KL CHRONICLE: (Video) Menteri beri kebenaran warga LGBT guna tandas OKU #MalaysiaBaru

Monday, August 13, 2018

(Video) Menteri beri kebenaran warga LGBT guna tandas OKU #MalaysiaBaru


Golongan transgender di tempat awam disaran menggunakan tandas khas orang kurang upaya (OKU) sebagai langkah sementara sehingga masyarakat boleh menerima mereka.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh berkata, “penyelesaian terbaik” itu mengambil kira perasaan tidak selamat dan tidak selesa golongan perempuan apabila transgender memasuki tandas wanita, dan perasaan transgender apabila menggunakan tandas lelaki.






“Kita semua perlu menggunakan tandas, itu lumrah. Jadi pada saya itu penyelesaian terbaik buat masa ini sehingga masyarakat boleh terima,” katanya pada sidang media di ruang legar Parlimen hari ini.

Minggu lalu, Menteri di JPM Datuk Mujahid Yusof Rawa menyeru masyarakat untuk tidak mendiksriminasikan golongan transgender, selepas pertemuannya bersama aktivis Nisya Ayub.

Mujahid hari ini menarik balik kenyataan kepada pemberita minggu lepas dan berkata dia tidak mengarahkan atau memberi keizinan kepada transgender menggunakan tandas wanita, selepas laporan berita mengundang kritikan orang ramai.

Fuziah hari ini berkata saranan itu bukan bererti kerajaan mengiktiraf golongan tersebut.

“Kita hanya nak bawa mereka kembali kepada fitrah akan tetapi dalam proses tersebut ia akan mengambil masa,” katanya.

77 comments:

Anonymous said...

KAH...KAH...KAH....AUWWWWW......MARINA MATDEY.....TOLOOONNNN.....

Anonymous said...

Kelemahan Pentadbitan Kerajaan Pakatan Harapan Semakin Jelas
Oleh Editor / dalam Semasa / pada Monday, 13 Aug 2018 06:26 PM / 0 Komen / 238 sudah membaca

Mengambil kesempatan dan menyalahkan kerajaan terdahulu sudah seperti menjadi menu utama kerajaan Pakatan Harapan setelah mereka gagal untuk menunaikan segala janji Pilihan Raya ke 14.

Hampir kesemua kegagalan mereka halakan kepada kerajaan terdahuu Barisan Nasional dan dalam masa yang sama mereka mahu dilihat seperti suci dari segala dosa dan tanggungjawab kepada rakyat.

Seperti mana yang dijelaskan oleh Ketua Penerangan UMNO Malaysia yang menjelaskan akan banyak kepincangan yang berl;aku dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan hari ini melalui kenyataan medianya sebentar tadi.

Ikuti kenytaan penuh Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Dato’ Dr. Shamsul Anuar Nasarah.

1. Kerajaan Pakatan Harapan akhirnya terpaksa mengakui kesukaran memansuhkan kutipan tol di seluruh negara.

2. Kemudian sudah diduga, isu kelemahan ekonomi negara akan digunakan untuk menutup kegagalan Kerajaan PM menunaikan janji manifestonya kepada rakyat sedangkan ia merancang pembangunan berbilion ringgit.

3. Namun, sesuatu yang sukar diterima dan tidak masuk akal. Dalam merancang pembinaan projek LRT Pulau Pinang yang bakal menelan belanja berbilion ringgit, dan usahasama kereta nasional ke-3 dengan Indonesia, kerajaan tampak tidak tahu mengurus kewangan negara dengan baik serta tidak berkeupayaan menentukan keutamaan dan keperluan rakyat.

4. Pengumuman Menteri Kerjaraya, Baru Bian tidak sedikitpun memeranjatkan pembangkang kerana pemansuhan tol dan PTPTN yang didakwa sebagai sama jumlahnya dengan hutang 1MDB, sebenarnya cuma janji untuk menipu rakyat dan menggula-gulakan mereka.

5. Lebih menampakkan permainan persepsi oleh Kerajaan PH, ialah apabila memaklumkan pada rakyat perlunya menjual kapal mewah Equanimity untuk membayar hutang 1MDB. Semua ini boleh dipersoalkan kerana adalah sesuatu yang kurang waras memandangkan Kerajaan Amerika Syarikat belum pun secara rasminya memaklumkan Malaysia bahawa ia dibeli dengan wang rakyat.

6. Kerajaan Barisan Nasional sebenarnya mewariskan kewangan dan tahap ekonomi yang kukuh kepada PH. Dengan pakej stimulus dan rangsangan ekonomi yang mantap sepatutnya tidak menimbulkan banyak masalah kepada Kerajaan PH, namun mereka terus mencari jalan untuk berbohong agar kebanyakan janji manifesto tidak ditunaikan.

7. Kita tahu bahawa, penghapusan kutipan tol, yang membabitkan RM52 bilion dalam bentuk bon, amat mustahil dilaksanakan, lebih-lebih lagi dengan beberapa pembinaan lebuh raya bertol bernilai kira-kira RM40 bilion sekarang.

8. Apakah kerajaan sanggup membayar balik kos pembinaan lebuh raya berkenaan dan menanggung biaya senggaraannya?

9. Sampai bilakah Kerajaan PH akan menggunakan helah ‘ekonomi yang lemah’ untuk menutup kegagalannya menunaikan janji kepada rakyat?

10. Lebih tidak meningkatkan keyakinan pemain ekonomi apabila Menteri Kewangan, Lim Guan Eng pula membuat kenyataan seperti budak sekolah umpamanya berkata sistem percukaian SST akan lebih merancakkan pembangunan ekonomi dan negara tidak akan bankrap.

11. Apakah Malaysia sudah bankrap ketika PH mengambil alih? Ke mana perginya pakar ekonomi mereka yang sepatutnya memberi tumpuan kepada ‘stimulus package’ dan formula terbaik untuk meringankan beban hidup rakyat.

Anonymous said...

12. Mungkin kerajaan menganggap pemansuhan BTN dan Program Latihan Khidmat Negara yang diumumkan hari ini adalah untuk kebaikan rakyat dan meningkatkan taraf hidup mereka, malah mungkin menganggap tindakan penting ketika ini.

13. Pada saya, ia cuma untuk meneruskan politik dendam kesumat dengan menghapuskan apa saja projek yang diperkenalkan di bawah Kerajaan BN.Sedang keutamaan kerajaan sepatut membela kebajikan rakyat ketika ini.

14. Justeru, bilakah kutipan tol akan dihentikan? Bagaimana pula dengan PTPTN? Sampai bila pula ekonomi negara akan dianggap kukuh untuk melaksanakan janji-janji PRU14 itu?

15. Paling tidak masuk akal ialah helah Perdana Menteri untuk tidak memberi kenaikan gaji walau satu peratus pun kepada penjawat awam, kononnya menunggu sehingga ekonomi pulih.

16. Semua dilihat tidak mesra rakyat sebaliknya lebih ‘mesra kroni-kroni’ kerajaan. Selama mana pula rakyat akan berdiam diri dengan segala pembohongan dan putar-belit seumpama ini. Malah dalam keadaan Kerajaan PH mendakwa tiada wang, dalam RUU Perbekalan ( Penguntukan Semula Peruntukan Perbelanjaan ) 2018 yang dibahas hari ini, diperuntukkan pula perbelanjaan untuk Formula 1 di bawah Kementerian Belia Dan Sukan ?

Anonymous said...

Setiap hari rakyat disaji berita bodoh..
Ni berita guna tandas oku.. lgbt tu ramai oooiiii... org oku pulak dok beratur kat luar.. dia org tu sihat bdn.. masuk dlm dok lama lama makeup.. bodoh punya menteri.. ada oku yg tak boleh tahan kena masuk cepat..

Anonymous said...

Sebelum ni berita bodoh menteri salah tengok titik tuduh bn najib merompak duit gst.. dulu pun sama salah kira undi masa pemilihan undi dap.. yg senang pun boleh salah.. jd menteri mof.. lingkup la negara..

Anonymous said...

Rakyat hari hari baca cerita bodoh.. heret kapal yg tak tau tuan.. kos selenggara jd bhn lawak dunia.. belum dakwa dah nak jual.. tak tau sape punya nak jual.. hebat madey.. berbunyi pulak nak bawak jet jolo balik..

Baru berbunyi dah jumpa jet tu kat singapore.. nak suruh rakyat sembang setiap hari pasal kapal dan jet.. lupa la rakyat ph nak tagih janji janji 100hr..

Cerita bodoh lembu kaldai dan monyet je percaya.. ni mcm betul betul konspirasi.. pinjam ayat nuor..
KAH KAH KAH..

Anonymous said...

Terbaca dari blog lain. Kebiasaannya transgender ni bila masuk tandas selain menunaikan hajat mereka juga suka BEREGEK, faham2lah kalau mereka bersolek ni, tentunya ambil masa, kesian OKU yang patah tangan, yang berkerusi roda, yg tiada tangan, kaki, yg stroke, yang buta terpaksa menunggu lama, kepada menteri dan timbalan kalau nak bagi statement tu agak agak la! Majoriti rakyat DAH PENAT! Jangan nanti rakyat lebel anda MENTERI JAMBAN!

Anonymous said...

Sebelum pru nak kurang beban kos hidup rakyat.. dah menang satu beban pun tak kurang.. tambah beban cerita bodoh adalah....

Anonymous said...

PENGGANTI JAMAL..
AMBIK TITLE JAMAL PULAK..

KAH KAH KAH..

Anonymous said...

BIASA LAH....PAKATAN HAPRAK!!!

Anonymous said...

Pasukan rafizi mintak pkr jgn percaya madey dan daim.. laaa apa kejadahnya, bkn ke ko org angkat jd pm siap ada perjanjian katanya.. guna logo pkr lagi... pdn muka.. asal najib bn jatuh.. Allah pusing rancangan ko org.. belit leher ko org semua..

Haaa tepokkk..

Anonymous said...

Ada pulak org kata OKU pun pangkah ph.. aku senyum sendiri.. semua kena game la ya..hihihi

Anonymous said...

Jamal bkn menteri.. ni lagi parah dah peringkat menteri/timbalan menteri.. ketua persatuan oku pun dah bising.. biasanya tandas oku tu kan satu.. haru biru la jdnya dpn tandas oku...

Anonymous said...

Hari ni sembang tandas oku..
Hari ni sembang cek dulu kote lgbt sebelum masuk tandas..
Hari ni sembang kapal jet..
Hari ni sembang titik kira gst..
Bagus menteri ph ni bagi rakyat sembang hingga lupa susah hidup..
Malaysia baru.

Anonymous said...


MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH!

semoga kamu tumbang cepat!

Amen

Anonymous said...

Apa pandandangan Mintri Agama terhadap kaum syiah... sampai la ni senyap sunyi... sokong... syiah tu kafir atau sebaliknya...?


Awasi syiah sedang melebarkan sayap bersama fahaman pluralisma murtad..

mintri agama bisu atau setuju...?

Anonymous said...


Mahataek Kutty Laknat Terus MENGGILA.. Mengarahkan Bahasa Rasmi PDRM kepada English?
Tau lahnat ni semakin gila dengan doktrin mahu menjahanamkan Melayu!



KUALA LUMPUR 13 Ogos - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Akademi Sains Islam Malaysia (Asasi) menyuarakan rasa kesal dan kecewa dengan kenyataan Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Mohammad Fuzi Harun bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mula menggunakan bahasa Inggeris bagi taklimat dan operasi harian mereka.

Presiden Asasi, Prof. Datuk Ir. Dr. Wan Ramli Wan Daud berkata, perkara tersebut ekoran arahan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk mengubah bahasa rasmi polis kepada bahasa Inggeris bagi membolehkan polis Malaysia menguasai bahasa Inggeris dan setaraf dengan dunia antarabangsa selain perlu mahir menulis dalam bahasa tersebut.

"Kenyataan KPN ini seperti yang dilaporkan oleh sebuah akhbar berbahasa Inggeris, semalam disifatkan tidak wajar dan mencabar undang-undang bahasa rasmi negara yang jelas mewajibkan penggunaan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dalam semua urusan kerajaan.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/kesal-dengan-kenyataan-ketua-polis-negara-asasi-1.728400#ixzz5O6UGrvgX

Anonymous said...

Apa taraf menteri asyik dok cerita pasal tandas ni?
Buat kerja le, jangan berdrama. Tunaikan janji 100 hari tu, dah kurang seminggu je lagi ni. Rakyat makin menderita, terbeban dgn segala mcm masalah. Gawat jadinya bila SST diperkenalkan bulan depan.
Menteri semua mcm badut serkas.!!

πŸ€‘πŸ…

Anonymous said...

Kahkahkah...korang bodoh pergi layan cerita jamban buat apa? Terutama sekali blogger najib. Berderet main isu jamban. Nak berak pun jadi isu..kahkahkah. Ini standard unit komunikasi strategik umno? Kahkahkah..

Anonymous said...

Kah kah kah..
Pdn muka phaprak.. masa jd pembangkang tak sdr diri asik hina org lain.. dlm ceramah mulut mcm puaka.. fitnah lagi.. spin isu..

Dah jd kerajaan baru pengundi ph sedor rupanya menteri phaprak lagi teruk.. menteri cap ayam.. menteri ikan.. menteri lembu.. menteri semprit... menteri tandas..menteri tomato.. menteri kasut hitam.. menteri macai.. menteri minyak.. menteri badut..

Standard menteri haprak konon nak membetulkan kerajaan. Kira hutang pun tak reti.. jt jd bilion.. nasib baik tak bagi alasan rabun mata..

KAH KAH KAH...

Anonymous said...

Berderet main isu jamban?
Masa jamal dulu blogger ko tak berderet ke main isu.. jamal bkn menteri..tu pun puok ko hina kait dgn umno.. ni level menteri.. kah kah kah.. yg dikatakan barisan menteri akan menyelamatkan malaysia..
MALAYSIA MEMILIH..

Anonymous said...

Yg kau marah org layan cerita bodoh aphal..tu kan disaji oleh pimpinan ph utk rakyat bagi menutup janji dicapati.. engkau malu ka.. kah kah kah..

Tambahan menteri baru, menteri jamban pengganti jamal.. level jamban dah naik pangkat.. terbahak bahak la jamal ketawa..

Anonymous said...

Sibuk layan geng lgbt..

Anonymous said...

TUN DR MAHATHIR DAN TUN DAIM JAHAT, PERGUNA PEMIMPIN PKR: PENGERUSI PKR WILAYAH PERSEKUTUAN
Oleh taipingmali Ogos 14, 2018


"Saya nak berterus-terang, PRU 14, dalam kumpulan parti Pakatan Harapan, PKR menang lebih daripada parti-parti lain, saya berterus-terang, because saya rasa sedih, walaupun kita menang besar, tengok agihan-agihan kerusi telah dihijack oleh parti-parti 'Johnny come lately', parti-parti kecil. Dan jugak, tuan-tuan dan puan-puan, bagaimana ahli-ahli politik kita yang menang telah diketepikan. Jadi kita kena kaji betul-betul, jangan take from face value."

"(PKR) Wilayah Persekutuan, kita secara terbuka, saya masuk tv, saya memang tolak Tun Dr Mahathir, openly, because sorrylah--saya mula dari Kuala Lumpur, sejak UMNO berjuang, orang UMNO panggil saya masuk UMNO, saya kata 'tak', tak pernah masuk parti lain except masuk PKR--saya tahu bagaimana watak buruk jahatnya Tun Dr Mahathir dibantu oleh Daim. Can viral this, that I said so."

"Jangan percaya, tengok bagaimana Tun Mahathir, Daim, menggunakan pemimpin-pemimpin kita di PKR jadi puppet mereka, nak menjatuhkan nak melemahkan PKR."

(Ucapan Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, Dr Idris Ahmad, dalam "Debat Reformasi 20 Tahun" di Melaka pada 12 Ogos 2018)

Unknown said...

Habis hilang identiti bahasa kebangsaan malaysia

Nak kata nyanyuk marah pulak cai2 dia nak kata tak nyanyuk entah apa2 yang dia buat

Anonymous said...

Konspirasi Pakatan Harapan-Amerika Untuk Menghapuskan Bukti Kes Akta Kleptokrasi
Oleh Editor / dalam Pandangan / pada Tuesday, 14 Aug 2018 12:33 PM / 0 Komen / 141 sudah membaca


Saya sangat terkejut dengan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Pakatan Harapan di Parlimen hari ini bahawa Amerika Syarikat telah menyerahkan kapal layar Equanimity yang kononnya dibeli oleh Jho Low menggunakan duit yang dicuri dari 1MDB kepada Malaysia.

1. Adakah kapal itu milik Amerika? Ianya mahu dirampas DOJ untuk satu saman sivil yang masih belum dibicarakan. Kalau bicarapun belum, jatuh hukumpun belum, bukti bahawa kapal itu dibeli guna duit 1MDB pun tiada, macamana ianya boleh jadi hak Amerika untuk diserah kepada Malaysia?

2. Adakah kebenaran yang diberikan oleh Amerika untuk Equanimity diserahkan kepada kerajaan Malaysia merupakan sebahagian dari konspirasi diantara pihak tertentu dalam Pakatan Harapan dengan Amerika (Sepertimana Disahkan Oleh Pihak IRI) untuk menghapuskan bahan bukti supaya proceding saman sivil ke atas Reza Aziz, Jho Low, Khadim al Khubaishi dan Muhammad Badawi dibatalkan. 17 aset 4 individu ini mahu dirampas atas tuduhan ianya dibeli menggunakan duit yang dicuri dari 1MDB.

3. Kalau barang yang hendak dirampas sudah tiada, contohnya Kapal Layar Equanimity diserah kepada Malaysia, Jet Peribadi yang ditahan oleh pihak berkuasa Singapura juga mahu diserahkan kepada Malaysia, maka kalau semua bahan yang hendak dirampas sudah tiada, proceding apa yang DOJ hendak lakukan? Maka, bagaimana Rakyat Malaysia hendak tahu bahawa tuduhan Pakatan Harapan dan DOJ bahawa harta itu dibeli guna duit 1MDB adalah benar atau hanya satu fitnah untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional?

4. Kenapa selepas 97 hari Pakatan Harapan memerintah, Peguam Negara masih gagal mendakwa Dato Sri Najib Razak atas tuduhan mencuri duit 1MDB? Bukankah Dato Sri Shukri Abdull SPRM cukup gairah membekukan akaun sesiapa sahaja yang kononnya pernah menerima sumbangan daripada Dato’ Sri Najib hasil duit yang dicuri dari 1MDB? Adakah tuduhan itu sebenarnya satu fitnah?

Mungkin sekarang baru rakyat akan faham kenapa Mac lalu pembicaraan akta kleptokrasi 4 individu tadi di tunda ke September, 2018, iaitu selepas pilihanraya Malaysia. Rupa-rupanya, menjelang September, bahan buktipun silap-silap dah dilelong dan pembicaraan kes Saman Sivil DOJ ke atas Jho Low, Reza Aziz, Khadim Al Khubaishi dan Mohamad Badawipun belum tentu akan berjalan.

Kalau pembicaraan tersebut berjalan dan 4 individu ini akhirnya dapat membuktikan bahawa harta tersebut dibeli menggunakan wang yang diperolehi secara sah tanpa mencuri dari 1MDB, adakah kita boleh mengubah keputusan pilihanraya Malaysia ke 14? Sudah pasti tidak! Mungkin kenyataan Tun Mahathir bahawa rakyat Malaysia ramai yang “uneducated” adalah benar. Mungkin apa yang beliau maksudkan, walaupun yang menyokong Pakatan Harapan ini kebanyakannya golongan professional seperti doktor, engineer, peguam, pensyarah dan sebagainya, mereka tidak pernah berfikir samaada fitnah yang dilontar Pakatan Harapan benar atau tidak.

Dato’ Lokman Noor bin Adam
Pengerusi
Sekretariat Suara Rakyat dan Pemantau Prestasi Kerajaan, UMNO Malaysia

Anonymous said...

MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH!

semoga kamu tumbang cepat!

Amen

Anonymous said...

Setiap kali u tulis tak tau berapa ramai yg baca secara automatik sebut aminnnn termasuk saya..

Anonymous said...

Malaysia wajar bersyukur kerana kajian sebuah badan antarabangsa jelas dapati mereka duduki tempat ke-77 paling bahagia di dunia.

Menurut laporan Planet Romeo berpangkalan di Amsterdam, Belanda dan Berlin, Jerman, kedudukan itu agak baik dalam Indeks Kebahagian Gay yang menyenaraikan 127 buah negara termasuk banyak negara Islam konservatif.

Berdasarkan kedudukan itu, gay Malaysia lebih bahagia berbanding rakan mereka di negara jiran, Brunei dengan posisi ke-96, dan terburuk di rantau Asia tenggara ekoran undang-undang syariah ketat dilaksanakan sejak 2014.

Tahun depan ranking naik lagi dibawah kerajaan pee.eh

Anonymous said...

Rm3.5 juta dicuri dari pejabat najib sejurus bn kalah malam pru 14. Najib beritahu wang tersebut milik umno. Kenapa..sehingga hari ini tiada 1 pun laporan polis dibuat oleh najib berkaitan kehilangan wang tersebut? Di sini kita boleh lihat macam mana perangai najib berkaitan harta yang dibeli oleh jho low menggunakan duit 1mdb. Sama seperti kehilangan wang rm3.5 juta di pejabatnya. Sekadar berdiam diri dan menafikan ada kaitan. Orang macam inilah kita patut humban dalam longkang. Tidak bertanggungjawab langsung.

Anonymous said...

SATU PERSATU TINGGALKAN BN: HAHAHAHA


KOTA KINABALU - Umno Sabah akan menyertai gabungan parti pembangkang dikenali sebagai Gabungan Bersatu Sabah yang akan didaftarkan dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan tidak lama lagi.

Pengerusi Umno Negeri Datuk Hajiji Mohd Noor berkata keputusan itu dibuat selepas parti komponen BN bertindak keluar selepas PRU14 lepas.



"Di peringkat pusat, Umno masih lagi dalam BN. Tetapi di Sabah, tidak ada lagi BN.

"Jadi, itulah sebab Gabungan Bersatu Sabah ini diwujudkan," katanya ketika ditemui pemberita selepas persidangan Dewan Undangan Negeri Sabah di sini hari ini.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, menyarankan bekas Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak supaya 'faham-faham sendiri' bila masa beliau perlu jarakkan diri daripada Umno.

Katanya, Najib sepatutnya mengambil langkah yang sama seperti mana yang pernah dilakukan oleh bekas Presiden Umno iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi dan juga Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Di masa lepas kalau kita tengok masa Mahathir menyerahkan jawatan beliau kepada Pak Lah, walaupun ketika itu dia MP Kubang Pasu tapi dia mengundur diri 100 peratus.

"Membolehkan Pak Lah ketuai parti dan mendatangkan kemenangan besar kepada BN pada 2004, perkara yang sama bila Pak Lah bagi kat Najib.

"Umno macam susah selagi Najib tidak jarakkan diri, kita masih lagi bawah bayang-bayang dia, jadi dia faham sendiri, mesti ikut jejak Tun Mahathir dan Pak Lah," katanya kepada pemberita di Parlimen, hari ini.

Nazri merujuk komen daripada Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa dan Pengerusi Umno Wilayah Persekutuan Datuk Seri Johari Abdul Ghani bahawa Najib boleh dianggap sebagai liabiliti dalam usaha Umno untuk mendapatkan kembali kepercayaan rakyat.

Katanya lagi, Najib perlu memberi ruang sepenuhnya kepada Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Sudah tentulah Zahid, beliau segan nak cakap, ini bukan soal setia atau tidak setia.

"Ini soal sayang parti apatah lagi sekarang ini Najib didakwa jadi kalau dia masih lagi tak lepas sepenuhnya pada presiden baru untuk parti 'to move on' susah lah kita," katanya.

Jelasnya, agak sukar untuk Umno menyarankan Najib jauhkan diri daripada Umno kerana beliau merupakan bekas presiden parti.

"Agak sukar untuk kita sebab dia bos kita dulu tapi dia kena faham, ikut teladan Tun mahathir ... jangan tunggu sampai kita suruh.

"Tak eloklah dia mesti faham, Umno tiada dosa apa, soal pendakwaan, kepada dia bukan parti.

"Tapi selagi tak boleh jarakkan diri maknanya parti akan terpalit dan sukar untuk kita bergerak," katanya.

SILA BERAMBUS NAJIB!!!

Anonymous said...

Ko ambik berita mana... dlm utusan. Kalau dlm utusan, ko pi baca balik..

Pembaca semua baca dlm utusan online dan ulas si nazri..

Lepas tu nak kata nazri berambus ke najib berambus.. dlm parti ph sendiri dah bertelagah nak pusing laga laga zahid dan najib..

Najib tak pernah sentuh zahid atau umno.. takde ucapan najib terhadap kepimpinan umno.. najib tak pernah mencampuri urusan dalaman umno termasuk mesyuarat zahid dan ahli umno lain.. yg ada najib sentuh tentang apa yg ekonomi malaysia terkini dgn perlaksaan ph.. najib beritahu supaya ph tak tipu rakyat.. detail detail dulu masih segar dlm ingatan najib.. tu yg ph tak mau rakyat tau..

SILA BERAMBUS ANON 7.21
BALIK BLOG AWAK YG SUKA BLOG ORG

Kita kena tanya link mana diambik..

Anonymous said...

Mahacai ph ni dah takde berita, nak alih berita tandas ke?

Di sabah umno masih masih ada.. umno tetap umno.. sbb tu dikata di pusat umno masih dlm bn.. tetapi di sabah tdk lagi bn kerana parti pembangkang dah berubah..

di sabah tu byk parti.. selepas pru tunggang langgang wakil menyeberang.. bahkan katanya ada tekanan.. jd parti yg tak nak bergabung dgn warisan jd pembangkang termasuk umno.. ada parti yg dulu bersama umno dah berkepit dgn warisan.. masing masing punya tujuan..

Sesama mereka di namakan gabungan bersatu sabah.. kerana ada parti pembangkang bkn dlm bn dulu..

TAK PAYAH NAK MENYIBUK PARTI ORG..
PI BUAT KERJA 100 HR TUNGGANG LANGGANG.. JANJI CAPATI.. MKN CAPATI BERAK JD TAIK..

Anonymous said...

MADEY JD PM 22THN..
PAK LAH GANTI.. MADEY MASUK CAMPUR URUSAN UMNO..
NAJIB GANTI.. LAGI HEBAT MADEY MASUK CAMPUR..

SEBAB APA MASUK CAMPUR? TAK KAN ENGKAU TAK TAU..
TERKINI RAKYAT DAH NAMPAK KENAPA DAH TUA RENTA MASIH BEREBUT JD PM? BEREBUT PULAK DGN NUOR.. GENDANG DAH DIPALU.. TUNGGU PERANG 2 KEM..

Tuduh najib yg tak pernah campur urusan zahid umno.. najib bercakap atas sebagai ap dan berkaitan negara dlm parlimen bkn parti..

Dlm twitter mahacai phaprak jika ada org hantar mcm ni mesti tanya link mana sumber mana.. siap mintak hadis dan firman Allah nak pertahan lgbt..

Mahacai, link mana ko ambik.. link utusan berbeza apa ko cakap..

Anonymous said...

Anon 7.15.. link mana ko ambik utusan? Cara ko tulis memutar? Pi baca balik.. jgn jd tukang putar.. anon atas dan bawah ni org sama.. putar isu..

Sesape nak tau pi baca utusan online.. sama mcm anon 8.33 sebut ada parti tdk ada dlm gabungan bn.. jd mereka tdk boleh guna bn kena guna nama gabungan baru.. tapi umno tetap berada dlm bn di pusat..

Apa masalah ko macai.. legasi najib abih ko tukar nama.. ni yg ko nak heboh.. yg aku pelik ni bkn isu baru.. dr mula lagi selepas pru dah tau benda ni..umno pusat telah dimaklumkan termasuk juga di sarawak.. bahkan umno pusat tiada halangan dlm isu ni..

KO PERNAH DGR UMNO PUSAT MENGAMUK MCM ORG PKR MENGAMUK NUOR DIHALANG JD PM.. KAH KAH KAH..

Anonymous said...

Mahacai ni tak tulis apa nazri cakap.. walau kita tak berkenan dgn nazri tapi tu mulut dia hak dia.. lantak pi dia nak bergayut kat mana..

Hanya nak bagi tau dulu dia nak bertumbuk sbb pm org lain... marah benor mahacai ph kat nazri ni..

Anonymous said...

Masih lagi nak buat fitnah.. masih nak kait dgn 1mdb.. kepala bapak ko la.. mana kes mahkamah 1mdb.. madey sprm polis bawak ke mahkamah kes apa.. tak bertanggungjawab sebelum dakwa kata dah lengkap.. fail kes 1mdb..

Perangai ko yg busuk kaki fitnah.. ko tak nak sebut cincin yg jd mainan fitnah.. tak bertanggungjawab main fitnah isu cincin..

Mari sini monyet.. ko bagi bukti nama tuan punya kapal.. jamal denda 400 hengget satu negara indon dikerah.. ko tak nak sebut bapak jolo kwn baik madey..

Anonymous said...

Tektik alih topik macai pee.eh tak menjadi. Malu lerr

Anonymous said...

Duit jumlah dicuri dijd isu walau polis tak umum apa apa.. lain org tulis jumlah pun berubah.. mcm kes rampas brg rumah najib.. duit bawah karpet la.. nasib baik takde tulis duit dlm jamban..

Duit di curi oleh pengawal.. najib ke suruh curi.. semua duit atau harta umno telah diletak di bawah tanggungjawab pm baru zahid.. ko tak dgr zahid kata apa dan tindakan yg dah diambik.

Ko sibuk pasal najib.. ph/polis tak buat laporan polis ke.. ko tak tanya berapa byk duit tunai umno pd tgn madey masa diserah ketika dia letak jawatan...

Pengawal keselamatan yg ditangkap polis dikatakan mencuri duit dlm pej pm tu duit apa? Dah ditahan reman dan dibebas..

Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Wakil rakyat PH menegur kerajaan berhubung beberapa isu yang dilihat tidak menyebelahi rakyat termasuk projek Keretapi Pantai Timur (ECRL) dan pelantikan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Khazanah Nasional Berhad (Khazanah).

Hassan Abdul Karim (PH-Pasir Gudang) berkata walaupun beliau di kerusi penyokong kerajaan namun beliau menegaskan tidak bersetuju dengan perkara tersebut.


"Walaupun saya dari parti pemerintah tapi ada beberapa perkara saya tak sokong. Misalnya tentang Khazanah, perdana menteri menjadi Pengerusi Lembaga Khazanah dan Menteri Hal Ehwal Ekonomi (Datuk Seri Mohamed Azmin) sebagai Ahli Lembaga Pengarah.

"Saya rasa bagi Malaysia yang baharu, eloklah GLC ini kita serah kepada golongan profesional yang ada merit, integriti untuk menguruskan badan-badan yang penting ini," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2018, hari ini.

Mengulas soal ECRL, Hassan berkata kerajaan perlu mengkaji kos dan memastikan projek itu berjalan demi rakyat di Pantai Timur.

"Memang disebut projek ini mahal berpuluh bilion tapi bagi saya, kalau itu (kos) masalahnya, kita kaji balik. Kos itu mungkin boleh ditimbang semula supaya tidak semahal itu tapi janganlah dibatalkan.

"Rakyat di Pantai Timur perlukan pembangunan dan infrastruktur. Keretapi ini ada di Pantai Barat, kenapa kita mesti nafikan di Pantai Timur?

"Mungkin kebetulan sahaja tiga negeri ini-Kelantan, Terengganu dan Pahang tidak diwakili oleh PH tapi kita mesti ingat bahawa mereka mendapat mandat daripada rakyat. Jadi saya berharap jangan dibatalkan tapi kaji semula, lambat sedikit tak apa, buat secara berperingkat. Ini negara kita bersama," katanya yang menerima ucapan terima kasih daripada beberapa wakil rakyat pembangkang.

[ARTIKEL BERKAITAN : ECRL diteruskan namun bersyarat]

Dalam pada itu beliau turut menyatakan tidak setuju terhadap rancangan memulakan semula projek kereta nasional.

[ARTIKEL BERKAITAN : Malaysia bakal ada kereta nasional baharu: Tun M]

Katanya, kerajaan sepatutnya mempercepatkan projek keretapi Gemas-Johor Bahru serta projek Sistem Transit Rapid (RTS) Malaysia-Singapura bagi menangani masalah kesesakan di negeri itu.

"Saya juga tidak bersetuju...ada ura-ura cadangan untuk memulakan semula projek kereta nasional yang baharu. Yang lebih baik saya lihat, jarang disebut tentang landasan keretapi berkembar elektrik dari Gemas ke Johor Bahru. Saya rasa projek ini perlu dipercepatkan dan tidaklah semahal HSR.

"Saya nuga harap Kabinet percepatkan keretapi RTS antara Johor Bahru-Singapura yang memudahkan rakyat kedua negara ulang alik setiap hari," katanya.

Anonymous said...

Jangan silap sangka bahawa penyertaan UMNO Sabah dalam blok pembangkang baharu di negeri ini iaitu Parti Gabungan Bersatu Sabah (PGBS) yang akan ditubuhkan tidak lama lagi bermaksud riwayat UMNO sudah berakhir di negeri itu.

Ini kerana tiada mana-mana Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) UMNO yang akan meninggalkan parti sebaliknya UMNO akan menyertai PGBS sebagai salah satu komponen di dalamnya.

Hal ini dijelaskan oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, Datuk Hajiji Noor ketika diminta mengulas kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan berhubung BN Sabah bakal dibubarkan selepas semua ADUN parti itu bersetuju menubuhkan blok pembangkang baharu iaitu PGBS.

Blok PGBS akan terdiri dari ADUN UMNO, Parti Bersatu Sabah (PBS), Parti Solidariti Tanah Airku (Star) dan Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS).

Hajiji yang ditemui wartawan selepas sidang Dewan Undangan Negeri di Kota Kinabalu Selasa memberitahu keputusan menyertai blok PGBS dibuat memandangkan Barisan Nasional (BN) negeri telah kehilangan parti komponennya selepas beberapa parti tempatan mengumumkan keluar daripada gabungan itu sebelum ini.

“Soal BN dibubarkan tidak timbul, malah BN masih kekal sebagai suatu entiti tetapi di Sabah kita ada blok pembangkang yang baharu iaitu PGBS.

“Namun, UMNO masih lagi kekal dalam BN diperingkat pusat, tetapi di Sabah, BN sudah tidak ada, jadi UMNO akan sertai PGBS berdasarkan persetujuan semua pihak khususnya pemimpin dalam parti komponen BN sebelum ini,” katanya.

Apa yang jelas situasi ini agak berbeza dengan di Sarawak dimana pada 12 Jun lalu empat parti tempatan Sarawak mengumumkan keluar daripada BN untuk membentuk pakatan yang dikenali sebagai Gabungan Parti Sarawak (GPS).

Parti berkenaan ialah Parti Pesaka Bumiputera Bersatu, Parti Rakyat Bersatu Sarawak, Parti Rakyat Sarawak dan Parti Demokratik Progresif Sarawak.

GPS akan bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan terutamanya dalam hal berkaitan Sarawak.

Bagaimanapun, GPS tidak akan menyertai gabungan bersama Pakatan Harapan dan akan kekal sebagai pembangkang

Anonymous said...

"LELAKI itu mendakwa ‘Kak Zu’ mengarahkannya menghentam dan ‘menelanjangkan’ Faezah,” dakwa Ahli Parlimen Kapar, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid bahawa Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, mengugut untuk ‘menghentam dan menelanjangkan’ isterinya, Datin Faezah Ariffin.

Abdullan Sani yang juga calon Majlis Pimpinan Pusat PKR berkata, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu menggunakan seorang ahli PKR untuk mengugut isterinya menerusi aplikasi WhatsApp, kira-kira jam 12 tengah hari semalam.

Beliau mendakwa, ugutan itu dipercayai dibuat berikutan Faezah yang juga calon Naib Ketua Wanita PKR, mengkritik kepimpinan Zuraida sebagai dalam satu majlis parti di Seremban, minggu lalu.


“Isteri saya membuat laporan di Balai Polis Bukit Raja pada jam 9.16 malam tadi.

“Menerusi kiriman nota suara WhatsApp, seorang lelaki sebut nama Zuraida.

“Itu lagi teruk, patut dia (Zuraida) kena tindakan disiplin, bukan saya. Saya tak perlu ugut orang. Saya penakut, tak berani ugut orang, saya jaga disiplin.

“Cakap dengan Zuraida, jaga diri sendiri, disiplinkan diri sendiri. Anda menteri, berperangailah seperti menteri. Jangan jadi macam budak-budak,” katanya ketika ditemui media di Lobi Parlimen, hari ini.

Abdullah Sani mendedahkan perkara itu ketika mengulas tindakan Zuraida mahu melaporkan kepada Biro Politik PKR bagi menggesa tindakan disiplin dikenakan terhadap calon pemilihan parti yang membuat serangan peribadi.

Pada 11 Ogos lalu, Faezah dilaporkan berkata, Zuraida didakwa tidak membawa banyak perubahan dalam PKR, sebaliknya menjadi punca pelbagai kepincangan sepanjang menerajui sayap parti itu.

Anonymous said...

SPRM siasat orang kuat Mat Sabu susulan 'bantuan RM800k'

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang menyiasat seorang pegawai kanan Menteri Pertahanan Mohamad Sabu.

Ini susulan dakwaan dia menerima RM800,000 daripada beberapa pihak untuk membantunya menyelesaikan hutangnya dan dikeluarkan daripada status muflis.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Seri Azam Baki mengesahkan kepada Malaysiakini bahawa siasatan sedang dijalankan tetapi enggan mendedahkan lanjut butiran berkaitan.

Sementara itu, sumber-sumber memberitahu Malaysiakini, pegawai itu diisytiharkan muflis oleh Jabatan Insolvensi kira-kira empat tahun lalu.

Status itu kekal sehingga penghujung Mei lalu, apabila beberapa bayaran dikatakan dimasukkan ke dalam akaun jabatan itu oleh beberapa pihak untuk penyelesaian hutangnya.

“Didakwa bayaran itu dibuat bagi pihaknya hanya beberapa hari selepas Mohamad mengangkat sumpah sebagai menteri pertahanan,” kata sumber.

Sumber yang lain berkata SPRM telah merakamkan kenyataan pegawai itu untuk membantu siasatan.

Selain dia, sepuluh lagi individu telah dirakamkan kenyataan, termasuk beberapa kontraktor pertahanan dan wakil-wakil perniagaan.

“Agak meragukan bila dia dikatakan akan dilantik sebagai pembantu kepada menteri,” katanya.

Sumber berkata SPRM menyiasat sama ada hutang itu diselesaikan dengan niat mendapatkan projek sebagai balasan.


Mohamad, yang juga presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), melapor diri sebagai menteri pertahanan pada 22 Mei, sehari selepas mengangkat sumpah jawatan bersama 13 lagi pemimpin Pakatan Harapan.

Malaysiakini sudah menghubungi menteri dan seorang setiausahanya serta masih menunggu penjelasan mereka.

Anonymous said...

Bekas atlet tak dapat bantuan mulai Rabu ini

KUALA LUMPUR: Yayasan Kebajikan Atlet Kebangsaan (YAKEB) mungkin terpaksa memberhentikan sementara program kebajikan dan bantuan perubatan kepada semua bekas atlet negara mulai Rabu ini susulan kehabisan dana.

Ahli Lembaga Pemegang Amanah YAKEB, Datuk Noorul Ariffin Abdul Majeed berkata, YAKEB juga akan menghentikan pengeluaran Surat Jaminan (GL) kepada mana-mana bekas atlet yang ingin menjalani pembedahan dan mendapatkan rawatan di hospital kerajaan dan swasta.

Menurutnya, pihaknya terpaksa berbuat demikian selepas dana RM3 juta yang disalurkan kerajaan kepada YAKEB sudah dibelanjakan untuk membantu lebih 2,400 bekas atlet kebangsaan yang memerlukan bantuan kewangan dan perubatan, sebelum ini.


"Dana yang tinggal hanya boleh membayar hutang bil rawatan dan pembedahan bekas atlet di hospital sebelum ini sahaja," katanya.

Mengulas lanjut, Noorul berkata YAKEB memerlukan dana sekurang-kurangnya RM3 juta setahun untuk memberikan bantuan kewangan dan membantu lebih 2,400 bekas atlet negara, membayar kos rawatan, bil perubatan dan pembedahan setiap tahun dengan had maksimum RM20,000 seorang.

Bekas Naib Presiden Kesatuan Olahraga Malaysia (KOAM) itu menjelaskan YAKEB kini masih menunggu peruntukan daripada Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan bantuan swasta bagi membolehkan mereka meneruskan aktiviti menjaga kebajikan atlet Malaysia seperti biasa.

Sebelum ini, Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, pernah mengarahkan timbalannya, Steven Sim untuk mengadakan perbincangan dengan YAKEB bagi menyelesaikan masalah terbabit.

Anonymous said...

Teringat kata kata mat sabun dianggap menghina tentera.. lepas tu ada yg berbunyi alaa cakap tu ada tujuan.. nak beli alat laatu.. tak lama ada la projek.. hahaha

Mcm kebetulan je.. org marah kerana tentera tdklah seperti yg dikatakan.. tentera sendiri pun bengang.. mindef dpt kerja baru nak menjawab..sama seperti ekonomi tentera ada rujukan datanya..

Kita tunggu je.. rasanya ramai yg yakin kes ni tak kan diperpjgkan.. TIADA KAITAN TIADA BUKTI YG BOLEH DIKAIT BLA BLA BLA TUTUP KES..

Pinjam duit kawan ke duit ah long ke.. abih cerita

Anonymous said...

Nam buat cam mana gst dah sifar.. cukai makin sikit.. bermakna hasil keraajaan berkurang..

Bila sst dilaksanapun kutipan hasil gst dikatakan berkurang setengah.. cam mana nak dikembalikan kerakyat..itu semua bantuan dimansuhkan..

Dana yg ada pun dah byk guna.. perabih yg najib tinggal.. ni baru lingkup negara..

Anonymous said...

JET TAK BOLEH TERBANG.

KAH KAH KAH.

NAK BELI JET BARU KE?

Anonymous said...

Nak dgr byk dlm twitter.. bkn auta atau fitnah.. ada video.. sementara belum delete cpt tengok.

Anonymous said...

MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH!

semoga kamu tumbang cepat!

Amen

Anonymous said...

🀑 + πŸ… = 🚽

Anonymous said...

PKR Perlu Beradap, Jangan Jangkitkan Perangai Buruk Anda Kepada PH – Ahli MPT PPBM | SUARA TV
Nampaknya PH dah semakin terumbang ambing dari hari ke hari.

Tidak dapat dipastikan bilakah akan hancur Pakatan yang terdiri atas kepalsuan dan pembohongan.

Di saat semakin ramai yang dizalimi maka doa mereka akan semakin mujarab untuk meruntuhkan kerajaan yang ada diganti dengan kerajaan baru yang lebih memahami kehendak mereka.

Mari teruskan doa agar makin cepat kerajaan baru akan wujud menjelang Hari Kemerdekaan tidak lama lagi

Anonymous said...

anon 12.53,
Aminnnnn.. itulah semolek-moleknya

Kera jaan yg terbina melalui fitnah & penipuan tak akan berkekalan, pasti ada saja musibah yg menunggu

Anonymous said...

Wakil rakyat ph ni dah kene beli ke? Hik49463

Anonymous said...

Jom mkn pop tomato. Gaduh2..

Anonymous said...

Mat sabun jgn percaya... bersumpah dgh Allah swt pun dibohonginya... si toyol belaaan harbi dap musuh tegar Hudud Allah swt yg diperjuangkan PAS

Anonymous said...

Hahahaha.. ingatkan gejala rasuah akan lenyap bila PH memerintah.. rupanya makin teruk.. org bg "TOLONG" rm10.. mesti dia nk berguni-guni sebagai balasan

Anonymous said...

Oowh yer ker????
Baru pakcik tahu....tutup kes lah...
Nanti menteri adjust....byk kerja lagi nak buat ni.....pertahanan tentera kita lemah....sibuk buat kubu sekarang....

Anonymous said...

Aku nak tunggu abe mat baling cap dgn mikropon je dgn kes2 ni.. Bila lg abe mat.. Ini masalah

Anonymous said...

Ingatkan 100 hari tunai manifesto tp rupa2nya 100 hari moneysapu Kahkahkahkah...pantun lama ada berbunyi, siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama2 mencuri...kehkehkeh

Anonymous said...

KUALA TERENGGANU: "Usah buat bekas atlet negara seperti 'kain buruk'. Jika diperlukan ditatang bagai minyak yang penuh, jika tidak mahu dibuang begitu saja tanpa ada rasa belas kasihan sama ada masih bernyawa mahupun yang sudah tiada," kata balu bekas lagenda bola sepak negara era 80-an, Raimi Jamil, Rinawati Halan.

Rinawati tampil memohon pihak Yayasan Kebajikan Bekas Atlet Kebangsaan (YAKEB) memikirkan semula langkah untuk menghentikan bantuan kebajikan dan perubatan kepada ahlinya, biarpun menghadapi 'krisis' dana kerana ia boleh menjejaskan imej sukan negara.

Beliau berkata, jika bantuan kepada bekas atlet dihentikan, impak kepada bekas atlet cukup besar dalam meneruskan kehidupan harian kerana tidak semua mereka mempunyai pendapatan tetap dan bekerja selepas bersara dalam arena sukan.


"Saya bercakap bukan dalam konteks sebagai atlet, tetapi sebagai isteri bekas atlet kerana ketika arwah suami terlantar di Hospital Sultanah Nur Zahirah dan menjalani pembedahan pintasan jantung di Institut Jantung Negara Kuala Lumpur, pihak YAKEB yang banyak membantu, selain kerajaan negeri dan kenalan arwah suami serta beberapa pihak lain.

"Oleh itu saya berpendapat program itu tidak sepatutnya dihentikan biarpun mengalami masalah dana kerana ia membantu meringankan beban atlet terutama yang mempunyai masalah kesihatan. Biarpun sumbangan nampak kecil, tetapi di mata penerima begitu besar sekali.

"Sumbangan itu juga sebagai tanda penghargaan dan pengorbanan atlet kepada negara kerana kita tidak tahu penat lelah dan jerih perih mereka sebelum berjaya mengharumkan nama negara di persada antarabangsa," katanya.

Justeru Rinawati berkata, Kementerian Belia dan Sukan wajar menyalurkan peruntukan segera kepada YAKEB bagi memastikan program berkenaan dapat diteruskan.

"Selain itu saya juga mengharapkan simpati YAKEB supaya segera menyalurkan bantuan kepada saya sebanyak RM5,000 sebagaimana dijanjikan selepas kematian suami pada Mac lalu kerana sehingga kini masih belum mendapat bayaran itu biarpun sudah beberapa bertanya," kata Rinawati.

Semalam, Ahli Lembaga Pemegang Amanah YAKEB, Datuk Noorul Ariffin Abdul Majeed berkata, YAKEB mungkin terpaksa menghentikan sementara program kebajikan dan bantuan perubatan kepada semua bekas atlet negara mulai Rabu ini susulan kehabisan dana.

Anonymous said...

Najib akan disisihkan oleh zahid hamidi dan konconya semata-mata nak bersama dengan kerajaan PH sebaik sahaja anwar jadi pm. Usaha sedang giat dijalankan. Ramai lagi akan tampil menyeru najib tutup mulut dan hadapi kes beliau berseorangan. Selamat tinggal najib.

Anonymous said...

Hahaha.. ph baru nuor menendang keluar dap bunga bersatu... sepak terajang jauh jauh.. tu yg madey berusaha sekat nuor jd pm..

Gongggggg gonggggggg gonggggg
Gendang dipalu..

Nuor dicampak keluar or madey diterajang?

Najib juga dipersalah?org lain berebut jd pm najib juga salah?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Tu memang sikap phaprak.. selagi boleh diguna utk dpt undi diperah habis habisan.. dah menang dicampak jauh jauh kecuali yg masih guna..

Nak dpt undi rakyat terutama melayu dijanji mcm mcm.. dah menang tak peduli pun... bahkan dihapus bantuan.. kata nak bantu rakyat.. jgn harap duit percuma dr kerajaan kata madey..

Bantu byr rawatan tu mungkin dianggap duit percuma la kot?

Anonymous said...

Jika nuor jd pm kroni kroni madey mengecut teloq... hari hari yg dinanti nak tengok muka muka terperosok ke dlm mencari dap utk bersekutu.. utk berkuasa kembali sanggut letak dibawah telapak kaki dap... tunggu dan lihat.. dah tak berguna tak mustahil dicampak keluar dap atau dibuat tak endah mcm tak wujud melayu seperti pemimpin melayu yg bersama dap dulu...
HAHAHAHAHA..

Anonymous said...

Ehhhhhhh disalahkan najib juga dicampak keluar...
KAH KAH KAH...

Anonymous said...

Kata kata..
SEMUA SALAH NAJIB diguna pakai oleh dap dr dulu... bila dap bergabung dgn pkr dan pas diterus guna sebagai momokan ke rakyat.. bila pas keluar tubuh ph yg baru kata kata itu terus diulang ulang...

Memperdaya rakyat dgn istilah semua salah najib.. kini rakyat tersedar terpinga pinga dgn realiti sebenar.. satu persatu kebohongan ph terlondeh... dimainkan persepsi/fitnah yg disambut kata SEMUA SALAH NAJIB..

JANJI DIBOHONGI.. BRG BERTAMBAH MAHAL.. BANTUAN DIMANSUH.. PROJEK MEGA DIPUTAR.. BYK ISU DIBOHONGI MCM CINCIN ROSMAH.. SEMUA DIMOMOK DGN HUTANG..TETAPI PROJEK UTK ANAK BERANAK DAN KRONI MAHU DITERUSKAN..

PDN MUKA PERCAYA PERSEPSI..
PDN MUKA PERCAYA FITNAH..
PDN MUKA PERCAYA BKN ISLAM..

Anonymous said...

Bagi ummat islam menjaja fitnah itu tetap dihukum.. cpt atau lambat akan dpt balasan.. balasan utk diri sendiri atau secara serentak diturun bala ke sekelompok manusia..

Tu baru didunia.. belum di akhirat dihari pembalasan.. lainlah org bkn islam/kafir.. agama mereka berbeza.. jd jika sedar diri tu islam ingat lah fitnah lebih merbahaya dr membunuh...jgn dijaja fitnah org lain dihantar ke org lain.. byk sgt ni dlm wasap jd penjaja fitnah.. sambung menyambung... sekarang semua pakat diam bila dah terbukti tu fitnah.. fitnah dulu tdk akan terhapus bila anda diam..

Tapi tak taulah ya madey dah umum kat rakyat DOSA KAMI TANGGUNG.. adakah kami tu termasuk pemimpin melayu islam semua atau dirinya saja?

Anonymous said...

MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH
MADEY PH LAKNATULLAH!

semoga kamu tumbang cepat!

Amen

Anonymous said...

Madey marah zahod, jumpa dia sebelum ni langsung xnak melitut menyembah tua kutty tu. Kemudian kencing macai tomato kata zahid yg beria-ria nk jumpa madey tua. Rupenye madey haprak yg takut parti munge kerusi tercorot kene telan dgn naga dapig. Huahua

Anonymous said...

Ameeeeeeennnnn

Anonymous said...

SHAH ALAM - Tandas orang kurang upaya (OKU) hanya layak digunakan oleh golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) sekiranya mereka mempunyai kecacatan fizikal yang telah disahkan oleh doktor.

Perkara tersebut disuarakan oleh Prof Madya Dr Zaidi Embong yang merupakan kakitangan akademik bidang fizik berstatus OKU di selatan tanah air.


Menurutnya, komuniti LGBT juga perlu mempunyai perakuan kad OKU yang sah daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Zaidi yang telah lama mengidap penyakit Muscular Dystrophy sejak pulang dari pengajian doktor falasah (PhD) dari University of Bristol, England berpendapat, hak bagi golongan OKU tidak sepatutnya di pandang rendah dan menjadi mangsa kepada keputusan tidak wajar.

"Mereka yang nak menggunakan tandas OKU termasuk golongan LGBT ini juga perlu individu yang menggunakan kerusi roda atau tongkat.

"Selain daripada kriteria yang dinyatakan, golongan LGBT tidak layak menggunakan kemudahan tandas OKU. Jika ia berlaku saya anggap ia sebagai satu pencerobohan hak," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Semalam, Fuziah menyarankan golongan transgender menggunakan tandas OKU bagi mengelakkan kebimbangan dan perasaan tidak selamat di kalangan orang awam.

Katanya, saranan itu adalah suatu langkah yang difikirkan sesuai ketika ini, kerana kerajaan turut mengambil kira keresahan dan pendapat yang telah diutarakan ramai pihak yang bimbang berkenaan isu terbabit.

[ ARTIKEL BERKAITAN: Transgender disaran guna tandas OKU sementara waktu ]

Mengulas kenyataan Fuziah, beliau meminta agar sebarang kenyataan membabitkan golongan OKU dibuat dengan lebih berhemah dan tidak menyinggung perasaan.

"Sepatutnya cadangan tersebut juga perlu merujuk kepada JKM kerana tandas OKU ini digazetkan bagi golongan tertentu seperti kami.

"LGBT ada hak mereka dan OKU ada hak tersendiri. Jangan kerana kenyataan dibuat akan menimbulkan lebih banyak masalah seperti penderaan dan jenayah seksual kepada golongan OKU," katanya.

Katanya lagi, tidak ada sebuah negara mengambil pendekatan mewujudkan atau membina tandas khas kepada golongan LGBT.

"Saya bercakap ini atas dasar pengalaman saya berada di England dahulu dan tidak pernah pula ternampak atau jumpa tandas khas untuk LGBT ini," katanya.

Anonymous said...

Madey-ka...!!!
Madey-ka...!!!
Madey-ka...!!!
Selamat Menyambut Hari Kebasahan yg Pertama.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Kalau berdasarkan markah yang diberi Suara Rakyat Malaysia (Suaram) kepada Pakatan Harapan, ternyata kerajaan baharu yang menggantikan Barisan Nasional (BN) gagal dalam seratus hari pemerintahannya.

Suaram hanya memberikan 20 markah untuk kad laporan janji 100 hari kerajaan PH.

Angka ini dibentangkan kepada media dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di sini, hari ini.

Lebih separuh daripada 10 janji selepas kemenangan pada pilihan raya lalu.

Menurut Penasihat Suaram, Dr. Kua Kia Soong kerajaan dilihat sengaja melengah-lengahkan agenda reformasi yang dikehendaki rakyat.

Ini, katanya, sesuatu yang tidak dapat diterima.

Ujarnya, Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kelihatan cenderung melaksanakan perkara yang tidak terkandung dalam manifesto, termasuk projek kereta nasional ketiga.

“Kita juga melihat bahawa trend dalam membuat keputusan oleh kerajaan hari ini bersifat autokratik, seolah-olah sama seperti ketika era pentadbiran 1.0 Dr. Mahathir,” jelasnya.

Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri keempat selama 22 tahun, dari 1981 hingga 2003. –Sarawakvoice

Anonymous said...

Bila Fauziah gagal selesai isu jamban lbgt eloklah bawa minta bos anda Mujahid tolong selesaikan, jika gagal juga eloklah bawa isu ini kepada Kutty tolong sama2 selesaikan, jika seminggu tak boleh selesai, rakyat bagi lagi masa 1 bulan, 1 tahun malah bertahun2 pun tak mengapa sebab rakyat faham sangat dengan tahap integriti menteri2 PH ni, tahap JAMBAN!

Anonymous said...

PAC tak perlu lah nak menyiasat kes 1mdb lagi, hanya buang masa dan duit rakyat, ingat gaji anda rakyat yg bayar, lebih baik fokus kepada masalah kos sara hidup rakyat. Berapa banyak pihak yg nak siasat, itu SPRM buat apa siasat tak sudah2 lagi, parti politik dap, ngo2 dap, dah 5 tahun menyiasat tapi mana bukti, kenapa hingga kini Najib masih tidak didakwa, Ahli parlimen PH memang betul2 membuang masa!

Benard Cypher said...

THE HACK GEEKS
The Hack Geeks is an organisation of HACKERS with the motive to help individuals understand the limitations in technology.

We offer services in:
*Phone cloning, hacking and tracking.
*Computer programming
*Web designing
*Cyber attacks
*Credit score upgrading
*Document sniffing, deleting or changing and lots more.

We give you details of how we will get the job done and the hacker who is in charge of your job.
Contact:
thehackgeeks@gmail.com
THE HACK GEEKS.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget