KL CHRONICLE: PENJELASAN ISU CONCERT @psy_oppa YANG MANA @barisanasional DITUDUH MENGGUNAKAN DUIT RAKYAT

Thursday, February 7, 2013

PENJELASAN ISU CONCERT @psy_oppa YANG MANA @barisanasional DITUDUH MENGGUNAKAN DUIT RAKYAT

Baru - baru ini kecoh di dalam twitter dan Facebook berkenaan sambutan Tahun Baru Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang dimana artist jemputan adalah #PSY yang popular dengan lagu "Gangnam Style" . Antara isu yang menjadi topik perbualan ramai adalah mengapa duit rakyat digunakan untuk membayar #PSY , yang "dikatakan" bernilai RM 2 juta ringgit. 

Pertama sekali, harga RM 2 juta ini dikeluarkan oleh pihak pembangkang, bukan #PSY atau pun event management company yang membawa beliau ke Malaysia. Jadi betulkah fee #PSY adalah RM 2 juta atau pun ini hanya mainan pembangkang yang dipercaya mentah - mentah oleh penyokong mereka. ?

Kedua, walau berapa pun bayaran yang dikenakan oleh #PSY, Barisan Nasional telah keluarkan kenyataan bahawa duit kerajaan tidak digunakan, dan segala perbelanjaan ditanggung oleh syarikat Mega Ultimate, iaitu salah sebuah event company yang bertanggungjawab membawa #PSY ke Malaysia. 

Sila perhatikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang:

Penang Barisan Nasional (BN) chairman Teng Chang Yeow said the show by the South Korean is sponsored by a corporate company.

Selepas beberapa hari kemudian, corporate company yang disebut itu adalah Mega Ultimate Sdn Bhd, dimana syarikat ini merupakan satu event company dan website mereka adalah disini. 

Jika diperhatikan, sehingga hari ini syarikat Mega Ultimate tidak "deny" atau menolak dakwaan bahawa mereka lah yang membayar #PSY untuk datang ke Malaysia, jadi isu BN guna duit rakyat sama sekali tidak benar dan dikira selesai. 

Apa pendapat pembaca?

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget