KL CHRONICLE: Uncle Kit Siang, your stupidity and your shameful lies are out of this world

Tuesday, October 1, 2019

Uncle Kit Siang, your stupidity and your shameful lies are out of this world

Stupid to the maximum!
Consider this under Najib:

1. National debt increased RM42b per year average over his 9 years as compared to RM120b under you guys.

2. Budget deficit have been reducing each and every year for the past 8 years and the debt to GDP ratio has been reduced to 48.7% as of Q1 2019 and now rose to 52.7% under your son as of Q2 2019.



3. All 3 international credit rating agencies gave Malaysia an A rated investment grade ratings. (i trust them more than you old fool)

4. World Bank said before GE14 that we will reach high income country status within 3 years.

5. Exports growth was 18.9% in 2017 versus probably 2% so far this year.

6. Our stock market was acknowledged as the longest bull-run market in the world and hit its all time high of 1896 points in April 2018 just before GE14. Versus world's worst under your son.

And oh..... Venezuela's economy is very heavily oil-dependent....

7. Dependency on oil was reduced from 44% of govt revenues to 12% under Najib ... only to be raised by your son up to 33% until Petronas was downgraded for the first time ever.

So, if anyone was making Malaysia to become Venezuela it is your son doing it.

And we still have not even talked about your son's Penang tunnel scandal and his RM50b PTMP project which includes the PIL Highway which costs RM500 million per km.

Grow some balls and go debate with Najib instead of spewing fake news, you sick old lying moron.

123 comments:

ted manoff said...

Dia anak beranak sama bodoh..
Ekonomi Malaysia makin gawat & merudum lepas PornHub ambil alih kerajaan..
Rakyat dah sedar & akan hukum PornHub di Tg Piai nanti.. itu PASTI!๐Ÿ’ช
Itu yg buat apek ni makin gelabah & meroyan.. kikikiklalaaa ๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ


UNDI PORNHUB DAPAT ๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

Tiada apa yang benar yang keluar dari mulut BAPA RASIS MALAYSIA ini selain PENIPUAN semata2!

Anonymous said...

Awas kepada orang2 asal Sarawak dan Sabah. Kaum PENDATANG RASIS disana sudah lama menanam benci dengan menghasut dan beria2 benar mahukan Sarawak dan Sabah keluar dari Malysia. Mereka mahu berkuasa penuh dan menjajah disana!

Pakar2 menghasuat mereka dikatakan berpusat di Australia? Benarkah?

Diharap pihak polis bertindak tegas kepada kumpulan PENGHASUT2 ini!!!

#BMF!

Anonymous said...

Bila Latifah Koya nak siasat semula kes RASUAH terowong LGE?

Janganlah buat siasatan berpilih2 macam AG?

Dimana keadilan yang dilaung2kan selama ini?

tunfatimah said...

Bagus dap ni.bkn mcm umno perompak duit rakyat

Anonymous said...

Atok pi luar negara hanya untuk tengok kejayaaan-kejayaan Najib dan berselfie dengannya. ๐Ÿ˜

Ekonomi di bawah PH makin ranap dan Atok hanya mampu pergi ke luar negara untuk mintak sedekah dan jadi salesman untuk jual aset-aset negara yang lumayan. ๐Ÿคฆ๐Ÿผ‍♂️

Nampakkan?

Anonymous said...

Manager tak pernah ada di dalam negara
Tak tahulah sebab apa dia suka sangat pergi keluar negara. Jangan kata faedah, hasil yang dia dapat bawak balik pun tak tahu apa.

Mungkin dia nak berbincang atau nak tunjuk jaguh kampong dia dengan manager team negara lain. Sebab tu dia kena pergi ke luar negara kot tiap-tiap bulan.

Kadang-kadang lebih dari sekali dalam sebulan. Sampaikan enjin kapal terbang pun baru nak sejuk dah start balik sebab nak keluar negara.

Anonymous said...

9 tahun dibawah Najib LTAT secara konsistan bagi dividen 12%, 12.5%, 13%, 14%, 15% dan 16%, maknanya setiap RM100K yag dilabur dapat RM16K, bayangkan kalau 200K, 300K? dah berapa? Boleh pegi umrah tiap2 3 bulan...

Dapat menteri BODOH hanya bagi 2% sahaja, padan muka PATRIOT..he..he..

Kesian dekat askar pencen!

Khairulryezal osman said...

Najib bangsat

Anonymous said...

Manager tak pernah ada di dalam negara
Tak tahulah sebab apa dia suka sangat pergi keluar negara. Jangan kata faedah, hasil yang dia dapat bawak balik pun tak tahu apa.

Mungkin dia nak berbincang atau nak tunjuk jaguh kampong dia dengan manager team negara lain. Sebab tu dia kena pergi ke luar negara kot tiap-tiap bulan.

Kadang-kadang lebih dari sekali dalam sebulan. Sampaikan enjin kapal terbang pun baru nak sejuk dah start balik sebab nak keluar negara.

Anonymous said...

cina kalau tak menipu bukan cina namanya... lagi bangang ade pulak melayu sokong PH, kesian bodo tak bole diajar, bodoh mantol²...bodo la sampai mampos hahahahaha padan muka kene tipu haahahahahha

Anonymous said...

Udah den bilang Raja Pelingkup Negara nih mudah berkata-kata tapi sukar naa tunaikan janji Manifesto PHnye. Biler taa dapat tunai boleh pulak dia bilang rakyat bodoh. Apa punye PM camni. By the way rakyat taa bodoh tapi rakyat termakan hasutan fitnah segala janji yang diberikan. Menteri Luar Negara boleh tersenyum pulak bler RPN memerangkap MahaFiraun punye statement. Macai-macai PH ade yang belum sedar diri lagi tuh. Its ok biler Firaun punye statement PRU15 nanti no more Pakatan Harapan no more parti lain di bawah naungannya. Biar UMNO PAS yang menerajui negara Malaysia selepas Pembelot, Pembelit, Pemfitnah dan Penipu Hancing nih. Oww ye say no to Anwar Ibrahim being our 8th Prime Minister.

Anonymous said...

Boustead adalah syarikat yang berpengalaman luas dalam membina kapal2 bersaiz sederhana untuk tujuan penjagaan keamanan untuk negara. Kalaulah projek2 Baustead ini dibatalkan oleh menteri kewayangan melalui khadamnya?, apalah nasib yang akan menimpa para engineers, naval architect, welders, fitters, scaffolders, riggers juga general workers? Mereka juga punyai tanggungjawab terhadap keluarga atau ibu bapa yang perlu disara?

Domino impaknya sangat besar, diharap PATRIOT bertindak segara!

Anonymous said...

pelabur lari dr malaysia sbb si tua kutuk tu adalah King of U turn ...

Anonymous said...

Atok nk tunjuk hero dimata dunia dgn kiritik kuasax dunia yg tak adil sedangkan rakyat dlm kesusahan ekonomi jatuh teruk harga barang semakin naik.. anak beranak tun semakin kaya raya..

Anonymous said...

Minta la kadam Menteri KEWAYANGAN buat sikit home work @in-depth analysis sebelum merumuskan sesuatu perkara, pembatalan projek2 Boustead misalnya.

Fikir2kan domino impact dalam semua perkara? 2% dan 16% tu banyak bezanya?


Anonymous said...

Lepas hina melayu ajak melayu bersatu. Lepas kencing kepala orang ajak orang minum teh.
Inilah perosak perpaduan tulen

Anonymous said...

Gila ke pa meghoyan tak tentu fasal malaun sekor ni. Ko tu sape' hanya melukut ditepi gantang. Ilmu pon kurang harapkan mulut longkang je. Ni le level pencacai porn hub

Anonymous said...

Bendera terbalik,
Undang2 pun terbalik,
Keharmonian kaum terbalik,
Agama terbalik,
Cakap terbalik,
Pemimpin pun sex terbalik,
Kerajaan pun tak lama lgi terbalik,

Anonymous said...

Sepettua limpigsial..celaka ko.
Itu perkataan paling berlapik aku mampu tulis.

Anonymous said...

Kau lagi bangsat dan lahanat

tunfatimah said...

Kadam dia setakat buat unjuran berdasarkan auta boleh lah. Maklumlah pasukan harapan palsu. Now , no hope for Malaysia! Kaki musnah belaka. ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

tunfatimah said...

Tenguk muka Lim sr ni pun dah tau..takkder cahaya. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

tunfatimah said...

Masalah dalam negara dibiarkan berkudus , bernanah dan menjadi virus kehancuran .

Sampai bila nak mengelak drp tanggung jawap??? ๐Ÿค”


Khairulryezal osman said...

Gila isim

ted manoff said...

Setuju dgn Khairulryezal osman klon (8.59am)..
Memang Atok94, Apek Lim KS & semua pemimpin PornHub gila isim.. takut bayang2 sendiri.. itu le akibatnya bila menipu utk menang PRU14.. skrg semua dikejar bayang hantu!! kikikikilohlohloh ๐Ÿ˜๐Ÿ˜†๐Ÿ•บ

Khairulryezal osman said...

Saya teramat bersetuju dgn komen bernas oleh ted 9.38 AM itu.

UNDI PORNHUB DAPAT ๐Ÿ’ฉ

adelah .. said...

Bodo,sendiri klon,sendiri jawap.kakahkahkah.bodo punya zahid komedi

Anonymous said...

diwajah kit sial ada taik...besar punya taik.

Anonymous said...

dia adalah king of segala taek.

adelah .. said...

Pemimpin Pornhab umpama ludah ke langit, kena setepek di muka sendiri. Itu sebab semuanya sewel & gila isim. Kuat kencing merata rata. Tunggu lepas PRU15, semuanya akan menganggur le.. kreh kreh kreh kroh hehehe.. ๐Ÿ˜น

adelah .. said...

kah kah kah kah... geli hati aku baca entry RPK ni.. bravo!! marvellous!!
kena setepek di muka atok tua!! har har har


https://www.malaysia-today.net/2019/10/01/apo-nak-dikato-kena-serang-tak-habis-habis/

Khairulryezal osman said...

saya setuju & menyokong seratus peratus akan komen bernas oleh adelah (11.44 am)
negara akan lingkop kalau masih diperintah oleh kaum Porn Hub itu

adelah .. said...

aku pun setuju dgn kau, 12.00 pm.
Marilah kita para pembangkang saling bersetuju & bekerja sama sesama kita utk humbankan แ‘ญOแ–‡แ‘Žแ•ผแ‘Œแ—ท pada PRU nanti.. itu satu kerja murni!!

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

ted manoff said...

Lama tk komen sini๐Ÿ˜๐Ÿ˜›..jika kerajaan mahu perkenalkn semula gst maka terpaksalah aku menentangnya..tk kira walaupun berapa jumlahnya..jgnlah kerajaan ikot kehendak sesetengah pihak saja tanpa mikirkan pandangan rakyat..๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜•๐Ÿ˜”๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

ted manoff said...

Lama tk komen sini๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜›..jika kerajaan mahu perkenalkn semula gst maka terpaksalah aku menentangnya..tk kira walaupun berapa jumlahnya..jgnlah kerajaan ikot kehendak sesetengah pihak saja tanpa mikirkan pandangan rakyat..๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜Œ๐Ÿ˜•๐Ÿ˜”๐Ÿ˜“๐Ÿ˜’

ted manoff said...

Sebenarnya PornHub dah lama nak perkenalkan semula GST tapi malu sebab dolo2 tu Gone End dah berjoget sakan nyanyi lagu anti GST.. ♫ ♪ A, B, C, GST ♪ ♫ ... kikikiki lalala.
Kesian, malu tapi mau. Malaysia dah nak lingkop baru pemimpin PornHub nak berpaling semula pada idea Najib yg bernas itu... porah, boleh jalan daaaa. Rakyat akan humbankan kera jaan PornHub di PRU15 nanti.. itu pasti.. kikikiki

Ayuh, kita joget & berkarakoe
♫ A, B ,C GST ♪ ๐Ÿ•บ๐Ÿ’ƒ๐ŸŽธ๐ŸŽค

tunfatimah said...

pandangan rakyat mcm tuan hamba, boleh ikat tepi mcm bakal pm8.

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

tunfatimah said...

I love porno

Khairulryezal osman said...

Wahai Khairulryezal klon (1:50 PM)
Sudah2 le komen copy paste tentang sekawah gulai daging tu.. muak dah nak baca. Kau sorang je komen tapi guna 5 nama klon.. itu kerja pemakan dedak.. penjilat pornhub!

tunfatimah said...

I love porno

tunfatimah said...

Hanya tunfatimah klon 7.41 pm je yg suka porno..
Tapi, aku tak.
Majoriti rakyat Malaysia tak suka porno hanya geng pornHab je yang berahi.. depan belakang depa terkam... kur kur kur kur ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ™„

Khairulryezal osman said...

Bawa mengucap!! Jika sudah tdk tahan lancaplah guna tangan!! Jgn tunjuk kebodohan sendiri wahai tunfatimah

ted manoff said...

Slm sejahtera semua๐Ÿ˜„๐Ÿ˜…..tegur^ saya yerr..nahh๐ŸŒน๐ŸŒทnii utk kalian semua..๐ŸŒบ

Khairulryezal osman said...

Seorang retis melayu jual produk kecantikkan beracun.#bmf.macai tolong beli.

#BMF

Khairulryezal osman said...

Maka akan kembali aman makmurlah negara kita ini selepas PRU15 nanti. Ianya idaman semua rakyat jelata! Itu pasti..! ๐Ÿ˜Œ๐Ÿคฒ... ๐Ÿ˜๐Ÿค—

ted manoff said...

Ya, itu sememangnya bakal jadi kenyataan.
Saya berbesar hati & menyokong pada komen sdr Khairulryezal osman (7.01AM). Komen beliau menggambarkan betapa teruknya negara kita di bawah kera jaan PornHub yg kaki uturn, pembohong & lain2 sifat negatif mereka. Selama 60 tahun rakyat hidup harmoni & senang lenang namun pada tanggal 9 May 2018 kita terhumban kembali ke era kemelesetan dunia awal 1900an. Barang makin mahal, peluang kerja sudah tiada. Apa yg bagusnya di era PornHub ini? ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ท๐Ÿค’๐Ÿค•๐Ÿ˜ต๐Ÿค๐Ÿ˜ด๐Ÿคฅ๐Ÿคฎ๐Ÿคช๐Ÿคข๐Ÿคฆ๐Ÿ’ฉ๐Ÿ’€

Khairulryezal osman said...

Klon lagi!! Tunggulah 4 tahun lagi.Bisnes melayu memang layu, #BMF is a joke

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

tunfatimah said...

I love porno

tunfatimah said...

Boring le, asyik-asyik 'sekawah gulai daging'.. cer copy paste ayat lain pulak.. kikikikilulululu ๐Ÿ•บ๐ŸงŸ

tunfatimah said...

Nak buat mcm mana kan?? Kalau radio buruk boleh juga ditongsampahkan. Kalau manusia , bior je dia, sebab dah biol. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

ted manoff dan tunfatimah said...

Saya menyokong komen tunfatimah (8.12am) itu. Kami sekalian yg komen di sini berasa amat bosan & jemu melampau dengan komen kopi paste yang bertemakan berkawah gulai daging itu.
Ianya menggambarkan yg mahachai PornHub sudah kering idea, sama mcm pemimpin jumud mereka yg suka cedok idea BN & Najib!!
Harapan saya agar para mahachai PornHub yg menulis komen di sini dpt memberi komen yg fantastik & marvellous.
Jgn tunjuk kebodohan setiap masa, okey!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜kikikikilohlohloh lalala

Anonymous said...

Senang chakap lah. Gi jahanam lah dengan himpunan ""maruah Melayu"
Tapi hakikatnya hanya nak membenamkan Melayu oleh diktator sombong Mamat kuty. ....lagi sombong bila dia kata di UN
Yg dia lah diktator yg turun tak disingkirkan. Tabiat angkoh si tua ni akan terdengar sekali lagi di perhimpunan ini....apa lagi si tua ni nak chkp????
MELAYU MALAS , MELAYU LEMAH, ATAU ATOK NK MELUTUT UNDI MELAYU SUPAYA DIA KEKAL JADI PM...wh bole jalan dah!!!

Anonymous said...

22 tahun jadi pm apa yang dia buat tolong melayu..yang kaya anak2 dia.kroni dia sahaja...dia nampak umno dan pas buat perpaduan ummah dia pun sebok nak masuk jarum..nanti jadi batu api melagakan umno dan pas supaya melayu islam berpecah belah lagi..

Anonymous said...

JGN PERCAYA DGN PENIPU BESAR MAHATHIR THE KUTTY ... MENZALIMI MELAYU.....HINA MELAYU .... BANGKIT SEBAGAI PM KE7 BERHAJAT BESAR MENGGALAS KUASA DAN KEKAYAAN DEMI DIA DAN ANAK2 CUCU CICIT NYA .. JGN SESEKALI TERIMA APA2 CADANGAN DARI PENIPU MUSIBAT INI

WAHAI ANAK MUDA BERDAFTAR SEGERA UTK MENJADI PENGUNDI ..... JGN LEKA ... KITA TALKINKAN PH HANCING PENCELAKA TANAH MELAYU .. AAMIIN

Anonymous said...

TUN MAHADHIR CAKAP X SERUPA BIKIN PEMBELIT BANGSA MELAYU.
KERAJAAN PH KERAJAAN JUBOTOKRASI.

Anonymous said...

Nk ajar tun m konon lain x tau selain dr mnagihkn janji . Asakkan la sehingga ke dinding la
Mcm tun m tu bru 2hari jd pm. Ngeri2 yg ramainye ahli prlimen mnjdi miskin x sudah2, thn ke thn m7skin , adekah islam itu msti miskin .๐Ÿ˜ฃ

Anonymous said...

KUKUHKAN PENYATUAN UMMAH UMNO PAS ... SITUA CUBA MENCARI UNTUNG ... TOLAK PENIPU BESAR MAHATHIR THE KUTTY

Anonymous said...

KONGRES MARUAH MELAYU BUKTI TUN MAHATHIR GAGAL UJAR EZAM MOHD NOR

Anonymous said...

Macam anak panah menyusuk ke hati..Tepat sungguh!!tapi sebelum ini kita dah tahu.Kekuatan Tun Mahathir Mohammad ada lah kulit lebih tebal dari kulit babi setebal kulit badak.
Dengan sekelip mata cakap dia berubah2.. soalan yang di kemukakan senang jer dia jawab tapi bukan kerana dia bijak dan benar cuma berbohong tak kelip mata.Wartawan bukan tak tahu dia memutar belit tapi beri muka dan biasa nya tak berpeluang untok berbidas di kalangan ramai wartawan yang lain.Ambil contoh bagaimana dia menjawab soalan berkenaan memungkiri janji manifesto.. jawapan yang amat licik.."manifesto bukan kitab suchi"
.Berjanji dia engkar bercakap dia bohong.. berhutang mungkir..Ciri2 orang MUNAFIK.
DAP dia kecam siang dan malam sewaktu pemerintahan dia pm 4. Sekarang dia bersekongkol tidur sebantal dengan Lim kit Siang.
Muka dia memang tak malu..tercetus nya REFORMASI ada lah sebabkan dia..dari REFORMASI ini lahir lah Parti Keadilan Rayaat.
Dia bersahaja bawa muka tampal kulit babi menghadiri meshuarat PKR tanpa di jemput.
Jelas kelebihan dia ada kah lapisan kulit babi dan badak di muka dia.Perkataan MARUAH tidak ada dalam kamus dia

Anonymous said...

Atuk bukannya pejuang Melayu... rasanya tak sesuailah Atuk nak beri Amanat tentang 'Maruah Melayu' sekarang ini... Sorrylah ya Atuk.๐Ÿ˜’๐Ÿ˜’๐Ÿ˜’๐Ÿ˜’๐Ÿ˜’
Tuan Haji Hadi lebih sesuai bercakap tentang 'Maruah Melayu' waktu sekarang ini. 'Hidup Penyatuan Ummah'.๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡

Anonymous said...

Kongres ini sebenarnya hendak menunjukn bahawa Madey ni betul2 hendak membantu orang Melayu,...tetapi sebaliknya tujuannya adalah untuk kepentingan diri sendiri.....konon2 baik dan ambil tahu hal orang Melayu.Sayang seribu kali sayang, setelah orang Melayu dihancurkan barulah nak bagi bantuan. Sorry lah Madey!!!!!

Anonymous said...

Tun M dah hilang maruah diri, menjadi pm7 semata mata mengumpul harta hanya utk mengkayakan keluarga sendiri. Sikap hipokratnya makin ketara. Ekonomi dan rakyat marhein tiada d pedulikan. Melantik menteri bila bercakap memalukan negara dan membuat kebencian rakyat. Tiada satu pun menifesto d tunaikan selama hampir 2 tahun berkuasa. Dap tak habis2 merompak harta rakyat dan menjualnya dgn harga yg terlalu rendah. Sepatutnya dah tarik pelabur utk melabur d negara kita. Bersekongkol dgn dap haramjadah, hasil yg d perolehi pun haramjadah dah tak tahu beza yg hak dan yg batil. Agama islam semakin d permainkan dan d persendakan. Sepatutnya parlimen boleh d bubarkan segera sebelum menjadi lebih teruk lagi. Yg senang lenang menteri2 yg bersifat haramjadah tu, langsung tak membela rakyat.

Anonymous said...

Dividen LTAT : Kalau bole salahkan salahkan orang lain buat apa nak ngaku salah sendiri..!!

Mat Sabu kata salah pentadbiran lama. Sekali @najibrazak dedah dividen dari 1982 - 2017! Tengok ni...Najib Tun Razak.

"..Bagi masa 36 tahun pun, tak tentu Mat Sabu boleh berjaya selesaikan Diploma Kulinari dia di ITM..."

Kalau bole dapat gaji besar dengan sijil palsu, buat apa nak ngaku tak ada sijil ...tak gitu Bang Mat..!?

KLU BOLE SALAH ORG LAEN WAT PE NGAKU SALAH SINDRI
BAGI AJER ALASAN AGAR MACAI SENANG DIRI
TAK APE MACAI BOLE TELAN DAN TADAH SENANG HATI
BIAR BOHONG ASAL MACAI BOLE CAYER DNG RIANG SKALI

Saya tengok penyokong Mat Sabu sedang mempertahankan dividen 2% LTAT dengan menyebarkan propaganda untuk menyalahkan pengurusan lama LTA - terutama terhadap Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin ini adalah rekod dividen dan bonus LTAT sejak tahun 1982 sehingga tahun 2017.

1982 - 9.00%, 1983 - 8.50%, 1984 - 8.75%, 1985 - 8.75%, 1986 - 8.00%, 1987 - 6.50%, 1988 - 6.50%, 1989 - 7.00%, 1990 - 7.50%, 1991 - 10.00%,1992 - 11.00%, 1993 - 12.00%
1994 - 13.00%, 1995 - 13.00%,1996 - 18.25% 1997 - 15.50%, 1998 - 13.50%, 1999 - 15.00%
2000 - 13.00%, 2001 - 10.00% ,2002 - 10.00%
2003 - 10.75%, 2004 - 15.75%, 2005 - 15.75%
2006 - 15.00%, 2007 - 16.00%, 2008 - 16.00%
2009 - 14.00%, 2010 - 14.00%, 2011 - 15.00%
2012 - 16.00%, 2013 - 16.00%, 2014 - 15.00%
2015 - 12.00%, 2016 - 12.00%, 2017 - 12.50%
LTAT di bawah pimpinan Tan Sri tidak pernah bayar dividen dan bonus 2%.

Ada hati penyokong PH dan Menteri PH nak salahkan Tan Sri Lodin lagi supaya dijadikan alasan kegagalan mereka?

Macam biasalah, kalau boleh salahkan orang lain, nak buat apa mengaku kebodohan sendiri, betulkan Bang Mat...

Anonymous said...

Betul3x.

tunfatimah said...

Biasalah org bodoh ni cepat melihat kesalahan org lain tetapi kelemahan diri sendiri tak nampak. Betul tak mat?
๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

tunfatimah said...

Dipihak pijak maruah org Melayu dgn pelbagai tuduhan dan hinaan skg nak pura pura ikhlas dan ingin membantu? ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

tunfatimah said...

lebih kepada pejuang wang ringgit! ๐Ÿ˜€

Anonymous said...

Kongres melayu yg dicanang tun supaya bangsa melayu berada dibawah tapak kaki tun demi kepentingan peribadi anak beranak dan kronix tun....

Anonymous said...

Baik buat kongres kegagalan kerajaan PH. ๐Ÿ˜Ž

Anonymous said...

...apa lg yg atok kutty nk auta nanti ekk..? Buat muka sedih & nangis lg..? Sedih2 atok kutty anak dh billionaire.. ketawa2 rakyat sekadar besokan anak..

Di pbb kemain hebat, dlm negara habis harta & aset negara dijual lelong..

Pundek punya kutty.. psl ko lah dari dulu org melayu berpecah2. Psl ko lah wujud semangat 46, wujud pkr, wujud parti bunga raya ko skrg.. binawe punya kutty..

Anonymous said...

Aku sokong " kalau kongres memperbetul maruah pemimpin Melayu " P.H menipu rakyat..merosakan ekonomi negara,bersatu dengan parti yang merosak akhlak Melayu..parti menghina Melayu &Agama..bermaruah ke!!!!??? beliau..Mahathir 94..kerakusan kuasa menyebabkan buta & hina Dimata masyarakat melayu.....

Anonymous said...

Mahadir kurty munafik sila letak jawatan anda gagal mengurus tadbir negara rakyat yg merana....

Anonymous said...

Xyah nk dengar mamak Madey nk buat itu buat ini hanya nk selamatkan boboy2nya..Kaki putar alam belit tahap dewa plg terkini...Madey xyah nk bercakap psl Melayu la..

Anonymous said...

Tun M Bukan orang melayu tulen.....dia berketurunan kutty.....dari india....patut kah kita jemput dia untuk membincangkan kedudukan orang2 melayu....sedangkan TUN M SENDIRI MEMPERKECIL KECILKAN ORANG MELAYU...DIA MELABELKAN ORANG MELAYU PEMALAS.....MALAH TUN M SANGGUP BERSENGKONGKOL DGN DAP MEMFITNAH PEMIMPIN MELAYU...SEMATA MATA NAK JADI PM KE-7.....

Anonymous said...

Macam anak panah menyusuk ke hati..Tepat sungguh!!tapi sebelum ini kita dah tahu.Kekuatan Tun Mahathir Mohammad ada lah KULIT.. lebih tebal dari kulit babi setebal kulit badak.
Dengan sekelip mata cakap dia berubah2.. soalan yang di kemukakan senang jer dia jawab tapi bukan kerana dia bijak dan benar cuma berbohong tak kelip mata.Wartawan bukan tak tahu dia memutar belit tapi beri muka dan biasa nya tak berpeluang untok berbidas di kalangan ramai wartawan yang lain.Ambil contoh bagaimana dia menjawab soalan berkenaan memungkiri janji manifesto.. jawapan yang amat licik.."manifesto bukan kitab suchi"
.Berjanji dia engkar bercakap dia bohong.. berhutang mungkir..Ciri2 orang MUNAFIK.
DAP dia kecam siang dan malam sewaktu pemerintahan dia pm 4. Sekarang dia bersekongkol tidur sebantal dengan Lim kit Siang.
Muka dia memang tak malu..tercetus nya REFORMASI ada lah sebabkan dia..dari REFORMASI ini lahir lah Parti Keadilan Rayaat.
Dia bersahaja bawa muka tampal kulit babi menghadiri meshuarat PKR tanpa di jemput.
Jelas kelebihan dia ada kah lapisan kulit babi dan badak di muka dia.Perkataan MARUAH tidak ada dalam kamus dia

Anonymous said...

Kongres ini sebenarnya hendak menunjukn bahawa Madey ni betul2 hendak membantu orang Melayu,...tetapi sebaliknya tujuannya adalah untuk kepentingan diri sendiri.....konon2 baik dan ambil tahu hal orang Melayu.Sayang seribu kali sayang, setelah orang Melayu dihancurkan barulah nak bagi bantuan. Sorry lah Madey!!!!!

Anonymous said...

Tun ni.lidah bercabang .mengutuk.menghina melayu..jadi pm 23 tahun tak bantu melayu pun..bersengkokol dgn dapig menetang melayu..skrang berpura2 nak jaga maruah melayu..jangan tertipu lagi lah dengan manusia penipu ini.

Anonymous said...

Apakah yang sedang dinantikan oleh Tun???......'KEMATIAN lah kot!!!

Kepada ahli2 PKR buat malu dan bodoh je lah selama bertahun2 melaungkan/buat Reformasi semasa pemerintahan Mahakuty dulu...Last2 Bang Non kena kencing lagi...

Kalau masih ada maruah di PRK tg. Piai nanti kalau Kutty calonkan Parlimen dari PPBM...inilah masa nya saudara/ri buat protes kpd parti calon Madey ni....tu pun kalau rasa ada maruah lagi lah!!!

Anonymous said...

TERKINI : "Peralihan Kuasa" Kerja Belum Siap - Tun Mahathir

.......hikhikhikhikhikhikhik.......

Anonymous said...

kempunan anwar..menangis tak berlagu..๐Ÿ˜†

Anonymous said...

menunggu buah durian musang king yang tak gugur2

Anonymous said...

Dgn penoh harapan yg mengunung abg non yakin jawatan pm pasti miliknya bila sampai waktu dan ketikanya.. jika tun tidak tunaikan janji yg pasti reformasi part 2 akan berlaku berguling gulinglah abg non serta pegikutx tegar berliau dijalanan..๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

tunfatimah said...

Mana nak siap keja kalau asyik melajak ke sana sini?? ๐Ÿ˜ setakat 18/7 pun tak selesai kerja.

tunfatimah said...

it should be 18/24

Khairulryezal osman said...

MALAYSIA YG KONONNYA BARU, TAPI DIPIMPIN OLEH PARA DINOSAUR BERTARAF FOSIL. MANAKAN MAU MAJU KE DEPAN? MUNDUR KE BELAKANG MEMANG PASTI!! ๐Ÿ˜š๐Ÿ˜† kreh kreh kreh

Anonymous said...

SST – Sudah-sudahlah Tun!!! (Shahbudindotcom 04/10/2019)

....kehkehkehkehkeh....

Anonymous said...

SST. Sila Stepdown Tun! Kahkahkah!

Anonymous said...

Madey cuba minta nyawa lagi 3 tahun tetapi saham dan RM terus merudum. Berambuslah Tun! Sudah-sudahlah Tun! Kahkahkah!

tunfatimah said...

kalaun tun berundur ganti dgn nuar PD??
Adoi....takder calon lain? ๐Ÿค”๐Ÿค”๐Ÿค”

ted manoff said...

calon lain memang ade, kan anak beranak Lim boleh apply? Boboi pun boleh cuba try.. kikikiki lalalala ๐Ÿ•บ๐Ÿ’ƒ

Anonymous said...

22 tahun jadi pm apa yang dia buat tolong melayu..yang kaya anak2 dia.kroni dia sahaja...dia nampak umno dan pas buat perpaduan ummah dia pun sebok nak masuk jarum..nanti jadi batu api melagakan umno dan pas supaya melayu islam berpecah belah lagi..

Anonymous said...

BENAR ... Mahathir The Kutty hanya gilerr kuasa dan kekayaan utk anak2 dan keturunan nya sahaja ... jgn kita ditipu dibelit lagi olih ๐Ÿ ini lagi

Anonymous said...

JGN PERCAYA DGN PENIPU BESAR MAHATHIR THE KUTTY ... MENZALIMI MELAYU.....HINA MELAYU .... BANGKIT SEBAGAI PM KE7 BERHAJAT BESAR MENGGALAS KUASA DAN KEKAYAAN DEMI DIA DAN ANAK2 CUCU CICIT NYA .. JGN SESEKALI TERIMA APA2 CADANGAN DARI PENIPU MUSIBAT INI

WAHAI ANAK MUDA BERDAFTAR SEGERA UTK MENJADI PENGUNDI ..... JGN LEKA ... KITA TALKINKAN PH HANCING PENCELAKA TANAH MELAYU .. AAMIIN

Anonymous said...

MAHATHIR SUDAH KEPANASAN, TEMPOH PERJANJIAN DUA TAHUN YANG DIA SENDIRI SEBUT SEMAKIN MENGHAMPIRI. UMUR DIA PULA TAHUN DEPAN MENCAPAI 95 TAHUN. PEMIKIRAN SEMAKIN LEMAH, CAKAP PUTAR BELIT. DIA MASIH INGIN, BERKUASA KERANA NAFSU SERAKAHNYA. KESIAN BINI TUN HASMAH YANG TERPAKSA IKUT PERANGAI HODOH MAHATHIR WALAUPUN SUDAH KELIHATAN AGAK UZUR NAMPAKNYA MAHATHIR MAHU MATI DIATAS KERUSI PM. JANGAN SAMPAI KERAS DAN JADI PATUNG DI KERUSI PM SUDAHLAH. MARILAH KITA BERTAUBAT DUNIA SEMAKIN HAMPIR KITA TINGGALKAN DAN AKHIRAT JUGA KEKAL BUAT KITA. SEMOGA ALLAH MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA KITA, SEBELUM KITA KEMBALI KEPADANYA.

Anonymous said...

Wow! M for Mahathir, Menangis dan Menipu

tunfatimah said...

Wakil UNHCR minta gomen sediakan peluang pekerjaan kpd pelarian . hmmm.
..rakyat sendiri masih ramai menganggur takder kerja. ๐Ÿ˜€

Anonymous said...

CELAH MANA ADA MARUAH MELAYU ITU..!?

Bersatu telah memperkudakan IPTA agar tidak menjemput Dato' Seri Anwar Ibrahim kerana antara tujuan tidak langsung kongres ini adalah untuk menggagalkan pelan peralihan kuasa kepada beliau.

Alasan menyatakan bahawa kongres ini terbuka kepada semua orang Melayu justeru tidak memerlukan beliau dihantar jemputan khusus adalah sangat dangkal dan terdesak.

Selepas lebih 50 tahun merdeka” dengan negara sepanjang masa dipimpin oleh orang Melayu tetapi terpaksa menganjurkan sebuah kongres yang “memalukan” untuk mempertahankan maruah orang Melayu.

Sepanjang masa itu, pemimpin Melayu yang berkuasa hanya menjaga “anak bini dan kroni”, sedangkan bangsa Melayu “di bawah pentas” dan “di luar dewan” ramai yang melarat dan sengsara kehidupannya, termasuk juga rakyat dari bangsa-bangsa lain.

“Buktinya jelas. Lihatlah yang di atas pentas kongres itu nanti majoritinya jutawan, anak-anaknya jutawan, rumah dan kereta paling besar dan mewah di kota-kota besar dunia semuanya ada di atas pentas itu.

“.. Maka berhentilah jadi munafik dan hipokrit wahai pemimpin-pemimpin negara. Khusus buat Mahathir yang Allah telah beri kuasa paling panjang dan lama, berhentilah.

Kemudian keluar pula kenyataan Prof Zainal Kling sebagai penganjur bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak dijemput kerana beliau mewakili PKR, sebuah parti yang terdiri dari pelbagai bangsa dan bukannya orang Melayu sahaja.

tandanya DAP menyokong Kongres Maruah Melayu kali ini? Berbeza dengan situasi Muafakat Nasional, DAP saban hari mengutuk dan melekehkan Muafakat Naional sehingga DAP tidak berkata apa-apa langsung tentang gambar edit paling biadab perkahwinan Presiden UMNO dan PAS.

Dalam pada itu, timbul isu pula isu seorang pemimpin Melayu tidak dijemput hanya kerana partinya bukan 100% Melayu.

Akal yang waras boleh berfikir, siapa yang sebenarnya rasis?

Saya sama sekali tidak menyangka jawapan sebegini boleh terpacul dari mereka yang menggelar diri sebagai cendekiawan Melayu.

Yang pasti, kesemua IPTA terlibat akan dihakimi wibawa mereka pada 6 Oktober ini. Seluruh Malaysia akan melihat bentuk wacana yang akan mereka persembahkan dan kecerdasan apakah yang akan mereka kemukakan demi maruah bangsa Melayu.

Kepada Menteri Pendidikan dan semua Naib Canselor yang terlibat, ingatlah, apa yang anda lakukan ini sangat memperjudikan kewibawaan dan nama baik Universiti Awam.

Presiden PKR Brother Anwar Bin Ibrahim mengakui tidak menerima undangan daripada pihak penganjur yang merupakan pihak universiti tempatan.

Beliau sebaliknya memberi amaran agar kongres itu tidak menaikkan suhu politik dan ketegangan kaum.

Perkembangan ini menunjukkan ideologi Anwar tidak lagi diterima rakyat dan bakal mengecewakan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Golongan akademik mungkin sudah sedar dengan sikap bermuka-muka Anwar dalam memperjuangkan nasib orang Melayu kerana beliau dilihat lebih mesra kepada DAP.

Malah penganjur kongres ini juga mungkin tidak yakin bahawa Anwar mampu memartabatkan Melayu dan Islam kerana beliau pernah menyokong ideologi liberalisme.

KESIAN BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM KITE
KENA GAME DUA KALI ORANG YANG SAMA
SAMBAR PETIR TEMPAT YANG SAMA JUGA
PATUK ULOR YANG SAMA YG TAK ADA BISA

kikikikiki...!!

Anwar patut sedar bahawa beliau tidak lagi popular dalam kalangan Melayu Islam apabila tidak dijemput ke kongres yang menghimpunkan ramai pemimpin Melayu termasuk dari kalangan pembangkang.

#bmf

adelah .. said...

Dah lama tak tengok komen kentut ๐Ÿ’จ prottt dari ted manoff klon tu. Dah masuk gua ke, bang? Atau upah dah ciput sebab Atok94 dah nak muflis. Ker dah lencun kena kencing?๐Ÿ’ฆ kikikikilalalalala ๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ๐Ÿ•บ๐Ÿ’ƒ

UNDI PORNHUB DAPAT ๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

Petikan dari Blog Matdey...Aku suka baca penulisan si Hajar ni!!!

HajarOct 5,2019 10:46 PM
1. WKB2030: Bumiputera B40 terima manfaat besar

( https://www.sinarharian.com.my/article/50660/BERITA/Nasional/WKB2030-Bumiputera-B40-terima-manfaat-besar )

Benarkah? Apa perbezaannya dulu dan sekarang?

Tadi saya tonton Tun berucap di TV, dan Tun kata Kerajaan terdahulu memberi wang kepada rakyat (BR1M agaknya) secara percuma tanpa perlu bekerja / berusaha. Tun kata cara ini tidak betul…

Bukankah Kerajaan (PH) sekarang pun beri BSH kepada rakyat (yang miskin?) secara percuma juga. Orang muda yang cukup sifat dan sihat walafiat pun dapat duit percuma!

2. Kerajaan sekarang akan memperkenalkan CUKAI-CUKAI BARU yang katanya tidak membebankan. Benarkah tidak membebankan? Duit siapa digunakan untuk membayar cukai-cukai baru tersebut? Mestilah rakyat yang membayarnya. Sengkek sangatkah Kerajaan PH?

3. Bulan lepas saya terkejut kerana terpaksa membayar caj sebanyak 50 sen untuk transaksi mendeposit wang tunai untuk bayaran KAD KREDIT. Sebelum itu caj ini tiada. Ish..Ish..Bank pun sudah mula cekik darah. ATM tersebut milik bank yang isu kad kredit saya. Agaknya, mengapa bank caj pelanggan untuk transaksi ini? Terukkah bisnes mereka? Mengapa semasa PH memerintah perkara ini berlaku?

4. Tadi saya beli USD. Kadarnya USD 1 = RM 4.19. Kononnya Kerajaan PH lebih baik dari BN, dan kononnya PH amanah dan bersih. Mengapa nilai Ringgit masih lagi amat rendah dan jauh lebih rendah dari masa sebelum PRU-14?

5. Eloklah Tun kekalkan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan sehingga PRU-15. Azmin pun elok dikekalkan. Jangan tukar mereka berdua ya Tun. Senang sikit untuk saya buat keputusan siapa yang saya perlu UNDI pada PRU-15.

6. Saya yakin pada PRK Parlimen Tanjung Piai PH akan KALAH. Telahan saya jarang silap!

Terima kasih Tun.

Anonymous said...

Aktivis IslamOct 5,2019 8:06 AM
Assalamualaikum tun, lama saya tak komen sini, ringkas ckp, kecewa. Manusia kalau tak ada amanah, jujur. Apa yg tinggal? Pada saya dunia politik kini, kerajaan mana perintah tak ada beza, cuma ketua yg relevan. Pada “pendapat saya”, adakah tun masih relevan? Wallahualam. Tp adakah tun pemimpib yg diperlukan rakyat? TIDAK. Tun kurang ciri no1 pemimpin islam, yakni Amanah. Adakah sy akan jerit tlg hormati manifesto yg dijanjikan? Tidak perlu bila suara rskyat tak ada makna pd tun. Tun pergilah jerit laung pd israel, barat semua yg tun pejuang islam dan org2 tertindas.. adakah ucapan tun berjaya di NY? Fikirlah sebdiri, jgn tipu diri sendiri. 1 tunjuk org 3 tunjuk kita. Sekian. Semoga tun berjaya di akhirat. Jazakumullahu khaira.

Anonymous said...

Rakyat was-was. Kencing Madey tahun 2019 dengan kencing Madey tahun 2029 ada beza tak? 2030 kencing Madey penuh dalam kubur wey. Kahkahkah!

tunfatimah said...

Apa faedah Kongress Maruah Melayu??

Anonymous said...

‘Kongres Maruah Melayu’ Hanya Retorik… Hakikatnya Tidak Pernah Bela Melayu, Berhentilah Jadi Alat Dap

adelah .. said...

Kongres tu mungkin atas arahan boss sepet utk tarik sokongan org Melayu yg dah makin pudar terhadap kera jaan PH. Talian hayat utk kekalkan Parlimen Tg Piai le tu.. har har har ๐Ÿ˜๐Ÿ˜†

Anonymous said...

CELAH MANA ADA MARUAH MELAYU ITU..!?

Bersatu telah memperkudakan IPTA agar tidak menjemput Dato' Seri Anwar Ibrahim kerana antara tujuan tidak langsung kongres ini adalah untuk menggagalkan pelan peralihan kuasa kepada beliau.

Alasan menyatakan bahawa kongres ini terbuka kepada semua orang Melayu justeru tidak memerlukan beliau dihantar jemputan khusus adalah sangat dangkal dan terdesak.

Selepas lebih 50 tahun merdeka” dengan negara sepanjang masa dipimpin oleh orang Melayu tetapi terpaksa menganjurkan sebuah kongres yang “memalukan” untuk mempertahankan maruah orang Melayu.

Sepanjang masa itu, pemimpin Melayu yang berkuasa hanya menjaga “anak bini dan kroni”, sedangkan bangsa Melayu “di bawah pentas” dan “di luar dewan” ramai yang melarat dan sengsara kehidupannya, termasuk juga rakyat dari bangsa-bangsa lain.

“Buktinya jelas. Lihatlah yang di atas pentas kongres itu nanti majoritinya jutawan, anak-anaknya jutawan, rumah dan kereta paling besar dan mewah di kota-kota besar dunia semuanya ada di atas pentas itu.

“.. Maka berhentilah jadi munafik dan hipokrit wahai pemimpin-pemimpin negara. Khusus buat Mahathir yang Allah telah beri kuasa paling panjang dan lama, berhentilah.

Kemudian keluar pula kenyataan Prof Zainal Kling sebagai penganjur bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak dijemput kerana beliau mewakili PKR, sebuah parti yang terdiri dari pelbagai bangsa dan bukannya orang Melayu sahaja.

tandanya DAP menyokong Kongres Maruah Melayu kali ini? Berbeza dengan situasi Muafakat Nasional, DAP saban hari mengutuk dan melekehkan Muafakat Naional sehingga DAP tidak berkata apa-apa langsung tentang gambar edit paling biadab perkahwinan Presiden UMNO dan PAS.

Dalam pada itu, timbul isu pula isu seorang pemimpin Melayu tidak dijemput hanya kerana partinya bukan 100% Melayu.

Akal yang waras boleh berfikir, siapa yang sebenarnya rasis?

Saya sama sekali tidak menyangka jawapan sebegini boleh terpacul dari mereka yang menggelar diri sebagai cendekiawan Melayu.

Yang pasti, kesemua IPTA terlibat akan dihakimi wibawa mereka pada 6 Oktober ini. Seluruh Malaysia akan melihat bentuk wacana yang akan mereka persembahkan dan kecerdasan apakah yang akan mereka kemukakan demi maruah bangsa Melayu.

Kepada Menteri Pendidikan dan semua Naib Canselor yang terlibat, ingatlah, apa yang anda lakukan ini sangat memperjudikan kewibawaan dan nama baik Universiti Awam.

Presiden PKR Brother Anwar Bin Ibrahim mengakui tidak menerima undangan daripada pihak penganjur yang merupakan pihak universiti tempatan.

Beliau sebaliknya memberi amaran agar kongres itu tidak menaikkan suhu politik dan ketegangan kaum.

Perkembangan ini menunjukkan ideologi Anwar tidak lagi diterima rakyat dan bakal mengecewakan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Golongan akademik mungkin sudah sedar dengan sikap bermuka-muka Anwar dalam memperjuangkan nasib orang Melayu kerana beliau dilihat lebih mesra kepada DAP.

Malah penganjur kongres ini juga mungkin tidak yakin bahawa Anwar mampu memartabatkan Melayu dan Islam kerana beliau pernah menyokong ideologi liberalisme.

KESIAN BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM KITE
KENA GAME DUA KALI ORANG YANG SAMA
SAMBAR PETIR TEMPAT YANG SAMA JUGA
PATUK ULOR YANG SAMA YG TAK ADA BISA

kikikikiki...!!

Anwar patut sedar bahawa beliau tidak lagi popular dalam kalangan Melayu Islam apabila tidak dijemput ke kongres yang menghimpunkan ramai pemimpin Melayu termasuk dari kalangan pembangkang.

CELAH MANA PULA MARUAH BANG NON BERADA DI KONGRESS MARUAH MELAYU..!!??

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak hadir dalam Kongres Maruah Melayu yang diadakan di Stadium Melawati hari ini kerana tidak dijemput.

Selain itu, Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali turut kelihatan dalam kongres tersebut...Walayeyy ...!!! kikiki

WALAWEYY WOHO WHOOOO HAK TUIII. !!
SI SEMBURIT DIJEMPUT ALJUB DITINGGAL
MARUAH MANA MARUAH MANA? PUII..!!?
BANG NON LANGGOR AJAR TUA SI BEBAL
HUNTUNG SABUT TIMBUL KUI..KUI..KUI..!!

KIkikikikiki...!!

#buymuslimfirst

tunfatimah said...

Ini lah yang dinamakan bersatu ikut telunjuk tun. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Anonymous said...

KONGRES MARUAH MELAYU GAGAL TEROK
Zaaba Aman

Rata2 orang ramai terutama orang2 melayu menyatakan rasa kecewa dan dukacita diatas penganjuran kongres maruah melayu ini yg tidak ada satu pun yg membawa kebaikan kepada orang2 melayu di negara ini, malahan orang2 melayu di TUDUH bersalah, dan lemah kerana tidak dapat bersaing dgn bangsa2 lain..

Pada pendapat mereka, jika inilah rupanya Kongres yg kononnya yg terhebat, juga sebagai ( amanat akhir) Tun M, nyata kemaluan ini tersepok di muka penganjur itu sendiri..apa amanatnya?. kalau sekadar mengatakan melayu itu lemah dan tak mampu bersaing , ini ayat adalah dari Zaman belum merdeka lagi..di ulang ulang. Nyata2 yg hadir rasa TERTIPU dgn Kongress ini..Khadiran pun amat terok, menurut tv3 ,( lebih kurang 5000 sahaja) yg mereka war warkan 4 Univerisiti bergabong, sekurang kurangnya boleh memecahkan stadium Malawati..tetapi itu semua kosongg..maaf kata, jika BOSSKU turun di warong2 pun hampir 10 ribu org yg meraikannya. Apa tah lagi utk bersaing dgn ” PERPADUAN UMMAH” Umno dan PAS yg di hadiri lebih 40 ribu orang, ada yg mengatakan 50 ribu..JAUH API dan JAUH PANGGANG..akhirnya panggang tergantong busok.

Moral cerita..nampaknya sangat orang ramai sudah mula sedar dan meluat dgn sepak terajang politik yg dimainkan oleh PH,DAP,PPBM.PAN, mereka rasakan mereka telah di permainkan dan di TIPU hidup2 oleh pemerintah sekarang..tak ada satu pun yg boleh menjadi pegangan buat mereka semua..pembohongan, demi pembohongan, sentiasa bermain dibibir kamu semua..

Jujurnya rakyat telah menunjukkan JALAN KELUAR buat Tun M, dan ahli2 kabinet Tun, untuk melepaskan jawatan, atau membubarkan Parlimen dan mengadakan PRU 15 dgn segera.

Anonymous said...

KAT CELAH MANA AMANAT MARUAH MELAYU DIPERTAHANKAN OLEH TUN M(MANGKOK)

Perpecahan itu memaksa Melayu terpaksa bergantung pada pihak lain untuk mendapatkan sokongan demi menempatkan diri dalam kerajaan.

Setakat world leader bukan jaminan pemimpin itu terbaik...!!!

Reality nya pemimpin PH Melayu yang cakap tapi kau yang paling kuat menjilat... cakap bergegar sana sini ekor bergelumang taik fitnah jijik.

Fitnah jijik jadi senjata utama memecah belahkan orang Melayu.. dan kerajaan PH ini diasaskan oleh persepsi dan sentimen fitnah jijik.

TAK GUNA CAKAP MARUAH BERGEGAR DLM DEWAN
KALAU EKOR SENDRI BERGELUMANG DENGAN FITNAH JIJIK
MARUAH KONGRES HILANG FITNAH BUKAN TOPIK PILIHAN
WAKIL PIBG DAP LAGI POWER DARI MAHATAIK

Ini secara tak langsung, jelas Tun M(Mangkok) telah menimbulkan perasaan terhutang budi yang menyebabkan orang Melayu terpaksa menjaga hati kaum lain.

“Apabila bergantung pada orang lain, sedikit sebanyak kita terhutang budi dan takut kalau tak dapat sokongan, maka kita tak dapat tempat bagi diri kita...

Reality sekarang itu lah yang terjadi pada Tun M(Mangkok) ... kau yang cakap kau yang jilat..

Anonymous said...

Mahakutty tu cakap tak seropa bikin!!!

Anonymous said...

Khalid Semak nak bincang sama Kutty berkenaan Kg. Baru....tapi Kutty dok kata ....ORANG MELAYU jangan dok jual tanah yg ada....ni apa citer ni....

....PEWARIS KG. BARU PERTAHANKAN HAK ANDA JANGAN BUTA HATI ...

Anonymous said...

PENDUDUK KG BARU MASIH INGATKAH..!? - BULU BARUA DATUK AMIN SHAH, SEKARANG BARUA KALID SAMAT TAPI PM TETAP ORANG YANG SAMA.

Pada penduduk KG dengar baik baik apa yang aku mahu khabarkan pada kelian. Ini adalah FAKTA dan BUKTI yang krlian kena buka mata luas luas. Sejarah tanah yang lesap di zaman PM ke 4 Tun Mahathir melalui proksi dan barua Datuk Seri Amin Shah jangan di lupakan. Sekarang PM ke 7 datang ke Kg Baru melalui barua Kalit Samat pula... makin nak mampos makin mengila nak menipu lagi... alahaii...!!!!!

PM KE 4 BARUA AMIN SHAH MUSIBAT
TANAH KG BARU LESAP TIADA GANTI
FAKTA TERBARU PM KE 7 KALIT SAMAT
PENDUDUK KG BARU JGN TERTIPU LAGI

Sesiapa ada waris yang di tipu oleh barua PM ke 4 Datuk Amin yang dilucutkan gelaran Datuk Seri yang lari ke Afrika Selatan tak mudah dilupa.

Barua PM ke 4 ini dulu yang menyebabkan srbahagisn tanah Kg Baru digadai oleh Datuk Seri Amin Shah mamak P. Pinang tergadai bila tawaran oleh PM ke 4 hanya RM350.00 psf srdangkan nilai pasaran masa itu RM1400.00 psf.

Masih ingat tawaran PM ke 4 dulu melalui proksi baruanya Datuk Amin Shah ini..!?? Kesemua syarikat Amin Shah Buisness Focus dan Syarikat Perkapalan lingkup bangkrap akhirnya..!!??

Pemilik tanah ini memberitahu The Malaysian Insight berkata angka yang disebut Menteri Wilayah Persekutuan itu tidak menggambarkan keadaan sebenar kerana hanya berdasarkan sekitar 500 pemilik.

Perihal tanah Kg Baru, kerajaan berhasrat untuk tidak mengambil tindakan perundangan dalam proses pengambilan tanah Kampung Baru.

Sekiranya ada penduduk yang tidak bersetuju juga, kami akan mencari jalan penyelesaian lain seperti menempatkan mereka di tanah yang lain yang ada di situ juga.

Setiausaha Agung, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Amirhamzah Karim mempersoalkan tindakan kerajaan yang mahu membeli tanah di Kampung Baru pada harga rendah.

Katanya, harga yang ditawarkan seharusnya berpatutan dengan nilai tanah semasa iaitu RM 2,000 satu kaki persegi.

“Di situ (Kampung Baru) tanah itu adalah nilai dia RM 2,000 kaki persegi, kenapa nak beli RM850 saja, kenapa tidak nilaikan pada harga semasa.

Menteri Wilayah Persekutuan Kalid Samad berharap perkara ini semua akan selesai selewat-lewatnya pada hujung tahun ini atau Februari depan.

"Sekarang PM yang sama melalui "proksi barua baru PM ke 7 iaitu Kalit Samat" nyanyi lagu yang sama seperti 'Datuk Amin Shah barua PM ke 4' mengalun lagu yang sama pada kelian wahai Penduduk Kg Baru..."

Tak serik serik lagi ke wahai Penduduk Kg Baru dilagukan dan didendang nyanyian y sama oleh PM ke 7 sama seperti nyanyian proksi barua PM ke 4 dulu...!!??

"Jika tiada masalah kita (proksi barua PM ke 7) akan teruskan dengan proses surat perjanjian jual beli (S&P) pada September depan," katanya.

Khalid mengumumkan tawaran harga RM850 kaki persegi atau atau RM6 juta bagi lot 8,000 kaki persegi untuk pembangunan semula atas keluasan tanah dicadangkan seluas 62 hektar.

Datuk Amin dulu menawarkan RM350.00 psf dengan nilai pasadan masa itu RM1500.00 psf... tengok sendiri game dari PM ke 7 dan PM ke 4 , game plan tetap sama bukan..!!??

Dakwaan 90 Peratus Setuju Jual Tanah Hanya Cerita Bohong Menteri – Penduduk Kampung Baru, pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu menggelar Khalid Samad pembohong kerana mendakwa 90% daripada mereka setuju menjual tanah tersebut pada harga RM850 sekaki persegi.

Kerajaan tawar beli tanah Kampung Baru RM850 satu kaki persegi...persoalan yang timbul ADILKAH harga ditawaran tersebut..!?

Anonymous said...

Ironiknya, pemimpin yang kononnya menyampaikan amanat kepada bangsa Melayu supaya bangkit dan bersatu di bawah bumbung perjuangan yang sama adalah pemimpin yang paling seronok menghina bangsa Melayu, pemimpin yang cukup gembira melihat harta bangsa Melayu dijarah, pemimpin yang berkerja keras menabur fitnah dan pembohongan (hanya semata-mata kerana kehendak peribadi tidak dituruti) ke atas pemimpin-pemimpin UMNO yang ikhlas di atas landasan perjuangan, pemimpin yang lantang mengatakan UMNO sudah MATI!!!

Dan pemimpin inilah yang menghulurkan tangan kepada pemimpin-pemimpin UMNO supaya datang ke kongres palsu dengan sekali lagi memperalatkan jenama bangsa Melayu sebagai alat untuk menyelamatkan kerjaya politik peribadi beliau...

ted manoff said...

jgn dilayan kata-kata Atok Tua94 tu... ๐Ÿคฎ๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

Maha Kutty tak layak cakap pasal Bangsa Melayu....inilah Bapak kepada segala perpecahan bangsa melayu....


Anonymous said...

Mahathir Buat U-Turn Dan Kata Pakatan Tak Pernah Janji Hapus Tol...Puihhhhhh!!!

Anonymous said...

Realitinya, janji menghapuskan tol bukan saja tertera dalam buku manifesto, malah beberapa pemimpin PH juga kerap berceramah menjanjikan tol percuma sepanjang kempen PRU14 lalu.

Kenapa Tun Mahathir masih mahu menafikannya lagi?

Apa masalah beliau sebenarnya?

Mengapa semakin lupa kepada banyak perkara?

Apakah faktor usia tuanya menjadikan Tun Mahathir semakin banyak melalut kebelakangan ini?

Anonymous said...

CELAH MANA KONGRES MARUAH MELAYU MENCAPAI REALITY NYA

Kongres Maruah Melayu yang dihadiri Tun Mahathir ini tidak nampak kelibat pemimpin DAP dan pemimpin nombor satu PKR yang juga bakal PM ke 8.

Bukankah DAP juga punya pemimpin Melayu? Mana hilangnya pasangan yang diagungkan DAP, Zairil dan Dyana? Apakah Anwar bukan Melayu?

Tidakkah Dr. Mahathir sedar?

Dakwaan Tun M (Mangkok) orang Melayu tidak bekerja membina bangunan pencakar langit di Malaysia sebagai buruh kasar tetapi kini, orang Melayu Malaysia telah berjaya sebagai jurutera membina bangunan pencakar langit dunia.

i. Cuba semak, bangunan pencakar langit Burj Khalifa di Dubai, salah seorang jurutera pembinaan adalah orang Melayu dari Malaysia.

ii. Si mangkok tingkat, Dr. Mahathir ketinggalan zaman. Orang Melayu tidak lagi bekerja sebagai buruh tetapi jurutera pembinaan.

PERSOALAN: AZMIN ALI HADIR. ANWAR IBRAHIM TIDAK DIJEMPUT?

Mana mungkin bakal Perdana Menteri ke-8 tidak dijemput ke Kongres Maruah Melayu.

Azmin Ali hadir berkemungkinan kerana dia Menteri Ekonomi dan berbangsa Melayu.

Bukankah, Wan Azizah, Timbalan Perdana Menteri. Tetapi tidak hadir. Anwar boleh hadir sekiranya Azizah dijemput. Hadir sebagai suami kepada TPM.

Di manakah MARUAH ANWAR IBRAHIM, di dalam hal ini?

SEKIRANYA KONGRES MARUAH MELAYU INI MASIH ADA MARUAH:

1. Jawatan Menteri Kewangan dikembalikan kepada Menteri Melayu.

2. Sekiranya maruah Melayu tidak dikembalikan, BUBAR SAJA DEWAN RAKYAT.

3. Kita kembalikan maruah ini kepada rakyat. Kalau Anwar Ibrahim mahu jadi PM ke-8, dapatkan Fresh Mandate dari rakyat, dengan cara:

4. Paling tak bermaruah Tun M(Mangkok) langsung tidak ada keberanian perprcahan orang Melayu angkara rekayasa FITNAH jijik.
Kenapa tiada keberanian menyebut perihal fitnah..... sebab kerajaan PH ini ditubuh berasaskan sentimen dan fitnah jijik ciptaan pemimpin PH itu sendiri

Bila sokongan Melayu berkurang mainkan semula sentimen Melayu dan Anti Yahudi ( 3 surat diutus petnah kepada 3 PM isreal dan pertemuan rahsia Simon Peres di Paris, pemain kriket Isreal dan membuka barang import Isreal ke Malaysia).

Bila sudah mendapat Sokongan Melayu semula maka mengayakan balik kroni Cina dan anakcucu jadi keutamaan -

Ini kah ciri pembela Maruah Melayu atau Maruah Si Lidah Bercabang..!?

MARUAH MANA DI MANA KAU MARUAH MENGHILANG..!??
MARUAH MELAYU ATAU MARUAH LIDAH BERCABANG
CAKAP BERGEGAR SIANG MALAM AIR MATA BUAYA DIKELUARKAN
COMANGO PLURALIST MURTAD, AKIDAH KAU GADAIKAN

Kalau menang dengan fitnah jijik dan disokong adu domba dari dari kaum lain dari segi kewangan dan media, adakan Tun M(Mangkok) layak berkata pasal Maruah Bangsa Melayu..!?

..lu fikir lah sindiri

#PALINGBERMARUAH.

#bmf

bukumimpi4d said...

Ass wr, wb. Saya SEKELUARGA mengucapkan terimakasih kepada. MBAH SORE atas angka togel yang diberikan "4D"
alhamdulillah ternyata itu benar2 jebol dan berkat
bantuan MBAH SORE saya bisa melunasi semua hutang2 orang tua saya yang
ada di BANK dan bukan hanya itu Saja alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan keluarga saya
sehari2. itu semua berkat bantuan MBAH SORE sekali lagi makasih banyak
yah Mbah… yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi MBAH SORE di
nomor: ((-0852-5613-3981))
dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....
Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!
1"Dikejar-kejar hutang
2"Selaluh kalah dalam bermain togel
3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel
4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat
5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..
Solusi yang tepat jangan putus aza.... MBAH SORE akan membantu
anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB:
butuh angka togel 2D_3D_4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin 100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: MBAH SORE DI NO: ((-0852-5613-3981))ATAU MAU LEBIH JELAS SILAKAN RAMALAN TOGEL 2D 3D 4D

angka GHOIB: singapur 2D/3D/4D/
angka GHOIB: hongkong 2D/3D/4D/
angka GHOIB; malaysia
angka GHOIB; toto magnum 4D/5D/6D/
angka GHOIB; laos –

tunfatimah said...

Mangkuk utama asyik2 suruh Melayu keja kuli. aku terus tutup tv. Bloodyfool!! ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

tunfatimah said...

Wali jin

Anonymous said...

Bapak segala taik.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget