KL CHRONICLE: Ha Ha Ha! @NajibRazak sekali lagi Troll Lim Guan Eng Dan Lim Kit Siang

Friday, September 14, 2018

Ha Ha Ha! @NajibRazak sekali lagi Troll Lim Guan Eng Dan Lim Kit Siang


Hari ini, Lim Kit Siang mengeluarkan kenyataan bahawa saya tak sepatutnya keluarkan bukti dana 1MDB kerana kes saya masih di mahkamah.

Jelas kelihatan Kit Siang tidak gembira apabila saya paparkan bukti-bukti itu.



Nampaknya Kit Siang sudah tersalah kes. Nasib baik bukan tersalah faham titik perpuluhan, salah faham dan hantam cukai ke atas barang basah, salah tarikh ataupun salah negara.

Untuk makluman Kit Siang, saya didakwa berkaitan SRC dan bukan 1MDB di mana saya yakin akan dapat mempertahankan diri dalam kes ini. 

Justeru, saya berhak untuk mempertahankan diri dan beri penjelasan tentang tuduhan-tuduhan terhadap saya mengenai isu 1MDB.

Baru-baru ini, saya mencabar Kit Siang untuk mengakui bahawa beliau tahu saya sudah kembalikan wang yang disebut RM2.6b itu tetapi Kit Siang memilih untuk tidak menjawab. 

Semalam saya telah memuatnaik dokumen-dokumen dari bank yang menunjukkan wang yang disebut ramai sebagai RM2.6 bilion ini telah dikembalikan kepada sumber sama yang menghantarnya.

Penjelasan saya mengenai RM2.6b ada dihantaran semalam di link ini: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10155586360370952

Bila agaknya Kit Siang dan pemimpin-pemimpin PH akan mengakui bahawa saya tidak merompak, menyamun, mencuri dan menyimpan dalam poket wang RM2.6b ini untuk membeli cincin dan beg tangan?

Saya juga dapati pihak polis turut mengeluarkan kenyataan semalam bahawa RM2.9 bilion pernah masuk ke dalam akaun peribadi. 

Namun, saya dapati mereka tidak menyatakan bahawa saya sudah memulangkan wang RM2.6b itu dan tidak menyebut bahawa sekurang-kurangnya US$200 juta ialah dari Kementerian Kewangan Arab Saudi dan dari Putera Faisal bin Turkey bin Al Saud.

19 comments:

Anonymous said...

TAK PAYAH!!!

Anonymous said...

Rafizi, Abdullah dilarang turun berkempen di PD
Oleh DRB / dalam Berita Sana Sini / pada Friday, 14 Sep 2018 10:10 PM / 0 Komen / 55 dilihat

14 SEPT: PPBM atau BERSATU Bahagian Port Dickson melarang dua orang kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim turun berkempen pada pilihanraya kecil (PRK) di parlimen itu.

Ini kerana Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli dan Ahli Parlimen Kapar, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid kerap menuduh Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin mahu menjatuhkan Anwar secara tidak bermaruah.

Penyelaras BERSATU bahagian itu, Ramli Awang, mendakwa pihaknya tidak dapat menjamin sokongan lebih 2,000 ahli parti di Port Dickson kepada Anwar jika kedua-dua pemimpin PKR terbabit berdegil.

Menurutnya. BERSATU mengalu-alukan Anwar) bertanding di kawasan itu, namun Rafizi dan Abdullah Sani tidak perlu datang berkempen di sini.

“Kami tiada masalah dengan PKR tetapi amat terkesan dengan dua individu ini yang kerap membuat tuduhan bahawa Perdana Menteri dan Tun Daim.

“Oleh itu, kehadiran kedua-dua mereka hanya akan memburukkan keadaan kerana sebahagian ahli BERSATU sudah terguris hati dengan tuduhan terhadap pemimpin kami selama ini,” katanya pada sidang media, hari ini.

Pengosongan kerusi Port Dickson diumumkan penyandangnya, Datuk Danyal Balagopal Abdullah pada sidang media khas di Ibu Pejabat PKR di Kuala Lumpur, kelmarin, bagi membolehkan PH mengangkat Anwar sebagai Perdana Menteri kelapan.

Mengulas lanjut, Ramli bagaimanapun memberi jaminan, pihaknya akan membantu kempen PKR untuk memastikan kemenangan Anwar tambahan pula parti sudah memenangi kerusi tersebut sejak tiga penggal lalu.


KAH...KAH...KAH...KAH...KAH...KAH...KAH...

GADUH...JANGAN TAK GADUH.....

Anonymous said...

Pemimpin PKR Digesa Minta Maaf Jika Tidak Mahu Ahli PPBM Boikot PRK Port Dickson
September 14, 2018 Abdul Mursyid 13 Views 0 Comments
PORT DICKSON — Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid didesak memohon maaf kepada perdana menteri dahulu sebelum berkempen di Port Dickson.

Jika ahli parlimen PKR itu tidak berbuat demikian, 2,000 ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mungkin memboikot pilihan raya kecil (PRK) itu.

PPBM Port Dickson memberikan amaran itu kepada Abdullah walau menegaskan partinya tidak membantah tokoh PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di situ, lapor Sinar Harian.

“Kami memang tidak puas hati dengan tuduhan dilemparkan kepada Mahathir yang merupakan pengerusi parti kami. Sebab itu, kita nak Abdullah minta maaf,” kata ketua penyelarasnya Ramli Awang.

Beliau bimbang anggota PPBM berbuat demikian, yang menjejaskan peratusan keluar mengundi, jika ahli parlimen Kapar enggan memohon maaf secara terbuka.

“Kami bukan boikot Anwar bertanding. Kami sokong 100 peratus dan berikrar bekerja keras untuk membantu dalam setiap kempen diadakan sekali gus memastikan kerusi parlimen Port Dickson dapat dipertahankan,” katanya lagi.

Minggu lepas, Abdullah mempertahankan dakwaannya bahawa ada usaha menghalang Anwar menjadi perdana menteri walau memohon maaf pada Dr Mahathir dua minggu sebelumnya.

“Saya memohon maaf kepada Tun, saya minta maaf kerana kita kena hormat kepada orang tua kita, dan ia menjadi tradisi,” kata Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid kepada Malay Mail.

“[Namun] saya mempertahan apa yang saya cakap dulu, apa yang saya dakwa, setakat ini tiada yang berkata dakwaan itu tidak benar.”

Beliau mendakwa Dr Mahathir dan Tun Daim Zainuddin, pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan, terlibat menghalang Anwar menggantikan Dr Mahathir. – MalayMail


KIH...KIH...KIH...KIH...KIH..KIH...TEPOKKKKKK.............

Anonymous said...

PERASAN TAK ..SI MAMAK MATDEY NI BILA BERCAKAP MENGGIGIL...BATERI DAH NAK JEM KOT....TAK LAMA LAI MASUK IJN LAH TU!!!

Anonymous said...

APA KATA UMNO/BN TAK LETAK CALON DAN TAK BERTANDING.....DI PD..

TAPI AKU PASTI SI TUA RENTA ATOK 93 TU AKAN LETAK CALON BEBAS .....

KIHKIHKIHKIHKIHKIH.....TUNGGU...DRAMA BERSIRI....

Anonymous said...

Ada jaminan ke ahli bersatu seramai tu masih bersama?
Bknkah ranai dah isytihar keluar dr bunga.
Baru baru ni pun madey berkata kecewa kerana ramai ahli bersatu masuk kembali umno.
Jd tak mustihal jumlah dah berkurangan.
Silakan berebut kuasa. Jawatan pm hanya satu yg mangsa berjuta rakyat.

Anonymous said...

Jln pun ke kiri kanan. Terhuyung hayang. Demi anak cucu kaum kerabat kroni.

Anonymous said...

Letak boleh tak letak pun takpe. Samada anwar menang atau kalah tetap berperang. Jijahkan dah kata tu hak dia. Ada dlm perjanjian. Jijah dan nuor kan kata apa masalah dia bertanding. Madey dah setuju. So what? Kata jijah.
Kita tunggu episod seterusnya. Episod kencing mengencing.

Anonymous said...

Kencing dap konon kes dlm mahkamah. Padahal sebelum pru kes mahkamah jd bhn kempen ph.
Tak boleh lagi klentongkrasi.

Anonymous said...

LKS tu dah terkedu tak boleh berkata kata lagi bila anak kesayangannya penuh bangga mengata prestasi ringgit amat baik. Kah kah kah. Terserlah terlajak ketongongan. Sesape rajin tolong ulaskan.
Menteri kewangan hong kong.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Sebelum pru, lks menteri titik dap ph ada je isu suruh najib jawab. Najib sila jawab. Putar belit isu suruh najib jawab. Kes fitnah suruh najib jawab. Dah berkuasa tak berubah asik suruh najib jawab. Tak henti henti dlm paper suruh najib jawab.

Bila najib jawab dgn bukti dan fakta dia bengang. Terlondeh semua fitnah dan kebohongan. Sindir najib rajin bertweet pulak. Hari hari rajin. La dia lupa dia asik suruh jawab. Tentu la rajin ada byk masa utk pertahan tuduhan fitnah. Bkn lagi pm. Masa najib jd pm dan menteri mof mana ada byk masa sibuk cari duit utk negara. Bkn mcm menteri mof asik cari file cari salah merapu tak abih. Tu duit melayang tak lama lingkup negara.

Anonymous said...

Kisah sebelum pru
Toni puaka asik bertweet 1mdb gst kedai mamak tol.
Kit sial dan junior titik son sama.
Selepas pru sindir rakyat bertweet.

Semua kisah berlaku di uganda. Negara uganda dulu dipenuhi pokok pinang kini ditanam kembali pokok nenas dan rambutan.

Anonymous said...

Pakarturn Haprakpant dipenuhi dgn anak beranak yg makin gelojoh utk mewujudkan legasi masing2. Hanya di Malaysia fenomena aneh ini terjadi. Apakah rakyat masih lagi tak nampak semua kebobrokan ini? Insaflah sebelum terlambat.

😈😈😈😈

Anonymous said...

Nak sapa keluarga anak kecil.

Salam semua. Cam mana susu murah ke selepas sifar gst? Dah sst cam mana pulak? Tabah ya.

Anonymous said...

Cuti pjg lagi minggu ni. Nak tegur semua pemandu di malaysia.
AWAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Anonymous said...

Seronokkan rakyat malaysia baharu. Jln jln cari mkn. Mengapa seronok? Sbb ada duit lebih kannnnnnnnn.

Anonymous said...

Alhamdulillah pembunuh binatang kesayangan nabi saw, kucing bunting dah ditangkap. Ada sekoq terlepas. Moga cpt tangkap. Tapi aku takut, kalau kalau depa tu semua ahli ph? Takut bebas tanpa didakwa?

Cencaluk said...

Konfiem lepas punya.

Malaysia nya undang2 hanya terpakai pada orang Melayu sekarang ni lain bangsa bebas buat apa mereka nak sebab Malaysia dah jadi mcm mak bapak mereka punya

Melayu kalau buat salah sikif pun dwnda dan hukuman penjara mestia ada

Tapi kalau kaum lain minta maaf semua selesai habis pun kena khidmat sosial masyarakat jer

Anonymous said...

aku tak paham mcm mana seorg yg tak tau harga pasaran rumah yg di beli blh dilantik jd menteri kewangan...

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget