KL CHRONICLE: Datuk Aziz Kaprawi : AHLI PARLIMEN SRI GADING PENTINGKAN POLITIK PARTI BERBANDING RAKYAT.

Friday, June 5, 2020

Datuk Aziz Kaprawi : AHLI PARLIMEN SRI GADING PENTINGKAN POLITIK PARTI BERBANDING RAKYAT.


1. Saya ingin menzahirkan rasa kecewa terhadap keputusan Ahli Parlimen Sri Gading, YB Datuk Dr. Shahruddin Md Salleh untuk meletakkan jawatan sebagai Timbalan Menteri Kerja Raya semalam.

2. Kenyataan beliau yang meletakkan jawatan kerana mementingkan rakyat Sri Gading adalah terlalu dangkal kerana sudah tentu dengan berjawatan timbalan menteri, beliau mempunyai kedudukan yang lebih baik untuk membantu rakyat berbanding ahli parlimen biasa.


3. Apa yang nyata di mata rakyat adalah Dr. Shahruddin telah meletakkan kepentingan politik lebih jauh ke hadapan berbanding kepentingan rakyat.

4. Bukan setakat itu sahaja, Dr. Shahruddin juga telah membuat keputusan ini tatkala Kerajaan di bawah kepimpinan YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin ini sedang bertungkus-lumus sedaya upaya melawan wabak COVID19 sekaligus menghidupkan ekonomi kembali.

6. Ini jelas memperlihatkan bahawa Dr. Shahruddin langsung tidak berminat dan berhasrat untuk bersama-sama kepimpinan negara dan seluruh warga kerja kerajaan untuk memulihkan negara tetapi mementingkan survival politik partinya sendiri sahaja. 

7. Keputusan meletakkan jawatan tetapi masih berada bersama Kerajaan PN juga menunjukkan Dr. Shaharuddin mahu menimbulkan kekecohan dan ingin mengheret negara dan rakyat ke kancah krisis politik sekali lagi.

8. Sekiranya benar Dr. Shahruddin mementingkan mandat rakyat Sri Gading yang diterima pada  PRU yang lepas, saya ingin mencabar beliau untuk memperbaharui mandat tersebut dengan melepaskan kerusi Parlimen Sri Gading. Hanya dengan kaedah ini barulah rakyat akan percaya bahawa keputusan meletakkan jawatan ini demi kepentingan rakyat dan bukan bermain politik.

Ab Aziz Kaprawi
Rakyat Sri Gading

https://www.facebook.com/708746809179782/posts/2908433669211074/

9 comments:

Anonymous said...

Kita mulakan hari baharu dan hidup baru tanpa manusia durjana bernama Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang lagi.

BEERAMBOSS SEMUA KAMI TAK PERLU KAU LAGI
SETENGAH ABAD MENIPU MEMBOHONG FITNAH TAK HENTI
BERAMBOS RASIS, PLURALIS ANAK COMANGO DAN KRONI
CUKUPLAH SUDAH RAKYAT DAH MELUAT LIHAT HIPOKRIT INI

Dengan tiada lagi muka muka haramjadah super rasis, sang pembohong dan pemfitnah lidah bercabang nama Malaysia Baru berlayar megah disamudera angkasa

PADA 28 Februari lalu, lebih kurang jam 11 pagi rencana bertajuk Melayu Tertipu Lagi dengan membuat beberapa kesimpulan antaranya:

Orang yang menggagalkan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) ialah Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam peristiwa ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sama-sama tidak boleh dipercayai.

ALANGKAH INDAH NYA HARI YANG MENDATANG
DI BOMI BERTUAH TUMPAH DARAHKU MALAYSIA
HARI YANG CEMERLANG DI BOMI MALAYSIA GEMILANG
BILA ALJUB KUTY MAMAK TOKONG BERAMBOS SEMUA

Diharapkan peristiwa ini akan menyingkirkan kedua-dua mereka daripada arena politik negara. Singkir dan berambos..!!

CUKUP CUKUP LAH SUDAH DRAMA HODOH SI TUA RENTA
KEPALA PEMBOHONG MARUAH AKIDAH NYARIS TERGADAI
GUD BYE PLURALISMA MURTAD SYIAH COMANGO YG DIJAJA
LEGA RASANYA MALAYSIA GEMILANG DARI RIBUT DAN BADAI

Berambos berambosss dan beramboss..!!

Anonymous said...

tak tau nak cakap apa about atok...tak padan dgn usia yg lanjut tapi ego yg tinggi..

Anonymous said...

psstt..!! ako kopi pes bulat bulat dari blog laman reformasi.. baru nak belajar berjinak jinak jadi batu api..kah kah kah..haahh tepokk..!!

TUN M TIDAK PERLU MERINTIH LAGI...KAMI DAH BOSAN !!

(Kah kah kah baru nak belajar camner nak jadi lidah bercabang sambil membatu api.... rupa rupa nya seronok jugak jadi lidah bercabang sambil membatu api dn adu domba nih..!! kah kan kah... belajar jadi batu api dari Atok kau... kah kah kah kahhh... suma ni aku kopi pes dari blogger laman reformasi..kah kah kah..)

Anwar tetap cool, terus seperti biasa sbb dia dah biasa ditekan dan susah. Tun yg kelihatan tidak tentu arah, tambah pulak ramai anak2 buah dia disiasat oleh SPRM. Tun risau SPRM tidak berlaku adil terhadap anak2 buah dia.

Aku nak ingatkan Tun, bukan saja budak2 kamu akan terlibat dan ditekan, kamu dan anak2 kamu juga akan kena nanti. Ramai dalam puak parti kleptokrasi tu amat berdendam kpd kamu. Apa yang patut kamu buat?

Satu cara saja iaitu berusaha kembalikan semula kerajaan mandat rakyat dulu. Beri sokongan kpd Anwar untuk menjadi PM seperti yang kamu pernah janjikan. Jika tidak, kamu tak perlu minta simpati dari sesiapa nanti jika tiba masanya kamu akan menjadi mangsa mereka. Buat Anwar, dia sudah bersedia sejak puluhan tahun dulu untuk ditekan, diaibkan, dipukul mahupun dipenjarakan. Adakah Tun mampu lalui seperti Anwar?

Rakyat dah bosan dengan putar belit Tun. Semakin Tun mengadu tentang nasib dirinya dan bagaimana partinya menganiayai beliau, semakin rakyat meluat untuk mendengarnya kerana Tun tidak pernah sedar dan insaf.

WFAUZDIN NS

(tahniah penulis WfNs nih tulisan padat dah boleh membatu apikan dan laga lagakan walaun Bang Non dan walaun unta Tun... kah kah kahh..kah kah.. sesudah membatu apikan depa semua kita kasi tepokkk sambil makan pop corn...

jangan salah kan kami jadi batu api pula, salahkan atok yang mengajar rakyat Malaysia selama 22 tahun 22 bolan membatu api seluruh rakyat Malaysia selama ini.. kah kah kah..lepas ni cari bahan batu apikan DAP dan MCA)

hahhhh tepokkkk..!!! bukan salah saya yyaa.. salahkan atok kau

Anonymous said...

Ini adlh bukti org yg berpelajaran tinggi tak semestinya cerdik...

Anonymous said...

Bossku Ini baru anak jantan.. bukan bacol..!!

Wartawan telah bertanya kepada Ketua Pendakwaraya lantikan Tommy Thomas, si Sithambaram tentang apa pengalamannya menyoal balas DSN di mahkamah.
Sithambaram kata, walaupun DSN adalah mantan PM, sungguhpun beliau dihormati, namun DSN tidak diberi keringanan oleh pasukan pendakwaan ketika sesi soal balas ketika DSN menjadi saksi.
Seterusnya Sithambaram mengatakan bahawa beliau mempunyai pengalaman amalan guaman selama 42 tahun.
Dan beliau telah menyoal balas DSN di kandang saksi selama hampir 11 hari dan ia satu pengalaman yang agak menakutkan.
Namun komen saya secara adilnya, sungguhpun ramai mungkin tidak sukakan komen ini, DSN adalah merupakan seorang saksi yang tidak berselindung atau memanipulasi kedudukannya dan beliau telah menjawab soalan-soalan saya sebaik yang beliau boleh.

Lepas ni tangkap Lim Guan Eng, Tun Taik Bang Non kita tengok dia brani jawab dlm mahkamah atau duk celah bontot peguam depa.... maha bacol..!!

Malu apa bossku...!! Bossku tidak bacol

Bring it on...

Anonymous said...

Si Batu Api DAP Chin Tong - Lu fikir la sendri

Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu bekerjasama melawan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tengok Chin Tong DAP - Baik punya batu api..

Pengarah Strategik DAP, Liew Chin Tong berkata, sekiranya kedua-dua pemimpin itu tidak bekerjasama, jumlah kerusi dimiliki Pakatan Harapan dan sekutunya (PH Plus) akan berpecah.

Tengok Si batu api Chin Tong nak jaga kepentingan sape yeopp ooii.. Kepentingan Melayu atau Cina DAP..

Ko orang bute lagi keww... cukup cukup lah jadi bahan batu api DAP..!!

Anonymous said...

DAP Mengaku Kerajaan PH Tumbang Kerana Tiada ‘Group WhatsApp’ Kata Najib..kah kah kah kah..!!

Dalam suspen menunggu keputusan mahkamah kes SRC dan 1 MDB bossku masih bole buat lawak lagi... kah kah.. kikiki..kah kah

Ahli Parlimen Pekan, sekali lagi mencuit hati netizen melalui sindiran tajam yang dilemparkan kepada pimpinan Pakatan Harapan (PH).

Najib melalui laman Facebooknya sebentar tadi berkata kerajaan pimpinan PH pasti tidak akan tumbang sekiranya mereka mempunyai kumpulan WhatsApp bagi membincangkan perkembangan politik tanahair.

“Akhirnya, DAP mengaku kerajaan PH tumbang kerana mereka tiada grup Whatsapp.

“Liew Chin Tong pakar perang saraf dan batu api melagakan lagakan pemimpin Melayu dari PH dan PN mendedahkan dalam temu bual dengan akhbar Kwong Wah Yit Poh bahawa mereka terlalu bergantung kepada Saifuddin Abdullah untuk komunikasi antara parti-parti PH.... kah kah kah kah..!!

“Oleh sebab Saifudin Abdullah dituduh sudah berpaling tadah maka komunikasi antara empat parti PH telah gagal sehingga mereka keliru empat hari...kikikikiki..!!

“Akibat keliru empat hari, kerajaan PH pun tumbang.

(Kan bossku dah berulang-kali pesan? Buat grup Whatsapp! Tapi korang tak mahu dengar),” sindir bossku.

Sepandai pandai Chin Tong membatu apikan dan melaga lagakan masyarakat melayu tanpa wassup grup membatu apikan orang melayu, adu domba tetap tak berkesan..

kah kah kah..!! haahh tepokkk..!!

kikikikiki..

Anonymous said...

Brown Flesh Vibrator says:

Semua pemimpin politik melayu memang siyaal dan poky mark tahap bulu jubo paling busuk, sebusuk ketiak bangla.

Sekor pon tak ada yang peduli kepentingan bangsa nasib dan masa de3pan org melayu. Ade Tanah habis dijual dan gadai. Tanah Simpanan Melayu semakin susut. Masa depan Melayu rasanya semua kena halau ke Pulau Bhasan Char pesisir Bangladesh yg Rohingya tak nak pergi.

Siyal punya kerajaan. Rohingya asyik lepas radar & mendarat. macam mana boley lepas masuk? berpuloh2 ribu warga china india masok tapi tak ade rekod keluar. berpuloh2 ribu ic palsu (asli) keluar. pendatang haram boley berniaga & control Lembah Kelang.

Ape semua ni? Pooky mark pemimpin ape buat? Nkorang suka tengok macai-macai & pengikut2 nkorang bergado sesame sendiri kononya korang berebut kuasa sedang macai /pengikot ni laa yang bakal kena sembelih hasil kebodohan sendiri sebab yang untung orang politik macam nkorang laa.

Macai/ pengkot pon satu hal. Bukan tak tau, bukan tak sedar, bukan tak Nampak tapi hati pedal nafsu maseh nak layan hal2 politik yang tak sudah bergado sesame sendiri, yang untong sape? ketua2 Melayu dok begado bertetak berparang sesame sendiri, macai pengikut bersorak, MCA diam2 yang ade 2 ekor kat parlimen bawak lari RM58 juta bagi kat TAR-UC. Sape cerdik sape bodok tahap lubang jubo burok?

memang siyal pemimpin & pengikut melayu nihh...

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
INI IALAH CERITA SAYA

Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah besar wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapat pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
Nama Saya: MURNI SANTI
E-mel Saya: murnisanti55@gmail.com

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget