KL CHRONICLE: Mohamed Nizham : UMNO cadangkan Gencatan Politik demi rakyat, DAP pula nampaknya masih mahu bermain politik @howardlee_my @WanAgyl

Tuesday, June 9, 2020

Mohamed Nizham : UMNO cadangkan Gencatan Politik demi rakyat, DAP pula nampaknya masih mahu bermain politik @howardlee_my @WanAgyl


Saya merujuk kepada kenyataan Ketua Pemuda DAP (Dapsy) yang menuduh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia munafik dan meminta beliau bermuhasabah diri. 

1. Pertama sekali saya ingin menyatakan pendirian Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan yang menyokong penuh saranan KPUM untuk gencatan politik dilakukan oleh kesemua parti- parti politik. 

2. Ini kerana negara berhadapan dengan cabaran yang amat hebat dengan serangan pandemik COVID-19 yang seterusnya membawa kepada keadaan ekonomi yang mencabar. Rakyat kini perlukan sebuah kerajaan yang stabil dan fokus untuk menyelesaikan masalah rakyat. 


3. Pelbagai isu sosio-ekonomi rakyat yang perlu diberi perhatian penuh oleh kerajaan Perikatan Nasional seperti kebolehupayaan perniagaan untuk terus beroperasi, memastikan peluang pekerjaan dapat diwujudkan dan ekonomi negara dapat berkembang baik. 

4. Situasi yang lebih mencabar menanti kita selepas tempoh Perintah Kawalan Pergerakkan Pemulihan (PKPP) berakhir dan semua parti politik seharusnya perlu mempunyai aspirasi yang sama iaitu, memperkukuhkan kedudukan ekonomi negara dan memastikan kesejahteraan rakyat terjaga. Bukannya asyik menjual nama rakyat kononnya PH yang perlu menjadi kerajaan. Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agong telah memperkenan Perikatan Nasional sebagai kerajaan. Cukuplah drama politik yang seperti tiada kesudahan ini.

5. Kita juga sedia maklum akan keruntuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) adalah disebabkan oleh mereka sendiri. Jika tiada angin masakan pokok bergoyang. Akhirnya kerajaan PH hanya mampu bertahan selama 22 bulan sahaja. Yang perlu bermuhasabah adalah YB Howard Lee. Muhasabah diri dan fikirkan di mana silap DAP yang menyebabkan kejatuhan PH. Jangan perasan seperti DAP itu terlalu sempurna dan tidak mempunyai cacat celannya yang menyumbang kepada kegagalan PH.

6. Tiada sesiapa dari UMNO yang memaksa Tun Mahathir untuk meletak jawatan sekaligus membubarkan kerajaan pimpinan beliau. UMNO bukan ahli Majlis Presiden Pakatan Harapan. Disebabkan isu politik dalaman yang tidak berkesudahan akhirnya rakyat menjadi mangsa. Cukuplah berpolitik, negara sedang dalam krisis. Kami bukan kata berhenti berpolitik selama-lamanya, hanya gencatan sementara.

7. Mandat rakyat diberikan melalui setiap kerusi Parlimen. Kini PPBM tidak lagi mahu bersama DAP. Itu bukan keputusan UMNO tetapi atas sebab-sebab yang DAP dan parti-parti komponen PH sahaja yang tau. Perikatan Nasional yang merupakan kerjasama di antara ahli-ahli parliamen UMNO (BN), PAS dan PPBM kini sedang berusaha membawa kestabilan negara. Peluang telah diberikan kepada PH dan DAP, tetapi mereka gagal untuk mempertahankan pentadbirannya bukan disebabkan oleh orang lain tetapi disebabkan oleh PH dan DAP sendiri. Jangan jadi seperti anak kecil yang kuat merengek, jalankan tanggungjawab sebagai pembangkang berwibawa.

8. Fokus kita semua adalah untuk membina semula negara kesan daripada Covid-19. Letak dulu permainan politik dan dahulukan rakyat. Fikirkan hal penderitaan rakyat yang lebih penting daripada agenda politik DAP. Muhasabah ini untuk kita semua lakukan demi kepentingan rakyat. Gencatan politik adalah untuk rakyat dan DAP perlu berhenti menunding jari menyalahkan UMNO dan mula meletakkan kepentingan rakyat melebihi kepentingan parti mereka.

Mohamed Nizham Abdullah Hamidi.

7 comments:

Anonymous said...

For Malay people and especially to Walaun Unta in PH plus lu fikir lah sendiri

Who will get more ' untung' DAP, PKR, Bersatu PAN , Melayu or Cina..!?

Tepok sebelum baca

Who is arrange Mahathir will make way for Anwar to become PM9 if Mukhriz is made the DPM - DAP saya ulangg.. !! DAP

Whom is the brokering Peace Treaty Between Mahathir And Anwar With Mukhriz As The Offering..!? DAP... saya ulangggg Yes DAP..!!

Who feels Mahathir does not really want to come back as Prime Minister for the third time. - the answer is DAP

The question is 'Who are all behind this scene..!? - DAP

Who is really wants is to perpetuate atok dynasty and protect his family by ensuring that Mukhriz will become PM9 or PM10 - DAP

Who is behind this scene ensuring it..!? DAP

Who is blackmail the Mahathir’s family may be in danger once he is gone, which may not be that too far into the future. - DAP

Who is behind the scene to warned his legacy in danger.!? DAP

Why his legacy threaten in danger who sing this song..? DAP because DAP wants atok become his obedient slave ( bacol) like 'lembu cucuk hidung'

Who use this two useless Melayu legacy and "whose behind the scene..!? DAP

Who will get the benefit behind this all scene. Malay or Chinese DAP..!? Yes of course DAP

To all walaun unta in Bersatu, PKR, PAN lu ada mata lu tengok, lu ada otak haah lu fikir la sendiri..!!! Sapa huntung..? DAP

Who wants orang melayu menang sorak kampung tergadai.!? - DAP

Who is the power brooker between this useless legacy and make Malay fighting again..!? - DAP

Who is the puppet master between this two useless legacy - DAP

Haaah walaun unta sekeliannn.. Bring it on

DAP knows that Pakatan Harapan’s hope of getting back into power is ZERO as long as the power-struggle between Tun Dr Mahathir Mohamad and Anwar Ibrahim does not end.

This two useless legacy is only Malay slaves of his master DAP

At last siapa yang untung..!? DAP

Saya ulang..!!

TEPOKKkkkk..!!!

Anonymous said...

org2 Pakatan Hancing bukan pandai pun.. semuanya bangang.. memang sesuai jadi pembangkang selama-lamanya! 😁🤣🤣

Anonymous said...

kutty mak.... kikikikiki

Anonymous said...

Soo lepas ni....!!

Kasi taji cukup cukup orang tua tu ... cukup cukup la atok bodohhh. !! Walaun kata atok ni fikiran nya one step ahead dari fikoran orang Melayu...

Banyak la cekadak kau walaun unta.. fikiran atok mme superb one step ahead untuk membelit, menipu, memfitnah dengan lidah bercabang nya...

Jangan kesian kesian dah dng orang tua celaka.. klu nak fuck kasi fak kaw kaw orang tua tu..

Saya ulang..!!

Anonymous said...

SAYA ULANG!
KAMI ADA 107 KERUSI TANPA MEJA... KIKIKIKIKI 😁🤣

Anonymous said...

Fuyooooo...

Matdey Kutty nak tubuh parti baru...

Parti AAD= Parti Anak Anak Daddykasi...kiewkiewkiew...

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
INI IALAH CERITA SAYA

Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah besar wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapat pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
Nama Saya: MURNI SANTI
E-mel Saya: murnisanti55@gmail.com

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget