KL CHRONICLE: Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD

Tuesday, November 20, 2018

Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD


1. Apabila diumumkan akan diratifikasi suku pertama tahun depan tanpa rundingan awam dan persetujuan majlis Raja2.


2. Apabila mengatakan ICERD tidak bercanggah dengan perlembagaan. Malah ICERD bercanggah dengan bukan sahaja artikel 153 tetapi 89, 8(5)(f) dan 8(5)(c).



3. Apabila mengatakan ICERD tidak bercanggah perlembagaan kerana artikel 153 perlembagaan termasuk di bawah diskriminasi positif Artikel 1 (4) ICERD. Ini menipu kerana tidak menyatakan bahawa artikel 153 dll perlembagaan tidak memenuhi syarat artikel 1(4) ICERD yang memerlukan setiap diskriminasi positif mempunyai objektif yang mana jika dicapai, diskriminasi itu luput. Kesemua peruntukan perlembagaan berkaitan tiada objektif nyata dan tarikh luput. Misalnya bila tanah reseb melayu kena luput?


4. Apabila mengatakan kita tidak perlu risau kerana pindaan perlembagaan memerlukan 2/3 majoriti. Ini menipu sebab undang2 di bawah A153 seperti Akta UiTM memerlukan hanya majoriti mudah untuk dimansuhkan.

5. Apabila mengatakan perlembagaan mengatasi ICERD. Ini tidak tepat kerana tidak menyatakan dalam undang2 antarabangsa Pacta Sunt Servenda memerlukan kita mematuhi undang2 antarabangsa yang tidak peduli akan kekangan undang2 domestik. Lagipun Selama ini dalam meratifikasikan konvensyen kita meminda semua undang2 kita agar selaras.

6. Apabila mengatakan kita boleh buat reservasi sesuka hati. Ini tidak menyatakan bahawa Artikel 20 ICERD tidak membolehkan reservasi Yang bercanggah dengan objektif ICERD dan negara luar boleh membantah. Kenapa kita hendak membolehkan kompromi perlembagaan kita dicemuh negara luar?

7. Apabila menyatakan alasan kita menolak ICERD tidak berasas, merupakan “Unreasonable fear”, “rasis” dan “Malay supremacist”. Ini penipuan besar. Kita tolak kerana pertahankan perlembagaan seperti di atas. Kalau anggap perlembagaan kita rasis dan supremacist, jangan jadi rakyat malaysia. Keluhuran perlembagaan adalah satu nilai teras rukun negara kita.

9. Apabila mengatakan mereka akan memastikan A153 terpelihara oleh ICERD walhal selama ini menganggap ia satu diskriminasi kaum yang tidak boleh diterima. Ini bukan sahaja tidak konsisten tetapi hujah hipokrit, munafik dan dusta semata2 mahukan ICERD diratifikasikan.

Selepas satu ke Satu lagi penipuan, kita masih lagi boleh percaya tentang hujah pro ICERD?

77 comments:

Anonymous said...

BALAnya!! DBP mmg. di SABOTAJ oleh DAPbangkai ANJING!! Apa kaitan isu ini dgn. nak TANDATANGAN ICERD ni - sila BACA dgn. TELITI:

Ini BERKAITAN dgn. isu 6 UNDG2 ANT-ARABANGSA Zionis PBB ni dan 117 AKTA2 baru dan lama yg. mahu diPINDA @ diHAPUSkan @ diTAM-BAH ke dlm. UNDG2 PERELEMBAGAAN kita dgn. amt LICIK - utk. MELUMPUHkan apa2 UNDG2 berkaitan HAK dan IDENTITI Islam/umatnya, dan SELURUH bangsa BUMIPUTERA, serta KUASA dan HAK DYMM YDPA, MAJLIS RAJA2 dan seluruh KESULTANAN MELAYU kita!!

Ini berita dan BUKTI yg. diSEMBUNYIkan - si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tom-myHOMO
- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA De-wan Bahasa dan Pustaka (DBP)! APA KEJADAHnya PENIPUAN dasyat ni?!! Mana PEGUAM2 IS-LAM/MELAYU TULEN kita oi - hang TIDOQkah?

Perlantikan DAJAL PN PAR*A-si PENYOKONG Komunis chin peng BANGKAI ANJING ni ke DBP - seben-aqnya berMOTIF MENTERJEMAH dgn. PALSU akan terma2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAKlah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - yg diSAMAkan MAKNA dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu, dgn. "MESTIlah" , iaitu berkaitan samada DYMM YDPA mesti atau sebenaqnya, hanya diharapkan (hendaklah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN mengISYTIHARkan DARURAT, berkaitan 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "hendak'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI"!!!! BINATANG betul PENIPUAN anjing PN DA-Pengganas ZIONIS ni terhdp. DBP ni!!

Patutnya DYMM YDPA sbg. PELINDUNG SAH (LEGAL GUARDIAN) ISLAM/umatnya, dan HAK dan IDENTI-TI bangsa BUMIPUTERA kita, termsk. B. KEBANGSAAN/B. MELAYU kita - boleh SEGERA memecat Peng-ganas PN DAPenjajah Zionis ni sbg. PN dan dr. LEMBAGA PENGELOLA DBP tu - sbb. ini PENI-PUAN/SABOTAJ yg. amat BAHAYA dan JAHAT terhdp. SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dan UNDG2 PERLEMBAGAAN, serta KUASA, dan HAK DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KE-SULTANAN ISLAM/MELAYU kita, oleh PN Par*a-KULI DAPbangkai ANJING, dan TUAN2 Zionis FREEMA-SON CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS depa!! Bahkan ini jenayah TERORISMA sebenaqnya!!!

Lihat di - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view
(Tok Terkedu)

Anonymous said...

PEMBETULAN:

BALAnya!! DBP mmg. di SABOTAJ oleh DAPbangkai ANJING!! Apa kaitan isu ini dgn. nak TANDATANGAN ICERD ni - sila BACA dgn. TELITI:

Ini BERKAITAN dgn. isu 6 UNDG2 ANT-ARABANGSA Zionis PBB ni dan 117 AKTA2 baru dan lama yg. mahu diPINDA @ diHAPUSkan @ diTAM-BAH ke dlm. UNDG2 PERELEMBAGAAN kita dgn. amat LICIK - utk. MELUMPUHkan apa2 UNDG2 berkaitan HAK dan IDENTITI Islam/umatnya, dan SELURUH bangsa BUMIPUTERA, serta KUASA dan HAK DYMM YDPA, MAJLIS RAJA2 dan seluruh KESULTANAN MELAYU kita!!

Ini berita dan BUKTI yg. diSEMBUNYIkan - si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tommyHOMO
- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! APA KEJADAHnya PENIPUAN dasyat ni, yg. amat TAK logik ni?!! Mana PEGUAM2 IS-LAM/MELAYU TULEN kita oi - hang TIDOQkah?

Perlantikan DAJAL PN PAR*A-si PENYOKONG Komunis chin peng BANGKAI ANJING ni ke DBP - sebenaqnya berMOTIF MENTERJEMAH dgn. PALSU akan terma2/PERKATAAN2 penting yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAKlah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - yg diSAMAkan MAKNA dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan PN par*a DAPengganas ni habis2an tu, dgn. "MESTIlah" , iaitu berkaitan samada DYMM YDPA mesti atau sebenaqnya, hanya diHARAPkan (=HENDAKlah)) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN mengISYTIHARkan DARURAT, berkaitan 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "hendak'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI"!!!! BINATANG betul PENIPUAN anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP ni!!

Patutnya DYMM YDPA mesti amat BERANI sbg. PELINDUNG SAH (LEGAL GUARDIAN) ISLAM/umatnya, dan HAK dan IDENTITI bangsa BUMIPUTERA kita, termsk. B. KEBANGSAAN/B. MELAYU kita - dgn. SEGERA memecat Pengganas PN DAPenjajah Zionis ni sbg. PN dan dr. LEMBAGA PENGELOLA DBP tu, sbb. ini PENIPUAN/SABOTAJ yg. amat BAHAYA dan JAHAT terhdp. SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dan UNDG2 PERLEMBAGAAN, serta KUASA, dan HAK DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita, oleh PN Par*a-KULI DAPbangkai ANJING, dan TUAN2 Zionis FREEMASON CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS depa!! Bahkan ini jenayah TERORISMA sebenaqnya!!!

Lihat di - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

(Tok Terkedu)

ted manoff said...

Melayu jgn kecoh2..melayu ada kuasa rasuah sana sini..dh xde kuasa main isu kaum agama..jadah punya melayu umno..kita dh byk kali bagi melayu peluang tapi mereka sia2kan..biarlah bangsa lain teraju malaysia..

Anonymous said...


Maka, REPOT POLIS mesti dibuat ke atas PENGGANAS PN dan DBP ni, sbb. lihat MAKNA "hendaklah" dan "hendak" - mmg. telah diPALSUkan sbg. SAMA makna dgn. "MESTIlah" dlm. KAMUS DBP! Sbb. dulu, MAKNA "hendak" dlm. KAMUS DBP ni TAK DAK sebut "MESTI" pun!! Tapi sbb. tommyHOMO ANJING DAPengganas ni dah KAWAL institusi PN – maka apa2 PENDAKWAAN KES terhadap dia/DAPbangkai ANJING dan DBP ni - dlm. JENAYAH TERORISMA terhdp. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita ni, TAK akan BERLAKU.!

Jadi, lihat begitu LICIKNya kenapa PENJAJAH/PENGGANAS DAPbangkai ANJING-KULI puaka2 Zionis FREE-MASON CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni nak MENGUASAI institusi2 KEHAKIMAN dan PEGUAM NEGARA! Inilah yg. depa mahu – dgn. MOTIF utama utk. MELUMPUHkan UNDG2 PERLEMBAGAAN dan KUASA dan HAK seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita – terutamanya dlm. MELINDUNGI Islam/umatnya serta HAK dan IDENTITI seluruh bangsa BUMIPUTERA kita!

Lihat di - http://prpm.dbp.gov.my/Cari1?keyword=hendaklah

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

ted BANGKAI ANJING, KEPARAT lu si PENDATANG2 PERASUAH2/PEROMPAK2 rasis PARIA/CINA DAPBangkai ANJING!!! PI BERAMBOS lu PENJAJAH2 JILAKA dari TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Si PENDATANG Cina Apek kit siangHOMO DAPbangkai ANJING-muka-mcm-LUBANG JAMBAN amat RASIS laknat ni, punyalah TAKUT akan PERPADUAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu dr. PAS-UMNO kita - maka, spt. MO baisa dia/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK IS(IS)rael, cuba nak ALIH PERHATIAN spt. biasa dgn. mengGERTAK/mengHINA dan MENIPU tak habis2 psl. pemimpin AGUNG Orang Asal Is-lam/Melayu kita, YAB DS Najib terCINTA kita dan 1MDB!


Lihat di -
http://www.utusan.com.my/berita/terkini/kit-siang-persoal-umno-pas-mahu-bergabung-adakan-himpunan-icerd-1.790900

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Si PENDATANG Cina Apek kit siangHOMO DAPbangkai ANJING-muka-mcm-LUBANG JAMBAN amat RASIS laknat ni, punyalah TAKUT akan PERPADUAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu dr. PAS-UMNO kita - maka, spt. MO baisa dia/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK IS(IS)rael, cuba nak ALIH PERHATIAN spt. biasa dgn. mengGERTAK/mengHINA dan MENIPU tak habis2 psl. pemimpin AGUNG Orang Asal ISLAM/MELAYU kita, YAB DS Najib terCINTA kita dan 1MDB!


Lihat di -
http://www.utusan.com.my/berita/terkini/kit-siang-persoal-umno-pas-mahu-bergabung-adakan-himpunan-icerd-1.790900

Tok landak said...

Bangla indon semakin ramai,secara teori malaysia dh dijajah.zahid bawa indon bangla kenapa tempoyak tk bising???

Anonymous said...

Pukimak kau rasuah. Dah runtuh kat penang. Buat jln tanpa kelulusan alam sekitar. Bkt dah gondol. Lubang terowong lenyap. Pembangunan kat penang tu sape yg dpt projek? Kroni dap? Kroni kit sial? Kroni guan eng?
Opppsssss lupa sape masuk ph jd suci.
Semua kes melibatkan ph digugurkan?

Anonymous said...

OI si PENAKUT anon 832 PENJILAT juboq DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis IS(IS)rael, yg. lu nak MENYAMAQ sbg. "Tok Landak", apahal?! Pi MAMPOS lu!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Punya hebat bangsa cina perintah baru berapa bln ringgit menjunam saham munjunam. Hutang berpuluh bilion bertambah. Kelapa sawit getah menjunam. Pelabur lari. Dah jd lebih teruk dr indon.

Tetek perpuluhan salah. Uturn uturn uturn. Kira hutang tak reti. Tu takut sgt baca gosip penjawat awam kat unspinners.

Kerja menipu hutang 1tr. Dlm dewan lari tak tau nak jawab. Membuta dlm dewan. Kutil sakit mata.

Bangsa lain.. mengaku kau tu cina. Nak angkat bangsa sendiri. Bersepah penyamar melayu dlm alam maya.

Anonymous said...

Bangla mengundi ke? Kecualilah ph buat fitnah bangla mengundi. Bangla mcm cina ke diberi kerakyatan oleh sultan tanah melayu dan menuntut mcm mcm?

Ph takde bawak bangla? Lu tak baca ph bawak bangla dgn sistem ph? Lagi hebat. Bangla dibawa masuk utk bekerja atau jd warganegara?

Penjajah memecah nusantara menjd negara. Indon mana yg kau nak komplen? Indon yg wujud sebelum nenek moyang ko dibawak british atau yg baru? Indon yg baru menuntut mcm cina tuntut ke? Boleh berkumpul ramai ramai dlm dewan. Mendesak jd rakyat malaysia.

Anonymous said...

Sebut bangsa indon? Sebut bangla?Apsal kau tak sebut sekali berapa byk org cina yg dtg dr china taiwan hkong hilang tak dpt dikesan. Masuk malaysia tak keluar. Tak tau cakap melayu. Hilang jejak. Sape lindung mereka? Di mana mereka duduk? Kerja di mana?

Tok landak said...

Bila babi komen terus ke laut.kau tk faham isu jgn komen.zahid untung berbillion jual org.yg merana ank cucu kita nanti.ada 7 juta pendatang ank cucu kita nk kerja apa?

Anonymous said...

Kau ingat kau sorang paham. Ni aku nak pulang kata ayat babi kau rba dap. Laporlah sprm. Kau dah berkuasa apa ph buat. Tangkaplah bangla. Sembang je lebih. Berapa juta org cina pendatang? Tangkap sekali cina yg lesap. Tak kan kira hutang je.

Ehh babi kau komen dr ulasan tok terkedu. Dr atas tok terkedun ulas apa bodohhhhh. Pendtg yg dibawak british. Diberi kerakyatan oleh sultan sultan melayu. Kau tu yg bodoh tak paham ke laut. Icerd takde kaitan bangla atau indon. Dah terkantaoi tak boleh jawab fakta mulalah berpusing. Tu dah lumrah bagi ph. Putarrrrrr uturn..

Anonymous said...

Bila sebut cina lesap tak dpt dikesan mula bengang. Sentuh cina bengang. Cina tu tak rampas hak ke? Apsal bangla dgn indon je.
Bangsat babi rba dap.

Anonymous said...

Tok lancau bila bagi komen memang nampak kebodohan dia melantun2. Nak pakai nama ted babi dah malu, pakai nama khairulryezal nampak sangat menyamar mcm orang bodoh. Kikikiki

Anonymous said...

WOOOIIIIIIIIIIIII...
APA MENTERI PH KATA.. AKAN BAWAK MASUK BANGLA MELALUI KONTROL SATU SISTEM. LEBIH BYK BOLEH DIBAWAK MASUK.
KAH KAH KAH..

DULU PERNAH BERLAKU ZMN UMNO BN DITANGKAP BESAR BESARAN PENDTG HARAM. LENGANG KL. YG SEMPAT LARI. APA BERLAKU KEMUDOAN.

TOWKEY TOWKEY BISING TAKDE PEKERJA HARAM NI. BOLEH BYR MURAH KE?
TOWKEY TOWKEY TU SAPE? MINTAK KERAJAAN PUTIHKAN PENDTG HARAM.

YG KENA TANGKAP BANGLA INDON DLL BKN CINA YG HILANG. KE MANA CINA NI. HILANG KE MANA?

azlanaini said...

MUKADIMAH
Terdapat agak ramai juga dalam kalangan peguam atau lawyer dalam kerajaan Pakatan Harapan (PH).

P. Waytha Moorthy, pemimpin Hindraf dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang mencetuskan isu kontroversi mahu meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) juga seorang peguam.


Isu ratifikasi ICERD ini pada pengamatan wartawan Utusan Malaysia, ZULKIFLI JALIL perlu diperjelaskan secara layman (yang boleh diikuti orang biasa).

Maka dalam mencari-cari peguam dalam kalangan barisan pembangkang, bertemulah saya dengan Ahli Parlimen Bera, DATUK SERI ISMAIL SABRI YAAKOB.

Tanpa berselindung, Naib Presiden UMNO itu menjelaskan agenda di sebalik kehendak meratifikasi ICERD. Beliau menghuraikan dalam bentuk bahasa yang mudah, tidak berbelit-belit . Ikuti temubual 20 minit akhbar ini - yang khabarnya masih terus dibaca, diikuti perkembangannya oleh orang Melayu, kalangan pemimpin UMNO dan PH - dengan beliau di Petaling Jaya semalam.


UTUSAN:Adakah Datuk Seri terasa kebelakangan ini timbul isu-isu yang sensitif kepada orang Melayu dan Islam?

ISMAIL SABRI: Sebelum ini heboh penyebaran bible di sekolah. Sekarang saya dengar sudah mula letakkan dekat masjid. Ini suatu tindakan yang boleh mengundang perbalahan kalau tidak disekat.

Dari segi Perlembagaan, walaupun kebebasan beragama diamalkan di negara ini tetapi mereka tidak boleh sebarkan agama lain kepada orang Islam. Ini begitu jelas dalam Perlembagaan. Tapi nampaknya tidak dipedulikan.

Juga, kalau dahulu di premis-premis kerajaan yang menjalankan perniagaan, makanan tidak halal tidak dibenarkan tetapi di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), produk tidak halal ini diletakkan sebaris dengan produk halal. Ini tunjukkan Islam semakin dicabar selepas PH memerintah.

Sudah tentu isu kontroversi ratifikasi ICERD ini diikuti secara dekat, apa pengamatan Datuk Seri?

ICERD telah dibuka untuk ditandatangani dan disahkan (ratified) mulai 21 Disember 1965 dan mula berkuatkuasa pada 4 Januari 1969. Tapi Malaysia waktu itu walaupun tahu pasal ICERD, kita bukan sahaja tidak pernah mencadangkan ia diratifikasi malah tiada sesiapa pun bercakap pasal ICERD. Meskipun selama 22 tahun Tun Dr. Mahathir Mohamad mentadbir negara ini, ia tidak pernah ditimbulkannya.

Namun secara tiba-tiba PH memerintah, mereka timbulkan ICERD. Mereka tahu perkara ini sensitif tidak pernah disentuh sejak merdeka. Ini kontrak sosial untuk jaga orang Melayu. Ia taboo, tiada siapa sebut. Tapi selepas menang, berani secara terbuka timbulkan.

Jika ICERD dilaksanakan, kita terpaksa pinda, batalkan Perkara 153. Antaranya, Perkara 8(4)(f) menjelaskan Rejimen Askar Melayu Tentera Diraja Malaysia hanya untuk orang Melayu terpaksa dimansuhkan. Begitu juga Perkara 89 yang memperuntukkan Tanah Rizab Melayu (TRM) sebagai salah satu bentuk pemilikan tanah yang dikhususkan kepada komuniti natif Melayu. Maknanya, perkara-perkara yang menyentuh keistimewaan pendidikan di UiTM, adanya dana pinjaman pelajar Mara, biasiswa, kontraktor kelas F, PNB dan ASN yang berdasarkan Perkara 153 semua akan disentuh.

Sebenarnya tidak ada sebab ICERD mahu ditandatangani kerana dalam negara ini semua kaum tidak disekat untuk tuntut hak mereka. Sebab itu ada MCA, MIC, DAP dan Parti Gerakan yang berjuang untuk kaum masing-masing.

Tapi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waytha Moorthy cakap lain pula. Dia pernah mengatakan Malaysia melakukan penindasan teruk terhadap kaum India, kuil-kuil dimusnahkan, banyak orang India dipaksa tukar agama. Bahkan, dia mendakwa dasar-dasar kerajaan UMNO dulu telah banyak menghalang majoriti masyarakat India berada dalam arus perdana pembangunan negara. Benarkah?

Dia bohong besar. Takkanlah dia tidak nampak hasil keprihatinan kerajaan BN diterajui UMNO kepada masyarakat India. Sejak sekian lama kaum India tidak diabaikan. Bukankah Pelan Tindakan Masyarakat India Malaysia (MIB) dilancarkan sebagai bukti kesungguhan kerajaan BN untuk terus membangunkan taraf hidup kaum India di negara ini? Maknanya perjuangan itu nampak. Demikian juga kerajaan Mala

Anonymous said...

Zikir zikir ph.
Dulu semua salah najib semua salah umno.
Dah berkuasa tak boleh fitnah lagi, putar isu lagi, tak boleh jd pembelit, kena pulak di troll hari hari ngan najib.

Zikir terkini.. menyalah zahid.. semua salah zahid. Di twitter pun sama dah mula main nama zahid. Kerana penentangan icerd.

Anonymous said...

OI si PENAKUT BABI anon 832/909 PENJILAT juboq DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis IS(IS)rael, yg. lu nak MENYAMAQ sbg. "Tok Landak", apahal?!

Yg. lu BENCI sgt. SAUDARA se ISLAM/BUMIPUTERA kami dr. INDONESIA/BANGLADESH, apahal?!! Yg. berJUTA PENJAJAH2 PAR*A dr. NEPAL/INDIA dan PENGGANAS TAMIL EELAM Sri LANKA dok MEREMPAT kat TANAH MELAYU kami ni - TAK pula lu TERLALAK aaahhhh?!!

Pi MAMPOS lu si anak BABI!

Akmy said...

Ted dan yg sewaktu dgnnya.. Hanya org bodoh tak rasa heran, anak beranak 'kuda tua' ada 480 syarikat punyalah kaya hingga LKSial kata akan siasat kekayaan mengejut keluarga kuda tua jika menang pru13 tapi pru14 diam bisu, suara hanya keluar dari jubor busuk/hanyir, kerana rusuk dah ditumbuk kenyang oleh kuda tua dengan janji akan lepaskan gone eng dari kejahatan yg sama spt khir toyo kena hukum.
Dan lagi kuda tua telah dirantai supaya ikut saja cakap di ee pii yg menganut ajaran sesat evangelis campur komunis campur yahudi. Sebab itu kini gone eng sedang korek lubang najis kuda tua dalam kes scorpene yg selesai tolak campur thn 2002 masa kuda tua pm/menteri kewangan dgn penglibatan anaknya dlm kes itu. DSN pm thn 2009. Masa perbicaraan pembunuhan altantuya, peguam zulnordin telah disuruh oleh Aljub supaya pusing cerita sikit libatkan DSN tapi zulnordin kata tak ada langsung bukti yg nak kaitkan DD Najib.
Ok lah DSN dah dikenakan berbagai tuduhan yg perlukan pembuktian utk disahkan bersalah atau tidak. Tapi ditakdirkan kerajaan takde harapan kini jatuh, bayangkanlah kalau kuda tua, isteri, anak cucunya didesak dgn soalsiasat di pejabat sprm, polis kemudian dituduh di mahkamah dgn beratus tuduhan kerana dia paling lama 22 tahun jadi pm malah presiden umno. Kemudian mereka yg lain daim, kadiaq jasin, tomtomato, sukri sprm, itu singh pdrm dan tentu sekali apek2 yg dapat duit yahudi, yg dapat duit 2B shiah utk jatuhkan Islam dari bjmi Tanah Melayu ini.
Jgnlah hanya tahu tuduh DSN dan umno saja, lihatlah cermin dari buntut kuali betapa kotor dan jijiknya pemimpin parti dlm ph, semuanya sling tuduh menuduh satu sama lain, maha firaunlah, aljub lah, rasis/komunislah, syiahlah malah beratus tuduhan selama berpuluh tahun, takkanlah semuanya jadi baik/bersih mengejut hanya kerana arahan yahudi laknatullah/komunis utk menjatuhkan Islam/melayu.

Anonymous said...

Tepat sekali hujan tuan!!
Saya hinggi kini kukuh menyatakan DSNR hanya mangsa konspirasi kutty mahapundek!
tak apa, kita doakan ph hayat pendek. Mau tak mahu tindakan balas terhadap apa yg ph buat sekarang khususnya pm mahapundek mesti dilakukan segera sebaik sahaja kerajaan UMNO-PAS mengambil alih negara!

*tangkap ted barua tu hukum bunuh dulu budak celaka ni

ted manoff said...

Hoyeahhhh..hoyehhh..cerita dongeng mat indon..prOoTt arghhh leganya..

Anonymous said...

Ted macai mahapundek buat2 heppy loyar burok, kau tk selamatlah setan oii.. Lamana ko nk jd barua batu api. Lambat laun kau akn trsungkur juga.

Anonymous said...

Lobi Melayu dan DAP
November 21, 2018 rhg

oleh Ab Jalil Backer
Jika sesiapa hendak faham cara pelobi zionis menampakkan orang Yahudi sebagai mangsa di mata rakyat Amerika Syarikat, bagi menarik simpati dan sokongan terhadap polisi yang memguntungkan mereka, bacalah buku ini “Dare To Speak” oleh Ahli Kongres US Paul Findley. (Buku ini pernah diterjemah oleh DBP berdeka lalu)

Ini juga taktik yang sedang digunakan oleh DAP untuk merubah struktur pentadbiran negara.

Mereka bijak, tersusun dan mempunyai tekad yang tinggi. Lebih 20 tahun lalu saya pernah menulis mengenai buku ini dan berharap orang Melayu dan Islam mempunyai pasukan pelobi seperti ini.

Kita di sini selalu hilang keutamaan kerana suka menunjukkan sikap kasar, melaungkan slogan bombastik dan tidak mencari pasaran baru bagi menyokong perjuangan kita.

Saya ambil contoh penentangan terhadap ICERD. Apa yang nampak sekarang ia hanya tertumpu kepada Melayu sahaja tanpa pembabitan Bumiputera lain? Sedangkan ICERD akan menghakis hak semua bumiputera dan tidak mustahil kedudukan tanah-tanah adat.

Pemimpin Islam pun tertumpu kepada Melayu sahaja sedangkan banyak tokoh Islam bukan Melayu yang boleh diangkat bersama.

Malah perjuangan menentang ICERD juga boleh membawa pemimpin bukan Bumiputera yang masih percaya kepada kontrak sosial sebelum merdeka.

Kekurangan kita ialah tiada satu lobi yang disokong dengan hujah intelektual, rasional dan tidak bersifat perkauman melampau.

Sejak berdekad lalu pemimpin kita gagal mewujudkan pasukan lobi yang mampu meyakinkan rakyat pelbagai kaum dan agama mengenai status quo negara kita.

Orang di sekeliling pemimpin terdiri daripada mereka yang mempunyai wang tetapi tiada akal. Mereka berfikir bagaimana untuk kekal berkuasa bukannya mengekalkan ideologi perjuangan.

Mereka lebih rela berbelanja untuk cigar dan kereta mewah dari menaja buku yang boleh membuka pemikiran rakyat. Akhirnya mereka kalah.

Sebab itu dalam UMNO dulu tukang angkat beg dan pencium tangan mendapat gaji dan kedudukan yang tinggi dari mereka yang menumpukan usaha melahirkan pemikiran dan pandangan menyelesaikan masalah masyarakat.

Anonymous said...

Tertindas tetapi gaji hampir 50ribu. Belum kira yg lain. Gaji minoriti melebihi majoriti.

Masa zmn najib dituduh menjual/menggadai negara ke china. Zmn ph papan tanda tulisan jawi dibuang diganti tulisan cina. Negara ni dah jd negara cina ke?

Anonymous said...

Ketakutan pemimpin ph kearah melayu bumiputera bersatu antara umno pas dan bumiputera sabah sarawak. Termasuk yg mengundi ph kerana pengundi terpedaya dgn janji manis manifesto ph bkn setuju dgn icerd.

Menteri ph pandai bersuara pasal permit bantahan icerd. Masa bersih dulu ada ke permit. Berapa byk demo bersih yg ada permit?

Menteri agama kata bantah boleh tapi jgn guna emosi.
KAH KAH KAH.
Demo bersih paling aman di dunia?

Manusia manusia munafik bersarang dlm ph. Meludah jatuh ke muka sendiri. Jilat balik ludah.

MELAYU MUDAH LUPA.
CINA BUAT BUAT LUPA.
BERPURA PURA LUPA.

ted manoff said...

Sekor lagi mat indon botox..prOoTt arghhh leganya..

KUALA LUMPUR: : Perdana Menteri serta Kabinet harus mengambil tindakan tegas ke atas P Waytha Moorthy sekiranya Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu secara sahih membuat kenyataan yang mencemarkan nama baik negara.

Ahli Jawatankuasa Komunikasi dan Mobiliti Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata, tindakan itu juga seolah-olah sengaja mengkhianati negara.

"Bagaimana seorang Menteri Di Jabatan Perdana Menteri boleh mengaibkan nama Malaysia ke seluruh dunia dengan membuat kenyataan palsu yang berupa hasutan itu?

"Moorthy secara sengaja telah membohongi dan membuat kenyataan palsu untuk mendorongkan negara luar agar membenci Malaysia.

"Ini adalah pengkhianatan yang cukup dahsyat kepada bangsa dan negara. Moorthy harus ditangkap serta didakwa di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (SOSMA)," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Khairuddin mengulas video lama Moorthy yang tular di media sosial dengan kandungan memburukkan negara termasuk kononnya Malaysia menghadapi masalah pencabulan hak asasi yang kronik.

Selain itu, antara kandungan kenyataan Moorthy adalah mendakwa bahawa 'Malaysia hanya indah khabar daripada rupa'.

Katanya, ramai pihak luar menganggap Malaysia adalah negara Islam yang moden dan sederhana, tetapi realitinya adalah sebaliknya.

Dalam pada itu Khairuddin yang juga penyelaras Parlimen Jasin menegaskan, Moorthy benar-benar bersikap perkauman tanpa asas yang boleh membinasakan keharmonian seluruh bangsa dan negara.

"Negara luar berkemungkinan percaya pada kenyataan fitnah itu kerana Moorthy adalah sebahagian dari anggota Kabinet. Dia bukan calang-calang orang.

"Saya amat hairan dan tidak faham apa motifnya berbuat demikian. Kini, dia telah dilantik mewakili Hindraf untuk menjadi sebahagian dari anggota kerajaan. Apa lagi yang dia mahukan? Apa lagi yang tidak betul?

"Kerajaan tidak pernah menzalimi bangsa lain di negara ini. Keseluruhan rakyat diajar untuk menghormati hak bangsa-bangsa lain," jelasnya.

Tanbahnya, amalan agama, hak sebagai rakyat, demokrasian pendidikan, peluang pekerjaan, peluang perniagaan, amalan berpolitik dan sebagainya dibenarkan secara terbuka di negara ini.

"Sebab itulah di bidang ekonomi majoriti daripada jutawan-jutawan adalah terdiri dari bangsa asing sekiranya hendak dibandingkan dengan orang-orang Melayu.

"Generasi muda dari bangsa lain juga cemerlang di bidang pendidikan mahupun kerjaya di negara ini," katanya.

Jelas Khairuddin, tidak harus ada sebarang kompromi dengan Moorthy seandainya suara dan kenyataan itu adalah sahih daripadanya.

Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin sebelum ini turut menempelak Moorthy sebagai penipu besar berhubung hak asasi di negara ini.

Malah, Mohd Asri juga melabelkan Moorthy sebagai pengkhianat kerana memburukkan nama Malaysia di luar negara.

Terbaharu, Moorthy berkata penyebaran video yang tular berhubung kenyataan kontroversinya mengenai berlakunya pencabulan hak asasi di Malaysia merupakan sedutan video 10 tahun lepas.

Katanya, beliau telah diwawancara oleh sebuah stesen TV Belanda selepas 'ledakan' perhimpunan Hindraf pada November 2007.

Anonymous said...

Kata guan eng kita dah berjaya menjauhkan org melayu dr umno dan pas. Konon katanya lagi icerd kerja org bodoh. Punyalah memutar padahal dlm roket dap menyokong icerd. Kenapa tiba tiba uturn?

Dap melihat perkembangan semasa yg boleh menyedarkan melayu. Tipudaya apa lagi yg mereka harus guna utk perbodohkan org melayu sebelum mereka berkuasa sepenuhnya ke atas tanah melayu seperti singapore?

Bahkan cina pro dap terang terang bagi sokongan dlm alam maya. Bkn saja sokongan membaur penghinaan ke agama dan bangsa melayu. Mungkin ramai tak paham bahasa cina. Tapi ada cina yg mengaku tulisan mereka begitu rasis dan jika semua org melayu boleh paham dah pasti rusuhan kaum akan terjd. Lihat saja komen pro dap di blog pembangkang.

Anonymous said...

Utk menjauhkan melayu dr umno dan pas.

Buat fitnah, reka isu, putar belit isu. Edit segala galanya. Modus operandi diulang ulang hingga rakyat percaya.

Tak perlu semua hanya beberapa peratus percaya yg mana akan bergabung dgn pro dap utk pru. Terbukti hanya 20%-25% melayu bumiputera terpedaya dgn modus itu semua dan janji manifesto/kempen. Kini org melayu bumiputera yg mengundi ph menyesal.

Berselfie dan tulis sepatah dua kata konon mereka akan jd kerajaan terbaik. Suruh pro dap ph masuk ramai ramai konon memuji selfie itu. Hanya sekeping gambar mati pun melayu boleh terpengaruh.

Menimbulkan kebencian. Keluar dr parti umno atau pas. Tubuh parti baru dan tarik ahli dr kedua dua parti ini. Konon akan menjd penggati umno menjaga melayu bumiputera.

Anonymous said...

APAPUN ISU JGN LUPA KAPAL LAYAR YG BELAYAR KE LANGKAWI.

SIAPA TUAN PUNYA SEBENAR?
BERAPA KOS SEBENAR SELENGGARA HINGGA KINI?
KES BELUM DIADILI/SELESAI BRG DAH NAK DIJUAL?

MANA JHO LOW? SEKEJAP TAU SEKEJAP TAK TAU? KATA SELALU DIHUBUNGI? KATA JHO LOW MINTAK MCM MCM PERMINTAAN?

Anonymous said...

Mat indon botox geng kau.

Kau pulas leher dia. Dia pulas leher kau. Yg naik madey guan eng.
Kau dgn mat indon botox barua. Ada paham.
KAH KAH KAH.

Anonymous said...

Satu lagi penipuan berlaku?
Dah heboh video tu dikeluar pd 2011. Bkn 10thn lepas 2007.

Walau video lama ada si muti ni meminta maaf atau kau kata berubah. Dulu takde peluang kini dah jd menteri perpaduan usulkan icerd. Lagi kencang. Tak sama ke tujuannya?

Anonymous said...

Bagus ted. Apa yg kau buat tu menjerut leher kau sendiri. Dan kau sendiri membuktikan tuduhan yg sering kita dgr bahwa dulu pembangkang lama sering memburukkan dan membuat fitnah ke kerajaan lama umno bn.

Itu salah satu cth kempen memburuk negara di luar negara dibawah kerajaan umno bn.

Itu salah satu fitnah terhadap kerajaan islam umno di luar negara.

Sudah tentu ia berkait dgn sultan sultan melayu dan org org melayu islam.

Anonymous said...

Diingat kembali kata kata ajaib tony pua utk melayu bumiputera..

Zmn sekarang zmn malaysia utk org malaysia. Tiada lagi bantuan utk melayu. Jgn harap sesenpun duit kerajaan utk bumiputera.

Zmn org malaysia.. kesamarataan?
Adakah selari dgn ICERD?
Minoriti boleh berkata begini ke majoriti? Adakah tertindas minoriti?

Org melayu bumiputera mengundi ph adakah terlebih liberal atau terlampau bodoh mau membuang haknya?

Anonymous said...

Lawak terkini?

Berpuluh ribu org suruh si muti letak jawatan.
Laporan polis telah dibuat suruh polis siasat si muti.

Tapi polis siasat dan buru lelaki yg dikata memaki promoter. Dikata promoter yg jual arak dan bagi test arak ditempat awam yg juga tempat org islam dan kanak kanak berkeliaran.
Rokok diharam tapi arak?
Dulu kes jual babi ditempat berdekatan brg halal dan ramai org islam di expo melaka.
Kita tunggu tindakan polis terhadap laporan simuti?

Anonymous said...

PENGGANAS2 PN PAR*A/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google tu - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

Ini psl. berita dan BUKTI yg. diSEMBUNYIkan - iaiatu si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tom-myHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) - sebenaqnya berMOTIF MENTERJEMAH dgn. PALSU akan PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAKlah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu, iaitu berkaitan samada DYMM YDPA mesti atau sebenaqnya, hanya diHARAPkan (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN mengISYTIHARkan DARURAT, berkaitan 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "hendak'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!! BINATANG betul PENIPUAN anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP ni!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

PENGGANAS2 PN PAR*A/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

Ini psl. berita dan BUKTI yg. diSEMBUNYIkan - iaiatu si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tom-myHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) - sebenaqnya berMOTIF MENTERJEMAH dgn. PALSU akan PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAKlah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu, iaitu berkaitan samada DYMM YDPA mesti atau sebenaqnya, hanya diHARAPkan (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN mengISYTIHARkan DARURAT, berkaitan 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "hendak'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!!

BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita!!Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita serta NEGARA!!! Ini jenayah TERORISMA!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

MINTRI PELAJARAN SUH SEKOLAH GUNA KOLAM HOTEL BELAJOOR RENANG YEOPP.. KIKIKI


FUYOOOO ...DARI KASUT ITAM KE STOKIN KALER
IDEA MENTRI KITE YG ADA PHD MEMAMG TERROR
KOLAM RENANG ADA KE TAK KAT KAMPUNG KITER..?
NNPK GAYE KE PARIT SUNGAI LA CIKGU MURID CAKCIBORR YOP YERR...!!


KIKIKIKI.... KLU KAT BANDAR BESO ADE LE KOLAM RENANG YEOPP... KALU KAT ULU ULU KAMPUNG MOH KITE KE PARIT ... TALI AYOR ... KE BENDANG LE KITE SUME... CIKGU CIKGI SIAP BAJU RENANG MOHH LA KITA CAKCIBOR LAM PARIT YERRR YEOPP..

KIKIKIKIKI

Anonymous said...

Otak menteri pendidikan makin ke laut dah !!!! Tiada pemikiran yg bernas dalam kementerian pendidikan !!! Baik diam saja dari kemukaan cadangan tahap longkang !!!

Anonymous said...

ted manoffNovember 20, 2018 at 8:15 PM

dalam budaya melayu tiada rasuah.

bangsa cina memang ada rasuah dalam budaya dan kepercayaan mereka.
dalam kepercayaan dan adat cina orang yang sudah mati pun boleh memberi rasuah kepada tuhan penjaga neraka agar boleh memasuki syurga.

ini satu bukti kukuh bahawa rasuah adalah satu amalan atau satu kemestian dalam hidup bangsa cina...

Anonymous said...

muntri telinga capang tu sengaja wujudkan peluang supaya murid dan guru pakai baju renang seperti bikini. bolehlah si capang kerap buat lawatan ke sekolah.

Anonymous said...

Cukurrr..pekebun yg sokong ph dh mula melalak..ki ki ki..
Harga sawit 260 kate ted bongok cukup nk tangung keluarga..3 ekar 2 tan lebih sekali petik.cukurrrr
Persiapan sekolahan anak semakin hampir..cukur 260 1 tan..ki ki ki..getah tkyah cerita...kelapa tkyah cerita..pi la turun kampung2..kedai kopi cerita apa..cer tanya...cer tanya...
Sebelum pru14 pompam pompam najib..pompam pompam 1mdb..pompam 2 biliun..pompam pompam jual negara...pompam pompam..cincin rosmah..
Ki ki ki..sekarang pi la
Pompam pompam sawit 260 1 tan..pompam pompam..getah tkder harga..pompam pompam kelapa murah..pompam pompam..cilaka madey..pompam pompam anak nk sekolah tkder duit..
Rasa kan..dulu org cakap tk mau dengar..percaya jew dengan fitnah..rasakan..aku sama ja..ujung bulan cucuk duit kt bank..
Insaf lah..umno je boleh peejuang kan nasib petani pekebun..atok perjuang kn anak cucu..

Anonymous said...

Icerd ni menutup isue2 yg lain..jangan lupa refresh..isue2 yg lelas..yg bertambah kusut..macai dh tk dpt nk depend lagi..sekadar proott tercirit..
Ringgit apa cer..ringgit dh tk laku kt china..pi siam pun tk laku..indon pon ketawa tngok ringgit..kroh kroh kroh..
Barang semakin naik..setiap bulan ada perubahan..kerana kerajaan dan montori tidur..gaji buta la kiranya..gaji puluh ribu..rakyat menderita..ckit lagi petani ada yg tk makan..sbb buat persiapan anak2 nk sekolah..nk pakai kasut lama..warna putih pulak..anak merengek nk kasut baru warna hitam...baju..buku2 tex..peralatan sekolah..1 orang dh makan 3-4 ratus..kalau 3-4 orang..cukup ke ted bongok..sawit 3 ekar dapat 2 tan lebih dgn harga 260 dan mungkin turun lagi..
Bonggok punya kera jaan..akai tkder..akai letak kt kepala lutut..kalau pun tak kt kepala bana..

Anonymous said...

Kalau korang dengar berita tv..ada mentori jawab soklan..kami sedang kaji..kami akan kaji..mentori tu mmg nk kena baling dgn telur tembelang lew tu..menipu..nk cover dh tk tau nk cakap apa..
Ingat rakyat bodo macam montori ke..
Sesekali sik kalau montori datang tmpat aku..spare telur tembelang..jawap kami akan kaji..pelepuk aku baling kt muka dia..terutama mak lampir..agak gemar guna perkataan ni..

Anonymous said...

Sultan dah tegur. Kelat dan ketat muka madey di hari maulidur rasul.
Hahahahaha..

Pemimpin yg tak amanah dan saksama hanya sengsarakan rakyat. Setepek kat muka.

Jd pemimpin bkn utk mengayakan diri anak beranak dan kroni. Bertepek tepek dulang kat muka.

Tengok muncung mulutnya?
HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Tetiba menteri kasut itam bagi lagi idea bodoh kolam renang. Semua tu hanya nak alih isu.

Isu 1mdb dah tak boleh nak pakai. Rupanya ipic yg berhutang dgn 1mdb. Nak alih timbul isu susu. Susu tak hilang timbul kolam renang balik. Yg kelakar kaitkan rosmah dgn susu sek.

Nak tutup isu kapal layar belayar ke langkawi timbul isu kapal selam yg dilulus zmn madey. Dr mula dibincang nak beli kapal selam sampai lulus, pm dan tpm dan menteri kewangan dan org kanan kesayangan, madey anwar daim. Apa yg diputar lagi? Najib yg dipanggil sprm. Kah kah kah.

Kes altantuya sonyap. Semua itu nak alih isu kegagalan manifesto, kegagalan kerajaan ph perintah negara dan isu hak hak istimewa sultan sultan tanah melayu, melayu bumiputera dan agama Islam.

Yg dipersalah najib?
Dendam yg tak ingat mati?

Anonymous said...

Sbb tu tak berani pi jumpa org felda tajuk kempen KAMI SDG KAJI. Mazlan pun cabut. Jumpa je kena maki katanya. Dlm internet kena maki. Tapi mazlan cabut dpt kerusi empuk.

HAHAHAHAHA..

Anonymous said...

Aku berguling weeeiiiii menteri nak guna kolam renang hotel. Menyemutla murid kat kolam. Penghuni hotel nak pi mana. Mana kenyamanan penghuni hotel. Nak duduk pun takde tempat. Ada pulak yg berenang atas kepala org. Aku pasti anak murid melotot kat minah saleh pakai bikini.

Anonymous said...

Kolam tu bkn dkt sek. Masa pendidikan jasmani bkn lama. Tukar baju lagi. Baru sampai loceng dah berbunyi hihihihi. Waktu abih. Laki pompuan cam mana. Ya la kolam hotel pun campur. Tapi ni bkn sikit muridnya. Sek byk. Nak buat waktu lain? Ptg sek agama, ada kelas tambahan sendiri. Dah merepek.

Anonymous said...

Aku nak tanya. Sebelum pru sibuk berselfie meja kerusi sek teruk. Dah ganti belum? Satu malaysia bkn satu sek tau? Peruntukan yg ada utk diagih satu malaysia. Sek kerajaan yg mengikut sistem sek kerajaan. Ni terbalik sek persendirian cina dpt duit byk. Drpd perabih nak byr kolam renang baik guna baik pulih sek. Masa jd pembangkang bkn main handal semua menteri ph bercakap.

Anonymous said...

DANA BYR SEWA KOLAM DR MANA? TERMASUK DLM BELANJAWAN KA?

JIKA KITA TENGOK KES NAJIB. BILA DLM SESUATU KEADAAN YG NEGARA PERLU TINDAKAN SEGERA, PEMIMPIN MENGAMBIL DR PERUNTUKAN LAIN DAN DIGUNA DI TEMPAT LAIN. BKN HILANG HANYA DIALIH DAN DIGUNA DI TEMPAT LAIN. JIKA KITA TELITI KES NAJIB, IA DIKENAKAN TINDAKAN AMLA? DUIT TDK HILANG.

RASANYA SEMUA PEMIMPIN DUNIA AKAN BUAT YG SAMA. CTH DI AMERIKA BERLAKU TAUFAN DAN BANJIR DAHSYAT. TENTU PERLU DANA BSR. GEMPA BUNI DI INDON. DAH PASTI DUIT DR TEMPAT LAIN DIALIHKAN SEGERA. SBB ITU JIKA TDK ADA DUIT, NEGARA TERSEBUT MEMINTA BANTUAN DR NEGARA LAIN.

KITA PUN SAMA. SIMPAN DUIT UTK BELI RUMAH. BERNIAT TAK KAN SENTUH DUIT TU. SIMPAN TIAP BLN. TETIBA EMAK SAKIT TERUK ANAK SAKIT TERUK. TERPAKSA GUNA DUIT TU.

INGAT TAK KITA DIAJAR MASA SEK KATA URGET DAN IMPORTANT.. SEMUA KERJA KITA BUAT DIANGGAP PENTING TAPI YG MANA DULU KERJA KITA PERLU SEGERAKAN.

KALAU JD PEMIMPIN TAK BUAT TINDAKAN SEGERA NAK HADAPI EKONOMI DUNIA JAWAPNYA AL MAMPOSSSS LA RAKYAT.

Jika berlaku bencana bsr mcm banjir bolehkah harap bantuan mcm zmn umno bn? Atau dijawap kawasan tu tak undi kami.

Anonymous said...

Cth terbaru..

Menteri pendidikan kata kementeriannya tdk memohon peruntukan dana utk sek cina swasta dr mof? Betul ke? Mcm diapun pelik mcm mana mof boleh bagi jutaan. Mof ambik dana dr mana? Siapa luluskan? Urgent ke sek tu, teruk sgt ke? Byk pulak tu? Sek tu jauh lebih bagus dr sek aliran kerajaan terutama sabah sarawak.

Boleh tak ini di kategori AMLA?

Anonymous said...

BANG NON BERUCAP BERAPI API KAT BLOG MACAI BODO BIDI KLUANG DIMOND MUNTAH HIJOO NENGOR NYERR YEOPPP..!!

FUYOO GENRAL DEGREE KLAS TIGA
ALJUBORI BERUCAP BERAPI API KIKI..
CUBA LETAK GAMBAR JUBO DEPANNYA
UCAPAN TAH KEMANA TOTEY BENGKOK PUN BERDIRI


KIKIKIKI... NAIK MUNTAH HIJAU KOME MENDENGORR NYER... LETAK GAMBA JUBO MASA BERUCAP ... ILANG LERR UCAPAN BERAPI API ALJUBORIII.. KIKIKI..

MACAI BODOH JER YG MASIH TERKINJA.. CUKUP CUKUP LA BERLAKON DAN GORENG NIHHH..

MUNTAH HIJOOO YEOPPPP....!!

Anonymous said...

PENGANUT PLURALISMA BAKAL PM KE LAPAN
MAAKK AII BILA BERUCAP FUYOO TERBILANG
KLU BAB ISLAM FUYIOO DIA PALING KEDEPAN
KAYA SLOGAN ISLAM MADANI LGBT GAY DIDENDANG..


KIKIKIKI....

Anonymous said...

NUAR AL JUBURI....SAPA TAK KENAL!

Anonymous said...

hahaha...penjilat tegar dan macai2 Pee Eh dah longlai nak jawab mcm2 isu...sekarang masa utk kita bangkit, kita pula yg hentam...biar diorang rasa pulak mcmana diorg hentam kita sebelum ni...balun cukup2...wuahahahaha...kill kill kill...die die die...

Anonymous said...

Tidak Perlu Takut… Keselamatan Himpunan Aman 8 Dis Ini Terkawal
29 November 2018 Berita Utama
H.J Nasir
KUALA LUMPUR, 29 Nov – Pengarah Koordinator Himpunan Aman Rakyat Tolak ICERD, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman, hari ini berkata orang awam tidak perlu bimbang menghadiri Himpunan pada 8 Disember ini kerana kawalan keselamatan adalah terkawal.

“Unit Amal PAS telah komited menjaga keselamatan dan mereka akan dibantu oleh Pemuda UMNO melalui Unit Kesatria bagi mengawasi keadaan.

“Pihak polis juga ada untuk mengawasi kita, selain itu peserta sudah diingatkan jangan membuat tindakan provokatif atau mencipta elemen tidak harmoni, dengan langkah-langkah ini kita yakin keselamatan terkawal,” katanya dalam temuramah Diskusi U3.0 kelolaan Penerangan UMNO di PWTC.

Diskusi itu dimoderatorkan oleh Datuk Dr Noor Azizan Abdul Majid.

Himpunan Aman Rakyat Tolak ICERD dianjurkan oleh Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), sebuah badan bukan kerajaan dan dijangka disertai hampir sejuta orang.

Tajuddin berkata, pihaknya yakin dengan kemampuan Unit Amal PAS kerana mereka sudah banyak kali terlibat mengawal himpunan besar seumpama ini.

Katanya, himpunan ini adalah himpunan aman untuk menyatakan kesyukuran, terima kasih dan sokongan kepada kerajaan kerana menolak ratifikasi ICERD.

Katanya, himpunan ini juga satu penyatuan ummah yang besar dan peluang sebegini jarang berlaku.

“Cuba bayangkan, selama 60 tahun UMNO dan PAS asyik bermasalah, tetapi hari ini PAS dan UMNO boleh duduk semeja, makan sepinggan. Allah dah berikan kita peluang yang sangat berharga ini dan ia tidak datang selalu. Kita perlu rebut peluang ini,” ujarnya.

Beliau berkata perpecahan yang berterusan umat Islam bukan saja merugikan orang Melayu tetapi juga rakyat negara ini.

“Kita perlu melihat himpunan 8 Disember ini secara positif. Allah sudah buka hati umat Islam untuk bersepakat dan jangan kita abaikan ini.

“Jadi apa sumbangan kita? Datanglah menyertai himpunan ini, kita bagi sokongan dari segi pemikiran mahupun jiwa kita,” kata beliau.-MediaUMNO

Anonymous said...


14 HOSPITAL2 kita telah diJUAL pd. JEPUN!!!! KEPARAT lu si BANGKAI2 BABI madey PARIA KERALA/DAPengganas ZIONIS oi!!!!

DAJALnya si rejim BANGKAI ANJING madey PAR*A PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO -KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS – SENYAP2 dah ROMPAK /MENGGADAI ASET antara TERBESAR dan TERPENTING dlm. KHAZANAH, IHH, kumpulan HOSPITAL MALAYSIA, yg. KEDUA terBESAR di DUNIA, yg. dianggarkan bernilai RM50 bilion dan memiliki kumpulan hospital terbesar di Malaysia dengan 14 buah hospital, 4 hospital di Singapura, 21 hospital di Turki dan 9 hospital di India, yg. menyebabkan aset Khazanah telah naik dari RM33.7 bilion pada akhir 2008 kepada RM115.7 bilion pada akhir tahun 2017 – pd. rejim PENJAJAH JEPUN BANGKAI ANJING dgn. harga SAHAM yg. RENDAH (patutlah harga SAHAM ASET2 NEGARA kita terutamanya dlm. KHAZANAH, spt. IHH, TM, TN dll, SENGAJA diJATUHkan– supaya dpt. diJUAL pd. PENJAJAH2 BANGKAI ANJING termsk. yg. ASING, mcm. JEPUN ni)! BINATANG betul PENIPUAN ni!!

Dan PENGARAH BUMIPUTERA Islam/Melayu IHH ni, mungkin akan diGANTIkan dgn. PENGARAH JEPUN BANGKAI BABI tak lama lagi, dan juga mengGANTIkan JURURAWAT/DOKTOR2/PEKERJA2 BUMIPUTERA/ISLAM kita dgn. Bukan Islam/ASING!!! TUMBANGkan si rejim BANGKAI ANJING PHomo ni semua!!!!!! UMNO-PAS-G3 mesti adakan DEMO besar2an – ini TAK boleh diBIAQKan!!!

Patutlah depa MENGERAHkan si si PENGGANAS2 PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis, utk. MERUSUH dgn. BUAS, serta memBANGKITkan isu2 TUDUHAN2 PALSU ke atas pemimpin2 AGUNG Bumiputera kita terutamanya YAB DS Najib/DS Rosmah/DS Zahid/TS Musa Aman terCINTA kita, dan IMDB - utk. sebenaqnya MENGALIH PERHATIAN rakyat terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. ROMPAKAN/RASUAH terbesar ASET NEGARA/BUMIPUTERA kita ni!!
Lihat PENDEDAHAN mengGEMPARkan dr. YAB DS Najib terCINTA kita ni -

https://mykmu.net/2018/11/29/apa-lagi-aset-negara-yang-akan-dijual-najib/

Apa lagi aset negara yang akan dijual – Najib

November 29, 2018

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Oleh kerana JEPUN adalah SEKUTU KUAT IS(IS)rael/US-NATO - ini berMAKNA Hospital2 kita telah diKUASAI skrg. puak ZIONIS Bangkai ANJING!!

Dan oleh kerana puak ZIONIS ni amat perlukan ORGAN2 terutamanya JANTUNG, HATI dan BUAH PINGGANG/TISU2/DARAH2/MAYAT2, utk. industri2 AWET MUDA dan HIDUP LAMA (tapi diPALSUkan kononnya utk. bantu sembuhkan penyakit kronik) - maka melalui HOSPITAL2 yg. dah diKUASAI oleh puaka2 ZIONIS ni, ini lebih MEMUDAHkan depa utk. MO Iblis ni, termsk. MEMBUNUH, terhdp. umat ISLAM kita!!

SEDAQlah umat ISLAM - PENGANIAYAAN amat BAHAYA pd ISLAM/UMATnya ni!!

Tok Terkedu.

Tok landak said...

Pala abah kau

Anonymous said...

KEPALA BAPAK babi luHOMO BANGKAI ANJING! Yg. lu nak MENYAMAQ sbg. "Tok Landak" apahal, si BANGKAI BABI DAPeliwat Zionis HOMO oi?!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Dan ini BERITA yg. cuba diSEMBUNYIKan!!
14 HOSPITAL2 kita telah diJUAL pd. JEPUN!!!! KEPARAT lu si BANGKAI2 BABI madey PARIA KERALA/DAPengganas ZIONIS oi!!!!

DAJALnya si rejim BANGKAI ANJING madey PAR*A PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO -KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS – SENYAP2 dah ROMPAK /MENGGADAI ASET antara TERBESAR dan TERPENTING dlm. KHAZANAH, IHH, kumpulan HOSPITAL MALAYSIA, yg. KEDUA terBESAR di DUNIA, yg. dianggarkan bernilai RM50 bilion dan memiliki kumpulan hospital terbesar di Malaysia dengan 14 buah hospital, 4 hospital di Singapura, 21 hospital di Turki dan 9 hospital di India, yg. menyebabkan aset Khazanah telah naik dari RM33.7 bilion pada akhir 2008 kepada RM115.7 bilion pada akhir tahun 2017 – pd. rejim PENJAJAH JEPUN BANGKAI ANJING dgn. harga SAHAM yg. RENDAH (patutlah harga SAHAM ASET2 NEGARA kita terutamanya dlm. KHAZANAH, spt. IHH, TM, TN dll, SENGAJA diJATUHkan– supaya dpt. diJUAL pd. PENJAJAH2 BANGKAI ANJING termsk. yg. ASING, mcm. JEPUN ni)! BINATANG betul PENIPUAN ni!!

Dan PENGARAH BUMIPUTERA Islam/Melayu IHH ni, mungkin akan diGANTIkan dgn. PENGARAH JEPUN BANGKAI BABI tak lama lagi, dan juga mengGANTIkan JURURAWAT/DOKTOR2/PEKERJA2 BUMIPUTERA/ISLAM kita dgn. Bukan Islam/ASING!!! TUMBANGkan si rejim BANGKAI ANJING PHomo ni semua!!!!!! UMNO-PAS-G3 mesti adakan DEMO besar2an – ini TAK boleh diBIAQKan!!!

Patutlah depa MENGERAHkan si si PENGGANAS2 PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis, utk. MERUSUH dgn. BUAS psl.isu KUIL tu, serta TAK habis2 memBANGKITkan isu2 TUDUHAN2 PALSU ke atas pemimpin2 AGUNG Bumiputera kita terutamanya YAB DS Najib/DS Rosmah/DS Zahid/TS Musa Aman terCINTA kita, dan IMDB - utk. sebenaqnya MENGALIH PERHATIAN rakyat terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. ROMPAKAN/RASUAH terbesar ASET NEGARA/BUMIPUTERA kita ni!!
Lihat PENDEDAHAN mengGEMPARkan dr. YAB DS Najib terCINTA kita ni -

https://mykmu.net/2018/11/29/apa-lagi-aset-negara-yang-akan-dijual-najib/

Apa lagi aset negara yang akan dijual – Najib

November 29, 2018

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

PEMBETULAN: (artikel 2)

Dan oleh kerana JEPUN adalah SEKUTU KUAT IS(IS)rael/US-NATO - ini bermakna HOSPITAL2 kita telah diKUASAI skrg. puak ZIONIS Bangkai ANJING!!

Dan oleh kerana puak ZIONIS terutamanya di BARAT-IS(IS)rael/JEPUN ni, amat perlukan ORGAN2 terutamanya JANTUNG, HATI dan BUAH PINGGANG/TISU2/DARAH2/MAYAT2, utk. industri2 AWET MUDA, HIDUP LAMA ('IMMORTALITY', antara fahaman utama puak Zionis Freemason, di mana kalau dah mati pun, mayat depa mesti ditanam sempurna utk. hidup balik, kalau IBLIS berjaya menjadi 'tuhan' seluruh dunia ni melalui ZNWO), serta baiki KECEDARAAN para ASKAR2 dan puak PENGGANAS2 Barat-Zionis CIA/MOSSAD depa, cthnya IS/DAESH (tapi diPALSUkan, kononnya ORGAN2 dll ni semua diperlukan utk. bantu sembuhkan penyakit kronik), dll - maka melalui HOSPITAL2 yg. dah diKUASAI oleh puaka2 ZIONIS ni, ini lebih MEMUDAHkan depa utk. MO Iblis ni, termsk. MEMBUNUH, terhdp. umat ISLAM kita, di MALAYSIA dan TURKI!!

Apalagi, kalau dah BUNUH umat ISLAM kita beramai2 kat HOSPITAL2 kita, mcm. mana nak BUKTIkan - apalagi dah MENCURI ORGAN2/TISU2/DARAH2/KULIT2 kita, dan apalagi bila JURURAWAT2/DOKTOR2 ASING digunakan, terutamanya PAR*A2 dr. INDIA tu, yg. mana INDIA yg. amat pro-ZIONIS, mcm. JEPUN ni, mmg. juga salah satu PUSAT UTAMA utk. industri pemerdagangan ORGAN2/TISU2/DARAH2/KULIT2/MAYAT2 ni mcm. IS(IS)rael!

SEDAQlah umat ISLAM - PENGANIAYAAN amat BAHAYA pd ISLAM/UMATnya ni!!

Tok Terkedu.

Tok landak said...

Pala bapak kau.aku nk pijak bapak kau yg merupakn bekas pekerja ladang khinzir

Anonymous said...

8.48....pundek lah lu!!!

Anonymous said...

PERHATIAN KEPADA PEJUANG ISLAM!!

Untuk perhatian semua sahabat handai, semakin dekat dengan Himpunan 8 Dis, semakin kuat Red Bean Army kafir DAP MENYERANG dengan menurunkan lebih ramai Melayu Liberal Munafikun untuk menggagalkan PERPADUAN UMMAH

Mereka ini tentera khusus untuk MENYERANG PAS dan ISLAM, mereka bertindak seperti seorang Islam, walhal mereka munafik

Mereka akan hina dan membuat pelbagai helah agar UMAT ISLAM tidak hadir perhimpunan PERPADUAN UMMAH

Mereka akan gunakan alasan politik kepartian dalam MEMBUAT HATI MUSLIM berbelah bahagi

INGATLAH, KITA SEKARANG BUKAN HANYA MELAWAN KAFIR TETAPI JUGA LEBIH PERLU KETABAHAN KERANA KITA BERPERANG DENGAN SYAITAN DAN BALA TENTERA IBLIS

Mereka cukup mahir dalam membuat hati manusia berbolak balik

WAHAI UMAT ISLAM SEMUA, TETAPKAN FOKUS, JANGAN TERPEDAYA DENGAN TENTERA SYAITAN, IBLIS YANG DIJELMAKAN DALAM BEBERAPA PENGKHIANAT MELAYU MUNAFIKUN

Mereka dibayar RM3000 - RM7000 seorang sebulan untuk HANCURKAN ISLAM

Jangan terpengaruh dengan komen-komen mereka.

TERUSKAN, JANGAN SAMPAI TERKEPUNG

Anonymous said...

KIKIKI.. KLU 20 KALI ALJUBORI TIMBALAN PIDANA
20 KALI ITU JUGA ATOK RENTA KASI MAIN SAMA DIA
KESIAN KEPALA JUBO PLURALISMA MURTAD ANUTANYA
KAT LUAR ATAU DALAM KERAJAAN DI GAME ATOK RENTA...


KIKIKIKIKI...


KERAJAAN PH INI HAPRAK SEMATA MATA
WAYANG TINGGI KATA JANJI SUMA DUSTA
KARMA FITNAH JIJIK SUDAH DEPAN MATA
PADAN LAH MUKA MUJAHIT SYIAH ADANYA

AKHIRNYA DEPA DAP PKR BERSATU BERANTAKAN SEMUANYA
DOA PENEROKA NELAYAN MISKIN JANGAN DIBUAT MAIN YAA..!!
ORANG DIZALIMI DISAKITI TIPU MUSLIHAT PERMAINAN DEPA
DOA DIZALIMI CEPAT JADI NYATA KARMA FITNAB BALIK KE MUKA



KIKIKIKI... HARI HARI MAKIN PANAS HATI HATI MAKIN GANAS SESAMA DEPA..


KERAJAAN YG DIASASKAN OLEH SENTIMEN DAN FITNAH JIJIK TAK KEKAL LAMA..


#BANGKITLAWANFITNAHSYAHID

Anonymous said...

REFORMASI NUAR AL JUBURI DAH BASI..

BAKAL PIEM KE 8....SAH HARAP LE!!!

Amisha said...


Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

Anonymous said...

TEMPO KLIMAKS KU BERLAKU LAGI
SKANDAL SQUIRT BASAH PANJI PANJI
TEMPO KLIMAKS PUAK MACAI PH KINI
TEMPO KLIMAKS ATOK VS ALJUBORI
TAK ADA KENA MENGENA DNG UMNO LAGI

KIKIKIKI...

RULES OF LAW JADI RULES OF GAMPANG KINI
MP UMNO DIUGUT/BELI RASUAH ATOK BERSATU
TELO CLAMP TOPDOG UNDI TAK PERCAYA LGI
ATOK VS ALJUBORI SATU KEM PH BERSETERU

FAMILY PEMBANGKAI FITNAH JIJIK & LIDAH BERCABANG
BAKA PEMBANGKAI PERLU DIHAPUSKAN SEMUANYA
AKIDAH IMAN DILACURI COMANGO PLURALIS DIJULANG
2 BAJA PEMBANGKAI MELAYU INI WAJIB KITA HAPUS SEMUA


PUIIIIII... 22 TAHUN KAYA SELOGAN ISLAM GAMPANG RULES OF LAW DIMULUT RULES OF GAMPANG DI DENDANG...

2 KELUARGA BAKA PEMBANGKAI YANG PERLU DIHAPUSKAN KADAR SEGERA...

Anonymous said...

RULES OF LAW OR RULE OF JUNGLE NI..?
DUA KALI JADI PM 2 KALI KES BUNUH
JADI MANGSA PD MANUSIA GILA KUASA INI
NNTI CKP SAYA TATAU JANGAN TAK SENONOH

PANJI MANA...???


PANJI HITAM ATAU PANJI PEMBUNUH...??


PUIIIIIIII....!!!

Anonymous said...

BUDAK PKR PUN DESAK PARIA LETAK JAWATAN
SIGNAL UNTUK LIDAH BERCABANG ATOK RENTA
PANJI HITAMNYE PULAK TAK KUNJUNG DATANG
9493 KRISMAS RAYA PERDANA BOLE TAHAN KE

KIKIKIKIKI..

ASAL JADI PM AJER ADA LAH KES BUNUH MATI
PEMBUNUH TERKINJA KAYA RAYA ANAK DAN KRONI
MEMANG DIA SUKA KEADAAN RUSUH KACAU BILAU INI
DIVERT ISU TELO DICLAMPING TOPDOG DAP JADI HAMBA ABDI

KIKIKIKIKI..

ASAL JADI PM ADA KES BUNUH MATI
PEMBUNUH TERKINJA KAYA RAYA LGI
SAMPAI SKG PEMBUNUH TAK DIJUMPAI
PEMBUNUH KETAWA TAK HENTI HENTI
TAK KE BABI NAMER NYER NIH...



PUIIIIII.... PANJI HITAM TAK JUMPA PANJI PEMBUNUH DAH DUA ORANG MATI KATAK DIHENTAM PEMBUNUH...

SESAMA SENDIRI DALAM KERAJAAN PUN BERGADUH... NASIB NELAYAN PETANI PENEROKA ORANG KAMPUNG TAK ADA PEMBELAAN... MCM NI KE NAK KIBAR PANJI PANJI HITAM.... KIKIKIKI...TAK ADA APA YG MENARIK PASAL PANJI PANJI NI...ALAHAII...!!

PANJI PANJI KU BASAH LAGI... SKANDAL BINI ORANG SQUIRT LAGI...

Anonymous said...

KLU TAK TEMPO KLIMAKS KIRA DOSA KE
KLU KIBA PANJI KIRA DAPAT PAHALA YER
KIBAR PANJI SAMBIL MEMBUNUH HUKUM APA?
LAWAN FITNAH JIJIK BEDOSA KE KLU X KIBA BENDERA...??
PANJI B'TEMPO KLIMAKS SKANDAL PUN SQUIRT NIKMATNYAAAA....!!!





KIIIIKUKIKUIKUIKUI...

Adi Elok said...

Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
Juga pada whatsapp +12027538718
untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

Abolo spelling home said...

Do you need an instant loan to finance your business, company, pay bills and a quick loan to change your life for the better I will advice you to contact Libertyprivatefunding@gmail.com because I so much believe they are best loan lender you can get online.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget