KL CHRONICLE: Mengapa ramai sangat CEO - CEO GLC letak jawatan?

Saturday, June 9, 2018

Mengapa ramai sangat CEO - CEO GLC letak jawatan?


1.  Langkah Kerajaan Pakatan Harapan meletakkan tekanan dengan memberi alasan kerajaan terdahulu tidak berintegriti dan mempunyai hutang yang banyak sehingga membebankan negara adalah satu tindakan yang tidak berhemah dan cuba memanipulasikan fikiran rakyat.



2. Perletakan jawatan Gabenor Bank Negara Malaysia, diikuti perletakan jawatan Ketua Pegawai Eksekutif Telekom Malaysia serta bakal disusuli penggantian Ketua Pegawai Eksekutif Bursa Malaysia dan semua syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dilihat seolah-olah ada hubung kait dengan tekanan tangan ghaib dalam kerajaan.  

3. Rakyat melihat semua tindakan PH yang mengaitkan semua mereka yang meletakkan jawatan itu  dengan Dato' Sri Najib Razak seolah-olah sebagai  satu usaha kerajaan mahu memasukkan 'orang-orang tertentu' ke dalam setiap jabatan dan agensi.

4. Ini adalah satu usaha untuk mengaburi mata rakyat. Dengan mengaitkan semua ini dengan 'salah laku' kerajaan terdahulu, pihak-pihak tertentu dilihat menggunakannya sebagai cara perbersihan ke atas BNM, TM, Bursa Malaysia malah syarikat-syarikat lain.

5. Sain itu,  kami juga berasakan wujud satu usaha mengenakan tekanan ke atas Institusi diRaja sehingga hampir menimbulkan krisis dengan pelantikan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara yang baru. Agak pelik juga, baru-baru ini Thomas dengan pantas memperkatakan bahawa 1MDB adalah keutamaannya.

6. Rakyat memerhati dan pasti bertanya dengan serius motif tulisan Datuk A Kadir Jasin yang menukil 'RM257 juta dibelanjakan untuk Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dalam 16 bulan'.  Apakah ini berniat memalukan Institusi Raja-Raja Melayu serta menghasut perasaan rakyat agar membenci Institusi Raja-Raja Melayu? 

7. Ini tidak seharusnya berlaku, kecuali Pakatan Harapan ada niat untuk memperlekehkan Institusi Raja-Raja Melayu. Kerajaan memerintah sepatutnya bertanggungjawab memelihara nama baik Institusi Raja-Raja,  integriti pelbagai institusi kerajaan dan kepentingannya,  bukan semakin merosakkan imejnya. 

8. Rakyat  juga tertanya-tanya apakah perlantikan Thomas sebagai tindakan yang berkemungkinan menjadikan institusi kehakiman (judiciary) sebagai ‘pelindung’ kepada dakwaan salah laku beberapa rakan yang rapat dengan kepimpinan PH , baik di dalam mahupun di luar Kabinet.

9. Dengan pembebasan Rafizi Ramli daripada hukuman penjara, mungkin akan wujud pula usaha untuk melepaskan Lim Guan Eng daripada hukuman atas kesalahan rasuah, sedangkan kesnya seakan-akan sama dengan kes rasuah bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo.

10. Walaupun rakyat berasakan memang menjadi tugas peguam negara untuk menjalankan siasatan ke atas kes 1MDB dan kes-kes lain,  rakyat lebih tertanya-tanya apakah pendirian peguam negara yang baru apabila beliau menyatakan kepada media untuk "menguruskan kes-kes terpilih. "

11. Bagaimanakah status siasatan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai tukaran asing (forex) ketika Tun Dr Mahathir menjadi perdana menteri keempat, RCI peristiwa Memali dan isu pemberian kad pengenalan di Sabah?

12. Bukan setakat itu saja, apakah Kerajaan  PH akan memastikan tiada siasatan dibuat ke atas tiga individu 'billionaire' yang ada pertalian keluarga dengan kepimpinan PH? Bagaimana pula  siasatan ke atas skandal yang meruntuhkan Perwaja?

13. Di samping itu apakah siasatan tidak perlu dilakukan terhadap bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Rafidah Aziz mengenai isu pemberian permit import (AP) serta punca yang mendorong perlambakan masuk kereta dari China dan Korea Selatan, yang mana  Dr Mahathir sendiri menyatakan tidak bersetuju beliau pada waktu itu? 

14. Rakyat berharap mereka tidak dipermainkan dengan janji-janji manis sebelum pilihan raya. Selepas gagal mengotakan janji manifestonya, Kerajaan PH dilihat sengaja mengalihkan persoalan rakyat dengan pelbagai helah dan membentuk persepsi.  Paling menyedihkan apabila mereka menghina negara sendiri dengan menerima  'campur tangan asing', 

15. Sudah sampai masanya rakyat berfikir secara kritis mengenai sokongan mereka terhadap Kerajaan PH ini. Adakah kerajaan sekarang benar-benar ingin berkhidmat kepada negara dan rakyat, atau sekadar mahu berkuasa dan meletakkan semua sistem di bawah tapak kaki mereka?

16. Dalam erti kata lain, apakah mereka hanya mahu membongkar kesalahan yang dilakukan oleh orang lain tetapi enggan diri sendiri disiasat? Adakah ini juga menunjukkan Kerajaan PH mengamalkan tindakan politik balas dendam? 

84 comments:

Tanah Melayu Kini said...

Dioarg bukan letak jawatan...
Di suruh berenti dgn cara letak jawatan..

Anonymous said...

Mereka ambil jalan selamat. Kalau tak letak jawatan, nanti dipecat lagi teruk.

Anonymous said...

Janji tetap janji.
Tik tok tik tik jam 100hari perjanjian tetap berjalan
Buatlaapa pun, pecatla glc ceo hatta semue penjawat awam, ianya tak mengubah penjanjian.....

Anonymous said...

.

Kalau kita hendak negara kita maju , kita perlukan seorang PM yang ada niat untuk majukan nrgara . Tapi nampaknya PM kita sekarang tidak ada niat untuk majukan negara . Niat beliau sekarang lebih kepada balas dendam .

Kemungkinan penarikan terhadap kes mahkamah Pulau Batu Putih juga berniat untuk balas dendam terhadap Sultan Johor . Kalau kita masih ingat masa kempen PRU sebulan yang lalu Tengku Mahkota Johor ada buat posting di Facebook menasihat rakyat Johor untuk tolak ' orang tua berlidah cabang ' . Tahun 2018 merupakan tahun akhir untuk kes mahkamah Pulau Batu Putih . Selepas ini rayuan mahkamah untuk pulau tersebut tidak boleh diterima lagi walaupun bertukar kerajaan .

.

Anonymous said...

Rakyat Msia ini bersikap: Dengar guruh dilangit habis air tempayan diviralkan. Petir dan guruh bersabongan hujan tak juga turun. Kutip derma dari "Rakyat" tapi yg menyumbang adalah TOKEH2 besar.Baik dan sumbangan mereka tu ADA MAKNA TU. Kata PM jangan terima HADIAH,tu "DERMA"apa ke bendanya? Bukan ke rasuah jugak?

Anonymous said...

Hakikatnya kuasa politik orang2 Melayu dah hilang, hanya tinggal kuasa raja2 Melayu. Itu pun sedang cuba nak dihakis oleh puak2 tertentu.
Orang2 Melayu jauh ketinggalan dlm bidang pelajaran & ekonomi. Hanya kuasa politik sahaja yg dapat membantu orang2 Melayu.
Ingatlah bahawa kita orang2 Melayu adalah majoriti di tanahair kita ini.
Marilah kita sama2 mengorak langkah untuk mengembalikan kuasa yg satu itu yg kita dah hilang pada PRU yg lalu.
Ayuh...bangkitlah wahai bangsa ku...

Anonymous said...

Kerajaan BN seribu kali lebih baik & bermaruah drp Kera jaan Pakartoon.
Kera jaan yg terbina dari penipuan & fitnah tak akan kekal lama, mungkin 100 hari je!!

Anonymous said...

Mereka letak jawatan sebab tak nak subahat dlm penipuan & fitnah oleh kerajaan PH. Mereka semua tau pasal dosa, bekerja dgn org munafik itu berdosa!

Anonymous said...

sebenarbya anjing suruhan top dog dah kena cucuk hidung macan kerbau balau yg tunggu nak mati kena srmbelih.

kerbau balau ni walau tua daging dah tak sedap utk dimakan sekurang nya dging tua ni sesuai bagi makan dubuk dan buaya. Kerbau balau ada tanduk yang berharga untuk dijadikan senjata menyondol apa saja orang melayu oleh Top Dog.

sekian

Anonymous said...

Raya dah dekat, duit belum dapat. Barang makin mahal, tol tak free-free, minyak bukan nak turun malah makin naik. Janji apakah yini? Kartun sungguh kerajaan kita.

Anonymous said...

Sokongan kepada kerajaan PH akan jatuh merudum. Percayalah...

Anonymous said...

KAN? HE HE HE .... ♫ LA LA LA LA ♪

KUALA LUMPUR - Datuk A. Kadir Jasin meletakkan jawatan sebagai Ketua Media dan Komunikasi Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) hari ini lapor agensi berita Bernama.

Peletakan jawatan beliau dipercayai ada kaitan dengan tulisan dalam blog peribadinya baru-baru yang mendakwa Sultan Muhammad V membelanjakan sebanyak RM257 juta dalam tempoh 16 bulan sejak dilantik sebagai Yang di-Pertuan Agong. - K! ONLINE

Anonymous said...

Masa fitnah tak tak ingat semua ni. Lebih memalukan berlaku pada bulan ramadhan yang mulia

Anonymous said...

PH sebegini haprak??...

Anonymous said...

AKHIRNYA GUAN ENG MENGESAHKAN BAHAWA PAKATAN HAFAPAN MENIPU UNTUK MENANG PILIHANRAYA

“If govt fulfils election promises Malaysia will go bankrupt, says Guan Eng”

Guan Eng cakap, kalau PH tunaikan janji pilihanraya maka Negara akan bankrap.

Nampak kita kena kencing saja lah.. hancinggg.

Anonymous said...

Najib janji macam2 rupa2nya tak masuk dalam peruntukan belanjawan. Kahkahkah...main sebut je janji. Ikut sedap mulut.

Anonymous said...

Kadiaq & Hisham Tukartiub tu dua ekor kominis Melayu yg anti dengan raja2. Kita tahu siapa di belakang mereka.

Anonymous said...

Kerajaan mendedahkan janji pemberian bonus Aidilfitri kepada kakitangan awam oleh Datuk Seri Najib Razak di Dewan Rakyat pada Okt 2017 tiada dalam peruntukan belanjawan negara.

Dalam kenyataannya hari ini Kementerian Kewangan menjelaskan Bayaran Khas Aidilfitri 2018 yang disebut Najib semasa beliau membentangkan belanjawan itu tidak lebih sekadar pengumuman biasa.

"Sebenarnya peruntukan bagi pengumuman bayaran tersebut tidak disediakan dalam Bajet 2018. Perkara ini telah disahkan oleh Pejabat Akauntan Negara," kata kenyataan berkenaan.

Anonymous said...

Awalnya sebaik sahaja PH diumum menang PRU14, kemain gah lagi dlm group2 WA dgn pelbagai ucapan gembira ria dan tahniah di pihak penyokong PH dan tak kurang juga kata2 sindiran dan lawak jenaka dilemparkan kpd kpd penyokong2 BN.
Namun baru saja sebulan berlalu, dah mula keluar keluhan dan luahan rasa benci orang2 Melayu terhadap kerajaan PH ini menular dab viral dlm group2 WA...seperti dah nampak penyesalan kpd mereka2 yg dah tersilap nemilih dahulu kerana termakan dgn janji2 palsu...dan juga kerisauan terhadap kerajaan baru ini yg nampak spt mula bertelagah dgn pihak istana dan raja2 Melayu.
Sesal dahulu pendapatan...

Anonymous said...

penyokong PH ni di ciritkan sekalipun dorg boleh tadah ini kan pulak dikencing,, peduli pun tak

Anonymous said...

Salam, saya repeat balik komen saudara ini:



Orang2 bukan Melayu mmg nak BN tumbang. Bukan alasan Najib atau kerana tertarik dgn janji2 manifesto PH. Mereka tak mahu kerajaan dgn ketuanan Melayu yg memberi keutamaan kpd orang2 Melayu/Islam. Mereka sepakat menyokong PH.

Orang2 Melayu pula sokong PH kerana benci dgn kerakusan Najib dan banyak kes2 korupsi, rasuah serta penyalahgunaan kuasa dlm kerajaan BN yg lalu. Selain itu, ramai juga yg tertarik dgn janji2 dlm manifesto PH menjelang pilihanraya.

Kini BN dah tumbang, Najib sudah terbang. Ramai yg bersorak gembira. Orang2 bukan Melayu boleh terus bersorak & berpesta tapi orang2 Melayu kena berhenti bersorak sekejap dan fikirkan apakah implikasi kekalahan BN ini kpd nasib bangsa Melayu untuk masa yg akan datang. Apakah seharusnya UMNO dibiarkan terus terkubur? Siapakah yg nak diharap untuk membela nasib orang2 Melayu kelak? Tidak...tidak adil menghukum UMNO (TDM, DSAI, TSMY, DSSA dll naik pun kerana UMNO). Sebaliknya UMNO perlu dicuci dan dibangunkan semula...demi untuk membela anak2 bangsa di tanahair sendiri yg dahulunya bernama Tanah Melayu.

Kita harap kerajaan akan menunaikan janji2 spt yg tertera dlm manifesto menjelang PRU14. Turunkan harga minyak, harga barang, hapuskan tol, pendidikan percuma, banyakkan peluang pekerjaan dll... di samping terus mempertahankan hak istimewa orang2 Melayu termasuk raja2 & Agong.

Tidak bolehlah alasan hutang banyak dijadikan sbg alasan untuk tidak menunai janji. Hutang boleh bayar beransur, bukan bayar semua sekaligus. Dlm keluarga pun, ramai ibu bapa yg berhutang banyak tapi tidak mungkir janji dgn anak2 kerana alasan banyak berhutang.

Kalau kita nampak kerajaan tidak menunjukkan usaha ke arah membela dan mempertahan hak istimewa orang2 Melayu, maka orang2 Melayu perlu balik kepada UMNO (dan mungkin bersatu dgn PAS) demi survival bangsa untuk masa yg akan datang.

Berfikirlah orang2 Melayu.



-----------------------------------------

Sorry to SAY.. PAS ber DNA munafik. Bila mereka sudah menang mereka tak cakap lagi pasal Islam
Bukan sekarang sahaja, tapi sejak di Perak, Kedah dulu juga sama.

Hanya UMNO sahaja (kecuali zaman Mahadey) yang tak bising dimulut tapi terus melaksanakan Agenda perkasakan Islam tapi masa yang sama terus membantu penganut bangsa lain.
DS Najib telah merangka sistem Tahfiz Profesional yang sanggat menggerunkan puak-puak liberalism Siti Kassim n gang dan kafir dap laknatullah!

SEMOGA ALLAH SWT MEMBERIKAN HIDAYAH-NYA MEMBUKA HATI-HATI UMAT MELAYU KEPADA PENYATUAN, SETELAH DIBERI 'RASA' DAN 'BUKTI'APA YANG DIINGATKAN OLEH PEMIMPIN UMNO IALAH BENAR! INSYA ALLAH. AMIIN

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...


Kenapa begitu? kerana pencacai PH mereka di doktrin jadi seperti BABI..

iaitu jadi MUKA TAK MALU. Sebab itu kalau berborak dengan BALACI MACAI PH di mana2 tempat.. dengan MUKA TAK MALU nye suka selit dan sindir kerajaan BN dahulu walaupun dapat macam-macam nikmat

Apa sahaja cerita yang kita borak mereka akan kaitkan selit keburukan DS Najib/ Kerajaan BN.
MUKA YANG SANGAT TAKMALU ini mereka terus tebalkan hingga sekarang menjadi KERA jaan PH.


So takde hal la setakat kantoi itu ini..manipesto bodoh ke..manipesto munafik janji ke.. kena tarik itu tolak ini buang itu bubar ini..merosakkan sistem itu ini.. sebab memang sepanjang 60 tahun mereka dilahirkan untuk menjadi MUKA TAK MALU..TAKDE MARUAH.. atau lebih mudah meniru sifat BABI.. that's all..to pakatan haprak supporters.. looser of looser..

kebetulan sahaja menang sebab fitnah kebencian pada Najib. bukan disebabkan profesional kempen berfakta atau janji ditepati.

#janganjadibaruaph

Anonymous said...


JANGAN BAGI EVN SETENGAH SEN PUN PADA TABUNG DAJAL PAKATAN.. BIAR MACAI MEREKA YANG BAYAR DAN TANGGUNG HUTANG UNTUK KITA..LEMBU DAN BABI YANG BODOH... kah..kah..kahh


i like this comment!:


Businessman derma tabung PH tajaan DAP diorg dapat penguacualian cukai, kita yg nak derma RM5,10,50 ni eloklah pi bank in kat tabung Palestine, lebih afdal. Tak usahlah membazir bagi duit kat tabung PH yg tak datangkan apa2 faedah itu. SATU LAGI JANGANLAH TAAT KEPADA KERAJAAN YG MENANG HASIL FITNAH2 DAN SIRI2 PENIPUAN INI. SEMOGA KITA DILINDUNGI DARI DAJJAL AKHIR ZAMAN!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..

kalau u tak effected by umno bn.. why u come here again n again barking mcm ANJING.. like BITCH jugak.. promoting services? so-called 'civic duty'.. damn u babidapster.. MUKA TAK MALU..

#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..

we know that u cannot live peacefully with out umno.. feeling shame arr to admit umno the best ruler, u missed the time during umno bn arrr? kah..kah..kahh

why u come here again n again barking mcm ANJING.. like BITCH jugak.. promoting services? so-called 'civic duty'.. damn u babidapster.. MUKA TAK MALU..

#babisudahterbang
#phsudahgoyang

June 9, 2018 at 3:33

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...



TO PH's BITCH ABOVE..

what? 'civic duty'? go and do your job to clean up babilim gone end shits load first la..
then ask Betty Chia Witch how much her income last 5 years.. just sitting down like bitch can gain a alot of money million2 one.. buying luxurious stuff, handbags, vvip travelling around the world??

hello ph's bitch.. can u explain that to us?


Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..

we know that u cannot live peacefully with out umno.. feeling shame arr to admit umno the best & u missed that precious time.. pls admit la macai..

we know that's why u come here again n again barking like ANJING.. promoting services like a BITCH? so-called 'civic duty'..(laughing..kah..kah..kah)... MUKA TAK MALU..


#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...



full of shit puppet AG bila mau siasat gone end punya scandal?

anjing mau tangkap DS Najib sahaja? penjenayah perompak terowong penang boleh lepas?

petrol sudah turun harga ka?

Penang bridge tol sungai nyior sudah roboh n F.O.C ka??

PH's BITCH.. please tolong jawab boleh?


Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..

we know that u cannot live peacefully with out umno.. u feeling a shame to admit umno the best & u missed that precious time.. isn't that right PH's BITCH??

we know that's why u come here again n again barking like ANJING.. promoting services like a BITCH? so-called 'civic duty'..(laughing..kah..kah..kah)... MUKA TAK MALU..


#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

The damage has been done. Kadir Jasin harus disiasat dan didakwa.

Anonymous said...

Owhh... STFU asshole. We will comment to our heart content. You can't stop us now. We will show to everyone how asshole the new government is.

Anonymous said...

A Kadir yasin pun dah letak jawatan. Terpaksa, dipaksa atau relahati yang mana satu pilihan..

Tun M dah mula uturn nak jadi PM seumur hidup.. 2 tahun masa nak Pru cuma cadangan..pulak dah

Sebab pulut santan binasa
Sebab mulut badan merana
Sebab mulut2 nak kuasa...jangan negara porak peranda...

Gajah sama gajah berjuang...pelanduk mati ditengah2...jauh2 kan lah

#malaysiakubaru

Anonymous said...


That PH's BITCH has just nothing to say..but keep cut n paste his troll shits..

bodoh punya cina..mampus bagi banyak2.. senang sikit Tanah Melayu maju!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Belum tentu Anwar jadi PM dua tahun lagi, kata Tun M


(Yahoo News) PUTRAJAYA, 9 Jun ― Tidak dapat dipastikan sama ada peralihan kuasa perdana menteri kepada ketua umum PKR boleh dilaksanakan dalam tempoh dua tahun, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Dua tahun itu bukan tempoh masa. Dia adalah satu cadangan. Tetapi kita tidak tetap. Boleh jadi lebih awal, boleh jadi lebih lewat," katanya dipetik laporan Sinar Harian.

Pakatan Harapan sebelum pilihan raya umum menamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang ketika itu dipenjara, sebagai perdana menteri menunggu.

Pengerusinya berkata keutamaan kini adalah untuk mengembalikan kekayaan negara dan menstabilkan ekonomi selain menyelesaikan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Kalau boleh dalam masa terdekat, saya nak atasi masalah-masalah yang dihadapi, itulah tujuan saya.

"Kalau saya berjaya, bukan duit yang penting. Yang penting adalah hasil kerja. Jadi inilah yang saya sedang usaha," katanya.

-----------------------

kah..kah..kah..kahh

Aku dah kata.. atok gila ni dah enjoy and happy dah dengan seats dia skrg.. itu sebenarnya yang dia nak..

bukan nak apa pun.. imdb src derma tu semua wayang pariah sahaja..mau tipu rakyat yang memang 3/4 bodoh dalam Tanah Melayu ni..

dia nak power.. dia dah isim ketagih dengan 22 tahun lepas..skrg tunggu nak pass pada boboi..
just a matter of time saja.. Anwar kena bijak.. takkan lah kita sanggup nak biar atok penyangak judiforex ni memerintah 2 penggal lagi.. selepas 22 tahun jahanam negara..

kalau ye pun tak suka najib..cari lah calon yang lain..

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..

we know that u cannot live peacefully with out umno.. u feeling a shame to admit umno the best & u missed that precious time.. isn't that right PH's BITCH??

we know that's why u come here again n again barking like ANJING.. promoting services like a BITCH? so-called 'civic duty'..(laughing..kah..kah..kah)... MUKA TAK MALU..


#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..THE WHO ASK U TO COME HERE?
CINADAPSTER MUKA TAK MALU..



#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

Kalau nak lawan lawan le....tapi jangan le sampai menipu dengan janji2 kosong....kalau ada refree dah sah faul.

Biarlah UMNO kalah asalkan tak mungkir janji.





Ciri-ciri munafik

Dusta

Hadis Rasulullah yang diriwayatkan Imam Ahmad Musnad dengan sanad yang baik:

"Celaka baginya, celaka baginya, celaka baginya. Iaitu seseorang yang berdusta agar orang-orang tertawa."
Di dalam kitab Sahih Bukhari dan Muslim pula), Rasulullah bersabda:

"Tanda orang munafik ada tiga, salah satunya adalah jika berbicara dia dusta."

Khianat
Sabda Rasulullah s.a.w.:

"Dan apabila berjanji, dia berkhianat."
Petikan hadis ini menjelaskan bahawa barangsiapa memberikan janji kepada seseorang, sama ada kepada isterinya, anaknya, sahabatnya, atau kepada sesiapa sekalipun, kemudian dia mengkhianati janji tersebut tanpa ada sebab uzur syar'i atau halangan yang benar-benar menghalang tanpa dikehendakinya, maka telah melekat pada dirinya salah satu tanda kemunafikan.




Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..THE WHO ASK U TO COME HERE?
CINADAPSTER MUKA TAK MALU..

'CIVIC-DUTY' BITCH.. kah..kah..kah..

#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...



Bila ramai CEOs GLCs govt yang hebat-hebat ini letak jawatan.. tak kira lah secara tangan syaitan dibelakang (amalan biasa madey) atau kerana mereka tidak yakin tidak suka dengan politiking PH yang bodoh dan merosakkan negara ini.. ia tetap merugikan negara dan pengurusan KERA jaan pakatan rosak..

orang2 ni dilantik di zaman BN DS Najib Razak berdasarkan kapasiti kepakaran.. bukan kapasiti ampu politik macam Jimin Jamban the ex-MB Selangor..
So, wait n see nak lihat macam mana Madey judiforex 93 tahun mahu 'susun' semula GLC2 penting ni dengan terus beri jawatan2 emas ini kepada cina dapster atau macam mana?

#janganjadibodohmacamph

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..THE WHO ASK U TO COME HERE?
CINADAPSTER MUKA TAK MALU..

the so-called 'CIVIC-DUTY' BITCH.. kah..kah..kah.. cakap melayu bodoh.. cakap english macam sampah.. then sibuk datang blog orang.. lu bikin blog sendiri la macai dapster!


#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

Pas jangka berlaku PRN di Kedah

KOTA BHARU 9 Jun - Pas menjangkakan berlaku Pilihan Raya Negeri (PRN) susulan isu pelantikan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah yang belum selesai sehingga kini.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, situasi sekarang kedua-dua pihak iaitu kerajaan negeri dan pembangkang masih lagi dalam keadaan ternanti-nanti.


“Sebenarnya Pas sudah menawarkan pembentukan kerajaan perpaduan yang melibatkan semua parti politik di negeri ini.

“Tujuannya adalah bagi mengelakkan berlakunya PRN kerana ia merupakan jalan terbaik untuk keluar daripada krisis itu. Malah, dalam sistem demokrasi banyak negara sudah buat dan kita sudah kemuka cadangan, terpulang pada kerajaan negeri untuk terima atau tidak,” katanya.



p/s: jeng jeng.. BOBOI SUDAH GOYANG.. KEDAH SUDAH MAU HILANGG..

hidup UMNOPAS!
kasi ganyang boboi anak keling kerala judiforex ni berambus keluar dari jelapang padi..

Anonymous said...



full of shit the puppet AG bila mau siasat gone end punya bribes scandal?

anjing mau tangkap DS Najib sahaja? penjenayah perompak terowong penang boleh lepas?

petrol sudah turun harga ka?

Penang bridge tol sungai nyior sudah roboh n F.O.C ka??

PH's BITCH.. tolong jawab boleh?

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..THE WHO ASK U TO COME HERE?
CINADAPSTER MUKA TAK MALU..

the so-called 'CIVIC-DUTY' BITCH.. kah..kah..kah.. cakap melayu bodoh.. cakap english macam sampah.. then sibuk datang blog orang.. lu bikin blog sendiri la macai dapster!


#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...



gambar atas..describes many things..

BABIEng bisik-bisik pada orang tua nyanyok.. SAYA LUPA.. SAYA TAK INGAT.. judi forex saya lesapkan berapa ya??

kekekekeke...

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

DSAI belum tentu jadi PM 2 tahun lagi

janji dicapati... kah kah kah

puak munafik bila janji khianat

Anonymous said...

Dear netizens this komunis 9 jun is the real liar that twisted facts bec he himself is pure racist n spread hatred among malaysians. Pass these msg around gud hearted rakyat.

Anonymous said...

Kalau ikut pendapat NST Singapore, DSAI tak akan jadi PM terus.

Bukan sahaja janji kpd rakyat tak ditepati, janji sesama geng pun boleh kencing.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

DSAI akan terus jadi mangsa politik. Yg berbeza ialah dulu mangsa sebagai musuh, kini mangsa sebagai sahabat.

Anonymous said...

Oh yess hes been paid by DAP TROOPERS. And he chooses to spread slanders amg gud hearted rakyat. He is a komunis...

Anonymous said...

He is also been paid by PH troopers to stir trouble with false n slandering messages purposely to confuse the rakyat. Please pass ths msg to other gud hearted rakyats.

Anonymous said...

He is also been paid by PH troopers to stir trouble with false n slandering messages purposely to confuse the rakyat. Please pass ths msg to other gud hearted rakyats.

Anonymous said...

TO PH's BITCH DAP-PAID CYTRO ABOVE..U MUKA TAK MALU..THE WHO ASK U TO COME HERE?
CINADAPSTER MUKA TAK MALU..

the so-called 'CIVIC-DUTY' BITCH.. kah..kah..kah.. cakap melayu bodoh.. cakap english macam sampah.. then sibuk datang blog orang.. lu bikin blog sendiri la macai dapster!


#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...

Teringat lagu warisan ciptaan Dr Nordin Kardi:

Warisan

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara (3X)

Ada kebenaran dengan lagu ini.
Cuma baris 'kini kita cuma tinggal kuasa' dah tak terpakai lagi sebab "kita sudah hilang kuasa'...

Ayuh bangsa Melayu, marilah kita bergerak untuk kembalikan kuasa kita itu...

Anonymous said...



that PH's BITCH aledei butt hurt.. cannot sleep maaa if not ocming here put his shits..

kah..kah..kah..looser always shown by looser too... kipidap macai..

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

and i bet you are pakatan cybertrooper that being paid to twist all the truth from this blog. freedom of speech not only belong to pakatan haram. i hope the world can see how twisted pakatan harapan are, anything pakatan harapan do is correct and holyness but anyone else do is wrong.

Anonymous said...

Dear all netizens. this comment @3:39 and many more is provided by Pakatan Harapan cybertrooper. They get paid by pakatan harapan to twist all the facts and inspired hatreds. please do continue to comment and pass on this message.freedom of speech is belong to everyone.

Anonymous said...

Dear all netizens. As you can read this pakatan cybertrooper don't even have the courage to fight back with facts instead accused others. freedom of speech not belong only to pakatan harapan

Anonymous said...

no need facts. Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

kita tengok siapa penganti ketua2 glc ini nanti dan selepas itu macamana mereka merubah peraturan yg akan memihak kepada mereka. itulah harga yg akan dibayar oleh orang2 melayu yg bodoh kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar. sekarang ini boleh dilihat yg mengerumuni menteri2 ..... adalah kalangan mereka sementara orang2 melayu hanya berjalan dibelakang. Bukan lagi org penting apatah dilantik sebagai penasihat.

Anonymous said...

2 TAHUN JE ....BUKANNYA LAMA.....

....KAH...KAH...KAH....

ATOK MATDEY KUAT KENCING....KENCING ORANG TUA MANYAK MUSUK OIIII!!!!!

Anonymous said...


Dear all netizens. this comment @3:39 and many more is provided by Pakatan Harapan cybertrooper. They get paid by pakatan harapan to twist all the facts and inspired hatreds. please do continue to comment and pass on this message.freedom of speech is belong to everyone.

#holyshitmacaiofpakatan

Anonymous said...

TO PH's BITCH ABOVE..MUKA TAK MALU..THE WHO ASK U TO COME HERE?
CINADAPSTER MUKA TAK MALU..



#babisudahterbang
#phsudahgoyang

Anonymous said...



macai cinababi dapster bodoh tak boleh cakap Melayu.. tulis Melayu pun pakai google translate.
So diorang tak boleh tulis panjang2..
sebab itu ada seekor cinababi dapster di atas tu (he's alone.. no one else) boleh cut n paste..
hehehee.. shame on u..

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

no need facts. Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

June 9, 2018 at 10:28 PM

Really..really..really this blog been paid by UMNO??? R u sharing the account with CTS on your paying source statement ??please provide the proof CTS been paid by UMNO?? Dont accused without proof lo??
So because i also dont have any proof like u, i also can says here "I think u been paid by DAPig and PH to spread out the comment above" to inspire hatred.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Anonymous said...
Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

June 9, 2018 at 10:28 PM

Really..really..really this blog been paid by UMNO??? R u sharing the account with CTS on your paying source statement ??please provide the proof CTS been paid by UMNO?? Dont accused without proof lo??
So because i also dont have any proof like u, i also can says here "I think u been paid by DAPig and PH to spread out the comment above" to inspire hatred.

Anonymous said...

Anon 2.06 babi dap meroyan gila. Get lost and go to hell anon with no name. Why are you here in the first pkace, simply amazing. You have no other things to do except spread lies and fake news. Shane on you

Anonymous said...

Anon 2.06 ia vodoh and gila agen dap pigs. Dah gila meroyan sbb siang malam kacau blog ni tanda nya dia dah goyang dan tak tenang.

Anonymous said...

Anin 2.0y memeng betul dah gila sbb aiang malam menyalak kat sini. Gila dan bodoh anon 2.06.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Really..really..really this blog been paid by UMNO??? R u sharing the account with CTS on your paying source statement ??please provide the proof CTS been paid by UMNO?? Dont accused without proof lo??
So because i also dont have any proof like u, i also can says here "I think u been paid by DAPig and PH to spread out the comment above" to inspire hatred.

Penulis 9383 said...

Alhamdulillah....syukur. Allah swt telah tunjukkan wajah sebenar kerajaan PH. Wajah pendusta tulen, perompak jati,pencabul tegar,penggila kuasa yg serakah tanpa kenal hukum halal dan haram. Hati hitam penuh dendam kesumat. Allah swt maha mengetahui dan kini DIA bentangkan di depan rakyat Malaysia. Untuk dinilai dengan iman.

Benar, kerajaan dahulu tidak maksum.banyak buat silap. Tapi manusia mana yg suci? Allah swt tentukan UMNO utk direhatkan. Muhasabah dan taubat. In sha Allah, perjuangan utk Islam dan Melayu akan kembali bersinar.

Buat pengundi yg gelojoh mengundi PH, semoga jujur menilai bukan pada 100 hari yg didustai, bukan pada sejumlah janji menifesto, tidak juga pada gendang hutang negara yg kononnya mencecah trillion ringgit tetapi nilailah makna imam dlm kalangan pemimpin PH yg jelas meletakkan urusan negara kepada yg bukan hak dn punya agenda tersendiri yg semakin hari, semakin terang menidakkan perjuangan Islam yg selama ini ditunjangi oleh Melayu menerusi UMNO. Bersaksilah kalian nnti di pengadilan akhirat ttg sumbangan kalian meruntuhkan syiar Islam yg selama ini telah subur dan semarak.

Masanya akan sampai.

Pok Li said...

Dah di bentang dalam Parlimen dan diluluskan. Perbekalan itu sudah jelas ada dalam bajet.

Anonymous said...

Nak buat duit secara percuma? Click link di bawah dan mula mengumpul bermula hari ini!

http://bonusbitcoin.co/?ref=35340CFE840C

http://bitfun.co/?ref=86620DA6A847

http://moonbitcoin.cash/?ref=E93D4F074F49

http://moondash.co.in/?ref=5D6B1F2E1600

http://moonliteco.in/?ref=5a0968e223f3

http://moondoge.co.in/?ref=783674e6bf1b

http://moonbit.co.in/?ref=7f13b7974775

https://freebitco.in/?r=13797182

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget