KL CHRONICLE: RESPONSE #KLChronicle Kepada @YuseriYusoff dan @REZQEENHILL

Thursday, January 2, 2014

RESPONSE #KLChronicle Kepada @YuseriYusoff dan @REZQEENHILL

Pertama sekali saya ingin mengucapkan tahniah kepada sahabat blogger @REZQEENHILL dan @YuseriYusoff kerana mempunyai semangat yang tinggi untuk menegur Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia saudara Jamawi Jaafar. 




In my honest opinion, Jamawi Jaafar selaku Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO seharusnya berbincang dahulu dengan Ketua Pemuda Saudara Khairy Jamuddin atau Azwan bro dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan media beliau yang berbunyi:

"Pemuda Umno (Note kata diri yang digunakan adalah Pemuda UMNO jadi ini adalah official statement) mencadangkan kerajaan tidak menganjurkan sambutan ambang tahun baharu 2014 dengan konsert dan pertunjukan bunga api.

Ketua Penerangannya, Jamawi Jaafar berkata, kehadiran tahun baharu sebaliknya lebih wajar diisi dengan solat hajat, bacaan Yasin dan doa selamat di surau-surau dan masjid di seluruh negara."

SINAR HARIAN 29 December 2013

Bagi saya, apa yang dicadangkan oleh Jamawi bagus TETAPI lebih elok jika perkara ini dapat disusun dengan EXCO Biro Agama dan kerajaan. Sebab kenapa saya sebut kerajaan adalah kerana UMNO itu menguasai kerajaan dan program ilmu sebegini sudah pasti mendapat support kerajaan betul x? Takkan kerajaan tidak mahu memberi sokongan kepada majlis bacaan yassin, solat hajat dan sebagainya.

Apa yang sahabat Reezqeen hill marah adalah kerana Pemuda UMNO seolah hanya pandai bercakap, bagi idea tapi implementation tidak ada. Ini juga sama dengan habit kerajaan dimana polisi semua indah tetapi implementation out. Contoh paling mudah adalah program Talent Corp, yang bertanggungjawab untuk membawa pulang the best Malaysian brains back to the country tapi cuba lihat success rate Talent Corp and you would be shock or look at polisi Rumah Pertamaku, berapa banyak rumah sahaja yang telah dibina sejak di announce oleh PM?

Rakyat dah semakin meluat dengan Kerajaan dan to a certain extend UMNO. Jadi janganlah Pemuda UMNO pun keluar statement yang sedap didengar di telinga semata mata untuk claim the moral high ground but not in implementing it. 

Saya difahamkan 70% bahagian buat bacaan yassin sempena menyambut tahun baru. Jadi baguslah macam tu kalau buat cuma mungkin hebahan kena lebih bagus. Ni tidak ada orang yang tahu. Mungkin Ibdil pun sebagai pengerusi Biro Media Baru pun kena main peranan. 

Kepada RH dan YY cool bro's, dah lama kita dalam bidang media baru ni. Jangan sebab Pemuda UMNO punya execution lemah kita bergaduh. 

Peace!

1 comment:

Yuseri Yusoff said...

Gua cool.. hehe rileks. :)

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget