KL CHRONICLE: Video Bongkar Penipuan Pemilihan CEC DAP, lagi ada hati nak tadbir negara? #Negaraku #Malaysia

Sunday, October 8, 2017

Video Bongkar Penipuan Pemilihan CEC DAP, lagi ada hati nak tadbir negara? #Negaraku #Malaysia


Di bawah adalah kronologi isu status ahli-ahli CEC DAP yang begitu lama dan masih belum lagi selesai hingga ke hari ini. Ianya melibatkan Lim Kit Siang dan kroni tegarnya iaitu Lim Guan Eng.

15 Disember 2012 – Kongres Nasional DAP untuk memilih 20 ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang baharu. Kesemua calon Melayu ditolak oleh wakil-wakil yang hadir di majlis tersebut. Ianya menyerlahkan satu parti yang rasis dan tidak dapat menerima orang Melayu di dalam kepimpinan tertinggi mereka.





3 Januari 2013 – Hanya setelah 3 minggu barulah DAP mengaku berbohong tentang pemilihan CEC DAP kononnya berlaku kesilapan teknikal dan menyalahkan program komputer Microsoft Excel. Tindakan DAP itu dikutuk oleh rakyat kerana parti cauvinis itu hanya ‘memperbetulkan’ pemilihan CEC setelah didesak dan terbukti parti itu rasis kerana tiada seorang pun Melayu berjaya merebut 20 jawatan CEC.

Vincent Wu Him Ven yang pada awalnya menang telah dikalahkan manakala Zairil anak tiri Khir Johari dimenangkan sebagai ahli CEC ke 20.



No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget