KL CHRONICLE: @drasyrafwajdi : KES ADIB; KEADILAN YANG HARUS DITUNTUT DARI SEMUA PIHAK

Friday, September 27, 2019

@drasyrafwajdi : KES ADIB; KEADILAN YANG HARUS DITUNTUT DARI SEMUA PIHAK


Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia bersyukur dan menyambut baik keputusan Mahkamah Koroner hari ini yang telah memutuskan bahawa kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim berpunca dari perbuatan jenayah akibat dipukul. Berasaskan keputusan ini Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dengan ini mendesak beberapa perkara berikut diambil tindakan segera:


(1) Menggesa Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas MELETAKKAN JAWATAN dan MEMINTA MAAF secara TERBUKA diatas KEKHILAFAN BESAR kerana memfailkan afidavit yang berunsur skandal dan subjudis dengan mengambil posisi bahawa Adib TIDAK DIBUNUH yang jelas mendahului prosiding Inkues.



(2) Menyarankan pihak Polis mengambil tindakan segera tanpa menangguh lagi untuk mengenalpasti dan menyiasat suspek-suspek yang bertanggungjawab ke atas kematian arwah Adib.

(3) Mendesak agar pihak Berkuasa turut menyiasat dan mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang mencetuskan dan membuat kenyataan berunsur hasutan sehingga berlakunya rusuhan pada malam kedua di Kuil Sri Maha Mariaman Seafield sehingga menyebabkan kematian arwah Adib.

(4) Mendesak Exco DAP Selangor V. Ganabatirau  untuk meletakkan jawatan secara terhormat dan diambil tindakan tegas dari segi undang-undang kerana bertanggung jawab mengeluarkan kenyataan jahat mendakwa orang Islam menyerang Kuil Sri Mariaman sehingga mempengaruhi 10,000 masyarakat Hindu untuk keluar merusuh di Kuil Sri Maha Mariamman pada malam arwah Adib dibunuh.

(5) Mendesak 4 orang Menteri iaitu M. Kulasegaran, P. Waytha Moorthy, Gobind Singh Deo dan Xavier Jayakumar disiasat dan dipertanggungjawabkan kerana mengeluarkan kenyataan bersama berbaur hasutan sehingga menyemarakkan lagi api kemarahan masyarakat Hindu untuk keluar berkumpul beramai-ramai merusuh di Kuil Sri Maha Mariamman pada malam kedua yang telah mengakibatkan arwah Adib dibunuh. 

Dengan ini Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia sekali lagi secara tegas mendesak kerajaan dan pihak berwajib mengambil tindakan tanpa pilih kasih supaya keadilan terhadap arwah Adib yang lama tertangguh dapat disegerakan!


Dr. Asyraf Wajdi Dusuki
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

27 September 2019

#Justice4Adib
#KeadilanBuatAdib

KLIK LINK DIBAWAH
https://www.facebook.com/116331768396879/posts/2914423088587719/

49 comments:

Anonymous said...

Bukan saja kes Adib tapi juga kes penderaan kematian pembantu rumah Indonesia Adelina Jerima Sau yg majikannya Ambika M.A. Shan dibebaskan tanpa sebarang hukuman, kes2 rasuah terowong Lim Guan Eng dan Cina2 DAP dibebaskan tanpa bicara,

ted manoff said...

Aku ingat dh tk wujud pergerakkn pemuda bapok nii..tuu lahh masa ada kuasa dulu sombong nk mampos..rasuah sana sini..perempuan keliling pinggang..sekarang rasakan..kahkahhhhh ..πŸ˜ƒπŸ˜‚

ted manoff said...

Sila abaikan komen aku kat atas ni. Waktu tu aku tak waras, sewel & pining kena kencing Atok.
Hakikatnya, pergerakan pemuda UMNO skrg makin bertaring.. kera jaan PornHub makin kecut perut. PRU15 nanti buktinya.. ayuh, kita gembleng tenaga humbankan PornHub.. yeah!!!

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ‘πŸ‘πŸ‘ŠπŸ‘Š

tunfatimah said...

I love tommy thomas

DianaYolanda said...

Your Websie is very good, like sir Berita Terpopuler Mine, Visit too Villabetting Which is very useful for everyone. I also have a page Villabetting With a very cool appearance.

ted manoff said...

kah kah kah.. tunfatimah klon (7.13am) loves tommy thomas!!!! Dah tak ade org lain ke kau nak sayang cinta & kasih? Sungguh liberalnya kau. Itu le, selalu sangat kena kencing, otak pun dah mereng...πŸ’¦ kikikikiki

UNDI PORNHUB DAPAT πŸ’©

Anonymous said...

Jangan2 empat orang PEMBUNH Allahyarham M Adib telah lari ke India?

Nanti kerajaan India MINTA buat sistem BARTER trade in dengan Dr Zakir?

Bukan ke itu menyusahkan WAHAI PIHAK POLIS?

Anonymous said...

Kebiasannya PENJENAYAH2 ANTARABANGSA akan menjadikan Malaysia sebagai tempat melakukan kes pembunuhan? Ianya kerana mereka mereka melihat kelemahan pihak penguasa atau kelemahan penguatkuasaan undang2 itu sendiri?

Lihat sahaja kes pembunuhan adik Presiden Korea Utara yang bergitu tragis sekali. Bagaimana pengakhiran kes pembunuhan ini? Tiada siapa yang dijatuhkan hukuman MATI walaupun kes PEMBUNUHAN benar2 terjadi dan dapat dilihat oleh semua masyarakat DUNIA melalui video yang diviralkan.

Apa sudah jadi dengan institution REFORM? yang dicanag2kan oleh PATRIOT dan mereka yang mendakwa PENGAMAL undang2 Hancing?

Sudah jadi TAIK KUCING atau CENCALOK ka?

Anonymous said...

Orang Yahudi pun datang kesini untuk membunuh saintis Palestine?

Nampak sangat lemahnya sistem penguatkuasaan?

Anonymous said...

Saban kali persidangan Tun Mahathir akan mempamerkan diri sebagai jaguh dunia, mengajar dunia erti keadilan khusus dalam soal negara2 besar mesti berlaku adil kepada negara2 kecil. Jangan ada penindasan oleh negara2 besar terhadap negara2 kecil.

4. Namun pada hemat saya PM tidak ada asas moral untuk bercakap soal keadilan di pentas dunia kerana di dalam negaranya sendiri pun beliau gagal mempamerkan prinsip keadilan buat semua.

Anonymous said...

Saya menyeru Tun Mahathir supaya berhenti menjadi seperti ibu ketam yang mengajar anaknya berjalan betul. Jangan cakap tak serupa bikin. Kita mesti dilihat melakukan keadilan sebelum mengajar orang lain berlaku adil. Kalau tidak kita hanya boleh berkokok dipentas PBB tetapi tidak akan memberi apa2 kesan kepada dunia kerana kita tidak ada asas moral menegakkan yang hak dan menghapuskan yang batil kerana didalam negara kita sendiri kita mempertahankan kebatilan secara terang dan tanpa segan silu.

10. Jangan gadai maruah negara di mata dunia hanya kerana mahu mempertahankan kepentingan beberapa kerat kelompok elit dan pembesar negara.

Mohamad Ezam Mohd Nor

Anonymous said...

PH ADALAH KERAjaan JAMBAN YG HANYA MAMPU BERI KENCING DAN TAHI KEPADA RAKYAT….DIBARISI ENAM JAHANAM…..TUNTUT BELA MESTI DIBUAT SUPAYA NEGARA KEMBALI MAKMUR……SUDAH 14 ASET NEGARA DIJUAL KINI GILIRAN PETRONAS PULA…..LEPAS TU RINGGIT JATUH MERUDUM LAGI….BAPAK SKANDAL YG JATUHKAN RM2.20 KEPADA RM4.40 TIADA SIAPA YG PEDULI TETAP SI TUA PENIPU BERSIRI ITU JUGA YG DIPUJA…..

Unknown said...

Mohon pautkan blog saya di dalam bloglist tuan. Tq

https://pariajalanan.blogspot.com/?m=1

Anonymous said...

TUN M(MANGKOK) BENTANG PENCAPAIAN KERAJAAN BOSSKU BN DI PBB..

Mahathir dengan bangga di NEW YORK mengatakan Malaysia berjaya meningkatkan ekonomi dan mengurangkan kemiskinan selama bertahun-tahun, selain berjaya mengurus dan mengekalkan sumbernya, iaitu dengan menggunakan data kecekapan pengurusan negara oleh PM dan Menteri Kewangan DS Najib Razak.

INI SEKO LAGI M FOR MANGKOK TINGKAT
BOSSKU PUNYA KERJA DIA YG MELONCAT2
SATU DOONIA DITIPUNYA PUNYA LAHANAT
MACAI BODOH PIANG JER TERKINJA YA AMAT

KIKIKIKKKK..

Malah Malaysia tidak mampu menjana pendapatan yang cukup hingga terpaksa membuat pinjaman baru pada setiap minggu untuk menampung pengurusan negara.

Apa dia fikir masyarakat antarabangsa bodoh macam pengundi PH gamaknya. Y

KEBUNTUAN IDEA MACAI TUN MANGKOK AJER
SATU DUNIA NAK DITIPU OLEH ATOKNYA PULA
ATOK BALIK LAH GORENG MAUT TAK LAKU YER
UDAH LA TU ATOK UNGKA BERUANG CIPAN YG NAK CAYER

Tetapi dia tidak menyatakan setelah dia ambil alih kerajaan kadar kemiskinan naik 15% dan ekonomi negara jatuh dari tempat ke 2 yang bersaing dengan Singapura kepada tempat tercorot Asia yang sekadar sekadar bersaing dengan negara mundur seperti Vietnam dan Myanmar.

Malah Malaysia tidak mampu menjana pendapatan yang cukup hingga terpaksa membuat pinjaman baru pada setiap minggu untuk menampung pengurusan negara.

Apa dia fikir masyarakat antarabangsa bodoh macam pengundi PH gamaknya.

KUASA VETO PUN DR M(MANGKOK TINGKAT) PUN NAK BELASAHNYA.

Agak USA China Russia bole dengar ke apa atok M (Mangkok Tingkat) cakapkan tu.. atau sekadar acah acah power. Kat Malaysia kuasa PIBG lagi power dari kuasa Menteri dan Pidana Mintri.

BUKAN KUASA VITO ATOK UBAHSUAI
KUASA ATOK KITA YANG KENA UBAH
OTAK KOSONG IDEA RENTUNG SERABAI
ASET NEGARA DIJUAL SI HARAMJADAH

“Negara yang memiliki kuasa veto tidak sepatutnya menganggap diri mereka sentiasa tidak terkecuali daripada undang-undang dan norma antarabangsa,” kata Dr Mahathir ketika menyampaikan kenyataannya pada Perbahasan Umum Sesi ke-74 Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA) di sini Jumaat.

KIKIKI.. ATOK BALIK LAH KE MESIA
JUAL AIR LIOR SEKO TAK KUASA DENGAR
GORENG SANA TIPU SINI SIA2 AKHIRNYA
LUBANG KUBO ATOK DAH MULO BUNYI BERGEGAR

Amaran panggilan pulang dah sampai atok ku.... bersiap taubat menipu PBB pulak dah.... ilang akal atok ni..

KIKIKIKI..

#UDAHUDAHLAMENIPUTUHH..!!

#bmf

Anonymous said...

Al Fatiha di bibir dan bukan dari hati tidak membawa berkat
Disebabkan itu, orang seperti Tun Dr Mahathir Mohamad dan ramai lagi pemimpin-pemimpin politik yang beragama Islam masih tidak jumpa jalan yang lurus atau yang benar. Allah tidak memberikan mereka petunjuk. Jadi mereka akan sentiasa sesat dalam jalan yang bengkok dan berliku. Ini kerana hati mereka sebenarnya tidak ikhlas, jadi mereka tidak akan menerima hidayat, keredhaan dan keberkatan dari Allah.

Orang munafiq ialah orang yang cakap tidak serupa bikin dan orang yang tidak menunaikan janji-janjinya. Inilah sifat Pakatan Harapan dan sifat yang sangat dibenci oleh Islam. Oleh kerana itu Allah sesatkan mereka dan mereka gagal untuk menemui jalan yang lurus. Mereka akan sentiasa meraba-raba di dalam kegelapan dan akhirnya mereka akan terjunam ke dalam gaung.

Sebenarnya, bercakap dari mulut sahaja dan bercakap dari hati banyak bezanya. Dan orang Islam yang memilih atau mengangkat orang munafiq sebagai imam mereka akan senasib dengan orang-orang munafiq itu. Tunggulah balasannya kerana mengangkat orang munafiq menjadi pemimpin negara. Malaysia akan terima bala dan akan hancur, sama seperti negara-negara Islam yang lain dimana negara-negara itu telah bertukar menjadi neraka di dunia.

Anonymous said...

Kerja apa 18 jam sehari sedangkan negara semakin hancur? Apakah manusia yang berusia 94 tahun itu tidak makan, tidak tidur, tidak mandi, tidak solat, tidak rehat sama sekali? Apakah perdana menteri ketujuh ini bukan seorang manusia?

Khairulryezal osman said...

PornHub dah kecut perut skrg ni.. kikikikilalalala 😁
Tg Piai bakal jadi milik pembangkang... ayuh!!
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ‘πŸ‘

tunfatimah said...

kerja 18 jam sehari nak senaraikan harta/ aset negara terutama milik bumiputera utk dijual. πŸ™„πŸ™„πŸ™„

Anonymous said...

Tua Renta tak Sedau diri tu!!!

Anonymous said...

tua kutuk mhadhir lanatullah sebngsat makhluk dimuka bumi abad ini..dia yg jual negara tpivmenuduh org lain...mahadhir laknatullah iblis bertopeng manusia...moga kau menemui ajal penuh keaipan atas perangai syaitan terkutuk blgak suci tpi akhlak bagai iblis dn syaitan org bgini xlayak di doakn kebaikan ni iblis mulut mcm sial memfitnah org zalim kpda rakyat penting perut iblis dia je...si tua laknatullah asyik mnyalahkn org dia konon jujur kpala butuh kauvlh mahadhir mampus lh org bgini kilang khamar kau tu mendoakn kelaknatan buat kau firaun bernama mahadhir tunggu lh malaikat maut mnjemput put mu ke neraka jahanam untuk kau wi laknatullah bersama si kafir laknatullah di neraka jahanam .mahadhir firaun laknatullah akhir zaman celaka lhvkau mahadhir syaitan berhati iblis wajah manysia di berinama mahadhir terkutuk laknatlh kau ya allah moga kau berikn azab srazab nyacbuat si zalim ini ya rob kau lbh tahu makhluk yg bagaima si tua ni moga divmati dgn azab atas perbuatan nya terhadap rakyat dn fitnah nya menipu rakyat demi kuasa dendam si bngsat terkutuk di muka bumi bskikap kejam berpura suci tpi hati nya sprlt iblis syaitan yg dilaknaticoleh mu atas perbuatan nya...ini manusia angkuh rasa semua diri nya btul zboleh di tegur kn mnjadi mngsa fitnah nya raja zalim dlm hayat nya hnya pndai mnyalah kn org setiap perbuatan nya ....laknat lh kau mahadhir lknat lhvkau mahadhir didunia kau megah memfitnah org lain tpi kelak saatvl mampus mu tau oh kau allah kh atau engkau berkuasa orak arak kilang kau mepaknati kau dri kubur hngga ke akhirat kn paknati mu mahadhir simanusia iblis...mkin dkt ke kubur makin angkuh kauvmampus dlm kuasa yg terkeji biar mnjadi bualan yg di dunia contoh org yg terkutuk mnjadi pemerintah dulu firaun diakhir zaman ni kau mahadhir waris firaun penutup dunia sbkumvkhiamat firaun akhir zaman yg awl mati terkutuk yg akhir tnggu je sama sama kita lihat kbsaran allah hati nya sifat terkutuk disi allah perilaku perangai dn amalan nya....kau lbh hina dari khinzir hati mu yg kejam zalim blagak bnar...umur pun oama allah bgi spt firaun dulu jgk tnda nyata kau situa kutuk mkin hari mkin gila kuasa bckp pun dh terang masih xsedar diri nmpk kebngsatan nya.

Khairulryezal osman said...

Najib bangsat

Anonymous said...

Menangis di atas pentas bukanlah asing bagi Tun Mahathir dan beliau sudah beberapa kali melakukannya seperti di Perhimpunan Agung UMNO ketika mengumumkan perletakan jawatannya dan ketika membaca sajak “Perjuangan Yang Belum Selesai” di Matic, Jalan Ampang.

Maka, sebagai persiapan bagi mereka yang sudah menetapkan untuk hadir ke Kongres Maruah Melayu tersebut, sila bersedia untuk sama-sama menangis bersama Tun Mahathir dan pastikan membawa tisu untuk mengesat air mata yang bakal tumpah nanti. (Shahbudindotcom 30/09/2019)

.......kehkehkehkehkehkehkeh.......

Anonymous said...

Saya gesa pemimpin2 reformasi palsu hari ini termasuk PM berhentilah menipu rakyat dengan pernyataan2 palsu dipentas dunia dan PBB kononnya pejuang keadilan dan menentang kezaliman. Tidak ada maknanya bercakap soal maruah sekiranya rakyat semakin merempat dibumi sendiri ,menteri2 anak emas dan anak sendiri yang berlaku sumbang dan songsang terus menjadi menteri. Memalukan.

10. Tun Mahathir jelas gagal mempertahankan prinsip dan semngat reformasi samada secara sengaja atau tidak. Dan atas semangat dan prinsip reformasi dan demi kelangsungan hidup rakyat miskin yang semakin terhimpit saya menyarankan agar Tun Mahathir berhenti daripada jawatan PM dalam kadar segera agar proses reformasi sebenar boleh dilaksanakan tanpa tangguh lagi.

Mohamad Ezam Mohd Nor

Anonymous said...

Kongres Maruah Melayu? Mcm mn blh anjurkan kongres ni kalau penganjur pn x bermaruah bersekutu & bersekongkol dgn DAP yg terang2 nk menghapuskan hak Melayu? Please laa, x payah la nk memperbodohkn Melayu yg skrg ni ramai dh bermuafakat dlm Perpaduan Ummah. Awat, konon kongres ni nk mengaburi Perpaduan Ummah ke? Mcm mn penganjur boleh jd Melayu bermaruah kalau semua pemimpin2 Melayu dlm PH tutup mulut bila hak Melayu & Islam dihina terang-terangan?
Bermaruah ke kalau ramai pemimpin2 dlm PH ahli semburit, LGBT & pengkhianat Melayu?
Mungkin dh terdesak kut sbb trend semasa Melayu Islam ramai menyokong Perpaduan Ummah...

Petanda PH dh tergugat dgn kebangkitan Melayu dlm PU & kempen BMF

Kongres Maruah Melayu ni cuma permainan politik & umpan PH

Anonymous said...

Menteri melayu PH semua haramjadah...Mereka masih xsedar telah menjadi BARUA DAPigggg...AYUHHH saudara2 ku..lawan DAP kapir harbi ini ...Puak2 DAP nie la punca negara kita kucar kacir...

Anonymous said...

Bila bg kuasa kat tgn dap bangsat inilah dpt. Org melayu mudah sgt kena kencing hidup2 dgn puak ph dap ni! Kita kalau reti bersyukur tak jd mcm ni. Tunggu imam mahdi baru dpt tumbangkan puak2 kafir harbi ni. Org melayu islam kena beljar bersyukur dan kena bertaubat. Ini semua bala dr Allah swt sbb tak bersyukur ! Masa bn berkuasa tak teruk mcm ni. Islam masih di atas. Puak dap ph ni memerintah islam di bangsatkan oleh org melayu munafik dan kafir harbi. Bertaubat la semua org islam di malaysia. Belajar bersyukur baru tak kena bala ni.

Khairulryezal osman said...

Kah32x,balik2 slh dap!! Ini semua slh najiblah bangang!!

Anonymous said...

VIDEO -MAHATHIR DIMALUKAN ATAS PENTAS ANTARABANGSA SEBAGAI ORANG TUA YG SEDANG MENGHUMBAN MALAYSIA KE KUBUR.
Sila klik foto untuk lihat kebenaran.
https://cungkil.wordpress.com/2019/09/29/video-tun-mahathir-pemimpin-tua-dimalukan-dalam-satu-forum-antarabangsa/

Anonymous said...

Pemimpin melayu dlm PH sibuk main telur, sijil palsu, kaki kencing πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ nak muntah tengok

Anonymous said...

pemimpin melayu ph semua duk jilat ju**r dapig

Anonymous said...

dalam kerajaan PH melayu nie sampah je d mata mereka...

Anonymous said...

Kenapa tanya lah dgn mahathir sebab mahathir memang dah di pegang oleh DAP dan PKR Sebab tu lah dah jadi patong kencana.Dulu mahathir berucap tak pakai tek.sekarang semua nya pakai tek.sebab apa sebab dah tak ingat pun.Allah telah menerangkan dlm alquran manusia apabila mencapai umur 94 keatas sepintar2 manusia dia akan berbalik kpd zaman kanak2 nya.Berjln pun dah nampak jln terhinjut2.

Anonymous said...

Malaysia rosak sebab kerajaan PH dan DAP...

Anonymous said...

Ph merintah rakyat sensara..
Ph merintah ekonomi jatuh..
Ph merintah negara jd haru biru..
Menteri2 melayu mc tunggul kayuuuuuu..

Anonymous said...

Mahathir sebenarnya sdh x layak utk brcakp soal politik dunia, hal dlm negara pun x dpt d atasi. Buat malu aje ucapannya d PBB

Anonymous said...

sejak kerajaan PH memerintah negara jadi haru biru, dari Menteri sampai Doctor yg sokong PH semua bodoh.

Anonymous said...

melayu ph keturunan dna othman wok semua

Anonymous said...

Permimpin melayu dlm PH simpan telur dlm poket.....

Anonymous said...

Doktor yg buat statement d mhkahmah kata arwah adib kne langgar tu doktor haiwan rsenya or doktor gigi kot...bukan bidang kmahiran dia sijil pon hancing kot.
.........................
Allah maha kuasa
Allah hu akhbar

tunfatimah said...

Undilah dap

Anonymous said...

huhuhuhu..Kalu beteri kong..Hanyut kita rakyat malaysia..

Anonymous said...

ATUK PAKAI BETERI CAP DAPPIG KE CAP AYAM

Anonymous said...

Sejarah Lama PM Tepi: Wajib Tengok Sampai Habis Al Kisah Ini!

.......Nauzubillah......

Anonymous said...

Cap Taik.

Anonymous said...

muka dia murung dan pucat kering jer memanjangn

Anonymous said...

pemimpin melayu ph telur dah hilang.

Anonymous said...

KONGRES BARUAH MELAYU REFORMIS PALSU

Kongres Maruah Melayu? Mcm mana boleh anjurkan kongres ni kalau penganjur pun tak bermaruah bersekutu & bersekongkol dgn DAP..!?

Terang2 nak menghapuskan hak Melayu? Please laa, tak payah la nak memperbodohkn Melayu yg skrg ni ramai dah bermuafakat dlm Perpaduan Ummah.

Pada pemimpin2 reformasi palsu hari ini termasuk PM ke 7 berhentilah menipu rakyat dengan pernyataan2 palsu dipentas dunia dan PBB kononnya pejuang keadilan dan menentang kezaliman.

TAK GUNA CAKAP BERGEGAR GEGAR
KALAU EKOR BERGELUMANG DNG TAIK
TAK PAYAH NAK ACAH ACAH POWER
WAKIL PIBG LAGI POWER DRI MAHATAIK

Tidak ada maknanya bercakap soal maruah sekiranya rakyat semakin merempat dibumi sendiri ,menteri2 anak emas dan anak sendiri yang berlaku sumbang dan songsang terus menjadi menteri.

Rais Yatim orang kuat Tun M(Mangkok) sendiri menyatakan bahawa..

“Hari ini...Melayu jahanamkan Melayu.”

Apa maksud Rais Yatim orang kuat PBBM ni..!?

Rais: “Ka­lau DAP dikatakan akan memusnahkan hak Melayu, realitinya saya tak fikir DAP ada kekuatan seperti itu yang difikirkan banyak pihak.

“Saya tak fikir DAP kuat tapi kalau ditolong oleh orang Me­layu, berkemungkinan besar politik Melayu akan hancur...akan ke hilir, kekuatan bangsa Melayu dan Islam akan lemah.

Tapi kalau setakat DAP berkokok, berkotak-katik, saya tak yakin (Melayu akan musnah).

“Cuma kalau Dr. Mahathir di pihak sana (Pakatan Harapan) bawa fikiran DAP, Melayu akan jahanam...

"Inilah yang jahanamkan Melayu...puncanya Melayu itu sendiri.”

Setahu Rais, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dikepalai Dr. Mahathir tidak ada peta Melayu dalam mindanya...!!!

APA GUNA SEBUT PASAL MARUAH
TAK PAYAH MENYALAK MCM HANJING
ACAH ACAH POWER HARAMJADAH
KALAU TELO KAU TOPDOG CLAMPING

....Sungguh Memalukan...!!

Awat, konon kongres ni nk mengaburi Perpaduan Ummah ke? Mcm mn penganjur boleh jd Melayu bermaruah kalau semua pemimpin2 Melayu dlm PH tutup mulut bila hak Melayu & Islam dihina terang-terangan?

APA GUNA KATAKAN MARUAH ISLAM
IMAN AKIDAH KAU GADAI SUMA LAH..!
PLURALIST COMANGO SYIAH DIGENGGAM
LGBT GAY DEPAN KAU BELAKANG BELASAH

Bermaruah ke kalau ramai pemimpin2 dlm PH ahli semburit, LGBT & pengkhianat Melayu?

kita khuatirkan ialah (kemunculan) Melayu Baharu dalam PKR seperti Anwar Ibrahim, Nurul, Marina Gereja, G 25, Rafizi dll. Ramli yang akan bawa pemikiran kononnya Me­layu progresif tapi liberal, anutan COMANGO toksik dan Pluralisma Agama (Murtad)

Mungkin dh terdesak kut sebab trend semasa Melayu Islam ramai menyokong Perpaduan Ummah...

#buymuslimfirst

tunfatimah said...

Kerajaan ph dipimpin oleh org Melayu yang tiada jiwa Melayu! 😊

bukumimpi4d said...

Ass wr, wb. Saya SEKELUARGA mengucapkan terimakasih kepada. MBAH SORE atas angka togel yang diberikan "4D"
alhamdulillah ternyata itu benar2 jebol dan berkat
bantuan MBAH SORE saya bisa melunasi semua hutang2 orang tua saya yang
ada di BANK dan bukan hanya itu Saja alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan keluarga saya
sehari2. itu semua berkat bantuan MBAH SORE sekali lagi makasih banyak
yah Mbah… yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi MBAH SORE di
nomor: ((-0852-5613-3981))
dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....
Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!
1"Dikejar-kejar hutang
2"Selaluh kalah dalam bermain togel
3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel
4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat
5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..
Solusi yang tepat jangan putus aza.... MBAH SORE akan membantu
anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB:
butuh angka togel 2D_3D_4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin 100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: MBAH SORE DI NO: ((-0852-5613-3981))ATAU MAU LEBIH JELAS SILAKAN RAMALAN TOGEL 2D 3D 4D

angka GHOIB: singapur 2D/3D/4D/
angka GHOIB: hongkong 2D/3D/4D/
angka GHOIB; malaysia
angka GHOIB; toto magnum 4D/5D/6D/
angka GHOIB; laos –

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget