KL CHRONICLE: Mohd Badrul Ezan: Zahid bakar kelambu untuk bunuh nyamuk

Monday, August 3, 2020

Mohd Badrul Ezan: Zahid bakar kelambu untuk bunuh nyamuk



Kenyatan Zahid Hamidi untuk tidak bersama Perikatan Nasional sebenarnya bukan untuk menarik sokongan rakyat Malaysia tetapi lebih kepada sokongan akar umbi UMNO itu sendiri.

Zahid sedar bahawa jika beliau tidak berbuat demikian, kedudukan beliau sebagai Presiden akan terancam.

Beliau terpaksa bertindak demikian kerana masih terdapat pemimpin-pemimpin UMNO itu sendiri yang masih tidak dapat menghadapi realiti politik masa kini.


Pemimpin-pemimpin sebegini masih dibuai angan-angan dan fantasi bahawa rakyat Malaysia memerlukan mereka dalam mempertahankan Agama, Bangsa dan Negara.

Mereka-mereka inilah yang memomokkan ahli-ahli dibawah dengan dongeng dan fantasi mengatakan bahawa rakyat telah kembali bersama mereka, dan dalam kegairahan menguasai Kerajaan-Kerajaan Negeri, mereka lupa bahawa siapa arkitek kejatuhan Kerajaan-Kerajaan Negeri ini.

Keyakinan tinggi mereka adalah satu perkara yang harus kita kagumi, seperti setinggi keyakinan mereka menghadapi PRU14.

Mereka meraikan kemenangan 5 PRK seperti mana mereka meraikan kemenangan besar di Sungai Besar sebelum PRU14 yang lalu.

Namun, seharusnya mereka bangun dari mimpi dan sudah mula belajar berpijak diatas bumi yang nyata.

Situasi politik sudah berubah sama sekali. Norma baru buka sahaja dalam kehidupan seharian tetapi juga ekonomi dan politik.

Hanya demi kelansungan UMNO, sifat abang besar yang suka mengarah dan menentukan, harus dibuang. Perasaan rendah diri, mendengar, berbincang serta menghormati harus menjadi norma baru dikalangan segelintir pemimpin-pemimpin UMNO.

Kerana inilah maksud sebenar perjungan Alif, Ba dan Ta.

Percayalah, Zahid akan sentiasa ada bersama Perikatan Nasional kerana saya percaya bahawa beliau tidak mahu menjadi Presiden terakhir sebuah Parti yang pernah menjadi tunjang utama perjuangan orang Melayu di bumi bertuah ini.

Mohd Badrul Ezan Bin Mohd Yusof
Ketua #Bersatu Bahagian #Seputeh

18 comments:

Anonymous said...

Podah

Anonymous said...

Dah dgr kabar burung dah baca berita kem azmin mula panik bila umno keluar pn?

Ngapa panik?

Jika bnr, bnrlah bersekutu hanya mau guna penyokong umno pangkah undi?

Anonymous said...

Tak kiralah bakar kelambu ke bakar nyamuk ker... dah dgr ker belum video pm la ni kata tak mungkin masuk umno, umno dah masuk longkang?

Jika bnr ni baru betul betul terbakar hati jantung.

Anonymous said...

Sebenarnya Bersatu ni cuba bk merosakkan Umno...
Tapi rakyat menolak bersatu...
Tanpa Bersatu pun BN/Muafakat Nasional boleh menang besar....
Bila Parlimen dibubar, tinghalkan ajer Bersatu....
Mereka tak ada kekuatan akar umbi...
Kalau mereka bertanding melawan Umno/Pas , mereka akan kalah...

Anonymous said...

Elok tumpukan pada Mupakat Nasional ajer... Bersatu ada bau bau jubo semburit, libral, COMANGO dan LGBT.

Sejarah 22 tahun 22 bulan dah cukup rakyat menilai siapa petualang celaka ini. Walau pun tanpa kelibat nya proksi kroni dan baruanya dalam Bersatu masih ada dan berkuasa.

Cukup Mufakat Nasional penentu Kerajaan AbaTa Negara..

Rakyat dah fed up, meluat, muak rasa bosan dengan fossil fossil politik tak sedar diri ini..


Rakyat sudah Fed Up...!!!

Anonymous said...

Pan serpihan pas. Pas ramai ahli ramai akar umbi. Pan hanya serah tengkuk kepala barisan dpn dap mengadap tentangan melayu pro umno pas.

Geng jemin dan mak idah serpihan pkr/nuor. Kiblat politik ke atok. Ahli pro jemin masih simpang siur. Byk atau sikit?

Bersatu majoriti serpihan umno. Di label katak. Ahli? Perhimpunan agung pun bercelaru.

Geng midin/bersatu dan jemin/pkr sedar jika utk menang di kawasan masing masing mungkin tdk bermasalah. Boleh menang. Tapi mereka bkn setakat mau menang di adun/p tapi juga mau berkuasa seperti kini.

Utk bertanding hanya atas nama bersatu tentu bermasalah kerana kekurangan ahli/undi. Utk capai tujuan cara terbaik bergabung bersama MN. Gunakan sebaik mungkin ahli umno pas utk memangkah parti mereka.

Anonymous said...

INGAT PERKATAAN BERSIH? Bkn bersih dap memekak di jln tapi BERSIH laungan akar umbi umno. Bersihkan umno dr kaki segala kaki. Bila puak puak ini keluar dr umno lompat katak lompat, ahli umno mengalu alukan mereka keluar. Akar umbi BANGKIT. Sedikit dr kayangan bangkit bersama akar umbi. Semua taukan. Tau siapa setia siapa pengkhianat. Tdk lagi berpura pura dlm umno. Dpn lain belakang lain. Tdk lagi menjd perosak dlm umno? Walaupun dikata masih ada serpihan geng atok dlm umno.

Kini akar umbi persoal kpd pemimpin umno yg pelawa mereka kembali masuk. Nak rosakkan umno kembali? Belum masuk dah kata mcm mcm ke umno? Masuk longkang? Nak bergabung? Belum bergabung secara sah dah diraguì keikhlasan dlm prrjanjian?

Cukup cukuplah tu. Akar umbi angkat/pilih anda semua sebagai pemimpin umno bkn asik pikir pasal katak/bekas ahli.

Anonymous said...

Ambigak dah nafi?
Anda percaya berita itu hanya dongeng?
Anda percaya namanya naik hanya fitnah?
Jika umno/zahid tak umum keluar pn adakah ia dongeng?
Jika umno pas tak bantah adakah ia hanya kabar dongeng?
Atau memang namanya naik dan akan dilantik jika tiada bantahan?
Adakah kerana ada bantahan dan ada pru sabah maka ia dinafikan takut bersatu kalah?

Nak tau semua cerita politik dongeng ke tdk, kita tunggu selepas pru sabah?
Nak tau arah politik sebenar negara kita tunggu selepas pru sabah?
Jika bersatu warisan menang kita akan lihat tingkah bersatu warisan muhyidin madey?
Satu pihak akan merasa kuat dan tdk mustahil akan membuat satu pihak sebagai boneka?

UMNO SABAH WAJIB BERTANDING DI SEMUA KERUSI DI SABAH.INI HARGA MATI UMNO SABAH DAN UMNO KESELURUHANNYA.
BUNG/UMNO SABAH DAH UMUM, TERUSKAN BERTANDING SEMUA JGN UNDUR JGN UBAH KEPUTUSAN.

Anonymous said...

Najib: saya dihukum kerana tolong anak yatim dan golongan memerlukan.

Tok mat:.jgn abai ekonomi luar bdr. Bantu ekonpmi luar bdr.

PH suka ka? PH terima ka? DAP suka ka? Pemimpin PH suka ka peruntukan belanjawan yg bsr pi ke org susah atau yg memerlukan? Luar bdr tu majoriti melayu bumiputera? Aku takut apa yg berlaku ke najib kena kat tok mat. Tetiba muncul suara move on la. Umno berjuang bkn atas nama peribadi tapi nama parti. Hormati keputusan mahkamah? Lalala blablabla.....

Tetiba bergema "KEMBALIKAN MANDAT RAKYAT". Tetiba suara ku keluar KAHKAHKAH.

Anonymous said...

AHLI/PRO UMNO DI WAR WAR UMNO BERJUANG BKN ATAS NAMA PERIBADI. KENA DAKWA PI MAMPOS LA HANG SORANG TAUUUU?
UMNO BERJUANG ATAS NAMA PARTI TAUUUU.

ADAKAH BERSATU DAP PKR PAN WARISAN DLL PUN SAMA? BKN BERJUANG ATAS NAMA PERIBADI/UTK PERIBADI? BERJUANG ATAS MANDAT RAKYAT? KENA DAKWA GUGUR KES? RAKYAT SENANG?

Pemimpin ph kalau kena dakwa dpn court takde org sunyi sepi tenang jer takde kecoh. Penyokong ph sdr perjuangan atas parti bkn peribadi. Takde mengiringi depa. Mereka pi sorang sorang tauuuuuuuu.
HAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Anonymous said...

MH370 dah jumpa ke belum.
Dr pembangkang jd kerajaan kembali pembangkang belum jumpa ke.
Kahhhhhhhhhhhhhhhhhh
Cer tengok balik youtube berapa hari katanya boleh jumpa. Tuduh najib ker?
Itupun cai ph percaya.
Kah kah kah

Anonymous said...

Ramai yg kata bersatu ambil peluang utk perkuatkan kedudukan parti dlm pn? Adakah bnr? Lihat dan fikir.

Anonymous said...

Ramai yg kata watak di dpn seperti malaikat watak baik? Watak belakang pegang remote watak sebenar? Adakah bnr? Hahaha

Ini yg diperkatakan sebelum umno keluar pn. Ini yg disuarakan majoriti ahli pro umno. Ada yg terselindung? Selepas itu ada usaha dr beberapa org dan pas utk memastikan umno pas bersatu tetap bersama? Lihat perkembangan bersatu

Anonymous said...

Dulu bersatu serpihan pkr yakin dgn mudah utk dpt undi dr ahli pro umno. Melihat perkembangan semasa tentu agak sukar atau mungkir tiada.

Apa tindakan bersatu? Lihat tindakan bersatu dulu dan terkini utk menarik kepercayaan/hati/meraih undi dr rakyat? Mereka bkn ada watak dibelakang?

Anonymous said...

Rakyat bersuara kenapa tiada tindakan/lambat terhadap semua kes melibatkan bersatu ph di zmn ph. Hanya tumpuan ke umno? Aneh dan pelik? Sampai kes adib jer keluarga dan rakyat dah mula naik geram. Ditambah kes jo lo. Lagi muak dgr jo lo merayap dr satu negara ke negara lain.

Dlm parlimen wakil umno pas yg bertegang leher. Dr bersatu serpihan pkr tenangggggg tenanggggg. Kahkahkah. Padahal tu kes depa. Bersilat org umno pas nak lawan ph. Kahkahkah. Yg dpt untung sapa?

Ujian pertama PM bersatu ialah PRN Sabah. Lihat tindakan terkini? Nak atau tak nak pm bersatu wajib ubah watak tindakan. Walaupun akan kena ke teman teman lama yg dikata sebantal dgn mereka.

Anonymous said...

BERSATU NAK BERTANDING BYK KERUSI?
MCM MANA NAK MERAIH HATI RAKYAT?
NAK DPT UNDI UMNO AGAK RAGU RAGU?
TINDAKAN BERSATU?
KISAH PENDATANG KISAH ORG FILIPINA KISAH ORG SULU?
DULU TAK PEDULI BUAT TAK NAMPAK?
JIKA BERSATU DPT KUASAI SABAH APA TINDAKAN SETERUSNYA UTK MENGUSAI NEGARA?
ADAKAH KES LAMA AKAN NAIK?
SUDAH TENTU RAKYAT SABAH MAU BERSATU AMBIL TINDAKAN KES LAMA BERKAIT WARISAN?
ADAKAH SHAFIE SELAMAT, TIADA DAKWAAN BARU?
JIKA TDK TENTU RAKYAT AKAN MENGATAKAN ADA WATAK DI BELAKANG PM?
RAKYAT AKAN LIHAT ADAKAH TINDAKAN UTK MENGUATKAN PARTI SEMATA MATA ATAU TDK?

Anonymous said...

Dunia ditumpu ke laut china selatan/asia tenggara. Semua tunjuk kekuatan. Ada negara islam? Senjata hebat dorang punya. Korang ingat depa nak tunjuk kat sapa? Dah puas tunjuk alih perhatian dunia ke beirut. Siapa catur ini semua? Siapa di belakang?

Cukup cukupla pemimpin yg mau mengayakan diri dan kroni. Mau kekuasaan. Tak lama dah kita ni. Petunjuk yg rasul kita bagi dah hampir menyeluruh. Antara kita setuju atau nafikan. Kita ni berada di akhir zmn. Yg umur pjg tunggu dan lihat dlm tempoh 10 thn ke dpn. Satu dunia kucar kacir. Perang dimana mana. Yg hidup hidup yg mati mati. Duit harta kuasa takde nilai. Diakhir zmn hanya ingat nak selamatkan diri. Takut mati bila teringat dosa lepas.

Yg dpt jd pemimpin tu ingat Allah ingat bila bila masa boleh mati. Amanah tu bawak ke kubur bkn harta kuasa. Fitnah perbuatan jht bawak ke kubur. Pemimpin atau sesiapa mati kroni tak ikut. Di dunia memang mengekor sepjg masa. Ditambah ada duit harta kuasa.

Anonymous said...

ppbm syok sendiri... kah.!! kah.!! kah.!!
majoriti melayu tak sokong ppbm laaa... tak sedar diri punya orang.!!

kau ingat orang tak tahukah ppbm sertai PN hanyalah untuk mencuri kerusi UMNO.

perbalahan muhidin dan madey hanyalah satu sandiwara... madey sengaja tunjuk kepada rakyat bahawa dia sudah dibuang dari ppbm dan cuba membuat persepsi diminda orang melayu bahawa muyidin bersama ppbm sudahpun sedar atas kesipan mereka kerana bersama dalam ph.

dalam otak madey, apabila ppbm sudah bersama umno dalam PN maka mudahlah ppbm meraih undi dari orang melayu dgn mengatakan bahawa memberi undi kepada ppbm sama dengan mengundi umno. sebab itulah muhidin mahu letak calon-calon ppbm untuk bertanding dikawasan-kawasan umno.

orang melayu harus sedar akan pembohongan dan sandiwara yang dirancang oleh madey, muhyidin dan ppbm.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget