KL CHRONICLE: Wan Saiful jangan kurang ajar, pemilihan PKR tidak ada kene mengena dengan Parti Bersatu #MalaysiaBaru

Monday, August 13, 2018

Wan Saiful jangan kurang ajar, pemilihan PKR tidak ada kene mengena dengan Parti Bersatu #MalaysiaBaru



Parti Bunga jangan hendak bersikap kurang ajar dan tiru gaya diktator pemimpin mereka Dr. Mahathir. Pemilihan PKR merupakan hal dalaman parti dan kenapa PPBM pula yang menyibuk?Parti yang ada hanya 13 kerusi wajar cermin diri dahulu!.

*PKR jangan jangkitkan perangai buruk mereka kepada Pakatan Harapan*

13 Ogos 2018

Saya tertarik dengan komen beberapa orang pemimpin PKR yang mendakwa bahawa YAB Perdana Menteri mahu menyekat Dato Seri Anwar Ibrahim daripada menjadi pemimpin negara.

Rakan-rakan dalam PKR wajar menjadi lebih beradab dalam kata-kata mereka terhadap pemimpin parti lain dalam Pakatan Harapan. Dalam keghairahan mencari jawatan dalam parti, berbicaralah mengenai hal ehwal parti sendiri dan jangan memfitnah pemimpin parti lain.



Tuduhan liar dan fitnah mungkin budaya orang lain tetapi kami dalam Bersatu diajar oleh YAB Tun Mahathir untuk menghormati semangat setiakawan dalam Pakatan Harapan. Dalam kami menghormati persahabatan yang dibina, janganlah pula ada pemimpin parti lain yang celupar memfitnah  semata-mata kerana nafsu mahu mengejar jawatan dunia. Perangai buruk tidak berakhlak ini bukan budaya yang kita mahu bentuk dalam gabungan Pakatan Harapan. Jangan heret orang lain masuk ke dalam perpecahan teruk parti sendiri.

Pemimpin atasan PKR perlu tegas dalam hal ini. Mereka  perlu membuktikan bahawa mereka tidak bersetuju dengan sikap yang biadap. Jika tidak, rakyat akan menganggap bahawa pemimpin atasan PKR meredhai fitnah dan perangai buruk yang ditunjukkan.


Wan Saiful Wan Jan
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU)

13 Ogos 2018

30 comments:

Anonymous said...


SELAMAT TINGGAL KRONI NAJIB & UMNO:


KUALA LUMPUR - Biro Tatanegara (BTN) dan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) dimansuhkan serta merta.

Pengumuman itu dibuat oleh Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sebentar tadi.


SILA CARI KERJA LAIN..KIH KIH KIH

Anonymous said...

Blogger umno warning bersatu jangan sibuk hal dalaman pkr??? Wtf..mental sama macam annuar musa. Umno setuju anwar ibrahim jadi pm katanya.

Anonymous said...

seronok ke ketawakan orang.... ingat sekarang Allah bayar cash hari kau ketawakan orang yng diberhentikan kerja...esok2 pulak kau ke anak bini kau ke yng kena berhenti
ni lah kerajaan rejim PH zalim..lain tak ada asyik tamatkan perkhidmatan
tutup sana sini
tukar orang sana
bila masanya nak selamatkan Malaysia..kononnya
bila masanya nak bantu rakyat..kononnya
yang rakyat bebal.. bangang.... .uneducated terlopong lopong mulut nganga...dah pilih rejim PH...why makin teruk negara...why kena diberhentikan..why kelapa sawit tak laku...why ringgit jatuh merudum..why saham merudum...why why why
sbb Uolls yng pilih so hadamlah...tak tahu nak bersyukur nikmat yng diterima selama ni..now show time...rejim PH bukan kisah pun kauorang dia nak undi jer..dah dapat lantak uolls lah..

Anonymous said...

BTN dr zmn pm4 madey..
Tuduh org menyusahkan rakyat. Konon dah jd pm nak kurang beban rakyat. Dulu dah beribu ribu.. tambah lagi.. MAJORITI MELAYU..

Kata sebelum pru..
"ORG MELAYU PH TDK AKAN MEMBIAR BKN MELAYU MENINDAS ORG MELAYU.."

PLKN tu memang dulu dah kata tutup tetiba mat sabu kata nak bukak.. memang program dah berhenti..tu org gelak abis.. Anggota yg bertugas kebykan dipinjam dr agensi lain..

Sama jugak kes btn. Tutup..tangguh.. terus.. tutup.. menteri pepandir.. apakehal serap je la yg tetap ke tempat lan mcm jpj.. yg kontrak insyaAllah akan dibantu Allah..

Org yg menganiaya org lain hukumnya mcm anon 12.45 kata KIH KIH KIH.. jika islam dpn Allah jawapannya KIH KIH KIH..

Anonymous said...

GENDANG DAH BERBUNYI..
PERANG DAH BERMULA..

Masa umno, madey dan matdiq nak kj menang..
Masa pkr nak jemin..
Kita tontonnnnnnnn....

Peduli apa aku, nuor ka jemin ka.. pi mampossss ph...

Anonymous said...

WAN JEFUL KATA PEMIMPIN PH TDK BERSETUJU DGN SIKAP BIADAP.

KAH KAH KAH..

TDK MERESTUI FITNAH.

KAH KAH KAH...

BERGELUMANG DGN FITNAH NAK TUNJUK SUCI..
MANA KHAIRUDDIN DAN HISHAMMUDIN, APA HABAQ CINCIN? ABU KASSIM DAH BERSUARA.. SUARA ENGKAU MANA.. KHAIRUDDIN NAK CARI CINCIN SAMPAI DPT.. CINCIN YG MANA?

sape nak suci dan semua dosa boleh digugur sila masuk phaprak.

Anonymous said...

Berguling weeiii mahacai ph masuk org pertama.. teruk hari hari kena hentam. Dpt isu basi utk menzalimi rakyat terus masuk.. tu yg dibangga nak ditulis.

Blog depa kita dihalang masuk. Takut nak baca. Takut org lain baca.
Kaaaaaaahhhhhhhhhhh....

Anonymous said...

Kewangan johor baik diwarisi dr kerajaan lalu BN UMNO.

Duit yg byk yg dicari BN UMNO tu dah termasuk peruntukan bina hospital pasir gudang.. apsal nak batal hospital utk rakyat. Apsal batalkan pembinaan masjid.

Kata nak bantu org susah. Rakyat menderita. Masjid dibatal LGBT nak diperkasa di perjuang.

Sebelum pru hak kebebasan bersuara, dah menang doktor yg bersuara dgn baik bkn buat fitnah nak dikena tindakan tatatertib. HAK BERSUARA UTK SAPE? PH SAHAJA? LGBT SAHAJA?

Anonymous said...

Si jeful kata tuduhan liar dan fitnah bkn budaya kami. errrkkkkkkkk... ahakkkkk.

Jgn ada pemimpin lain bermulut celupar membuat fitnah semata mata nafsu mengejar dunia.. aaahhhhhhhh ahakkkkkk..

Bergulinggggg weeeiiiiiii....

Anonymous said...

Bodoh sungguh anon yg paling atas.. no 1 bingai..
PLKN ditutup tapi diganti program lain.. mak ooooiiii mcm yg lain tukar nama.. ni nak bagi ummppphhhh sikit sebut tutup.. ya la program ni dah tak bergerak.. kalau utc masih bergerak jd tukar nama.

Nak bagi tau sibingai tu..
Matdiq dah umum semua staff btn dan plkn tu akan diserap ke kem belia dan sukan. Yg mana dipinjam kembali ke agensi masing masing.

Lantikan politik tak nak buang ke? Ke dah takut tengok rakyat dah bengang? Mcm sg kandis?

Anonymous said...

Bila buat program baru ganti plkn. Nanti staff yg sama la digunakan.. dah ada pengalaman.. bkn bagi ke org tak tau kerja mcm menteri badut terutama badut kewangan..

Anonymous said...

Anwar kena buat backward calculation dari 24 bulan, 3 bulan dah hangus, elek, zerorised apa pun tak deliver kepada rakyat, nak jadi MP bukan sikit2 masa diperlukan, sekurang2nya beberapa bulan, nak cari MP untuk dikorbankan, SPR nak istihar kekosongan, nak kempen, nak undi, dah 7, 8 bulan hangus kat situ itu pun kalau menang, kemudian nak negotiate dengan parti2 PH, ribut sana ribut sini dah 6,8 bulan lagi, nak serah tugas lagi penyerahan kuasa, tak tahu lah Anwar ni dapat ke lagi nak jadi PM atau akan kelaut dihumban kroni M buat kali kedua, kali ini lebih SADIS tengelam dan tak timbul2 lagi?

Anonymous said...

Madey pulak berkata kata bagi mahacai syok..

Negara kaya punya daya beli tinggi.. bkn hanya upah dan gaji tinggi..

Mahacai apo yg nak disampai madey.. cammano nak punya daya beli tinggi.. sst tinggi.. maksudnya jgn harap gaji tinggi.. kehkehkeh.. ingat tu tiada kenaikan gaji.

Anonymous said...

PERHATIAN..
SI MAMAT BERSATU SURUH PEMIMPIN PKR BERADAB..

Jgn jd mcm pemimpin ph dln dewan rakyat mcm monyet sarkas..

Anonymous said...

BERITA TERGEMPAR..

Ko org dah baca gone end mintak maaf silap pasal gst.. cepat cari dan baca.. ni baru gone end TERDUDUK bkn duduk dgr org bercakap..

Takut la tu nak disiasat. Lagi bocor rahsia akaun bawah dia kalau disiasat.

Anonymous said...

Kalau tersilap lebih kecil takpa. Ini tersilap lebih besar jumlahnya. Macam mana najib nak jawab bagi pihak umenoo?

Anonymous said...

BERITA SEGAR..

Anda malu mengaku warga malaysia?
Mat sabu malu mengaku?
Mukriz malu?

Anda mahu dan suka mengaku warga Brunei?

DIMAKLUMKAN BRUNEI TELAH MELAKSANA HUKUM MATI UTK LGBT..gay di brunei kecut teloq.. tak mustahil berlaku penghijrahan ke negara jiran..

JUGA ADA HUKUM MATI YG LAIN BERKAITAN ISLAM.. nak tau lanjut cari cpt dlm twitter ada.

Anonymous said...

Apa yg ko merepek.. bilion dgn jt..
BKN SOAL ANGKA SAHAJA.. SOAL TUDUHAN MEROMPAK..NAJIB BN MEROMPAK DUIT GST DUIT RAKYAT.. BUAT FITNAH DLM DEWAN RAKYAT.. BAHLOLLLLL... engkau tak ikut ke persidangan tu.. kecoh cara gone end jawab.. tuduh menuduh.. haramjadah..

6 lebih bsr dr 10+6..
55b lebih bsr dr 81b

Engkau baca si wan kat atas tulis apa dan baca komen semua.. sifat munafik?

Anonymous said...

Apsal najib kena terang.. ko org tuduh ko org terang.. ko org bagi bukti..

tuduh org berak..suruh org berak bagi bukti.. byk sgt hidu taik..

Gone mengaku.. kenapa najib nak jawab.. benda yg tak salah, disuruh najib jawab.. takke bahlol

Anonymous said...

Masa gone end tuduh najib bn merompak duit gst.. dgn sekejap je mahacai bawak cerita sebarkan.. siap maki hamun lagi org pro umno.. putar sana sini.. dlm twitter penuh bawak citer bn merompak duit gst..

Ni kata kecik.. kepala bapak dia kecik.
Cibaiiiiiii..

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!

Anonymous said...

Anon ni seronok ketawakan org yg dibhentikan. Aku doa ko rasa apa yg diaorg rasa apbl tiba2 hilang punca pendapatan. Sams macam org2 yg menganiaya golongan tertentu akan dibayar cash oleh Allah.

Anonymous said...

Recent Rate History


08/12/18 Sunday 1 USD = MYR 4.0849
08/10/18 Friday 1 USD = MYR 4.0850
08/09/18 Thursday 1 USD = MYR 4.0753
08/08/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.0755
08/07/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.0762
08/06/18 Monday 1 USD = MYR 4.0801
08/05/18 Sunday 1 USD = MYR 4.0782


HARI INI 13/8 = 4.1008....

KAH...KAH...KAH...

GONE END...SILA MENYONDOL LAGI....TEPUKK!!!

Anonymous said...



Mahababi semakin siyok naik kapal mewah jo taek low.. rupanya. Bukan Najib yang punya skandal tapi mahataek dan bapak jho low sekepala perompak. patut le beria2 benar dia mahu kapal tu dibawa balik. Kapalk tu hanya wayang bodoh untuk alihkan perhatian rakyat kepada masalah negara nak muflis.

66 billiun sudah wang negara dilepaskan untuk stabilkan matawang yang merudum. Ekonomi tengah parah sekarang. SST datang double parah.

Rindu zaman DSN dan BN perintah.. tenang. nak ke masjid pun tak takut.. sekarang nak masuk tandas pun kena hati2 takut lgbt... macam2 boleh jadi..

Anonymous said...



ringgit malaysia makin parah, madeykutty taek duk lagak macam 'suci' ego bodoh sombong. Kita tak wujud langsung program pemulihan eknomi yang besra seperti pernah dibuat DSN. Mungkin tunggu rakyat kebulur baru Maderkuttytaek dan macai mahu minta maaf dan cari DSN untuk minta bantuan pulihkan semula eknomi?

Anonymous said...

Selamat tinggal projek membazir najib razak...ecrl, selamat tinggal projek paip gas bayar awal rm8 billion. Bagi yang kata btn dan plkn hanya tukar nama, anda silap. Mansuh habis ya..bye-bye. Umno makin gila bila sokong anwar jadi pm. Nak campak mana zahid hamidi? Hahaha..

Anonymous said...

AKU TAK NAK KOMEN LEBIH2.
MASALAH PAKATAN HAPRAK BUKAN MASALAH AKU. BIAR DEPA BERGASAK BERKUNTAU. KITA TEPOK JE.

🤼🥊

Anonymous said...

Serap nasuk kementerian saddiq sigaraga la....wa kaka...tepuk

Anonymous said...

Selamat datang projek kereta atok...selamat datang lrt yang siap lambat lagi dari 2020 ke 2024...selamat datang ketandas oku anon 7.27...wa ka ka.tepok

Benard Cypher said...

THE HACK GEEKS
The Hack Geeks is an organisation of HACKERS with the motive to help individuals understand the limitations in technology.

We offer services in:
*Phone cloning, hacking and tracking.
*Computer programming
*Web designing
*Cyber attacks
*Credit score upgrading
*Document sniffing, deleting or changing and lots more.

We give you details of how we will get the job done and the hacker who is in charge of your job.
Contact:
thehackgeeks@gmail.com
THE HACK GEEKS.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget