KL CHRONICLE: @mediaumno : KENAPA JANJI DITEPATI? #merdeka55 @NajibRazak

Friday, August 31, 2012

@mediaumno : KENAPA JANJI DITEPATI? #merdeka55 @NajibRazak

Bagi menyambut ulang tahun kemerdekaan negara yang ke - 55, kerajaan Malaysia dibawah kepimpinan YAB Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Razak telah menetapkan slogan "Janji Ditepati" bagi sambutan kali ini.
Mengapa "Janji Ditepati"

Sebagaimana yang kita ketahui, menepati janji itu adalah sesuatu yang mulia dan disukai oleh masyarakat tidak kira agama atau bangsa melainkan bagi orang yang tidak boleh menepati janji. Selain itu, menepati janji juga dituntut di dalam Islam dan juga as a universal value bagi segala umat manusia.

Saya berpendapat, kerajaan BN amat confident menggunakan slogan ini kerana mereka yakin semua janji - janji YAB PM dan kerajaan telah ditunaikan. Cuba kita perhatikan, pihak pembangkang sehingga hari ini tidak dapat memberikan sebarang bukti yang mengatakan kerajaan tidak mengotakan janji nya, cuma yang mereka menyerang adalah "why is the GOM politicizing the independence day".

Bagi saya ini satu serangan yang dangkal kerana pihak pembangkang sendiri mempolitikkan sambutan hari kemerdekaan. Mana pernah dalam sejarah mana mana negara yang merdeka terdapat 2 logo dan 2 slogan bagi menyambut hari kemerdekaan? Ini hanya berlaku di Malaysia dimana pihak pembangkang itu sendiri tidak menghormati kesucian menyambut hari kemerdekaan.

Selain itu, dalam artikel-artikel saya terdahulu (semalam) telah banyak menunjukkan sikap biadap penyokong bersih dan pembangkang yang sanggup memijak gambar YAB PM, isteri nya dan pemimpin - pemimpin lain. Juga crew The Kuala Lumpur Chronicle juga berjaya menyiarkan gambar aksi lucah pendemo (sila refer artikel pagi ini).

Kesimpulan

Saya berharap para pembaca dapat menilai sekali lagi siapa sebenarnya yang cuba memimpin negara ini ke jalan kemakmuran dan mencapai visi negara membangun pada Tahun 2020 dan pihak manakah yang cuba menggagalkan segala perancangan yang dilakukan untuk hanya kepentingan diri sendiri.

PRU - 13 makin dekat dan diharap pembaca dapat menilai mana baik buruk dan melakukan pemilihan yang bijak. Sesungguhnya masa depan negara terletak di tangan kita semua.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget