KL CHRONICLE: @tonypua Panggil Utusan & RoS Anjing, Biadap Sungguh Cina @dapmalaysia #KLChronicle

Saturday, October 5, 2013

@tonypua Panggil Utusan & RoS Anjing, Biadap Sungguh Cina @dapmalaysia #KLChronicle

 “The newly re-elected DAP Central Executive Committee has had its very first meeting to co-opt the exact same 10 members as previously co-opted in the previous election.
“The CEC has also unanimously elected the exact same office-bearers led by national chairman Karpal Singh and secretary-general Lim Guan Eng. Umno and its dogs, Utusan and ROS can go…!”

Saya merujuk kepada kenyataan Tony Pua, Cina Chauvinist dari DAP yang telah memanggil Utusan dan RoS "anjing UMNO". Bagi saya kenyataan ini adalah sangat biadap dan kurang ajar. Lebih bangsat pula kenyataan ini keluar dari mulut seorang ahli parlimen yang sepatutnya menjaga tutur kata beliau. Setakat ini tidak pernah sekali pun mana-mana ahli parlimen Barisan Nasional memanggil sesiapa sebagai "anjing" tetapi sikap Tony Pua ini memang tidak boleh dimaafkan.



Saya ingin tanya orang PAS, mana anda semua bila Utusan dan RoS, majority pekerjanya dipanggil anjing ? Diam seribu bahasa sebab takutkan Cina Tony Pua ini. Malu lah sikit, konon perjuangan Islam, Melayu itu bukan Islam ke? Memang tak guna orang PAS ini, sekarang ini kita diberitahu pula Mujahid Yusoff Rawa sibuk melawat ke geraja-gereja. Ini bukan saya kata tetapi Portal Malaysian Insider yang kata:


Semua orang PAS ni memalukan. Sibuk menjaga hati bangsa dan agama lain, tetapi biar orang Melayu sendiri dihina oleh rakan politik. 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget