KL CHRONICLE: Video Perwakilan PPBM minta projek Dari kerajaan PH? Masyuk!! #PATBERSATU2018

Sunday, December 30, 2018

Video Perwakilan PPBM minta projek Dari kerajaan PH? Masyuk!! #PATBERSATU2018


Hebat perwakilan PPBM. Dia minta projek - projek yang menggunakan Wang rakyat diberikan kepada Ketua - Ketua Bahagian PPBM. Apa dia ingat duit rakyat ni abah dia yang punya?



70 comments:

ted manoff said...

Benda nii dh biasa dlm umno..luar biasa dlm bersatu..xde duit cawangan xjalan..kj pun songlap projek kerajaan..

Anonymous said...

Patutlah rashid lawan bn. Tak dpt dedak rupanya. Skrg join bunga raya....tunjuk belang sebenar. Money and power oriented. Not becoz berjuang utk rakyat. Pigi dahh. Ni lagi satu tua nyanyuk. Rosakkan negara dan sistem demi matlamat peribadi

Anonymous said...

Orang macam Rashid ni belambak dalam Bersatu, ramai kaki sakau!!! Mana2 katak yang ada kes sakau dalam parti2 lain eloklah SEGERA masuk Bersatu sebab itulah tempat anda... rumah anda...

Anonymous said...

Depa dah mula tunjuk belang & bulu sebenar. Memang berani bila ungkit pasai ni dalam himpunan tu. Dlm politik, bila dah ada kuasa akan adalah unsur rasuah, itu lumrah. Tak caya? Tunggu dua tiga tahun lagi. Lim Gone End apa citer? ha ha ha

INILAH PADAHNYA BILA πŸ™‰ DIBERI 🌼
KEBETULAN PARTI PULAK CAP 🌺 RAYA
RAYA SAKAN LA DEPA KAH KAH KAH

Anonymous said...

DIA NI PUN HAMPEH!

Anonymous said...

Spesis2 ni RUMAH MEREKA ADALAH DALAM BERSATU, MEMANG ITULAH TEMPATNYA...

Anonymous said...

weii tedsantet oiii apa yang luar biasanya tu hihihihihihihih PPBM = PATI PENIPU BANGSA MELAYU tu baru beranak ker hihihihihihih, depa pun asal orng umno huhuhu, elok ler taik tu semua dah keluar dari perut umno masuk jamban PPBM.

Anonymous said...

Pihak Herschel Supply Co. semalam mengeluarkan satu kenyataan melalui email memaklumkan model beg-beg yang diedarkan di Himpunan Bersatu adalah beg tiruan.

Kenyataan yang merupakan jawapan balas dari pertanyaan seseorang itu berkata mereka tidak dapat mengecam reka bentuk beg yang dipaparkan.

Herschel menegaskan bahawa reka bentuk beg yang diterima oleh perwakilan Bersatu tempoh hari tidak pernah dikeluarkan oleh pihak mereka sama sekali.

Jika email bertarikh 29 Disember 2018 itu sahih, ia sekaligus mendedahkan Bersatu yang kini telah menjadi KERAjaan pada hari ini melakukan kesalahan membeli dan mengedarakan barang tiruan.

ARTIKEL BERKAITAN : Perwakilan dapat Beg Herschel di perhimpunan Bersatu

Carian di internet bagi reka bentuk beg itu juga tidak ditemui dijual di mana-mana kedai maya seperti Lazada, Shopee ataupun Zalora.

Ini bukanlah satu contoh yang baik yang ditunjukkan oleh KERAjaan. Tidak hairanlah kita lihat di mana-mana pasaraya atau di tepi jalan masih bebas menjual barang cetak rompak secara terbuka.

Seksyen 8(2)(b) Akta Perihal Dagangan 2011 menyatakan jika sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM10,000 bagi setiap barangan atau dipenjara tidak melebihi tiga tahun.

Harap pihak berkuasa dapat menyiasat perkara ini dan menghukum pesalah-pesalah yang terlibat. Janganlah oleh sebab kesalahan ini dilakukan oleh parti KERAjaan maka pihak berkuasa menutup mata.

Selepas ini, entah apa rompak lagi yang KERAjaan akan lakukan di masa hadapan? – AbuLeman

Anonymous said...

Lama tunggu artikel baru.. rupanya dah ada byk... kena sekat ke admin...byk blog pro umno kena sekat.. ph penakut.. takpe kita terus kempen utk UMNO.. sekat kat sini pi blog lain.. lawan dlm twitter..

Pecahkan monopoli perniagaan cina dap... walaupun brg cina dap tapi beli kat kedai melayu.. kita mengurang keuntungan cina dap..

Boikot bermakna..
1. Beli barang muslim pilihan pertama...
2. Jika takde beli di kedai muslim walau produk bkn muslim..
Duit kita hak kita nak beli apa kat manapun..

Anonymous said...

Tersebar dlm twitter kata yg dpt tender tu srikandi malaya(harap tak silap).. katanya blog yg selalu berkata kasar kat najib umno.. dgr citer dah tutup blog tu.. betul ke?

Saya ambik dr kata org..
Pakai rambut palsu.. ok
Guna injap jantung palsu.. ok
Beg pun palsu.. kahkahkah

Anonymous said...

Srikandi malaya ni byk.. yg mana satu tak tau... aku tak pernah pi sana..

Anonymous said...

Masa kempen pru pi jumpa rakyat perbodoh rakyat utk kurang beban rakyat. Dah berkuasa bkn kurang beban rakyat, bahagian mintak tambah beban kekayaan nak di pikul. Kaut jgn tak kaut. Ni lagi hebat. Tuduh org lain. Mintak terang terang. Bersatukan bersih suci.
Kaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh.

Rakyat dpt apa? Dpt subsidi minyak utk gomen. Harga brg murah meriah.
Setannnnnnnn

Anonymous said...

INGAT DUIT RAKYAT ABAH DIA PUNYA?
P RAMLEE.. INGAT BAPAK DIA PUNYA?

BETUL LA TU..

MADEY BERSATU... BERDADDYKASI?
HAH HAH HAH HAH HAH

Anonymous said...

"MELAYU PEMALAS"
Bertepuk sorak melayu bangang bersatu. Dihina pun bersorak. Tak sedor diri nenek moyang kaum keluarganya melayu. Yg bersorak tu keturunan melayu ke kutti. Mengakulah melayu bersatu dorang semua memang pemalassss bila mintak projek.

ted manoff said...

Bodoss..xde kena mengena dgn SM..kes dh selesai xyah nk membawang..puii..

ted manoff said...

Ko baru keluar gua agaknya..dulu najib bagi bloger upahan utk buat entry burukkn ph..bila najib tumbang peruntukkn utk bloger berbayar pun dh takde..bkn ph sekat bloger tapi duit xmasuk kerja tk jln..kikiki..

Anonymous said...

Bodossssssss..... takde kena mengena tapi tutup akaun...
KAH KAH KAH...
Bawang puuiiiiiiiiiiiiiii..
Berapa hengget dlm lazada? Tapi claim kat bersatu berapa ratus hengget?

Org bersatu dah padam gambar beg palsu.. malu ke.. masa dpt bkn main riak.. siap banding dgn umno..
Jubooooooo...

KES ADIB NAK TUNGGU APA?

Anonymous said...

Gua terowong lubang tak jumpa duit melayang?
WOIIIIII BENGAP KAU INGAT ORG BODOHHHHH MCM ORG PH. BERAPA BYK FBOOK KENA BLOCK.
SETAKAT UPAH 3 RIBU NAK PERBODOH ORG. SBB TU KALAH POLL KAT BLOG SENDIRI.
KIKIKI

Anonymous said...

Hari ni kita menang...
Esok kita turun harga minyak...

Minyak senyonyong dah turun... buktinya rakyat ph tak melalak kat jln walau byr lebih...

Dulu naik sen je stesen minyak boleh roboh.. bergaduh.. ni telorrrrr turun 2 sen.. byr harga sama.. digenapkan..
Kah kah kah..

Mesin kira salah cari titik mcm menteri ngokkkkk..

ted manoff said...

Tutup akaun?..mesti ko nii bodoss tahap cipan..kami saling berhubung dn tk perlu pun reka2 cerita kan dah kantoi..kikiki..pi pi piiiirahhh..

ted manoff said...

PrOoTt..arghhh leganya..

Khairulryezal osman said...

PORK U

Anonymous said...

Patutla otak kau ngap ted.. engkau masak guna minyak apa.. minyak babi ke?.. menteri bongok kau tu suruh guna byk bykkkkkk minyak sawit.. biar otak kau tu tumbuh mcm 12tan kata menteri ngok engkau tu..
Kikikikikikikiki

Anonymous said...

Reka citer? Citer apa?
Crita sesungguhnya beg itu bkn palsu tapi asli sebenar benarnya..

Rupanya ted yg baru keluar dr terowong gali lubang merangkak tercirit cirit.. Dah kecoh heboh meriah dlm twitter..
KAH KAH KAH

Reka citer hutang 1t ke? Boleh jual harta org islam ke?

ted manoff said...

Dah kantoi buat bodoss plk..jumpa ko kt luar mmg aku pijak2 secara berjemaah..

Anonymous said...

BABI DAH TUKAR NAMA. BYK BETUL NAMA BABI NI.
BILA KAU NAK SAHUT SERUAN MENTERI BENGAP KAU TU. CAM MANA NAK TOLONG PENEROKA YG KAU DAH TIPU TU. KURANG BEBAN IDUP. GUNA MINYAK BABI BILA NAK NAIK HERGE SAWIT.

Anonymous said...

Kantoiiiiiiiii
Kantoiiiiiiiii
Kantoiiiiiiiii... manifesto bkn kitab suci...

Org tak leh jumpa ko ke.. ko duduk dlm terowong takde lubang ke.. ke duk dlm kandang babi.. ke tak leh gerak duk depan 100 hphone.. rba dap kannnnnnn... jari kau tu tak lama lagi putus sendi kiokkkkkk..

Pijak berjemaah mcm kes adib ke?
Sape tuan tanah tu?

Anonymous said...

Amacam pengundi ph. Dulu ayat popular dibibir penyokong bersih dap.. duit cukai kami byr gaji menteri menteri. Sekarang apa crita. Lu ingat duit cukai lu aje.

Menteri menteri bongok lu digaji guna duit pengundi ph ke? Gaji berlipat, pegawai kiri kanan walau teruk spm takde spm gaji besor. Buatapa? Buat lawak spjg minggu?

RAKYAT BERHAK BERCAKAP KERANA MENTERI DIBYR DGN DUIT CUKAI.
BANGSAT BANGSAT PRO DAP BERSIH JGN LUPA AYAT NI.

Anonymous said...

Menteri titik: harga brg masih DEGIL nak turun. DEGIL?
Pegawai khas menteri: Dgn sst harga brg akan turun. Akan TURUN?
Tol mansuh JIKA KALAU ph menang.
Menteri titik: thn 2019 kenaikan tol dibeku. Dibeku bkn dihapus? Pampasan 1bilion? Makngeh ngeh ngeh byknyaaaaa.
Zmn najib umno baru juta ribut berputar kepala babi melalak.
Tol tu zmn sape? Kroni sape?
Pegawai khas menteri jawab bila ditanya wartawan: saya tak tau? Sila tanya menteri? Bkn saya berkuasa?
Jln laju terus cabut takut ditanya lagi ka?
Sebelum berkuasa mulut tak cukup satu nak bercakap melalak je mcm jubo ayam. Ni baru namanya kantoiiiiii.
Tanyalah apapun semua nak nafi. Tak tau. Bkn saya. Saya bkn menteri. Cabuttttt.

ted manoff said...

Padan muka ko kena ngakal..kahkahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...ko tk undi ph sibuk tuntut janji buat apa bodoss...kahkahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..dah tua pun bodoss..kahkahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..

Anonymous said...

Zmn dolu dolu.. sikit sikit byr cukai.. sikit sikit byr cukai.

Kini rakyat berhak tau. Rakyat ada hak pertikai ph kerana gaji barisan kabinet termasuk pegawai khas haprak dibayar dr cukai rakyat.
Rakyat byr cukai. Rakyat yg terima gaji bulanan/ada slip gaji lebih telus byr cukai dr peniaga yg melarikan dr byr cukai.

Anonymous said...

Ngakal? Ngakal Sape?
Rba dap mengaku ph memang penipu besor. Rakyat undi ph ditipu dap ph. Bersih menipu rakyat ph.
Kah kah kah.
Kah kah kah.
Rba dap mengaku melayu menipu pengundi melayu ph.
Bodossssssssss patutla rba dpt 3rb. Tokey dpt berpuluh ribu sikit lagi ratus ribu gaji. Rakyat undi ph dpt NGAKAL. NGAKAL. NGAKAL.
KAH KAH KAH
Dlm twitter pengundi ph byk menyumpah seranah ph.. maki ph.. tinggal ko yg tua nak mapossss bodohhhhh.

Anonymous said...

Adib meninggal dibunuh suruh terima sebagai takdir.
Altantuya mati jd bhn melalak fitnah sebelum ph menang.
Sirul sirul sirullll...
Dah menang ph bolehlah anggap altantuya mati sebagai takdir.
Kehkehkeh.

Rakyat berhak tahu. Ke mana pergi org yg didakwa membunuh adib? Mengapa si tomi berdiam diri? Printer rosak ke? Alat lain rosakke?

Gaji peguam negara adakah dibyr dgn cukai rakyat atau duit dap ph je? Rakyat berhak tau berhak bertanya berhak bersuara. Itu ungkapan org org dap bersih.

Anonymous said...

MALANG SUNGGUH NASIB PENGUNDI PH.
DITIPU HIDUP HIDUP.
RBA DAP MENGAKU MENIPU TERANG TERANG SAMA MCM BERSATU MINTAK PROJEK TERANG TERANG DPN PENYOKONG.
LAGI MALANG TERPEDAYA DGN HASUTAN RBA DAP MENGAKU MELAYU.
PENGUNDINYA SENDIRI TUNTUT JANJI DIKATA BODOH.
BKN SETAKAT JATUH TERTIMPA TANGGA. DITIMPA KENCING BERTAN TAN.
BERTONG TONG MINUM ARAK KENCING BERTAN TAN MENYIMBAH PENGUNDI PH.

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

ted manoff said...

Mana ada bayaran utk buat komen..kita ikhlas dlm perjuangan..lihat jibb sokongan berbayar bila jatuh semua lari..dulu bloger2 belaan najib mewah berselfie dgn mknan mewah..ada yg dpt 20 ribu sebulan hanya utk buat propaganda jahat terhadap ph..sekarang mana mereka semua..


Tersenyum datuk tony pua melihat kebodohan machai..kikiki..mudah sgt kena ngakal..kahkahhhhhhhh..πŸ·πŸ–πŸ˜πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜†πŸ˜ŠπŸ€—πŸ€—πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘



πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™‰πŸ™‰πŸ™ŠπŸ™Š

Anonymous said...

Pengundi ph masuk baca..
Tony pua tersenyum melihat kebodohan macai ph mudah kena ngakal.. berguling aku baca tulisan level rba dap 3 ribu.

Rba tak berbyr. Duduk sehari suntuk dpn beratus hp. Tak mkn minum. Minum air kencing je ke.
Kah kah kah.
Bodohhhhhhhhh punya rba.

Anonymous said...

BELAAN DAP?
KEPALA.. ISYTIHAR HARTA SEMUA HARTA SEHENGGET JE.. TERKAGUM KAGUM MACAI PH.. ZUHUD..TU PUN AMBIK MASA LAMA TERTANGGUH TANGGUH..
TAK KAN HARTA SEHENGGET NAK UBAH DATA BERBULAN BLN..
KAH KAH KAH..

ADA YG TAK MAU ISYTIHAR. TAKDE HARTA KATANYA. BERAK JAMBAN BELAKANG RUMAH. PI OPIS KAYUH BASIKAL. BOLEH PULAK PI BERCUTI BERAK KAT LUAR NEGARA.

PUNYALA MISKIN.. MACAI PH PUN SAMA. KERETA BURUK. SEMUA SELFIE DGN BASIKAL TUA. DUK KAT SETINGGAN. SELFIE BERCUTI KAT ZOO NEGARA JE. NAK TENGOK RUPA MONYET KELDAI BABI SAMA KE NGAN ORG YG KENA NGAKAL UNDI PH.
KAH KAH KAH..

Anonymous said...

Propaganda jahat?
Fitnah apa?
1mdb.. derma.. kapal layar.. lukisan jet.. altantuya.. teoh.. br1m.. bantuan peneroka nelayan petani.. ptptn.. minyak.. tol.. pendidikan percuma.. manifesto.. lgbt.. anti islam.. rba dap bernama melayu.. beban hidup..

Dgn fitnah yg engkau tuduh tu..zmn najib umno..
Ekonomi kukuh A..
Pelabur tak lari..
Ringgit tak menjunam..
Saham kukuh tak menjunam..

Rba belaan dap mengakal memperbodoh pengundi ph dgn propaganda jahat.. berkuasa..
Ekonomi jatuh..
Pelabur lari..
Ringgit jatuh
Saham jatuh..
Semua fitnah kantoiiiii..
Beban hidup bertambah brg mahal..
Penyokong ph memaki balik korang..
Manifesto penipu.

Anonymous said...

Ayat ngakal tony pua utk pengundi ph..
Gst menambah beban hidup. Br1m tak cukup byr ansuran kereta sebln. Anak muda nak byr ptptn lagi. Nak mkn sehari hari lagi.

Nak kurang beban hidup. Nak pendidikan percuma hapus ptptn undilah ph.

Dah undi kannnnnnnnnn..
Gst dah hapus sst kurang beban brg murah meriah kah kah kah semua ada duit lebih kah kah kah..
BSR bertambah byk cukup byr ansuran kereta setahun lagi kah kah kah.. bertambah ramai dpt.. rba dap gaji 3r ke 4rb pun dpt.. kencingggggggg BASAH LO
Ptptn tak perlu byr dah free.. belajar semua percuma.. mabuk todi lo
Kincinggggggg todi
Semua dah berlebih duit hari hari pengundi ph mkn mewah...

PUA......KA

Anonymous said...

Zmn umno dituduh membeban rakyat. Harga ikan kembong pun jd bhn. La ni harga ikan kembong berapa? Lebih murah? Sst akan menurunkan harga brg kata puaka.

Anonymous said...

Tol boleh dihapus oleh kerajaan dulu dgn byran murah kata mulut jubo ayam.
Terkini tak boleh hapus beku je dgn pampasan 1b.. aikkkkk formula mulut jubo ayam tu pi mana.

Kata pakcik bawang kalkitoos dlm twitternya hanya lembu keldai babi je yg percaya kata kata ph.
Ted taik tercirit cirit kata tu ngakal utk pengundi bodoh yg percaya ph.
KAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH
Yg dimaksud pengundi bodoh oleh ted taik tu lembu keldai babi ke..
HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH

Anonymous said...

ECRL : Propaganda PH terserlah- Najib
January 2, 2019 rhg

Antara propaganda PH yang saya paling hairan mengapa ramai boleh percaya ialah propaganda bahawa projek ECRL akan menyebabkan Malaysia tergadai atau terpaksa pajak tanah kita kepada China seperti Sri Lanka.

Harga ECRL ialah RM55 bilion tetapi PH dakwa harga sebenar ECRL kini ialah RM81 bilion.

Jika mereka dengan senang-sengan boleh jarah RM82 bilion dari Petronas untuk tahun lepas dan tahun ini, kos RM55 atau RM81 bilion ECRL sudah tentu boleh dibayar sekaligus.

Tidak kira dana-dana yang lain, rizab wang tunai Petronas pun sudah mencecah RM170 bilion sebelum PRU14.

Kalau PH sanggup hilang hasil RM40 bilion dari langkah memansuhkan GST dan beri pelepasan 3 bulan tanpa cukai untuk tahun ini.

PH juga sanggup hilang hasil sekurang-kurangnya RM25 bilion setiap tahun akibat ganti GST dengan SST.

Tentu kos ECRL dengan mudah dapat dibayar sepenuhnya dalam masa 3 atau 4 tahun sahaja hanya dari perbezaan hasil GST dengan SST?

Selain itu, banyak lagi rizab dan dana kerajaan beratus bilion seperti di Khazanah dan BNM.

Amat susah bagi saya untuk percaya mengapa ramai rakyat Malaysia boleh diperdaya dan percaya propaganda PH bahawa Malaysia akan menjadi Sri Lanka kerana projek ECRL.

Itu Sri Lanka, ini Malaysia

Ya, mungkin tidak ramai yang akan menggunakan laluan ECRL dan penggunanya kebanyakannya adalah “orang miskin” dan tidak membuat perniagaan yang besar seperti di laluan rel Pantai Barat, jadi kerajaan mungkin tidak akan mendapat pulangan yang besar seperti didakwa oleh kerajaan PH.

Ini mungkin. Bukan pasti.

Tetapi “orang miskin” ini dan Pantai Timur juga berhak menikmati sistem pengangkutan awam yang moden, selamat dan cepat.

Mereka juga berhak untuk diberi peluang untuk pembangunan dan pertumbuhan ekonomi yang ketara.

Tetapi PH tegas bahawa projek ECRL ini tidak menguntungkan.

Saya telah berulang kali menggesa mereka untuk mendedahkan laporan kebolehlaksanaan atau feasibiliti projek ECRL ini.

Selain hasil terus dari pengangkutan kargo dan penjualan tiket penumpang, apakah limpahan ekonomi, sumbangan kepada kenaikkan KDNK dan apakah hasil daripada projek pembangunan berasas pengangkutan (transport oriented development) kepada kawasan sekitar stesen-stesen di setiap negeri masing-masing.

Masih tidak dijawab juga.

Najib Razak

Anonymous said...

Inilah salah satu propaganda yg dibawak blogger umno utk diterang kpd rakyat tapi rakyat lebih percaya kata ngakal tony pua madey kit sial gonend ph bersatu memperbodohkan rakyat kata ted taik.

Anonymous said...

AYOYO MA PA HAIYAAAAAA AYOYO
BEG PALSU AYOYO
JAKET ANAK MENTERI KEWANGAN TERBODOH NGOMONG PALSU AYOYO. LU PERCAYA KA? GAJI MANYAK TINGGI. HARTA JUTA JUTA? LU PERCAYA KA PALSU?

BLOGGER DAP IKHLAS KELIJA TALAK BYR. SIANG MLM, MLM SIANG DUDUK ATAS KELUSI. SELUAR PENDEK BAJU SINGLET. LU PERCAYA KA? MINUM KINCING AJE. LU PERCAYA KA?

AYOYO SEMUA PALSU.
PAKATAN TARAK HALAPAN.

Anonymous said...

Mestilah ketua bahagian berani mintak terang terang. Mesti depa semua kata tak salah mintak. Anaknya je dpt tender. Menang pru terus dpt projek. Aiiii tak kan anak dia je. Tak kan bapaknya je berdaddykasi. Ayahnya cakap yg layak boleh dpt projek. Takkan ketua bahagian semua tak layak. Cibaiiiiii betul ketua bahagian ni. Hahahahahaha

Pelik bin aneh. Bknkah dah tersebar meluas apa je projek katanya disapu bersih org ph dr projek bsr sampai ke memotong rumput. Semua sapu bersih. Katanya hari hari ada je pegawai kiri kanan bawak org nak kaut projek. Ya ke? hihihihi. Org biasa kata lagi terukkkk dibanding umno. Bagus lagi zmn umno. Ramai org dpt projek bkn ahli politik je. Itulah luahan kontraktor bumiputera katanya. Hilang syukur dpt azab.

Ada yg bolot sorang sorang je ke? Yg lain tak merasa ke? Sampai kena ungkap terang terang dgn jelas dpn pemimpin bersatu.
KAH KAH KAH

Menteri tampal pipi dah hangin vs ketua bahagian.

Anonymous said...

Dulu tony pua tweet br1m tak cukup byr ansuran kereta sebln.

Heeeiii bongok br1m utk membantu bkn pendapatan tetap.

Adakah BaSaH cukup byr kereta sebln padahal lebih kecil nilainya?
Adakah basah pendapatan tetap?

Akibat percaya kpd fitnah.. br1m hilang, yg dpt nilai lebih kecil.. sl1m dibatal.. kat mana nak cari kerja dlm keadaan ekonomi teruk ramai kena berhenti kerja...
adakah anda mampu beli kereta jika takde kerja? Maukah bank bagi pinjaman? Kecualilah anak org kaya daddykasi.
kalau dulu dgn sombong penyokong tony pua bersorak kata br1m tak cukup byr ansuran kereta sbln.

Betul betul puaka.

Anonymous said...

TAMPAL PIPI PALSU JUGA KE?
CPT BENOR HILANG PARUT.

Anonymous said...

Aku pelik apsal la madey tetiba sentuh pasal hukum. Semua org tak terkecuali termasuk sultan tertakluk di bawah undang undang. Tetiba bunyi apahal. Biasanya kalau bukak mulut mesti ada sesuatu.

Berdokah dokah gua. Guan eng dap bersatu pkr pan warisan tertakluk pada undang undang ke? Satu persatu kes gugur sebelum sempat dibicara walau ada bukti? Semua org yg terlibat dlm kes adib sama juga ke? Kes yg lantang disuara ph sebelum menang amacam, kapal selam altantuya?

Ni bkn pasal tertakluk undang undang. Dah tersebar berita agong nak turun kembali lebih cpt ke kelantan. Bnrkah? Jika ikut giliran phg. Tapi info sultan phg menolak kerana sakit. Seterusnya JOHOR.... hahaha
Benarkah berita ini? Kita tunggu.

Nak bersidang jumpa agong. Nak lantik atau ubah jumpa agong. Diperkenan oleh agong. Madey sudah pening. Nuor tersenyum.

Aku menunggu berita ini adakah bnr atau tdk? Hanya berita je madey dah pusing kepala. Mikir mikir
HAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

ted manoff said...

Baru keluar gua kerr..kikiki..tun pening mikir siapa agong?..tun xde masa nk pikir..ko ingat tun jibby kerr..bodoss..kikiki..

Anonymous said...

Gua bernilai beratus juta takde lubang. Lubang taik kau tu pun bernilai keluar taik cirit cacing babi. Kah kah kah..
BODOHHHHHH LEVEl bangku dpn 100hp.

Anonymous said...

Tak mikir tapi dok sebut sultan.
HAHAHAHAHAHA ..
Nak lantik kena perkenan agong.
PANASSSSSSS
PANASSSSSSS
TED SENTAPPPPPPP CACING BABI DAH NAIK KE KEPALA TURUN SEMULA KELUAR KAT LUBANG TAIK... ADA FAEDAH LUBANG TU... DR LUBANG TEROWONG TAK JUMPA JUMPA.

KITA KASI PH PANASSSSS YG DAH PANASSSSS..
NUOR VS MADEY
KATAK LOMPAT KODOK LOMPAT
DAP VS MADEY

DONG DONG CENG DONG DONG CENG
EHHHHH THN BARU CINA BINATANG APA EHHHHH?

ted manoff said...

Bodoss nk lantik seseorang ke jawatan..pm kena nasihat agong..dn pm dh bertemu raja perak kelmarin dn kemungkinan raja perak akn dilantik jadi agong..agong xleh campur hal politik..ko ingat tun mcm najib kerr teloq kena kepit..kikiki..

Anonymous said...

Bodohhhhhh nasihat je bkn wajib..
Hahahaha.. gara gara komen sultan johor nak jd agong, rba duk atas bangku jd monyet dicucuk duri.. hebat rba bangku pi telepon madey... madey jumpa sultan perak? Kah kah kah.. ko sape ted? Rba bangku. Drpd ko jd rba baik ko mintak lantikan jusa spm barai kat madey. ko kan org kanan madey.. kah kah kah

Sultan perak baguih mcm sultan johor. Kuat melayu. Sultan Johor hebat suktan perak pun hebat. Kalau tak kisah apsal komen agong tak leh campur hal politik. Tu tanda bontot kau resah nak keluar taik cacing babi. Kah kah kah..

Tun memang bkn mcm najib. Teloq tun kena kepit ngan dap. Kah kah kah.. apa kata daim: tun dah tak boleh kontrol dap. Bkn dap je semua menteri tun tak boleh kontrol. Menteri bodoh buat kenyataan bangang. Bkn setakat kepit, kena picit pulas.

Certot thn baru..

Rba: madey madey..apa citer agong
Madey: lu jgn byk tanya.. lu duduk diam diam maa atas bangku.. gua mau lantik kit sial maharaja.. kasi kincing sama lakyat..

Kah kah kah...

Anonymous said...

KECOH KECOH SEORG LELAKI YG MENGAKU PEMBANTU MENTERI TELAH MINTAK 30% KOMISEN DR PERUNTUKAN KERAJAAN YG DIBAGI KE SEK.
WOWWWWW WOWWWWW WOWWWW..
BENARKAH MALAYSIA BAHARU?
BERLAKU DI SEK JENIS CINA.
HAIIIYAAAAAAAA

Anonymous said...

Bursa saham menjunam teruk.. 50 sykt teratas menarik pelaburan dr malaysia. Tak yakin dgn malaysia baharu.

Madey naik ringgit naik.

Khairulryezal osman said...

Yakah? Tolong senaraikn syarikat yg tarik pelaburan tu.

Anonymous said...

Oooiiiii ngok tak kan ikut jejak menteri kau tiap hari buat lawak bangang.
Tak kan duk atas bangku je jari siokkk terjah dr satu blog ke blog lain.. twitter ke twitter lain. Tukar nama je. Pi la ayun jari kau tu. Ke cakap je berdegor cari saham pun tak tau.. muahhhhh muahhhhhh muahhhhhhhh...

Hari hari pelabur lari..
Muahhhhhhhhhhhh
Ekonomi malaysia berada dilandasan betul kaaaahhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Pe el lama ph masa jd pembangkang. Boleh buat fitnah. Boleh tulis apa saja. Bila org lain mintak link.
Nahhhhhh ayat engkau
PORK U
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Yg. amat PENTING skrg., bangsa BUMIPUTERA, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu - mesti jadi JANTAN2 Islam/Melayu amat BERANI dan BERMARUAH, spt. PENDEKAR2 HANG TUAH dan HANG JEBAT terCINTA dan amat GEMILANG kita - utk. MENUMBANGkan habis2an dan SEGERA, si anwaq HOMO/parti HOMO PariaKR/DAPbangkai ANJING Parasit-si KULI2 PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Zionis HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!! Sbb. tu anwaq HOMO asyik mengGERTAK nak HAPUSkan/MELUMPUHkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, dgn. mat LICIK, melalui DEB (NEP)!! Lihat di –

1. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/ ; di

2. https://www.malaysia-today.net/2018/11/06/anwar-malays-need-time-to-accept-eradication-of-racial-nep/

Tgk- sj. PARTI PariaKR BANGKAI ANJING ni, dah jadi KLON si DAPbangkai ANJING, memperGUNAkan si JANTAN2 Islam/Melayu HOMO mcm. si KULI2 amat BANGSAT!!! Lihat media BANGKAI ANJING ni, di

3. https://www.malaymail.com/s/1707942/let-anwar-lead-wan-azizah-tells-azmin-after-tiff-over-pkr-leaders-appointme

Lihat si anwaq HOMO JIJIK PariaKR BANGKAI ANJING JIJIK terus berSUKARIA dgn. JANTAN HOMO BANGKAÌ ANJING JIJIK-suka berBOGEL dia!!! Mana Jab Agama Islam?!!!

Lagipun, kalau TAK benaq berita ni - awat si anwaq HOMO ni TAK buat REPOT POLIS mahupun SAMAN, aaahhhh?!!!!

Lihat di -

4. https://www.malaysia-today.net/2018/12/27/photos-and-porn-videos-of-anwars-alleged-gay-partner-going-viral/ ; dan di

5. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/video-saya-bogel-itu-mana-ada-muka-anwar/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Tgk., ini juga antara sbb. TUDUHAN PALSU dan TANGKAPAN BUAS dibuat terhdp. pemimpin ORANG ASAL Islam/Melayu kita, YAB DS Azwanddin terCINTA kita, pemimpin JMM dan PENASIHAT G3, oleh si PENJAJAH/PENGGANAS PARIA2 BANGKAI ANJING POL*S/PN DAPanjing KURAP HOMO JIJIK hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka ni - utk. juga MENGALIH PERHATIAN dr. kes2 PEMBUNUHAN KEJAM ke atas adik BOMBA, Allahyarham Adib kita (yg. makin diLUPAkan) dan ROMPAKAN berBILLION amat RAKUS dan GANAS terhdp. TABUNG HAJI kita oleh si PENGGANAS/PENJAJAH Parasit Cina guan engHOMO BANGKAI ANJING DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni! BABI betul PENGANIAYAAN/PENINDASAN/PENHINAAN terhdp. ISLAM/umatnya ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maka, mana KUASA dan KEBERANIAN DYMM YDPA - yg. diberikan TANGGUNGJAWAB oleh RAKYAT ISLAM/BUMIPUTERA, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan KETUA AGAMA ISLAM, utk. memPERTAHANkan ISLAM/umatnya dan HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita?!!

Lihat di –

1. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/th-mula-pindahkan-ekuiti-kepada-spv/ ; dan di

2. https://www.malaysia-today.net/2018/12/31/pakatan-harapan-rompak-tabung-haji-dan-rm20-bilion-lesap/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Tgk. PESTA HOMO, DADAH dan ARAK di PD - yg. menJAHANAMkan anak2 MUDA kita!

BABI lu anwaq HOMO SIAL-KULI DAPeliwat ZIONIS BANGKAI BABI!!!! PDRM tu pun satu - apahal boleh BIAQkan PESTA HARAM ni sewenangnya, yg. terus juga diBIAQkan diANJURkan walau ada BANTAHAN umat ISLAM dan MELANGGAQ sewenangnya, UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1) dan 11(5), dan AKTA Perhimpunan Aman, dan akhirnya syarikat penganjur ni hanya dikenakan DENDA sbnyk. ~ $2000; BABI betul akan PENIPUAN ni!!!! HANTAQlah FRU!! APA KEJADAHnya makin PENAKUT sgt. PD*M ni dgn. PENGGANAS2/PENJAJAH2 HOMO PariaKR/DAPbangkai ANJING ni?!!?!!

Mana juga Raja NS sbg. KETUA AGAMA ISLAM negeri?!! Yg. haritu, dok sibuk LUCUTKan gelaran pd. YAB DS Najib terCINTA kita!!! Lihat di -

1. http://www.utusan.com.my/berita/wilayah/negeri-sembilan/utama/neon-countdown-dicemari-arak-dianjur-pihak-swasta-1.814107; dan di

2. http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/penganjur-neon-countdown-kena-kompaun-rm2-500-1.814131

(Tok Terkedu-pencinta HANG JEBAT)

Anonymous said...

Itulah - ramai si JANTAN2 Islam/Melayu dah jadi si LEMBIK PONDAN-mcm. si PENAKUT2 HOMO GILA BABI!!!! Cakap banyak- habuk pun TAK DAK!!

Punya BANGGA dgn. DEMO 'aman' depa - tapi terus BIAQkan si PENGGANAS2/PENJAJAH2 BANGKAI2 ANJING Parasit PariaKR/DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis/hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka - terus MEMIJAK ISLAM dan KEPALA2 Umat Islam, terutamanya ORANG ASAL Islam/Melayu kita, seolah TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kita ni, mmg. mcm. KEPALA2 BAPA2 Penjajah/Pengganas BANGKAI BABI ni punya!!!! Jadilah kita mcm. bangsa ORANG ASAL Islam/Katolik PALESTIN, TAK lama lagi!!!

Tgklah, apa KEJADAHnya si JANTAN2 dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita boleh duduk DIAM mcm. siPENAKUT2 SIAL bila ISLAM dan pemimpin PAS, YAB DS Tuan Guru Hj. Hadi terCINTA kita diHINA/diGERTAK mcm. SAMPAH ni, oleh si PENJAJAH/PENGGANAS Bangkai ANJING KURAP PARIA HOMO JIJIK DAPeliwat ZIONIS/hindrafHOMO BANGKAI BABI ni (dulu si PARIA ANJING ni MENYERANG YAB DS Najib terCINTA kita) - yg. patut diHUMBANkan sj. KELUAQ!!! GERAMnya aku kat si PENAKUT2 BANGSAT mcm. ni!!!! Lihat di -

1. https://www.malaysia-today.net/2019/01/03/the-deafening-silence-from-the-sikhs-regarding-the-insult-to-islam-and-the-quran/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Haaaaa tu diaaaaaa tok terkedu beri gelar rba dap bangkai bangkai anjing.
Bangkai bangkai anjing atas bangku kontrol 100hp.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Dulu pelaburan china dikata menggadai negara menjual negara. Bertempiklah rakyat ph percaya fitnah walau belajor tinggi tinggi. Kini bkn terbalik lagi dah melintang lintang, pelaburan china bantu malaysia.
Errrkkkkkkkkkkkk

Rba dap kata ngakal perbodoh pengundi ph dgn fitnah. Dikata bodossssss lagi. Begitulah rendahnya nilai harga diri pengundi ph. Undi sudah dpt pengundi dpt apa? Dpt turun harga teloq 2 sen.
KAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
MUAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH
KIKIKIKIKIKIKIKIKIKIKI
HAH HAH HAH HAH HAH

Anonymous said...

AKU ULANG.. AKU ULANG UTK BAHLOL RBA DAP PH.

DOLU DOLU ASIK MENYALAHKAN UMNO BN BILA LEPASAN U/KOLEJ TAKDE KERJA. SALAHKAN BN TAK SEDIA PELUANG KERJA. JD KAN ISU BHN KEMPEN PRU. TU YG JANJI SEJOTA PEKERJAAN.

TERBARU TERBARU TERBARU KERAJAAN PH SALAHKAN GRADUAN TAKDE KERJA.
DAH BSR PJG CIPTALAH SENDIRI KERJA. JGN HARAP KERAJAAN JE. HAHAHAHAHAHA
YG KENA BERENTI JE BERTIMBUN NI PULAK NAK SEDIA JAWATAN KOSONG. ORG YG JANJI SEJOTA KERJA TU MABOK TODI AGAKNYA. TAPI RAMAI YG PERCAYA. KIKIKIKIKIKI

UEC ADA? ANDA LEPASAN UEC?

ted manoff said...

Kerja banyak kt malaysia nii..zahid porno bawa bangla masuk telah menyulitkb lpsan graduan cari kerja..hanya yg mls mcm ko nii cari alasan..duduk warung 29 jam sehari sembang psl janda..

Anonymous said...

SEKIRANYA KUTY NAK LAWAN ALJUBOOORI
SOKONG JER KUTTY LIDAH BERCABANG NI
HANCUR PLURALIST AJARAN ALJUBORI LEGACY
BAB LIDAH BCBANG TGGU MASA JER NK MATI


BILA KEDUA DUA LEGACY PLURALIST MURTAD DAN COMANGO SESAT NI SUDAH DIMAMPUSKAN INSYALLAH ISLAM KEMBALI TERJALIN PAS UMNO DAN NGO IDKAM YF LAIN...

SOKONG KUTTY HANCURKAN ALJUBOORI.. BAB LIDAH BERCABANG BIAR MASA TENTUKAN KEMATIANYA DNG UMOR YG SIA SIA... KILL TWO BIRDS IN ONE STONE... JOM ATUR STRATEGI HAPUSKAN KEDUA DUA SI KITOL MODEN MALAYSIA INI...

Anonymous said...

Kepala bapak lu la konon bangla. Masih nak main isu org asing. Melalak mcm anjing dijln sebelum pru suruh halau keluar org asing. Lu ingat org bangang mcm lu. Hoii bangang nak mamposss yg menteri bangang kula lu nak bawak berapa byk lagi? Kontrol satu sistem nak bawak anjing? Yg ada yg lu melalak mcm anjing dlm bersih. Lu ingat gua mcm lu duduk atas bangku.

Rba dap tak paham bahasa. Bahasa anjing je paham. Tak boleh nak jawab fakta anon atas. Rba guna alasan bangla. Tak pulak lu sebut berpuluh ribu/beratus ribu org china hkong taiwan vietnam yg masuk malaysia hilang tanpa jejak. Jd pelacur? Apsal tak sebut, sebangsa dgn lu seagama dgn lu? Yg islam je lu sebut?

Tuding org sembang pasal janda, lu langgan pelacur lebih baik. Haaaa
Lu ingat pemimpin lu bkn kaki betina? Aku berguling guling baca ada isteri sendiri yg tunjuk gambar laki main betina. Masuk paper wooooooo. Gambar menteri ngan betina. Ambik gambar bawah skirt. Masalah gay. Oper betina.
Ayooooooooo bangkai bangkai anjing cari alasan kahkahkah.

Anonymous said...

TOK TERKEDU KATA BANGKAI ANJING TED, BERSUARA GUNA ALASAN BANGLA. DAH BERKUASA BANGLA DLM NEGARA DIBIOR. LAGI MAU BAWAK MASUK BANGLA. BKN BANGLA JE, DR INDIA MAU TAMBAH LAGI.

KUOTA PELACUR NEGARA MANA?

Anonymous said...

Bangkai bangkai anjing dah bersiap sedia bertenggek atas bangku. Jari je bergerak nama bertukaq. Tu yg bangkai kata rajin kerja. Kerja pitnah. Bangkai mana ada hukum agama.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget