KL CHRONICLE: Datuk Mohd @Razlanrafii : Calon Perdana Menteri PH, dua-dua tidak ada untung pada Rakyat

Thursday, June 18, 2020

Datuk Mohd @Razlanrafii : Calon Perdana Menteri PH, dua-dua tidak ada untung pada Rakyat



1. Parti chauvinist DAP telah mendedahkan bahawa wujud satu perbincangan di antara parti – parti di dalam Pakatan Harapan Plus (PHP) yang mencadangkan Tun Dr. Mahathir Mohamad (Tun M) sebagai calon Perdana Menteri dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai timbalannya.

2. Keputusan DAP dan sekutu mereka mencadangkan Tun M sebagai Perdana Menteri bukanlah satu perkara yang pelik. Jika kita lihat penulisan mantan Perdana Menteri kebelakangan ini, beliau tidak berhenti² memuji dan mempertahankan parti DAP. Tun M sedang bersungguh – sungguh membuktikan kepada DAP bahawa beliau akan mempertahankan DAP jika diserang oleh Perikatan Nasional. Sebagai balasan, DAP mencadangkan nama Tun M sebagai Perdana Menteri lagi. Umpamanya 'you scratch my back, I scratch your back', quid pro quo antara DAP dan Tun M. 


3. Namun cadangan ini masih tidak mendapat persetujuan Anwar Ibrahim dan PKR meskipun DAP, PAN, Tun M and the geng serta Warisan telah bersetuju dengan gandingan yang dicadangkan ini. PKR berpendapat sudah tiba masanya Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri dan bukan Tun M. 

4. Sebagai seorang ahli politik, sudah tentu Anwar Ibrahim tidak mahu diperdaya lagi setelah beberapa kali terkandas untuk menggapai cita-citanya. Dipecat, dipenjara serta dipermainkan dan akhirnya parti beliau menang pada PRU – 14 yang lalu namun amat menyedihkan apabila orang yang sama menggagalkan karier politik dan reputasinya pula menjadi Perdana Menteri lagi. 

5. Ibarat belum sempat menikmati kemahsyuran dan diangkat menjadi pengganti Tun M untuk kali kedua, tiba² Tun M meletakkan jawatan tanpa berbincang dengan mana – mana parti komponen PH terlebih dahulu. Perkara ini amat mendukacitakan banyak pihak. 

6. Hari ini keputusan DAP yang mahu Tun M menjadi Perdana Menteri buat kali ketiga tidak lain dan tidak bukan hanyalah sebagai wayang politik untuk menarik sokongan Melayu kepada PHP. DAP tahu parti PAN dan PKR sudah tidak berdaya lagi menarik sokongan orang Melayu dan atas sebab itu mereka masih mahu Tun M menjadi Perdana Menteri. Ini sesuai dengan strategi DAP yang mahu Melayu 'screw' Melayu seperti yang mereka lakukan sebelum ini. 

7. Meskipun ramai tahu DAP terlalu kemaruk kuasa tetapi janganlah sampai gadaikan prinsip dengan bersetuju akan cara jijik untuk 'memiliki' lebih ramai Ahli Parlimen dari Perikatan Nasional dengan cara tidak bermaruah. 

8. Sebelum ini Anwar Ibrahim telah menyatakan bahawa PHP hanya mempunyai seramai 107 Ahli Parlimen bersama mereka. Di mana pula asasnya PHP nak membentuk kerajaan Persekutuan dengan bilangan kerusi tidak menyebelahi mereka? 

9. DAP fokuslah untuk berkhidmat kepada rakyat dan bukan berpolitik sahaja sepanjang masa dengan meratib siapa bakal Perdana Menteri setiap hari. Rakyat sudah bosan dengan perbincangan sama ada Anwar Ibrahim atau Tun M bakal Perdana Menteri kerana ini tidak membawa sebarang keuntungan kepada rakyat. 

10. Jangan buang masa rakyat dengan kepentingan peribadi mahupun parti kamu. 

DATUK MOHD RAZLAN RAFII
Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia
Naib Ketua UMNO Bahagian Seputeh

14 comments:

XUMNO said...

Kadang2 pelik dan gelihati melihat gelagat Badut2 PH ini, seolah2 mereka tak sedar sedang diketawakan oleh rakyat tentang perangai kebudakan2. Mereka dianggap pemimpin2 politik berpengalaman dan veteran, tapi sejak hilang kuasa ini perangai mereka tak sudah2 jadi bahan ketawa dan lawak. Budak2 pun ada ketikanya berhenti bergaduh bila letih, tapi pemimpin2 PH yang dah tua2 ini macam tak reti bila nak berhenti berebut jawatan PM yang seluruh penduduk negara ini tahu mereka tak akan dapat dan angan2 mereka tak akan menjadi nyata. Yang lebih menghairankan, dua2 pemimpin tua, Mahadhir dan Anwar seolah2 tidak sedar penyokong2 asal mereka sudah mula lari meninggalkan parti dan bukan sedikit bilangannya.

Anonymous said...

Non tak kisah pun kalau kes FOREX dibawa kemahkamah malah ianya baik untuk rakyat?

Atok yang umur hampir seratus sangat takut bila Non jadi PM!

Atok sangat faham perangai Non! Atok dan keluarganya takut dipenjarakan diatas kesalahan2 lalu?


Anonymous said...

oleh kerana walaun unta mau atok jadi PM elok walaun unta doa atok panjang umo 120 tahun lagi... alfatihah

Anonymous said...

Dah nak jadi BANGKAI pun masih dok Mendongak langit...

Anonymous said...

Jika Dr M mungkir janji, kami akan ‘paksakan’ pilihan raya, kata Anthony Loke dari Parti DAP berkait janji baru PH plus (PH+).

Janji manipesto yg dolu sudah lokos kena kencing kini buat janji baru pula.

Yang tambah pelik DAP yang 'paksakan' tun undur atau buat pilihanraya jika janji itu dicapati.

Pada walaun unta sekelian dalam PH+ yang beri arahan adalah DAP yang terima arahan puak Atok, puak PKR Bang Non dan puak PAN Mat Sabun.

Nampak tak siapa yang mencatur, memberi arahan dan mengarah itu ini dalam PH+..!? Pemimpin Melayu dalam PH+ hanya lah Melayu bacul seperti lembu dicucuk hidung.

Perjanjian baru dalam Pakatan Harapan (PH+) untuk mencalonkan semula Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri bakal menyaksikan kerajaan gabungan itu tumbang sekali lagi jika pemimpin veteran itu enggan berundur dalam tempoh 6 bulan yang ditetapkan, dedah seorang pemimpin DAP.

Pada walaun unta sekelian dalam PH+ yang menang ialah Cina DAP.

Sesungguhnya aku dah beri pesan dan aku sudah menjalankan tugas aku memberi peringatan.

Aku dah jalankan amanah aku sesuai dengan kuderat yang ada, seperti kisah Nabi Ibrahim dibakar api.

Ada seekor burung pipit mundar mandir cari air lalu mencurahkan air ke dalam api yg besar dam marak itu. Lalu gagak memperolok olok burung pipit 'buat apa kau buat kerja sia sia ini..!?

Lalu burung pipit membalas perolokan gagak itu 'aku sudah buat kerja mengikut kuderat dan anugerah yang Allah beri sesuai dengan usaha yang termampu.

Supaya aku tak disoal diakhirat depan tuhan ku nanti walau pun aku tahu api itu tidak akan padam dengan air yang ada di paruh aku yang kecil ini..!"

Selebihnya lu fikir lah sendiri Melayu dan Islam Sunnah Wal Jamaah atau Cina DAP Avanglista COMANGO Pluralisma Murtad Syiah Liberalis yang untung..!?

Selebihnya lu fikir lah sendiri Islam dan Melayu atau DAP yang untung..!?

cikminah said...

Najib, Zahid dan 40 geng penyamunlah yg paling beruntung.
Boleh dapat balik duit dan barang kemas berbillion yg dirampas, cairkan duit berbillion yg kena beku kat akaun bank, dan berbilion lagi yg disorok serata dunia. Paling best, boleh continue on plundering the nation sampai keting kontang.

Apa yang kita rakyat dapat....????

Hutang bertrillion yg kita terpaksa bayar sampai ke cucu cicit.

Alhamdullilah....asalkan pencuri dan penyamun itu orang kita.....Aminnnnn

rossa stanley loan said...

PINJAMAN PINJAMAN CORONA VIRUS DARI SYARIKAT PINJAMAN ROSSA STANLEY


Adakah anda memerlukan bantuan kewangan kerana penguncian virus korona, kemudian segera pergi ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana terdapat pelepasan WOLRD BANK untuk semua orang, jadi hubungi kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk bantuan pinjaman dan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
Tel Pengarah: +1(914)529-5708
Whats-app: +1(914)529-5708
Twitter rasmi: Rossastanlyloan
Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor


Mrs.Rossa stanley
E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com

rossa stanley loan said...

PINJAMAN PINJAMAN CORONA VIRUS DARI SYARIKAT PINJAMAN ROSSA STANLEY


Adakah anda memerlukan bantuan kewangan kerana penguncian virus korona, kemudian segera pergi ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana terdapat pelepasan WOLRD BANK untuk semua orang, jadi hubungi kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk bantuan pinjaman dan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
Tel Pengarah: +1(914)529-5708
Whats-app: +1(914)529-5708
Twitter rasmi: Rossastanlyloan
Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor


Mrs.Rossa stanley
E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com

Anonymous said...

Atok Tua Ganyut calonkan Pie Bedal sebagai PM9...

KIKIKIKIKI.. KAHKAHKAHKAH.. HEHEHEHEHE.. HOHOHOHOHO.. HAHAHAHAHAHAHAHA 不不不不不不云云云云云云

Anonymous said...

Atok suka bergurau sakat bang non dan otai...

yg bodo bang non action nnpk sabau manco dan penyabar..

atok sakat bang non tiap tiap minit

bila otai bertemu atok , otai jadi kaku bengap... sindir sindir dari jauh

Tahniah lah semua nya,

waris pluralist lgbt vs waris COMANGO Gereja


tahniah bergaduh lah sampai hujung nyawa.

Rakyat pun dah naik meluat bosan dan muak dengan waris pluralist dan waris COMANGO ni


kami nak tepok tangan sbil pop corn tambah dan super ring tambah


haahhhh gadohhhh jangan tak gadohh..!!


kikikkiki

Teresa Cock said...

Your name Cik Minah or Yong Poo Kee? U Red Bean Army meh?? Your boss the 1/2 baked accountant how? U only talk abt Malay leaders. Look at your own lot then u can talk abt others.

Anonymous said...

Yong Poo Kee closed one eye mah when your atokker plundered hundreds of billions for his family. U talk cock and cock doodle do do.

Anonymous said...

Kalau aku jadi pie bedal, aku rasa terhina sangat bukan berbesar hati. Semua org tau, org tua tu cari boneka je .

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
INI IALAH CERITA SAYA

Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah besar wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapat pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
Nama Saya: MURNI SANTI
E-mel Saya: murnisanti55@gmail.com

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget