KL CHRONICLE: Rotan Anak Kini Kesalahan Jenayah, Apa pendapat Anda?

Sunday, January 25, 2015

Rotan Anak Kini Kesalahan Jenayah, Apa pendapat Anda?


#KLChronicle says : Kami di #KLChronicle masih terbuka dalam cadangan yang dikemukakan oleh Menteri Rohani Abdul Karim. Namun kami ingin mendapat feedback dari pembaca apa pendapat  anda berkaitan isu ini? Adakah anda setuju atau tidak?



5 comments:

usin said...

Pastikan juga bila dah besar dan jadi kacang hantu, mahkamah jangan pandai2 jatuhkan hukuman rotan. Hak asasi manusia tu, kena hormat. Hak asasi manusia nak jadi apa sahaja. Nak jadi baik ke, nak jadi penyamun ke, itu hak peribadi masing2. Menteripun dah tak ada kerja sekarang ini, asyik nak menyemak akta2 yang ada. Malaysia nak jadi apa ntah lepas ni, lebih barat dari barat kot. Lebih sweden dari sweden.

Abu Bakar said...

Pergi jahaman dengan akta jahiliyah itu, menteri sampah!

Abu Bakar said...

Bila Menteri Rohani Karim nak kaji undang-undang pasal kelab malam dan arak pula? Misalnya ramai anak-anak muda di bandar ke kelab malam dan terdedah kepada kegiatan meminum arak dan penzinaan, apakah Menteri Rohani Karim ada cadangan untuk menyekat dan mengenakan hukuman kepada mereka yang masuk ke kelab malam hingga terdedah kepada maksiat serta perbuatan mempromosikan kelab malam yang bersepah-sepah di bandar yang merosakkan anak-anak muda, ini Menteri Rohani Karim tak nampakkah?

Sudahlah Perdana Menteri bebal, Menteri pula dungu, lingkup lagi melingkupkan!

RSOthman said...

Alasan akur CRC? Rasanya baik letak jawatan! Menteri patut pertahankan hak dan budaya serta tuntutan agama majority rakyat yg mengundi bukan CRC. Kegagalan pentadbiran Najib adalah ujudnya menteri BODOH DAN DUNGU macam ni.

Unknown said...

Inilah salah satu sebab mengapa kerajaan UMNo/BN nampak sangat lemah dan dilembukan..Kerana menteri2 yg suka buat kenyataan bodoh dan kurang masak. Lepas ni, bila rakyat marah, baru keluar statement lain plak.. itu hanya cadangan la dan sebagainya..

CRC juga dalam artikel 14 menuntu agar kanak-kanak di beri hal utk memilih agama. Harap menteri kita juga akurlah pada cadangan CRC tersebut..maklumlah, semua nk ikut CRC kan...

Article 14

1. States Parties shall respect the right of the child to freedom of thought, conscience and religion.

2. States Parties shall respect the rights and duties of the parents and, when applicable, legal guardians, to provide direction to the child in the exercise of his or her right in a manner consistent with the evolving capacities of the child.

3. Freedom to manifest one's religion or beliefs may be subject only to such limitations as are prescribed by law and are necessary to protect public safety, order, health or morals, or the fundamental rights and freedoms of others.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget