KL CHRONICLE: Datuk Seri @NajibRazak "Goreng" Rafidah Aziz sekali lagi

Saturday, September 8, 2018

Datuk Seri @NajibRazak "Goreng" Rafidah Aziz sekali lagi


Tan Sri Rafidah Aziz menjawab persoalan saya hari ini dan turut bertegas dengan sumpah "Demi Allah" beliau bahawa “setiap inci tanah’ berjumlah 40,000 hektar Kementerian Pertahanan dan tentera telah diswastakan kepada tiga individu.”



Dia menggesa saya untuk bersabar untuk menanti tuduhan dengan memetik kenyataan Menteri Pertahanan Mohamad Sabu pada 14 Jun lalu bahawa setiap tuduhan kesalahan terhadap Menteri akan disiasat.


Saya juga berhak untuk bersuara bagi mempertahankan diri dan parti saya jika kami telah difitnah kerana ada pihak yang mahu merebut kuasa.

Persoalan saya ialah perlukah mengambil masa 3 bulan untuk menentukan bahawa setiap inci tanah kementerian dan tentera sudah terletak bawah nama 3 individu?

Sekadar memeriksa Surat Hakmilik sudah tahu. Tak sampai setengah hari pun.

Saya tahu tuduhan beliau tidak benar sama sekali.

12 comments:

Cencaluk said...

Apa yg betulnya DSN kena sahut sumpah Rafidah tu kalau x sumpahan sebelah pihak akan lambat berkesan

Anonymous said...

NENEK RATU AP......

Cencaluk said...

Jika DSN berada disebelah pihak yg benar tak salah kiranya DSN sahut sumpah tu.

Kita tengok siapa yg takut dan kecut perut

Nak lebih berkesan dtg ke Melaka bersumpah di Masjid kampung hulu melaka.

Masjid tertua. DSN bersumpah dan bermunajat lah disana insyha Allah Allah akan makbulkan permintaan Hambanya yg dianiaya

Anonymous said...

NENEK KATA...JANJI MANIS 100 HARI...JANJI GILA....

Anonymous said...

NENEK NI KAYO RAYO ZAMAN MAMAK MATDEY MAHATAIK JADI PIEM....

Cencaluk said...

Dari pemahaman saya sekiranya satu pihak bersumpah dan kemudiannya diaahut pula satu pihak lain kemungkinan akan diberikan kebenaran oleh Allah adalah 90%

Tak salah kiranya DSn sahut sumpah Rafidah tu

Kita trngok siapa yg kecut perut.

Kita tengok jer lah apa balasa yg Allah akan turunkan kerana berani bersumpah menggunakan nama Allah tanpa sedikit rasa takut.

Kita lihat saja akan balasannya

Anonymous said...

PADAN MUKA KAU TOKONG


Hujan lebat berterusan, banjir kilat landa Pulau Pinang
Bernama | Diterbitkan 7 Sep 2018, 9:23 malam | Dikemaskini 7 Sep 2018, 9:24 malam

A+ A-

Beberapa kawasan di sekitar bahagian pulau di Pulau Pinang mengalami banjir kilat selepas hujan lebat sejak awal pagi ini yang masih berterusan sehingga pukul 7 malam ini.

Antara kawasan yang dinaiki air ialah di Jalan P.Ramlee; belakang kawasan Sekolah Menengah Kebangsaan Abdullah Munshi; Lintang P.Ramlee; Jabatan Lorong Kulit; Kampung Batu Uban; halaman Bukit Gambir; Jalan Sultan Azlan Shah; Kampung Makam dan Jalan Langkawi. Tiada mangsa dipindahkan.

Jurucakap Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) berkata Jalan P.Ramlee, Jalan Sungai dan Jalan Perak dinaiki air kira-kira 50 sentimeter.

Jalan-jalan lain yang turut terlibat ialah Simpang Jalan Tun Dr Awang dan Jalan Bukit di Daerah Timur Laut manakala di Daerah Barat Daya membabitkan Persimpangan Lebuh Kampung Jawa/Sungai Nibong; Jalan Sultan Azlan Shah/Laluan Masuk Jalan Osram menuju ke Bayan Baru; Simpang Lebuhraya Mayang Pasir/CIMB Bank; Simpang Lebuhraya Thean Teik/Jalan Thean Teik/Jalan Angsana dan Jalan Sultan Azlan Shah/Jalan Mayang Pasir.

Seorang mangsa banjir yang ditemui di Jalan P.Ramlee, Mohamed Razak Mohamed Shaharudin, 45, berkata rumahnya dinaiki air hingga paras betis dan beliau sempat memindahkan barang-barang elekrik ke tingkat atas kediamannya.

"Memang rumah saya akan masuk air kalau hujan lebat lebih dua jam, sebab itu saya ambil langkah segera alihkan barang-barang. Harap air cepat surut dan kami kena bersihkan rumah lepas ini," katanya.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Utiliti dan Tebatan Banjir negeri Zairil Khir Johari berkata gabungan hujan lebat berterusan bersama peningkatan aras laut menyebabkan banjir di beberapa kawasan di Pulau Pinang.

"Kadar hujan yang dicatat di Stesen Batu Lancang ialah 74 milimeter (mm) manakala di Stesen Sungai Air Itam ialah 71mm.


“Pada masa itu, aras air Sungai Pinang telah naik sebanyak 2.01 meter (m), aras air laut pula meningkat sebanyak 1.1m...hujan lebat yang berlaku serentak dengan fenomena air pasang menyebabkan air hujan sukar untuk mengalir keluar ke laut,” katanya pada sidang akhbar di George Town hari ini.

Zairil berkata kawasan-kawasan yang dilanda banjir kilat itu merupakan kawasan yang sentiasa ditenggelami air apabila hujan lebat dengan kebanyakannya adalah kawasan yang berhampiran empangan Sungai Pinang.

"Kebanyakan kawasan itu adalah kawasan yang sudah dikenal pasti kawasan panas banjir," katanya.

- Bernama

Unknown said...

Sudah2lah nek Pidah....

Anonymous said...

PIDAH HARAMJADDAH...MUKA PENYEK MACAM BABI..

NENEK PERASUAH GILER..HARGA KERETA MAHAL SEMUA PASAL PIDAH MUKA BABI SIAL

MAKHLUK DURJANA KAU PIDAH..

ANAK POMPUAN KAU MUKA MACAM HARAMJADAH PEGI KAWEN DGN ANAK SYED NAZA..SEMUA KAU SAPU DEKAT ANAK PUKIMAK SIAL KAU

PIDAH..SUDAH LAH KAU PERASUAH MAKAN DUIT HARAM BAGI ANAK BERANAK MAKAN..DAGING BABI ..

KAU TETAP AHLI NERAKA JAHANAM

Anonymous said...

Misteri apa ya masjid ni. Kalau boleh citer sikit seronok jugak nak dgr kisah kisah lama.

Anonymous said...

jgn mcmni anon 3.02..x baik ckp kotor mcmtu..silap2 anon dpt dosa nant..jgn jatuh hukum atau fitnah mcmtu..kita melayu islam ada adab dn susila..ap nek pidah buat selama ni hentam najib mmg x masuk akal dan fitnah semata..tp jgn dikata dia bg mkn anak2 dia daging babi pula..jauh menyimpang tu..sabar2..kita kene lawan dgn semangat dn perjuangan ala nabi muhammad s.a.w..

Anonymous said...

Datuk Seri @Najib Razak "PANGGANG" Rafidah Aziz sekali lagi.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget