KL CHRONICLE: Puas hati kah rakyat Malaysia dengan perkhidmatan yang diberikan @ktm_berhad ?

Wednesday, July 31, 2019

Puas hati kah rakyat Malaysia dengan perkhidmatan yang diberikan @ktm_berhad ?


Perkhidmatan KTM Komuter merupakan salah satu perkhidmatan yang amat penting bagi rakyat di sekitar Lembah Klang. Namun, umum ketahui bahawa perkhidmatan KTM Komuter sejak sekian lama mempunyai pelbagai masalah. Antara masalah KTM Komuter adalah ketepatan masa (Punctuality), kebolehtahanan (Reliability) dan kebersihan (Cleanliness). 

Walaupun terdapat sedikit improvement di aspek kebersihan, namun punctuality dan reliability KTM Komuter masih tidak memuaskan. Apa yang menyedihkan adalah akibat sikap tidak profesional KTMB dalam menjaga keselamatan serta keselesaan pengguna, ramai pengguna mengambil kesempatan untuk meluahkan rasa tidak puas hati mereka di media sosial. 

Antaranya adalah Amalina dimana beliau dipetik berkata:



_"Saya mula menjadi pengguna komuter sejak Julai tahun lalu. Apa jua situasi, *walaupun kena tukar tren sebab rosak atau tidak menepati masanya*, saya akan tetap memilih komuter untuk perjalanan dari Seremban ke Kuala Lumpur setiap hari"_


Walaupun kita tahu isu tren rosak atau tidak menepati masa sudah lama berlaku, namun apa yang dibuat oleh pihak pengurusan KTMB untuk menyelesaikan masalah ini? Adakah pihak pengurusan KTMB mahu pengguna terus terseksa menggunakan perkhidmatan KTM Komuter setiap hari seperti yang disuarakan oleh Amalina?

Sebagai pembayar cukai, rakyat Malaysia berhak diberi perkhidmatan yang terbaik oleh syarikat - syarikat berkaitan kerajaan. Malah, KTMB sebagai sebuah syarikat milik Kementerian Kewangan sepatutnya memberikan perkhidmatan yang paling baik untuk rakyat. Apa pendapat pembaca sekalian? 

Adakah anda rasa puas hati dengan perkhidmatan yang diberikan oleh KTM Komuter?

Rani Hashim merupakan CEO KTMB
JIka tidak, kami berpendapat sudah tiba masanya CEO KTMB iaitu Mohd Rani Hisham Samsudin letak jawatan dengan serta merta!

6 comments:

Khairulryezal osman said...

Tahi sekilo berapa?

Anonymous said...

Tahi Atok ke atau Jemin? Ker tahi Abg Non & LGE? har har har

UNDI PH DAPAT BERLONGGOK 💩💩

Khairulryezal osman said...

Najib kesipuan sebenarnya,puas macai kutuk tun m kononnya sekat kedatangan najib.pork u cai

Anonymous said...

Atok Tua memang tak berani nak bertentang mata dgn DS Najib. Aura 'bossku' boleh buat jantung Atuk dup dap dup dap.. takuttt bateri semput.. har har har

UNDI PH DAPAT BERLONGGOK 💩💩

Anonymous said...

Nenek kipas lipas nasihat jgn ponteng mesorat Parti PKR nenek sepat kering mau Wak Jemin utamakan parti ...

alahai bila sang kunyit patah ati..

kikikiki..

MAJUK SANG KUNYIT LAEN MACAM SKIT
KANTOI SEMBURIT TRUS LARI MENCIPAN
MAKLOM LA KUNYIT HAWAW MASAM MERCIK
SAPA NAK NGAKU MERECIK TENGAH JALAN



KIKIKIKIKI...


miajalipahJR

Anonymous said...

nob ktmb aku bekas pekerja yang dibuang begitu sahaja tanpa sebab ... kerana pegawai yg gila kuasa aku mintak kerajaan bersihkan balik pekerja atasan supaya tidak ada yg kotor

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget