KL CHRONICLE: Shamsul : Kenyataan Kit Siang Bukti DAP Anti Islam

Sunday, March 10, 2019

Shamsul : Kenyataan Kit Siang Bukti DAP Anti Islam


1. Kenyataan Lim Kit Siang bahawa hukuman penjara 10 tahun 10 bulan oleh mahkamah ke atas Alister Cogia, pemilik akaun FB Ayea Yea, kerana menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW, sebagai keterlaluan, adalah satu lagi bukti DAP anti-Islam dan gemar mensensasikan isu isu agama.




2. Seharusnya, Kit Siang tidak perlu membuat apa apa komen terhadap hukuman ke atas penghina agama Islam itu, kerana mahkamah membuat keputusan itu berlandaskan undang undang negara, yang mengenakan hukuman berat ke atas mana mana netizen yang menggunakan media sosial atas alasan agama bagi menyebabkan suasana tidak harmoni, perpecahan atau permusuhan, benci membenci dengan  niat jahat atau memudaratkan perpaduan.

3. Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun, berkata polis menggunakan Seksyen 298A Kanun Keseksaan dan Seksyen 234 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 bagi mendakwa Alister kerana kesalahan itu sangat serius, malah sudah menfailkan pertuduhan di bawah akta sama ke atas 3 lagi pemilik FB, atas kesalahan sama.

4. Kit Siang wajar menggunakanhukuman itu sebagai satu  pengajaran bagi mendidik mana mana rakyat, khasnya pengikut DAP dan pasukan RBA, supaya tidak memomokkan agama Islam, Allah, menghina Nabi Muhammad SAW.

5. Menuduh hukuman 10 tahun ke atas penghina agama Islam sebagai "excessive" menampakkan watak sebenar Kit Siang dan DAP, yang kelihatan memandang ringan penyebaran bahan bahan menghina agama Islam. Apakah kerana DAP sangat liberal? Jika benar, kita nak bertanya,apakah pendirian anak anak muda Melayu beragama Islam, yang menjadi ahli DAP, digunakan DAP sebagai alat propoganda DAP sekarang?

6. Majoriti daripada  kecaman ke atas Islam di media sosial, dipercayai datang dari kumpulan berkait dengan pasukan RBA, bertujuan memporak-porandakan keharmonian dan mengugat perpaduan negara. Memanglah kenyataan ini akan dinafikan oleh DAP, tetapi dunia siber arif dan sedar bahawa RBA adalah "sangat rapat" dengan DAP.

7. Sesuatu yang pelik adalah, sementara kenyataan daripada Kit Siang memberi peringatan kepada rakyat supaya "berhati-hati" jika didatangi berita atau artikel mencurigakan, dalam nafas yang sama Kit Siang dan kepimpinan DAP tidak pula mengambil langkah menasihatkan pasukan RBA mereka supaya jangan terus menerus menyebarkan bahan bahan yang boleh mengugat keharmonian kaum dan menghina agama.

8. Kit Siang wajar  "walk the talk". Jika negara ini hendak dipelihara keamanan dan perpaduan kaum, maka perlulah ada tindakan dari semua pihak supaya tidak mengkucar-kacirkan bibit perpaduan. 

9. Malah, sebenarnya keharmonian kaum, toleransi agama dan hormat menghormati sesama kaum ini sudah diasaskan dengan baik oleh pimpinan kerajaan BN (dahulu Perikatan) sejak kemerdekaan. Malangnya, ia mula terganggu sebaik saja PH, yang didominasi DAP,  mengambilalih kerajaan sejak Mei 2018.

*YB DATO' DR SHAMSUL ANUAR HJ NASARAH*
Ketua Penerangan UMNO Malaysia
10 Mac 2019

203 comments:

1 – 200 of 203   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Kit sing tak dapat terima hakikat penduduk asal negara ini menolak lgbt. Mereka yg terpengaruh dengan fahaman dap jer yg menyokong lgbt.

Anonymous said...

https://www.headbomb.net/2019/03/kerajaan-campuran-pas-umno-di-empat.html?showComment=1552210030043&m=1#c3091385346405447764

link atas bole komen jom kasi up
blogger ni


marina marah mujahit pasal lgbt marching sempena hari wanita...

Nannti bole la tanya PM atok kau yg nyanyok tu tanya kat ayok " anak kau si marina marah2 mujahit pasal lgbt woman day... atik sokong sapo...?? anak kau marina lgbt atau mujahit... kikikiki..

rwporter tanya soalan panas kat atok kau nnyi...jangan lupo... jumpo bamg non pun tanyo la sekali...kikikiki..

Anonymous said...

Sepatutnya 10 tahun ditambah lagi dengan 10 kali sebatan. Hukuman yang sama WAJIB dijatuhkan kepada penghina2 agama dari kaum cina juga. Rakyat tak nampak apa yang spesial sangat kaum cina ni?

Anonymous said...

Bila kerajaan nak tubuhkan RCI untuk siasat kes rasuah terbesar projek terowong bawah laut P Pinang yang melibatkan ahli2 politik Dap. Juga bila nak buka semula kes rasuah banglo murah LGE? Rakyat marhaen setia menunggu...

tokwancha said...

Adakah anda masih ingat bila lim kit siang ini mempertikaikan kandungan khutbah jumaat yg membacakan ayat dari surah al baqarah yg bwrmaksud sesungguhnya yahudi dan nasara itu tidak sekali2 redha sehingga kamu mengikutnya. Apa yg jelas sejak berkuasa semua urusan agama dia nak campur. Tapi hal ini kelihatan seperti sudah dilupakan.

ted manoff said...

Sudah2lahh wahai machaii2 parti melayu harbi umno..time ada kuasa dulu tk pula guna utk tangkap org2 yg hina islam..betul kerr tansri kitsiang kata gitu atau media sengaja pusing..kikiki..

Anonymous said...

Khas buat Ted,

๐Ÿ–...PROTTT PET PETT ๐Ÿ’จ

Anonymous said...

Sepatutnya penghina agama Islam dapat 20 tahun dan 20 sebatan, ianya lebih realistik... tak kira lah penghina penghasut tersebut dari kalangan native Sabah Sarawak atau kaum cina...

Anonymous said...

MANA PEEGI JON DOE LAHANAT NI
PEMEGANG PANJI ITAM ANOK LGBT
ANOK CUCU ATOK PUN IKUT SEKALI
PANJI MNA LINGKOP DOLU TEPUK SEKUAT ATI


KIKIKIKI... FUYOOOO PEMEANG PANJI ITAM BANI TAMIN ANAK CUCU ANAK PEMLUAN PEJUANG GAY LISBO LGBT... BERKAT HASIL ROMPAKAN BERATUS BILLION DEDAK NON HALAL.... MAKA ITU LAH KESAN DARI SUMBER REZEKI HARAM DAN FITNAH JIJIK..


PEMEGANG PANJI ITAM LAGI... PEEERGGGHH

HEBATTTT....!!!

Anonymous said...

BLOG BUDIN SONTOLOYO DAH MELINGKOP.....

Anonymous said...

Hujung minggu cuti best bersama keluarga. Tgh syookkk ada pulak manusia sodom melalak. Apa ke bangsat hari wanita disambut dgn lgbt. Lgbt tu hak wanita ke? Pergaulan seks bebas hak wanita ke? Hubungan sesama jenis hak wanita ke? Beromen ramai ramai ikut suka hati hak wanita ke? Ikut jln belakang lubang najis hak wanita ke? Jual puki hak wanita ke?
Itu hak wanita atau hak setannnnn?

Anonymous said...

Jgn pernah lupa kata kata azimat ketua komunis malaya chin peng yg juga merupakan panutan/kiblat dap.
"Kita jdkan melayu di bawah tapak kaki kita".

Melayu bodoh sahaja yg berharap dap boleh jaga melayu dan islam. Apa yg dah berlaku sekarang, pengundi dap ph dah terasa diperbodoh?

Anonymous said...

Jgn sesekali pernah lupa kisah komunis. Polis tentera anda telah lupa? Tak mungkin anak cucu cicit polis tentera yg dibunuh komunis boleh lupa.

Jgn sesekali lupa akibat tragedi hitam 13 mei. Generasi muda dan seterusnya wajib mengetahui sejarah ini semua.

Anonymous said...

Begitu byk sejarah malaysia selepas merdeka. Artikel di atas juga berkait tentang Islam. Penghinaan kpd nabi kita, Nabi Muhammad saw, nabi Islam agama Allah seluruh bumi ini dianggap ringan. Kalau yg kafir tu kita tau, tapi ada yg mengaku islam pun bersama mereka.

Kafir bkn bahasa suka suka dibuat manusia. Ia kata dr Allah yg tercatat dlm Al quran. Allah menggunakan kata kafir fasik munafik utk menerangkan hukumnya dlm Al quran.

Anonymous said...

Lihat sejarah singapura.

Anak anak melayu di mana kedudukan mereka kini? Adakah apa yg dialami di ppinang juga dulu dah berlaku di singapura? Anak anak melayu ini lupa. Kini bangsa melayu singapura merempat di pulau pulau kecil. Atau duduk di flat yg kecil. Masuk uni pun susah, biasiswa/pinjaman lagi parah. Masuk uni pun bkn boleh pilih course sesuka hati. Selalunya pemerintah yg tentukan course. Yg course teruk susah dpt kerja tu yg dpt. Sbb tu ramai bangsa melayu singapura belajar ke malaysia jika nak ambik course yg dikehendaki.

Anonymous said...

Pulau pinang: byk tanah tanah di jual ke singapura?

Selepas pru 14: kebykan aset strategik negara di jual kpd singapura?

Begitu byk negara seluruh dunia, kenapa singapura?
Singapura pap, ppinang dap, menteri kewangan dap?

Anonymous said...

Aku tergelak bsr. Dlm bharian si khalid bangga dpt selamat duit hanya setakat 200jt. Berbilion bilion rugi didiam.
Kahkahkah. Bharian ni semenjak ph menang dah jd berita sampah.
Hooiiiiii bengap biar rugi sikit untung byk. Bodoh giler tahap menteri ph. Nak manipulasi hutang ke? Tak kan juta lebih tinggi dr bilion. Ni dah kes sst.
Kahkah kah.

Anonymous said...

Betul ker mbN9: saper yg sokong bn di rantau akan berdepan dgn tindakan dr kerajaan negeri.
Ni dah tentu penjawat awam. Kaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh mb bodoooooooo.

Sasau ke apa ni. Tengok kembali kata kata ph/perbuatan mereka sebelum pru. Ingat kembali kata kata pm7 sebelum pru. Dulu hak pengundi, dulu kebebasan kini dasar komunis ka? Demokrasi atau komunis?
Ph tak baca ke perlembagaan negara perkara 10. Pm7 tu berpuluh thn jd pm.
Bodowwwwww bodowwwww.
Org mengundi boleh tau ke pangkah mana? Undi rahsia. Mcm tu jgn buat tertutup, buat terbukak pancar cctv fokus kat tgn pengundi. Bodowww bodowwww.
Kat rantau buat kat pdg sek. Kahkahkah

Berdegor kata tak heran dgn umno pas.

Anonymous said...

Pegawai Kanan Kementerian Kewangan Dedahkan Apa Yang Telah Dan Sedang Di Rancang Oleh Lim Guan Eng Dan Tony Pua

Di bulan yang penuh kemuliaan ini, saya mengharapkan Allah swt berikan kekuatan untuk saya...

Setelah memikirkan dengan mendalam, berdoa memohon kekuatan pertunjuk dariNya, maka saya rasakan amat wajar untuk saya perkatakan kebenaran ini walaupun agak berat dan membimbangkan masa depan saya...

Kemelut politik yang berlaku pasca PRU14 mendatangkan kesan yang besar dalam sejarah politik serta pentadbiran negara...

Alhamdulilah, saya berkhidmat sebagai pegawai PTD dengan gred M52 tidaklah sangat terkesan dari sudut ekonomi, namun dari aspek kerjaya ianya amat nyata kerana perubahan dasar & kepimpinan pasti banyak perubahannya...

Lebih2 lagi kerana saya berkhidmat di MOF, tempat yang sangat sibuk ketika ini dengan pelbagai perubahan yang sedang berlaku...

Apa yang ingin saya kongsikan ialah luahan rasa kecewa yang teramat sangat dengan politik keterlaluan dan kebencian oleh kepimpinan hari ini...

Saya bersekolah peringkat menengah dahulu di SJKC, jadi sedikit sebanyak dapat memahami bahasa percakapan rakan Cina...

Apabila pegawai khas menteri yang baru berkata pada menteri tentang data2 kewangan berkaitan kadar hutang negara, ianya amat menyedihkan saya...

Walaupun bercakap bahasa cina untuk elakkan dari pegawai2 lain tahu, tapi saya dapat tangkap juga kerana 5 tahun belajar di SJKC...

Anonymous said...

sambungan...

Tuan2...

Percayalah...

Statistik tentang jumlah kadar hutang negara memang sengaja di ubah, di manipulasikan untuk tujuan politik kerajaan kini dan memburukkan kepimpinan lalu...

Ayat yang paling menyentap hati saya apabila si Tony berkata pada bos "publik akan percaya walaupun kita tipu"....

Cakap bahasa cina...

Bukan sekadar kerana prinsip kebenaran, ia juga menyentap maruah bangsa saya sebagai orang Melayu apabila nyata kepimpinan kini melakukan sesuatu yang bertujuan mengaibkan kepimpinan Melayu sebelum ini...

Samada pembaca akan percaya atau tidak itu terpulang pada penilaian masing2...

Yang nyata bagi saya kini, suasana di MOF amat menyedihkan apabila agenda untuk membongkar segala salah laku kerajaan dulu menjadi keutamaan...

Rakyat di bohongi dengan data2 statistik yang di manipulasikan...

Saya berharap saya dapat di tukarkan ke kementerian yang lain selepas pendedahan ini menjadi viral...

Itu lebih baik dari berdiam diri menyaksikan agenda jahat berlaku dalam pengetahuan kita...

Dari tulisan asal :

Peegawai Gred M52
Kementerian Kewangan Malaysia

SEBARKAN SEBANYAKNYA...
Rakyat Mesti Tahu KEBENARAN..!!!
Like · Reply · 7 · 1d

Anonymous said...

LIM KIT SIAL.....

LU....JAGA ANAK LU TU SIKIT HAAAA!!!

Lim kit siang said...

Lu apahal? Prooooooottttt dimuka lu.......kohkohkoh

Anonymous said...

BARUA DAPIGS....KOK...KOK...KOK

Anonymous said...

jon doe digulong dan dibungkus oleh taik.

Anonymous said...

kit sial sudah marah sampai terkentut terberak dlm seluar.

Anonymous said...

Madey: kata tolak lgbt. Tiada tempat di kerajaan/malaysia.
Anak cucu madey: pendukung kuat lgbt?
Jijah: ada hak asal tdk ditempat terbukak makna tertutup. Kihkihkih
Nuor: kebebasan ber lgbt.
"Masyarakat malaysia mesti hidup dgn kepercayaan dan cara hidup yg berbeza dan harus menghormati mereka yg berbeza termasuk golongan gay, biseksual dan transgender"; asia nikkei.com
Si jahil: tak semua gay songsang kahkahkah
D4p: pendukung lgbt dan kebebasan menukar agama/murtad?

Ada yg terperanjat babi melihat golongan lgbt berani masa kini?
Anda terkejut pengundi ph?
Adakah anda mengundi ph utk perkasa ekonomi negara atau hidup anda atau perkasa lgbt?
Kpd pengundi islam, hak anda di dunia atau hak anda sebagai hamba Allah dunia akhirat?

Anonymous said...

Penduduk ppr dihalau dgn mcm mcm alasan. Hanya rumah kecil. Tapi menipu sijil akademik kpd berjuta rakyat malaysia tiada masalah bah diberi gaji berpuluh ribu. Menipu manifesto juga tiada masalah.

Penduduk ppr dihukum dgn dihalau. Mengapa menipu sijil tdk dihukum? Ia ada dlm akta undang undang. Bahkan sebelum ini ada yg telah dihukum kerana menipu utk bekerja. Ini menipu utk menjd wakil rakyat pemimpin rakyat. Akibatnya lagi bsr kerana melibatkan negara bkn hanya setakat sebuah syrkt.

Anonymous said...

Kita imbau kisah lalu. Begitu byk kerajaan umno bn nak buat rumah ppr/mampu milik di pp tetapi tdk diluluskan. Peruntukan sudah ada. Tanah sdh ada.

Lihat cth tanah manggis yg tujuan asal diperuntukkan keranjan pusat bn tetapi telah dijual dan dikata mau buat hospital swasta. Itu hak rakyat utk org kurang mampu. Mengapa tdk buat rumah utk org kurang mampu? Mengapa berebut tanah wakaf? Mengapa menghalau penduduk? Padahal tanah manggis tu tak perlu halau org? Buatjelah dulu rumah di tanah mangis.

Mengapa tanah yg telah ada tdk dibuat rumah ppr/mampu milikk? Kenapa hanya tertuju ke beberapa rumah ppr atau tanah wakaf sahaja?

Anonymous said...

Baca dlm bharian.
Kata dah lama kes ni masuk mahkamah. Court dah buat keputusan. Selama itu berthn thn jika buat rumah ppr kat tanah lain dah lama siap. Kerajaan umno bn dah peruntukan duit. Apa masalahnya? Mengapa hanya nak tanah wakaf?

Anonymous said...

Heboh pasal transaksi duit jual tanah dbkl. Kes terowong yg lebih bsr harganya yg dah lengkap siasatan katanya, nak tunggu apa lagi?

Anonymous said...

Pelikkan? Ph mendidik umno bn pas mcm mana cara nak dakwa mereka jika kembali berkuasa?

Begitu byk kes ph digugur?

Begitu byk tanah di penang. Mengapa tanah wakaf sahaja yg dihadap?

Lim kit siang said...

Seluruh negara mahu perbicaraan Najib bermula esok, kata AG
Annabelle Lee
12 Mac 2019, 3:07 petang (Dikemaskini 12 Mac 2019, 3:10 petang)

A A
Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini bersetuju untuk menyambung perbicaraan kes rayuan bekas Perdana Menteri Najib Razak berkenaan SRC International Sdn Bhd sehingga Jumaat ini.

Ini susulan peguam Najib, Muhammad Shafee Abdullah memohon penangguhan atas alasan kecederaan di tangannya.

"Anjing melompat ke atas saya," kata Shafee kepada panel tiga anggota yang terdiri daripada Zabariah Mohd Yusof, Lau Bee Lan dan Rhodzariah Bujang.

Katanya, beliau dalam kesakitan memerlukan rawatan perubatan pada kadar segera.

Peguam Negara, Tommy Thomas, yang bertindak sebagai pendakwa raya dalam kes tersebut, berkata walaupun beliau bersimpati tetapi pihak pendakwaan tidak menyokong perbicaraan ditangguhkan lebih lanjut.

"Seluruh negara, semua orang, mahu perbicaraan bermula esok jika boleh.

"Terdapat tekanan terhadap pasukan pendakwa, sebenarnya tekanan global ke atas kami untuk memulakan perbicaraan.

"Saya faham peguam bela ada masalah, tetapi di sisi lain kami di bawah pengawasan mengapa perbicaraan ini tidak bermula," katanya.

Oleh itu, menurut Thomas beliau berharap rayuan dapat didengar secepat mungkin untuk membuka jalan supaya perbicaraan dapat dimulakan.

Panel hakim kemudiannya membenarkan penangguhan dan menetapkan Jumaat 8:30 pagi untuk perbicaraan rayuan kali keempat dan terakhir.

Najib berdepan tujuh pertuduhan pecah amanah jenayah, penyalahgunaan kuasa dan pengubahan wang haram yang melibatkan dana RM42 juta daripada SRC, sebuah syarikat milik kerajaan yang dikaitkan dengan 1MDB.

Beliau, bersama anaknya, Norashman Najib, hadir di mahkamah hari ini.

Anonymous said...

Kau dan kit siang tak boleh terima hakikat bahawa kau dan kit siang adalah taik..kikiki..

Anonymous said...

Seluruh negara mau kes terowong dibicarakan. Lapuran polis telah dibuat. Yg beri duit sendiri dah mengaku. Kes siasatan sprm dah ada. Tunggu apa lagi. Kes ini lagi bsr. Guan eng dikata ada bahagian/saham dlm pembinaan terowong? Kes ini juga dikata berkait dgn anugerah tanah lain melibatkan co yg sama? Rakyat berhak tau kedudukan sebenarnya.

Anonymous said...

Sesiapapun berhak memohon penangguhan kes. Adakah ph tdk pernah memohon penangguhan kes? Hahaha bersepah org memohon penangguhan kes. Tdk ada yg luarbiasa.
Anwar tak pernah?
Guan eng tak pernah?
Isu ini tdk sebanding dgn penjualan aset negara di zmn ph termasuk tanah yg sepatutnya dibangun utk rakyat.

Anonymous said...

Pengendali portal perlu tapis ruang komen.
Kaaaahhhhhhhhhhhh... masa ph jd pembangkang melalak kebebasan bersuara dah jd kerajaaan kena tapis.
Tak sanggup rakyat tau fakta ke? Kebanyakan yg diungkap adalah fakta fakta terhadap fitnah yg disebar ph sendiri.

Anonymous said...

Hahaha selamani sebelum pru, pro d4p ph lah yg byk hina islam agung melayu. Selepas pru semakin parah menghina nabi dan Islam. Dikatakan utk tapis bagi pandangan berbaur hasutan serta sensitif.

Fitnah yg disebar adakah dikategori berbentuk hasutan? Cth pembunuhan altantuya. Menuduh mcm mcm dgn penyatuan ummah umno pas?
Jgn hanya pro umno pas bn didakwa tetapi pro ph dibiarkan.

Anonymous said...

Anda semua masih ingat mereka beramai ramai naik trak/lori pusing kl melaungkan/menjerit KEBEBASAN BERSUARA/FREEDOM OF SPEECH pakai pembesar suara/mic. Sekarang apa citer?
Kahkahkah

Dan ph jgn lupa akta sama yg akan digubal akan diguna seketat ketatnya selepas umno pas bn menang kembali. Ph yg mendidik.

Anonymous said...

Begitu juga dlm bersih. Konon hak kebebasan bersuara. Akta hasutan desak hapus. Ni akta yg nak digubal ada kaitan hasutan. Kena kat btg hidung tau pulak menggelupor. Mental tisu koyak.

Anonymous said...

Adakah akta yg akan digubal hanya tertumpu kpd laman BERBAHASA MELAYU. Bagaimana yg guna bahasa cina dan india? Adakah mereka terlepas pandang?Kita tahu laman bahasa cina lagi berbau rasis? Ini diakui sendiri org cina. Hanya org melayu tdk memahami bahasa cina. Siapa yg memantau laman berbahasa cina dan india?

ted manoff said...

Apa isu nii..tun naik habis melayu kena buang kerja..apa boleh buat umno penghabiskn boras saja..habis tnh malaysia dijual najibby dn konconya..aku nk baling teloq busuk dimuka najibby esk..macai ckp klau najibby slh knpe tk dakwa?..bila nk dakwa asyik minta tangguh saja..kikikikiki..

Anonymous said...

Berlambak isu kat atas. Bengapnya lu nak paham. Isu terowong isu melayu kena buang kerja ke? Ke takde modal nak alih isu. Artikel ni pun berkaitan penghinaan ke islam.

Dulu gobind berjuang hapus tol. Pahlawan hapus tol. Kahkahkah. Bergabung dgn pembuat tol, gobind jd ikut nyanyuk, tol sudah lupa ka. Penduduk puchong mau keluar di kepung tol. Masuk parlimen melalak hapus tol.

Jd menteri ingat hapus tol, nak sekat pulak. Apsal, takutke segala fitnah dan penipuan selama ini terbongkar? Dakwa dulu ted ni yg tuduh najib membunuh. Juga fitnah yg lain. Artikel lepas byk bukti. Tak cukup sini dlm cts pun byk. Kahkahkah.. dulu sakan fitnah.

Anonymous said...

Dulu diasak pasal manifesto. Madey jawab bkn kitab suci.
Kini diasak pasal sijil palsu. Madey tak jawab. Nak jawab apa memang penipu. Kah kah kah. Malu weeeiiiiiii.
Bila nak dakwa ni memang sah menipu. Tak kan rakyat biasa didakwa tapi menteri tak didakwa.
Ayoyo ini olang masih mau celita mau menyelamat negala.
Kaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh

tunfatimah said...

walaupun tun dan anak cucu kaya raya, skg tun layak daftar tanah kubur shj. ๐Ÿ˜€

kpd tedmanok, sila kota apa yg dikata. jgn jadi mcm gomen pH dok gohead gostan. ๐Ÿ˜‹


Anonymous said...

BERGULING AKU BACA BERDOKAH DOKAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH..
DULU MAT SABU GELAR MADEY BAPA SYAITAN PEMECAH BELAH MELAYU.
KINI MAT SABU BERGABUNG DGN BAPA PEMECAH BELAH MELAYU.
BERSAMA SAMA JD PEMECAH BELAH MELAYU.

Anonymous said...

walaupun tun dan anak cucu kaya raya, skg tun layak daftar tanah kubur shj. ๐Ÿ˜€

KIHKIHKIHKIHKIHIH.....INI TUA RENTA MANA NAK SEDAU DIRI!!!


ted manoff said...

Apa isu nii?..betul kerr gossip2 yg sdg berlegar mengatakn ada deal nuar dgn najibby..najibby sdg minta nyawa dgn anwar..sbb tuu anwar serang pas bkn umno..anwar pm najibby akn bebas dari sungai buloh..adakh nii benar?..prOoTt dmuka patimah gayy..kikiki..๐Ÿน๐Ÿน

Anonymous said...

Ko baru dgr. Kahkahkah. Yg ko dgr tu dah berkulat. Itu kubu puok ko juga menyebar masa baru je ph menang. Ko bertapa dlm jamban ke. Gua dah penuh ke. Apa kejadah la punya rba d4p. Kitar semula. Patut dibuat mcm sampah kata hewan naga.kikikiki.
Meh aku citer supaya ko tak bengap. Sebelum pru kata ada perjanjian madey 2 thn je je je. Dah menang madey kata apa? Tak kan ko bertapa dlm gua. Jemin cakap apa? Tak kan ko mencirit memanjang. Nuor sudah bengang. Tak kan seumur idup jd bakal pm. Bkn kisah nuor yg ni je. Kisah nuor berpakat ngan dap ngan warisan.
Kisah undi tak percaya ke madey. Seiring waktu najib tetap MALU APERRRR BOSKUUUUU. Nuor pulak bengang ngan najib. Tengok di semenyih nuor bengang ngan najib. Atas kekuasan Allah umno dan pas bersatu. Terkejut babi la semua termasuk ko yg mula mengira berapa ph boleh menang akan dtg. Hahaha Undi umno dan pas tdk berpecah. Serangan ke umno gagal. Umno semakin kukuh. Mulalah serangan memburuk ke pas. Nuor takut terlepas jd pm lagi.
MALU APERRRRR BOSKUUUUUU

Anonymous said...

REFORBASI...REFORBASI......KEHKEHKEH....CIAN NUAR AL JUBURI!!!

Anonymous said...

Pm7 cakap dlm parlimen tauuuuu; saiz penjawat awam terlalu bsr menjd kebimbangan kerajaan.

Hahhahhah sebelum pru korang seronok bersaiz bsr dpt jari undi ph. Korang bimbang takut penjawat awam tak undi ph. Dah dpt undi bimbang pulak.

PH MENANG RAKYAT SENANG, HILANG KERJA KA?
PH MENANG HIDUP SENANG, TANPA KERJA KA?

Korang yg pilih, hadap je lah.

Masa umno bn perintah tak timbul masalah ni. Mcm mcm korang dpt. Kenaikan gaji bonus. Masa tu menteri sijil oriiiiiiginal bkn sijil palsu. Jd janji ori bkn palsu kikiki.

Anonymous said...

KORANG DAH TENGOK KE POLIS BERSELFIE NGAN NAJIB DI MAHKAMAH. ORG LAIN YG BERSELFIE, TED NGOK PULAK MATA BERULAT KIHKIHKIH.

NANTI ADA PULAK ARAHAN TAK BOLEH BERSELFIE DI MAHKAMAH. KATA TENTERA DAH DPT ARAHAN TAKLEH PAKAI BAJU MALU APERR BOSKUU KIKIKI. YA KER TAK KAN DGN BAJU PUN KECUT.

Anonymous said...

Pasal siti aisyah dibebas dah jd kecoh terutama di indon. Jika baca komen, sesama indon yg terlebih kecoh. Kenapa?
1. Sbb indon nak pru tak lama lagi. Ada 2 kubu, jokowi dan prabowo.
2. Perkara biasa sesebuah negara berusaha selamatkan rakyatnya. Terlebih dekat pru. Mencari sesuatu utk naikkan nama di mata pengundi. Jd kubu pro jokowi memuji kehebatan jokowi. Pahlawan negara, naikkan nama jokowi. Kubu prabowo mengatakan ada sebaliknya. Mcm pertukaran sesuatu atau tukar sesuatu. (Di sini menarik)
3. Kes bunuh ini isu bsr. Menggemparkan dunia. Melibat racun terlarang. Tetiba menjd kecoh, perang mulut alam maya di indon kerana dr m mengatakan ia tiada maklumat yg mengatakan pendakwaan ditarik balik atas arahan jokowi utk bebaskan siti aisyah. Dikatakan keputusan mahkamah: malaysiakini.
Jika kita baca berita di indon berbunyi sebaliknya. Seolah jokowi yg arah pembebasan menunjukkan jokowi hebat di mata pengundi. Sebenarnya aku pun terkejut baca. Kalau tak silap dlm berita merdeka. Bagi pro prabowo, ada sesuatu bkn jokowi hebat.
Mana satu yg betul?

Seperti yg aku kata biasa bagi setiap negara pertahankan rakyatnya. Tetapi ini kes bsr bkn setakat bawak lari bini org ke indon hihihi. Ini kes bunuh melibat antarabangsa. Siap ada video/cctv.

Biasanya seseorg/satu pihak akan meminta sesuatu. Win win situation. Jika benar seperti berita sana lapurkan, pihak jokowi mintak siti aisyah dibebas/ditarik balik pendakwaan. Adakah anda atau pihak sana terutama kubu pro prabowo tertanya tanya apa yg dipohon bagi pihak disini? Adakah permintaan dah dilaksana atau belum? Atau memang murni ditarik balik?Sekarang mereka berbalas komen. Pi la korang masuk blog sana. Haru biru jdnya.

Hanya satu aku suka. Bahasanya ya ampunnnnnnnn betul betul bebas jika memaki pihak lawan. Hahahaha ini betul betul tarak tisu koyak.

Anonymous said...

Mengapa aku terbayang kapal belayar nun jauh di sana.

Anonymous said...

Apa faedah anak anak muda melayu dpt undi ph? Masuk jobstreet/co swasta, 70% atau mungkin lebih kata chinese only. Alasan cakap mandarin. Buat apa undi d4p? Korang tak tau cakap cina. Manifesto tak tunai. Ptptn kena byr takde diskaun. Belum lagi kira yg hilang kerja. Bsh takde. Baru umum nak bagi rm100 aje. Itupun belum tau korang dpt ke idok. Takut urusan ulang alik nak claim seratus abih tgh jln byr kos minyak mkn minum hihihi. Ni baru betul kata ted perabih boreh je.
Kah kah kah

Anonymous said...

Gara gara sana kecoh. Sinipun pelik boleh lepas kes bunuh ada cctv dgn jelas. Mereka juga cuba melarikan diri tapi tertangkap. Wartawan tanya mathir. Nak tau apa jawapannya, pi la baca mkini.

Anonymous said...

Hellooooooo jiran putrajaya dan shah alam dan kawasan sekitarnya aku nak tanya korang, sampah tmpt korang ada tak dikutip. Patutnya dah 2 kali angkut tapi pagi ni belum angkut lagi. Semua lori pi putraja ka kutip sampah? Jika betul, ni la bala, baru 2 tmpt ribut belum semua lagi. Sampah dah busuk laaaaaaaa. Tak kan semua lori diarah ke sana. Yg sini kutip la juga.

Anonymous said...

dasar pengswastaan di wujudkan semula alasan bodoh bangang saiz penjawat awam dan kenaikan gaji penjawat awam naik mendadak...puiiiiii..!! anak beranak kroni kaya raya rakyat akhirnya menderita bayar hutang syarikat yg diswastakan nnti.. bermula balik era pink form... anak beranak bolot pink form beratus billion bila saham naik jual semua.. hutang rakyat tanggung balik.... rakyat malaysia di bodohkan 2 kali oleh kepala perompak yang sama.... puiiiiii...!!!

hampehhhhhh...!!!!!

Anonymous said...

Benda yg sama berulang kembali. Pengswastaan. Samurai sudah cair. Hutang bertambah lagi. Rakyat lagi byr hutang. Dulu najib dah byr hampir abis hutang yg ditinggal tapi sipembyr hutang dituduh mcm mcm.

Penjawat awam juga yg berkempen utk ph kannnnn. Rindu zmn tun kannnn. Sekarang dah dpt zmn tun kembali kannnn.
1. Saiz penjawat awam nak disama mcm dulu walau penduduk bertambah.
2. Pengswastaan atau dihenti kerja.
3. Jika masih nak bertahan di kerajaan mungkin gaji berkurang kata tun.
4. Kahkahkah
5. Pdn muka
6. Dah puas rindu merindu
7. Berdoa supaya anda tetap ada kerja jgn menggigil.

Anonymous said...

Rindu zmn tun. Dah dpt, nak disama jumlah penjawat awam sama mcm zmn tun. Saper yg bangang? Gigih berjuang utk ph dgn berzikirkan SR. Terima balasan atas perbuatan sendiri.

Anonymous said...

Malaysia's stock market is asia's only loser of 2019. Merudum teruk. Yeeeaaayyyyyyy penyelamat negara dah menyelamatkan negara. Bolehlah buat cepat pengswastaan. Beli saham byk byk harga murah. Ko aderr? Penyelamat negara byk duit?
Bodooooooooooo. SR hidup lagi tu. Pengundi ph jgn renti meratib dgn kitab SR.

Anonymous said...

Bersama sama jdi taik...kering punya taik.

Anonymous said...

Mufti Bidas Mahathir Ciri Munafik



http://m.utusan.com.my/berita/politik/hati-hati-pusingan-u-jangan-sampai-jadi-munafik-1.629432

Hati-hati pusingan U, jangan sampai jadi munafik

FARHANA JONI
17 Mac 2018 2:09 PM

Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Yusof Ahmad


Kata Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Yusof Ahmad, ciri-ciri orang munafik adalah bermula dengan berbohong, selepas itu memungkiri janji seterusnya mengkhianati amanah dan semua perbuatan ini sedang berlaku dalam Pakatan Harapan.

Menurut beliau, perkara itu jelas apabila calon Perdana Menteri Pkaatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad sanggup bekerjasama dengan musuh politiknya dahulu iaitu DAP dan pada masa sama menimbulkan tanda tanya berikutan gesaannya supaya membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, sedangkan sebelum ini beliau mendakwa Penasihat PKR itu tidak bermoral.

"Apa yang paling dikhuatiri, strategi politik seperti itu dibimbangi mencontohi perbuatan Abdullah Ubay yang terkenal dalam sejarah Islam sebagai pemimpin munafik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sehubungan itu, Mohd. Yusof mengingatkan semua pihak supaya tidak sama sekali memandang ringan sebarang tindak-tanduk yang membawa kepada perbuatan munafik.

"Ini perlu kerana Islam meletakkan orang munafik ini di kedudukan paling rendah di neraka.

"Ramai orang Islam memandang ringan mengenai isu munafik, sedangkan golongan ini memang dilaknat malah Allah menyifatkan mereka ini mempunyai penyakit di dalam hati," katanya.

Dalam usahanya menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak, Dr. Mahathir dilihat mengejutkan ramai apabila memilih DAP sebagai sekutu sedangkan parti itu ditentangnya sebelum ini kerana memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia yang disifatkan beliau merugikan orang Melayu.

Selain itu, menerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP, Dr. Mahathir bukan sahaja bergabung dengan PKR bahkan membuat beberapa pusingan U terhebat dalam karier politik beliau termasuk mendesak Anwar dibebaskan daripada penjara.

Malah terbaharu, Dr. Mahathir yang dikritik hebat media asing ketika memecat Anwar dua dekad lalu memberi alasan yang beliau bertindak demikian sebab didorong polis.-UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

Dlm dewan rakyat ph mengesahkan hutang 600 lebih b tetapi dpn rakyat jd 1tr. Ada rakyat bangang ratib zikir ph.

Sekali lagi dlm dewan yg sama men kewangan sahkan bon samurai 11.9b. Sebelum ni kata samurai dlm 7.4b. Maknanya bertambah lagi hutang.

Dlm dewan yg sama juga mof sahkan bon samurai ni utk biaya projek bkn byr hutang lama. Dpn rakyat selamani meratib konon byr hutang.
Projek apa yg dibiaya? Kereta terbang? Kereta nasional 3? F1? Jambatan bengkok? Bkn apa ph ni dah biasa bila dpn rakyat semua projek utk rakyat, dlm sekelip mata boleh berubah?

Anonymous said...

Tak lama lagi bertambah ramai tarak kerja. Apa patut anda buat? Buatlah seperti ph.
1. Mulai sekarang bykkan selfie. Bykkkkkkkkkk jgn sikit. Tulis kata kata ringkas bagi syoookkk org yg baca. Bagi ayat yg boleh mengkhayalkan org lain. Cth maszlee suruh kutip balik duit tol dgn dia. Kehkehkeh

2. Mintak keluarga atau teman komen dgn ayat syoookkkkkk. Cth inilah pemimpin muda masa dpn yg kita nak. Cth byk di selfie sadik. Kihkihkih

3. Tak perlu belajar tinggi tinggi. Membazir duit. Kena byr ptptn lagi. Hanya perlu daftar masuk uni je. Suka hati terserah hang nak daftar kat mana. Byr utk bln pertama je atau 1 semester. Stop belajar. ANDA TELAH DIIKTIRAF PEMEGANG IJAZAH KEPUJIAN BLA BLA BLA. Mudahkan nak mintak kerja atau nak jd ahli politik. Buat apa perabih duit. Baik perabih duit rakyat kannnn.

Yg pasti anda kena berjinak dgn politik dan pemimpinnya utk melakukan ciri ciri tersebut. Tunjukkan anda jantan.
Kahkahkah

Anonymous said...

Bukti dah byk.
Artikel ni tentang lks. Cer baca sejarahnya. Bermula di batu pht. Penjual daging babi. Hingga urus kasut pemimpin dap ketika itu. Mula berjinak dgn politik. Keluar dr isa tak lama ada ijazah undang undang. Cptnya habis belajar. Punya lama kata ada ijazah undang undang. Dah kecoh sijil palsu, boleh hilang itu punya ijazah. Sama anaknya ge.

Cth acca. Walau hanya baru nak ambik course/exam kena berdaftar sebagai member acca. Bkn bermakna bila anda mendaftar bermakna dah layak jd akauntan bertauliah. Yuran byr sethn sekali. Jd anda layak ambik exam acca jika dah lulus cat. Nak ambik course pro ni kena byr fee/yuran mengikut negara yg kita pilih. Bdn profesional. Kontrol di negara itu. Maknanya pengiktirafan dan kelayakan dr sana. Dan mereka juga boleh membatalkannya jika ada salah laku.

Jika tak silap saya, sekiranya anda ambik paper/exam pertama dan seterusnya paper yg lain wajib semua lulus dlm tempoh 10thn. Nampak mudah sebnrnya susah nak iktiraf akauntan bertauliah. Jika gagal dlm tempoh 10thn, anda kembali zero dan kena ulang semua semula.

Cuba lihat sekeping kertas yg ditunjuk konon bukti akauntan bertauliah ge. Adakah dah lulus atau hanya layak utk ambik exam? Tahun bila? Dah tamat tempoh ke?

Itupun selepas lulus semua exam diperlukan 3thn bekerja di bidang yg sama yg diiktiraf kelayakan oleh pihak berkenaan.

Mungkin la ni ada sikit perubahan. Tetapi dsrnya sama.

Anonymous said...

Ini hanya utk info agar kita tdk mudah diperbodoh. Utk yg belum mengetahui. Sedikit info. Saya ambik cth acca. Mula wajib lulus cat exam. Dah lulus baru layak ambik paper f dan p. Jika ada diploma atau ijazah, paper yg wajib diambik ditentukan terlebih dahulu oleh pihak acca sendiri berdsr dip/ijazah yg kita ada.

Paper acca ini ada setara ijazah dan master. Jika gagal lulus seperti yg ditetapkan brrmakna hanya layak kerja seperti akaun biasa tetapi bkn akauntan bertauliah.

Guan eng ni dah ambik ke cat atau paper f dan p? Utk info anda nak lulus cat pun ramai tersangkut. Ramai yg tukar ke kos perakaunan diploma/ijazah kerana rugi masa dan duit. Anda berulangkali ambik paper dgn byran mahal.

GE ni ijazah apa? Jika bkn perakaunan lagi byk paper wajib diambik. Dah tentu jauhlah nak diiktiraf/digelar akauntan bertauliah.

Jika anda berkerja di bank, cer kira berapa org ada gelaran akauntan bertauliah. Sorang, dua, tiga... hahahaha.

Anonymous said...

Nak lepas ujian 3thn bekerja syarat acca ni penuh kesabaran. Tenaga pengajar selalu beri nasihat tahan maki ngan bos tahan kerja mcm nak gila teruk tahan segala gala utk tempoh 3 thn mcm neraka. Dpt bos baik ok la. Lepas tu bebas dah cari kerja di mana jua dgn gelaran akauntan bertauliah bkn akauntan berauta auta auta.

Anonymous said...

SI INDON DAH LEPAS. PENYOKONG JOKOWI ANGKAT JOKOWI JD PAHLAWAN SEBELUM PRU.
LA NI VIETNAM PULAK MINTAK BEBAS RAKYATNYA. EMAKNYA DAH BERSUARA.
'MY DAUGHTER IS INNOCENT'.
KAHKAHKAH
DAH MCM UNDANG UNDANG MALAYSIA BOLEH DIPERDAGANGKAN? BOLEH MINTAK MINTAK?
TAKKAN BANDUAN RAKYAT MALAYSIA TAK BOLEH MINTAK BEBAS. TUNGGU APA LAGI, SEMUA KELUARGA BANDUAN MINTAKLAH BEBAS.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Takut nanti malaysia dijd tmpt pembunuhan pemimpin dunia. Org tak takut jd pembunuh upahan kerana melihat dr perkembangan kes ini akhirnya boleh mintak bebas?

Anonymous said...

Menteri di jabatan pm: Kuasa utk membebaskan dakwaan terhadap mana mana individu dlm negara merupakan hak peguam negara.

Peguam negara miliki kuasa bebaskan dakwaan. Peguam negara ada hak di bawah peruntukan perlembagaan persekutuan utk menjlnkan atau memberhentikan apa apa pertuduhan terhadap seorg tertuduh walaupun kes dlm prosiding di mahkamah.

Inilah jawapan yg dibagi setelah diasak soalan dr wartawan berkaitan pembebasan siti aisyah dan permintaan dr vietnam berkaitan yg sama.

Anonymous said...

Anda sdh paham kenapa kes ph boleh digugurkan walau sdg bersidang? Walaupun ada bukti?

Anda juga sdh mengerti seseorg boleh didakwa walau tanpa bukti atau bukti belum lengkap?

Anonymous said...

Rukun negara;
KELUHURAN PERLEMBAGAAN
KEDAULATAN UNDANG UNDANG

Anonymous said...

BAHANA BILA PEMIMPIN FAKE DEGREE
ALLAH BAYAR CASH K'JAAN FITNAH INI
RAMAI YANG SAKIT NAK TUNGGU MATI
DISOAL PARLIMENT ATOK BUAT BODOH LGI
TAK KE KJAAN BABI NAMERNYE NI..!?

ATOK NAK SWASTAKAN ASSET KJAAN
PINK FORM UTK ANAK CUCU KRONI
SAKAU BILLION HUTANG BNK DTINGGALKAN
RAKYAT AKHIRNYA TANGGUNG BEBAN NNTI
CUKUPLAH SEKALI DITIPU JGN DIBIARKAN


INI KERAJAAN BANGANG DARI PEMIMPIN OTAK YG DAH BANGKRAP WAWASAN DAN BANGKRAP FIKIRAN... MACAI BODOH AJE YG TERKINJA BANGANG HINGGA JILAT PEMEGANG PANJI HITAM BANI TIMUN... PUIII...!!

PEMEGANG PANJI HITAM ANAK CUCU PEJUAMG LGBT BAPAK KEPALA AKARAN COMANGO PLURALISMA... PANTEKKKK.. !!


Anonymous said...

Jika anda semua paham bermakna jika umno pas bn kembali memerintah, kita akan punya hak dan cara yg sama. Semua pro dap ph harap maklum.

Mengapa selama ini dap ph selalu mempertikai keputusan peguam negara di zmn bn? Itu hak peguam negara. Takpe kerajaan ph telah mendidik umno pas bn wajib tegas pertahan hak peguam negara. Kita akan tegaskan hak ini nanti.
Aminnnnnnnnn

Anonymous said...

RULE OF LAW

Anonymous said...

SAYA AMAT MENYUKAI KATA2 DARI......[HANG JEBAT DERHAKA] ....MELALUI BLOG SI TUA RENTA TAK SEDAU DIRI...MADEY ...CHEDET...

BERIKUT ADALAH KENYATAAN BELIAU:...

Assalamualaikum,

Saya amat gembira dengan gabungan PAS dan UMNO. Ini adalah pengalaman pertama saya dalam sejarah orang Melayu bersatu. Nampaknya Tun tidak suka perkembangan ini.

Seperti biasa Tun Mahathir akan ‘mempersetankan’ musuh politik beliau. Sama caranya apabila beliau mempersetankan DS Najib. Kaedah mempersetankan pihak lawan ini diakui beliau sendiri dalam artikel keluaran beliau sendiri http://chedet.cc/?p=2631.

Benar atau tidak apa2 yang ditohmah tidak penting asalkan ianya meyakinkan dan boleh membentuk satu persepsi kepada pengundi. Tetapi ingatlah, jika ianya adalah salah maka akan jadi satu fitnah berat lebih hina dari membunuh saudara sesama Islam.

Siapakah sebenarnya yang menipu?

Rakyat disogok dengan janji2 manis. Sejuta peluang pekerjaan berkualiti. Tetapi sehinga kini hampir sejuta dibuang kerja. Harta2 didalam dan luar negara dijual dengan harga ‘firesale’ maka bersorak lah taukey mendapat emas dengan harga sampah. Polisi kerajaan dikembalikan kepada polisi zaman silam.

Memang zaman Tun RM50 boleh penuh satu troli. Tetapi gaji pekerja kilang masa itu ialah RM380 basic. Saya bekerja sebagai kerani akaun pun basic RM450. sekarang pekerja kilang mana yang kita boleh gajikan dengan harga RM380 sebulan?

Perjuangan UMNO dan PAS tetap berlandaskan Agama Bangsa dan Negara. DS Najib pun secara gentleman meletak jawatan dan bersendirian dalam membersihkan namanya. Walaupun beliau akhirynya dapat dibuktikan bersalah, perjuangan UMNO masih wajar disokong. Ini adalah kerana UMNO bukanlah sosok seorang individu tetapi mewakili semangat perjuangan orang Melayu. Bukannya seperti parti Tun yang hanya tahu menghina, buang kerja, batal, hapus dan usir orang2 melayu.

Wassalam.

P/s: Malu apa bossku




SYABAS ....[HANG JEBAT DERHAKA]...TAPI AKU TAHU KO BUKANNYA DERHAKA....

Khairulryezal osman said...

Apandi bebaskn najib tk pula macai bising.walaupun bukti kukuh.kesian aku tgk najib dimahkamah semlm.kecut sgt mukanya

Anonymous said...

Bila MB joho fake degree jawab pasal pencemaran pasir gudang.. apa aoa pun macai kena tepukkkkkkk doluu..!!

MALANG SUNGGUH NASIB ATOK ALAHAI
BAHANA FAKE DEGREE PUNYA ANGKARA
PENCEMARAN UDARA TUTUP PINTU SELESAI
KJAAN FITNAH JIJIK DAH DIMAKAN KARMA


KIKIKIKIKI.... DIA INGAT UDARA YG TERCEMAR BERSAIZ KUCING PARSI KOTT PASAI TU LA MANGKOK AYUN JAWAB NYER


KIKIKIKI.. HAAAHHH MACAI SEKELIAN


TEPUKKKKKKKKK....!!!


KIKIKIKI...

Anonymous said...




Seperti yang ramai penceramah menyarankan perlunya kita memperkasakan ekonomi ummah, maka ekonomi umat Melayu perlu di perteguhkan oleh kita semua....

Saya tidak mempunyai apa2 kepentingan, cuma merasa satu tanggungjawab untuk menghebahkan perusahaan orang Melayu yang berhampiran dengan kampung saya di Simpang, Taiping Perak.

1 KEDAI RUNCIT
Pasar Mini AFLAH NIZAM
lorong Kiara
Taman Simpang
Simpang Perak

2. KEDAI ALAT TULIS
PERNIAGAAN RIDZUAN
lorong Kiara
Taman Simpang
Simpang Perak

Sekian dulu


Nota: Sekiranya tuan2/puan2 mempunyai apa2 maklumat perusahaan orang Melayu sila tambahkan lagi supaya lebih ramai orang mengetahui.

Di ingatkan juga kepada tuan punya perusahaan, jangan mengambil peluang dengan menaikkan harga... dan sentiasa jujur...dan jangan lupa bayar zakat


Wassalam

Anonymous said...

Kecut lu kata. Slamberrr je najib pi dewan rakyat. Malu aperrrr bosssku. Yg kecut ph tak bagi najib pi parlimen hari pertama. Kahkahkah

Caiiiii ph tak baca ke atas tu peguam negara ada hak? Tapi hebat peguam negara ph ni bykkkkk gugur kes ph. Yg lu nak tuduh apandi aphal ngok. Dr dulu najib mintak bukti tak bagi. Dakwa dulu bukti tak siap. La ni masuk court pun najib peguam mintak dokumen pertuduhan tak bagi. Bicara pakai mulut ke. Undang undang apa kebende. Ok la lu nanti didakwa olang tarak kertas bukti pendakwaan berguling bertekak tarik rambut je dlm court kah kah kah.

Org dakwa lu cirit merata rata tapi tarak gambar tarak saksi. Bertekak kat mulut. Lu mintak bukti takleh. Nak berhujah pakai apa. Alam ghaib. Tunjuk jubor lu je.
Bodowwww bodowwwww

Siti aisyah yg penuh bukti bersidang disaksi satu dunia boleh bagi bila dimintak? Lu sibuk tuding jari kat org lain.

Woooiiiiiiii cakap byk. Sembang je bsr. Kes terowong lebih besorrrrrr. Bila lagi?

Anonymous said...

7hb hari pertama dikesan pencemaran udara kimia beracun. 13hb baru ambik tindakan selepas byk murid tumbang. Keadaan dah kecoh. Baru nak meeting. Boleh gelak gelak masa sidang media. Racun dah laju ikut angin berkm.

tunfatimah said...

lagi satu, jgn keluar di siang hari

tunfatimah said...

bila masa apandi bebaskan najib? nak bebaskan kena dakwa dulu lah.

AG skg baik hati bebaskan org yg didakwa walaupun bukti kukuh depan mata. Rule of what?

tunfatimah said...

walaupun ada hak, tetapi kalau tak ikut undang2, hak itu nanti mkn diri.skg pun ada nampak hantu? ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous said...

Punya la lama baru mlm tadi dikata dimulakan perbersihan..
Cer korang tanya org johor katanya pihak di sana dah kaji ambik tindakan segera dan kata nak bersih kimia tu dlm 6jt? Bnrkah mb kata takde budget tu yg tertangguh hampar seminggu? Tdk mungkin johor tiada budget? Kita tau jhr byk duut. Dlm keadaan darurat tak kan tak boleh ambik dana dr bahagian lain? Rakyat wajib tahu perkara sebenar? Inilah dulu pernah dilakukan najib utk menghadapi ekonomi dunia merudum dan bencana tdk di duga. Najib umno bn dituduh mcm mcm. Ada kes di amlakan? Allah nak tunjuk aper sebenarnya?

Anonymous said...

RULE OF TOLO MAMAK MATDEY MAHAKUTTY!!!

Anonymous said...

Ada ap adun exco mb jhr turun melihat sendiri di tempat kejadian? Hahaha... atau hanya meeting dr jauh. Rakyat disuruh tutup pintu je? Racun tu mungkin sebsr burung nak masuk rumah berdentum dgn pintu kikiki.

Ada menteri barisan kabinet pi segera? Atau hanya wasap dr jauh hihihi.

Apa ulasan segera dr tpm pm? Apa tindakan? Hmmmmmmm........

Imbau kembali semasa kerajaan bn. Banjir je dgn cpt bn ambik tindakan. Dgn menteri pemuda wanita puteri umno semua ke tmpt kejadian. Arahan segera di keluarkan dgn bantuan mcm mcm. Lambat je sikit pro ph mainkan isu dialam maya. Memaki hamun menuduh mcm mcm bn. Najib rosmah di maki hamun pdhal dah bersepah menteri dan org umno bn berada di sana. Buat berita palsu. ALLAH nak tunjuk aper kat kita?

Anonymous said...

Masa penang dilanda banjir dgn pantas tentera dan bantuan sampai.. dah lupa guan eng menangis mintak bantuan pusat? Begitu jua bah bsr di kelantan. Bantuan rumah dibagi.

Jika jhr takde dana darurat tak kan pusat tak boleh salur? Bantuan ke sek cina mof boleh bagi peruntukan yg dikata bkn peruntukan kem pendidikan?

Tak kan pencemaran ini tdk diketahui pusat? Tak kan mereka tiada perbincangan segera?

Keris berayon said...

FUCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKKKK... ........ KIKIKIKIKIK

Anonymous said...

La ni dikata racun dah bergerak 15km. Mlm tadi dah umum 115 sek ditutup. Mula mula hanya puluh je. Penduduk pandai pandai koranglah. Nak pindah ka nak hirup udara ka terserah hang. Ramai pindah sendiri. Tak kan nak hirup. Katanya jika dah masuk dlm darah boleh akibat kanser darah? Kesan jangka pjg. Mungkin sekarang tak nampak. Bnr atau tdk hanya pakar boleh jawab. Mcm kes di rusia. Kanser dah masuk dlm darah. Tapi aku pun tengok gambar, yg mengurus tu siap pakai baju plastik tutup bdn tutup kepala. Jika tak bahaya buat apa pakai.
Doakan semua selamat.
Aminnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

ORG JHR LIHAT NI, ATAU KELUARGANYA YG BERADA JAUH DR SANA, ORG YG BERGULING BERSAMA ANDA SEBELUM PRU YG DIKATA PRIHATIN HIDUP KORANG.... SEKARANG BAGI FUCKKKKKK KAT KORANG.

MEREKA SENDIRI MENUNJUKKAN JATI DIRI SEBENAR.

Anonymous said...

Masih ingat banjir bsr di kelantan. Kejadian tdk diduga. Masa tu najib di usa. Mengamuk sakan ph kat umno bn. Padahal org umno bn dah berduyun membantu. Tuduh mcm mcm. Maki hamun najib. Buat berita palsu lagi. Ni pemimpin ph ada dlm negara. Parlimen sdg bersidang. Yg ada kat jhr pun prihatin dr jauh hahaha. Taupun tak nak sedut udara beracun tu.

Org sana tanya mana depa?
Mb kata jgn politikkan. Kahkahkah.

Anonymous said...

Mana pemuda pemuda harapan jhr? Mana pemimpin ph jhr?
Tak kan dah bersih baru berselfie kahkahkah.
Ada nampak muka mereka di dewan tempat rakyat yg terkena racun tu?
Ada nampak muka mb dan menteri yg meeting di pbt psr gudang pi dewan tu?
Fikir fikirlah.
Dah bersih nanti ramailah berselfie.

Anonymous said...

Ni nasihat org ada penyakit semput asma atau hidap kanser menjauhlah dr sana buat sementara ini.
Sedih lihat majoriti anak anak sek. Majoriti anak anak melayu.

Anonymous said...

Keris berayon.. ini belum kena kat tempat anda. Belum kena kat anda dan keluarga anda. Jika bencana dah kena kat btg idong anda bolehlah anda kenang kata fuckkkk tu.

Anonymous said...

Pakar pun dah kata. Sekurang kurangnya 5 km di kosongkan. Kerana kesan racun kimia tu kita tak tau utk jangkamasa pjg ke tubuh bdn manusia.

Mcm mana pun dlm twitter ramai masih mencari kelibat ap psr gudang takut lemas dlm sg toksik kehkehkeh.

Anonymous said...

PASIR GUDANG BYK PENDATANG DARI NEGARA KELANTAN! AKU TK HERAN KALAU PENDUDUK ASAL NEGERI JHR DITIMPA BENCANA! INI SEMUA GARA2 MAT2 KELANTAN YG BAWA BENCANA BUAT ORG JOHOR.

Anonymous said...

Bangsat komunis. Nak serang umno dgn modal lama dah tak boleh. Fitnah terbongar semua. Nak serang org kelantan. Tujuan lu serang pas.

Bencana sbb fitnah lu tak ungkap. Lebih bahaya dr membunuh.

Bangsat lu. Apa kaitan lu tuduh org kotor dgn buang toksik kimia beracun? Kilang tyr tu saper punya?

Bala dr lgbt tak lu sebut? Aku tak heran tak henti henti bencana dtg zmn ph yg belum sethn?

Anonymous said...

Berapa peratus yg ko sebut pendtg dr kelantan? Berapa jumlah?
Berapa peratus pendtg cina dr negeri lain berhijrah ke jhr?
Berapa peratus pendtg cina singapura berhijrah ke jhr.
Berapa peratus cina dr luar berhijrah ke jhr?

Yeo bee yin: bkn masanya cari, salahkan pihak lain.

Kah kah kah.. dulu korang tak sedor diri masa jd pembangkang. Tak cukup menjerit dlm parlimen, bersih di jln, alam maya. Kena kat btg idung sendiri tetiba teringat ayat JGN CARI SALAH PIHAK LAIN.

KAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Panji hitam ciptaan john bo'doe dah jadi panji Cold Dry Black Emptiness.

Anonymous said...

Khabarnya skuadron regimen askar jurutera diraja kimia, biologikal, radiologikal, nuklear dan letupan mula ditempatkan di pusat gerakan dewan serbaguna tmn pasir putih psr gudang. Pakaian lengkap bro.

Ni yg mb kata bkn isu bsr pencemaran kimia beracun dah jangkau 15km. Pakarpun nasihat 5km kosongkan. Suruh penduduk tutup pintu. Dia org sendiri tak pi sana. Takut ke tersedut. Pakai la baju pelindung berlapis weeeiiiii mb...

Anonymous said...

Kalau tak salah hanya ada satu unit tentera sahaja di malaysia. Kepakaran mencuci atau menghapus chemicals/bhn nuklear yg terkena kawasan atau tubuh.

Anonymous said...

Setelah viral, dah seminggu akhirnya baru muncul kelibat mb di dewan komuniti pasir putih.
Ph boleh keluar dr gua. Sedut nafas segar. Yg lain bila nak selfie.

Anonymous said...

Rakyat nak tau ni. Apsal nama kilang dan org yg bertanggungjawab tak keluar keluar lagi. Kata nak dakwa. Wartawan dah tunggu tapi tak jd. Apa yg nak disorok? Kalau kes lain itu jam nama keluar siap ada muka.

Ingat tak kes kedai jual laksa yg org mkn keracunan. Cpt je kedai melayu tu tersebar.

Anonymous said...

Anak sedara baru balik amik keputusan SPM dari sekolah balik 1A 4B yg selebih ada 3c 1d mak dia tanya mana A Lagi ? dia jwb sijil palsu pun boleh jadi menteri nak buat apa A byk2.... kikiki

Anonymous said...

Jgn risau daftar je lah kat uni swasta mana manapun. Jgn takut mahal harga. Lepas tu berhenti. Dah jd pemegang degree. Kikiki

tunfatimah said...

dah besar jgn jadi mcm lutong. terang2 ada kapur kat dahi suruh org minta maaf.

perangai pun tak semengah, terlompat lompat bising bila tokong kena smash.

tunfatimah said...

Vietnam dah tuntut rakyatnya Duon diberikan keadilan yg sama spt siti aisyah .

tunfatimah said...

Ishh..ishh..perbuatan tercirit merata itu perangai mahluk tanpa adap lah tedmanok! atau anus ko dah longgar kena tusuk blunt object? ๐Ÿคฃ


Anonymous said...

pelik sampai skg nama kilang.. pemilik kilang... agaknya org kuat DAP atau Singaporean yg buat taik... smpi skg media utama TV3 dll tak siar...


puiiii

Anonymous said...

JGN TERKEJUT KALAU APA YG BERLAKU DINEWZEALAND BERLAKU DISINI!.PEMBUNUH TERSEBUT BENCI DGN PUAK2 PENDATANG YG BUAT NEW ZEALAND SEPERTI MAKBAPAK DIA PUNYA RUMAH! PENDATANG2 BANGLA DN ROHINYA BERSEPAH DIMALAYSIA DIBAWA OLEH UMNO! HANTAR SEGERA MEREKA BALIK ATAU PERKARA BURUK AKN BERLAKU! JGN BAGI MUKA PADA PUAK2 PENGOTOR NI.

Anonymous said...

Yg kena bunuh org Islam. Bangsat lu hanya ulang ulang ulang bangla dan rohinya. Kedua duanya Islam. Lu tak mau umum pendtg yg hilang di malaysia jd pelacur jual puki dan dadah, geng kongsi gelap. Cina vietnam kampuchea laos myanmar dll. Geng jual puki pembersih ke?

Anonymous said...

Berapa puluh ribu ratus ribu masuk malaysia hilang tanpa dpt dikesan. Dap ke bawak masuk? Dikatakan jumlah itu lebih bsr melalui jln tikus. Bangsat komunis lu tak pernah sebut org kafir, hanya sebut org islam. Pelacuran di malaysia dimonopoli bangsa apa? Perjudian pun sama? Geng dadah?

Anonymous said...

Ke mana menghilang org china yg masuk malaysia? Hilang tanpa dpt dikesan. Kawin dgn bangla? Kawin dgn rohingya? Kerja dgn bangla? Kerja dgn rohingya

Anonymous said...

LU TERKEJUT? SEMUA PENDUDUK ASAL TANAH MELAYU TAK TERKEJUT LANGSUNG DGN KOMEN JAHANAM LU.

LU TAK NAK SEBUT TANAH MELAYU NI PUN DIPENUHI KAUM PENDTG YG BUAT TANAH MELAYU NI MCM TANAH NENEK MOYANG MAK BAPAK DIA? LU PI LAH SURUH MEREKA SEMUA BERAMBUS. AMACAM? ADA ORG TUNJUK ORG PENDTG, TAK SDR DIA SENDIRI PENDTG?

UMNO: MELAYU BUMIPUTERA.
SUKA HATI DIALAH NAK BUAT APA PUN BAHALOL. NI MEMANG TANAH MELAYU BUMIPUTERA.

Anonymous said...

BANGSAT JAHANAM ANON 10.06.

SAPER BUNUH ADIB?

ted manoff said...

Komen bangang dari machaii2 parti melayu umno..ingat malaysia nii umno punya kerr bangang..ini tnh milik banglasia...kikiki..hampir 10juta pendatang dibawa umno..untungnya pemimpin umno jual org..

tunfatimah said...

Hi tedmanok!

Ayat ko salah. Komen bangang yg bertaburan mcm pollen ditiup angin adalah drp monteris separuh masak pHampeh dan juga wakil2 rakyat DAP.

Esok tedmanok mohon kerja potong rumput ganti mat bangla. Besau gajinya.

Anonymous said...

LIM KIAT SIAL....MUKA MACAM SIAL!!!

Anonymous said...

DARI FAIL SPRM Siri 10: Maklumat Lengkap Sogokan RM19 Juta Untuk Menutup Siasatan SPRM Mengenai Terowong Dasar Laut Pulau Pinang
CORRIDORS OF POWERHEADLINE
By Raja Petra Kamarudin Last updated Mar 16, 2019
4.3k
Shares
Share Tweet Share Share





Masa, tarikh, tempat dan nama secara terperinci telah Malaysia Today dedahkan sekali dengan butiran dokumen SPRM. Ada sesiapa masih tak percaya pada laporan ini? Masih percaya bahawa laporan ini palsu? Senang saja nak mengesahkan cerita ini betul atau pun tidak. Cuba hubungi pegawai-pegawai SPRM dan dapatkan pengesahan dari mereka. Apa yang susah sangat?
THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hingga ke pemimpin-pemimpin DAP, kesemua mereka mempertikaikan kesahihan sembilan siri dari Malaysia Today mengenai laporan siasatan SPRM berkaitan rasuah Projek Terowong Dasar Laut ini. Jadi, sudah tiba masanya pada siri yang ke-10 ini Malaysia Today mendedahkan butiran yang lebih terperinci dan lengkap.

Lagi mereka mempertikaikan laporan ini dan lagi mereka mengatakan laporan ini adalah fitnah ataupun pembohongan, selagi itulah Malaysia Today akan dedahkan lagi maklumat yang lebih terperinci sehinggakan tidak ada siapa lagi boleh meragui kesahihan laporan ini dan mengatakan ianya rekaan atau pembohongan — seperti, kononnya, cerita dongeng yang mengatakan Najib Tun Razak memberikan RM90 juta kepada PAS.



Empat muka surat di bawah mendedahkan pada 9 Mac 2018 jam 10.40 pagi, pegawai penyiasat SPRM yang bernama Muqri Mayasin telah merakamkan kenyataan Zarul Ahmad Zulkifli mengenai rasuah yang bernilai RM19 juta di bayar kepada Gnanaraja Gnanasundram untuk menutupkan fail siasatan SPRM yang melibatkan tuduhan rasuah Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang.



Zarul Ahmad memberitahu kepada SPRM bahawa Guan Eng memiliki kepentingan sebanyak 10% pada keseluruhan projek itu
Seperti yang didedahkan sebelum ini (sila baca siri 1-9 pada link di bawah) Gnanaraja adalah proksi ataupun ‘baruah’ yang mengendalikan kesemua ‘kerja kotor’ Menteri Kewangan Lim Guan Eng.

Zarul ditanya samada dia memahami Seksyen 30(3)(b) Akta SPRM 2009 dan adakah dia ingat apa yang dikatakannya sebelum ini. Dia menjawap ‘ya’ pada kedua-dua soalan itu.

Zarul kemudian menunjukkan kepada Muqri pertukaran mesej Whatsapp diantara dia dan Gnanaraja dari 21 July 2017 sehingga 26 Februari 2018. Nombor 012-2605199 adalah kepunyaan Zarul manakala 017-6664225 kepunyaan Gnanaraja.

Anonymous said...

Cai bangang sedunia. Bangla tu tokeynya saper? Bangla sewa kedai saper di petaling street? Masa kerajaan umno bn buat operasai besar besar saper yg mengeluh, tokey? Projek tak bergerak, lepas tu saper komplen?
Cibaiii punya manusia yg politikkan semua benda. Kena kat sg kim kim boleh kata jgn politik. Tu kenyataan bodohhh ted ngok.
Bodohhhhhh?

Anonymous said...

Bangsat punya manusia. Kalau nak sebut pendtg sebut semua. Apsal kau bengang bila kata tanah melayu ni hak melayu bumiputera penduduk asal tanah melayu? Itu kenyataan. Kalau nak tuduh warga asing jgn hanya pilih org islam sahaja. Jgn jd bangsat ted. Org kafir pun berjuta.

Yg kau bangsat nak kaitkan kejadian nz aphal. Selama ni tak pulak kau bersuara rohingya tu dibunuh dgn kejam penganut budha di myanmar. Mulut bangsat hanya tau sebut islam. Yg membunuh islam di nz tu penganut apa? Kristian?

Anonymous said...

Wooiii ted mongok. Bodoh lu. Saper kerajaan la ni. Masa jd prmbangkang guna isu warga asing. Tapi hanya sebut warga asing org islam. Yg bkn islam tak sebut tak melalak. Warga asing org china Yg hilang entah ke mana lu buat diam.

Konon suruh halau keluar. Apsal tak halau. Pi lah lu buat kerja. Yg sembang mulut besor kat sini buat apa. Hanya nak timbul kebencian kat umno. Modal lu dah basi tak laku.

Konon warga asing berlambak. Yg menteri bodoh lu akukartun bertauliah umum kurang harga permit/levi tu apa kebende. Tu menambah lagi bongok bkn mengurang.

Anonymous said...

Org bangla tu mengundi ke? Ohhh lupa pengundi hantu 40ribu. Berhimpit mcm sardin duduk dlm pesawat. Tak cukup dlm bergayut kat sayap. Bodoh berapa byk pesawat nak sumbat 40 ribu. Tu pun ada yg percaya. Pengundi ph.

Pemimpin dap ph umum org memohon jd warganegara tu bangla rohingya ke? Pemimpin dap berusaha panggil org ke dewan konon nak bantu pohon jd warga negara mslaysia, org bangla ke? Berapa byk org cina/keturunan cina dr china taiwan vietnam laos kampuchea thai dll yg memohon jd rakyat malaysia betbanding bangla rohingya. Heeiii bangsat kalau berani keluarkan data? Lu dah jd kerajaan.

Anonymous said...

Tunggu pulak kula nak bawak kambing/org dr nepal. Kalau ikut ted bkn org tu mungkin kambing/babi. Nanti ted boleh kira berapa byk kutip duit.

Anonymous said...

Ted marah bila sebut warga asing lain jual puki. Bangsat ted yg hanya tau tunjuk ke org islam.

Lu tarak mau kira berapa byk kutip duit dlm terowong?

Anonymous said...

Kahkahkah.. ted motong rumput ganti bangla. Pencen jd rba d4p. Baru byk bonus. Boleh yamsenggggg hari hari.
Kah kah kah

Bila nak motong rumput rumah guan eng? Besauuuuu gaji.

Anonymous said...

Ted boleh kutip duit dlm terowong..syookkkkkknya... oppsss lubang terowong mana?... ooooooo sbb tu mau tutup kes terowong... haiiiyaaaaa

Rasuah terbesr di malaysia?

Anonymous said...

Masa kes ni heboh di pasaran malaysia. Org bergelar akukartun titik bertauliah tak kenal org tu org ni. Semua tak kenal. Keluar gambar bersepah. Yg kenal cirit ted. Kehkehkeh.

Aku masih ingat masa ph jd pembangkang semua tuduh konspirasi. Caii bengap.

Mh370 mana dia? Org tak kan lupa kata kata ph gunakan isu mh370 memaki hamun menuduh umno bn najib. Gunakan byk isu utk menimbulkan kebencian ke umno bn?

tunfatimah said...

Konspirasi pirates of the pearl island.
Tukang bwk duit ,nobita kata tak kenal. Lps phapraks menang, terus jadi ahli delegasi perniagaan Malaysia ke China. Bnyk betul kebetulan ya?

Hello apek, u ingat org lupa ke?

ted manoff said...

Pondanlahhh ko nii..puak2 bangla dn rohingya besar kepala sbb najibby beri muka sgt..pemimpin umno jual org untung berbillion myeg..jgn sampai rakyat malaysia mengamuk dgn puak2 lahanattt nii..

Anonymous said...

Apaaaaaaa pondannnn!!!!! Lu hina geng lu sendiri kihkihkih. Lu mau kena pelengkung ngan marina. Hahhahhah. Rumah pelacur urut judi dadah kepala kecik? Geng kongsi gelap kepala kecik? D4p bagi muka? D4p pelindung? D4p kutip duit? Jual org mcm pelacur dikurung jual bdn. Kutip duit. Tuding jari kat org. Berjuta org tuding jari kat lu. Terowongggg bila mau bukak kes.

Rakyat malaysia mengamuk mcm adib dibunuh? Rakyat malaysia mengamuk bila yg bkn Islam hina Nabi Muhammad saw. Rakyat Malaysia mengamuk pelacur bercambah mcm cendawan. Hilang timbul. Saper yg lindung? Mafia kongsi gelap?

Mengaku Islam, sentuh je d4p terus melatah terjun dr pokok ehhhhh bkn bangku mcm monyet kena belacan penang kahkahkah.

Dr lu sembang mulot besor baik lu pi nganga mulut sedut toksik beracun kat sg kim kim. Cpt sikit pulih. Selamat sikit tuan punya tayar tu.
Kaaaaaaahhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Mari kita berguling tengok caiiii ph sasau. Dulu sasau 1mdb kapal layar jho lo mh370 altantuya kevin pendrive dll fitnah. Fitnah dah terbongkar. Rba d4p diarah cari modal baru. Kini modal baru rba d4p sasau ngan bangla rohingya.
Kahkahkah

Anonymous said...

Lebarkan sayap anda semua mencari ilmu kebenaran. Pi baca di cts pak din dan unspinners dll pro umno. Lagi satu blog yg byk ilmu meletop kepala ph kini, pi segera ke taipingmali. Taipingmali sudah berubah wajah hihihi lebih byk ilmu mantap. Ilmu bagi hantam ph. Jap lagi muncul monyet d4p terkinja kinja kata blog org lain tak laku. Kit sial sdh byk senyap, kes anaknya menanti. Monyet cirit pekena belacan penang yg sasau. Apsal cirit, belacan kena kincinggg sama anjing kaaa?

ted manoff said...

Blog xlaku ko promote buat apa..kerol rijal osman hampir2 aku luku2 pala dia dulu..korang xyah nk lwn tun..tun ngakal kuat juga..habis mp2 bn join bersatu..aku ingat bn tumbang semua masuk penjara rupanya masuk bersatu..kahkahhhhh..

tunfatimah said...

wow! ted manok, u r the man! hampir2 luku kepala cts. btw, dah baling telor busyuk kat najib ? atau teloq hang yg membusuk skg?

Anonymous said...

Kan dah kata muncul monyet cirit terkinja kinja pekena belacan penang kahkahkahkahkahkah.

Luku kepala? Ada sesape dgr d4p kecam tuan punya kilang/pembuang toksik beracun dlm sungai? Sebangsa ke? Pasukan hijau lynas pi mana? Masuk gua ratib terowong ka? Luku kote lu nak dpt dedak rba d4p kahkahkah.

Bkn bn yg tumbang, WARISAN YG TUMBANG KAH KAH KAH. Wartawan tanya pemimpin warisan no komen kahkahkah. Pie pi mana? Warisan kena ngakal ngan tun kah kah kah. Janji sebelum pru lain dah menang berani engko lawan pieeeeeee ingat kes engko..
Kaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Yg bunga kutip tu byknya bekas pemimpin bkn ahlinya bawahnya. Ahlinya kata boleh pi berambussss kikiki. Dulu kata beribu ribu puluh ribu nak masuk warisan. Mana dia, rupanya bekas pemimpin yg tuo masuk bunga. Nak jawatan kaa? Pie warisan kena ngakal ngan tun. Kikiki

Org sabah sudah bengang sudah marah ngan bunga. Lagi episod baru menanti.
Tontonnnnn jgn tak tonton, monyet cirit pekena belacan penang terkincingggg anjing bagi lapuran.
Hah hah hah hah hah

Anonymous said...

Telo ted sudah kicik lembik asik tergantung kejong atas bangku hadap 100 hp. Kikikiki

ted manoff said...

Lepas nii teloq naikk harga..mcm yg aku ckp dulu najibby wajar dilempar dgn teloq busuk..manusia paling hina dimalaysia sekarang..

Anonymous said...

Manusia terhina di malaysia menipu rakyat dgn janji dan manifesto utk meraih undi dan berkuasa dgn sijil palsu hahahahahahahaha..
Manusia terhina di malaysia menjd macaiii pendukungnya kahkahkah..
Rba d4p bangang memburuk partinya sendiri bila umum teloq naik herge yg selama ni berguling di jln utk turun kos hidup. Mengaku sendiri sorang pendusta. Hinanya engkauuuuu kihkihkih... teloq turun 2 sen buat sidang media kahkahkah..

MALU APERRRRR BOSKUUUUU....

tadi nak luku cts.. padahal ari ari kena sekeh kepala ngan mandorrrr.. kerja kerja kerja tak kan nak dedak freeeee lalalalala minum kopi arrrrrr jgn mabuk todi mcm ted hari hari luku kotenya yg disangka cts
HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH

Anonymous said...

Cts suruh lu pi blognya baca tulisan si nga nga.... bosluuu sudah bertaubat mcm ikut amanat karpal surah nuor bertaubat hohoho.......... hihihi......huhuhu

Gua berguling baca taubat si nga hehhhhh.

ted manoff said...

Bayangkn muka najibby dibaling teloq busuk..pasti dia terpinga2 mcm org gila..kikiki..๐Ÿ“๐Ÿฃ๐Ÿค๐Ÿฅ๐ŸŽ†

tunfatimah said...

alamak !tedmanok sudah gila bayang!๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–️๐Ÿ–️๐Ÿ–️

Anonymous said...

Terpinga pinga sasau tu lu ted kahkahkah...
Sasau tak bertuan cam jing kurap hah hah hah.. bosku pulak ke mana jual di tunggu rakyat... bkn nak tunggu harga telur diumum.. tapi nak beramah mesra ngan bosku sambil berciter munafiknya pemerintah sekarang... sian rakyat kena tipu ngan janji dan manifesto..
Malu aperrr boskuuu......

Anonymous said...

Ko terbayang bayang dlm mimpi ker... bangun tido pasti terkincing dlm spender hahahahahaha

tunfatimah said...

abang non ada 1 pertuduhan sahaja. tetapi tangguh kes sampai 60 hingga 70 kali. kes berlarutan hampir 7 tahun. org ph memang ada selective amnesia.

Anonymous said...

Gila bayang ingat dpt pi batam.. sasau jdnya kena bertugas rba d4p. Tedmanok ditugas buat baju ijo nak berdemo dpn kilang tyr. Yeeeaaayyyy nobita dpt berdemo lagi.

Anonymous said...

KAPAL EQUANIMITY: BIAWAK HIDUP KEPADA MAHATHIR DAN GUAN ENG
March 17, 2019 rhg
Share


Oleh Mohd Puad Zarkashi

6 Februari 2019

Tun M dan Lim Guan Eng orang paling ceria apabila kapal Equanimity dipulangkan kepada Malaysia pada 7 Ogos 2018. Indonesia memulangkannya kepada Malaysia atas permintaan peribadi Tun M kepada Presiden Jokowi. Pada 11 Ogos 2018, Tun M, Lim Guan Eng dn Mat Sabu melawat kapal tersebut.

Tujuan mereka sebenarnya hanya satu iaitu untuk spin isu 1MDB. Mahathir dan Guan Eng mahu membuktikan kapal itu dibeli menggunakan duit curi daripada 1MDB. Guan Eng berbangga dapat merampas Equanimity dan terus umum untuk melelongnya.

Hari ini terbukti Mahathir dan Lim Guan Eng gagal melelong kapal tersebut. Tidak ada siapa yang mahu membelinya. Ia sudah menjadi biawak hidup kepada Kerajaan PH.

Apa tidaknya, Kerajaan terpaksa berbelanja RM2 juta sebulan untuk menyelenggara kapal tersebut. Sekarang sudah 7 bulan tersadai. Itu bermakna Kerajaan sudah membazir wang rakyat sebanyak RM14 juta. Bukankah itu pembaziran namanya?

Tommy Thomas juga tumpang malu kerana Peguam Ms. Sitpah Nevaratnam, kroni beliau yang menjadi Penasihat Transaksi dan Peguam 1MDB untuk melelong kapal tersebut telah gagal. Bahkan beliau mengakui 20 pembida sebelum ini hanya oportunis. Mereka mahu membelinya di bawah harga AS$100 juta sedangkan harga asal ialah RM1 bilion.

Sampai bila kapal ini akan tersadai sehingga menjadi besi buruk? Berapa banyak lagi wang rakyat akan dibazirkan? Difahamkan pemilikan kapal ini sudah menjadi pertikaian mahkamah maka sudah pasti tidak ada pembeli yang berani untuk membelinya.

Inilah cerdiknya Kerajaan PH.

Akhirnya senjata makan Tuan.

Anonymous said...

Rakyat dpt besi buruk? Perabih duit rakyat. Duit cukai rakyat. Indon dpt aisyah. Tak guna duit indon kot? Lagi sekali kita perabih duit rakyat guna duit rakyat cukai rakyat buat mcm mcm operasi siasatan, risikan dan pengadilan di mahkamah. Rugi duit rugi masa. Dlm berita indon pulak jokowi arah bebaskan aisyah? Perggghhhh... dpt angkat martabat jokowi di mata pengundinya.

Kitapun sama. Mula mula pro ph riuh sekmpg lebih teruk dr ayam berteloq kok kok kokkkkk konon dpt bawak balik bukti. Akhirnya yg dpt dukung biawak hidup kahkahkah. Tak lama lagi biawak mati tersadai. Boleh jd kes AMLA tak?
Kes penyalahgunaan kuasa?

tunfatimah said...

ramai mahluk dlm pH teruja nak berselfie dgn equanimity. konon salah satu tanda "kemenangan mereka. ๐Ÿค˜

kalau takder pembeli juga, sampai bila gomen (rakyat) nk keluar duit service kapal ni?

Anonymous said...

Byr sampai tak mampu byr.. lepas tu boleh bagi alasan bangang 1mdb kat penyokong bebal. Tak pun ada 1 kerja kosong penjaga dan perbersih kapal.. nanti boleh buat filem horor pontianak bertenggek taik cirit... pelakun utama ted cirit..
Kahkahkah

Anonymous said...

Bab kapal ada duit. Bab bantu rakyat takde duit diambang muflis. Hutang 1 tr looooo... kehkehkeh... jawapan utk penyokong ph bengap.

tunfatimah said...

Hari ini dalam sejarah u turn. Gomen phapraks umumkan tidak boleh letak harga lantai getah sekerap pada RM 2.50 kerana akan membebankan gomen.

Habih tu yang gatal mulut(Timb Menteri Kewangan) umumkan harga lantai getah sekerap pada RM 2.50 pada bulan Disember 2018 dan berkuatkuasa Januari 2019, why, why? janji pelesu.

Gomen pH tipu lagi. Kesian penoreh getah.

Anonymous said...

MSO=========MOHD SAYUTI OMAR======KAKI HANCING!!!

Anonymous said...

Rakyat undi ph dpt apa?
Dpt hancingggggg... kencing merata rata..
Bantuan di mansuh.. bantuan dikurang melampau... harga brg mahal.. manifesto menipu... janji kempen perdaya rakyat...

Penoreh getah terpedaya dgn janji. Yg tdk mengundi ph pun terima akibatnya. Anak anak yg suruh mak bapak undi ph, lihatlah akibat perbuatan anda? Majoriti penoreh adalah melayu.

Anonymous said...

GUAN ENG: MALAYSIA BERSEDIA TERBIT BON SAMURAI BARU

KAH KAH KAH KAH KAH KAH...
NAK CUKUPKAN HUTANG 1TR?

GENERASI SETERUSNYA PEMBYR HUTANG...?PEMIMPIN SETERUSNYA PEMBYR HUTANG...?
HASIL KERAJAAN AKAN DTG BYR HUTANG...?
CUKAI RAKYAT BYR HUTANG...?
BILA HASIL NAK BANTU RAKYAT...?
RAKYAT WAJIB BERKORBAN...?
KAH KAH KAH...

NAK HARAP PTPTN FREE... MIMPI LU
NAK PENDIDIKAN PERCUMA.. NGIGAU LU
KAH KAH KAH..

ANAK MUDA UNDI PH NAK SIARAN BOLA FREE?
KAH KAH KAH...
SIARAN BOLA BAGI DIA MKN KE?
SIARAN BOLA BAGI GAJI TINGGI KE?
SIARAN BOLA BAGI KOS HIDUP MURAH KE?
PUNYA BYK PILIHAN YG WAJIB DIPILIH, SIARAN BOLA PILIHAN UTAMA HIDUPNYA?
KAH KAH KAH

BARU DPT TAIKKKKKK....

Anonymous said...

Aset negara dijual... lelong murah... hutang negara bertambah... apo nak jd ehhh janggg...
Uni mana belajor ni cara cara menyelamat negara.
Hah hah hah

Anonymous said...

AYAT ORG YG MENGAKU SEBAGAI PENYELAMAT NEGARA... JIKA UTK RAKYAT, AKAN MEMBEBANKAN GOMEN.
KAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH

AMACAM PENGUNDI PH, HANG SEMUA DPT APA?
KENCINGGGGGGGGGGG

Anonymous said...

Korang dah baca surat utk pemandu ambulance. Kalau belum cpt baca. Hari ini dlm sejarah. Berguling aku baca. Jap lagi ada kata surat palsu, belum muktamad baru cadangan kikiki u turn.... mampuiihhhh

Kes bhn kimia beracun di psr gudang: duit lebih bernilai dr nyawa?
Pandu ambulance: adakah berulang, apa apa pun lebih bernilai dr nyawa?

Nyawa anda jd taruhan? Kihkihkih

Anonymous said...

Ini blog apasal sudah tk bergerak2

tunfatimah said...

Blog ni tak bergerak, kita overhaul sendiri dgn topik2 panas semasa. Tiada fake news kerana kita rujuk kpd Malaysiakini. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous said...

MOHON PERHATIAN SEMUA....

JIKA ANDA ANAK ANAK MUDA TELAH SEDAR TELAH MEMBUAT KESILAPAN BESAR UNDI PH, GESALAH TEMAN TEMAN ANDA YG BELUM MENDAFTAR SEGERA LAKUKAN. BERILAH KESEDARAN KPD MEREKA. UNDI ANDA AMAT PENTING UTK AGAMA ISLAM, BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

BERJUTA ANAK ANAK MELAYU BUMIPUTERA BELUM MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI.

HAIIIII ANAK ANAK MELAYU DAFTARLAH SEGERA. MUDAH SAHAJA HANYA DAFTAR DI PEJ POS. SEGERA LAKUKAN. UNDI ANDA AMAT BERMAKNA. LUANGKAN SEDIKIT MASA ANDA KE PEJ POS.

Anonymous said...

KPD IBU BAPA SEMUA PASTIKAN ANAK ANAK ANDA TELAH MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI. BEGITU JUA SEPUPU DAN KAUM KELUARGAN YG LAIN. BILA BERKUMPUL SANTAI BERSAMA ATAU BERSUA MUKA DLM KENDURI INGATKAN MEREKA SEMUA.

"DAH MENDAFTAR KE BELUM".

Anonymous said...

YG LAHIR THN 1997 DAH LAYAK DAFTAR.
YG LAHIR AWAL THN 1998 (JAN FEB MAC) DAH LAYAK.... CUKUP JE 21THN SEGERALAH DAFTAR.

SEDARLAH BAHAWA ANAK ANAK MELAYU BERJUTA BELUM MENDAFTAR. DAFTAR SEGERA. KPD YG LAMA DAH LAYAK, DAFTARLAH SEGERA.

Anonymous said...

Bangkit anak anak muda. Anda ingat emak ayah anda dpt lebih baik dgn undi ph. Akibatnya br1m tak dpt. Yg dpt jd berkurang setengah. Yg belum berdaftar, daftar segera. Bangkit lawan ph dgn undi anda.

Anonymous said...

Bangkit anak anak muda. Anda ingat dgn undi ph, anak muda hidup senang. Sbb apa, konon free mcm mcm. Tapi terbukti itu hanya mainan ph utk mendpt undi. Yg anda undi dpt apa, hanya rm1oo je? Itupun bkn semua dpt seperti zmn umno bn. Yg berkeluarga pun berkurang byk, ini kan pula yg bujang.
Tapi mereka yg anda angkat gaji berpuluh/beratus ribu.

Ingat kata kata mereka "manifesto bkn kitab suci". Jika bkn kitab suci bermakna tdk perlu dipatuhi. Fahammmmmmm semua.

Bangkit lawan ph dgn undi anda. Yg belum berdaftar, daftar segera. Jgn bagi can kpd ph lagi.
Ayuhhh bangkit! Ayuhhh bangkit!

Anonymous said...

Aku berguling weeeiiiii.... aku tak tau sbb apa la kaki ku geli sendiri.. berguling weeeiiii.. rupanya ada org geletek kaki dr jauh... jufazli geletek kaki ku... huaaaahuaaaahuaaaa... dibelit geng sendiri kahkahkah.. dulu kentot kekawan pun wangi mcm nasi beras wangi.. cirit ted bunyi muzik termerdu kahkahkah... kini huaaaahuaaaahuaaaaa..
Minum teh sambil mkn keropok arrr krukk krukkk krukkkk... ehhhhhh ngapa kaki ku geli hihihihi

Anonymous said...

Cakap tak serupa bikin, semua perkara nak di politikkan...

Bila bercakap dan menuduh tentang 1MDB, langsung tak pertimbangkan fakta dan kebenarannya...

Hukuman dah di jatuhkan pada DS Najib jauh lebih awal dari mahkamah...

Tapi bila bercakap tentang Skandal Terowong Pulau Pinang, gunakan kuasa yang ada untuk menghalang dari di bahaskan...

Kebebasan suara apakah ini!!!

Nilai Skandal Terowong Pulau Pinang jauh lebih besar dari 1MDB...

Skandal 1MDB yang di laung2kan PH sebagai modal politik di PRU 14 bernilai RM2.6 bilion, tapi Skandal Terowong Pulau Pinang bernilai RM50 bilion!!!

Rakyat menuntut penjelasan dari Lim Guan Eng dan DAP, kerana tanah yang bernilai RM50 bilion tu bukan milik peribadi Lim Guan Eng atau pun DAP, tetapi milik rakyat Malaysia!!!



Petikan tulisan RPK dari Malaysia Today

Anonymous said...

Bergegor satu dunia 1mdb. Sebelum pru hari hari d4p mainkan isu. Kutuk maki umno. Akhirnya waran tangkap satu dunia org cina rupanya.
Kpd pengundi melayu ph yg percaya fitnah lain kali kalau ada berita sampai ke telinga bkn fikir 3 kali tapi beribu kali supaya jgn jd bangang percaya fitnah kali kedua.

tunfatimah said...

Daim mewakili gomen pH bincang dgn negara China psl projek ECRL. Nobita, menteri kantung duit tak sesuai kata atok. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Negara China pun nyampah kat nobita, apatah lagi kita kan??

Anonymous said...

Matematik moden zmn sijil tak bertauliah ph, 2.6b > 50b.

Gst 6% > 10% + 6%

Anonymous said...

Nobita@akukartun bertauliah

Kes ni pun sama jugak nanti, kos baru lebih bsr dr yg lama. Tapi bagi pro ph lebih kecil.
55b > 81b... Kahkahkah

Anonymous said...

Lawak sunggoh. Berkoyan koyan berguni guni jufazli kutuk maki hamun hina segala jenis buruk semua dilempar ke najib umno bn. Sekali kutuk kat pm7 tetiba satu mlm kena angkut. Hahahahaha berguling menunjal nunjal kaki gua geli kena geletek bila teringat ceramah jufazli yg dah berpakaian pak ustaz dlm youtube.
Dulu kawan kita ditawan.
KAHKAHKAH

Anonymous said...

Bertambah lawak tengok gambar jufazli bersama pemimpin dap sabah dgn kata kata anak muda sabah bersama dap konon nak bawa perubahan kat sabah. La ngapa kini dap sabah menafi pulak.
Hah hah hah hah hah hah

Anonymous said...

Masa ngutuk najib, bergambar sakan dgn madey tunjuk kat org, inilah pemimpin kesayangan gua.
Kiniiiii............hahahahaha
Padan muka lu jufazli.

Adakah dulu rasa besor bila anggap ph dap bersama lu? Gendang menari, kita tontonnnnn, saper pukul saper menari....

Anonymous said...

Pada yg belum baca ilmu terbaru di unspinners, baca cpt byk info tu..
Terowong
Pasir gudang
N zealand
Haji
Baca dan fikir supaya kita tdk mudah diperbodoh dgn ph.

Anonymous said...

Fitnah dibuat satu persatu dah terkuak. Terpaksa cari isu lain. Isu isu terbaru yg melanda negara byk. Menunjukkan ph cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap. Dlm dewan rakyat/parlimen jd lutong monyet kaldai je laa.

Terbaru aku terbaca satu berita buat aku ketawa terkekeh kekeh. Ada pulak kem tentera kosong konon nak undi bn keh keh keh.

Woooiiii ni dah dekat sethn korang jd kerajaan, kem kosong ka kandang kosong ka pesawat bangla ka, korang dah menang buatlah kerja. Korang kerajaan bkn pembangkang ngokkkkk...

Nak alih isu kerrr, ingat rakyat ni asik boleh dibodoh kerrr...
Bkn ke askar polis dikata byk undi ph. Cer tanya patriot hihihi.. Apa kejadah dgn kem kosong hihihi... lama lama terencat otak nak spin isu... hahahaha

Anonymous said...

Nak tanya, betulkah singapore haramkan ternak babi, jika ya, apsal kita pulak negara islam majoriti islam terhegeh hegeh nak buat penternakan babi moden dlm skala bsr. Bertambah babi diternak.

Ada tak org islam bangga bagi lesen utk ternak babi? Ada org kata, ph keluar lesen ternak babi tapi umno tak bagi? Anak anak muda undi ph utk turun kos hidup atau tambah bsr ternak babi?
Tanya jerrr... cukurrrrrrrr bsh dpt rm100 penuh 2 troli brg....kikikiki

tunfatimah said...

ternak babi isu sensitif dlm negara kita yg majoriti penduduknya beragama Islam.

kesan buruk kpd alam sekitar disebabkan pencemaran udara ( busuk giler) dan juga sungai ( warna hjtam legam serta penyakit JE yg menakutkan ( ingat lagi wabak nipah di PD?).

Eee...kotor betul! masih selera ke makan?

tunfatimah said...

mengagungkan manusia lain jadilah ju!๐Ÿ˜€

Anonymous said...

Terbukti dahhhhh.. ecrl masa najib 55b ooooooooooo mahal, nak jual negara kat china. Ijah claim ph boleh buat murah setengah harga dr tu. Kemudian madey kata boleh buat 10b jerrrr.....
Tetiba boleh melompat jd 130b. Ingatkan lompat parti je. Duit lagi cepat melompat kahkahkah.
Pengundi ph mana, masuk gua kerrrrrr?

Anonymous said...

ted suka makan taik babi sbb tu otaknya kotor.

Anonymous said...

JUFAZLI NAK SELAMATKAN SABAH.
DIRI SENDIRI PUN TAK BOLEH NAK DISELAMATKAN.
KAH KAH KAH

TENGOK MULUTNYA MEROYAN DLM YOUTUBE MCM BONTOT AYAM KEMBANG KECUT.
KIH KIH KIH

tunfatimah said...

Azmin kata ada pelabur swasta nak buat airport di Kulim. Ketua menteri pulau pinang pulak yg sibuk tanya pasal project feasibility study . Aik, mau tadbir Kedah juga?๐Ÿ˜€

hey apek, penang undersea tunnel how, how?? seinci pun lum ada buat. tapi dengar kata land swap ada bikin. ๐Ÿ˜‚

Anonymous said...

Kes terowong buat kit siang sonyap bertapa dlm gua hihihi.
Tunggu reda sikit baru keluar. Mcm kes lain, pemimpin dap jika ada kes, hilang jap dah reda baru muncul mcm tony pua.
Keluar masuk gua kikiki.

Anonymous said...

Hasil siasatan SPRM membuktikan 'bayaran' RM1.4 juta bukanlah bayaran untuk penyelesaian di luar mahkamah terhadap kes saman fitnah DS TG Hj. Hadi terhadap Clare Brown berhubung dakwaan Sarawak Report PAS menerima rasuah dari UMNO sebanyak RM90 juta...

Ibarat senjata makan tuan, cubaan DS Anwar Ibrahim untuk memfitnah TG Hj. Hadi dan PAS telah di buka hijab kebenarannya oleh Allah SWT...

Anonymous said...

Anwar yang merasakan bahawa beliau ialah seorang pakar strategi dalam menjatuhkan musuh politik tetapi kebobrokan Anwar akhirnya terbukti menjatuhkan Rameli, Husam Musa, Clare Rewcastle Brown, Americk Sidhu dan temasuk Ambiga Sreenevasan...

Kerana itulah, sebagai seorang ahli koperat, Ramli mengambil sikap berkecuali dan tidak memihak kepada mana2 pemimpin atau parti politik tertentu...

Perancangan Anwar ialah untuk melegitimasi atau menjatuhkan hukuman melalui persepsi berlakunya pemberian wang @ rasuah dari UMNO kepada PAS...

Dengan itu, ianya akan menimbulkan kemarahan rakyat terutamanya penyokong UMNO dan PAS kepada pemimpin mereka...

Dan ini sudah pasti akan menimbulkan perpecahan dalaman kepada kedua2 parti terbesar masyarakat Melayu Islam di Malaysia...

Anonymous said...

Perancangan Anwar di sokong oleh Husam Musa dengan membuat dakwaan (baca sebagai fitnah), bahawa beliau secara peribadi pernah melihat sekeping cek yang bernilai RM90 juta itu...

Tetapi sebaik saja TG Hj. Hadi memulakan saman fitnah terhadap Clare di mahkamah London, Husam secara tiba2 menjadi takut dan enggan untuk mengulangi semula dakwaan beliau!!!

Husam langsung tidak menyangka, dakwaan palsu beliau itu akan berpanjangan hingga ke mahkamah...

Dan bila Husam di minta untuk memberikan keterangan bersumpah di mahkamah, Husam terpaksa berbohong dalam keterangannya 'walau pun telah bersumpah untuk bercakap benar dan tiada yang tidak benar melainkan benar belaka' sebelum memberikan keterangan...

Namun ketika di soal siasat oleh pihak SPRM dan di tanya sama ada beliau tahu atau menyedari tentang kewujudan atau mengenali sesiapa atau mana2 pihak yang boleh mengesahkan atau mana2 pihak yang mempunyai maklumat tentang kewujudan sekeping cek RM90 juta tersebut?

Husam menjawab, "TIDAK TAHU!!!"...

Persoalannya, bagaimana Husam boleh memberi keterangan di dalam mahkamah bahawa beliau sendiri pernah melihat sekeping cek yang bernilai RM90 juta itu sedangkan cek itu tidak pernah wujud!!!

Jelas Husam telah memberikan keterangan bersumpah yang palsu di mahkamah!!!

Anonymous said...

Ambiga Dan Clare Adalah Orang Yang Bertanggungjawab Mencipta Dan Menabur Fitnah Cuma Berdasarkan Kenyataan Dari Husam



Percanggahan kenyataan Husam di dalam mahkamah dan ketika di soalsiasat oleh SPRM, dengan sendirinya membuktikan dakwaan UMNO membayar PAS sebanyak RM90 juta adalah satu fitnah jahat...

Sarawak Report menyebarkan fitnah melalui maklumat yang di perolehi dari Ambiga dan Ambiga memberikan maklumat kepada Sarawak Report melalui apa yang di beritahu oleh Husam kepada beliau!!!

Dan Husam sendiri memberitahu kepada SPRM bahawa dakwaan UMNO membayar PAS sebanyak RM90 juta hanyalah maklumat palsu yang tiada asasnya...

Ianya dengan sendirinya mengesahkan bahawa dakwaan UMNO membayar PAS sebanyak RM90 juta hanyalah fitnah belaka...

Tetapi Anwar masih lagi mahu mengambil kesempatan di atas dakwaan itu, walau pun telah terbukti melalui siasatan SPRM bahawa dakwaan itu adalah fitnah...

Anwar tidak mahu fitnah itu berkubur setakat di situ...

Anwar masih lagi mahu menyuburkan persepsi UMNO membeli PAS terus hidup supaya kredibiliti PAS tercalar dan kerjasama antara UMNO dan PAS tidak menjadi realiti...

Kerjasama UMNO dan PAS menakutkan Anwar kerana ianya terbukti telah menumbangkan PH dalam PRK Cameron Highland dan Semenyih...

Anonymous said...

Anwar Makin Terdesak



Anwar mesti mencari jalan supaya orang tetap percaya bahawa fitnah RM90 juta adalah benar!!!

Pengakuan bersumpah di mahkamah dengan jawapan Husam dalam soal siasat dengan SPRM yang tidak konsisten menyebabkan rakyat Malaysia mula menerima hakikat bahawa isu RM90 juta adalah fitnah...

Anonymous said...

Kali Pertama Peguam Clare Bertemu TG Hj. Hadi



Sebelum PRU 14, peguam Clare telah bertemu dengan TG Hj. Hadi untuk membincangkan penyelesaian di luar mahkamah...

Ini di akui sendiri oleh salah seorang kakitangan Sarawak Report yang masih lagi mempunyai hubungan dengan Malaysia Today hingga sekarang...

TH Hj. Hadi bagaimana pun menolak kerana selain dari binbang akan di gunakan sebagai kempen pilihanraya oleh PH, TG Hj. Hadi mempunyai peluang yang besar untuk memenangi kes saman itu kerana Clare tidak akan dapat membuktikan kewujudan cek RM90 juta, sekiranya di minta oleh mahkamah...

Untuk Clare buktikan kewujudan cek RM90 juta itu, Clare perlukan pengakuan Husam dalam mahkamah namun Husam telah pun menafikan pernah melihat sendiri cek RM90 juta dalam soal siasat SPRM ke atasnya...

Semakin hampir pada hari perbicaraan, Clare semakin terdesak dan beliau perlu lakukan sesuatu supaya kes itu dapat di selesaikan di luar mahkamah...

Sekiranya perbicaraan di teruskan, segala2nya akan terbongkar dan bukan saja Clare akan kalah dalam kes saman tersebut malah reputasi Clare dan Sarawak Report akan di perlekehkan!!!

Anonymous said...

Peguam Clare Bertemu TG Hj. Hadi Sekali Lagi



Peguam Clare bertemu TG Hj. Hadi sekali lagi untuk membincangkan penyelesaian di luar mahkamah...

Memandangkan kes itu tidak lagi boleh di jadikan modal politik oleh PH kerana PRU 14 telah berlalu, maka TG Hj. Hadi bersetuju untuk membuat penyelesaian di luar mahkamah...

Persetujuan antara kedua2 pihak ialah, kes di gugurkan tanpa ada apa2 tuntutan dari mana2 pihak...



Memandangkan perjalanan kes yang tidak menyebelahi Clare, Mahathir mahu kes di selesaikan di luar mahkamah dan Mahathir memberitahu Clare bahawa tiada lagi bantuan kewangan akan di berikan kepada Clare untuk menyelesaikan kes tersebut...

Bagi pihak Clare pula, beliau perlukan RM3 juta bagi bayaran guaman untuk meneruskan kes ini dan sekiranya kalah, beliau perlukan lagi RM5 juta untuk di bayar kepada TG Hj. Hadi...

Mahathir juga di beritahu bahawa peguam TG Hj. Hadi akan memanggil DS Najib untuk beri keterangan di mahkamah, kerana di katakan, DS Najib memainkan peranan utama dalam pemberian RM90 juta kepada TG Hj. Hadi...

Sekiranya mahkamah memanggil DS Najib sebagai saksi pendakwa, kerajaan Malaysia mesti melepaskan DS Najib terbang ke London...

Mahathir tidak mahu ini berlaku...

Bagi Anwar pula, sama ada DS Najib akan di panggil untuk beri keterangan di London atau tidak, bukanlah persoalan yang penting...

Apa yang Anwar mahu ialah bagaiman untuk mengambil kesempatan dari keadaan yang sedang berlaku demi untuk kepentingan peribadi beliau...

Untuk menghangatkan kembali isu pemberian RM90 juta UMNO kepada PAS, Anwar telah dengan sengaja memberikan Rameli sebanyak RM1.4 juta untuk di berikan kepada Clare, kononnya sebagai 'bayaran' untuk penyelesaian kes di luar mahkamah...

Anonymous said...

Sebab itu, ketika kempen di PRK Semenyih, di kalangan pemimpin PH, hanya Anwar seorang yang bermati2an menabur fitnah tentang RM1.4 juta ke atas TG Hj. Hadi...

Dan Anwar jugalah yang beria2 menimbulkan persoalan, sekiranya benar TG Hj. Hadi tidak bersalah, 'kenapa TG Hj. Hadi membayar Clare sebanyak RM1.4 juta untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah'...

Sebenarnya, itulah persepsi yang cuba Anwar timbulkan...

Persepsi yang cuba di lakukanAnwar mudah, untuk membuktikan bahawa TG Hj. Hadi memang ada menerima RM90 juta dari UMNO ialah dengan menyebarkan fitnah adanya bayaran RM1.4 juta dari TG Hj. Hadi kepada Clare untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah...

Anwar berharap akan dapat menimbulkan kebencian ahli2 PAS yang berjumlah 2 juta orang kepada TG Hj. Hadi dan kepimpinan tertinggi PAS melalui fitnah yang beliau sebarkan...

Dan ini pasti akan menimbulkan kemarahan ahli2 PAS terhadap kepimpinan mereka dan juga kepada UMNO...

Mereka akan menganggap bahawa kepimpinan PAS tercemar kerana UMNO dan menolak sebarang usaha kerjasama antara UMNO dan PAS...

Tapi Anwar menghadapi jalan buntu bila Husam memberitahu SPRM bahawa beliau tidak pernah melihat sekeping cek yang bernilai RM90 juta itu...

Siasatan SPRM juga tidak menemui apa2 bukti tentang kewujudan sekeping cek RM90 juta itu...

Kemudian SPRM menyiasat pula dakwaan bayaran RM1.4 juta yang di terima oleh Clare dari Rameli Musa, tapi masih lagi SPRM mendapati tiada apa2 kaitan antara bayaran itu dengan TG Hj. Hadi atau mana2 pemimpin PAS...

Seperti yang di dedahkan oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin, persetujuan penyelesaian di luar mahkamah di capai tanpa melibatkan apa2 kos atau bayaran kepada mana2 pihak...

Tapi Americk Singh Sidhu, seorang peguam pula mendakwa bahawa RM1.4 juta itu adalah bayaran untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah...

Jadi dakwaan siapa yang betul, Takiyuddin atau Americk?

Siasatan SPRM telah mengesahkan bahawa bayaran RM1.4 juta BUKAN BAYARAN PENYELESAIAN KES DI LUAR MAHKAMAH seperti yang di dakwa oleh Anwar, MALAH RAMELI SENDIRI MENGAKUI BAHAWA YANG MENYURUH BELIAU MEMBAYAR CLARE BUKANNYA TG HJ. HADI TETAPI ANWAR IBRAHIM!!!

Hijab telah pun Allah SWT buka, fitnah yang di lemparkan Anwar kepada TG Hj. Hadi telah berbalik pada diri beliau sendiri...

Mufti Perlis pernah mengatakan, "Berhati2 untuk memfitnah Hj. Hadi kerana tanda2 zuhud ada padanya"...

Allah SWT pasti akan memelihara hamba2Nya yang di kasihi...

Firman Allah SWT dalam Al Quran :

ู…َูƒَุฑُูˆุง۟ ูˆَู…َูƒَุฑَ ูฑู„ู„َّู‡ُ ۖ ูˆَูฑู„ู„َّู‡ُ ุฎَูŠْุฑُ ูฑู„ْู…َٰูƒِุฑِูŠู†َ

Mafhumnya :


Dan mereka merancangkan tipu daya, dan Allah pula membalas tipu daya mereka dan ingatlah, Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya...

Surah Ali Imran : Ayat 54

Anonymous said...

SEKIRANYA BETULAHLAH KENYATAAN2 DI STAS.....MAKA CELAKALAH KAMU WAHAI NUAR DAN MAHATHIR.....

Anonymous said...

Ni bkn lagi tepuk air terpercik ke muka sendiri, tak hentilah ted mencirit terpercik ke jubonya sendiri. Berterabur taik. Begitu juga fitnah yg melanda najib umno bn. Terbukak hijabnya.

tunfatimah said...

anuar ibrahim akan berkhemah di Rantau utk prk. khemah awal2 dah bocor kerana helah mengaibkan org lain tersasar dan backfired.

tunfatimah said...

Husam/Claire/Ambiga 3 sekawan kaki fitnah. ๐Ÿ˜ก

tunfatimah said...

baru sat sat ni tenguk berita RTM. Bingai punyer org2 pHapraks ! P Christchurch atas dasar kemanusiaan dan prihatin atas insiden sedih yg menimpa rakyat Malaysia.

Kat airport ada bingai2 sambut kepulangan Phee Exco Kebajikan P Pinang dan Azrul Adun Bayan Lepad dgn kain rentang , umpama HERO.

Bingaih yg menyambut Phee dan Azrul tidak sedar ke keluarga Allahyarham Muhammad Haziq masih bersedih dgn pemergiannya?

Insensitive and brainless people!!!

Nampak sgt pertolongan dihulurkan tidak ikhlas. Cuma nak political mileage shj.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 203   Newer› Newest»

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget