KL CHRONICLE: MP Kapar duduk dalam gua, fakta semua kelaut #SPAD #Negaraku #Malaysia

Wednesday, December 6, 2017

MP Kapar duduk dalam gua, fakta semua kelaut #SPAD #Negaraku #Malaysia



Kami di #KLChronicle terpanggil untuk memberi maklum balas berhubung artikel bangang yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Kapar dari parti PKR Manivanan Gowin yang dengan jelas buta fakta dan hanya "syok sendiri". 


Sumber : https://m.malaysiakini.com/news/404517#.WieTOtU8tDs.whatsapp

Artikel Manivanan Gowin adalah berkisar tentang kaji selidik bebas yang dijalankan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad) yang menunjukkan 84 peratus responden berpuas hati dengan perkhidmatan pengangkutan awam di bandar.

Untuk pengetahuan pembaca #KLChronicle,purata harian penumpang di semua laluan bagi tempoh Januari hingga Ogos 2017 menyaksikan peningkatan sebanyak 12 peratus daripada 570,021 kepada 638,605 penumpang pengangkutan awam.

Sumber : http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/10/23/najib-84-pengguna-puas-hati-dengan-pengangkutan-awam/

Angka serta fakta diatas dengan jelas membuktikan bahawa 638,605 orang penumpang yakin dengan perkhidmatan pengangkutan awam darat yang disediakan oleh kerajaan. 

Namun malangnya Manivanan Gowin tidak mahu percaya akan angka ini tetapi mempersoalkan pula bagaimana 84% dari penumpang puas hati akan perkhidmatan yang diaediakan. 

Kan ini bodoh namanya. Ini lah kerja pembangkang. Bila kerajaan lakukan sesuatu yang terbaik, malah mendapat maklum balas yang baik dari kerajaan pembangkang pula mula mencari isu dan kesalahan lain yang boleh digunakan sebagai modal politik.

Lebih kelakar adalah apabila kritikan yang diberi tidak disertakan dengan cara bagaimana hendak memperbaiki mutu pengangkutan awam darat yang sedia ada. Ini adalah tipikal sikap pembangkang, iaitu kritik tanpa berikan sebarang solusi untuk memperbaiki sesuatu perkara.

Kami di #KLChronicle faham PRU sudah semakin hampir dan Ahli Parlimen Kapar ini perlu dilihat "buat kerja". Biasalah hendak pastikan diri jadi calon pada PRU akan datang. Tetapi simpan sikit kebodohan tu supaya tidak memalukan parti PKR.


Nasihat kami kepada Manivanan Gowin, kalau kira jumlah ahli parlimen dalam dewan pun boleh salah, jangan sembang lah pasal pengangkutan awam darat. 

3 comments:

Anonymous said...

Si PENDATANG India RASIS manivananHOMO JUBOQ BABI ni TAK pula terLOLONG psl. PENGANGKUTAN AWAM kat INDIA tu - sampaikan BUMBUNG KERETAPI pun terpaksa diDUDUKI RAKYAT MISKIN dia!!!!APA KEJADAHnya ni?!!

Jadi PI MAMPOS lu si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL TAIK BABI Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT/PKRhomo ANJING KURAP/madeyTAIK kutty kerala CELAKA anak BERANAK JAMBAN-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS IS(IS)rael/MOSSAD-NA*O/CIA oi!!!!

Tok Labu.

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina/India RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI dan ramasamy/jagdeep TAIK BABI amat CELAKA 100%!

Anonymous said...

Kritikan tanpa solusi ini memang cara pelancap minda buat kerja, dia sendiri sesat dan sesatkan juga orang lain. Bagusss artikel ni, banyakkan lagi penerangan dan maklumat sebegini setiap kali muncul kesesatan di alam maya supaya pelancap minda tewas dengan pusingan dia sendiri.

Anonymous said...

beri statement dalam keadaan mabok todi...hu..hu..hu..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget