KL CHRONICLE: Di #Kajang , @drwanazizah Mula Persoal Usaha Kerajaan Mencari & Menyelamat #MH370

Sunday, March 16, 2014

Di #Kajang , @drwanazizah Mula Persoal Usaha Kerajaan Mencari & Menyelamat #MH370


Sambungan daripada artikel penulis semalam yang membidas kenyataan calon PKR Kajang Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yang langsung tidak tepat dan berbaur fitnah. Hari ini penulis telah berjaya mendapatkan lebih banyak informasi tentang usaha kerajaan Malaysia dalam misi mencari dan menyelamat mangsa #MH370 dan juga usaha kerajaan untuk menjaga emosi serta kesejahteraan keluarga penumpang pesawat #MH370. 




KAWASAN CARIAN

Pertama sekali, hari ini telah masuk hari ke-8 kehilangan pesawat #MH370 dan kerajaan telah meluaskan pencarian dari Laut Andaman ke Lautan Hindi dan kini ke Turkmenistan. Luas kawasan pencarian bukan sebesar Kajang tetapi berpuluh ribu batu persegi. Peta dibawah menunjukkan kawasan carian yang terbaru.


ASSET YANG DIGUNAKAN

Menurut Wan Azizah kerajaan Malaysia hanya menggunakan "bomoh Do-Re-Mi" merupakan satu kenyataan salah, hina dan berniat jahat untuk memperlekehkan usaha kerajaan mencari #MH370. Sebenarnya asset negara dan sahabat kita yang lain adalah seperti dibawah : 


KONKLUSI

Secara jujurnya saya berasa kecewa dengan kenyataan tidak sensitive wan azizah yang langsung tidak mengira sensitivity keluarga penumpang dan juga anggota keselamatan yang bertungkus lumut mencari #MH370. 

Saya berdoa supaya kita dapat temui #MH370 so that the affected families can have a closure. Kepada ALLAH SWT Kami Berserah.


No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget