KL CHRONICLE: MALAYSIA ADA MACAM-MACAM MASALAH?

Wednesday, December 7, 2011

MALAYSIA ADA MACAM-MACAM MASALAH?



Hari ini saya akan menulis tentang sesuatu yang begitu dekat di hati saya, iaitu Malaysia. Selalu kedengaran di dalam media pembangkang dan juga dari pemimpin BN seperti Tengku Razaleigh yang Malaysia ini negara bermasalah, dari peningkatan kadar jenayah, rasuah, institusi kehakiman dan sebagainya. Walau bagaimanapun, untuk betul-betul memahami sentiment RAKYAT di bawah, ”, Unit Media Baru (UMB) Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persektutuan (PPUWP) telah mengambil inisiatif untuk turun ke bawah dan menemubual rakyat untuk mengetahui apakah pandangan/pendapat  mereka terhadap negara ini.

Sentimen dari bawah adalah amat jelas, iaitu Malaysia sebuah negara yang TIDAK bermasalah dan saya bukan mereka-reka perkara ini. Ini dapat disahkan oleh video dibawah. Video ini telah dirakamkan di Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR), di tengah-tengah Kuala Lumpur. Pelbagai lapisan masyarakat, dari agama dan latar belakang ditemubual. Bagi pembaca yang sangsi terhadap kesahihan video ini, dan ingin menuduh kami membayar para rakyat yang ditemubual, saya dengan berbesar hati sudi membawa pembaca sendiri menyertai kami mengelilingi Kuala Lumpur dalam sesi kami yang seterusnya. Lihat sendiri, apa rakyat dibawah sedang katakan, apa pendapat mereka tentang Pakatan Rakyat, PAS dan Anwar Ibrahim.

“Malaysia sebuah Negara yang cukup indah, tapi ada macam-macam masalah, tak perlulah saya sebutkan kerana saya pasti kita semua tahu apa masalah-masalah ini” – Tengku Razaleigh Hamzah  

Ye ke Malaysia ada masalah? Jom tengok apa rakyat kata…


Lu pikir lah sendiri..

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget