KL CHRONICLE: Haji Razak: Ini antara sebab - sebab DAP takut dengan JASA

Saturday, November 7, 2020

Haji Razak: Ini antara sebab - sebab DAP takut dengan JASA

 


1. Kenapa tidak tanya apa nasib 1000 kakitangan JASA yang kena buang kerja di zaman PH? Mereka ada anak isteri dan keluarga. Ada bekas JASA yang merana hidup lepas dibuang kerja. 

2. Ada yang meninggal dunia kerana stress, sakit akibat tekanan hidup. Ada yang bercerai berai keluarga. Ada sesiapa tanya anak mereka makan apa bila mak dan ayah kena buang kerja? 

3. Ada kena ulang alik naik mahkamah kerana mahu disaman bank. Gobind, Menteri DAP  janji hendak serap zaman Malaysia Baru, sampai ke sudah habuk pun tarak. Kenapa tak tanya? 

4. Ada dengar puak DAP cakap dan wartawan Astro Awani cakap JASA ini "propaganda arm" bagi kerajaan. Ada yang kata JASA ini yang kerjanya adalah cybertrooper. Semua ini tidak betul. 



5. Pegawai JASA ditawar kerja bawah JPA dan SPA, ada temuduga, ada sijil original dan kena tapisan keselamatan baru boleh masuk kerja. Ada Sasaran Kerja Tahunan, SKT untuk dinilai termasuklah mengadakan program bersama masyarakat di surau, masjid, menerangkan polisi kerajaan, menyelesai isu rakyat dan membantu rakyat yang susah. 

6. DAP memang tidak suka JASA sejak JASA dikenali sebagai Cawangan Khas di bawah Jabatan Penerangan pada sekitar tahun 95-2000 lagi. Ustaz ustaz JASA ini masuk kampung imamkan solat, buat taqarrub di rumah orang setiap malam jumaat, baca Yassin, imamkan solat dan perbetulkan semula dakyah songsang DAP dengan hadis dan hujah. Betulkan semula persepsi rakyat, sebab itu motto JASA adalah "Memimpin Pendapat Rakyat". 

6. Memanglah DAP tidak suka bila JASA menyatukan semula orang Melayu di kampung, di masjid dan di komuniti bandar dengan mencuci balik semua indoktrinasi jahat DAP selama ini. Contoh mereka yang terpedaya dengan dakyah jahat DAP adalah seperti geng-geng PAN. 

7. Sesudah 22 bulan (PH) + 10 bulan (PN) = 32 bulan atau 2 tahun, 8 bulan lamanya JASA sudah dikuburkan. Aset JASA termasuk kereta, pejabat di HQ, pejabat negeri dan peralatan pejabat semuanya entah ke mana. Jadi tidak pelik, ada peruntukan sejumlah RM85 juta untuk setup balik infra yang hancur lebur di zaman PH ini. 

8. Bodohnya DAP bila buat anggaran RM85 juta hanya untuk 52 orang staff sahaja. Ada staff yang dari kategori N dan M, maknanya emolumennya bukan dalam skim S yang dikhaskan untuk JASA. 

9. Tidak salah kalau JASA berbelanja RM85  juta bagi mengambil semula bekas staff yang ditamatkan kontrak. Ada yang sudah 13 dan 14 tahun bekerja dalam sektor awam dan hanya tinggal kurang dari setahun atau beberapa bulan lagi untuk menikmati skim tetap. 

10. Harapan mereka untuk masuk skim tetap musnah kerana PH. Dibuang kerja, dihalau keluar dari kuaters kerajaan sebegitu sahaja. Emolumen juga mungkin besar memandangkan gaji mereka yang sudah berbelas tahun kerja ini sudah menikmati tangga (T) yang hampir maksimum. 

11. Dengki apa kalau JASA dapat RM85 juta? Sikitlah kalau hendak banding duit yang PH songlap bila jual aset aset Tabung Haji, Khazanah dan kerakusan Guan Eng di MOF. 

12. Siapa yang hendak ceritakan kejahatan DAP dan PH ini? Orang JASA lah yang akan berceramah di kampung kampung, rumah PPRT dan flat dan di kawaan pendalaman. Memang lah kena bajet besar sebab kawasan liputan yang sudah dijangkiti virus DAP ini besar dan luas. 

13. Oleh itu, jangan hairan kenapa DAP yang melalak lebih bila JASA hidup balik. Itu belum lagi cerita bab BTN yang membuka balik kem-kem BTN dan PLKN untuk disiplinkan balik rakyat supaya patuh pada Perlembagaan Persekutan dan taat pada Raja dan Negara. Memanglah DAP takut. 

14. Kalau ada yang terpedaya dengan grafik Suara Rakyat dan DAP mengenai JASA, nampaknya kita masih lagi ditipu oleh penipu yang sama pada PRU14 yang lepas. 

15. Penipu memanglah takut bila ada orang orang JASA yang akan bercerita pasal kebenaran. Duit bukan soalnya tetapi kebenaran yang wajib diutamakan berbanding dakyah DAP dan PH. 

Nukilan : 

Haji Razak Al Kedahi

Bekas Pegawai JASA S17

218 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 218 of 218
Anonymous said...

Plan mereka tdk menjd. Ingatkan buat begini jd begitu. Rupanya jauh menyimpang. Kuasa Allah.
Mengejar masa dihr tua. DUNIA.

Anonymous said...

Huhuhu

Anonymous said...

Dgr ucapan segelintir pemimpin. Bnrkah apa yg diucap atau hanya penyedap dgr utk ahli parti? Jujur atau menutup sesuatu?

Hingga kini aku dok pikir sbb musabab hisham tetiba suruh umno keluar pn? Bnrkah apa yg aku baca? Bnrkah ucapannya? Sebelum ni mcm mcm citer pasal dia. Hisham teman baik jemin? Bahkan dia menteri pn. Dilantik muhyiddin. Berani benor? Pelik? Hihihi menteri lain takdok bersuara cam tu. Atau aku terlepas baca.

Aku mencari alasan yg kukuh tapi tak jumpa. Bagi aku tak kan setakat tu je ke? Apa tindakannya selanjutnya jika bnr ia mau umno keluar dr pn. Hanya sepatah dua kata? Aku tengok dia ok jd menteri bawah muhyiddin? Muhyiddin/azmin/hamzah tiada ulas/balas? Jika org lain tak perlu tunggu lama, tak mustahil nuar musa terus berdesup balas hahaha.

Tapi jika sebagai penyedap dgr utk akar umbi mungkin juga? Tapi kenapa?

Adakah dia dah terasa kedudukannya dlm umno tergugat? PAU? Terasa akar umbi dah marah apa yg berlaku? Seribu persoalan?

Dlm waktu tdk berjauhan ada pulak khairuddin sentuh pasal hisham. Lagi aku berfikir. Kebetulan ke? Pertahankan hisham bersungguh sungguh. Senada seirama? Nampak hubungan baik? Seolah nak maklum ke akar umbi umno? Hisham bkn begitu tapi begini? Haaa..

Tak jauh dr tu juga tetiba rakyat didendang akan ada 3 gabungan bsr bn pn grs utk pru15.

Aku perati dan tunggu ucapan pemimpin umno termasuk hisham. Apa tindakan hisham? Suruh keluar pn? Adakah tentang keras gabungan itu atau berdiam diri?

Terjawabkah apa yg aku fikir?

Anonymous said...

Andaian aku.

Mahathir tau plannya byk gagal? Pru 15 dah dkt. Dia tetap berusaha utk jd pm? Mcm mana? Mana akar umbi/penyokong?

Buat seolah ia menentang muhyiddin? Kerana rakyat telah beranggapan mahathir dibelakang muhyiddin. Dia sdr rakyat masih teramat marah dan rasa tertipu dgn pru14/ph.

Mahathir dan geng/pembangkang kini bergabung bersama dlm pru15. Jika plan ini berjaya dimata rakyat terutama pro umno, sementara itu dipihak muhyiddin/bersatu pula bersama pn mn. Mahathir tdk bersama muhyiddin/bersatu. Mereka boleh umumkan kpd rakyat bahawa tdk bersama mahathir seperti yg dituduh. Berkempen seluruh negara perlihat bersama pn mn menentang mahathir.

Bayangkan kerusi umno tergadai. Bersatu guna jentera akar umbi umno menang mcm di prn sbh.

Selepas pru 15 jika bersatu tarik diri dr pn/mn dan bergabung dgn pihak mahathir. Apa terjd dgn umno? Kerusi umno sedikit?

PAS ikut sama?
AP umno ada lompat?

Anonymous said...

Muhyiddin mahathir tersepit dgn plan tak menjd?
Belanjawan kabur? Rakyat marah dgn situasi terkini dan kesempitan hidup?

Adakah dgn cara tdk percaya/menarik sokongan terhadap muhyiddin akan menyebab pru15 berlaku?
Dan rancangan di atas boleh dilaksana?

Kita perati.

Anonymous said...

Kenapa annuar musa asik sebut no anwar no dap?
Kenapa tiada no mahathir?
Padahal akar umbi terlampau marah kpd mahathir. Bagi mereka apa yg berlaku kpd umno dan kini adalah kerana mahathir.
Kita selalu baca dan dgr akar umbi/sebahagian pemimpin umno kata NO MAHATHIR NO ANWAR NO DAP.

Annuar musa bersama muhyiddin. Menteri pn/pm muhyiddin. Penyokong kuat pn. Berkunjung ke rumah muhyiddin. Mahathir hdk jatuhkan muhyiddin.

Tapi tiada pulak annuar musa kata no anwar no dap no mahathir. Hanya no anwar nor dap. Pelikkkan? Atau aku salah baca? Atau terlepas pandang?

Jika ada ahli umno katanya sokong anwar mesti dipecat. Lantang bersuara. Bab mahathir?

Aku tertanya tanya?

Anonymous said...

Mahathir Mohamed pasti akan gagalkan aper sajer plan Anwar Ibrahim... tambah lagi memang dari dulu lagi gua dah kata... Mahathir Mohamed memang taknak Anwar Ibrahim jadi PM... walaupun Muhyiddin Yasin tu kuda papan ato kuda kayu dan lemau basi.... kalu itulah pilihan yang ader.. Mahathir Mohamed tetap akan suka, sokong dan bantu....

Ader paham ka?? mana mau nyer.. dan dua ahli politik veteran itu bagaimanapun tidak memberikan butiran terperinci rancangan mereka menjelang pengundian terakhir Belanjawan 2021 esok.

Dr Mahathir, Ku Li mahu kembalikan Malaysia sebagai harimau Asia.

Gua rasa bukan rimau Asia... taik rimau ade ler rasanya..!! kikiki

Anonymous said...

AKHIRNYA WAWASAN BODOH 2020 ADALAH SEKADAR WAWASAN PHA CHU CHENG

If atok@pH failed to pee the Malaysian people now don't try to masturbed them...!

Matthias Chang Political Masturbation : I had tried to warn Mahathir don't masturbation Malaysian people and warn Tun about Kit Siang and Guan Eng. Then tell me, Mr Guan Eng, how this ex goverment PH able to spend RM250 billion..!?

According to then Ex-Minister of Finance Lim Guan Eng gov of PH, there was only RM450 million available in the coffers as of the 30th of April 2018. Do you believe (the previous government) left RM42 billion to us (the government)? It can’t be true as there were only millions, not billions.

“That’s why we need to impose the Sales and Services Tax (SST). We (government) don’t have enough money,” Lim Guan Eng said.
“But, I’m sorry. We need money to run the country. Otherwise, we will be facing an operating deficit,” Lim Guan Eng said.

Ex-PH government undertook to sell 12 strategic assets worth RM25.6 billion, including IHH Berhad (RM8.42 billion), Sapura Upstream (RM3.7 bililon), Acibadem Sigort (RM1.25 billion), Telco M1 (RM1.65 billion), TNB shares (RM1.05 bililon), Boustead Plantation (RM1.2 bililon), Axiata Digital (RM0.579 bililon), BDO Unibank (RM0.415 bililon), CIMB (RM0.364 billion), Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) and the Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion).

The biggest joke was Khazanah’s decision to sell 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! This is the moron ex Finincal Ministry of Malaysia Mr Lim and Tun did to nation..!!

Do you think dropped out school ITM Mat Sabu@Kalunari, LGE@Fake Charted Accountan and Anwar Ibrahim@3rd Class Degree In Arts understand what Matthias Chang was mentioned..!?

It was a joke, as not only was IHH’s 2017 year-end value US$11 billion, it clocked an annual revenue of RM11.1 billion and a pre-tax profit of RM2.3 billion, making its shares worth many times more what Khazanah negotiated with Mitsui.

Lawyer and author of the Future Fast Forward Trilogy, Matthias Chang, took a swipe at Lim Kit Siang today, calling on the people to tell the DAP supremo to “shut up.” his motherfucker..!

In a fiery, no holds barred signature write-up, the one-time political secretary to fourth Malaysian premier Tun Dr Mahathir Mohamad said people should bombard the senior Lim and tell him to “stay at home and to indulge in self-serving political masturbation.”

“Tun M was blinded by Kit Siang’s false subservience and Kow Tows. Tun M fell for it. I had told Tun M, Kit Siang and Lim Guan Eng are arrogant scumbags.

“Tun did not listen...Tun try to masturbation Malaysian people.!!!??

“Karma is in play now Tun Mahathir”. His grand child supposed goes to jail after she drunk till breaking SOP of control movement order.

Most important thing make this karma must lost this useless legacy will end forever in Malaysian history..!!

The moron Tun if you failed to pee Malaysia don't try to masturbation the Malaysian people during yur PH goverment in power..!!!

Bila wartawan tanya kenapa Wawasan 2020 gagal, dengan selamber Tun kata 'Salah Najib'...!! Ternyata kini Wawasan 2020 hanyalah Wawasan Pha Chu Cheng pala bana atok kau..!!

Wawasan 2020 wawasan utk orang bodoh..!!


Saya ulanggg..!!

Anonymous said...

UMNO jatuh pru 14 kerana terpedaya fitnah, janji janji manis dan manifesto pembohong.

Najib dan akar umbi selama 22 bln angkat UMNO kembali naik ke puncak.

Kelihatannya UMNO turun kembali selepas bergabung dgn PN. Pemimpin UMNO haprak heret UMNO jatuh kembali? Sebahagian pemimpin, sebahagian kecil atau besar yg haprak tak guna?

Jika UMNO turun kembali adakah pemimpin tak guna ini nak suruh akar umbi angkat kembali UMNO?

Suruh akar umbi setia?
Siapa yg setia/tdk setia?

Betul betul celaka UMNO dpt pemimpin tak guna.

Anonymous said...

Mcm mcm hal berlaku. Buat itu buat ini. Dpn belakang susun strategi. Suara akar umbi umno tak nak dgr. Bah ada pemimpin perlekehkan akar umbi.

Tetiba ko dgr ada suara berkata kata:
Dah tiba waktu UMNO tarik diri dr PN?
UMNO wajib dpt kerusi byk kerana parti terbesor?

Ko nak bangga ke nak tergelak ke berdekah dekah atau nak terajang? Atau begitu terharu dpt pemimpin mengeluar sepatah dua kata buat akar umbi sebak sepjg thn?

Apsal tetiba berkata begitu?

Anonymous said...

Apsallllll...

Takut hilang undi/sokongan dr akar umbi umno? PAU?
Nak tunjuk yg YB bkn pro PN/bersatu?
Keluar sepatah 2 kata utk menutup strategi lain? Penyedap telinga akar umbi yg dah geram?
Atau....
Yg utama jika sesuatu berlaku ke UMNO, bolehlah lepas tgn gitu?
Bolehlah dakwa bahwa YB dah beri nasihat saat saat akhirrrr (selepas plan bergerak) suruh tarik diri dr PN?

Anonymous said...

Boleh tunjuk jari kat org kerana
Anda bkn ahli MT UMNO?
BKN PEMBUAT KEPUTUSAN UMNO?
BKN BIRO POLITIK UMNO?
Seribu alasan akan keluar jika UMNO jatuh kembali.

Tapi AKAR UMBI tetap setia.

Anonymous said...

NASIHAT UTK AKAR UMBI

JIKA ADA PEMIMPIN UMNO BERSUARA, KAJI DAN TELITI DULU. LIHAT SEBELUM INI PERBUATAN DAN TINDAKAN MEREKA, SEBELUM DAN SELEPAS. ASIK U TURN ATAU TDK.

BNRLAH ISTILAH... DGR BOLEH PERCAYA JGN.

Anonymous said...

Malaysia terlepas peluang keemasan
23 Dec 2020

BARU-baru ini kita dikejutkan dengan berita gergasi-gergasi teknologi global memilih Indonesia sebagai destinasi pelaburan mereka.

Mengapa Indonesia dan tidak kita? Syarikat pengeluar kereta elektrik premium Tesla mengumumkan pelaburan berjumlah ASD4.0 bilion sekali gus meletakkan Indonesia dalam rantaian nilai global (Global Value Chain) produk keluaran Tesla.


Google pula bergandingan dengan syarikat pelaburan kerajaan Singapura, Temasek untuk melabur sebanyak ASD350 juta ke dalam syarikat unicorn e-commerce, Tokopedia yang berpengkalan di Jakarta. Pelaburan di dalam Tokopedia ini dijangkakan akan bernilai ASD83 bilion pada tahun 2025.

Gergasi e-commerce Amazon akan melabur sejumlah ASD2.85 bilion untuk membina tiga kemudahan pusat data di Jawa Barat bermula akhir tahun 2021 dan awal tahun 2022.

Polisi menjadikan ‘Abang Besar’ ASEAN sebagai negara mesra pelabur asing yang dianjurkan oleh Presiden Joko Widodo nampaknya mula menampakkan hasil.

Sebabnya Malaysia masih dipimpin oleh si tua tua celaka bangka renta dan dibelenggu pemimpin bodoh, otak karat, lusui dan korup.

Anonymous said...

SHARING MESSAGES BY MAYANMAR GROUPS ABOUT YIP KUM FOOK AT SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, TAMAN DESA JAYA, KEPONG.....
Dear Sir and Madam,
We are Myanmar group in Malaysia; we lived in Malaysia over decade and always went to one of SAMNAK SAMBODHI Buddhist temple in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we were very sad and regretting with the committees of temple because they are using our monks in wrong conception of Buddhist teaching or Buddhist rules. We came to temple to help our monks and respected of our religion.
That temple is president of name: YIP KUM FOOK(lawyer), that our monks said and he is invited our monks from Myanmar to in charge of that temple but without pay anything to our monks, added he and his not respecting of our monks and sometime he ordered of his people to collected item such as paper, mineral water etc. without inform any words to our monks. In our religious believed we can’t take anything of holy place, if we done we are sin.
In pervious, our monk said the committees always asked money from him, when our monks gave RM20,000.00 in cash on 2001 to the committees, then committees keep silent, later committees make problem with our monk again and cancelled of our monk Visa permit to stayed in Malaysia, then our monk, Sadayaw Nandiya) go to Australia and our monk not come that temple at long time. “YIP KUM FOOK gave our monk notebook computer for to cover of that amount of money our monk said”
Many local people around temple said, now no more people come to this temple because committees is always make problem and we are heard from local people said: YIP KUM FOOK ordered of his people to put fire of Hindu temple at Taman Daya, Kepong because he needed that place to make his business about many years ago. “Everybody known what he done for Hindu temple at Taman Daya, Kepong”

Last time also he invited police to arrest the monks at holy place(temple) and locked the temple without afraid and shameful of people because he believed committee is big and has more authority, also his son always says to people: this temple is belonging of his father. “This temple donated from public, we are work hard for this temple”

This temple the committees always changed the monks, now they change the new monk to in charge of temple, this new monk also complaint the bad things of committees because committees also wait for donation box only, they without help anything to our monks. And committees controlled of our monks not to talk more or complaint more, our monks lived there as slaver and afraid of committees’ members.

In new building where remaining of Buddha statue marble; we have renovation of Buddha statue because that Buddha statue is put very low, we lift to highest the committees don’t like and unhappy. In our country, anyone be able to come temple to worship the Buddha but in Malaysia is different temple controlling by committees.
We hope everyone preserve of Buddhist teachings, and please safety of our monks, not see only money as this of temple. When we asked some of our people (Myanmar) and local people, the committees are very low of idea because is very narrow mind and without education of religions. And committees will not be disturbing of our monks, monks are like our father to take care of Buddhism and temple is like our place of resolving of our problem.

Recently, our monk (Sadayaw Ashin Indaka original from Madalay, Myanmar) has been staying in this temple also unhappy because the committees are not pay anything to him, he is working in hardly to advise people and we also unhappy and very sad when heard the bad news from our monks. Sometime the committees people came and shouting in the temple without have any reason and done what they need to do, our monk said, the committees of this temple don’t have Buddhist teachings in their mind, may be next time Buddhist can destroy.
From Myanmar Buddhist group in Malaysia but many word complaint by local Buddhist community in Malaysia.

Anonymous said...

公告社会人士,
马华公会,文艮港区部主席,YIP KUM FOOK (Lawyer) 律师,家佳Yip Kum Fook & Associates(No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur)是一位大老千,骗财骗色之徒,相当阴險。

他不但善骗财色,連甲洞三宝寺(SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, No: 19, Jalan 38, Taman Desa Jaya, 52100 Kuala Lumpur) 和尚的錢也大胆骗…………. 霸佔了甲洞三宝寺到处去筹款私吞,聘用外来缅甸和尚捞錢,实事在在是一个笑面藏刀,无恶不做的败类。

马华公会在第14届大选大败其中之因,就是这的党员太多,而使马华公会的各声被拖累。若要取死回生像这样的党员最好打入獄,希望社会人士要小心, 千望不要被其外表斯文所骗受苦。甲洞
甲洞居民

Anonymous said...

敬爱的佛教伩徒, 有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说: 1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪. 2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为. 3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。 囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么. 至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。 縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。 在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.
Sharing by Dr. Chew

Anonymous said...

Malang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI menjadi tempat menghalau Hantu oleh kuil presiden DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak), mungkin ada jawatankuasa di kuil yang sangat rendah pengetahuan Dhamma, mereka hanya menunggu wang derma dari penganut Myanmar dan mereka mengambil wang dari Sami Buddha Myanmar, ada jawatankuasa tidak berasa malu dan mereka memikirkan nasib malang kuil

Beberapa bulan yang lalu, mereka menjemput Sami Buddha Tibet untuk melaungkan dan membuang kuil malang, mereka mengatakan kuil itu mempunyai banyak hantu dan mereka tidak fikir DATUK YIP KUM FOOK adalah hantu yang terbesar di Malaysia kerana dia(Yip) menendang Sami Buddha keluar dari kuil, ini adalah dosa berat dalam agama Buddha

Kami perlu dan bercadang untuk menghantar beberapa surat kepada Sultan Selangor kerana DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak) mendapat gelaran datuk dari Sultan Selangor dan menghantar semua masyarakat Buddha di malaysia.... orang jahat tidak bolih menyimpan negara kita, juga jangan kasihan kepadanya

MASYARAKAT BUDDHA DI MALAYSIA

«Oldest ‹Older   201 – 218 of 218   Newer› Newest»

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget