KL CHRONICLE: #PemilihanUMNO : @LokmanAdam Kini Mendahului Persaingan #NKP #UMNO @khairykj Bakal Kekal Jawatan Ketua Pemuda #KLChronicle

Saturday, October 5, 2013

#PemilihanUMNO : @LokmanAdam Kini Mendahului Persaingan #NKP #UMNO @khairykj Bakal Kekal Jawatan Ketua Pemuda #KLChronicle

Kini kempen persaingan merebut jawatan Ketua Pemuda dan Naib Ketua Pemuda UMNO semakin hangat. Tidak dapat dinafikan dalam kes perebutan jawatan Ketua Pemuda UMNO, saudara Khairy Jamaluddin mendahui persaingan menentang Akhramsyah dan lain-lain. Mana tidaknya, sebagai "incumbent" KJ mempunyai base yang sangat kuat untuk mengekalkan jawatan beliau. Walau bagaimanapun, saya tertarik dengan kenyataan KJ sebentar tadi:



"Challengers needs to be given a chance" - KJ


Saya lihat kenyataan ini sebagai perkembangan yang bagus dimana KJ tidak lah sejahat yang disangka oleh ahli-ahli UMNO. Beliau dengan ikhlas mahu calon-calon yang bertanding diberi peluang secukupnya untuk memperkenalkan diri kepada ahli-ahli akar umbi supaya calon ini mempunyai peluang yang cerah untun menang. Walau bagaimanapun apa "game" KJ yang sebenar saya pun tidak tahu. 

Lokman bersama team Terengganu
Berbalik kepada calon Naib Ketua Pemuda UMNO, pada pendapat saya Lokman Noor Adam mendahului saingan berbanding calon lain. Pertama sekali saya ucapkan takziah kepada Saudara Jamawi yang telah dimasukkan ke hospital akibat kepenatan berkempen. Jagalah kesihatan secukupnya kerana our health is one of the most important things in our life. Saudara Lokman saya lihat masih gigih berkempen dan melalui laman FB beliau yang sentiasa diupdate, dalam tempoh 2 hari sahaja beliau telah "tour" 4 negeri iaitu Selangor, Kuala Lumpur, Pahang dan Terengganu. 

Lokman bersama penyokong di Wilayah Persekutuan

Nampak benar komitmen bakal NKP UMNO ini. Saya berharap ahli akar umbi juga memberi peluang kepada Lokman untuk memimpin kita. Kalau dalam tempoh satu term kita rasa tidak ada impact kita tukar, tetapi marilah kita beri beliau satu "chance" terlebih dahulu. 


No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget