KL CHRONICLE: Datuk @Akaprawi Bongkar Sumbangan Amerika Syarikat & Yahudi ke #Bersih4

Saturday, August 29, 2015

Datuk @Akaprawi Bongkar Sumbangan Amerika Syarikat & Yahudi ke #Bersih4


Baru-baru ini Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Aziz Kaprawi telah membongkar cara #Bersih4 mendapatkan dana bagi melakukan gerakan-gerakan haram mereka dan melakukan huru-hara didalam negara, Apabila beliau mengeluarkan kenyataan tersebut, ramai pihak pembangkang yang marah malah ada antara mereka yang melakukan laporan Polis supaya tindakan polis diambil terhadap Datuk Aziz Kaprawi. Sekarang, Datuk Aziz Kaprawi telah mengeluarkan bukti bagi membuktikan kenyataan beliau adalah benar. 



Selepas kajian dilakukan, rupanya Bersih menerima dana dari National Democracy Institute (NDI). NDI ini merupakan satu organisasi dari Amerika Syarikat yang memberi dana kepada pergerakan "anti-kerajaan" di seluruh dunia bagi memastikan institusi demokrasi kekal efektif bagi kepentingan kerajaan Amerik Syarikat. NDI ini diketuai oleh Madeleine K. Albright, bekas Setiausaha Amerika Syarikat. Bagi pengetahuan pembaca, NDI receives financial support from the United States Congress, the U.S. State Department and the U.S. Agency for International Development. An American governments ditentukan oleh Yahudi melalui kumpulan pelobi mereka iaitu American Israel Public Affairs Committee (AIPAC). Pembaca boleh baca lebih lanjut tentang AIPAC dan lihat bagaimana mereka mempengaruhi Pilihanraya di Amerika Syarikat.

Selepas mendapat dana dari NDI, Bersih juga mendapat dana dari National Endowment for Democracy (NED). NED is a U.S. non-profit soft power organization that was founded in 1983 to promote democracy. Oleh sebab itu, perjuangan asal BERSIH for so-called "clean and fair" elections adalah konsisten dengan apa yang dimahukan oleh NED. NED diketuai oleh Carl Gershman who was a Senior Counselor to the United States Representative to the United Nations, in which capacity he served as the U.S. Representative to the U.N.’s Third Committee and also as Alternate Representative of the U.S. to the U.N. Security Council. 



Secara konklusinya,sumbangan untuk BERSIH diterima oleh dua orang yang berpengaruh dari Kerajaan Amerika Syarikat iaitu Madeleine K. Albright dan Carl Gershman. Kerajaan Amerika Syarikat pula ditentukan oleh undi dari American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) iaitu sebuah organisasi Yahudi. Oleh itu, kenyataan yang dibuktikan oleh Datuk Aziz Kaprawi adalah tepat dimana dana dari Yahudi digunakan dan disalurkan ke BERSIH untuk menjatuhkan negara. Bagi DAP pula, sudah pasti hubungan mesra antara DAP dan BERSIH membolehkan dana dipindahkan dari BERSIH ke DAP dan the other way round with no problems. 

Bagi kami di #KLChronicle, terima kasih kerana membongkarkan perkara ini. Hasil kajian kami terbukti terdapat tangan-tangan dari Kerajaan Amerika Syarikat yang menolong BERSIH serta DAP dalam menjahanamkan negara. 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget