KL CHRONICLE: Kenyataan @teresakok Biadap, Angkuh & Sombong #KLChronicle

Sunday, September 15, 2013

Kenyataan @teresakok Biadap, Angkuh & Sombong #KLChronicle

@teresakok persoalkan bahasa Jawi suatu masa dahulu
Penulis terkilan dengan Ahli Parlimen Seputeh, @teresakok Suh Sim yang mengeluarkan kenyataan yang sungguh Biadap, Angkuh dan Sombong di dalam The Malaysian Insider hari ini. Teresa Kok telah mempersoalkan program pemerkasaan Ekonomi Bumiputera yang baru dilancarkan oleh Perdana Menteri. Antara kenyataan Teresa Kok adalah seperti berikut:


"Apa yang menghairankan bukankah sekarang ini merupakan masa tepat bagi Najib memikirkan kepentingan semua kaum di negara ini dan bukan hanya tertumpu kepada bumiputera saja kerana tindakan itu seolah-olah menafikan hak kaum bukan bumiputera sebagai penduduk Malaysia," katanya lagi.

Teresa Kok mahu Perdana Menteri memikirkan kepentingan semua kaum, tetapi beliau lupa bahawa kaum Cina telah MENOLAK kerajaan Barisan Nasional (BN) pada PRU-13 baru baru ini. Jadi saya hendak tanya kepada pembaca, wajarkah kerajaan beri muka kepada orang Cina, bagi itu dan ini bila terang-terangan mereka menolak pentadbiran Datuk Seri Najib?

Selain itu, betulkan kerajaan menafikan hak kaum bumiputera? JIka Teresa Kok betul - betul jujur beliau akan mengakui sejak merdeka pada tahun 1957, kerajaan tidak pernah sekali pun menafikan hak kaum bukan bumiputera. Lihat sahaja di mana-mana negeri di Malaysia cina chauvinist ini menguasai perniagaa, mempunyai sekolah yang grand-grand beserta hak kaum Cina chauvinist untuk belajar bahasa CIna mereka tidak pernah diganggu. Malah sekolah Cina dan Kampung Baru Cina diberi duit jutaan ringgit setiap tahun oleh kerajaan.

Jadi persoalan disini, saya ingin bertanya apa lagi Cina chauvinist mahu?Tidak cukupkah dengan business kamu? tidak cukupkah dengan sekolah Cina kamu? Tidak cukupkah dengan benda-benda haram yang kamu lakukan seperti perjudian dan pelacuran hingga program-program kebaikan untuk bumiputera ini pun kamu hendak persoalkan? 

Kepada orang Melayu Islam dalam Pakatan Pembangkang, apa komen anda? Jika anda rasa program memperkasakan Bumiputera ini satu benda yang salah, jangan apply apa-apa bantuan dari kerajaan, jangan belajar di Uitm dll. Sebab jika anda lakukan perkara-perkara ini andalah hipokrit no 1 dalam negara.

Kepada ALLAH swt Kami Berserah,

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget