KL CHRONICLE: Kalaulah Mereka Tahu....

Thursday, April 9, 2020

Kalaulah Mereka Tahu....


Kalaulah mereka tahu... bahawa negara kita jauh lebih baik mengurus krisis #Covid19 dari negara-negara maju.

Kalaulah mereka tahu... Kerajaan kita telah meluluskan pembelian segera alatan perubatan bernilai RM500 juta sedangkan negara seperti US masih lagi tercari-cari alatan sama.

Kalaulah mereka tahu... Kepantasan kerajaan melaksanakan PKP telah menyelamatkan ramai nyawa sedangkan di negara lain rakyat masih bebas walaupun kematian sudah beribu.



Kalaulah mereka tahu... Tindakan cepat membina hospital sementara di MAEPS dalam hanya 4 hari dan menyediakan 409 tempat kuarantin bukan perkara mudah, bahkan ia dikagumi di seluruh dunia.

Kalaulah mereka tahu... Pemimpin kita di Kementerian Kesihatan dan kementerian lainnya bekerja sampai awal pagi memikirkan rancangan seterusnya dalam melawan wabak #Covid19

Kalaulah mereka tahu...

Kalaulah mereka tahu...

Mereka tidak akan sewenang-wenangnya menghina dan merendah-rendahkan pemimpin yang siang malam memerah keringat dan otak demi kebaikan rakyat.

Terima kasih DS Dr Adham Baba

Sumber : Optimum Malaysia

2 comments:

XUMNO said...

Bukannya mereka Tak Tahu tetapi segaja berpura2 buat tak tahu kerana dendam kesumat dan kepedihan melampau yang cukup sengasara bila kehilangan kuasa, terlepas jawatan dan hilangnya gaji dan elaun berpuluh ribu ringgit sebulan secara tiba2 dab tanpa diduga. Ditambah pula azab memikirkan bagimana dan dari mana mahu mendapat wang untuk buat bayaran bulanan kereta Vellfire, Mercs dan lain2 berharga ratusan ringgit, bagaimana hendak membayar pinjaman beli banglow harga hampir sejuta ringgit, dan bagaimana mendapatkan semula wang deposit tiga empat bulan sewa apartmen mewah tetapi kekasih simpanan pula sudah menghilangkan diri sebaik jawatan hilang!! Dalam perasaan yang amat marah dan geram, hati2 mereka dikuasi oleh emosi dan dendam maka tidak hairanlah keluar kata2 keji, hinaan, cacian dan ejekan yang pelik2 dan diluar batas adab kesopanan dan kemanusiaan terhadap pemegang2 amanah negara yang sedang bertungkus lumus memastikan rakyat dan negara terselamat daripada malapetaka. Oleh itu janganlah berasa terhina dan mengusarkan cemuhan2 yang mereka lemparkan kerana merekalah sebenarnya yang sangat2 terseksa.

Anonymous said...

Langkah kerajaan PN yg membantu rakyat dgn pelbagai bantuan & imbuhan ketika wabak covid 19 ini membuatkan geng2 PHancing ketakutan. Kerana sebelum Mac 2020 mereka memomokkan yg negara tak ada wang. Mereka sengaja menunjukkan yg negara hampir bangkrap kerana kes Najib 1MDB itu. Kini, ternyata rakyat dah nampak apa sebenarnya berlaku. Kera jaan PHancing hanya PENIPU BESAR. Syukur mereka tumbang di saat kita sdg bermati-matian mencegah wabak ini dari menular..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget