KL CHRONICLE: Datuk Seri @NajibRazak 'sekolahkan' @AzminAli dalam isu HSR

Saturday, September 8, 2018

Datuk Seri @NajibRazak 'sekolahkan' @AzminAli dalam isu HSR


Saya ada membaca propaganda yang tular bahawa saya tidak gembira projek HSR ditangguhkan kerana kononnya ‘kroni-kroni’ saya terlibat dalam projek itu.

Empat syarikat didakwa kroni saya terlibat dalam projek HSR ini ialah Gamuda, MRCB, TH Properties dan YTL. 



Pemegang saham terbesar Gamuda ialah KWSP selain Amanah Saham Bumiputera (ASB) dan Amanah Saham Wawasan (ASW).

KWSP juga pemilik saham terbesar MRCB manakala TH properties dimiliki Tabung Haji. 

YTL pula bukanpun terkenal sebagai ‘kroni’ ataupun proksi saya tetapi sering dikaitkan dengan seorang individu lain.

Bagaimana empat syarikat berkenan didakwa sebagai kroni-kroni saya, saya pun pelik.

Lagipun, tender HSR  merupakan tender terbuka antarabangsa dibuat bersama Singapura dan juga akan ditimbang dan diputuskan bersama Singapure belum tutup lagi. Bagaimana pula Azmin Ali boleh menuduh bahawa ada banyak unsur rasuah dalam projek ini? 

Kepentingan saya dalam projek HSR hanya satu. Kerana saya percaya projek ini ada impak besar kepada masa depan dan ekonomi Malaysia dan Asia Tenggara di mana ibukota untuk dua negara akan dihubungkan dan dapat saling merancakkan negara masing-masing.

Saya harap rakyat boleh selidik dengan sedikit mendalam lagi dan tidak lagi mudah terperdaya dengan propaganda yang tidak berasas. Kita bukan ‘uneducated’ seperti digelar baru-baru ini oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir.

27 comments:

Anonymous said...

Menyebat lesbian dikhalayak ramai adalah kejayaan terbesar kerajaan terengganu pimpinan pas..kikiki. Maknanya..rakyat terengganu tolak bn dulu sebab bn gagal tadbir macam cara pas sekarang. Dan..kerajaan pas terengganu cuma perlu perhebatkan tangkapan khalwat, tangkap pondan, tangkap orang tak puasa dan berjudi. Maka..itu semua sudah cukup memuaskan hati orang terengganu. Tak perlu buat perkara lain.

Anonymous said...

TANYA LOKMAN ADAM DAN NAJIB RAZAK...KALAU BN KALAH SEBAB FITNAH, KENAPA RAKYAT TERENGGANU DAN KELANTAN PILIH PAS? ADAKAH PAS PUN KAKI FITNAH? KAHKAHKAHKAH..

Anonymous said...

Membunuh 14 orang tak berdosa di Mamali adalah kejayaan terbesar bekas PM ke 4.

Anonymous said...

Pengundi PH telah tertipu oleh janji2 untuk menurunkan harga minyak ke RM 1.50 se litre dan pinjaman PTPTN akan d mansohkan.

Anonymous said...

Kalau tertipu dengan PH, kenapa pula pengundi terengganu dan kelantan undi pas? Bukannya undi bn. Kikiki

Anonymous said...

Syahid..tak payah mandikan jenazah kata hj awang yg mengeluarkan amanat mengkafirkan umno pada masa tu. Taknak mati syahid ke lawan umno? Masuk syurga.

Anonymous said...

Najib ni manusia paling bodoh. Bila sudah kalah baru nak menjawab, mana boleh ubah keadaan. Walau banyak mana kau bercakap pun tiada hasil. Nasi sudah menjadi bubur. Bn sudah hancur.

Anonymous said...

HE...HE....BANG NON AKAN JADI PIEM KE 8.....TEPUK!!!!!

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK...SYUMUL....

Anonymous said...

‘Dr M desak Najib lantik saya sebagai pendakwa raya kes Anwar’
September 8, 2018 rhg


Peguam Tan Sri Shafee Abdullah mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad adalah individu yang mendesak agar beliau dilantik sebagai pendakwa raya khas dalam perbicaraan kes Liwat 2 Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Shafee mendakwa bahawa pada 2013, perdana menteri ketika itu, Datuk Seri Najib Razak tidak begitu cenderung untuk melantik beliau sebagai pendakwa raya kerana mahu menjaga hati Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail.

“Malah, dia (Najib) yang paling keberatan (dalam pelantikan itu). Bagaimanapun, Dr Mahathir bertegas saya dilantik sebagai pendakwa raya khas dalam rayuan Anwar kerana Dr Mahathir tidak yakin Pejabat Peguam Negara mampu menguruskan rayuan itu.



“Ini mungkin kerana Pejabat Peguam Negara sudah kalah dalam kes Liwat 2 di Mahkamah Tinggi sebelum itu,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Shafee berkata demikian sebagai menafikan ‘maklumat baru’ daripada Pejabat Peguam Negara yang mendakwa beliau menerima RM9.5 juta daripada Najib sebelum perbicaraan kes berkenaan.

Anonymous said...

Masa tu sape kepala pemnyamun bn..bukan àtok 93 ke..ooo..ko masa tu masih pakei lampin lagi..patut tk tau..

Anonymous said...

anon 9.09, saya nak tanya pernahkah dap atau pkr, atau amanah memerintah terengganu dan kelantan?

jawapannya: sebabnya ialah orang terengganu dan kelantan faham benar bahawa parti tersebut adalah parti yg tiada kredibiliti @ parti tak boleh diharap @ parti haprak pada pandangan rakyat terengganu dan kelantan.

Anonymous said...

TOLO MAMAK MATDEY TAK LAMA LAGI AKAN KENA JOLOK SAMA BANG NON.

Anonymous said...

itu adalah kebiasaan sifat pejuang yang sebenar menyelamatkan kepentingan negara adalah lebih utama daripada diri sendiri.
sekarang dia dah ada masa untuk dirinya sendiri maka dia gunakan masa terluang itu untuk bela dirinya.

tapi lain pula halnya dengan seorang tua itu yang hanya sentiasa menjaga kepentingan dirinya anaknya kroninya sahaja... lihatlah apa yang telah dan sedang dia buat sekarang biarpun jelas terlihat perkara yang dia lakukan itu boleh mendatangkan keroskan kepada negara dia tak kisah apapun sebab itu bukanlah matlamatnya untuk menjadi pemimpin.

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK, MAHAFIRAUN NI MANA NAK INGAT MATI.....

Anonymous said...

BATERI MAMAK NI KUAT...AL MAKLUM LE...BATERI ROKET...

Anonymous said...

Melayu Bangkit @ Seri Setia
September 8, 2018 at 10:15 pm Leave a comment

Harapan tanked by a whopping 15.5k votes!

In GE14, the Harapan-PKR candidate for Seri Setia (Shaharuddin Badaruddin) had obtained 29,250 votes. In today’s by-election, his Harapan replacement (Halimey Abu Bakar) managed to collect only 13,725 votes.

The Harapan vote share has drastically halved, suffering a steep drop of 15,525 votes.

PAS, on the other hand, more than doubled its vote share. In GE14, the PAS man (Mohd Ghazali Daud) garnered 4,563 votes. In today’s by-election, the PAS lady (Dr Halimah Ali) had 9,698 votes.

Harapan’s had a big majority of 19,372 votes in the general election. Its majority in today’s by-election is reduced to 4,027 votes, i.e. quartered.



The opposition PAS is now only a little ways behind the ruling party. Do remember: Harapan has overwhelming control of Selangor at 51/56 seats in the DUN and it is also the federal government. Yet with all the might and resources of state power behind them, still Harapan tanked.

Despite Seri Setia electorate being 45 percent non Malay, PAS succeeded nonetheless in getting such a solid block of votes.

Woke Malays are clearly rallying behind the opposition. And to imagine that all this is happening so soon, a mere four months after the sneaky bastards sidled into Putrajaya.

Cencaluk said...

PAS tolak umno bukan pasal UMNO itu sendiri tapi pasal dulunya kepala UMNO adalah TUN93.

Apabila TUN berundur PAS mula mesra UMNO hanya untuk mempwrjuangkan agenda ISLAM dan MELAYU bukan kerana apa.

Kena faham tu semua tomato uneducated, jangan hantam kromo jer.

Cencaluk said...

Itu silap, Kelantan dan terengganu kalah sebab nak tolak najib, semua ni sebab uneducated berderu balik tempat memasing hanya nak jatuhkan najib itipun sebab najib dah rosmah difitnah

Cencaluk said...

Bravo.... Sesuatu yg tepat.

Pejuang sebenar tak pentingkan diri tapi negara dan bangsa.....

Anonymous said...

Anon 10.52 dan Cencalok, saya setuju.

Anonymous said...

BILALAH MAMAK MATDEY MAHATAIK NI NAK MAMPOS!!!!!

Anonymous said...

Undi Majoriti PKR Merosot Teruk Bukti Berlakunya Protes Rakyat Terhadap Kerajaan PH
9 September 2018 Berita Utama
Wan Hafiz Hamzah
KUALA LUMPUR, 9 Sept – Biarpun calon Pas kalah di pilihanraya kecil DUN Seri Setia, namun kejayaan parti tersebut menambah bilangan undi sekali ganda serta berlakunya kemerosotan undi majoriti sebanyak lebih 15 ribu yang terhadap PKR, merupakan satu isyarat bahawa rakyat Malaysia sudah bangkit menyatakan rasa protes mereka terhadap kerajaan Pakatan Harapan hari ini, demikian menurut Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

Kata Ahli Parlimen Ketereh itu, kehilangan lebih 15 ribu undi majoriti kepada PKR itu merupakan satu tamparan yang hebat walaupun parti tersebut memenangi kerusi DUN Seri Setia pada PRK kali ini.

“Parti Pas berjaya menambah 100 peratus undi yang diperolehi mereka berbanding PRU ke 14 yang lalu, namun PKR telah kehilangan lebih 15 ribu undi majoriti apabila hanya mendapat 4027 undi majoriti di dalam PRK kali ini.

“Ini membuktikan bahawa rakyat sudah mulai bangkit menyatakan rasa protes mereka terhadap kerajaan PH hari ini walaupun hanya 44 peratus sahaja pengundi yang keluar mengundi,” katanya.

Beliau berkata demikian melalui entri terbaru facebook rasminya ketika mengulas tentang keputusan pilihanraya kecil Dun Seri Setia yang berakhir hari ini.

Dalam PRU ke 14 yang lalu, calon PKR Shaharuddin Baharuddin mendapat undi sebanyak 29, 250 menewaskan calon BN, Yusoff M. Haniff yang mendapat undi 9878 dan calon Pas, Mohd Ghazali Daud yang memperolehi 4563 undi. Calon PKR menang dengan undi majoriti sebanyak 19, 372 undi.

Manakala di dalam PRK Dun Seri Setia kali ini, calon Pas, Dr Halimah Ali berjaya memperolehi undi sekali ganda jumlahnya berbanding PRU ke 14 iaitu sebanyak 9698 undi. Manakala calon PKR, Hakimey Abu Bakar pula mendapat sebanyak 13,725 undi dengan majoriti yang merosot kepada hanya 4027 berbanding PRU ke 14 yang lalu.-MediaUMNO

Anonymous said...

Ah beng kata kelantan paling banyak dapat bantuan pusat. Haiya ah beng itu duit munyak bagi balik la kat kelantan. Patutnya sekarang jelantan ganu sabah sarawak paling banyak bagi luit jat pusat dari hasil semulajadi.

Anonymous said...

Usha lagi, kalau ikhlas dalam perjuangan a ba ta kejayaan akan tiba jua

Anonymous said...

anon 9:13 sebab itu saya nasihatkan supaya ph segera singkirkan dua entiti yg membawa kerosakan iaitu madey dan dap. kalau ph nak selamat.

Anonymous said...

Allah bagi nikmat/pelung umur panjang kepada orang yg jahat agar sempat bertaubat seperti mana firaun.
tapi tak tahulah kalau atok93 samada dia ingat untuk bertaubat atau tidak.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget