KL CHRONICLE: Ketua Pemuda UMNO Kuala Kangsar : Dr. Latiff tidak sedar diri, wajar kosongkan kerusi Mersing bagi PRU - 15

Wednesday, July 8, 2020

Ketua Pemuda UMNO Kuala Kangsar : Dr. Latiff tidak sedar diri, wajar kosongkan kerusi Mersing bagi PRU - 15


DR LATIF, MOHON MUHASABAH

Oleh: Mustafa Shah

Kenyataan menteri dari Bersatu Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad yang menghina UMNO bukan saja biadab, malah tidak menghormati kedudukan UMNO sebagai rakan utama dalam Perikatan Nasional.

Beliau bagaikan tidak sedar diri dan tidak tahu berterima kasih bahawa disebabkan UMNO menjadi sebahagian daripada parti yang menyokong Perikatan Nasional maka dia dapat menjadi menteri.


Kalau tidak disebabkan sokongan UMNO beliau mungkin masih tidak dapat berada di kerusi empuk menteri.

Oleh itu kita mencabar supaya Datuk Abdul Latiff mengosongkan kerusi Parlimen Mersing jika beliau merasakan UMNO sudah tidak laku lagi.

Datuk Abdul Latiff perlu sedar yang beliau memenangi kerusi itu atas tiket UMNO/BN sebelum membawa lari dengan menyertai PPBM.

Beliau bukan saja telah mengkhianati mandat rakyat yang telah memenangkannya yang bertanding atas tiket UMNO/BN tetapi turut menghina dan memperlekehkan jentera UMNO Mersing yang bekerja untuknya.

Terima kasih.

Mustafa Shah Bin Abdul Hamid 
EXCO Pemuda UMNO Malaysia
Ketua Pemuda UMNO Kuala Kangsar
8 Jul 2020

12 comments:

thamdi said...

Simple jer....
Beruk takkan mengaku dirinya beruk
Babi pun takkan mengaku dirinya BABI...

Anonymous said...

Hina org , tak sedar diri tu lagi hina!

Anonymous said...

RAKYAT SINGAPURA, ESP MELAYU SINGAPURA ESOK PRU SINGAPURA PASTIKAN PARTI PAP LINGKUP ATAU KURANGKAN MAJORITY 2/3.
CELAKALAH PAP PARTI MILIK KELUARGA LEE KWAN YEW DI SINGAPURA

Lee Hsien Yang, adik kepada Perdana Menteri Singapura dan ahli parti pembangkang Parti Kemajuan Singapura berjumpa pengundi dalam kempen hari ini.

Rakyat Malaysia kena faham Singapura adalah pusat fitnah Malaysia di Asia Tenggara.

Badan penyelia bursa S'pura sedang menyiasat syarikat berkaitan Mirzan Mahathir : Apa kaitan kes ini dengan Malaysia PH dn DAP..!?

Ia sangat mudah difahami dan dianalisa kenapa Singapura bongkar kes ini sekarang..
Sebab politik Malaysia tidak stabil dan jarum halus adu domba Singapura melalui DAP kian mengancam di Malaysia

Singapura abang pada parti DAP masih mahu campur tangan hal hal di Malaysia. Melalui DAP jarum halus Singapura tetap mahu campurtangan hal ehwal di Malaysia.

10 parti pembangkang memanfaatkan semua platform yang dibenarkan dalam situasi pandemik COVID-19 untuk kempen masing-masing, sebelum hari mengundi pada Pilihan Raya Umum Jumaat ini.

Dalam kes anak Tun kerajaan Singapura sengaja mengeluarkan isu syarikat anak Mahathir supaya Tun tunduk dengan kemahuan politik DAP supaya bergabung dengan Anwar untuk jatuhkan PN.

Chin Tong dari DAP dapat didikan dan dana dari kerajaan Singapura.

Ini rekayasa game dari Singapura nak fitnah dan adu dombakan puak PH vs PN di Malaysia..!

Perancangan DAP gunakan abang besarnya di Singapura untuk membantu rancangan DAP sambil membatu apikan dan mengucar kacirkan politik di negara ini...

Dalam masa yang sama di Malaysia Skandal Forex dimainkan oleh Anwar sambil memalitkan nama Najib.Anwar Sambut Baik Gesaan Najib skandal forex dibuka semula.

Fitnah dajjal Singapura Celaka..!! DAP dan Brother dalam mencaturkan politik di Malaysia perlu dihentikan.

Sementara Parti Tindakan Rakyat (PAP) di pimpin oleh abangnya sebagai Perdana Menteri Singapura berhempas pulas memastikan waris pengasas Parti PAP Lee Kwan Yew menang PRU kali ini.

Suka atau tak aku kena tulis dan sebarkan Celakalah Singapura..!! Semoga Parti PAP berkubur di Singapura kali ini.

Pada rakyat Singapura selamatkan Singapura dari kerajaan super kroni nepotisme dan super kiasu ini.

Kesemua GLC dan anak syarikat milik kerajaan Singapura dikuasai oleh saudara mara kroni Lee Kwan Yew rakyat marhaen Singapura hanya jadi hamba dan berkerja untuk keluarga Lee Kwan Yew.

Celakalah Parti PAP dan hancurlah kerajaan fitnah Lee Kwan Yew kali ini.

Babonn said...

Celake babi punye dap bodoh
Berak x cebok
Puihhh

Anonymous said...

KES BUNUH KEVIN MORRIS KERJA FITNAH JIJIK ADALAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

6 ke tali gantung kerana bunuh Kevin Morais

Adik Kevin Morais, Richard di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur hari ini. Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menjatuhkan hukuman mati ke atas 6 individu kerana membunuh timbalan pendakwa raya Kevin Morais 5 tahun lalu.

Hakim perbicaraan Azman Abdullah membuat keputusan itu selepas mendapati semua tertuduh bersalah mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah,” katanya.

FITNAH ADALAH KERJA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN.

Ini fitnah jijik Pakatan Harapan. Lim Kit Siang dan Tun Mahathir dalam kes Kevin Morris.

Tak tipu, tak fitnah bukan Kit Siang, Dap dan Pakatan Harapan – Najib

Terbukti kerja menipu fitnah adalah dalam DNA Lim Kit Siang Tun Mahathir Anwar Ibrahim Tony Pua Rafizi dan Pakatan Harapan

Orang yang sudah meninggal pun akan difitnah dan dipergunakan oleh Pakatan Hadapan untuk menipu Rakyat tanpa sebarang rasa bersalah.

Masa mendiang Kevin Morais dibunuh dengan begitu kejam, Lim Kit Siang antara orang yang paling awal libatkan Morais dengan siasatan 1MDB siap kata ada pendrive dengan segala-gala maklumat kesalahan 1MDB.

(Kit Siang, mana pendrive itu? Najib dah lama tuntut.)

SPRM masa BN sudah berkali-kali menafikan Kevin Morais terlibat dalam kes SRC atau 1MDB.

Walaun walaun unta sekelian tanggung lah dosa fitnah masing masing.

Kes bunuh syuhada Jalil Ibrahim dalam kes BMf pembunuh masih bebas dan mungkin sudah kaya raya 7 keturunan. Alfatihah

Haahhh tepokkk...!!

Anonymous said...

6 kelly dihukum gantung kerana dituduh membunuh mendiang Kevin Morais, tiada 1 org pun yg sebut DSNR terlibat.

tunfatimah said...

Pn Rosnawi Ibrahim, balu kpd allahyarham Jalil Ibrahim adalah guru kpd omak aku di TKC Seremban. Kes ni terjadi masa omak sedang buat practical di BBMB K Lumpur. Sampai hari ni omak aku tak suka atok antaranya pasal kes ni.

Lim Kit Siang dulu pun gelar atok penyangak dlm kes ni. Tapi skg teman sehati sejiwa pulak. Hipokrit!

AHAMAD FAUDZI ABD said...

Hai semua

Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
Tel ............. +1(304)997-4034
e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

Anonymous said...

Kopi pes dri blog laman reformasi

Walaun otai bila memuji, sindir, maki hamun atok semua adaaa dlm satu resepi aawwuu..!!

Anwar tidak terliur dengan tawaran untuk menjadi TPM walaupun kononnya hanya 6 bulan, selepas itu Anwar akan menjadi PM. Anwar mungkin mengenali Mahathir sepertimana kita mengenali Abdullah bin Ubai(Yahudi Syiah). Anwar telah terlalu banyak bersabar dan bertolak ansur dengan Saka tua ini sehingga beralah diasak sampai ke dinding. Cuba sebut satu sahaja tolak ansur dan beralah Mahathir kepada Anwar? Ada?

Tindakan Anwar yang kekal berprinsip dan tidak mahu terjerat dengan modal kononnya 'mandat rakyat' mesti dikembalikan dengan apa cara sekalipun walaupun terpaksa mengangkat kembali orang tua yang telah cuba untuk memusnahkan PH, tindakan Anwar ini patut mendapat pujian. Maruah tidak boleh digadaikan degan tawaran jawatan.

Mahathir menyatakan blok Bebas beliau itu tetap akan menentang kerajaan PN. Tidak pelik kerana beliau amat berdendam dengan Muhyidin yang telah memecatnya secara begitu mengaibkan dengan hanya sekeping surat dari SUK parti. Ini amat memalukan Mahathir sebab itu beliau mahu juga menjadi PM walaupun selama 6 bulan iaitu satu tempuh yang menjadi bahan ketawa seluruh dunia. Tempuh itu hanya sesuai untuk latihan rekrut tentera di Port Dickson sahaja bukannya seorang PM, tetapi cukup untuk si saka tua melepaskan dendamnya kepada Muhyidin. Itu sahaja nawaitu beliau, bukan untuk kepentingan rakyat pun.

Di dalam pertarungan Mahathir - Anwar kali ini ternyata Mahathir tewas sehingga terpaksa akui Anwar bukannya seperti sesetengah pemimpin yang kemaruk kepada kuasa dan jawatan. Akhirnya Mahathir sekali lagi tanpa dipecat dan dihalau, terpaksa keluar dari PH Plus. Itulah yang si saka tua lakukan sewaktu meletakkan jawatannya dahulu.

otaiii walaun semuaaa... haahh.. tepokkk..!!

Anonymous said...

Fanatics tun pula menjangkakan tindakan lebih boom setelah menjadi block ke 3. Warisan sedang dilanda gempa. Org Kanan Piei , si Piter disiasat SPRM dan telah dituduh dimakhamah. Ada lagi tuduhan menyusul. Mungkin giliran Piei pula after this ? Mana tau.

Fitriani Suhesti said...

Saya Fitriani Suhesti dari kota Medan. Saya melihat pos ibu Yanti Ari dengan perinciannya tentang bagaimana dia meminjam dari Guaranty Trust Loans untuk memulihkan bisnisnya dan juga memperluas bisnisnya. Ibu berkata dia tinggal di kota Medan dan saya tinggal di kota itu jadi saya memutuskan untuk menghubunginya karena saya telah kehilangan 16 juta karena penipuan hanya karena saya memerlukan pinjaman untuk mengembangkan bisnis saya.

Di bawah ini adalah informasinya yang saya lihat dan yang saya hubungi.

nama ibu: Yanti Ari
nomor telepon: +62 821-1644-0184
Nomor Whatsapp: +62 821-1644-0184
Kota: Medan
email ibu: ariy6261@gmail.com
Setelah saya menghubungi ibu yanti, dia memberi tahu saya segala sesuatu yang perlu saya ketahui dan dia mengatakan kepada saya bahwa setelah saya menghubungi Guaranty Trust Loans dan menerima pinjaman saya, saya harus mencoba membagikan cerita saya sehingga orang lain yang membutuhkan pinjaman yang dapat diandalkan perusahaan dapat diselamatkan dari orang-orang curang yang bukan pemberi pinjaman.

Jadi saya mengajukan pinjaman sejumlah 500 juta Rupiah, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon dan mungkin itu salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi karena ibu Yanti berasal dari Medan dan saya melihat buktinya sehingga saya memercayai mereka, saya kagum ketika mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa Allah menggunakan ibu yanti yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari pemberi pinjaman palsu dan juga akan memenuhi impian bisnis saya.

Jadi saya menasihati semua orang yang tinggal di Indonesia, Malaysia dan bagian lain dunia yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silakan hubungi Guaranty Trust Loans dan di bawah ini adalah detail mereka
email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi perusahaan dengan nomor ini: +1(470)481-0039
jangan ragu untuk menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (fitrianisuhesti90@gmail.com)
terima kasih semua telah membaca kisah saya, dan semoga Allah terus melindungi dan memberkati kita semua bahkan di masa-masa sulit karena pandemi coronavirus.

humaira kiyoraka said...

MUNGKIN ALLAH memuji nama saya Humaira Kiyoraka, saya berasal dari bandar Jayapura, Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua dalam kumpulan ini yang mencari wang pinjaman agar sangat berhati-hati ,. beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kekurangan kewangan dan bank enggan memberikan pinjaman kerana saya tidak mempunyai jaminan sehingga saya memutuskan untuk mencari pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh orang-orang di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang rakan saya yang telah menukar adik perempuan saya, Puan Mira Binti Muhhamed, yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang disebut Rossastanley, pemberi pinjaman swasta, ketika dia memberitahu saya tentang hal itu, saya bertanya kepadanya bagaimana mungkin? untuk mendapatkan pinjaman dari internet, tetapi dia ketawa dan memberitahu saya bahawa itu adalah pemikirannya pada awalnya tetapi dia memutuskan untuk menghubungi Puan Rossa stanley dan bahawa ketika pinjaman itu diluluskan, dia tidak mempercayainya sehingga ibu Rossa menjelaskan kepadanya bahawa PBB adakah yang menyokong mereka dari segi kewangan untuk membantu orang miskin dari ASIA jadi saya memutuskan untuk menghubungi penjagaan pelanggan syarikat pinjaman Rossa stanley ibu melalui e-mel dan dengan segera mereka menjawab bagaimana mereka dapat membantu jadi saya memberitahu mereka Puan Mira Binti Muhammed memberi saya hubungan syarikatnya dan saya telah mengisi borang dan lihatlah pinjaman saya telah diluluskan. Bahagian yang mengagumkan adalah kadar faedah rendah hanya 2% jadi saya terus memohon pinjaman sebanyak Rp750,000,000.00 dan lihatlah setelah melalui proses pengesahan, pinjaman saya Rp750,000,000.00 telah diluluskan dan mereka meminta butir-butir bank saya, saya segera menghantar butiran Akaun Bank Negara Indonesia (BNI) saya dan Lihatlah pinjaman saya telah dipindahkan ke AKAUN saya, saya tidak dapat TERIMA KASIH IBU ROSSA cukup dan saudari tersayang Mira Binti Muhammed Dan juga United Nation untuk skim Kredit yang indah ini, jadi nasihat saya untuk anda semua adalah jangan menghubungi semua pemberi pinjaman palsu ini tetapi hubungi pelanggan pelanggan syarikat pinjaman ibu rossa melalui e-mel untuk keperluan pinjaman yang cepat dan anda akan memberi keterangan seperti saya juga e-mel pelanggan pelanggan syarikat Rossa Rossastanleyloancompany@gmail.com, tetapi jika anda memerlukan pertolongan dalam memproses pinjaman anda, sila tulis saya di humairakiyoraka@gmail.com atau kakak tersayang di Mirabintimuhammed@gmail.com dan anda pasti akan menjadi seperti kami yang kini memberi keterangan kepada ibu rossas bantuan kewangan yang besar, Semoga ALLAH memberkati anda semua

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget