KL CHRONICLE: Penjawat awam diminta 'ikat perut' - Tun M

Monday, March 25, 2019

Penjawat awam diminta 'ikat perut' - Tun M


Semua penjawat awam diminta 'ikat perut' buat sementara waktu sehingga kerajaan dapat mengatasi masalah kewangan negara yang dicipta oleh kerajaan terdahulu.



Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pada waktu ini kerajaan perlu memberi tumpuan untuk membayar hutang yang tinggi.

Katanya, jika kerajaan dapat membayar hutang ini, pendapatan juga akan dapat dipertingkatkan.

“Saya merayu rakan-rakan dalam Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) supaya bersabar sementara kita nak pulihkan kewangan negara. Kalau tiada tindakan ganas dan liar, dalam tiga tahun kita akan pulih semula.

“Walaupun kita bermasalah, tak sampai peringkat kebuluran. Kita sebuah negara aman, boleh pulih dengan lebih cepat. Di Asia Barat, negara mereka termusnah dan satu bilion daripada rakyat mereka akan mati kelaparan,” katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu berucap pada majlis Perhimpunan Perdana CUEPACS Bersama Perdana Menteri di Pusat Kebudayaan dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Universiti Putra Malaysia dekat sini hari ini.

Yang turut hadir ialah Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ismail Bakar dan Presiden CUEPACS, Datuk Azih Muda. - UTUSAN ONLINE

84 comments:

Anonymous said...

Nama Tiba2 Hilang Dari Senarai Semakan Pengundi, Apa Motif Sebenarnya Nie!!!
Posted by SnapShot at 3/25/2019

Nama dah hilang dari senarai pengundi di SPR...

Apa yang SPR bawah Art Harun cuba buat ni?

Silap mata apa yang dia cuba lakukan?

Kalau ikut pada kenyataan media yang SPR keluarkan, 24 Mac 2019, mulai pukul 8.00 pm malam, semakan dah boleh di buat semula...

Melalui semakan yang admin buat, memang aplikasi Semakan SPR dah boleh di gunakan semula...

Tapi beberapa persoalan yang timbul ialah :

》Kenapa tiba2 bila dah hampir PRK DUN Rantau, perkara ini boleh berlaku?

》Apa jaminan SPR, tidak ada nama pengundi yang dah berdaftar tidak hilang dari senarai pengundi, terutamanya pengundi DUN Rantau?

》Apa tindakan SPR, sekiranya di hari pengundian PRK Rantau, ada pengundi yang mendapati nama mereka tiada dalam senarai pengundi, sedangkan mereka bukan pengundi baru dan sudah beberapa kali mengundi di DUN Rantau sebelum ini?

》Apakah SPR tidak mempunyai pegawai2 IT, sehingga perlu mengambil masa yang agak lama untuk atasi masaalah teknikal ini?

Dan kepada netizen, tolong minta anak2, adik beradik, jiran dan rakan2 untuk memastikan nama masih tersenarai dalam daftar pemilih SPR dan tiada perubahan yang di lakukan...

Sekiranya selepas pukul 8.00 pm (24 Mac 2019), masih lagi nama tidak tersenarai, maka admin sarankan, beramai2 membuat lapuran polis...

Contoh Laporan Polis Kerana Kehilangan Nama Dalam Daftar Undi

Pada hari ... tarikh ... jam ... saya berada di ... dan saya telah cuba mengakses laman sesawang Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) bagi menyemak status pengundi saya dan saya mendapat jawapan dari sistem laman sesawang itu bahawa tiada rekod di temui...

Saya hairan dan sangsi akan jawapan tersebut kerana saya merupakan pengundi berdaftar di Parlimen ... dan DUN ... dan telah ... kali membuang undi di kawasan-kawasan berkenaan tanpa isu...

Saya berharap Polis dapat menyiasat kejadian ini kerana senarai daftar pengundi adalah penting di bawah Perlembagaan Persekutuan dan tidak boleh di apa-apakan...

Saya membuat report ini untuk melindungi senarai daftar pengundi.

Sekian laporan saya.

Kepada SPR dan kerajaan Pakatan Harapan :

HAK RAKYAT UNTUK MENGUNDI TIDAK BOLEH DI PANDANG REMEH!!!

Anonymous said...

Anak anak cucu cucu dia ikat perut tak? Dah kena buang kena diberhentikan kerja suruh ikat perut.
Pengundi ph jgn risau sedut sesudu sawit anda tetap fit. Lapar lagi minum segelas. Ajak sadik berselfie sihat bdn. Bkn saja sihat otak berkembang. Nak hilangkan bebal bukan biashe biashe. Kahkahkah

Anonymous said...

Utk rakyat hutang 1trilion.
Utk rakyat membebankan gomen.
Utk penjawat awam membebankan gomen.
Utk filipina pakistan negara jd kaya.
Utk kroni anak beranak tak membebankan gomen.
Kejadian ini berlaku di negara babi terbang.

Anonymous said...

PENYELAMAT NEGARA BERKATA:
MEMBERI TUMPUAN UTK MEMBYR HUTANG YG TINGGI?
JIKA KERAJAAN DPT MEMBYR HUTANG PENDAPATAN KERAJAAN AKAN DIPERTINGKAT?

ERRRKKKKKKKKK?
CAIIII PH JIKA TAK PAHAM SILA MINUM SAWIT SELITIER HARAP OTAK BERKEMBANG. KAHKAHKAH

Anonymous said...

Dulu hutang tak seterukni tuduh negara bankrap diambang muflis bla bla bla. Itupun najib bn selesaikan byk yg ditinggal pm4. Byr ikut tepat waktu.
Kini hutang tak lama lagi cecahlah 1tr, jika hutang dpt byr makna pendapatan meningkat. Nak bagi tau apa kat rakyat? Kahkahkah.
Perabih hasil negara byr hutang ka? Hahahaha....

Anonymous said...

SEKARANG ATOK TUA SURUH RAYKAT MINUM SESUDU MINYAK SAWIT TIAP HARI.. KAH KAH KAH. MAKIN NYANYOK ORG TUA TU HA HA HA. TAPI TED YG AKAN MINUM DULU IKUT PETUA ATOK.. HA HA HA. TED MEMANG SUKA JILAT ATOK.. HE HE HU HU

Anonymous said...

Rezab/hasil negara beratus bilion yg ditinggal oleh najib umno bn pi mana? Susut dah byk? Hasil aset negara dijual pi mana? Tambah hutang bon samurai lagi? Duit petronas pi mana?

Apa dah jd dgn tabung harapan yg diwarrrr warrrrrkan nak byr hutang negara? Hasilnya pi mana? Dah audit ke belum? Kata hilang? Saper penama yg boleh keluar duit? Kalau akaun aku, akulah yg boleh. Kalau org lain dah tentu tak boleh kannnnn.
Kencinggggggggggggg

Anonymous said...

Tu la... sesudu tu utk cai ph biashe biashe je. Utk bkn biashe biashe tongong kena minum segelas.
KAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Pernahke dgr bila nak sumbang kat sek cina, pemimpin d4p sebut masalah hutang membeban gomen? Tak pernah ada masalahkan?
Kena kat rakyat majoriti melayu, pelajar majoriti melayu tetiba ada masalah hutang dan membeban gomen; kajian kajian kajian?

Anonymous said...

MADEY MERAYU SURUH PENJAWAT AWAM BERSABAR. MCM SEBELUM PRU MERAYU UNDI PH UTK MENYELAMAT NEGARA. PH MENANG HIDUP SENANG. MANIFESTO MANTAPPPPP KEHKEHKEH.
KPD PENJAWAT AWAM YG DAH HILANG KERJA BERSABAR YAAAA REDHA IKHLAS, JGN BUAT TINDAKAN GANAS DAN LIAR. IKAT PERUT.
PAHAM TU RAKYAT. APA SAJE KERAJAAN NAK BUAT, HANYA LIHAT PATUH TAAT DIAM TUNDUK JGN BANTAH WALAU 3 THN KE DEPAN HABIS ASET TERJUAL. DIAMMMMMM KIKIKI.

RUMAH TERGADAI, DIAM DUK BAWAH POKOK 3 THN JE PUNNNNNN... KERETA TERGADAI, ALAAA NAIK BAS JERRR KALAU TAK JLN KAKI KANNN. BETUL LA TU, MASA ZMN UMNO BN KORANG MEMAKI HAMUN.
MULAKAN HIDUP ANDA DGN MINUM SESUDU SAWIT HIHIHIHI... PTG BALIK RUMAH MINUM LAGI SESUDU PASTI SIHAT..

Anonymous said...

Bila anda rasa nak kebulur bayangkan anda berada di timur tgh. Hidup anda masih ok. Kahkahkah
Ptptn tetap byr tauuuuu hahahahaha

Anonymous said...

PH MENANG HIDUP SENANGGGGGG
KAH KAH KAH

Abdul Karim Mohd Yunus said...

Bertambah lagi janji bohong tapi rasanya semua kakitgn awam dah tahu perkara sebenar cuma atas rasa hormat terpaksa kpd org tua nyanyuk, dengar jelah dia membebel tak tentu arah. Tapi ramai juga yg kesian org tua ni teruk sangat dibuli oleh cina dap yg kafir harbi.

Dulu kafir harbi dap ada tulis buku mengenai salahlaku madeyy dan anak2 serta janji akan dakwa dan penjara org tua ni kalau pakatan menang pru. Sebab tu KoMeng pernah cakap tak apa sokong sekejap kuda tua ni, tak lama lagi akan temankan lkyew main mahjong. Tapi kuda tua ni terpaksa setuju KoMeng jadi timb. speaker. Sperman bodoh kafir harbi tu pun terang2 kata madey diguna jadi barua utk screw melayu guna melayu.

Tapi kebodohan besar tahap vavi bila kenyanyukannya membenarkan kafir harbi menjarah mcm babi juga keatas entiti ekonomi berkait dgn org melayu spt TH, khazanah, petronas dll. Kaki tangan awam juga dikekang dgn bahasa manis, hendak dikecilkan saiznya yg bererti ada akan dibuang sedangkan majoritinya adalah melayu/Islam. Dan dgn menjaga kakitgn awam juga sama spt menjaga rakyat yg merupakan tugas hakiki sesebuah kerajaan. Kegagalan menjaga rakyat bermakna kerajaan itu lemah dan gagal yg perlu diganti segera sebelum melakukan yg lebih parah.

Kerajaan terdahulu sangat cekap membantu rakyat dgn berbagai aktiviti ekonomi yg dapat meningkatkan pendapatan rakyat. Tidak ada pula dulu ditimbulkan alasan kuda tua telah menyamun bila anak beranaknya lebih 400 syarikat atau kroni/proksi menyauk berbillion setahun butare melalui IPP, yg juga merugikan TNB dan petronas yg terpaksa akur perjanjian berat sebelah zmn kuda tua.

Anonymous said...

Ala jepun...Haaaaiiiitttttt ikat perut. Kikiki..
Pemimpin gaji puluh ribu. Sijil palsu puluh ribu. Puas memutar satu dunia balik suruh rakyat ikat perut minum sawit. Kikikiki

Anonymous said...

Cer tengok video kempen sayangi sawit masa pm berucap. Pm ucapkan terima kasih kat kementerian buat kempen sayangi sawit. Bertepok la haaa tepok muka teresa pun ada. Bergema satu dewan. Bila pm suruh minum sawit sesudu tiap hari dewan jd senyap jap sikit je ada bunyi kahkahkah. Terkejut kot kahkahkah.
Org suruh jual sawit buat sayang sawit. Teresa la paling happy. Dulu dia suruh guna byk sawit, ni pm dah suruh minum.
Mampuiiihhhhhh dpt menteri gaji puluh ribu. Dah suruh tanam buluh minum pulak.

Anonymous said...

Cuepacs ni apa fungsi sebenarnya? Penaung pekerja? Membantu pekerja?

Pemimpin dap: jumlah penjawat awam membebankan?
Sebelum pru: ph tdk akan buang pekerja.
Pm7: jumlah penjawat awam membebankan kerajaan.

Takde angin takde ribut cuepacs dakwa jumlah 400000 penjawat awam yg nak dikurang/diberhentikan ada penyakit/masalah mental/tekanan jiwa atau seangkatannya? Adakah ini utk menghalalkan cara pemberhentian? Ada lapuran doktor ke?
Sebelum pru merayu penjawat awam undi ph. Dah menang ada penyakit?kikiki tergolek gua baca. Mengekek ngekek gua dan geng baca.
Masa umno bn tak timbul isu ni. Bahkan takde masalah utk byr gaji bonus dan kenaikan. Bahkan cuepacs mintak mcm mcm. penjawat pun mcm ugutan pulak. Jika tak kami undi ph. Dah undikan, dah dpt kan? Pilihan sendiri.

Nak habaq jer jika anda diberhentikan mungkin anda tergolong sakit jiwa/mental. Cam mana nak cari kerja lain. Parah ni. Ketua cuepacs sendiri yg habaq bkn gua.

Anonymous said...

PH MENANG HIDUP SENANG
KAHKAHKAH
HIDUP SENANG YG ATAS
BAWAH IKAT PERUT
HAAAIIIIITTTTTTTTTTTTT

Anonymous said...

MEYDEY.....MEYDEY.....MEYDEY.....

SUDAHLAH KO ATOK....IKAT PERUT KUNUNNNNN!!!!!

tunfatimah said...

Ikat perut , mulut nganga minum minyak sawit. Dulu , kalau hujung bulan mkn maggie. Skg minum sawit ! Nak lagi sedap, minum minyak lebihan goreng ikan. 😂😂😂

tunfatimah said...

masa pm7 jadi pm4 , kakitangan awam ikat perut juga. tetapi , dlam masa sama, bnyk perkhidmatan gomen diswastakan. memboyot boyot perut kroni terlebih makan. 😂

Anonymous said...

rakyat kena ikat perut sbb kerajaan tgh berusaha utk mencapai sasaran hutang negara menjadi 1 triliun..tak kan itu pun tak paham lg dulu hutang 600b skrg nak target jd 1 triliun..nak capai kena buat hutang byk2 yg tanggung rakyat msia..

Anonymous said...

Lepas video madey suruh minum sesudu sawit jd viral. Teresa buat kenyataan. Dah baca ke belum? Kok kata maksudnya sawit merah.

Minyak sawit biasa pun rakyat mengeluh. Ni pulak harga sawit merah. Murah bagi menteri gaji puluh ribu dibyr cukai rakyat.

Punya lama hidup kat malaysia kok tak tau sawit baik dan sgt sesuai utk menggoreng kikikikikikiki... kenyataan sorang rakyat malaysia atau menteri bangang? kok kata selama ni takde org beritahu dia kahkahkah.... kerjanya selama ni bangkang melalak? sebelum ni dia guna minyak zaitun... hahhhhh... melalak kat bersih mcm derita hidup... ni kalau najib kata guna minyak zaitun dan runtuh langit terkejut dgr pekikan bersih. Segala maki hamun kutukan diberi kat najib umno.

Kok kata lagi minyak zaitun rupanya tak boleh guna utk goreng hanya boleh mkn mentah. Apaaaaaa? Aku jd bingung? Satu dunia pakai minyak zaitun dlm semua jenis masakan. Berguling org timur tgh baca. Terserlah bebenor kebodohannya. Patutla dia minum sesudu tiap hari. Sesuai utk dia. Kau org percaya dia minum?
Kahkahkah

Dia suruh rakyat jd duta. Tapi bila ada hasil negara nak digunakan utk rakyat penuh kajian kajian kajian. Akhirnya rakyat membebankan negara? Rakyat disuruh berkorban. Hutang 1trilion.

Anonymous said...

Restoran cina tak pakai sawit ke? Jgn tunjuk bodoh sgt la. Ke semua minyak babi? Restoran halal kat mall tak pakai sawit ke? Oldtown tak pakai minyak sawit ke? Kilang biskut tak pakai sawit ke?
Haprak punya menteri.

Teresa kok: saya minum sawit rasa lebih muda. Kahkahkah

Bersepah satu negara jualan menggoreng tepi jln, psr mlm. Pisang goreng keropok dll. Adake menteri bangang boleh cakap minyak sawit sesuai menggoreng kerana dpt menahan suhu tinggi. Tiada sesiapa memberitahunya.
KAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Kok rasa lucu dgn kenyataannya. Selama ni dia tak tau. Takde org beritahu. Kikikiki mampuiiihhhhh.

ORG DAP TUNGGU APA LAGI. MINUM SAWIT SETIAP HARI. TOWKEY LU SEMUA KAYA. LU SEMUA TERASA MUDA MCM KOK.
KAHKAHKAH

Anonymous said...

Sesape belum baca pi sinar harian atau dlm blog abuleman.
Kualiti/hasil kerja barisan kabinet yg dibyr dgn duit cukai rakyat, gaji puluh ribu.
Kenyataan menteri yg memperbodohkan diri sendiri, dia ingat boleh perbodohkan raykat eeehhhhhh rakyat.

Anonymous said...

Utk seimbangkan dpt gaji puluh ribu, menteri/timbalan buat kenyataan bodoh nak tunjuk dia buat kerja. Baca jugak kenyataan hannah dlm cts. Ni nak menipu rakyat ke? Kajian hebat basuh baju mlm hari, punggung menggerutu kahkahkah..

Anonymous said...

RAKYAT/PENJAWAT AWAM DISURUH IKAT PERUT.
DLM MASA SAMA KEMPEN SURUH MINUM SAWIT.
SAWIT MERAH MURAH HARGANYA.
HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Caiiiiiiiii ph bila mau selfie minum sawit hari hari. Selfiekan kesukaan pemimpin ph nak tunjuk kat cai ph. Cai ph rindukan kat atok. Minum tauuuuuu nanti atok nangis atok sedih. Wartawan tanya sadik resepi hidup sihat. Teresa pun dah jawab. Minum sawit terasa muda. Sadik bila lagi selfie tiap hari sarapan menghirup sawit bersama telor 4biji kah kah kah. Tiap hari tauuuu buat siaran langsung video. Baru RAYKAT ph percaya.
Telur muarah kannnn. Takkan menteri mkn telur papan. Mesti guna telur omega. Sawit pun sawit merah. Kalau najib ni berkoyan koyan kena maki.
Seronokkan caiiii ph hihihi.

Anonymous said...

Tukar alamat pengundi. Tak logik 50 ke 100 org guna alamat sama. Spr akan buat syarat syarat utk tukar alamat mengundi. Ini bkn kisah baru. Kisah lama. Tak payah pi jauh jauh pi tanya d4p sekutu korang. Ini bkn lagi rahsia. Alamat kit siang kat mana? Ada d4p bersuara kisah ni? Jgn nanti asik nak tuduh umno bn. Jgn lupa sekali buat syarat utk calun wakil rakyat. Takkan berubah je tiap kali pru. Menetap kat mana? Bila menang asik takde kat kawasan. Hilang tanpa jejak. Duit dpt dr cukai rakyat tapi tak jaga kawasan. Dulu ph semasa jd pembangkang boleh lepas tgn. Bila ada masalah setempat tuding kat pusat umno bn. Kerjanya melalak. Dia sendiri takde kat kawasannya. Asik beralih tempat jd calun. Ph dah jd kerajaan, rakyat boleh nampak. Masih perangai lama? Nak tunjuk jari kat kerajaan lama? Tu yg hari hari keluar kenyataan haprak.

Anonymous said...

Lge: trx salah satu aset terbaik.

Amacam pengundi ph yg parcaya fitnah. Lubang je ada. Tanah kosong. Bodowwwww bodowwwww. Haaa apa lagi macai ph minum sawit sebotol cepat sel otak berkembang.

Hak tabung hj. Hak org Islam. Tak lama lagi pi hj tarak subsidi. Bodowwww bodowwww pengundi islam ph. Korang dah kayakannn. Pi hj tentu tarak masalah.

Anonymous said...

Untung berpuluh bilion. Tahap pertama je 40b. Seterusnya dijangka 200b. Pengundi bodoh diperbodoh dgn fitnah. 1mdb tak tutup. Tukar pimpinan atasan. Maju terus. Aset byk. Pengundi bodoh dibodoh dgn 1mdb jolo 2.6b.
Rakyat disuruh ikat perut dgn minum sawit.

Anonymous said...

Utk rakyat buat mcm org bodoh. Jual aset negara tak pulak bodoh, pandai pulak cari aset. Menteri bodoh atau pura pura bodoh. Suruh rakyat fokus kat bodoh dia. Diam diam jual aset.

Anonymous said...

CEO SPV: MENTERI AGAMA TIADA MAKLUMAT?

Kecoh di Parlimen hari ini, YB Menteri Agama gagal menjawab soalan mudah daripada YB Pendang (PAS) yang bertanyakan nama Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan Ahli Lembaga Pengarah Syarikat Urusharta Jamaah Sdn Bhd yang ditubuhkan sebagai langkah penstrukturan semula Tabung Haji.

Keadaan ini pastinya menggusarkan para pendeposit Tabung Haji apabila YB Menteri sendiri tidak mengetahui nama CEO dan Ahli Lembaga Pengarah syarikat tujuan khas (SPV) yang menguruskan harta bernilai RM19.9 bilion milik Tabung Haji, dan kini dipindahmilik kepada Kementerian Kewangan Diperbadankan.

Pada 11 Disember lalu, Tabung Haji mengumumkan untuk memindahkan aset tidak menguntungkan bernilai RM19.9 bilion kepada SPV yang dimiliki oleh Kementerian Kewangan sebelum 31 Disember 2018.

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Datuk Seri Zukri Samat berkata, aset yang dipindahkan itu merangkumi hartanah dan ekuiti bertujuan menstabilkan imbangan tunai dan mempercepatkan pemulihan kewangan kumpulan.

Beliau berkata keseluruhan aset tidak menguntungkan (non-performing asset) milik Tabung haji, dikenalpasti menerusi dua kriteria iaitu membabitkan aset dengan hasil kurang 2.5 peratus bagi hartanah dan ekuiti yang memiliki rosot nilai melebihi 20 peratus.

Malah ketika ditanya di dalam Dewan Negara pada 17 Disember 2018, YB Timbalan Menteri Agama telah menyebutkan dua nama wakil Kementerian Kewangan yang dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah ketika penubuhan SPV Urusharta ini, iaitu Datin Rashidah Mohd Sies dan Tuan Haji Mohd Hassan Ahmad.

Namun pastinya ada perlantikan CEO dan Ahli Lembaga Pengarah yang baharu sejak SPV ini mengambil alih aset Tabung Haji bermula 31 Disember 2018.

Persoalannya, bagaimana YB Menteri boleh menunjukkan sikap sambil lewa dalam hal ini, sehingga tidak tahu siapakah CEO yang dilantik bagi menguruskan harta institusi umat Islam bernilai RM19.9 bilion, walaupun telah tiga bulan beroperasi.

Jika inilah kualiti jawapan YB Menteri, pendeposit Tabung Haji berhak untuk bimbang akan kemampuan kalian menjaga kepentingan kami.

Anonymous said...

Teresa berang: siapa jd pm, harga sawit akan turun naik. Tiada kena mengena dgn siapa jd pm atau kerajaan.

Helloooo kok, dulu umno bn sudah lama beritahu u ph, pembangkang sebelum pru kata apa ketika itu kat kerajaan. Apa u bagìtau kat rakyat. U geng melalak apa? Semua salah najib umno bn.
Hakkkkkk tuiiiiik ph. Lu dah minum sesudu sawit setiap hari baru otak lu tak terencat.

Anonymous said...

Kok otak lu sudah berkembang tak terbantut lagi... tengok semula semua video video lama atau berita lama yg lu dan geng bidas menjerit ke najib umno bn.
Haiyaaaaaa byk bagus lu minum sawit setiap hali hali.

Anonymous said...

Haaaa kena kat kepala lu kok baru tau. Berang konon. Belum setahun. D4p ph tuduh mcm mcm kat najib umno bn berpuluh thn. Tapi tak pernah najib block org yg fitnah menghina mengutuk memaki hamun dlm twitternya. Begitu jua pemimpin bn yg lain. Pemimpin ph asik block org. Tuduh org lain mcm mcm. Janji mcm mcm. Komen menjilat je yg nak.

Anonymous said...

APA KABARRRRR RAYKAT PH?
DAH SARAPAN SEMUA. JGN TERLUPA SESUDU SAWIT. KOK BERASA MUDA KEMBALI. ATOK DULU MENANGIS DEPAN CUCU KINI HAPPY LALALA. SATU DUNIA GAGAH MEMUTAR.
KAHKAHKAH CANDAAN SAWIT.

Anonymous said...

CUEPACS PATUT KELUAR SURAT PEKELILING KE PENJAWAT AWAM MINTAK MEREKA MINUM sesudu sawit DGN SEGERA. MOGA 400000 PENJAWAT AWAM YG TERMASUK DLM KATEGORI PENYAKIT/TEKANAN MENTAL/JIWA CEPAT PULIH. AGAR DPT TERUS BERKHIDMAT.

MAAFKAN SAYA. SAYA CUKUP BIMBANG BILA MEMBACA KENYATAAN PENYAKIT ITU. GUSAR SAYA. PERTAMA KALI DLM SEJARAH MALAYSIA BEGITU RAMAI PENJAWAT AWAM BERPENYAKIT.

Nak tanya, ketua dan pimpinan cuepacs dah minum sawit belum? Jgn lupa petua sihat teresa dan pm. Pastikan isteri isteri anda sentiasa ingatkan anda. Ada dlm senarai harian anda.

Anonymous said...

Jgn risau penyakit tu boleh lenyap sekali gus sepantas kilat bila umno bn perintah kembali. Satu dunia semua pakar akan terkejut termasuk pakar forensik. HARI INI UMNO BN PAS MENANG ESOK SUBUH PENYAKIT TEKANAN MENTAL PENJAWAT AWAM TERUS LENYAP.

PENJAWAT AWAM UNDILAH UMNO BN + PAS.
BARU HIDUP SENANG.

Anonymous said...

Mitos babi terbang. Saper jaga kandang babi? Cer suap sesudu minyak sawit. Utk menguatkan otot otot kaki babi. Otot kaki babi kencang. Tahan suhu tinggi. Terbang tahan suhu hjn ribut petir panas terik.
Amacam adun melaka? Cer cuba. Ikhlas ni bkn main main.

Anonymous said...

Bacalah artikel..
Rakyat dan bumi libya sdg menerima kifarah dr Allah swt.........

Sgt bagus artikel ini.. unspinners blog.

Dgr video sambil baca makna bacaan alquran. Sgt menusuk hati. Tdk takut kah añda? Dlm alquran Allah menyebut kafir bkn memanggil bkn muslim. Kini ada org islam marah org memanggil kafir. Mau mengharamkan kata kafir. Hanya boleh guna bkn muslim.

Anonymous said...

HE...HE...HE...

YG PONTING ANAK AKU DAH KAYO RAYO.....YG LAIN TU BAK PI LE!!!....

Anonymous said...

Betul tu. Semua info keadaan terkini ada di artikel JASA KERAJAAN PH KPD RAKYAT MALAYSIA....... tepat sekali apa yg berlaku kini.

Rakyat wajib berkorban utk negara. Ikat perut. Pilihlah fesyen kesukaan anda utk ikat perut.
Nak tunggu sadiq selfie minum sawit mkn telor 4 bijik. Caiiii ph dah sahut seruan kok dan pm kesayangan?

Anonymous said...

Di blog unspinners. Blog cts pun sama. Fitnah lama tak boleh guna buat fitnah baru. Baca di cts, ada fitnah dilempar dan berita lain. Jgn biarkan diri di perbodohkan ph lagi. Stop.

tunfatimah said...

SPV Tabung Haji CEOnya CINA. Bayangkan harta org Islam dikendalikan si kafir. Mcm dah takda org Melayu Islam yg bijak pandai kat Malaysia.

Menteri rahmat sekelian alam memang muka tahi dan berotak tahi!!

Anonymous said...


Ooi Mahathir, Lu boleh cakap seribu kali pun, rakyat tidak akan percaya sama lu. Rakyat tunggu masa saja hendak singkirkan Ko.


Anonymous said...

Tappa bila BN memerintah nanti,,,,BN Rampas passport dia. Kemudian buat tuduhan, kemudian baru siasat.

Anonymous said...

Gua cakap sama lu, Lu jual itu TRX dapat 40+ B kemudian bayaran Ipic cuma 30+ B ..... Ada faham .... Jangan jadi bahlul sangat .....

Aku pun sama, ada buat pinjaman perumahan rm150K dah tujuh tahun, sekarang nilai pasaran rumah tersebut sekitar rm200K.

KO, MAHARHIR ADALAH BAPAK SEGALA PENIPU.

ted manoff said...

Tun xtipu cuma ngakal saja..kikiki..

Anonymous said...

BLOGGER KD ADA ENTRY PASAL (NURUL) KENAPA HANTAR AYAM BETINA KACAU MENTORNYA MAMAK KUTY BABI... KD SAH DELETE KOMEN MCM NI... KIKIKI

BAWAH NI JAWAPAN BALAS BLOGGER KD..

AYAM JANTAN TOLO DAH KONO CLAMPING TODOG... AYAM BETINA AJER YANG ADE SKG NI...


KIKIKIKIKIKI.... AWAK TAHU SIAPA SAYA...? TAU LA KAU TU SAMSENG BARYA DAP.... KIKIKIKI.. SAMSENG MELAKO TUNGGU MASO NAK DIMAMPOS KAN TU


KD DAN JON DOE KO TAHU KO TU SAPO..?

BARUA KUTY@TOLO CLAMPING TOPDOG PANJI TOLO LABUH KALER ITAM.... KIKIKIKI..

Anonymous said...

Rba d4p muncul balik. Dah dpt talian hidup ke. Al maklumlah kok ambik petua lu. Minum sawit hari hari. Mencirit awet muda.
Kahkahkah

Anonymous said...

Dulu ph habaq kat rakyat ph kalau umno bekerjasama ngan pas takde hasil la. Jgn takut, pas tu mcm biskut selalu kerusi kosong dlm dewan. Selalu tak hadir. Kalau ada dlm dewan pun tak bersuara. Senyap je. Mereka d4p ph tertawa kat pas.

Haaaaa terkejut babi d4p ph tengok umno dan pas bersuara lantang dlm dewan. Dlm sejarah dikatakan pembangkang sgt kuat dlm dewan. Kalah kerajaan, mcm org bodoh. Kini d4p ph buat mcm mcm citer utk memburukkan kerjasama umno pas. D4p ph sentiasa lakukan sesuatu seperti dulu utk menimbulkan kebencian rakyat ke pas. Jgn haraplah d4p ph kini fitnah lu semua sudah terbukak. Boleh mampossslah korang.

Anonymous said...

YG BELUM MENDAFTAR UNDI HAMPIR 4 JUTA.
KPD EMAK AYAH PASTIKAN ANAK ANAK ANDA TELAH MENDAFTAR.
BAWALAH MEREKA SEBENTAR KE PEJ POS.
LUANGKAN MASA BERSAMA ANAK ANDA.

Anonymous said...

Mengapa anak anak muda cepat terpengaruh? Siapa yg mempengaruhi mereka?
Siapakah yg paling dekat dgn mereka selain ibubapa?
Guru dan pensyarah?

Anonymous said...

PETIKAN DARI BLOG ATOK KO!....MEYDEY ... MEYDEY...



Hang Jebat Derhaka Mar 28,2019 10:32 AM
Assalamualaikum,

Semasa Apandi Ali menggugurkan dakwaan keatas DS Najib mengenai 1MDB terus Tun mendesak supaya beliau digugurkan dari jawatan. walaupun Suruhanjaya Diraja dan PAC telah menyiasat kes 1MDB ini.

Tetapi tatkala Tommy Thomas menggugurkan kes rasuah LIm Guan Eng tak pula Tun bising supaya beliau digugurkan juga. Malah Tun hanya ‘terkejut’ sekejap sahaja dan pakat2 SPRM semua pun ‘terkejut’.

Hari ini heboh dakwaan dibocorkan maklumat siasatan dari pihak SPRM mengenai kes terowong. Maka gegak gempita ingin menghukum orang yang membocorkan maklumat. Persoalan di Parlimen tak berjawab. Tiada Suruhanjaya diraja dan tak pasti samada PAC akan menyiasat tuduhan ini atau tidak. Mungkin inilah yang dinamakan Rule of Law. Yakni law of the jungle.

Hutang negara semakin meningkat, banyak harta negara semakin dijual, rizab Petronas dijarah, banyak inisiatif BN dahulu untuk meringankan beban rakyat juga dibatalkan dan dihapuskan, agensi mansuh, belanjawan disekat tetapi ekonomi semakin merudum dan kerajaan sering mengadu tak cukup duit. Kemana perginya duit negara Tun.

Siapa yang sebenarnya pencuri ini. Atau persoalan sebenarnya ialah siapa pencuri yang paling hebat? Siapa yang patut saya panggil Bossku? Ini penting kerana boleh menimbulkan kecemburuan nanti.

SYABAS JEBAT....

Anonymous said...

Maszlee juga pensyarah. Tak boleh dinafikan pensyarah di uni kolej byk mempengaruhi mereka? Duduk berkumpul bersama. Jika tdk dlm uni akan lepak bersama diluar uni. Dulu sebelum pru ada tempat tempat tertentu/restoran/kafe tempat lepak pro ph. Selepas menang masih penuh dikunjungi. Bkn rahsia kini dah kosong. Mahasiswa itu kembali menjerit ke mereka. Apa yg mereka lakukan memakan diri mereka sendiri. Sbb itu ada ibubapa tdk sama haluannya dgn anak anak.

Anonymous said...

Begitu jua guru. Bkn rahsia lagi. Salah satu jawatan penjawat awam yg lantang bersuara menentang kerajaan umno bn. Ada je tak kena. Ada je yg salah. Walau mcm mcm dpt. Hanya mereka yg betul. Begitu byk tweet mereka dlm blog twitter wasap.
Apa dah jd dgn mereka dan keluarga mereka sekarang?
Mana suara mereka sekarang?
Takut kena tindakan? Takut kena buang? Di mana kebebasan bersuara yg anda laungkan dulu?
Tunggu balasan Allah kpd pembawa fitnah yg menyebar dlm alam maya.

Anonymous said...

GURU PENSYARAH MUSLIM, ANDA PUAS DGN OTAK MULUT TGN YG ALLAH ANUGERAH DIGUNAKAN UTK MEMPENGARUHI ANAK ANAK MUDA MELAYU BUMIPUTERA?

Anonymous said...

Jgn marah kalau aku gelak besor.
Ph mintak penjawat awam jgn takut bersuara, dorong menentang kerajaan umno bn. Seolah penjawat awam dizalimi padahal mcm mcm dpt. Mereka bebas bahkan pi joint bersih pun boleh. Merayu undi ph.
Dah menang penjawat awamlah yg terawal paling ramai dibuang kerja. Mcm mcm penghinaan dan tekanan dibagi. Sakit mental/tekanan mental pun ada. Kihkihkih
Terbaru rumah mampu milik di putrajaya dibatalkan.
Penjawat awam tunggu giliran saper yg kena buang saper yg nak diswastakan.
Minum jer lah sawit.

Anonymous said...

PENJAWAT AWAM DIMINTA IKAT PERUT.
PENJAWAT AWAM GURU DAN PENSYARAH, ANDA SEMUA BYK MEMPENGARUHI ANAK ANAK MUDA MELAYU DAN ORG KG/PENEROKA.

JAWAPAN AKU PDN MUKA.

AMACAM DAH PI HJ. ADA PENGIRING.
JGN RISAU PH MENANG HIDUP SENANG.

Anonymous said...

Penjawat awam diminta ikat perut.
Penjawat awam guru pensyarah melayu muslim, teman teman anda di perlekeh.di sek cina, tapi itu majoriti tdk menngguris langsung anda bahkan anda majoriti berkempen undi d4p ph. Rindu zmn atok. Ya lah rm50 penuh satu troli. Sst murah.

Anda dpt apa? Dpt hadiah teristimewa, uec. Guru melayu di sek cina tdk dihargai? Dimaki di hina diperlekeh dan ada ditolak kenaikan/pangkat sesuatu jawatan? Tak layak konon tiada mandarin. Ini negara malaysia berdaulat bahasa rasmi bahasa malaysia/melayu bkn mandarin. Takde negara didunia yg mewajibkankan mesti ada/pandai bertutur bahasa pendtg baru boleh pegang jawatan tertentu dlm gomen. Bodohhhhhh.

Anda/rakyat teruk teruk belajar mengikut syarat kerajaan/mqa utk melayak dpt kelayakan bekerja di agensi kerajaan. Mereka mudah je dgn uec yg bm barai, ikut sukatan negara asing.

Haiiii guru pensyarah puasssss?
Puas sistem di bolak balik kerana berpunca juga dr tgn/perbuatan anda?
Ikat perut yaaaa sarapan sawit.

Anonymous said...

Pelaku zina, homo/lgbt di brunei direjam.

Byklaaaaaa geng ni pindah ke indon atau malaysia. Bertambah byklah kelompok ni. Lagi cepat merebak.
Amacam ummat islam semua, yakinkah kerajaan ph akan membendung gejala lgbt atau menyokong?
Ph menang rakyat senang.

Anonymous said...

Kpd yg dah mendaftar. Harap semak. Biasanya tdk begitu lama. Tdk seperti dulu. Jika dah semak ada nama, semak lagi takut hilang nama. Kerana kejadian baru baru ini boleh mengakibatkan nama hilang.

Anonymous said...

RANTAU MENANG BERGAYA KITA NNTI
SANDAKAN PULAK GOL NYA HARI INI
PRK SANDAKAN TENTU MERIAH SI BABI
LEPAS TU KITA RAYA PULA DI LANGKAWI


KIKIKIKI... PANJI MANO KIBAR KE TAK NI...???

Anonymous said...

Rakyat rantau bacalah segera artikel "MENGAPA YAYASAN PELABURAN BUMIPUTERA BERDIAM TONY PUA CAMPUR TGN TABUNG AMANAH HAK BUMIPUTERA?"; portal pak din atau unspinners.

Guru, pensyarah, ustaz, penjawat awam, apa anda semua telah lakukan? Anda pendamping anak anak muda, org kg dan masyarakat. Anda ternyah, terduduk atau pura pura menjauh konon tdk lagi mengikuti permembangan politik selepas melihat perkembangan terkini? Begitu jua artis yg mendorong ubah ubah ubah? Apa yg berubah kehidupan anda kini? Dulu sgt peduli politik kini teramat peduli resepi masakan, kucing dll yg jauh dr dunia politik. Anda yg mengundi ph tetapi akibatnya semua org melayu muslim dan bumiputera seluruh malaysia terpaksa menerima akibatnya.

Anonymous said...

Diawal awal kemenangan ph berkuasa ada manusia bangsat pengundi ph menyalak kat org lain yg pertikai janji 100hr terutama ke pro umno bn. Kita org mengundi ph tak kisah, korang yg sibuk pasal manifesto apsal, korang takde hak tuntut janji. Korang bkn undi ph.

Woooiiii bangsat. Kita org tak mengundi mengapa hak kami di tabung hj diambik. Ambik je lah duit pengundi ph. Bodowwww patut mudah sgt diperdaya.

Woooiii bangsat korang ingat hutang negara berlambak tu dibyr duit cukai korang jerr. Celaka betul.

Ni duit pnb pulak. Pukimak betul pengundi ph. Pi lah melalak suruh pimpinan ph ambik duit pengundi ph je bkn pengundi umno bn.
Bodoh punya pengundi. Minum sawit laaaaa. Biar kurang bebal tu.

Anonymous said...

Mana ada orang buka blog lagi dah skrg ni? Lebih2 lagi blog bodoh mcm ni. Cuba tengok di atas. Mangkuk hayun tinggal ekor je. Dia komen. Dia juga yg balas komen. Bukan meroyan lagi. Dah jadi gila. Hahaha

Anonymous said...

DIAMLAH KO BARUA DAPIGS!!!

Suharli Masrop said...

Najib makan taik

Anonymous said...

KO MINUM KENCING MATDEY!

Anonymous said...

Sentapppppppp gila otak lu.
Panasssssssssss jubo hangit lu.
Hari hari dok mengintai blog org. Kikiki luku kote lu.
Rba d4p ph tak bukak blog bukak tudung botol sawit.
Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Rba d4p mkn taik babi.
Lahapppppp gilerrrr.
Disulam minum sawit.
Peeerrrggghhhh mencirit mcm ted.
Ted dah lama santap minyak sawit.
Kahkahkah

Bila lu nak berbini ngan kok. Kok dah pandai menggoreng ikan guna sawit. Kahkahkah.
Gilooo giloooo.. ni baru giloooo namanya dah berbulu lebat di ketiak baru tau sawit sesuai utk menggoreng ikan. Kahkahkah

Anonymous said...

ANON 8.45 SEHARI BERAPA KALI KAU NGINTAI BLOG NI. TAK TAHAN MASUK JUGA. TELINGA PEDIH BACA BLOG. YG MERENG TU ORANG MENGINTAI. OTAK ANTARA BENAK NGAN BENAK. KAHKAHKAH. CEPAT MINUM SAWIT KURANGKAN BEBAL.

Anonymous said...

BERBULU LEBAT DIKETIAK.
HAHAHAHAHAHA
TERINGAT GAMBAR BETINA D4P SDG BARING LEBATTT BULU KETIAK ITAM. SIAPA ITUUUUU?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Aku pinjam ayat jalil b...

nga nga panggil org taliban ternganga syookkknya.. bila org panggil dia taliban ternga nga melentingnya marah. Apsal?

Oooooo kalau panggil komunis atau bintang 3 baru suka? Cam tu ka....

Anonymous said...

NGA KO MENG....CELAKA HARAMJADDAH!!!

Anonymous said...

ted taik kuat korek lubang jubo betina dapig tu.

Anonymous said...


India tak benarkan Mahathir lalu di ruang udaranya
3 DAYS AGO

________________________________



Tak pernah berlaku dalam sejarah. Nampak sangat Mahathir ni memang ramai orang benci. Tidaklah digeruni mana sebagaimana digembar-gembur penjilatnya.

ISLAMABAD: Pentadbiran Perdana Menteri India Narendra Modi dilapoarkan telah menafikan hak penerbangan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad di ruang udara negara India semasa lawatannya ke Pakistan baru-baru ini untuk membincangkan kemungkinan meningkatkan perdagangan dan pembangunan dua hala dan menghadiri Parade Hari Kebangsaan pada 23 Mac.


© India tak benarkan Mahathir lalu di ruang udaranya - Abu Leman

Sumber: https://www.abuleman.com/2019/03/mahathir-tak-dibenarkan-lalu-di-ruang-udara-india.html?m=1

_________________________________


Apa punya bangsat le.... Sepupu sepakat Ko pun tak benarkan Ko melintasi ruang udara mereka.

Anonymous said...

Sepupu... hihihi

Anonymous said...

PRK RANTAU MENJELANG KINI
MAJORITY TINGGI ITU PASTI
SANDAKAN PULA LEPAS INI NNTI
MUNGKIN JUGA KITA KE LANGKAWI

KIKUKIKI.... PANJI MANO..?? BERKIBAR KE TAK NIH..??

KIKIKI.. Q SERA SERA HANATTT BETUI LAAA..!! KIKIKI

Anonymous said...

Betul3x...Betul.

Anonymous said...

BANI TAMIN TOLO DICLAMPING
MATI CEPAT LAGI BAGOSS LAH
KAU MATI BERSEPAH PENGANTI
DAH MAMPOS TOK SAH BACA FATIHAH
TGK ANAK CUCU BILA BAPAK MATI NNTI


AGAK MARINA BACA YASIN ATAU BAWAK SALIB...?? CER TEKA..!!

Anonymous said...

ALAHAI BANI TAMIM ANAK CUCU LGBT
COMANGO LIBERAL WARIS SI TAMIM INI
MASA DAG TAK ADO TUNGGU NAK MATI
SI TAMIM TOLO DI CLAMPING TOP DOG LGI

ALAHAIIII PANJI TOLO LABUH VS TOLO CLAMPING BILO NAK BERKIBAR NI.. JADI KO TAK JADI KIBAR...!!


KIKIKIKI..

tunfatimah said...

dulu nangis hiba negara tergadai, skg nak tunggu mati. cukup dah bekal nk ke sana?

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget