KL CHRONICLE: Tan Sri Annuar Musa dedah perbincangan UMNO di #PRNSabah

Friday, October 2, 2020

Tan Sri Annuar Musa dedah perbincangan UMNO di #PRNSabah


PILIHANRAYA NEGERI SABAH 2020...

1. Saya terbaca byk artikel pasca PRN,dan banyak juga ditulis fakta yg tidak tepat dan bersifat "hearsay"

2. Saya terpanggil utk menulis berasaskan maklumat "firsthand", dan kongsi pengalaman. Jika ia khilaf, adalah kerana khilafnya tafsiran saya sendiri.

3. Jawatan CM sebenarnya ditawar kpd UMNO oleh pimpinan PPBM sebelum penamaan calun. Silap Umno ialah tidak menyahut tawaran itu, dan kita ada pendekatan kita sendiri. Pendekatan itu menimbulkan kerumitan apabila jumlah kerusi BN jauh lebih rendah dari yg diharapkan



4. BN Sabah terlalu yakin memenangi 26-27 kerusi. Lapuran pengundi putih pd awalnya begitu meyakinkan 27/41 kawasan melepasi sasaran stock putih.

5) Malangnya pada D Day tak sampai separuh yg diterjemah kpd "keluar" dan "undi" (GOTV)... ini paling rendah berbanding semua PRK sebelum ini. Menjelang pkl 3.00ptg hari mengundi hanya 7/41 melepasi garis kritikal. Ertinya jentera masih lemah atau data tidak tepat dan salah cula

6) Isu pertandingan "friendly" sesama sendiri yg berlaku ditulis byk pihak.Tak kurang tuduh menuduh. Pada pemerhatian saya ia bukan berpunca dari ppbm, malah umno dan ppbm tidak bertembung.Ia bermula bila PBS mahu byk kerusi dgn LAMBANG sendiri. Setelah masing masing tak beralah, berlakulah "free for all" dikebanyakan kerusi BBI (Bumiputera bukan Islam)

7) Tiga hari sebelum mengundi YAB PM dlm satu mesyuarat koordinasi cadangkan kompromi antara parti dgn cara TARIK SATU, DAPAT SATU melibatkan 8 kerusi, malangnya masing masing enggan beralah. Hasilnya hampir semuanya kalah di situ

8) Bung membuat satu pengakuan menarik bahawa calun calun muda dan baru kurang upaya menyaingi calun calun established.. ia suatu pengajaran yg boleh sama sama kaji.

9) Dari pemerhatian saya politik konfrontasional yg ujud dalaman Umno Sabah agak merugikan. Sekiranya politik rekonsiliasi di pakai, mungkin lebih byk kerusi boleh di menangi

10) Begitu juga percubaan mendapatkan byk kerusi utk bertanding tak semestinya untung. Yg lebih penting adalah kerusi yg di menangi, bukan yg ditandingi. BN bertanding 41, menang cuma 14. PN bertanding 27 tapi menang 17.

11) Keharmonian jentera antara BN dan PN juga bermasaalah di byk tempat. Byk bergerak dlm silo masing masing, baik pemimpin bawah, mau pun di atas.

12) Secara keseluruhan, UMNO DAN BN SABAH BERJAYA menumbangkan kjaan WARISAN tidak mudah. Tapi BUNG dan BN Sabah sudah berjaya melakukannya

13) Meskipun kecewa jumlah kerusi hanya 14, tidak seharusnya terlalu berpendirian negatif dan rasa gagal. Pada saya UMNO SABAH MENCAPAI KEJAYAAN YG BESAR... Dari tinggal hanya satu kerusi 2018, kini UMNO SABAH mempunyai 14 ADUN, bersama 1 jawatan TKM, 4 MENTERI, mungkin 5-6 TIMBALAN MENTERI, 2 ADUN DILANTIK, TIMBALAN SPEAKER DLL.

15) Kita harus percaya, kejayaan itu adalah hasil politik MUAFAKAT. Malah persengketaanlah yg telah menyebabkan kita kehilangan beberapa kerusi. GRS sepatutnya boleh memenangi 10 lagi kerusi.

Akhir kata usah kita lebarkan perpecahan yg amat didambakan musuh politik kita. Troopers mereka bergentayangan di alam siber dan menyamar kononnya mereka sbg grassroot Umno dan cuba melaga lagakan anggota BN MN PN.. Kerana kiranya itu mereka berjaya, maka berjayalah mereka menewaskan kita di PRU akan datang

BERMUAFAKATLAH, BERSATULAH KERANA ITULAH KEKUATAN KITA. Kelemahan kita, kita perbaiki bersama Insyaallah.

Bukit Damansara

1hb Oktober 2020

50 comments:

Anonymous said...

Muafakat dengan mereka yang benar dalam perjuangan wahai TS.
Jangan buat perjanjian dengan 'syaitan'
Kalau dah empuk di kerusi menteri memanglah seronok..
akar umbi dan rakyat makan hati.. apa macam TS?
Sudahlah TS.. undur lah.. dah lama dah. Politikus umno yg karat marat ni lah punca masalah.
bagilah pada org muda pulak dan org berpengalaman komited mcm DSN

Sekian, terima kasih

Anonymous said...

ako kopi pes dari laman otai reformasi

APA UNTUNGNYA MAHATHIR TUNJUK KEBODOHAN DAN HATI BUSUKNYA

Teori mata Anwar lebam: kena tumbuk atau kepala kena hantuk ke dinding? |

Mahathir kata, dia bebaskan Anwar, tapi Anwar lawan dia. Mahathir ni bukan orang bodoh tapi mengapa nampak macam bodoh? Sebab dendam peribadinya kepada Anwar menjadikan dia terpaksa berbuat bodoh.
Dia jadi PM pun atas sokongan siapa? Kalau Anwar tidak sokong, boleh dia jadi PM? Bila dia jadi PM, dia jalankan tugas sebagai PM untuk melakukan proses pengampunan diraja kepada Anwar itu atas kehendak Anwar atau kerana itu janji di dalam manifesto PH ? Atau dia memang baik hati bebaskan Anwar tanpa terikat dengan janji?

Jawaoan aku mudah ajer...kedua dua pemimpin utara ini jenis gila kuasa dan ke dua dua nya sentiasa bodoh piang. Walaun unta dan otai reformasi jer tak tahu menilai sampai mati.




Rakyat yang bijak bistari akan jawab mudah ajerrr



















Haaahhh tepokkkkkk...!!

Anonymous said...

Pi sabah. Dapatcovid. Bila menang. Baru put temco. Third wave is coming so dont blame rakyaat. MY and Kkm you are responsible period.

Nurliana Novi said...

Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman silahkan hubungi Bu Elina via email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda
Ada perusahaan palsu online lain yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

Anonymous said...

Akhirnya Pejuang LGBT Gay jadi PM Malaysia.... bila barua walaun dan otai memilih...


Hidup LGBT...!!

Hidup Pluralisma Murtad..!!

Hidup GAY...!!

Hidup Syiah...!!

Hidup COMANGO Gereja...!!


Sesungguhnya aku sudah beri peringatan....!!

Anonymous said...

Sikap buruk yg dilihat oleh ahli, penyokong dan pengundi umno kpd pemimpin umno.

Ketika dihumban ke jurang, dihina oleh musuh dimaki siang mlm, ahli penyokong pengundi angkat mereka naik ke tebing. Sokong mereka kembali berada dilunck.

Ketika berada dipuncak, pemimpin pulak akan mengherdik, membantah, menolak, memandang rendah nasihat dan teguran akar umbi dan penyokong partinya sendiri. Lebih parah memandang tinggi kehebatan musuh yg selama ini menjatuhkan parti dan dirinya sendiri.

Akar umbi di smash. Parti lawan tdk seolah tiada salah.

Kpd akar umbi padai pandai anda menilai dan memilih calun utk memimpin umno dlm PAU nanti.

Anonymous said...

Adakah aku terlepas pandang atau memang aku tdk pernah membaca annuar musa membalas kata kata hinaan ketua armada ke pemimpin umno dan umno khasnya.

Inilah punca dr segala kemarahan akar umbi dan penyokongnya. Memang dr dulu lagi akar umbi tdk setuju bergabung dgn bunga. Hinaan ketua armada meletupkan lagi sakit hati. Sekarang terbukti bkn selesaikan masalah sedia ada tetapi semakin tersimpul mati.

Kalau annuar musa boleh terima hinaan bkn aku. Aku berdiri teguh undi umno dan tdk akan menerima hinaan bunga.

Anonymous said...

Jika dulu LOKMAN ADAM di buang kononnya memecah rahsia mesyuarat. Yg dipecah tu lah titik mula apa yg kita tuai sekarang. Hinanya umno.

Kini akar umbi telah sampai puncak kemarahan. Kini akar umbi mau pemimpin jelaskan secara terperinci hala tuju umno. SEMUA DLM MESYUARAT TERTINGGI UMNO. Mcm mana nak jelas yg itu RAHSIA. Siapa pula akan kena pecat.
HAHAHAHAHA

Anonymous said...

YG DI ATAS PENERANGAN ANNUAR MUSA INI BKN RAHSIA PETINGGI UMNO KE. TAKDE KE ORG NAK USUL DIA DIPECAT. TANYA JER.

DULU SIAPA USUL LOKMAN DIPECAT. CUBA ANDA CARI. HAHAHAHA. PADAHAL JIKA KITA DGR KATA DR MULUT PEMIMPIN SEMUA BOLEH BERUNDING... MUAFAKAT KANNNN.

MENGAPA LOKMAN LANGSUNG DIPECAT. BOLEHKAN PECAT DR MT TETAPI TDK PERLU KELUAR DR UMNO. ORG LAIN LEBIH TERUK BOLEH PULAK ANDA BERJABAT TGN.

PADAHAL DIALAH SALAH SORANG BERJUANG DGN TEAM NAJIB UTK NAIKKAN UMNO KETIKA PEMIMPIN UMNO BYK YG MENYOROK DAN CABUT LARI. TDK MUSTAHIL YG MENYOROK TU SOKONG LOKMAN DIPECAT.

MEMANG DASAR TDK SDR DIRI. DR DULU SEBAHAGIAN PEMIMPIN DAH TUNJUK SIFAT MEMENTING DIRI DAN RAKUS.

MARI KITA BERFIKIR MENGAPA LOKMAN DIPECAT BILA KITA LIHAT PERKEMBANGAN TERKINI?

Anonymous said...

ANNUAR MUSA KATA HEARSAY.

PEMIMPIN UMNO, ZAHID DAN SEANGKATAN TAKDE TELOQ KE NAK JAWAB NI SEMUA. MENGALAHKAN PRESIDEN. JIKA LOKMAN DIKATAKAN MENGALAHKAN MT DAN PRESIDEN DGN MENGELUAR KENYATAAN. BAGAIMANA INI.

KPD ANNUAR MUSA,
VIDEO MIRIP SUARA MIDIN TU HEARSAY JUGA KE
DAN TERBARU VIDEO MIRIP SUARA MIDIN LAGI JUGA HEARSAY KE. JIKA KITA DGR DGN TELITI ADAKAH KITA BOLEH KATAKAN HEARSAY ADA RANCANGAN TERSEMBUNYI.

HEARSAY

Anonymous said...

Lawak pakar politik

Utk yg dihina, dinasihat ditegur dipujuk disembur dituduh dimaki dihina, mcm mcm utk yg dihina. Segala nas nas dan dalil dalil dikeluarkan utk menghalalkan kpd org yg dihina. Seolah olah utk memberitahu memang kau layak utk dihina.

Utk si penghina? Krik krik krik
Jln melenggang kahkahkah..
Terbalik dunia akhir zmn. Yg dihina, berdas das kena. Si penghina dipuja, layak bermuafakat.
Berguling aku weeiiiii...

Anonymous said...

Bertanding byk tak semesti untung. Yg untung kerusi menang. Betul. Itulah kebodohon melampau, kerusi/kawasan kubu kuat umno beri kat pihak lain. Apsal kau serah. Kerusi/kaw kubu kuat musuh kau pi ambil. Bangang.

Anonymous said...

Dahlah kubu kuat kau beri kat org. Jentera kau pun bertungkus lumus memenangkan pihak lain. Suruh undi lagi. Muafakat? Dah menang, baru jer menang, ramai belum balik dr sbh, pihak yg kau menangkan menghina kau. Eeeeiiii bodoh seronoknya terima penghinaan yaaa. MUAFAKAT?

Nak sebut nama parti kau pun geli dlm meraikan kemenangan. HAHAHAHA

Anonymous said...

ADAKAH BNR SEMUA KERUSI BERSATU MENANG DI PRN SBH ADALAH KERUSI KUBU KUAT UMNO YG DIBERI KE BERSATU ATAS NAMA MUAFAKAT?
Jika bnr adakah umno cerdik atau terlampau cerdik?

ADAKAH BETUL DIKATAKAN YG KERUSI BERSATU KALAH DI SBH ADALAH KERUSI CALUN PRO AZMIN?
Jika betul adakah bermakna bersatu mengharap akar umbi pihak lain atas nama muafakat?

Anonymous said...

Taupun keharmonian umno dan bersatu/pn byk masalah. Jd MUAFAKAT apa? Cukuplah perbodohkan akar umbi dgn kata muafakat. Tunggu apa lagi? Keluar segera dr pn/bersatu.

Anonymous said...

Bagi akar umbi, bersatu zmn madey = zmn midin. Ditambah lagi dgn kehadiran video mirip suara midin?

Anonymous said...

"Secara keseluruhan umno bn sbh berjaya menumbangkan warisan. Bung dan bn sbh dah berjaya."

Kah kah kah... dah berjaya angkat pihak lain. Dpt apa? Muafakat?

Tekanan jika tak angkat jiji?
Duit umno dibeku?

Episod bung mengamuk kat jiji , lu nak sorok mana? Semua org dah tau. Semua masuk berita. Kalau dah berjaya, adakah itu cara muafakat?

Tweet penghinaan?
Lantikan awal tempat apa?
Merai dgn gah tanpa sebut umno bn.
Marilah kita berdokah dokah kah kah kah.

Anonymous said...

ADAKAH MUAFAKAT HANYA KHAS UTK UMNO BN?
UMNO BN WAJIB TUNAI ATAS NAMA MUAFAKAT?

PARTI LAIN BEBAS BUAT APA SAJA?
PARTI LAIN BOLEH MUNGKIR JANJI?

Anonymous said...

UTK ANNUAR MUSA..

KAMI BKN GENTAYANGAN...
KAMI BKN PIHAK MUSUH...
KAMI BERADA DI BLOG NI DR DULU DR UMNO TUMBANG DR PEMIMPIN UMNO MENDIAMKAN DIRI DR PEMIMPIN UMNO MENYOROKKAN DIRI..
WALAU PUN KAMI TIADA NILAI DI MATA ANDA
KAMI MEMAINKAN PERANAN KAMI UTK ANGKAT UMNO KEMBALI DIBLOG INI...

KAMI DIHINA DIMAKI DIFITNAH, KAMI TERUS PERTAHAN UMNO HINGGA PH 22 BLN TUMBANG, ANDA SEMUA NAIK KEMBALI.

YG MENYAMAR, PEMIMPIN MENGAKU SETIA KE UMNO TETAPI BERKIBLAT KE BERSATU?
BELAKANG JUMPA PIHAK MUSUH SUSUN STRATEGI MENJATUH UMNO/PEMIMPIN?

DI BLOG TAKDE PENYAMAR. BERLAWAN DGN PRO PH. MINAH TAK MINAH SEMUA MUNCUL.

KAMI SEMUA PENGUNDI UMNO DR DULU.
KAMI TDK DIBYR SESEN UTK PERTAHAN UMNO DR DIHINA DIJATUHKAN PIHAK MUSUH.

Anonymous said...

INGAT PEMIMPIN UMNO!!!!!!

YG UNDI UMNO BKN HANYA AKAR UMBI UMNO.
BKN AHLI UMNO BERDAFTAR SAHAJA.
YG UNDI UMNO BKN HANYA KELUARGA ANDA.

YG PERTAHANKAN UMNO DR MUSUH BKN AKAR UMBI UMNO BERDAFTAR SAHAJA.
YG BERLAWAN DGN MUSUH UMNO DI ALAM MAYA BKN AHLI UMNO BERDAFTAR SAHAJA.

HARAPKAN KELUARGA ANDA, UNDI TDK AKAN MEMENANGKAN ANDA WAHAI PEMIMPIN.

Anonymous said...

Pernah anda semua lihat pemimpin parti lain menghentam ahli ahlinya?

Yg kita nampak mereka menggugurkan kes yg melibatkan pemimpin/ahli mereka?

BAGI SATU CTH AHLI BERSATU DULU DAN KINI, KESNYA DIHERET KE MAHKAMAH?

Anonymous said...

Komen biadap ketua armada bersatu kpd umno.

Pernah anda dgr/baca pemimpin bersatu menegur atau hentam ketua armada?
Apa kata muhyiddin?
Apa kata azmin?
Apa kata hamzah?
Adakah mereka berkata kata atau diam?
Org tua tua kata diam tu tandanya setuju?

Yg ada, pemimpin umno dipersalahkan. Umno yg salah?

Yg kita dgr "SUDAHLAH.. LIHAT KE DPN" "PENYATUAN UMMAH" "MUAFAKAT"....
MOVE MOVE MOVE FOR..... Kahkahkah

Anonymous said...

"Yg penting warisan kalah" kata nuar musa.

Ya ke... jika bnr gambar yg viral, aku tengok selamba je pie bedal naik jet pi semenanjung. Katanya mesra berjumpa dgn midin? Laaa.... pemimpin umno diperbodoh atau rakyat di dibodohkan?

Anonymous said...

Pjg lebar tulisan annuar musa. Tapi takde sentuh pasal...

Komen biadap ketua armada, punca umno marah.

Tekanan dr hamzah jika umno sbh/umno tdk setuju dgn lantikan bersatu? Duit umno dibekukan?

Kini, duit umno dah lepas ke?
Hahhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Memaling sekejap dr meluat dunia politik...

DNA = DARAH = DNA

Kenapa kumpulan darah penting kita ketahui? Ia berkait dgn kehidupan kita. Dr sudut perkembangan kita dr kecil dan kesihatan ia amat penting.

Pastikan jenis darah kita dan kaji makanan yg sesuai utk darah kita. Memanglah ia bkn 100% bukti nyata saintifik/ilmiah tapi byk membantu tumbesaran kita dr kecil dan kesihatan hingga ke tua. Berusaha semaksima dr kecil. Berusaha utk mendpt anak anak pintar. Berusaha menjauhi penyakit. Berusaha tumbesaran sempurna utk anak anak.

Jgn hentam makan. Bkn hanya gula yg patut dihindar. Memang makanan itu halal tapi sesuaikah dgn darah kita? Allah/Islam telah mnyatakan makanlah yg bagus bagimu. Mungkin makanan itu bagus utk org lain tapi tdk utk kita. Kajilah.

Mengapa ada tumbesaran yg rendah dan tinggi? Ada ibubapa tinggi tapi anak rendah. Ada ibubapa rendah tapi anak tinggi. Begitu jua bagi kesihatan. Kita jaga pemakanan kita utk berusaha mendpt pembentukan darah terbaik. Dr darah baik, insyaAllah akan menghasil yg baik utk diri kita.

Kajilah agar ummat Islam dpt menjaga generasi dan melahirkan ummat yg bagus. Tdk semua kumpulan darah sesuai mkn ayam. Ada kumpulan darah jika boleh elakkan ayam. Ada sesuai mkn kambing hihihi mahalkan. Yahudi lebih mkn kambing kerana sesuai dgn darah mereka.

Berusaha nak anak sempurna, pemikiran/otak hingga tumbesaran berusahalah makanan yg di mkn sesuai dgn darah anak dr kecil. Susu ibu pasti bagus utk semua darah.

Utk mama hamil jagalah makanan anda.
Akhir sekali jgn lupa berdoa kpd Allah.

#jika hanya nak tau kumpulan darah murah jer di hosital swasta. Baru ni ada teman pi kpj dlm rm20.

Anonymous said...

MANUSIA ADA 2: JASAD/TUBUH DAN ROH

Anonymous said...

Sakit tubuh sakitlah roh.
Sakit roh sakitlah tubuh.
Ia melekat di darah daging kita.
Sbb tu selalu kita dgr org berkata jika ada sakit parah/sakaratul, lebih baik ia pergi jika itu lebih baik baginya dan tdk menyakitkannya.

Mati berpisahlah roh dan jasad/badan. Jika ada yg kena ilmu sihir rawatlah kedua dua. Begitu jua apa juga penyakit manusia. Jika tdk ia akan berulang ulang... baik muncul lagi, baik dtg lagi penyakit tu.

Kini roh ku sakit dgn dunia sewel politik hihihihihi.

Anonymous said...

Dlm seminggu ni aku tak sempat jengah unspinners. Aku jengah aku baca kes covid 19 makin cemas, abah seronok main golf. Geli geli ketiak ku bila baca. Ketawa sendiri part part akhir, akhirnya kahkahkah. Maafkan aku spontan terkeluar.

Dulu aku ada kata, zmn madey ph bukak tv je 1MDB dijd propaganda diulang ulang..hingga raykat hihihi percaya.. rakyat memilih... akhirnya yg kita lihat tinggi trx megah berdiri, tanah bandar malaysia hancus, ipp lektrik dll semua terbongkar. Sedih terbongkar selepas pru14. Sebelum tunduk dgn fitnah. Nasib 22 bln. Allah mendorong madey ambil keputusan letak jawatan. Alhamdulillah. Kalau kita lihat gayanya menyesal letak jawatan.

Kini bukak tv pasti COVID mengganti 1MDB.
Adakah covid dpt menutup kisah pemerintahan lama madey bersatu ph di mata rakyat?
Adakah covid dpt membuat rakyat melupakan zmn ph seperti gugur kes, jual aset, adib, pinjaman wang, fitnah, video seks, rasuah dll?

Anonymous said...

Ada org citer ada pak arab dtg malaysia terkejut dan rasa takut bila dgr ramai sungguh munafik. Hahahaha. Bercakap je sebut org tu munafik munafik kikiki.

Teman terang kat dia, di malaysia kita sebut munafik tu mcm sama istilah menipu bohong. Pukul rata munafik.

Bagi pak arab, munafik tu level tahap dewa menipu dan melibatkan agama. Negara kita ada tak tahap dewa? Cer tengok dlm al quran istilah diguna utk munafik cam mana?

Munafik... mengguna agama utk menipu. Kita selalu sebut menunggang agama. Selain dr tdk amanah berdusta tdk menepati. Agama jd topeng utk dirinya. Memperdayakan org lain dgn menggunakan agama.

Anonymous said...

HURU HARA SBB COVID.
BERMCM CERITA DISBB COVID.
BERMCM KISAH PENUTUPAN UNIVERSITI AWAM.

SIAPA PEMBESAR YG BAGI ARAHAN TUTUP?
IPT AWAM DPT ARAHAN SIAPA?
ADAKAH ARAHAN MKN?
SIAPA KETUA MKN?
KATANYA ADA KETIDAKSETUJUAN ANTARA IPT DAN MKN?
HURU HARA KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI UTK MENJWB DAN MEMOHON MAAF TAPI SUNYI SENYAP SEPI PANA MKN? ADAKAH AKU TERLEPAS PANDANG?
PONING DEH!!!!!!!!

Anonymous said...

Kenapa aku pelik? Dulu melibat semua, awam swasta. Kini hanya awam? Ipt swasta tak terdedah covid ke?

Anonymous said...

Bukak mata anda semua. Tdkkah anda merasa serangan bertubi tubi ditujukan kpd menteri umno? Dr satu menteri umno ke menteri umno lain? Baca apa yg tok mat ulas dan pesan kat kita. Mengecilkan kekuatan umno tanpa kita sdr? Untungkah umno atau rugi?

Anonymous said...

Madey letak jawatan, muhyidin naik. Konon antara ahli parlimen bkn parti. Alasan parti melayu, gabungan melayu bumiputera, muafakat kononnya? Bnrkah hanya nama ap atau bawak nama umno sekali? Kaji dr awal, menteri umno terawal kena serangan? HAHAHAHA
Sdr tak sdr, mau tak mau nama umno buruk. Baca dan fahamkan ulasan tok mat hassan. Bkn hanya dr serangan musuh nyata, musuh dlm selimut tapi juga mendpt serangan dr akar umbi dan penyokong umno sendiri. Dah pasti marah kerana akar umbi dr awal tdk setuju gabungan ini. Bila ini terjd apa lagi tumpah semua kemarahan akar umbi. Semakin kecilkan pandangan rakyat ke umno? Belum nampakkah pemimpin umno?

Anonymous said...

Apapun keputusan diputus dlm mesyuarat kabinet. Jika tak semua tapi sebahagian kebinet yg berkenaan akan mesyuarat bersama.

Kerajaan lock atas nasihat KKM dan MKN. Dipersetujui pm. Biasalah diumum yb ismail. Setuju tak setuju semua kena ikut.

IPT awam tutup atas nasihat siapa? MKN? KKM? Jika menteri tak setuju, terpaksa ikut kerana arahan? Lebih lebih lagi jika arahan dr pm? Mana boleh bantah. Saya yakin jika menteri/KPT tdk setuju, sudah pasti mereka memberi alasan. Tetapi jika alasan tdk diterima, mereka harus ikut, TUTUP IPT.

Rakyat harus tau siapa arah? Saat akhir lagi. Dah dtg dr kg. Yg jd mangsa kecaman rakyat, menteri KPT. Bawak nama UMNO sekali. Umno dikecam. ORG YG ARAH MANA, SILA NYATAKAN ALASAN MENGAPA?

Anonymous said...

Inilah yg dikata melemahkan kekuatan parti umno. Sdr tak sdr inilah kenyataan. Mau tak mau terpaksa hadap semua.

Mengapa melemah? Kita dr parti lain. Tapi bekerja di bawah boss parti lain. Walau kita tdk bersetuju dgn arahan tapi terpaksa akur. Jika arahan tdk sesuai dgn rakyat, kita jd mangsa kecaman dan nama baik parti akan tercalar. Ia melemahkan parti kerana dijdkan modal kempen.

Perkara ini semua telah berlaku di zmn ph. Beragam parti penuh kepala.

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.

Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.

Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com. Whatsapp Syarikat: +1 (304) 997-4034
E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

Anonymous said...

Masih ingat masa banjir bsr melanda dulu. Najib ketika itu berada di usa. Najib sekeluarga umno dimaki difitnah. Dijd bhn kempen pembangkang.

DIKATA RAMAI MATI? KEBULUR? TAKDE MAKANAN. MCM ZMN PERANG DAHSYATNYA. MCM DILANDA PERANG AKHIR ZMN. BERLEGAR CERITA DAN GAMBAR DI ALAM MAYA.

PELIK TAPI ANEH, CAM MANA TAKDE LEKTRIK BOLEH SEBAR BERITA TERKINI DI TEMPAT KEJADIAN. HEBAT POWER BATERI. SAMSUNG PUN MENANGIS.

RUPANYA POWER BATERI MENGANGKANG SEBAR BERITA FITNAH. BETUL BETUL CELAKA ORG NI.

Kini peristiwa yg sama berulang. Kecoh satu negara. Penutupan IPT awam. Dijd bhn politik.

Anonymous said...

Pembangkang ni jika kena kat dia melalak jgn dijd BHN ISU POLITIK. Semua tweet jgn jd bhn politik. Kena kat org lain, betul betul syok dijd bhn politik. Celaka sungguh.

Masa aku tgh krup krap kerepek aku ada terbaca ketua armada kesian kat menteri KPT aaaaaaahhhhh betul ke berita ni, siapa arah IPT tutup. Menteri ada kuasa? Kah kah kah

Apa tindakan lo dan bersatu, menteri bersatu? Aku tak lupa hinaan lo kat umno.

Anonymous said...

SATU PERSATU MENTERI/TIMBALAN UMNO KENA FITNAH/HENTAM/BELASAH. HUHUHU

MENGAPA HANYA UMNO?
MENGAPA TUMPUAN KE UMNO?
MENGAPA KES TERTUMPU KE UMNO?
MENGAPA TETIBA KES KE MUKA UMNO?
MENGAPA MENTERI UMNO/UMNO JE BERPERANG NAK JAWAB SEMUA ISU?
MANA MENTERI LAIN? SENYAP?
MANA PARTI MUAFAKAT/PN? KESIAN?
CAKAP LA SIKIT BUAT SYARAT?
KABINET BAWAH SIAPA?
PARTI MANA MENGUASAI KABINET?
SEMUA KEPUTUSAN/KEBIJAKAN TINDAKAN DIBAWAH KABINET DAN DIPERSETUJUI KABINET?

HAHAHHAHA

Kita kena bermuafakat demi rakyat dan negara.
Kahkahkah

Dlm parlimen dewan rakyat menteri/ap umno ke dpn bertekak melalak pertahan kerajaan terkini. Bagusssss.

Tindakan ipt dibuat berdsr keputusan MKN dan persetujuan kabinet ka?
KESIANNNNNNNN?

Anonymous said...

Berguling aku pi jengah twitter baca tweet sekalian alam hihihi...
Jari ni tunjuk sana, jari ni tunjuk sini... sana sini jdnya hihihi...
Lastttttt KKM disebut dlm hikayatnyaaaa... kasiannnnnn adanyaaaa....

Woooiiii makhluk sekian alam dr dulu semua org tau arahan dr MKN atas nasihat KKM. Tu org tdk pertikai. Kendalian disebut BARISAN KABINET adanyaaa. No 1 pm disebut makhluk alam sekalian adanya..

Apa yg berlaku yg kita nampak kecoh rakyat mempersalahkan menteri KPT dan IPT. Tetiba meletus bab gunung berapi dusssss. Dah dihentm mcm mcm, tambah fitnah lagi. Lintang pukang menteri nak berjawab dan selesaikan masalah. Di mana anda semua ketika menteri dihentam? Kenapa tdk tangkas menjawab dan memberi alasan atas sbb tindakan lock diambil? Adakah anda bersama sama menteri KPT selesaikan masalah ketika kecoh atau membiarkan begitu saja atau hanya tonton dr jauh? Kasian, simpati atau ketawa?

Adakah MUAFAKAT hanya sesuai digunapakai utk waktu mengundi sahaja?

Bkn hanya menteri, bahkan umno diheret. Tetapi arahan bkn dr umno? Pemimpinnya dr parti lain? Mungkinkah ada yg seronok melihat umno dihentam?

Apapun anda berkata tetapi rakyat memerhati.

Anonymous said...

ROTAN HAHAHAHA

Abah bersatu nak guna rotan tapi sebelum rotan org lain baik abah bersatu pi cari rotan bedal dulu diri sendiri sbb balik dr sabah pi acara lain. Betul atau salah?

Jika memang bnr suruh yg pi sbh beratur bedal tunjuk siaran langsung. Baru rakyat tak sakit hati. Ni yg bawah je asik dihukum.

Anonymous said...

Darah dna darah
Darah oksigen darah

Mcm mcm cara senaman ditunjuk utk tarik oksigen. Kena pulak covid ni. Pasti oksigen salah satu yg utama.

Anonymous said...

Pastikan darah kumpulan kita. Darah daging. Kita membesar dgn makan minum. Bkn saja bsr, mkn minum juga akan menentu tahap kesihatan kita. Utk tumbuh bagus, berusaha mkn yg sesuai utk darah kumpulan kita. Cuba elak yg tdk sesuai utk darah kita. Sekali sekala nak mkn boleh. Asal halal dan bersih. Namapun selera.

Anonymous said...

Dr kecil hingga bsr bermcm benda masuk dlm perut. Makanan ubat minuman semua berkumpul dlm bdn. Semua hadam. Kita tau pada toksik, racun atau bhn kimia yg jahat disimpin dlm bdn kita. Dah pasti dlm darah.

Bhn kotoran ini menumpuk dlm darah/bdn. Sikit jd byk. Dr kurang bahaya bertambah bahaya.

Anonymous said...

Kita sebut darah kotor. Darah beku. Itu semua toksik/kotoran dlm bdn. Kotoran dlm darah ini menghalang oksigen mengalir dgn sempurna. Tersekat.

Yg muda dah mengah semput. Bangun tido pening. Mudah pening sakit kepala. Kurang oksigen ke otak boleh akibat bemcm penyakit. Tekanan darah tinggi ada kaitan oksigen.

Cek darah ok tapi cpt semput, pening. Lain mcm bdn dibanding dulu. Tanda darah kotor dah mula byk. Punca nak dtg penyakit lain.

Anonymous said...

Sakit mkn ubat. Sakit pergi dan dtg. Ubat bhn kimia. Bertompok lagi dlm bdn. Ditambah lagi mkn ubat yg bebas dijual penuh sensasi. Mahal, duit abis, sakit dtg dan pergi. Kita mkn ubat tapi kita tak pernah ada usaha nak keluar darah kotor yg terkumpul sejak kecil. Semakin tua semakin byk. Sampai pekat tersumbat, beku. Akhirnya kita dgr kotoran dlm darah/toksik/virus dah merebak seluruh bdn. Tau tau ajelah kan akibatnya. Mana mungkin oksigen boleh mengalir dlm badan dgn bagus?
Darah dah byk kotor, oksigen kurang, dtg covid. Boleh bayangkan akibatnya? Kotoran lama bercampur dgn kotoran baru.

Anonymous said...

Maaf admin. Saya nak cerita darah. Sedih tengok keadaan sekarang. Akhir zmn penuh wabak.

ISLAM/NABI SAW dah ajar cara. Hanya kita pandang ringan. Bahkan buat tak tau je. Hanya tau mkn ubat. Ubat bkn bkn pulak tu di mknnya.

Wanita ada keluar haid. Tu sikit je. Sampai waktu putus haid. Lelaki tiada.

Anonymous said...

BEKAM BEKAM BEKAM

Jgn biarkan darak kotor berkumpul dlm bdn. Keluarkan ia dan bagi laluan oksigen 100% bkn kotoran yg mengalir akhirnya tersumbat mengakibat kerosakan organ.

NABI MUHAMMAD SAW DAH AJAR KITA. KITA TAK MAU IKUT.

Taukah anda jika dah berumuq 30 belum pernah keluar darah kotor/ bekam dikata risiko utk dpt penyakit berat amat bsr. La ni udara kotor, mkn apa saja dll. Gula berkilo mkn. Minum bergas. Sempurna lengkap.

Umur 50th perokok berat belum bekam perrgggg cantik darah berketul ketul mcm jelly hihihi gurau berlebih... itulah kenyataan. Tunduk sikit pening semput mengah tsk cukup oksigen.

Nak lawan penyakit. Dtg wabak. Payahlah. Mohon maaf ya kpd semua dan keluarga yg kena covid.

Anonymous said...

BAILOUT SEMUA ORG TAU.
BAILOUT DAN DANA JAMIN?

APA ITU DANA JAMIN?
ANDA PERNAH DGR?

APA BEZA ANTARA DANA JAMIN DGN BAIL
OUT? ATAU TIADA BEZA = SAMA?

MOGA ADA PAKAR MENGKAJI. JIKA BNR WUJUD, ADAKAH BAIK ATAU MERUGIKAN WANG RAKYAT/NEGARA?

Anonymous said...

Mungkin permulaan sistem perlaksanaan berbeza tetapi penghujungnya sama?

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget