KL CHRONICLE: Abdul Razak sudah tidak layak jadi President Railwaymen Union Malaysia (RUM)

Wednesday, May 15, 2019

Abdul Razak sudah tidak layak jadi President Railwaymen Union Malaysia (RUM)


Beberapa hari yang lalu, kami telah berjumpa dengan beberapa orang pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). Pada pertemuan itu, kami telah diberitahu bahawa ramai kakitangan KTMB tidak puas hati dengan prestasi yang ditunjukkan oleh President RUM Abdul Razak Md Hassan.



Antara keluhan yang dibawa oleh mereka, yang juga merupakan ahli RUM adalah bahawa Abdul Razak bersikap lebih sibuk dalam menyerang polisi – polisi pihak kerajaan Pakatan Harapan sekaligus memberikan imej yang buruk terhadap RUM serta KTMB. Malah, ada antara ahli juga malu untuk dkaitkan dengan RUM akibat sikap tidak professional Razak dalam mengendalikan isu – isu berkaitan KTMB, Kementerian Pengangkutan dan juga Railway Asset Corporation (RAC).

Selain itu, ahli – ahli RUM ini juga mengatakan bahawa mereka sebenarnya bersetuju dengan agenda dan polisi yang dibawa kerajaan Pakatan Harapan berkaitan industry rel, namun akibat tindakan Razak yang selalu menghentam kerajaan, terutamanya RAC ianya menjadi masalah bagi mereka (ahli RUM). Apa yang ahli RUM ni mahukan adalah supaya KTMB kembali gah seperti dahulu demi kebaikan semua pihak. 

Lebih menarik lagi, kami diberitahu oleh ahli – ahli RUM ini bahawa mereka sudah nekad untuk memilih Presiden RUM yang baru kerana mereka sudah tidak tahan dengan sikap Abdul Razak yang memalukan mereka. Ini sebenarnya merupakan satu tindakan yang amat baik oleh ahli – ahli RUM kerana pada pendapat kami Abdul Razak sudah tidak layak lagi menjadi Presiden RUM.



Mengambil semangat dari kebangkitan ahli – ahli RUM, kami ingin menyeru kepada semua ahli – ahli RUM untuk terus lantang dan berani lawan segala tindakan jijik dan hina yang diambil oleh Abdul Razak demi menjaga nama baik ahli, RUM serta KTMB. Ahli RUM harus berani melakukan reformasi dengan “membuang” Abdul Razak dan digantikan dengan orang yang baru.

Berani?

14 comments:

Anonymous said...

Malu! Tidak Yakin Mahathir dan PH Urus Ekonomi -Kajidata Research &The Edge.

Pulihkan keyakinan terhadap ekonomi negara

KEMENTERIAN Kewangan digesa untuk mengambil langkah drastik dan segera untuk memulihkan keyakinan pelabur terhadap ekonomi negara.

NOTE.

Saja aku up sket komen The Edge ni...

Pada macai macai Gen Y yg sokong PH dan sekutu dng nya. . saja aku peringat sket sbb aku anti PH dan Atok Fitnah kau tuhh..

Thr Edge ni Milik Cina Tang Kong Ooi ..

Tan Kong Ooi ni balaci palo jubo pluralist murtad Anwar aljubori .. Sejarah Bank Phileo Mr Tang ni CEO bank yg dah beroperasi di beri lesen oleh Aljuboori semasa aljub Jadi Menteri Kewangan..

Semasa kes liwat 1 dulu Bini Azmin pernah kerja di Phlio Bank ini. Samsidar boleh masuk pejabat bila bila masa dan keluar pejabat bila bila masa dia suka... gaji lumayan di Phlio Allied Bank. Skandal Liwat 1 Samsidar ni kekasih gelap aljubori, dlm kes liwat samsidar disoal siasat di mahkamah .. kes ni Tun Maha Fitnah atok kau orang yang jadi PM... Tang Kong Ooi ni jugak yang nak beli document dari Justo pasal kes PertoSaudi untuk diselewengkan fakta 1 MDB.. cukup la smpi situ peranan The Edge milik Mr Tang Kong Ooi ni.

Skg The Edge dah mula balun Tun Maha Fitnah Atok macai macai sekelian. Kalau macai bodoh dan tak faham2 lagi peranan The Edge ni skg jadi BATU API utk singkirkan Atok Fitnah Pooojaan ati macai Bunga sekelian dengan harapan Aljuboori dapat menjadi PM secepat mungkin....

Pada macai macai Bunga atok fitnah kesayangan kau orang sekelian... ada tak The Edge up sket dan sentuh pasal cerita Liwat Anwar Aljuboori...??

Topuk dado masing masing lu fikir la sendiri... Apo pasal The Edge tak up sikit cerita liwat atau Bakal PM ke 8 seorang banduan liwat...??

lu fikir la sendiri.... kami tunggu panji kesayangan atok masa nak tepukkk ajer ni.... cai cai sklian yg ni pun aku nak ajar ko orang jugak ke...???

nak jawab guna pantun penuh kiasan sentap takut macai bodoh tak faham plak...alahaiiii..!!


haahhh tepukkkk..!!!

Anonymous said...

The Edge tidak hirau amaran Tun jangan sebar berita palsu dan jangan jadi Batu Api...!!
The Edge ( kroni Anwar Aljubori Tan Kong Ooi bekas CEO Phelio Allied Bank ) tak hirau amaran PM ke-7 semalam untuk berhenti menyebar berita palsu (fake news) tentang ekonomi Malaysia yang PM ke-7 sifatkan sebagai “prestasi sangat bagus” di bawah kerajaan PH.

Pagi ini, The Edge bersama Bloomberg mengeluarkan berita bahawa Ringgit semakin lemah kerana kadar pertumbuhan ekonomi Malaysia semakin merosot.

Kerajaan PH patut mengambil tindakan undang-undang keras terhadap The Edge and Bloomberg yang terang-terang melanggar amaran PM ke-7.

Tapi kita tak perlu bimbang kerana PM ke-7 pernah jelaskan pada bulan Februari lalu bahawa bukan Ringgit yang semakin lemah tetapi Dolar Amerika Syarikat yang semakin kuat...kikiki..(bodo punya atok kau makan la karma fitnah kau balik.. macai sklian tepukkkk sambil kibar panji yeeer..!!)

Anonymous said...

BAZAR RAMADHAN T.A.R PINDAH ke DATARAN MERDEKA "KOSONG TAK LAKU" ...dulu paling meriah di Malaysia sekarang paling sunyi..

Mohon boss ku buat lawatan dan ziarah di bazar bazar ramadhan terutama di Bazar Kg Baru (tempat kesukaan atok fitnah) Bazar di Johor di Pasar Rabu Kedah ,Langkawi dan tempat strategik yg lain yang sesuai... Mohon juga Bossku buat lawatan di Bazar Darataran Merdeka yang sudah berpindah dari Jalan TAR dan Masjid India KL dengar khabar tempat baru Dataran tiada samubutan lansung di sana. Jalan TAR dan Masjid India sudah tiada sambutan disebabkan laluan awan di sekat dan parking kereta pun sudah tiada lagi. Kawasan masjid india seperti padang jarak padang tekukur sekarang....!!


Mohon atur dan segrakan lawatan Bossku di tempat strategik sempana Ramadhan ini...

mohon VIRALKAN...!!



dan yang ini tragedi malang umat islam jalan TAR dan Masjid India

Ada suatu agenda bila parking kereta ditutup di sekitar jalan masjid india yg mana 99% di Jln Masjid India beragama Islam (Melayu mamak indon acheh dll) untuk melingkupkan perniagaan mereka. Bila parking kereta ditutup macamana orang ramai nak singgah dan beli secara pukal..?? Bila peniaga rugi senang puak sepet ni masuk dan kuasai kawasan strategik ini...Kenapa Petaling Street Jalan Alor dan Bukit Bintang tak buat sekali...???


mohon VIRAL kan...!!

ted manoff said...

Haramjaddahhhh punya isma..dh buat fitna buat bodoss pula..jumpa presiden isma pijak jerr secara berjemaahh..puiii..🤗🤗💩💩

Anonymous said...

FUYOO BANG NON SOLAT JENAZAH KETUA PENGGUNA
BIASA LA TU BAKAL PM TUNJUK ISLAM SEMULA
SLOGAN ISLAM JER YANG BELUM MUNCUL LAGI YEER..!!?
PLURALISMA MURTAD COMANGO TATAP POOJAAN HATINYA


... AWAS KEPALA PENIPU PEMBOHONG TUNJUK ALIM.... RAMAI LA GOLONGAN
GEN-Y FB TUMBLR BIGO TWOO TINDER WECHAT MICHAT TELEGRAM CICKAROS K POP YG BALIK DARI PUB TERKESIMA DNG KEALIMAN BANG NON KITEEE..!!


ALAHAIIII BUKAK MULUT DAH BAU PENIPU NYA...!!

Anonymous said...

mohon up kan agendsai.blogspot.com


ini blogger mme blogger macai tolo labuh bakal PM ke - 8. .. sampai mati la tolo labuh tunggu bakal PM 8 jadi PM..... kikikiki..

Anonymous said...

BAZAR RAMADAHAN DATARAN MERDEKA/TAR RUGI TAK LAKU...!!

mohon bossku lawat Bazar Ramadhan Kg Baru dan Bazar Dataran Merdeka yg kosong tiada sambutan dan tak laku setelah berpindah dari jalan TAR..

Perinagaan di Jalan TAR sepi setelah semua lot parking ditutup dan dijadikan siar kaki... kereta tak boleh parking dan menyukarkan oranh ramai mrmbeli pukal barang baranh perniagaan disana...

Krnapa tak tutup parking di Jalan Alor atau Petaling street sekali.. 90% peniaga melayu islam di Jln Masjid India/TAR .... usaha senyap melingkup kan perniagaan org melayu di kawadan tersebut sedang dilakukan oleh puak mata sepet.. bila perniagaan rugi maka senang puak ini akan masuk membeli dan menguasai kawasan ini nanti..

mohon bossku melawat kawasan segera di bulan Ramadhan ini segera... keluh kesah peniaga rugi tiada siapa yg ambil tahu...

viralkan...!!

Anonymous said...

kasi up 2 blogger ini

agendsai.blogspot.com

anak sungai derhaka.blogspot.com

ini blogger mme totok blogger tolo labuh... maklum la sampai labuh tolo bakal PM ke 8 tunggu nak jadi PM


jom terjah blogger ni... meriah weei..!

Anonymous said...

SAPA ABANG LONG KAWASAN (TOPDOG) SEBENARNYA TUN ATAU TOKONG...??
ATAU TUN SEKADAR SAMSENG KG DUSUN..!!?
MAZLEE PPBM DI BIG IDIOT KAN DAP??

Kalau dahulu Mahathir "berperang" dengan BN dan UMNO atas dikalimah fitnah iaitu hutang negara mencecah RM1 Trillion tetapi kini Mahathir terpaksa berperang sesama sendiri kerana mahu menjadi "abang long" kawasan walaupun memiliki kawasan Parlimen yang ciput.

Benar !!! telahan majoriti rakyat bahawa dengan mempunyai kerusi yang banyak dalam parlimen maka "bargaining power" sememangnya terserlah atau "terpaksa menurut perintah" adalah kalimah yang diwajibkan tersumbat dimulut mereka.

Kini semuanya terbukti.

Kes Hanna Yeoh dari DAP membelasah Khalid Samad dari Amanah. Amanah hanya parti ciput yang setaraf Bersatu. Lihat bagaimana Hanna Yeoh memberi kata panduan ke dalam mulut Khalid Samad.
Peergh...pedih bro!!!!
Ada brani ke nak melawan DAP tu!!

Yang terkini dan yang paling hangat adalah isu yang melibatkan Menteri Pelajaran kesayangan Che Det dari Bersatu atau PPBM yang sedang dibelasah kiri dan kanan olih DAP, sehinggakan sanggup mendesak Mahathir agar budak ini disingkirkan dari jawatannya.

Tu dia atok nak slamat macai atsu anakcucu!!!dah berpeluh PPBM ni..

Hahaha..baru sikit tu kena tibai dengan DAP.. Sekarang ni siapa "taiko" dalam Pakatan Harapan ?
Parti Mahathir atau Parti Lim Kit Siang?

Sanggup ke PPBM tahan telinga???

Kita tunggu pulak apa reaksi Mahathir.

Adakah Mahathir akan menelan apa yang DAP lekehkan terhadap Mazlee tu??

Nampaknya rasa hormat DAP terhadap kepimpinan Mahathir hancuss

Anonymous said...

BAZAR RAMADAHAN DATARAN MERDEKA/TAR RUGI TAK LAKU...!!

PENIAGA MENGELUH..!!RUGI PARKING KERETA DITUTUP DIJADIKAN SIAR KAKI MACAMANA ORANG NAK BELI BELAH BELI SECARA BORONG..!!

HARI INI TERBAKAR PULA..!!

mohon bossku lawat Bazar Ramadhan Kg Baru dan Bazar Dataran Merdeka yg kosong tiada sambutan dan tak laku setelah berpindah dari jalan TAR..

Perinagaan di Jalan TAR sepi setelah semua lot parking ditutup dan dijadikan siar kaki... kereta tak boleh parking dan menyukarkan oranh ramai mrmbeli pukal barang baranh perniagaan disana...

Krnapa tak tutup parking di Jalan Alor atau Petaling street sekali.. 90% peniaga melayu islam di Jln Masjid India/TAR .... usaha senyap melingkup kan perniagaan org melayu di kawadan tersebut sedang dilakukan oleh puak mata sepet.. bila perniagaan rugi maka senang puak ini akan masuk membeli dan menguasai kawasan ini nanti..

mohon bossku melawat kawasan segera di bulan Ramadhan ini segera... keluh kesah peniaga rugi tiada siapa yg ambil tahu...

viralkan...!!

Anonymous said...

si boboi yg perasan hebat angkuh tak salam Sultan Johor... abah anak sama bodoh sombong

anak2 memanda bailout yang bodoh sombong...


TMJ you re awesome... walau di maki maki dari kes fitnah prebet adam TMJ tetap menyantuni si kepala perompak negara...



tahniah TMJ.. daulat tuanku


kalau najib atau pemimpin umno buat tak cukup tanah macai stok fitnah maki hamun

Anonymous said...

Mukriz: Benih Mahathir Yang Gagal...



Akhirnya Mukriz Mahathir memohon maaf kepada DYMM Sultan Johor kerana kebiadapan beliau tidak bersalaman dengan DYMM Sultan Johor dan TMJ. Yang seronoknya, apabila hendak pertahan tindakan biadap Mukriz, Ratu Naga siap buat video kononnya rakyat biasa yang berbaju hitam tidak boleh bersalaman dengan kaum kerabat Diraja yang memakai baju putih sekiranya kerabat itu tidak menghulurkan tangannya terlebih dahulu.

Belum lama selepas video tersebut diterbitkan oleh Ratu Naga, tiba-tiba Setiausaha Akhbar Mukriz mengeluarkan kenyataan berhubung permohonan maaf Mukriz kepada DYMM Sultan Johor. Apa Ratu Naga hendak komen sekarang?

Mukriz ni sememangnya biadap, semalam beliau bukan hanya biadap terhadap DYMM Sultan Johor dan TMJ, tetapi sebaik sahaja tiba giliran beliau hendak bersalaman dengan Dato’ Sri Najib dan Datin Sri Rosmah, beliau telah berpaling kebelakang dan tidak bersalaman dengan mereka.

Inilah manusia yang tidak sedar bahawa nasib beliau sekeluarga hanya akan selamat jika Dato Sri Najib kembali memerintah, kerana sifat Dato Sri Najib yang tidak simpan dendam pada musuh politiknya. Mukriz mungkin tidak sedar bahawa kalau orang lain berkuasa selepas ketiadaan bapanya, tak kiralah Anwar ke, Kit Siang ke, Mat Sabu ke, Azmin ke, semua menunggu masa hendak ajar beliau dan adik beradiknya.

Daripada membazir masa membuat video mempertahankan kebiadapan Mukriz, lebih baik Ratu Naga buat video sempena Perlantikan Johari Abdul menjadi Menteri Besar Kedah yang baru mulai 1 Jun ini. Banyak tajuk boleh guna untuk video ni, tapi yang paling molek, letak “Mukriz, Benih Mahathir Yang Sentiasa Gagal”. Apa taknya, bertanding Ketua Pemuda Jerlun - GAGAL,

bertanding Ketua Pemuda Malaysia - GAGAL, bertanding Naib Presiden UMNO - GAGAL,
Jadi MB zaman BN, sekerat jalan kena buang - GAGAL, ini jadi MB zaman Pakatan Harapan dan Bapak dia Jadi Perdana Menteripunpun sekerat jalan kena buang - Sememangnya Mukriz ini Benih Mahathir Yang Maha GAGAL. Kalau bapanya masih hidupun beliau gagal walaupun dibantu bapanya, bagaimana Mukriz yang dikenai dengan nama timangan “Boboy” ini hendak “survive” bila bapanya sudah tiada.

Dato’ Lokman Noor bin Adam
Pengerusi Sekretariat Suara Rakyat

tunfatimah said...

cina mana hormat Melayu? atok.pula mamak totok. lagi depa tak heran ! jadi PM 7 pun depa yg kesian beri greenlight utk menyusahkan Melayu. takkan nak gigit tangan boss besar kan?

🤣🤣🤣

tunfatimah said...

u r the man ler tedmanok p la cepat2 pijak prediden isma. jgn mcm tuan ko lim kit sial. ckp samlai terberak cirit. kemudian senyap mcm bacul. perangai mcm ayam !

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget