KL CHRONICLE: Mustafa Shah : DAP tunjuk wajah rasis sebenar mereka

Saturday, August 22, 2020

Mustafa Shah : DAP tunjuk wajah rasis sebenar mereka



DAP akhirnya menunjukkan wajah rasis mereka apabila Pemuda Sarawak melakukan perbuatan biadab menampal tulisan Cina di beberapa papan tanda di bandar Kuching, semalam.

Jika sebelum ini DAP mendakwa mereka bukan rasis dan anti Melayu, hari ini terbukti pemimpin parti itu mengamalkan sikap diskriminasi apabila secara terangan menolak bahasa Melayu.


Lebih malang lagi, tegas Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Mustafa Shah Abdul Hamid, tindakan itu dilakukan ketika negara sedang berada dalam bulan kemerdekaan dan akan menyambut ulang tahun ke 63 pada 31 Ogos ini.

“Jadi, ke mana perginya nilai dan semangat patriotik pemimpin DAP apabila cuba mencabar kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan negara? Ini adalah satu tindakan biadab yang tidak boleh dimaafkan.

36 comments:

Anonymous said...

Dap? Lagi lagi lagi lagi lagi..

Tunggu apa lagi hukumlah. Buatlah tindakan segera. Ayuh sarawak. Buatlah mcm ketua polis jhr.

Kita semua jgn dok sembang mulut. Tindakan zero?

Anonymous said...

Berdegor degor kata azmin dan bersatu selamatkan negara?

Kah kah kah

Nasib baik 22bln je ph dulu. Berdiri megah dap disamping bersatu. Power dlm ph. Kini mahathir masih pertahan menteli telowong/dap?

Ada dgr muhyidin kutuk mahathir seperti dia lakukan ke najib/umno?

Anonymous said...

DULU DIA MENTERI KDN KINI PM?
BETUL ATAU SALAH?
TUNGGU APA LAGI?

Anonymous said...

KES ADIB?

SELAMATKAN NEGARA?

Anonymous said...

KES JO LO?

SELAMATKAN NEGARA?

Anonymous said...

KES SANDAKAN?

SELAMATKAN NEGARA?

Anonymous said...

Terlalu byk isu dizmn ph? Aku tak tau apalah yg special sgt bersatu ni hingga pemimpin umno hadap bnr. Ahli berebut keluar. Nak kerusi byk? Berebut kerusi dgn umno atau pas? Kerusi umno tergugat atau pas? Di terengganu kelantan pas mau ke beralah dgn umno?

Hanya umno perlu berkorban? Kerusi semakin sedikit? PAS + BERSATU DLM PN + PEJUANG + PH (mustahil atau tdk)

Yg pasti dap tetap berdiri teguh disamping mahathir. Muhyidin tetap tdk perlakukan mahathir seperti najib umno? Gulaikan umno dlm ceramah seluruh negara? Tdk lupa pru 14.

Anonymous said...

Selamatkan negara?
Selesaikan isu jual aset negara?
Isu jual harta org islam?
UMNO PAS dah lupa?
Dulu melalak?
Kini melalak bendera?
Melalak papan tanda?

Kuat undang undang la. Sesiapa yg mengubah atau menambah di papan tanda dihukum berat. Begitu jua bendera. Ni bawah kuasa siapa? KDN org bersatu. Pm bersatu. Apa lagi? Umno melalak? Org bersatu? Pemuda bersatu? Jgn asik kata di mulut. Meluat.

Anonymous said...

Dap biadap dap biadap?
Tapi ada org melayu melayu parti majoriti melayu bersekutu dgn dap? Bkn main puja dap. Hanya umno tdk pernah dan beberapa parti sabah sarawak. Jgn sesekali. Walaupun hanya di bawah byg byg dap dan mahathir.

Anonymous said...

Adakah aku tak terdgr? Tak terlihat? Atau tak tak tak tak?

Muhyidin, pemimpin bersatu menghentam mahathir, dap dan rakan sekutu dlm ph?
Kecuali dlm parlimen tu biasalah bersoal jawab dpn rakyat?

Aneh tapi nyata? Berbeza dgn umno. Adakah aku terlepas pandang terlepas dgr? Kelihatan seolah utk memperlihat umno dipandang serong?

Anonymous said...

JGN RUNSING. JGN RISAU. JGN SEDIH. JGN MARAH. JGN GERAM. JGN MENGAMUK. JGNNNNNNNNNN.

DAP MINTAK MAAF.

MAAF DAP DITERIMA.

TUTUP KES.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Kes lain pun selupa. Selupa semua. Nanti berjbt tgn. Hahhahhah

Anonymous said...

KATA YG PALING SYOK DIDGR.. "AKAN".

TINDAKAN TEGAS AKAN DIAMBIL.
AKAN BAWAK BALIK.
AKAN DISIASAT.
AKAN AKAN AKAN AKAN AKAN AKAN AKAN.

Kena kat org melayu bumiputera, pemimpin umno dusssssssss zuppppppppppp laju je dakwa tangkap? Ia kah? Betulkah Kahkahkah

Anonymous said...

Baru je masuk bersatu dah umum nak bukak ke bkn melayu. Aiikkk nama parti sila tukar. PRIBUMI?
Dahsyat azmin masuk je dah jd kanan? Bersuara hebat kalahkan org lama bersatu? Kanan menteri? Kanan pm? Kanan parti? Patutla boleh sound umno jika nak kerusi sila runding dulu kehkehkeh. Opocottttt umno penakut ke? Jgn lari sila ikut arahan.

Semua berkumpul bawah bersatu. Siapa tu? Bekas ph? Masuk MN? Apa beza bersatu dgn ph?

Dulu umno pas bertekak dgn ph. Kini berjabat tgn di bawah bersatu? Agak agaknya tian chua masuk tak?

Anonymous said...

Punyala byk kes guan eng. Baru sorang dr dap. Yg lain lain? Terbaru najib bongkar kes airport pp. Mak aiiiiii sana bilion sini bilion... tetap berdiri teguh disamping madey.

HOIIIII BILA NAK USUT TUNTAS SEMUA PENJUALAN ASET NEGARA/ORG ISLAM?

Kes sadik dipanggil sprm apa cerita? Tetap berdiri teguh disamping madey.

Anonymous said...

Dah dgr annuar musa berucap. Aku dgr 2 video dlm youtube.
Dgr dgn teliti dan paham betul betul.
Bila aku dgr aku bahagi beberapa fasa:

Fasa sebelum pru14.
Fasa selepas pru14.
Fasa berpecah ph, berebut pm dan mahathir letak jawatan.
Fasa muhyidin jd pm.
Fasa lantikan menteri kabinet.
Fasa azmin dan geng masuk bersatu.
Fasa terkini. Rebutan kerusi pru15? Kerusi umno?

Ceramah tu masuk dlm fasa mana? Adakah kerana bantahan keras akar umbi jd ucapan ni utk meredakan keadaan dan mengharap sokongan akar umbi?

Apa yg berlaku berpunca dr fasa pertama sebelum pru14. Lebih menyakitkan selepas fasa kedua selepas pru. Penghinaan bertubi tubi dilempar ke penyokong umno. Keluar dgn menghina umno memuja tun. Kini dlm ceramah sbb tun je?

Akar umbi pasti undi MN asal (umno pas). Bersatu?

Anonymous said...

Dap tak perlu ulas, semua tau perangainya dr dulu. Pelompat ni tau sdr waras, tun bersama dap, ph jd mengapa mereka lompat ke bersatu bersama tun? Bkn ke asal lompat utk membantu tun membykkan kerusi bersatu jd boleh bentuk kerajaan? Lantik tun pm. Kerajaan bersama dap.

Yg ni aku tergelak besor, sokong tun supaya nuor tak jd pm, 2 alam? Cari jln? Hebat umno pas ni cari jln bantu tun. Rasanya pada waktu yg sama tun asik belasah umno pas? Akar umbi ni berperang dgn pengikut tun. Ko cari jln. Mcm ada yg tak kena?

Ada lagi tak 2 alam yg lain?

Aku berharap ucapan itu bkn utk menghalalkan perbuatan/cara? Kerana rakyat/akar umbi perati dr awal. Seperti jln cerita tidak selari djn ucapan?

Maaf jika tersalah. Aku org bawah yg asik perati. Perati sakit hati.

Anonymous said...

Dr awal lagi akar umbi tdk setuju dgn bersatu? Kenapa? Sedia maklum sebelum pru 24 dan selepas?

Utk meraih sokongan akar umbi agar rancangan berjaya, apa yg dimomokkan? Buat live kat youtube, ceramah, perjumpaan demi perjumpan utk bagi penerangan.

KERAJAAN MELAYU (ISLAM) BUMIPUTERA?
KERAJAAN MELAYU BUMIPUTERA?
KERAJAAN MELAYU BUMIPUTERA?
KERAJAAN DI MONOPOLI MELAYU BUMIPUTERA?
UTK MENJAGA HAK MELAYU BUMIPUERA DLM PARLIMEN?

KENAPA DIMOMOK DGN KATA MELAYU BUMIPUTERA?
UMNO PAS PASTI MAJORITI.
BERSATU=PRIBUMI

TERBARU: BERLAKU PERUBAHAN DLM BERSATU?
NAK DIMOMOKKAN APA PULA SELEPAS INI?

Anonymous said...

Kumpulan melompat/muhyidin ni dah bergolak dlm umno sebelum pru14 sehingga keluarnya muhyidin dr umno. Kita tak akan lupa disaat akhir beliau dlm persidangan agung umno terakhirnya. Kecoh kan? Dgn muka selamba seolah telah kembali bersama umno dan mendpt tepukan? Ketika itu gembiranya hati umno ingatkan dlm umno dah kembali seperti asal. Apa yg mereka tdk cakap pasal umno selepas keluar?

Sampai ada yg berkata puak ni pengkhianat? Rahsia bocor melalui apa dan siapa ke pihak lawan? Jika nak diungkit mereka semua sdr dan waras buat keputusan utk melompat.

Ada yg kata dia dipecat? Dipecat tentu bersbb. Ada penilaian dan mesyuarat bersama sebelum dipecat. Begitu jua muhyidin keluarkan/pecat tun dan geng dr bersatu? Bersbbkan? Dikata pengkhianat? Jika muhyidin boleh lakukan mengapa umno tdk boleh. Tiada bezakan?

Majoriti yg melompat selepas menang pru 14. Menang atas tiket umno dan sokongan akar umbi pro umno. Adakah mereka sdr jika keluar sebelum pru dah tentu kalah? MEREKA WARAS? Keluar je penuh dgn sbb musabab yg menyalahkan umno?

Kini sbb musabab itu hilang? Sbb hanya tun? Aku tetap ada keraguan?

Anonymous said...

Tak mustahil sampai satu ketika mereka akan cari dan buat satu isu utk memusingkan alasan terdahulu mengapa mereka bersetuju bergabung dlm kelompok itu bagi menghalalkan perbuatan hingga penyokong terpedaya dan ikut kem mereka?

Sama seperti dulu? Guna isu duit derma pak arab? 1MDB? UMNO sudah terpesong tiada berada dilandasan bnr? Kes pembunuhan? Negara bankrap? Hancur? Kerajaan zalim. Rakyat sengsara? DLL. Bawak sekali rakyat utk undi ph.

Cerita berulang?

Anonymous said...

Dulu pas berada dlm kumpulan dap pkr. Pas keluar. Kini azmin nak bawak org sama dlm pkr masuk bersatu? Kehkehkeh..Amacam pas? Pas pembuat keputusan atau pengikut?

Anonymous said...

Kalau kita dgr ucapan annuar, umno dan pas berusaha gigih membantu bersatu. Bersatu/azmin buat plan? Relax bersatu dpt jd pm monopoli kabinet?

Babonn said...

Orang serawak
Konek letak kt mne???
X de konek ker

Babonn said...

Ke bnyk puki je sane

Anonymous said...

Kita dicanang persetujuan bersama bersatu antara ahli parlimen bkn parti. Bila dgr dan tugas setiausaha parti berjumpa dan memujuk ap dah melibatkan keseluruhan parti. Tapi dihebah ke bawah hanya antara ap, jd mengapa melibat/menjemput bersatu, terbentuk pulak pn/ bendera/logo. Berpusing pusing.

Kata utk melebarkan. Tapi jika kita dgr rasanya dah lama plan. Walhal yg bawah pro umno di beritahu hanya melibatkan ap. Pi baca balik kata kata zahid/pemimpin umno dan pas dlm twitter? Kaji dr awal dan banding dgn ucapan annuar. Sama atau beza? Memutar?

Kerajaan melayu bumiputera.
Kuatkan parti berasas melayu bumiputera.
Kuatkan parti majoriti beragama islam.
Hanya melibat ahli parlimen
Hanya sehigga pru 15.
Utk membentuk kerajaan sementara sehingga pru 15 kerana kerajaan ph porak peranda.
Selepas pru15 hanya MN (umno bn pas).

Anonymous said...

Jika semua parti dlm ph sokong mahathir pm. Nuor brahim tak melalak nak jd pm. Bersatu power dpn tabir dlm ph, dap power di belakang tabir ph. Agak agaknya muhyidin azmin dll berada di mana? UMNO BN di mana? PAS? UMNO BN PAS=MN.

Anonymous said...

Lihat persamaan...

Madey asik salahkan org lain. Bkn saya suruh, sipolan yg bla bla... bkn saya tangkap, polis bla bla bla.. pung pang pung pang...dlm kes tertentu tunjuk kat org dah meninggal? Semua salah org lain. Semua dlm umno tak betul.

Bersatu/azmin join MN... negara teruk salahkan siapa? Tunjuk kesiapa? Mahathir guan eng atau dap?

Kita tau semua dlm ph teruk.

Azmin: nasib baik ph dah jatuh. Kalau tak zmn covid asik takde duit. Guan eng kata takde duit.
Sengsara rakyat kannnn.

Dia sendiri dlm ph kabinet ph. Tunjuk kat guan eng, dia tak salah seperti mahathir tunjuk kat umno padahal dia 22thn jd pm. Dia tak sebut mahathir padahal pm zmn ph.

Begitu jua azmin, sama ngan muhyidin tak mengutuk/menyalahkan mahathir. Dgr dr mulut mereka sendiri? Tak salahkan mahathir padahal dia pm. Begitu jua menteri bersatu yg lain. Pernah dgr? Yg kita dgr dr mulut annuar dlm ucapan terbarunya bkn azmin/muhyidin.

Mb perak: nak tumbuk org yg mengata madey? (Terlepas cakap)
HAHAHAHAHA buat apa masih duk dlm bersatu pi la masuk pejuang. Lihat sentiasa bersama azmin? Bkn ke dia juga cakap nak angkat azmin org kanan bersatu/muhyidin?

ANAK DIDIK?
ANAK ASUH?

Anonymous said...

Seronok aku ulang ulang dgr ceramah azmin mengutuk zmn sendiri. Sesi bercakap dgn cermin.
Jika covid zmn ph. Ramai mati bkn kerana covid. Kerana apo? Takde kerja takde duit ka? Sapo pegang duit? Eng ka? Dap ka? Nak bagi tau korang tak bersalah la? Jd boneka ka?

Jual aset negara cam mana? Sorang atau berjamaah? Tak kan dok kalut yg lain yg ni diam? Hang semua dok kalut 2.6b, haaa tudia eng didakwa berbilion bilion kalah duit arab derma yaa?

Dah masuk MN PN boleh kaaaa umno pas dakwa salah laku org bersatu? Atau dok diam pekak badak? Kalut org lain biar org lain busuk anda bersih? Tanya jaa jgn marah.

Anonymous said...

Satu satu. Apahal pulak ni? Apa cerita mb terengganu ni? Nak tau lanjut baca dlm unspinner.

Cam mana boleh pecah cerita? Duk diam mungkin ingat lepas, tetiba ada yg pecah pulak. Mak aiiii busuk lagi nama pas. Dah tu tersangkut dgn kroni madey pulak. Apa pun kita dgr maklumbalas terengganu dulu.

Begitu juga kes tak duk diam kat rumah. Baru balik turki jln jln lagi kat malaysia. Kata dah dpt kelulusan pm. Org lain tak tau tetiba teresa tauuuu berbunyi dlm parlimen.

Anonymous said...

Baik najib muhyiddin atau anwar tak boleh kukuhkan kedaulatan kita kata dr M.

Tak sempat aku nak berdokah aku dah terpelanting kah kah kah.

Anonymous said...

BOBOIIIIII
BOBOIIIIII mana hanggggg....
ni ke yg boleh kukuh daulat. Hahhhhhhhhhhhh

Babonn said...

Ph babiiiiiiii
Dap anjirr bodoh
Pan parti jual pantat
Pkr jual jubo
Babi punye phhhh

Nurliana Novi said...

Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman agar dapat menghubungi Ibu Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda

Ada perusahaan palsu online lainnya yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
INI CERITAKU

Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI KU
NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
Nama Saya: MURNI SANTI
Email Saya: murnisanti55@gmail.com

Unknown said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

Anonymous said...

DATUK YIP KUM FOOK will suffer for creating the sin of Buddhist teaching, that heavy sin causes the agent to be reborn in hell immediately after death. There are five such sins: killing one's mother, killing one's father, killing an arahant (saint), injuring the body of a Buddha, and causing disunity in the Buddhist community

Now he has no friends because many people know that he has done bad things to people, his friends run away from him, later he will be alone, he has a lot of money but it is useless because he has no friends, it is a pity

SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, was very popular before he (DATUK YIP KUM FOOK) became the committee because many people supported our Master (head monk), our Master is from Kelantan, he is also BUMIPUTERA, he can speak Malay is very good, it's very sad for our people

When our master opened SAMNAK SAMBODHI in Taman Ehsan (1989), at that time, we were very happy and we hope that this temple will be successful in the future; we hope that everyone remembers SAMNAK SAMBODHI before.

Sharing by Uncle Lim, Taman Ehsan, Kepong…

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget