KL CHRONICLE: Datuk Mohd @Razlanrafii : Calon Perdana Menteri PH, dua-dua tidak ada untung pada Rakyat

Thursday, June 18, 2020

Datuk Mohd @Razlanrafii : Calon Perdana Menteri PH, dua-dua tidak ada untung pada Rakyat



1. Parti chauvinist DAP telah mendedahkan bahawa wujud satu perbincangan di antara parti – parti di dalam Pakatan Harapan Plus (PHP) yang mencadangkan Tun Dr. Mahathir Mohamad (Tun M) sebagai calon Perdana Menteri dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai timbalannya.

2. Keputusan DAP dan sekutu mereka mencadangkan Tun M sebagai Perdana Menteri bukanlah satu perkara yang pelik. Jika kita lihat penulisan mantan Perdana Menteri kebelakangan ini, beliau tidak berhenti² memuji dan mempertahankan parti DAP. Tun M sedang bersungguh – sungguh membuktikan kepada DAP bahawa beliau akan mempertahankan DAP jika diserang oleh Perikatan Nasional. Sebagai balasan, DAP mencadangkan nama Tun M sebagai Perdana Menteri lagi. Umpamanya 'you scratch my back, I scratch your back', quid pro quo antara DAP dan Tun M. 


3. Namun cadangan ini masih tidak mendapat persetujuan Anwar Ibrahim dan PKR meskipun DAP, PAN, Tun M and the geng serta Warisan telah bersetuju dengan gandingan yang dicadangkan ini. PKR berpendapat sudah tiba masanya Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri dan bukan Tun M. 

4. Sebagai seorang ahli politik, sudah tentu Anwar Ibrahim tidak mahu diperdaya lagi setelah beberapa kali terkandas untuk menggapai cita-citanya. Dipecat, dipenjara serta dipermainkan dan akhirnya parti beliau menang pada PRU – 14 yang lalu namun amat menyedihkan apabila orang yang sama menggagalkan karier politik dan reputasinya pula menjadi Perdana Menteri lagi. 

5. Ibarat belum sempat menikmati kemahsyuran dan diangkat menjadi pengganti Tun M untuk kali kedua, tiba² Tun M meletakkan jawatan tanpa berbincang dengan mana – mana parti komponen PH terlebih dahulu. Perkara ini amat mendukacitakan banyak pihak. 

6. Hari ini keputusan DAP yang mahu Tun M menjadi Perdana Menteri buat kali ketiga tidak lain dan tidak bukan hanyalah sebagai wayang politik untuk menarik sokongan Melayu kepada PHP. DAP tahu parti PAN dan PKR sudah tidak berdaya lagi menarik sokongan orang Melayu dan atas sebab itu mereka masih mahu Tun M menjadi Perdana Menteri. Ini sesuai dengan strategi DAP yang mahu Melayu 'screw' Melayu seperti yang mereka lakukan sebelum ini. 

7. Meskipun ramai tahu DAP terlalu kemaruk kuasa tetapi janganlah sampai gadaikan prinsip dengan bersetuju akan cara jijik untuk 'memiliki' lebih ramai Ahli Parlimen dari Perikatan Nasional dengan cara tidak bermaruah. 

8. Sebelum ini Anwar Ibrahim telah menyatakan bahawa PHP hanya mempunyai seramai 107 Ahli Parlimen bersama mereka. Di mana pula asasnya PHP nak membentuk kerajaan Persekutuan dengan bilangan kerusi tidak menyebelahi mereka? 

9. DAP fokuslah untuk berkhidmat kepada rakyat dan bukan berpolitik sahaja sepanjang masa dengan meratib siapa bakal Perdana Menteri setiap hari. Rakyat sudah bosan dengan perbincangan sama ada Anwar Ibrahim atau Tun M bakal Perdana Menteri kerana ini tidak membawa sebarang keuntungan kepada rakyat. 

10. Jangan buang masa rakyat dengan kepentingan peribadi mahupun parti kamu. 

DATUK MOHD RAZLAN RAFII
Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia
Naib Ketua UMNO Bahagian Seputeh

18 comments:

XUMNO said...

Kadang2 pelik dan gelihati melihat gelagat Badut2 PH ini, seolah2 mereka tak sedar sedang diketawakan oleh rakyat tentang perangai kebudakan2. Mereka dianggap pemimpin2 politik berpengalaman dan veteran, tapi sejak hilang kuasa ini perangai mereka tak sudah2 jadi bahan ketawa dan lawak. Budak2 pun ada ketikanya berhenti bergaduh bila letih, tapi pemimpin2 PH yang dah tua2 ini macam tak reti bila nak berhenti berebut jawatan PM yang seluruh penduduk negara ini tahu mereka tak akan dapat dan angan2 mereka tak akan menjadi nyata. Yang lebih menghairankan, dua2 pemimpin tua, Mahadhir dan Anwar seolah2 tidak sedar penyokong2 asal mereka sudah mula lari meninggalkan parti dan bukan sedikit bilangannya.

Anonymous said...

Non tak kisah pun kalau kes FOREX dibawa kemahkamah malah ianya baik untuk rakyat?

Atok yang umur hampir seratus sangat takut bila Non jadi PM!

Atok sangat faham perangai Non! Atok dan keluarganya takut dipenjarakan diatas kesalahan2 lalu?


Anonymous said...

oleh kerana walaun unta mau atok jadi PM elok walaun unta doa atok panjang umo 120 tahun lagi... alfatihah

Anonymous said...

Dah nak jadi BANGKAI pun masih dok Mendongak langit...

Anonymous said...

Jika Dr M mungkir janji, kami akan ‘paksakan’ pilihan raya, kata Anthony Loke dari Parti DAP berkait janji baru PH plus (PH+).

Janji manipesto yg dolu sudah lokos kena kencing kini buat janji baru pula.

Yang tambah pelik DAP yang 'paksakan' tun undur atau buat pilihanraya jika janji itu dicapati.

Pada walaun unta sekelian dalam PH+ yang beri arahan adalah DAP yang terima arahan puak Atok, puak PKR Bang Non dan puak PAN Mat Sabun.

Nampak tak siapa yang mencatur, memberi arahan dan mengarah itu ini dalam PH+..!? Pemimpin Melayu dalam PH+ hanya lah Melayu bacul seperti lembu dicucuk hidung.

Perjanjian baru dalam Pakatan Harapan (PH+) untuk mencalonkan semula Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri bakal menyaksikan kerajaan gabungan itu tumbang sekali lagi jika pemimpin veteran itu enggan berundur dalam tempoh 6 bulan yang ditetapkan, dedah seorang pemimpin DAP.

Pada walaun unta sekelian dalam PH+ yang menang ialah Cina DAP.

Sesungguhnya aku dah beri pesan dan aku sudah menjalankan tugas aku memberi peringatan.

Aku dah jalankan amanah aku sesuai dengan kuderat yang ada, seperti kisah Nabi Ibrahim dibakar api.

Ada seekor burung pipit mundar mandir cari air lalu mencurahkan air ke dalam api yg besar dam marak itu. Lalu gagak memperolok olok burung pipit 'buat apa kau buat kerja sia sia ini..!?

Lalu burung pipit membalas perolokan gagak itu 'aku sudah buat kerja mengikut kuderat dan anugerah yang Allah beri sesuai dengan usaha yang termampu.

Supaya aku tak disoal diakhirat depan tuhan ku nanti walau pun aku tahu api itu tidak akan padam dengan air yang ada di paruh aku yang kecil ini..!"

Selebihnya lu fikir lah sendiri Melayu dan Islam Sunnah Wal Jamaah atau Cina DAP Avanglista COMANGO Pluralisma Murtad Syiah Liberalis yang untung..!?

Selebihnya lu fikir lah sendiri Islam dan Melayu atau DAP yang untung..!?

cikminah said...

Najib, Zahid dan 40 geng penyamunlah yg paling beruntung.
Boleh dapat balik duit dan barang kemas berbillion yg dirampas, cairkan duit berbillion yg kena beku kat akaun bank, dan berbilion lagi yg disorok serata dunia. Paling best, boleh continue on plundering the nation sampai keting kontang.

Apa yang kita rakyat dapat....????

Hutang bertrillion yg kita terpaksa bayar sampai ke cucu cicit.

Alhamdullilah....asalkan pencuri dan penyamun itu orang kita.....Aminnnnn

rossa stanley loan said...

PINJAMAN PINJAMAN CORONA VIRUS DARI SYARIKAT PINJAMAN ROSSA STANLEY


Adakah anda memerlukan bantuan kewangan kerana penguncian virus korona, kemudian segera pergi ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana terdapat pelepasan WOLRD BANK untuk semua orang, jadi hubungi kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk bantuan pinjaman dan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
Tel Pengarah: +1(914)529-5708
Whats-app: +1(914)529-5708
Twitter rasmi: Rossastanlyloan
Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor


Mrs.Rossa stanley
E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com

rossa stanley loan said...

PINJAMAN PINJAMAN CORONA VIRUS DARI SYARIKAT PINJAMAN ROSSA STANLEY


Adakah anda memerlukan bantuan kewangan kerana penguncian virus korona, kemudian segera pergi ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana terdapat pelepasan WOLRD BANK untuk semua orang, jadi hubungi kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk bantuan pinjaman dan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
Tel Pengarah: +1(914)529-5708
Whats-app: +1(914)529-5708
Twitter rasmi: Rossastanlyloan
Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor


Mrs.Rossa stanley
E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com

Anonymous said...

Atok Tua Ganyut calonkan Pie Bedal sebagai PM9...

KIKIKIKIKI.. KAHKAHKAHKAH.. HEHEHEHEHE.. HOHOHOHOHO.. HAHAHAHAHAHAHAHA 🤣🤣🤣🤣🤣🤣😁😁😁😁😁😁🤪🤪🤪🤪🤪🤪😆😆😆😆😆😆

Anonymous said...

Atok suka bergurau sakat bang non dan otai...

yg bodo bang non action nnpk sabau manco dan penyabar..

atok sakat bang non tiap tiap minit

bila otai bertemu atok , otai jadi kaku bengap... sindir sindir dari jauh

Tahniah lah semua nya,

waris pluralist lgbt vs waris COMANGO Gereja


tahniah bergaduh lah sampai hujung nyawa.

Rakyat pun dah naik meluat bosan dan muak dengan waris pluralist dan waris COMANGO ni


kami nak tepok tangan sbil pop corn tambah dan super ring tambah


haahhhh gadohhhh jangan tak gadohh..!!


kikikkiki

Teresa Cock said...

Your name Cik Minah or Yong Poo Kee? U Red Bean Army meh?? Your boss the 1/2 baked accountant how? U only talk abt Malay leaders. Look at your own lot then u can talk abt others.

Anonymous said...

Yong Poo Kee closed one eye mah when your atokker plundered hundreds of billions for his family. U talk cock and cock doodle do do.

Anonymous said...

Kalau aku jadi pie bedal, aku rasa terhina sangat bukan berbesar hati. Semua org tau, org tua tu cari boneka je .

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Angga Annisa said...

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan sulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk biaya kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima uang di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman

Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)


Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah


  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).
`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLRISINGFUND¨`».(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).(onebillionrisingfund@gmail.com) .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ). ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )...(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).

Perusahaan  Alamat Email:::onebillionrisingfund@gmail.com
Nama Perusahaan :: ONE BILLION RISING FUND
Jumlah Pinjaman ::: Rp.480.000.000.00 IDRPerusahaan
Perusahaan WHATSAPP: +1 267 526 5352
Nama Saya ::::: EFENDI QUEEN LISA
Email Saya::::efendiqueenlisa@gmail.com
Negara :::: Indonesia
Perusahaan Terpercaya

TARIMA KASIH

NURUL YUDIANTO said...

Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

Asmaul said...

Nama saya Asmaul Khusnuliyah, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp. 12,3 juta untuk seorang pria di Afrika. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Mitu Maria yang kemudian memperkenalkan saya dengan Ibu Helen Wilson, Manajer Kantor Keuangan WEMA, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Ibu Sarah. Maka saya menghubungi Bu Sarah melalui email: helenwilson719@gmail.com dan juga di WhatsApp: +1-585-326-2165

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp640 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman tersebut disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan penjamin untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 4 jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

Saya kira itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp640 juta. Saya sangat senang akhirnya ALLAH menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan saya keinginan hati saya.

Semoga ALLAH memberkati Bu Helen yang telah memberi saya kehidupan yang adil, maka saya berpesan kepada siapapun yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Bu HELEN WILSON via email: (helenwilson719@gmail.com) dan WhatsApp: +1-585-326-2165 untuk pinjaman Anda

Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada ALLAH untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (asmaulkhusnuliyah1@gmail.com)
Salam pembuka

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget