd Badrul Ezan

Ketua Bersatu Bahagian Seputeh

Setiausaha Bersatu Wilayah Persekutuan

31 comments:

Anonymous said...

AYOH RAKYAT SABAH BANGUN DENGAR DAN LIHAT
INI LAH MASA PERGITUNGAN SEBENAR PERLU BUAT
PLURALIS LGBT COMANGO ANCAMAN ISLAM SEJAGAT
HAPUSKAN BARUA BANGSA YAHUDI SI PENGKHIANAT


PENGKHIANAT BANGSA MENGHITUNG HARI
ESOK PENENTU NASIB PENGKGIANAT BANGSA
HAPUSKAN SANG FITNAH BARUA YAHUDI INI
NEGARA AMAN MAJU AKIDAH SEMPURNA TERJAGA


INI KALI LAH KITA UBAH KEMBALI
CUKUP LAH JANJI TINGGAL JANJI
JANJI DICAPATI DIKENCING BERKALI2
PADA PENGKHIANAT CUKUPLAH SAMPAI DI SINI

HAPUSKAN SAMG FITNAH JIJIK LIDAH BERCABANG, PLURALISMA MURTAD LGBT, COMANGO GEREJA AVANGLISTA KOMUNIS DAP DAN SYIAH DURJANA



#SABAHMENGUNDI

Anonymous said...

Budak harapan atok masuk longkang


masa untuk si fitnah jijik penipu pembohong libral COMANGO Gereja Syiah dan Pluralist berambos sudah tiba...


kikikiki...


q sera sera

Anonymous said...

Bukak komen selepas prn hahahaha

Anonymous said...

Apa sudah jd dgn umno bn?
Blog pro sdh bukak pintu ke bersatu?
Tapi tutup komen pro umno?

Anonymous said...

Umno terlampau cerdik sampai mcm dipermainkankan dan diperbodohkan? Tempat putih umno sbh diberi ke bersatu pn? Syok midin? Tentu bestkan.
Jentera kempen umno pun tersedia utk bersatu pn.
Ahli pro umno undi bersatu pn. PN menang. Bersatu midin bangga?

Tmpt umno byk tempat hitam dan keras. Berlwn tmpt lawan. Konon nak tunjuk baik dan handal berlwn tmpt musuh. Dah tu bertembung pulak dgn kelompok sesama pn. Memang bkn bersatu tapi seangkatan pn. Cerdik midin? Ni sengaja pecah undi atau apa? Pecah undi. Umno bn pecah undi. Sapa cerdik sapa bodoh, umno atau bersatu? Zahid atau midin?

Bersatu pn menang dah tunjuk lagak dgn kata kata kami lawan dikit tapi menang byk dr bn yg lawan byk tmpt menang dikit.

Akar umbi umno dah ingat. Tapi ada pemimpin tunjuk handal. Apa patut buat... marilah kah kah kah...

Yg setia ko tak peduli. Pengkhianat jugak ko kait. Berapa kali kena main belakang. Tak kan nak jd cam nuor.
KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Bila dah byk pecah undi. Umno tewas warisan menang. Bertanding pulak tmpt musuh dr dulu. Ketuk gendang je la. Hihihi... Tmpt bersatu pn tak pecah undi. Sebulat tgn umno bn undi diberi. Kahkahkah.
Sebelum prn lagi, akar umbi tak puas hati. Di beri ke bersatu pn. Yg setia melopong yg khianat happy aja. Katanya ada ahli umno yg undi org lain. Siap kempen lagi. Geram marah punya pasal.

Cer tengok berapa peratus undi di sbh berbanding dulu? Tinggi atau rendah.

Anonymous said...

AKU BERDEKAH KAHKAHKAH BILA TERNGIANG NGIANG KATA KATA

YG SIKIT BERTANDING MENANG BYK

TERBYG WAJAH PEMIMPIN UMNO PRO BERSATU PN... MAKIN BERGULING AKU WEEEIIIIII...

TERINGAT KEMBALI MOMOKAN ALASAN BERGABUNG KERANA AGAMA DAN BANGSA MELAYU BUMIPUTERA. MAKIN TERBURAI MULUT GUA KAHKAHKAHKAHKAH...

Anonymous said...

Prn sbh...
Menang mudah 37 kerusi.
Umno bertanding 32 kerusi. Mcm mana nak mudah tu. Bertanding pulak tmpt susah. Tmpt mudah bagi dgn mudah ke bersatu pn. Bangang. Tu dia hasil umno.

Anonymous said...

Akar umbi dah lama tegur nasihat mcm mcmlah. Waduh waduh pemimpin umno yg terlampau bijaksana di singgahsana bersoal jawab ngan yg bawah angkat dorang kat atas yg sebelumni dah terhumban kat bawah.

Aissssss TIADA HALANGAN AP UMNO MENYOKONG NUOR...
Ehhhhhhhh ngapa tu. Lain mcm bunyinya. Dah tertekan ke. Dah terperangkap ke hingga terserlah kebodohan. Baru tersdr ke jd budak suruhan? Budak patuh ke tuan?

Bila la nak tiba umno bertanding. Setengah tu wajib dibuang. Ada yg bersuara apa yg berlaku di sbh dan terkini, pemimpin tertinggi umno patut letak jawatan dan jawatan kembali di tanding.

Aku mkn kerepek. Buatan melayu islam terjamin halal. Krup krap krup krap.

Anonymous said...

Apa ker bodohnya sorang ketua bagi kerusi empuk siap dgn pengundi yg setia kat rakan yg dulu katanya pengkhianat. Duk diam boleh menang.

Yg pengikut setia ni pulak kena bekerja keras berpeluh ketiak utk menangkan calun mereka yg setia ke parti di tempat kuat musuh. Giler

Lawak giler.

Anonymous said...

Ada berita katanya zahid kecewa umno dikhianati. Khianat?

Apa kata pemimpin umno yg buat rundingan dan pelan awal jumpa senyap senyap sebelum bergabung?
Apa cerita pemimpin umno yg pro sgt ke bersatu pn?
Apa kempen gabungan islam melayu bumiputera? Nak perdaya dgn kata kata?
Pantang org bawah bersuara yg atas terus tangkas menyampuk? Mcm kena sampuk.

Sekarang kecewa. Dah terasa dibodohkan? Yg kelakornya ada lagi pemimpin umno bersuara perjuangan ABATA.
KAHKAHKAH

Anonymous said...

Betul ke kerusi empuk diberi ke bersatu pn dgn syarat ketua menteri umno?
Katanya dah sepakat?
Masih percaya ke org yg dulu khianat ke umno?
Sebelum bergabung dlm mn pn pun katanya ada syarat syarat yg diberi umno ke bersatu belum/tdk ditunai, jika betul masih percaya kat bersatu?
Betullah artikel umno kena merendahkan diri sampai mulut boleh mkn rumput di bumi.
Yg paling bagus tempat umno bertanding di letak calun bebas pro pn? Pecah undi.
Pemimpin umno teramat bijaksana sampai sunyi sepi blog/twitter ungkap kisah prn sbh. Berbunyi sekadar yg perlu.

Anonymous said...

BERKORBAN SALAH TMPT. MKN DIRI.
KALAU DAH SEPAKAT, UMNO SANGGUP BAGI KERUSI EMPUK APSAL BERSATU BEREBUT NAK TEMPAT KM? DIKHIANATI LAGI?

APA YG DILAKUKAN KE LOKMAN ADAM KINI BERBALIK KE PEMIMPIN UMNO. PADAHAL LOKMAN ITU ANTARA TERAWAL YG NAIKKAN KEMBALI UMNO BERSAMA TEAM NAJIB. UMNO DAH NAIK, INI YG ANDA PERLAKUKAN KE LOKMAN? DULU TUDUH LOKMAN KINI TERBUKTIKAH KATA KATA LOKMAN?

BALA ATAU MUSIBAH KERANA MENGKHIANATI PERJUANGAN AKAR UMBI YG SETIA KE UMNO? SETIA KO PINGGIR, KHIANAT KO TATANG?

AKU KRUP KRAP KRUP KRAP

Anonymous said...

Analisa yg ku baca....

org sbh tak berkenan dgn bersatu pn.... di tmpt bersatu, mereka undi warisan.

Bersatu pn menang kawasan empuk umno bn.

Kawasan umno bn dipecah undi dgn meletak calun bebas pro pn? Bertindih.

Bacalah info di editor malaysia. Buka minda jd rakyat pengkaji bkn penurut bak dicucuk hidung.

Anonymous said...

Sekali sekali aku pi jenguk tierra mt twitter. Walau aku tak setuju sepenuhnya tapi apa yg dinyatakan ada kebenarannya.
Ayat memang pedih tapi itulah hakikatnya. Tegas itu penting. Dulukan ahli sendiri. Jaga pengundi setia. Bkn utamakan musuh/ pengkhianat. Jgn buat keputusan berdsrkan 2/3 org disekitar anda. Mesti ada pemimpin brutal yg berani bersuara utk kepentingan parti bkn kepentingan musuh/pengkhianat.

Anonymous said...

Perancangan strategi terhebat didunia.
Separuh dr kerusi bertanding beri kat org lain. Nak tunjuk jd rakan setia.
Nak tunjuk setia dan prihatin lagi,kubu kuat beri kat org lain hihihi. Beri pulak kat org yg pernah khianat. Kempen gila gila kat penyokong setia yg tak pernah lari undilah org yg pernah khianat kita hihihi.
Berlagak handal nak tunjuk jaguh berlawan kat kubu kuat musuh. Mkn pisang je lah.
Rakan khianat yg dipuja letak pulak calun bebas lain bertanding ditempat kita.
Strategi terhebat yg dicanang ke akar umbi dr bertanding semua kerusi menjd strategi separuh kerusi akhirnya terkontang kanting jawatan KM. Hihihi

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHAHA
KAHKAHKAHKAHKAHKAH
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

ASAL BKN DAP BKN WARISAN
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

READY PACAK BENDERA MELALAK KEMPEN PRU15
MENANG BAGI BERSATU

BETUL TAK ADMIN

Anonymous said...

Sampai dpt covid berkempen utk km bersatu. Dihina pulak pembawa covid ke semenanjung. Susah payah perjuangan umno.
Maafkan aku, aku tak berdaya nak kahkahkah.

Anonymous said...

Dulu aku heran ngapa mb perak org bersatu. Kerusi ciput. Lepas tu tersebar berita katanya pilihan sultan perak. Org pun diam termasuk aku. Aku mati mati ingat memang pilihan sultan perak. Kini aku tertanya bila zahid kata beri laluan kat bersatu di perak jd mb. Laaaaa maknanya bkn kehendak sultan. Apa citer sebenornya. Baiknya umno atau ??????????? Kah kah kah....

UMNO WAJIB BERKORBAN UTK PENYATUAN MELAYU. HANYA UMNO. HAHHHHHHHHHHH

Apa pengorbanan bersatu?
Mintak pm bersatu percepat kes jual aset tabung hj pun sunyi dah. Filem lama, pas umno melalak di jln sebelum duduk bawah kabinet bersatu. Keh keh keh
HIDUP MELAYU HIDUP MELAYU
TAKBIRRRRRRR

Anonymous said...

KUNCI TANGGA KEJAYAAN:
NAK JD BOSS KELUAR UMNO BN MASUK BERSATU;
KHIANAT? TIDAK; SIAPA KATA?
PEMIMPIN UMNO KATA SEMANGAT PERSAUDARAAN

KAHKAHKAH

Anonymous said...

Teman tanya adakah umno akan punah? Ada org kata akan punah.
Sapa cakap. Sewellah org tu. Ehhh tdk takkan punah. Sapa nak pacak bendera menjerit melalak berkempen utk bersatu.

Umnokan menghulur semangat persaudaraan.

KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

KATA KATA SEMANGAT PEMIMPIN UMNO UTK AHLI UMNO JD PAK PACAK BERSATU:
PENYATUAN MELAYU
PENYATUAN MELAYU BUMIPUTERA
TAKBIRRRRRR

Anonymous said...

Ketua armada bersatu bagi salam perkenalan atas menang pn dan dpt jd km sbh.

Ketua pemuda umno dah jawab.

"KITA UNDANG BERSATU DLM MN: tak lupakan ayat ni. MAI MAI MAI JEMPUT MASUK DIPERSILAKAN

"KITA MUAFAKAT DLM PN" masih terdgr tak ayat ni. Demi agama bangsa dan negara.

Dahsyat kata kata salam perkenalan menang sbh. UMNO KALAH DR BERSATU BYK SKANDAL KE? BERSATU BERSIH KE?

Akar umbi jgn peduli. Akar umbi tarak nilai di mata pemimpin umno? Pengkhianat paling berharga di mata pemimpin umno?

Anonymous said...

Aku tertanya dan berfikir hingga kini kerana aku keluarga pengundi setia umno..Mula jumpa madey senyap senyap.
Dah bocor, nafi, bermcm alasan di beri. Yg pasti "setia ke umno" hihihi. Ehh jumpa lagi ehhh "tetap setia ke umno".

Org dah tau, plan dah bergerak, di sambung org lain. Plan dibocor oleh lokman. Terjd pertikaian lokman dgn petinggi umno termasuk dr pemuda umno. Lokman dituduh mcm mcm. Hingga disingkir dr umno. Org yg terawal menaikkan umno kembali bersama team najib disingkir tetapi kemudian pengkhianat umno diterima kembali dgn mudah. Berlaku selepas bertanding dan lantikan dlm umno.

Kini berbalik. Apa yg dinyata oleh lokman dulu adakah kini terbukti kebenarannya? Kini akar umbi persoalkan dan bersuara "dulu dah diingatkan"... dulu tu sejak bila? Jika zmn lokman, orgnya dah tersingkir?

Aku pengundi umno yg amat benci melihat ini berlaku selepas umno dinaikkan kembali. Bagi aku kini maruah ahli dan pengundi umno di lecehkan oleh pemimpinnya sendiri. Kata kata ketua armada tu bermaksud sanjungan atau merendahkan maruah umno? Belum bukak mata lagi?

Ingat lobak, penghinaan diberi. Tapi tak perjudikan nasib umno ditgn musuh/pengkhianat.

Aku rasa ramai ahli pro pengundi umno seperti aku rasa. Sakit hati.

Anonymous said...

Sebelum bertanding prn dah mesyuarat bersama umno bn dgn bersatu pn.

Dah heboh kat akar umbi media konon dah sepakat bahagi kerusi supaya tiada pertindihan. UMNO MENJERIT UBAH BALIK UBAH BALIK.

Dgn lurus bendul bertingkat tingkat umno patuh ke tuan. Tiba hari nama calun mak aiiii kawasan umno tindih bertingkat tingkat. Kubu kuat musuh pulak tu. Bertingkat nampak kebodohan, kubu kuat umno beri kat bersatu. Kawasan bersatu (kubu kuat umno) mulus. Dah kena tenyeh cam tu masih berkempen utk bersatu konon jentera umno semangat persaudaraan. Rupanya ada janji, jika menang km dr umno. Dah bersatu menang haaa tudia hinanya umno.

Dah jd mcm ni masih bebal nak bagi km dgn istilah semangat persaudaraan. Engko org je yg terhegeh hegeh anggap sedara kikikiki... yg aku dengor org umno je cakap...

Anonymous said...

Berduyun duyun pemimpin umno ucap tahniah ke km sbh. Lemah gemalai ayat diucap. Baca pulak tweet nasihat pemimpin umno ke bersatu. Aaaiiiiiii aku baca dgn gemalai sambil lentok kepala aaahhhhhhhh....jgn sombongggggg jgn angkuhhhhhhh... ini bkn semangat setia kehkehkeh... patutla di mkn kwn.

Ketua pemuda armada rai kemenangan dgn gah tanpa sebut umno hanya sebut pas. Berapa byk jentera kempen dan pengundi pas? Aku keliru. Atau ucap tahniah atas berjayanya plan? Jentera umno pengundi umno tiada nilai. Dihina dipandang lekeh.

Pi baca ayat ayat pemimpin umno dlm twitter atas kebiadapan yg diterima. Alahaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

TIADA GUNA AKAR UMBI KUAT TAPI PEMIMPIN LEMAH. MCM PONDAN. KERANA MEREKA YG BUAT STRATEGI. STRATEGI BERTANDING. STRATEGI MEMBUNUH UMNO. STRATEGI MUSUH/PENGKHIANAT MENANG.

ORG BAWAH TEGUR TAK DIPEDULI. SESAMA PEMIMPIN TEGUR LANGSUNG DI SMASH DLM TWITTER. TERUS MEROYAN. BAH ADA DIPECAT.

Anonymous said...

AKAR UMBI TERLAMPAU MARAH DGN STRATEGI BUNUH DIRI DI MEDAN PERANG. PERJANJIAN BELAKANG MEMBUNUH DIRI SENDIRI. ADA TAK SURAT JANJI SEPERTI YG DI SIGN KETIKA MIDIN DILANTIK JD PM ATAU HANYA CAKAP MULUT AIR LIOR MELILIH. MANA DIA? PATUTLAH DIHINA BERSATU.

KATA KATA BACUL PONDAN BODOH BONGOK LEMAH BAHLUL CUCUK HIDUNG DLL BYK DILEMPAR DLM TWITTER.

UMNO BANTU BERSATU BUNUH UMNO.

Anonymous said...

Midin pun ucap tahniah atas kerjasama.
Sebut GRS tauuuuuuuu.
Kahkahkah

Siapa cerdik siapa bahlol?

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.

Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.

Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com. Whatsapp Syarikat: +1 (304) 997-4034
E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

Yanti Ari said...

Nama saya Bu Yanti Ari. Saya adalah pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

Nama: Yanti Ari
Nomor telepon saya: +6282116440184
Nomor Whatsapp: +6282116440184
Kota: Medan
Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

Anonymous said...

Malang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI menjadi tempat menghalau Hantu oleh kuil presiden DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak), mungkin ada jawatankuasa di kuil yang sangat rendah pengetahuan Dhamma, mereka hanya menunggu wang derma dari penganut Myanmar dan mereka mengambil wang dari Sami Buddha Myanmar, ada jawatankuasa tidak berasa malu dan mereka memikirkan nasib malang kuil

Beberapa bulan yang lalu, mereka menjemput Sami Buddha Tibet untuk melaungkan dan membuang kuil malang, mereka mengatakan kuil itu mempunyai banyak hantu dan mereka tidak fikir DATUK YIP KUM FOOK adalah hantu yang terbesar di Malaysia kerana dia(Yip) menendang Sami Buddha keluar dari kuil, ini adalah dosa berat dalam agama Buddha

Kami perlu dan bercadang untuk menghantar beberapa surat kepada Sultan Selangor kerana DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak) mendapat gelaran datuk dari Sultan Selangor dan menghantar semua masyarakat Buddha di malaysia.... orang jahat tidak bolih menyimpan negara kita, juga jangan kasihan kepadanya

MASYARAKAT BUDDHA DI MALAYSIA

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget