KL CHRONICLE: [Bahagian Keempat] Tiga sebab mengapa UMNO tidak lagi perlukan Mahathir Mohamad

Thursday, July 4, 2019

[Bahagian Keempat] Tiga sebab mengapa UMNO tidak lagi perlukan Mahathir Mohamad


MAHATHIR DAN UMNO

KETIGA, jika UMNO menerima Mahathir, beliau akan membawa golongan opportunist, pengkhianat yang telah lompat parti, kroni-kroni dan kronisme, nepotisme serta politik kotor dan politik wang balik semula ke dalam UMNO.

Sekiranya ini berlaku, maka tidak akan ada pembaharuan dalam UMNO.

Dan selagi ini berlaku, selagi itulah rakyat rata-rata tidak akan menerima UMNO kembali dan kita tidak akan berjaya memikat hati mereka dan menang pilihanraya umum dan membentuk semula kerajaan.

Sebelum ini Mahathir telah mengkhianati UMNO sekurang-kurangnya tiga kali.

Mahathir pernah bergaduh dengan Tunku Abdul Rahman dan dipecat dari UMNO.


Mahathir diselamatkan oleh Tun Razak namun bergaduh pula dengan Tun Hussein Onn.

Mahathir telah keluar dan mengkhinati parti dan menjatuhkan Pak Lah dan Najib apabila Pak Lah dan Najib tidak mengikut telunjuknya.

Jika kita ditipu dan dikhianati sekali oleh seseorang mungkin itu perkara biasa.

Tetapi jika kita ditipu dan dikhianati tiga kali oleh orang yang sama, maka bodohlah kita jika kita membiarkan diri kita ditipu dan dikhianati lagi olehnya.

Tidak seperti Mahathir, hampir semua ahli UMNO kini tidak pernah lompat parti, mereka adalah orang-orang yang setia kepada perjuangan parti.

Orang-orang yang keluar masuk parti seperti Mahathir bukanlah seseorang yang mengutamakan prinsip perjuangan namun hanya memperjuangkan kepentingan diri sendiri.

Jika kita terima Mahathir lagi, maka kita akui bahawa prinsip tidak penting dalam perjuangan dan sesiapa sahaja boleh keluar masuk parti bila parti tidak sehaluan dengan kepentingan dirinya.

Jika kita terima Mahathir lagi, kita juga terima bahawa kita tidak ada kekuatan sendiri dan masih perlu bergantung kepada Mahathir yang telah beberapa kali menghina dan menjatuhkan kita sebelum ini.

Jika kita terima Mahathir lagi, di manakah letaknya harga diri dan maruah kita?

……..

7 comments:

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨..arghhhhh leganya..πŸ’₯πŸ’’πŸ’¦

ted manoff said...

Madey dah tak sebijak dulu. Ingatan pun makin kurang. Sebab itu dia kena segera naikkan Boboi utk selamatkan kronis. Hanya UMNO je caranya utk dia capai hasrat. Rindu tapi malu.. kihkihkih

ted manoff said...

Madey memang sial πŸ’© 🐷
Boboi si bodoh tu punye pasal.
Mahababiii 🐷 🐷
Najib come backk pleaseee

Khairulryezal osman said...

Apa kecoh2 ni? Fuck umno najib!

Anonymous said...

Apa ke hal dgn kau Ted, dah murtad dari PH? Mungkin dah Pusas mabok kencing PH baru nak sober ke? Prooot, breeek!!!! Alamak nak kentut keluar taik!,,?

Anonymous said...

Ted dah nak join UMNO tu. Tunggu masa sesuai je. Dia dah serik kena kencing hijau Atok. Welcome Ted.. har har har πŸ€—πŸ‘

Anonymous said...

Ya, ted jadi ahli yg ke 3,952,210.. syabas

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget