KL CHRONICLE: Isa Samad keluar Umno, tegas mahu bertanding lawan Anwar Ibrahim

Friday, September 28, 2018

Isa Samad keluar Umno, tegas mahu bertanding lawan Anwar Ibrahim


Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad yang berhasrat untuk bertanding pada pilihan raya kecil Port Dickson mengumumkan keluar Umno malam tadi.

Bekas menteri besar Negeri Sembilan itu berkata dia membuat keputusan meninggalkan Umno kerana mahu bertanding sebagai calon bebas.

Media melaporkan Isa sebagai berkata surat meletakkan keahlian Umno sudah dihantar ke ibu pejabat 2 hari lalu.



“Saya tinggalkan Umno kerana nak bertanding…jadi tak timbul isu kena lucut. Saya lucut diri saya sendiri,” katanya lapor Astro Awani.

Terdahulu, ahli majlis kerja tertinggi Umno Datuk Mohd Sharkar Shamsudin memberi amaran keahlian mana-mana ahli parti itu yang bertanding sebagai calon bebas akan terlucut secara automatik.

“Kita ucapkan selamat berjaya kepada Isa jika benar-benar beliau hendak bertanding sebagai calon bebas di Port Dickson nanti,” katanya kepada pemberita malam tadi.

PRK Port Dickson dijangka menyaksikan 5 penjuru selepas Isa mengumumkan dia juga mahu merebut kerusi itu.

Selain Isa, Anwar, yang menggunakan pilihan raya itu untuk kembali ke Parlimen, dijangka akan berdepan calon PAS, Leftenan Kolonel (B) Mohd Nazari Mokhtar, calon Parti Rakyat Malaysia Ahmad Kamarudin dan calon bebas, Stevie Chan.

Warga Port Dickson akan memilih wakil rakyat mereka pada 13 Oktober ini selepas 14 hari berkempen.

43 comments:

Anonymous said...

KHAS PADA MACAI TOMATO MUDAH LUPA..

KENAPA BERSATU BUBAR DI N9 DAN KENAPA SI LIDAH BERCABANG TERPEKIK TERLOLONG LAGI DI USA BERJANJI PERALIHAN KUASA PM KEPADA DSAI...??

SUATU KEBETULAN...???

TIDAK SUDARA SEDARI SEKELIAN IA DI RANCANG DNG TELITI... HANYA MACAI TOMATO MELAYU MUDAH LUPA YG BANGANG SAJA YG PERCAYAKAN KATA KATA SI LIDAH BERCABANG INI..

INI STRATEGI LAPUK SI LIDAH BERCABANG KALAU ADA SESUATU PERKARA YG NAK BERLAKU DI MALAYSIA SEMENTARA ITU SI LIDAH BERCABANG AKAN BERADA DI LUAR NEGARA SEPERTI TIDAK TAHU APA APA YG BERLAKU DI MALAYSIA DAN KALI PERTAMA JIJAH PENGERUSIKAN KABINET DAPURNYA BERMESYUARAT... ITU PUN BUKAN KEBETULAN IA SUDAH DIRANCANG

PRK PENAMAAN CALON PD AKAN DIADAKAN ESOK DENGAN SERTA MERTA BERSATU DI BUBAR ATAS ALASAN SANGAT BANGANG ... SEBENARNYA SI LIDAH BERCABANG SENGAJA BUBAR BERSATU SEMENTARA UTK SABOTAJ DSAI DI PRK PD... NNTI PKR DAP DLM KJAAN PH TIDAK BOLEH PERSALAHKAN SI LIDAH BERCABANG SBB BERSATU TELAH DIBUBAR DI N9... HANYA MACAI TOMATO MUDAH LUPA SAJA YG PERCAYA KATA KATA SI LIDAH BERCABANG SEBENARNYA INI SATU SABOTAJ SUPAYA DSAI KALAH DI PRK PD DAN BILA TAKDIR DSAI KALAH MAKA IMEJ DSAI AKAN TERGUGAT DAN PEMILIHAN PKR MENYEBABKAN IMEJ RAFIZI MERUDUM DAN TEWAS DI TANGAN AZMIN...

INI KEKALAHAN BERGANDA TEAM DSAI DI PRK PD DAN DLM PARTI PKR YG DITERAJUI DSAI...

HATI HATI MRMPERCAYAI KATA KATA SI LIDAH BERCABANG DI USA BERJANJI PERALIHAN KUASA PM KEPADA DSAI HANYA HELAH DAN GULA GULA PADA MELAYU MUDAH LUPA...

SESIAPA YG PERCAYA JANJI SI LIDAH BERCABANG BAGI PERALIHAN KUASA PADA DSAI ADALAH KEPERCAYAN YG SIA SIA SAJA

ESOK PENCALONAN DI PD TIADA WAKIL BERSATU PUN AKAN HADIR ATAS ALASAN BERSATU DI N9 SUDAH DIBUBAR... WAYANG BODOH ATOK UNTUK MACAI YG BODOH...

Keris berayon said...

TAK HABIS BUAT FITNAH.MERATA2 BLOG COPY AYAT SAMA.......


FUcCCKKKKKKK.....KIKIKIKIKI

Anonymous said...

Dlm ph sendiri terutama pemuda pemudi dah bengang dah meradang org umno di bawa masuk/dipaksa masuk. Kata umno pung pang pung pang.

Rakyat bawah bkn ap bkn adun melihat perbuatan madey ke umno suatu bersifat dendam sengaja dibuat utk menarik atau memaksa ap umno masuk ppbm/bebas dan menyokong madey di parlimen. Laungan mahafiraun mahazalim kembali berkumandang.

Secara tdk langsung ia juga berkait sistem perundangan malaysia yg mana ahli ph digugur kes dgn mudah tetapi hanya umno disiasat ditangkap didakwa.

Semua berkait. Ini semua dilihat rakyat. Utk tdk memperlihat drama yg sama. Kenalah tukar jln cerita tapi masih drama berepisod.

ted manoff said...

Aku mmg xsuka isa ketot nii..tapii memandangkn dia lwn anwar aku terpaksa sokong..umno patut malu..umno harap anwar mng supaya boleh bentuk kerajaan campuran..apakah umno dh tkde kemaluan?..baru beberapa bln jadi pembangkang dh mula angan2 jadii kerajaan..puii..tegur2lah saya bdk baru nii..

Anonymous said...

Utk buat jln cerita lain sikit, jln cerita yg diambil BUBAR. Seolah isa atau sesiapa sahaja bkn dr bersatu tapi BEBAS.

Bila dah bubar penyokong/pentaksub bersatu boleh bebas sokong sape atau sokong bebas tiada halangan.

Anonymous said...

Umno patut malu? Kah kah kah
Isa ni org yg jd bhn caci makian sumpah seranah org ph, kes felda Puiiii.. engkau bkn bdk baru. Engkau teruk kena troll kat cts. Puiii.. dah lama tenggelam. Kemalauan engkau lagi besar. Dah puas kau hina org tu kau jilat balik.

Kemaluan kau lagi besar, heret org felda dgn fitnah. Penyembur air lior dpt jawatan, org felda dpt ada?

Puiii.. kapal 13 kerusi nak berkuasa terpaksa guna kapal org.

Anonymous said...

Keris berayon.. apsal berayon angkat dap. Fuckkkkk... apsal sentappp..dah puas jaja fitnah sebelum pru. Ko pulak tuduh org fitnah.

FUCCCCKKKKKKKKK.. blog bunga dah tak laku ke.

Anonymous said...

PUIIIIII TED JAHANAM KAU MANOFF.
PUIIII TED.. PI KAU MEMEKAK KAT MADEY. ORG FELDA TGH SUSAH. PUIIII TED JAHANAM KAU. PI KAU MENYALAK KAT MENTERI CINA DAP KAU TU. HUTANG FELDA BYR LAAAAA.. KAU ORG DAH JANJI..
BANGSATTTTTTTT...
BANGSATTTTTTTT...
BANTUAN DITARIK... HARGA SAWIT JATUH.
KAU YG TAK TAU MALU.. KEMALUAN AWAK TU YG BSR.
BANGSATTTTTT

Anonymous said...

DAH PUAS FITNAH ORG.. TETIBA SENTAP KATA ORG FITNAH DIA.
PANASSSSSSSSS

Anonymous said...

KAH...KAH...KAH...

SYUKUR ALHAMDULILLAH....SEKOR KOBAU PENDEK DAH KUAR UMNO....LEGAAAAA....ISA KETOT NI PERABIH BOREH JO...DIO DAH KAYO RAYO....LAGI PUN SI MAMAK MATDEY SURUH DIO TANDING LAWAN NUAT AL JUB....DARI SOKONG ISA KETOT KOBAU PENDEK NI...LEBIH BAIK SOKONG CALON BEBAS LAIN...HE..HE....BEST NYA DRAMA KAT PD NI....TAK SABAU NAK TENGOK...TUNGGUUUUUU............

Anonymous said...

Hoiiiii bangsat ted. Apsal tak bawak sirul balik. Mengapa diam kes ni. Ni kes bunuh bkn kes ramas tetek. Kau dulu punyala hebat suruh bukak kes altantuya. Tuduh najib bunuh altantuta. Edit gambar bkn fitnah? Kau dah berkuasa. Tunggu apa lagi bangsat.

Anonymous said...

BUKAN KE...ADA SEKOR LAGI CALON BEBAS NAK BERTANDING....YG SAYA BACA DARI BLOK BUDIN SONTOLOYO...SIAP HANTAR NOMBOR AKAUN BANK....NAK BANTU SEBAGAI CALON BEBAS....KAH...KAH...KAH...SAMPAI GITU SEKALI ORANG TAK SUKA PADA NUAT NI....

P/S...INGAT SI MAMAK MATDEY MAHATAIK TU SUKA SANGAT KE PADA SI NUAT AL JUB NI...KATA JE TU....DALAM HATI IDAK....

Anonymous said...

Aku pun. Tak payah nak cakap byk. Keluar sendiri. Kapal penuh org tua. Dr dulu isa memang org madey. Sejak pm4. Takde yg heran. Semua org umno tau. Kecuali ted terkinja kinja baru dpt taik. Bagi dia dukung isa. Dulu kutuk isa. Kini bagi bahu dukung isa. HAHAHAHA

Anonymous said...

ISA KETOT KOBAU PENDEK DAH KAYO RAYO....ELOKLAH DIO BERAMBUUIHHHH....DIO PUNYE KES NI APO CITO....SONYAP JO.....

Anonymous said...

ADO KO ORANG PECAYO KEK ISA KETOT KOBAU PENDEK NI LAGI....ADO KOT....PENYOKONG FUKATAN HAPRAK YG MENGHAMPUT SI PENDEK NI DULU...MUNGKIN DAH JADI CALON BEBAS BOLEH DAPAT SOKONGAN DARI PENGUNDI KOT....PIGI JALAN LAH KO KOBAU PENDEK....

Anonymous said...

SEEKOR DUA AYAM KELUAR REBAN DAN TIDAK BERKOKOK, HARI TETAP SIANG
at 10:00 AM
Posted by Admin PahangKu






Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hassan berkata, UMNO masih lagi mempunyai sokongan yang kuat di peringkat akar umbi yang masih lagi setia dan berdiri teguh dengan perjuangan parti, biarpun UMNO tidak lagi memegang tampuk kerajaan di negara hari ini.

Menurut beliau, yang lari keluar daripada UMNO hari ini adalah terdiri daripada golongan pemimpin sahaja, tetapi majoriti ahli-ahli dan penyokong UMNO di seluruh pelusuk negara masih lagi setia untuk terus bersama UMNO.

“Yang lari tukar parti ini pemimpin sahaja, tetapi di peringkat akar umbi, UMNO masih lagi mendapat sokongan yang kuat daripada ahli dan para penyokong parti.

“Dengarnya, di peringkat kampung-kampung, Pakatan Harapan nak memilih ketua kampung pun orang tak mahu terima. Terpaksalah mereka ambil orang-orang luar untuk menjadi ketua kampung kerana tidak ada orang di kampung tersebut yang sudi menerima tawaran untuk menjadi ketua kampung bagi pihak PH.

“Jadi tak usahlah kita risau sangat dengan seorang dua yang keluar meninggalkan parti. Seekor dua ekor ayam tidak berkokok, hari tetap siang juga. Jangan risau. Jangan ingat ayam dua tiga ekor ini keluar reban dan tidak berkokok, hari tidak siang, hari tetap akan siang.

“Kekuatan UMNO adalah di akar umbi. Kekuatan UMNO bukanlah di PWTC. Kekuatan sebatang pokok adalah di akarnya, bukan di daun-daun, bukan dipucuknya. Mereka inilah akar umbi yang bekerja siang dan malam, dan inilah yang kita kena jaga. Akar umbi inilah yang kita kena perkasakan semula,” tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika dijemput menjadi ahli panel dalam program diskusi khas bersempena Perhimpunan Agung UMNO 2018 yang bersiaran langsung melalui medium facebook rasmi UMNO Online.

Sebab itu katanya lagi, akar umbi ini perlu diperkasakan kerana mereka diperingkat akar umbi inilah yang membina kekuatan parti sejak dulu hingga kini.

“Sebab itu kita kena perkenalkan semula apa sebenarnya penghayatan terhadap perjuangan UMNO. Kebanyakkan orang jadi ahli UMNO adalah kerana pemimpin. Dia sokong Tok Mat, maka dia jadi ahli UMNO. Dia sokong Datuk Seri Zahid, maka dia pun jadi ahli UMNO. Kadang-kadang mereka tak tahu pun apa perjuangan UMNO itu sendiri.

“Sebab hari ini, mereka tidak dapat menghayati apa itu perjuangan UMNO. Saya dulu masuk UMNO, umur 16 tahun. Arwah ayah dulu saya ketua cawangan. Ke hulu ke hilir saya naik basikal ikut ayah pergi mesyuarat cawangan. Mesyuarat bukan dibuat di balai raya. Mana ada balai raya masa itu.

“Sebab itu saya menghayati perjuangan UMNO. Sebab itu, walaupun saya sudah berjaya di dalam bidang korporat, saya masih lagi kuat bergerak dengan UMNO. Ini kerana bagi saya, UMNO itulah yang telah menolong saya. UMNOlah yang membangunkan negara. Dasar UMNO telah berikan peluang kepada anak Melayu kampung macam saya ini, buatkan saya berjaya. Itu sebab saya sayangkan UMNO.

“Orang sekarang, bukan pejuang, tapi peju-wang. Mereka masuk UMNO kerana ada peluang. Jadi inilah sebahagian daripada kualiti ahli yang ada pada UMNO hari ini. Sebab itulah, bila UMNO ada masalah dan ditimpa ujian seperti hari ini, mereka lari lintang pukang meninggalkan UMNO sebab sudah tidak ada peluang,” tegasnya.



..............CAYA LAH TOK MAT..............

Anonymous said...

Satu Lagi Kontrak Untuk Mokhzani Mahathir
Posted by SnapShot at 9/28/2018

Datuk Mokhzani Mahathir
Pengerusi & CEO Opcom Holding Bhd.

Malaysiakini lapurkan syarikat anak Perdana Menteri Malaysia Ke 7, Datuk Mokhzani Mahathir 'di anugerahkan' kontrak TM bernilai RM11.16 juta hanya 5 hari lepas PRU 14...

Wow, cepatnya...

Relax derrr, jangan cepat melenting sebab Utusan melapurkan yang Opcom Holding Bhd dapat kontrak tu cara tender terbuka...

Kita tak nak bincang cara Opcom dapat kontrak tu dari TM Bhd tapi apa yang kita nak bincangkan ialah apa mungkin zaman kegemilangan nepotisme dan kronisme akan berulang lagi bila Tun Mahathir jadi PM ke 7 macam yang berlaku masa Tun Mahathir jadi PM ke 4 dulu...




...............CELAKA KAMU WAHAI MAHATHIR...............

ted manoff said...

Blog cts dh tak berani nk siar komen..yg komen pun khairulryezal sendiri utk sedapkn hati..ryezal osman kuutty selalu juga aku jumpa..cuma masa xde nk pijak dia secara berjemaah..tapi gerak geri dia selalu ada yg awasi..serupa juga dgn unspinner..kikiki 😂😂

Khairulryezal osman said...

Pork u

Khairulryezal osman said...

Syok sendiri.terhegeh2 jumpa tun m minta nyawa.kah32x

Anonymous said...

Siar komen apa? Maki kemaluan besor ko tu. Heeiii bodoh unspinner memang takde komen. Blog dia suka hati dia la. Ko sibuk blog org apsal. Ko nak byk koman kemaluan bsr ko tu, ko bukak blog ko sendiri KEMALUAN BESOR. Pasti penjilat byk masuk. Tak pun kaum sodom menderu sokong ko.
Kaaaaaaahhhhhhhhhhh

Sirullllllllllll

Anonymous said...

HELOOO....HELOOOO.....MEDEY...MEDEY....SIRUL MANA....

Anonymous said...

KOBAU PENDEK NI KALAU SEMBOLEH ....BUEK RONDANG SODAP NI....

Anonymous said...

Terhegeh hegeh jumpa? Ko percayo? Kah kah kah. Semua org tak percayo kecuali ko. Kah kah kah. Aku tengok awak yg meraban kat sini. Sesat cari kapal tak jumpa ke bubarrrrrrrr... . Jumpa kapal org lain. Tu yg melalak. Terhegeh hegeh jumpa tun koh koh koh..

Kalau kapal dipenuhi anak kapal berkualiti, tak hingin pengemudi ambil org lain ngokkkk...

Kalau kapal dah senget dibocor anak kapal sendiri, kenalah cari anak kapal org lain utk tutup bocor. Kalau takde yg nak buat kerje tutup bocor, upah mahal la.

Anonymous said...

BERSATU....DAH BERSURAI KEK NOGORI SEMBILAN.....KEH...KEH...KEH....HEBAT MAINAN SI JIDIN DAN MAMAT MATDEY MAHATAIK....

Anonymous said...

Ni sekoq lagi... awak ni jenis pemakan atau bkn pemakan babi. Apa kes kapal selam? Dulu meroyan suruh siasat kapal selam. Tuduh najib mkn rasuh kapal selam. Bunuh altantuya. WOOIIIII DAH JD KERAJAAN. Bukak cpt kes tunggu apa lagi. Pi menyalak kat madey. Jgn jd babi kat sini. Org percaya fitnah kau, cpt panggil sirul balik, yg kau pulak menyalak kes ternak gay buat apaaaa.

Pork u babiiiiii

Anonymous said...

Berenti jap waktu jumaat. Jgn pulak berzikir kat kelab gay.

ted manoff said...

Ohh..aku ingat ko nii india kutty..

Anonymous said...

Madey Mahataik Laknatullah..
Di masa doa antara dua khutbah, sama2 kita berdoa madey & daim dan ph dijatuhkan, ditangkap dua ekor penyangak dn munafuik plg jht ini.

Semoga Allah SWT hancurkan parti madey bersatoo, ph dap laknatullah. Satukan Melayu dengan payung UMNO dan rakan2 yang ikhlas pd perjuangan.beri pembelaan pda DSNR dan rakan rakan yang diainaya oleh madey..Insya Allah..Ameen


Jika kita kenali madey kita akan terbayang yahudi zionist

Anonymous said...

Kutyy keling bapa boboi bengap ada ni new york..kah kah kah

ted manoff said...

Jgn lupa isa ketot dn najib nii lahh yg buat dana felda kering..lps tuu macaii tuduh ph yg keringkn dana felda..ph nk tunaikn janji pada felda tapi takde dana yg ckp..ph janji utk byr htg2 yg dibuat oleh isa dn najib dn meningktkn hasil felda..

Anonymous said...

Mahapundeek mana brani bawak balik sirul.. Jho lo pun senyummmm jeee..drama taik kutty bodo kn rkyt

Anonymous said...

Ted keling owwhh x gi semayang jumaat...kikikii

Mahataik keringkan duit rezab 31billion, skrg kering lg ko x sebut plak?
Najib yy membela felda tp barua madey perompak tukang isap dari dlm..ko tuduh Najib..

Bila nk siap kertas tduh Najib? Ag tommy badut bodow

Anonymous said...

Takaburnya ckp..nak awasi org..tk sedar ke Allah Maha Memerhati kau org ted madey celaka..

Macai n madey dh panas bontottt dgn blogger umno.. Ingt dh jd kera jaan ade brani..rupanya main 'bawah tanah' jugak..alih2 masuk mahkamah

Anonymous said...

Lawak weeeiii dia tak sedor sedor majikannya india kutty. Dah kena sekih kepala baru nampak india kutty.. kah kah kah.. india kutty pi jln london nyork.. baruanya melalak cari dedak... kah kah kah..

Anonymous said...

Kena sekih lagi kepala barua india kutty. Kah kah kah

Anonymous said...

Ted india kutty mak oooiiiii.. ko dah mereng ke. Kat atas ko tulis sokong isa ketot. Ni ko kutut pulak. Mau ko kena penampar dgn majikan india kutty ko tu. Ko kutuk org yg bakal masuk kapal ko. Ko tuduh org yg bakal masuk kapal ko. Ada brani komplen kat bossss india kutty. Sekapal la ko org. Kah kah kah

ted manoff said...

Hahaha..blog pronajib byk yg dh tak aktif mengapa?..takde fulus kerja xjalan..kikiki..

Anonymous said...

ADAKAH ANWAR YAKIN DIA AKAN JADI PM KE-8? ANTARA GELOJOH DAN SALAH PERCATURAN SANG PENGUASA
September 28, 2018
Semalam penulis ada gambarkan sedikit teori yang bermain diminda.

Selepas 9 Mei, kemenangan PH dengan bantuan Mahathir telah membawa fasa baharu kuasa politik.

Setelah dilantik menjadi Perdana Menteri yang nampak tergesa-gesa, lantikan Menteri pula dilihat sebagai agak menjelekkan.

Setelah Anwar dibebaskan, watak rebellion 1998 ini memungkinkan sudah dijinakkan dengan mudah oleh Mahathir.

Perjanjian siapa Perdana Menteri ke-8 berlegar-legar setelah musuh ketat Mahathir itu dibebaskan.

Segalanya nanti akan terjawab bila keputusan PRK Port Dickson Oktober nanti, adakah Anwar akan ditanam secara halus oleh Mahathir atau Anwar terselamat dengan nada amarah?

Dalam politik kita usah percaya bila politus berbicara dengan berjabat tangan demi kuasa, sedangkan satu dunia tahu mereka tidak boleh dekat.

Dengan tiba-tiba mampu berpeluk cium demi satu kuasa, bukan mudah Anwar untuk menjadi Perdana Menteri dengan segera, tetapi diharap Anwar tidak gelojoh dan terlalu yakin.

Calon underdog yang orang PD pasti akan mengundi untuk menidakkan hajat Anwar itu.



https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/99241

Isa Samad keluar UMNO dan akan bertanding di PD, agak-agak atas arahan siapa? Sudah pasti mastermind pujaan dia, semua tahu Isa Samad ini pengikut setia Mahathir.

Permainan sudah bermula, dikatakan seramai 25 MP UMNO sudah dikatakan telah dipujuk untuk bersama Mahathir.

Anda fikirkan logik, Mahathir ini manusia yang sejarahnya kita semua tahu, bagaimana Tengku Razaligh dikenakan cukup-cukup pada masa krisis UMNO tahun 1988.



Anwar dinasihatkan usahlah gelojoh, cari satu strategi senyap yang semua tidak tahu gameplan kamu, ini awal-awal dah pasang banner Anwar PM ke-8.

Banyak kenyataan Anwar disiarkan portal-portal menampakkan beliau nampak tidak sabar untuk menjadi PM ke-8.

https://www.malaysiakini.com/news/445051?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook



Persoalannya, permainan ini siapa bakal tersembam dan siapa bakal mengelamun dan siapa pula bakal kena 'game'?

Kita tunggu keputusan PRK Port Dickson. Anda akan faham apa penulis ingin sampaikan.

Anonymous said...

TAHNIAH SAIFUL MAJIKAN VS PEKERJA SENDIRI. DI TAJA ATAU DI TAJI..?

ISA KDCIL TAPAK TANGAN PENYEPAK GAJAH KAMI BERIKAN... MOHON BERAMBOS

STRATEGI BANGANG YG DAH LAPUK DARI SI TUA BANGKA LIDAH BERCABANG...

KENAPA BERSATU BUBAR DI N9 DAN KENAPA SI LIDAH BERCABANG TERPEKIK TERLOLONG LAGI DI USA BERJANJI PERALIHAN KUASA PM KEPADA DSAI...??

SUATU KEBETULAN...???

TIDAK SUDARA SEDARI SEKELIAN IA DI RANCANG DNG TELITI... HANYA MACAI TOMATO MELAYU MUDAH LUPA YG BANGANG SAJA YG PERCAYAKAN KATA KATA SI LIDAH BERCABANG INI..

INI STRATEGI LAPUK SI LIDAH BERCABANG KALAU ADA SESUATU PERKARA YG NAK BERLAKU DI MALAYSIA SEMENTARA ITU SI LIDAH BERCABANG AKAN BERADA DI LUAR NEGARA SEPERTI TIDAK TAHU APA APA YG BERLAKU DI MALAYSIA DAN KALI PERTAMA JIJAH PENGERUSIKAN KABINET DAPURNYA BERMESYUARAT... ITU PUN BUKAN KEBETULAN IA SUDAH DIRANCANG

PRK PENAMAAN CALON PD AKAN DIADAKAN ESOK DENGAN SERTA MERTA BERSATU DI BUBAR ATAS ALASAN SANGAT BANGANG ... SEBENARNYA SI LIDAH BERCABANG SENGAJA BUBAR BERSATU SEMENTARA UTK SABOTAJ DSAI DI PRK PD... NNTI PKR DAP DLM KJAAN PH TIDAK BOLEH PERSALAHKAN SI LIDAH BERCABANG SBB BERSATU TELAH DIBUBAR DI N9... HANYA MACAI TOMATO MUDAH LUPA SAJA YG PERCAYA KATA KATA SI LIDAH BERCABANG SEBENARNYA INI SATU SABOTAJ SUPAYA DSAI KALAH DI PRK PD DAN BILA TAKDIR DSAI KALAH MAKA IMEJ DSAI AKAN TERGUGAT DAN PEMILIHAN PKR MENYEBABKAN IMEJ RAFIZI MERUDUM DAN TEWAS DI TANGAN AZMIN...

INI KEKALAHAN BERGANDA TEAM DSAI DI PRK PD DAN DLM PARTI PKR YG DITERAJUI DSAI...

HATI HATI MRMPERCAYAI KATA KATA SI LIDAH BERCABANG DI USA BERJANJI PERALIHAN KUASA PM KEPADA DSAI HANYA HELAH DAN GULA GULA PADA MELAYU MUDAH LUPA...

SESIAPA YG PERCAYA JANJI SI LIDAH BERCABANG BAGI PERALIHAN KUASA PADA DSAI ADALAH KEPERCAYAN YG SIA SIA SAJA

SELAGI SI RENTA LIDAH BERCABANG BERKUASA MALAYSIA TAK SELAMAT


HARI INI PENCALONAN DI PD TIADA WAKIL BERSATU PUN AKAN HADIR ATAS ALASAN BERSATU DI N9 SUDAH DIBUBAR... WAYANG BODOH ATOK UNTUK MACAI YG BODOH

Anonymous said...

Melampau kau PENYEPAK GAJAH.
KAH KAH KAH

Aku suka aku suka. Berguling weeeiii.

Anonymous said...

MAMAK MATDEY SI TUA RENTA TU BUKAN LIDAH BERCABANG JE....MAHATAIK TU HATI KOHOK....
MAMAK MATDEY SI TUA RENTA DAN NUAT AL JUB...SILA BERAMBUSSSSSS!!!!

Anonymous said...

Anon 11.03am, memang niat atok supaya MP UMNO keluar UMNO dan jadi bebas. Tak tahulah apa ganjaran/ugutan yang diberikan. Dari dulu lagi saya dah syak macam tu. Diorang perlukan kekuatan orang UMNO dan tak mustahil lepas ni UMNO akan diharamkan. Tengok je la nanti. Memang hasrat atok supaya ahli UMNO masuk PPBM sebab PPBM tu kalau ditranslate ke bahasa Inggeris akan jadi UMNO balik (United Malaysian Native Oraganization). Ironik bukan?

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget