KL CHRONICLE: JALIL PERLU PULANGKAN GAJI LUMAYAN DI PNB DAN ZETI PERLU LETAK JAWATAN

Thursday, June 18, 2020

JALIL PERLU PULANGKAN GAJI LUMAYAN DI PNB DAN ZETI PERLU LETAK JAWATAN


Lembaga Pengarah Permodalan Nasional Berhad (PNB) pada Isnin 15 Jun 2020 mengumumkan bahawa mereka telah menerima peletakan jawatan Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan, Jalil Rasheed.

Peletakan jawatan Jalil sudah dihidu sejak Sabtu lepas ketika akhbar The Edge melaporkan bahawa Jalil yang berusia 38 tahun itu mungkin diganti kerana "masalah" tertentu mengenai pelantikannya dalam PNB.


Antara masalah yang dibangkitkan adalah isu kelayakan akademik dan juga pengalaman bekerja Jalil Rasheed yang dikatakan mempunyai sedikit keraguan. 

Perkara ini tidak dijelaskan sepenuhnya dan masih menjadi tanda tanya apakah sebab sebenar Jalil Rasheed meletakkan jawatan. 

Eloklah Jalil meletak jawatan. Ini kerana, selagi isu latar belakang akademik serta pengalaman kerja Jalil Rasheed tidak diselesaikan, maruah PNB sebagai satu institusi yang dihormati akan tercalar. 

Malah, rakyat Malaysia terutamanya orang Bumiputera yang melabur didalam dana Amanah Saham Bumiputera (ASB) yang diuruskan PNB tidak mahu dana mereka diuruskan oleh PNB yang mempunyai seorang Chief Executive Officer (CEO) yang diragui kelayakan akademik serta pengalaman bekerjanya. 

Kita semua masih ingat “kejayaan” Jalil Rasheed menjadi CEO PNB. 

Antara "kejayaan" paling hebat beliau adalah ....

Baca lebih lanjut di:

https://www.facebook.com/407605752591041/posts/3517146124970306/?d=n

8 comments:

Anonymous said...

Anak cucu jadi CEO dengan Sijil Tipu jugak ke...!?

Bole kata lagi Melayu pemalas, melayu bodo, melayu manja melayu itu melayu ini...

anak cucu bangang bole jadi CEO...

hampeh sungguh... ni mme nak kena kasi kaw kaw kali ni..

pulang gaji kureng berbaloi ssgt pulangkan duit bailout baru beratus billion baru berbaloi... ingat sket itu duit rakyat...

Unknown said...

Wa
Tak tau

Unknown said...

Jaaaam

Anonymous said...

Kroni Atok ke ni? Nampak muka mcm sekapal je. Jangan marah, tanya je.. kikikiki ♫ ♪ 🤔😜

Anonymous said...

ape la..ni boleh merugikan org lain ni..hawau����

Anonymous said...

Kau nak hina, hina dia sorang. Jangan hina bangsa melayu.

Anonymous said...

Keturunan penipu

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
INI IALAH CERITA SAYA

Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah besar wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapat pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
Nama Saya: MURNI SANTI
E-mel Saya: murnisanti55@gmail.com

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget