KL CHRONICLE: Mustafa Shah : Pemasangan Jalur Gemilang Secara Terbalik Tindakan Biadap

Wednesday, August 5, 2020

Mustafa Shah : Pemasangan Jalur Gemilang Secara Terbalik Tindakan Biadap


1. Kebelakangan ini, sekali lagi rakyat dikejutkan dengan tindakan beberapa buah sekolah yang telah memasang bendera Malaysia, Jalur Gemilang secara terbalik. Perbuatan biadap ini telah dirakam dan telah tular melalui media sosial. Perkara ini bukan saja mengundang rasa marah penduduk setempat malahan seluruh warganegara merasa perbuatan tersebut tidak wajar berlaku dan dianggap biadap sekiranya disengajakan.

2. Memasang bendera Malaysia secara terbalik ini bukanlah satu perkara yang baru. Umum ketahui saban tahun menjelang sambutan Bulan Kemerdekaan, pasti akan timbul kes – kes di mana Jalur Gemilang dipasang secara terbalik oleh beberapa pihak. 


3. Pernah berlaku sebelum ini perbuatan menterbalikkan Jalur Gemilang beramai-ramai susulan keputusan Pilihanraya Umum Ke – 13 di mana sekumpulan pelajar Malaysia di Taiwan telah bergambar sambil memegang Jalur Gemilang diterbalikkan. Hujah mereka ialah bukan ingin menghina atau tidak sayang akan simbol kekuatan dan identiti negara ini tetapi sebaliknya mereka hanya ingin menyampaikan mesej rasa ketidakpuasan hati terhadap keputusan pilihanraya yang bagi mereka tidak dijalankan secara demokratik. 

4. Signifikasi pemasangan bendera secara terbalik ini sebenarnya membawa maksud yang bertentangan dengan nilai dan darjat yang melambangkan kedaulatan, kemerdekaan dan kebebasan sesebuah negara khususnya Malaysia. 

5. Secara peribadi, perbuatan menterbalikkan Jalur Gemilang merupakan satu tindakan yang dungu, kurang ajar serta biadap terhadap negara kita. Menterbalikkan Jalur Gemilang bermaksud meletakkan bulan bintang, warna kuning dan biru ke bawah. Pasti ada niat yang tersirat pihak berkenaan kerana setiap elemen itu mempunyai maksudnya tersendiri. 

6. Jalur Gemilang adalah maruah negara dan tiang seri dalam menyatukan masyarakat majmuk di bawah satu bumbung. Ia mempunyai nilai dan darjat yang melambangkan kedaulatan, kemerdekaan dan kebebasan negara kita. Bahkan bendera ini perlu dipertahankan dan dijaga semua kerana ia melambangkan perpaduan kepada Malaysia yang tercinta ini. 

7. Hukuman tegas harus dikenakan terhadap mana-mana individu atau institusi yang sengaja menterbalikkan Jalur Gemilang kerana perbuatan sedemikian sudah tidak boleh diterima lagi. Jadikan sebagai pengajaran kepada mana-mana pihak yang mempunyai kepentingan tertentu kerana lambang negara itu tidak ada kena mengena sama sekali dengan soal kebencian mahupun politik kepartian.

Sekian.

MUSTAFA SHAH BIN ABDUL HAMID
Exco Pemuda UMNO Malaysia
Ketua Pemuda UMNO Kuala Kangsar
08.08.2020

21 comments:

Anonymous said...

Tak abis abis kes ni. Parah semenjak jatuh bawah ph. Tau tau aje la. Sape menteri KDN ketika itu? Ya mungkin dia pun tak boleh buat apa ada tgn ghaib atau berkongsi kuasa? Sedia maklum mereka pro mana? Kini dah sedikit tapi masih ada. Tunggu apa lagi kuatkan undang undang. Buat mcm kes pemandu mabuk.

Anonymous said...

Begitu jua kes adib. Rakyat mendesak keluarga kecewa. Berliku liku kes ini. Keputusan mahkamah koroner dah keluar pun tiada tindakan lanjut. Akhirnya keluarga menuntut/saman di mahkamah. Siapa menteri di KDN ketika itu? Info terkini sedikit sebyk boleh baca kes ini di portal berita mykmu twitter. Org yg buat hasutan di alam maya sebelum rusuhan di kuil pun tiada tindakan?

Ada 2 kes dipertikai rakyat. 1 di sabah 2 kes adib. Byk lagi kes ditunggu rakyat utk diadili. Rakyat menunggu dan tunggu kejujuran keikhlasan sebenar. Diadili bkn hanya utk UMNO?

JUAL ASET NEGARA?
TABUNG HAJI?

Anonymous said...

alasan tersilap pasang tidak dapat diterima.. terutama sekali di sekolah ... tiap tiap minggu paling tidak sekali nyanyi lagu Negaraku menghadap Jalur Gemilang.. kesimpulannya memang berniat serong... hukum maksimum je spesis ni..

Anonymous said...

Kes zmn ph wajib diungkap. Wajib dibongkar disiasat. Walau MN dah dlm PN. UMNO PAS MN tak boleh diam. MN ditubuh juga atas dsr utk melawan PH termasuk kes kes di zmn itu. Dah bersama jgn dok diam.

Anonymous said...

Hak alahhhhh.. tmpt nak pasang bendera tu pun dipersetujui oleh guru/sekolah terlebih dahulu. Tak kan murid/pekerja tampal/pasang sembarangan. Pasti guru/sek pantau. Jika ada yg masih percaya alasan tersilap marilah kita ketawa berdekah dekah kah kah kah. Kenapa ketawa kerana kita tak boleh buat tindakan hanya boleh ketawa kerana kita lantik mereka jd pemimpin.
Kah kah kah

Anonymous said...

Dah berjaman jaman org beli pasang bendera. Dr dolu dolu. Bendera tu ada satu lubang je boleh masuk kayu. Satu lagi tertutup. Zmn ph dulu semua alasan tersilap. Rodok kayu kat lubang tertutup ka. Bangang sungguh. Dorang tak bangang yg bangang org percaya cakapnya dan tak di ambil tindakan. Menjd jd kes.
Kat china dah kena tangkap disiksa. Kat korea utara pasti ditembak. Kat indonesia dah diadili mahkamah rakyat dussss.
Kat malaysia kah kah kah. Berulang ulang kes.

Anonymous said...

Semua gembira kes adib sah kes jenayah bkn kemalangan. Tindakan lanjut apa? Nak buat apa? Yg dituduh dah cabut lari. Nak cari kat mana? Jika tak salah aku, dulu dilepas dgn jaminan polis? Ni kes berat? Dah jd mcm kes jolo, merayap dr satu negara ke negara lain. Ada pulak yg mengaku dah tukar jd tikus? Tak boleh bawak balik nanti berperang dgn negara tu kah kah kah.

Anonymous said...

Punya la lama mahkamah koroner buat keputusan. Setakat umum je la, makhluknya tak jumpa. Apapun kita tunggu.
Adakah kerana PRN Sabah?
Adakah utk meraih hati pengundi pru15?
Adakah kerana utk menutup kecurigaan rakyat malaysia yg mula ragu terhadap bersatu?

Tungguuuuuuuuuuuu?

Anonymous said...

Dah la kes tertangguh lama, katanya nak dibukak semula dgn pertuduhan lebih ringan. Anaknya kena dibunuh. Mak aiiiii... pi la baca dlm portal berita mykmu twitter utk cerita lanjut. Keluarga kecewa. Dah pasti.

Wakil wakil umno pas dlm parlimen buat apa? Ada bantahan? Dulu bantah sampai ke jln? Atau dah tak bersuara bila dah bersama?

Masih bolehkah umno pas bersuara lantang mendesak semua kes di zmn ph dibukak semula selepas mereka bersama dlm PN? Tak kiralah mereka dah pegang jawatan dlm kabinet. Mereka tuduh umno mcm mcm. Org umno dah didakwa. Ph kata mereka bersih?

Inilah salah satu sbb akar umbi pro umno suarakan sebelum bersama dlm PN. Bagaimana mau bukak kes mereka?

Anonymous said...

Kemungkinan jho lo dah maut kerana diduga berada di beirut. Ada saksi melihat kelibatnya. Mereka ternampak sekor beruang merayap mencari mkn sebelum kejadian.

KAH KAH KAH

Jgn marah hanya terbayang bayang.

Kpd semua muslim yg meninggal di letupan beirut, Ya Allah ampunkan dosa dosa mereka. Lihatlah kebaikan mereka semasa hidup.
Aminnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

Gara gara kes beirut hilang jap kisah laut china selan dan covid. Tumpuan dunia beralih. Jap lagi adalah tuduhan baru ke negara islam. Tup tup keluar je vaksin covid. Berlumba lumba negara bsr dunia keluar vaksin sendiri. Jual jual jual. Itulah politik jual jual jual. Jual mulut lidah. Hati?

Anonymous said...

JUADAH UDANG GALAH?

APA KAITAN POLITIK?
SIAPA TERPERANGKAP?
SIAPA MEMERANGKAP?
MEMANG JUJUR NAK BELANJA?
HAHAHAHA

JUAL MODAL DI PARLIMEN.

Anonymous said...

1. Kes adib dah mula terdgr di parliment selepas tertangguh begitu lama. Keluarga kecewa. Keputusan mahkamah koronerpun dah lama tempoh. Yg tertuduh pun tak tau ke mana?

Ini terjd zmn ph pm mahathir. Zmn bersatu. Muhyiddin KDN, PM kini. (Mungkin muhyidin boleh beri pencerahan apa penyebab diberi lepas jaminan polis dan ke mana mereka? Tdk mustahil KPN dan KDN ada perbincangan).
Dulu bantahan keras dr umno pas terhadap ph bersatu dap dlm kes adib. Kini? Kita tdk mau umno pas MN terpalit dlm kes ini. Rakyat melihat.

Tak lama lagi prn sabah, pru15. Apakah yg berlaku sekarang boleh menjejas umno, memecah belahkan umno? Mana suara suara keras UMNO PAS? Jika anda diam tdk mustahil rakyat anggap anda telah berubah dan bersetuju dgn perkembangan kes adib?

Adakah bersatu pula berjaya menambat hati rakyat dlm kes utk meraih undi rakyat?

Anonymous said...

Isu pendtg asing di sabah adalah isu yg bsr bagi rakyat setempat. Ketdkpuasan hati ke warisan jelas diperlihatkan rakyat sabah. Setelah lama isu ini bergulir di zmn warisan akhirnya di zmn terkini arah "GEMPUR HABIS HABISAN PATI DI SABAH". Adakah bersatu sekali lagi berjaya menambat hati rakyat sabah?
Bagaimana pati di semenanjung? Tunggu diumum nak pru 15 baru GEMPUR BERMATI MATIAN?

Apapun kita memang setuju pati diambil tindakan tetapi bkn hanya utk menambat hati di musim pilihanraya sahaja?

Anonymous said...

Betul ke ayat ni "PATI AKAN DIGEMPUR HABIS HABISAN. SILA PULANG/KEMBALI KE NEGARA MASING MASING".

Mengekek ngekeh aku ketawa, aiiii nak beri amaran dulu. Kehkehkeh... sempat lari. Mcm tu jgn la marah kat penguatkuasa yg bocor rahsia kat pati sebelum diadakan serbuan. Cabutttttt

Maafkan daku jika tersilap. Pemahaman org awam.

Anonymous said...

"DANA KERETA TERBANG...TAK TAU"

Dah berjangkit penyakit boss ke anak buah tak tau.. tak lama lagi tak ingat..

Marilah kita berdekah dekah kahkahkah.

Mana suara bantahan keras umno pas? Dulu bkn main hebat perlekeh isu ini? Seronok bersatu serpihan pkr dlm pn? Dulu hari hari umno pas permain lagu kereta terbang. Untung bdn.

Nampak gayanya kes umno je terbukak di dakwa ke court?

Dgr citer kes guan eng pulak? Ya ke?
Kes sadik bila? Pemuda armada bersatu?
Jgn tanya kes kapal? Dah belayar? Tak boleh jd bukti dah hanyut dilaut?

Sedih lihat kemusnahan di beirut. Sekelip mata musnah harta benda dikumpul. Hancur. Mati itu pasti.

Babonn said...

Berani buat la kt johor

Babonn said...

Nk tengok gak sape yg tebalik

Nurliana Novi said...

Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman agar dapat menghubungi Ibu Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda

Ada perusahaan palsu online lainnya yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

MURNI SANTI said...

SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
INI CERITAKU

Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI KU
NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
Nama Saya: MURNI SANTI
Email Saya: murnisanti55@gmail.com

Unknown said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget