KL CHRONICLE: Fahmi Nazar : Kalau Tak Puas Hati, Lupakan Sahaja Kerjasama

Wednesday, September 30, 2020

Fahmi Nazar : Kalau Tak Puas Hati, Lupakan Sahaja Kerjasama

Walaupun Piliharaya Negeri Sabah telah selesai dan keputusan telah diketahui, tetapi masih ramai yang berbunyi menyatakan ketidakpuasan hati mereka. Bak kata pepatah bagai rumah siap, pahat masih berbunyi. 

Yang mukhtahir, kenyataan Ketua Pemuda UMNO, Asyraf Wajdi Dasuki didalam Facebook beliau mengambarkan seolah-olah prestasi buruk Barisan Nasional adalah disebabkan oleh Perikatan Nasional dan BERSATU. 


Akan tetapi, dari satu sudut, saya bersetuju dengan pemikiran Asyraf ini dimana prestasi buruk Barisan Nasional adalah disebabkan Perikatan Nasional. Asyraf tidak boleh marah kerana bak kata Wan Ahmad Fayhsal, BERSATU dan Perikatan Nasional ini parti yang baru. Tiada bebanan lampau yang dipikulnya. Memang lumrahnya produk baru akan sentiasa menarik perhatian umum. Cacat celanya masih tidak kelihatan. Lukanya masih belum berkudis.

Jadi, salahkah kalau pengundi memilih Perikatan Nasional kerana sebagai salah sebuah komponen Gabungan Rakyat Sabah, memilih PN sama seperti memilih BN. Jadi apa yang di irihati kan sangat? 

Kepada Asyraf, sudah-sudah lah. Tak perlu membantai Fayhsal tuh semata-mata untuk menutup kelemahan Pemuda. Dari keputusan PRN Sabah, kita sama-sama maklum baik Pemuda mahupun Armada, masing-masing perlu meningkatkan sokongan anak muda terhadap PN mahupun BN. Prestasi kita (Armada & Pemuda) masih belum membanggakan sampai kita boleh mendabik dada. 

Satu lagi, kalau Asyraf dan rakan-rakan rasa dibuli, Asyraf rasa apa perasaan kami. Buat dikata, tak buat dihina. Menang kena kutuk, kalau kalah lagi la teruk dicaci.

Nasihat saya kepada Asyraf, bersangka baiklah dan terimalah ketentuan Allah swt ini seadanya. Yang perlu kita pikirkan ialah kesiap-siagaan kita dan bagaimana untuk menarik sokongan anak muda yang semakin jauh daripada kita.

Dalam perjuangan perlu ikhlas, tapi kalau dalam hati masih was-was dan banyak curiganya, baik dilupakan sahaja kerjasama ini.

Ikhlas dari saya untuk Asyraf.


Fahmi Nazar

Naib Ketua Armada

BERSATU Seputeh

25 comments:

Anonymous said...

Ini bkn pasal produk baru.
Ini pasal TIKAM BELAKANG.

BERSANGKA BAIK SELEPAS KEHEBATAN KETUA ARMADA TWEET MENGHINA.
SEMUA INI BERLAKU SELEPAS KEJADIAN TIKAM BELAKANG DAN TWEET HEBAT PEMUDA BERSATU. Yg tu tak masuk dlm luah perasaan. Org berbudi kita berbahasa.. org mula hentam kita balas, tu pemuda umno balas weeeeiiiii.
BERSANGKA BAIK SELEPAS TIKAM BELAKANG.
Korang ada bersangka baik selepas ph tikam belakang sesama sendiri?

Aku sanjung blog ni, kenyataan ketua pemuda umno tak masuk, bersatu dpt tempat.

Admin dah masuk bersatu ke?

Anonymous said...

Betullah tu produk. Bila kita kata produk, produk wajib dijual tujuan untung bkn rugi. Tak peduli apa berlaku, siang mlm hjn ribut panas yg pasti untung. Persaingan jual produk bermcm cara diguna. Dr sejujur jujurnya hingga selicik licik akan diguna cara utk melaris produk. Janji janji produk bagus melampui hakikat sebenar lumrah diguna pakai.

KPD SEMUA PEMIMPIN UMNO DAN PEMUDA WANITA PUTRI UMNO cukuplah membodohkan akar umbi/pengundi umno dgn kata kata:

KERANA AGAMA BANGSA NEGARA
KUASA POLITIK MELAYU BMIPUTERA

Cukup cukup jd bangang nak jual produk org lain, produk sendiri punah.
Kahkahkah

Anonymous said...

UMNO BKN BERKORBAN TAPI SEDANG DIKORBANKAN

Anonymous said...

Tunggu dan lihat... Bersatu akan perkuat kukunya di sabah hingga tenggelamnya umno. UMNO MESTI MELAWAN JGN BIAR DICUCUK HIDUNG TENGKOK KE BUMI MKN RUMPUT.

Sebelum terlupa.. dah dgr ke video terbaru miripppppp suara muidin... cpt dgr cari kat twitter.. jika betul aku terkejut tapi pemimpin mungkin happy happy aje merai kemenangan ucapan tahniah. Hihihi akarrrr ingat ko tu di bawah, umbi ingat ko pun di bawah.

Video lama mirip suara juga... UMNO DAH TERBURAI... MASUK LONGKANG...

Takpa berkorban utk UMMAH
Kah kah kah

Anonymous said...

Kata org tua tua, KITA ni diberi peluang 2 kali oleh Allah utk menebus salah/dosa.. ada yg kata peluang berkali kali utk bertaubat.. Allah maha penyayang... yg pertama buat salah bila dpt peluang kali kedua KITA betulkan.

Yg ketara bila KITA dah tua atau sakit berat ingat mati. Terasa nak bertaubat sungguh, nak buat baik utk hapus salah lama. Tapi boleh pakai lagi ke kata kata ni?

Sbb tu nabi KITA dah ingatkan di akhir zmn ummatnya byk dpt penyakit cinta dunia. Lebih cintakan dunia. Tak kiralah kau sakit berat, tua renta, berkot, berjubah, berkopiah, berdasi, kaya sederhana miskin ramai cinta dunia.

Seperti sahabat nabi KITA, memusuhi nabi dan islam sebelum masuk islam. Bila dpt peluang kedua selepas masuk islam, mereka semua berjuang dan ramai mati di medan perang, syahid. Menebus salah lampau dgn berjuang menegak islam. Memohon berjuang bersama nabi KITA.

Jika anda pernah buat salah, dpt musibah atau apa saja, jika diberi peluang kedua, gunalah sebetul betulnya sebelum nyawa di hujung kerongkong.

Ingatan utk ku juga.

Anonymous said...

Aku meluat politik. Aku nak citer pasal dna. Selalu dgr cerita yahudi zionis israel cari imam mahdi berdsr dna. Mcm mcm teknologi dibuat utk kesan dna imam mahdi katanya.

Dna = darah.. berkait. Cuba anda semua cari info darah yahudi majoriti jenis kumpulan apa?

Ingat tak dulu viral kisah kaji darah org melayu katanya ada darah campuran sana.

Kalau ada mengaku imam mahdi cek dulu darah dia hahahahaha.

Darah A, B, AB, O

Yahudi cr yahudi berdasar keluarga nabi yaakub melalui darah di seluruh dunia. Jika anda bkn kelompok darah yahudi jgn nak mengaku jd imam mahdi. Susahkan, yahudi zionis pun pening.

Anonymous said...

Nabi KITA suruh cari imam mahdi. Mcm mana nak cari. Zionis laknat pun cari. Imam mahdi tak keluar keluar. Katanya imam imam bsr/ulamak bsr dunia ada bermimpi dah lahir, dah ujud di dunia, dah remaja dah bsr mcm mcmlah... 10thn kedpn dunia huru hara, politik ke jamban semua.

FO said...

Jgn harap aku nk undi Bersatu. Satu keluarga aku akn boikot Bersatu, Pkr, Pujawang, Amanah dan Dapig.
Perangai MP Bersatu mcm haramjadah.

Anonymous said...

Aku pun... pi mampuihhh semuanya... tmpt aku umno yessss... kalau bersatu jgn harap

Anonymous said...

WOOOIIIIII GAMBAR PIE WARISAN DAH TERSEBAR!!!!!! PI MANA? BAWAK APA BYK SGT BEG TU. BETUL KE GAMBAR TU? ADA YG TANYA MELARIKAN DIRI BAWAK DUIT KA? GAMBAR BARU KE LAMA? KATANYA BARU SAT.
WOWWWWW JET PERSENDIRIAN?... KAYA YAAA

AKU TERINGAT KISAH LAMA. NAJIB DITAHAN. APSAL PIE SENANG JE KELUAR? APSAL TAK TAHAN? GELEDAH DULU KERAH POLIS BONGKAR SEMUA TEBUK SILING. MANA TAU JUMPA BERATUS JUTA KANNNNN. MUIDIN IZIN KE DITAHAN? TAK TAKUT KE KENA AMUK NGAN ATUK?

TUDUH NAJIB ROSMAH MCM MCM. TAPI YG PAKAI JET MCM NI HANYA ATOK NUOR PIE. SAPA PENYAMUN SAPA JUTAWAN?

KITA TUNGGU JAWAPAN ESOK YAAAA

Anonymous said...

Apsal tetiba keluar berita atok akan maafkan najib.

Errrrrrrrrkkkkkkkkk tersedak pulak tekak ni. Aku silap baca atau ?

ATOK AKAN MAAFKAN ATAU SEHARUSNYA ATOK YG KENA MINTAK MAAF KE NAJIB UMNO MELAYU BUMIPUTERA?

LABU LABU

Anonymous said...

Aku tak tengok tapi baca dlm twitter rumusan temuramah madey.... rumusan semua org salah kecuali atok sorang betul.

Pelik ke? Takde yg istimewa, aku dah dgr ni dr dulu.

Anonymous said...

Sebelum prn sbh mesra sungguh hamzah dgn pemimpin umno. Di sbh rasanya bersama berkempen dgn nuar musa. Sebelum menang mesranya.

Dah menang, mcm mcm dgr pasal hamzah. Semua dah tau kisah lantikan km sbh. Tapi aku belum dgr dr mulut nuar musa citer hamzah ni. Mungkin dia boleh angkat kisah ugutan hamzah dan duit umno yg dibeku? Kerana dr tweetnya, dia yakin dan percaya aku janji akan ditunai atas dsr muafakat? Dr bermula ribut hingga kini aku tercari cari berita hamzah. Jawapan drnya tentang ugutan. Bahkan mcm menghilang tak tau di mana. Tiada ulasan dr mulutnya. Apsal wartawan tak cari tanya langsung kat dia. Atau aku terlepas pandang.

Mengapa duit umno masih dibeku. Dulu muidin menteri kdn kini hamzah. Kini muidin pm. Apa alasan? Mahkamah dah bagi keputusan? Belum rasa curiga? Belum was was? Zmn ph byk kes dgn mudah digugur?

SAIFULSJ said...

Kadang2 aku tgok mcm org bersatu ni bodoh... Klau kt sabah tu, masa bn tk byk menang ok jer,diorg mcm terima..tp bila org bersatu bukak mulut,kutuk org lain, perasan diri tu bagus, baru lah ada tndak balas dr bn.tu pun tk paham..atau buat2 tk nampak

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.

Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.

Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com. Whatsapp Syarikat: +1 (304) 997-4034
E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

Nurliana Novi said...

Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman agar dapat menghubungi Ibu Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda

Ada perusahaan palsu online lainnya yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
INI CERITAKU

Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI KU
NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
Nama Saya: MURNI SANTI
Email Saya: murnisanti55@gmail.com

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

Kuwat Wibawa said...

BAGAIMANA SAYA MENDAPAT PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN BESAR INI

Halo teman-teman sekalian, saya Kuwat Wibawa, saat ini tinggal di Surabaya. Saat ini saya seorang janda dengan tiga anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada April 2020 dan saya perlu membiayai kembali. bayar tagihan saya dan perbesar bisnis. Saya mencoba mencari pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman baik swasta maupun perusahaan tetapi tidak pernah berhasil, dan sebagian besar bank menolak kredit saya, jangan menjadi mangsa para penjahat di luar sana yang menyebut diri mereka pemberi pinjaman uang, mereka semua scam, yang mereka inginkan hanyalah uang Anda dan Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi mereka telah melakukannya kepada saya lebih dari dua kali sebelum saya bertemu dengan Nyonya Helen Wilson. Setelah ditipu sebesar Rp 16 juta oleh para scammer, saya semakin terlilit hutang dan saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman.

Jadi saya berdiskusi dengan teman saya Asmaul, dia adalah seorang Perawat dan memiliki pengalaman serupa. Dia kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan tersebut. Teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, saya memberanikan diri dan menghubungi Bu Helen, mengisi formulir aplikasi pinjaman. Semuanya berjalan lancar dan yang paling menarik adalah pinjaman saya ditransfer kepada saya dalam waktu 24 jam jadi saya akan menyarankan Anda untuk menghubungi Ibu Helen jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman dan Anda yakin dapat membayar kembali. hubungi dia melalui email ……… (helenwilson719@gmail.com) atau melalui WhatsApp; +1-585-326-2165. Tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada cosigner dengan hanya suku bunga 2% dan rencana pembayaran kembali yang lebih baik dan jadwal jika Anda harus menghubungi perusahaan mana pun dengan referensi untuk mendapatkan pinjaman tanpa agunan kemudian hubungi Ny. Helen Wilson hari ini untuk pinjaman pasti Anda, dijamin 100%.

Mereka menawarkan semua jenis kategori pinjaman mereka

Pinjaman jangka pendek (5_10 tahun)
Pinjaman jangka panjang (20_40)
Pinjaman berjangka media (10_20)
Mereka menawarkan pinjaman seperti
Pinjaman perumahan ............., Pinjaman usaha ........ Pinjaman mobil .......
Pinjaman pelajar .........., Pinjaman awal .......
Pinjaman Real Estat ......., Pinjaman Perusahaan ....... dll
Email .......... helenwilson719@gmail.com
WA: +1-585-326-2165
Ketika datang ke krisis keuangan dan pinjaman maka Helen Wilson keuangan adalah tempat untuk pergi tolong katakan padanya saya Tuan Kuwat Wibawa mengarahkan Anda dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya (kuwatwibawa1@gmail.com)

Yeyes Ristintares said...

Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: + 1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

Nurliana Novi said...

Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, mohon, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar telah mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik hati
Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saking nekadnya mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina yang merupakan pemilik perusahaan pemberi pinjaman global, maka teman saya tersebut meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, maka saya pun memberanikan diri. dan menghubungi Nyonya Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan agunan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman agar dapat menghubungi Ibu Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda
Ada perusahaan palsu online lainnya yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa semoga Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup kalian. Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, kalian dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut. melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

Pak. WIDODO said...

Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

Ny. SISKA WIBOWO said...

Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

ELINA JOHNSON said...

Halo, Saya Nyonya Elina Johnson, dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM, inilah pinjaman Asli yang akan mengubah hidup Anda menjadi lebih baik,  perusahaan pemberi pinjaman, Diberikan dan Dilisensikan untuk menawarkan pinjaman kepada individu, perusahaan swasta, dan orang yang membutuhkan Bantuan keuangan dalam tingkat manfaat rendah sebanyak 2%.

Saya Nyonya Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik dari rasa hormat kami kepada semua pelamar yang sah.

Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam kesepakatan bisnis ini karena perusahaan akan memastikan pinjaman Anda sampai kepada Anda, itu juga tidak berakhir di situ, kami memiliki tim ekspatriat yang memahami hukum investasi, mereka akan membantu Anda, memberi Anda kiat yang akan membantu Anda mengelola investasi tempat Anda menginvestasikan pinjaman Anda, sehingga Anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup Anda dan penawaran luar biasa ini menyertai pinjaman Anda,  Hubungi kami hari ini melalui email elinajohnson22@gmail.com

Layanan kami meliputi sebagai berikut:

* Pinjaman pribadi
* Pinjaman Dijamin
* Pinjaman tidak dipagari
* Hasil pinjaman
* Pelatihan Pinjaman
* Pinjaman gadai pinjaman
* Pembayaran pinjaman
* Pinjaman mahasiswa
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Mobil
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pengembangan
* Dept pinjaman pinjaman
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman pendidikan
* Janji rusak

Silakan isi formulir aplikasi pinjaman di bawah ini dan kembalikan kepada kami untuk melayani kami dengan lebih baik melalui email: elinajohnson22@gmail.com

DATA PEMOHON
1) Nama Lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) jenis kelamin:
6) Status Perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Posisi saat ini di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Durasi Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Apakah Anda pernah melamar:
16) Tanggal lahir: terima kasih,
Nyonya Elina Johnson ( elinajohnson22@gmail.com)

Anonymous said...

Malang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI menjadi tempat menghalau Hantu oleh kuil presiden DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak), mungkin ada jawatankuasa di kuil yang sangat rendah pengetahuan Dhamma, mereka hanya menunggu wang derma dari penganut Myanmar dan mereka mengambil wang dari Sami Buddha Myanmar, ada jawatankuasa tidak berasa malu dan mereka memikirkan nasib malang kuil

Beberapa bulan yang lalu, mereka menjemput Sami Buddha Tibet untuk melaungkan dan membuang kuil malang, mereka mengatakan kuil itu mempunyai banyak hantu dan mereka tidak fikir DATUK YIP KUM FOOK adalah hantu yang terbesar di Malaysia kerana dia(Yip) menendang Sami Buddha keluar dari kuil, ini adalah dosa berat dalam agama Buddha

Kami perlu dan bercadang untuk menghantar beberapa surat kepada Sultan Selangor kerana DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak) mendapat gelaran datuk dari Sultan Selangor dan menghantar semua masyarakat Buddha di malaysia.... orang jahat tidak bolih menyimpan negara kita, juga jangan kasihan kepadanya

MASYARAKAT BUDDHA DI MALAYSIA

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget