KL CHRONICLE: Bestnya TPM & keluarga naik jet kerajaan pergi Kelantan #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru #Malaysia

Friday, May 25, 2018

Bestnya TPM & keluarga naik jet kerajaan pergi Kelantan #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru #Malaysia


Saya cuma nak tanya satu saja soalan. Apa jawatan Dato Seri Anwar Ibrahim dan anak-anaknya dalam kerajaan sekarang sehingga melayakkan mereka menggunakan pesawat milik kerajaan?. 




Saya tanya soalan ni sebab dulu saya tengok ramai yang kecam Dato Seri Najib Razak bila bawa isteri dan anak-anak naik pesawat hak milik kerajaan. (Kalau saya salah saya minta maaf). 


Tolong lah jangan kecam saya. Saya cuma tanya soalan saja untuk dapatkan penjelasan sebab saya terlalu jahil dalam bab-bab macam ni. Harap dapat penjelasan daripada pakcik-pakcik, makcik-makcik, abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik yang pakar dan bijak pandai dalam fb.

37 comments:

Anonymous said...

lagak dah macam jdi Perdana Menteri Malaysia.

Anonymous said...

Nista cercaan dan ketidak adilan rakyat kepada DS Najib pasti akan berbalas jua.. Allah SWT itu Maha Adil.. mana mungkin bekas banduan ini tiada apa-apa jawatan boleh bersenang lenang dengan harta negara dan 'wang rakyat'.. mana dia slogan hebat pakatan haprak.. setiap inci dalam negara ini 'wang rakyat'..'harta rakyat'?? Mana Hisamudin Rais yang berTuhankan rakyat kepala bapak tu?

Kasihan DSN, semua kebaikannya dinafikan, kini para perompak sebenear sedang bersuka ria dengan harta tinggalan kekayaan yang diusahakannya 10 tahun dulu.

Beratabahlah DS Najib.. wahai tuan.. orang yang tinggi budi.. semoga Allah SWT memelihara tuan hingga ke Jannah. Kebaikanmu diangkat dosa silapmu diampunkan.. Amiin.

#RinduZamanNajib
#45percentWeakGovernment

Anonymous said...

Kenapa politik macai dalam negara ini mengamalkan dwi-double standard?
Kenapa semasa DS Rosmah sebagaio isteri sah Najib Razak di maki di casi setiap kali kelibatnya naik pesawat kerajaan? Itu hak istimewanya..yang dinafikan oleh rakyat uneducated. Bodoh dan bebal sehinggal akhirnya berpatah balik.. sekarang awat tak maki Anwar dan Jijah? Baru jadi TPM beberapa hari boleh bermewah dengan jet peribadi.. bukan tugasan rasmi.. tapi pegi melawat2 biasa je.. celakalah kamu wahai Pakatan Haprak Mahazalim

Anonymous said...

Ingat mengingat : jika rakyat boleh menaikkan anda maka rakyat juga boleh menurunkan anda... mata rakyat sentiasa memerhati anda semua!

Anonymous said...

Rosmah Najib nail jet besar bershopping banyak giler tak complain. Keluarga DPM Naik jet yang dibeli Najib tak boleh. Please la takkan naik sampan Baru engkorang puas..

Anonymous said...

Naik sampan Baru kitorang puas

Anonymous said...

berlagak dah macam jadi perdana menteri malayisa. bakal PM Malaysia yang menyokong lgbt gay pluralisma

Anonymous said...

Masalah nya integrity dan ketelusan. Ni dari bekas banduan samPai anak anak diangkutnya sekali atas bukan urusan rasmi. Lain kali anon sampan 1.43, jangan sewenang wenangnya mengumpat keji dan mencerca orang. kan dah tertelan kahak hijau sendiri..ptuii bodoh!

Anonymous said...

tak kisah lah naik sampan baru atau pakai spender baru. masalahnya tak seperti PH laung laungkan slogan perjuangan sebelum ni. cakap tak serupa bikin. memang penipu macam bekas banduan tu jugak.

Anonymous said...

x sampai sebulan lgi memerintah... macam2 benda pelik berlaku... Ni Kerajaan Malaysia ke kerajaan PKR ?

Anonymous said...

Habis apa kes potong gaji Menteri 10% ? Konon nak tunjuk berjiwa rakyat & nak bantu rakyat. Kalau nak ke Kelantan tu naik je bas Trans Internasional atau ketapi Senandung Timur ke. Kan itu lebih menjimatkan duit minyak kapaterbang jet tu? Hmm.. cakap tak seropa bikin ini gomen baru memang kaki Uturn & double standerd. Harap semua rakyat yg waras akan bukak mata & telinga melihat drama yini..!

Anonymous said...

laa ingatkan ada conference kat Arab Saudi ke Dubai ke London ke...rupa rupanya gi Kelate..

Anonymous said...

balun cukup cukup pemakan dedak KPOP pakatan....
sekarang terkebil kebil la korang cari alasan nak justify...
dulu maki hamun umpat keji org, macam dah tak ada hari esok....sekaranggggg...??
itu baru sikit..

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Apalagi bebudak Kpop apa lagi yg kau prang nak kata

Semua janji2 PH dah dicapati oleh Tun and the gang

Nak nyesal pun x guna
Nak nangis buat malu jer

Apa macam persediaan raya dah siap ke mak bapak ada kasi advancw ke

Kalau aku tak layan lah cari sendiri minta ayahnda dan bonda kau orang tu

Lupa nak tanya
Duit minyak dah dapat claim ke
Anak2 tak kenang diuntung patut diajar supaya mereka kenal mana satu batu mana satu berlian

Anonymous said...

Woii budak bingai pakaton kpop.. apa pasal ko masih bawak mentaliti pembangkang?
Skg bukan pasla Rosmah..Rosmah dah jadi orang biasa. Kedua ko boleh buktikan ke Rosmah arahkan kerajaan sediakan jet untuk pergi bershoppping?

Kalau ko xbuktikan..makna ko ni sebahagian dari pengukut dajjal ataupun pemakan babi dengan lim gone end kristian radikal. Yang bermatian mahu jatuhkan nama pemimpin Islam.

Anonymous said...

budak kpop ni elok jugak kasi susah hidup baru depa tahu ...

Anonymous said...


Anwar ni mcm tak cerdik.. bagi bola tanggung pada pasukan cytro dajjal mahafiraun utk buat modal serangan menjatuhkannya next year.
pikir la cerdik sikit..Nuar oii ko dgn mahazalim mohamed tu masih seteru.. sbb nak jatuhkan Najib je ko berbaik kejap..

Cube lah 'SMART' sikti mcm Mahazalim Mohamed.. depan rakyat mau ronda2 kl naik proton saga mcm kalipah.. belakang putrajaya ko balun le billion2.. DIAM DIAM misai kontot sudah ajar ko xnak ikut Nuar oii..

Anonymous said...


baru 14 HARI kurang lebih.. Pakatan Mahazalim KERA jaan Mahazalim memerintah.. sudah lagak dengan jet peribadi..

masa Rosmah naik dulu diganyang tak hingat dosa pahala..sungguh jahat pakatan mahazalim..
tirulah mcm Mahazalim Mohamed.. rompak biar banyak..tp DIAM-DIAM.. jangan show off.. lembik kan tengkok anda depan media.. pakai kasut BATA bagao.. ZOHODD...

budak kpop sila hadam.. pru15 boleh berlaku tak sampai 2 tahun..ok..

Anonymous said...



DSNR dengan tenang berkata minggu lepas.." Insya Allah masa akan menentukan.. rakyat akan lihat yang mana benar.."

Anonymous said...


macai pakaton mahapiraun..bila u all main fitnah..'menang' dengan fitnah.. fitnah tu akan makan dan hancurkan balik u all.. see bro.. u tkde selesa punye jd gomen..

I wish GOD will punish u all pakatan 100x times disaster than happen to bn. I wish gone eng son of lim will never end his carrier in putrajaya buy in JAIL.. he will get worst karma.!

Anonymous said...

ISU 1MDB HANYA DIVERSION RAKYAT LUPA 100 JANJI PH

DIVERT PM menjadi bila dia fokus pd 1MDB,SRC dgn menggunakan polis dan SPRM, rakyat lupa dgn segala janji dlm manifesto PH..

Rakyat lupa ttg harga petrol yg dijanjikan,rakyat lupa bahawa ayam,daging,ikan,gula dan segala keperluan asas yg sdg naik harga menggila skrg ni.

Rakyat lupa ttg AES,rakyat lupa ttg PTPTN yg sepatutnya dimansuhkan,penjawat awam lupa ttg gaji dan bonus yg dijanjikan..rakyat lupa bhw SST lebih mahal dari GST,rakyat lupa yg PH janji Tol dihapuskan dan byk lg yg rakyat lupa krn stim bila dpt kerajaan baru.

Mudahnya rakyat terpedaya dgn hya slogan berikan kami 100 hari..rakyat ditipu dgn ungkapan..'takkan kawin hari ni,esok beranak..'

Pilih kami 9hb,10hb kami turunkan harga petrol RM1.50..tp dipam hingga hari ini masih kekal harga lama.

Pilih kami 9hb,10hb kami mansuhkan Tol,tol tetap begitu..pilih kami 9hb,10hb kami batalkan GST,GST tetap ada..begitulah yg lain2nya..

Selamat berMalaysia Baru wargabangsaku..!

#MalaysiaMemilih
#Padanmukakenatipuhidup2
#AkuPunKenaTipuJuga

sumber : FB Rafi Awang Kechik

Anonymous said...

Kalau BN buat semua salah. Sekarang jadi kerajaan tak boleh nak selindung lagi. Ke mana pergi pun mata rakyat akan memerhati & mengkeritik. Harap terima dgn hati yg terbuka, jgn nak melenting & marah2. Kami pembangkang akan terus membangkang!!!

Wan Gegau Samsudin said...

Awak borak dengan sape?? Dari atas sampai bawah awak sorang je yang x puas hati.. Lepas awk.. Awk.. Pastu awak lagi.. Hehehehe...

Anonymous said...

abaikan si otak udang gegau ni... baru bangun tido kot..air liur masih leleh..

Anonymous said...

Saya.bc je.jngan lupa.silence reader

Anonymous said...

Saya.bc je.jngan lupa.silence reader

Anonymous said...

Mamai ke bingai ko ni..? Tengok gaya jenis lembam + bingai ko ni.. Patut la tak kisah kena kencing sampai hancing.. Geng lembam rupanye..

Anonymous said...

Anwar tengah dan sedang memantapkan networking nya? Inside and outside? Dah boleh tambah popcorn ni!

Anonymous said...

Budak kpop tembam..slow pikir jd xblh hadam soal survival negara.. ko baru lps main mobile legend ke budak oii?

Anonymous said...

wah nurul izzah..why ur papa ok jrr..sihat jrr..dulu waktu kt penjara sg buloh..kejap sakit itu kejap sakit ini..kejap masuk hospital itu.. kejap hospital ini..so terror ur papa berlakon.....mcm Sivaji the boss...
tak pe...biarlah uolls bergumbira..dulu
tp ingat akibat fitnah..kamu menang..akibat fitnah kamu jatuhkan DS Najib..
now...ingat doa orang teraniaya
Saiful..family DS Najib...penjawat awam yng kena berhenti...osshhh...sapa lagi
tunggu jer lah...Allah byar cash

Anonymous said...

Salam sejahtera buat sahabat2..di bulan Ramadhan ni baik kita bnykan ibadat dan doakan yg terbaik buat DSN..Islam Malaysia..NEGARA..UMNO..BN utk bangkit dari kekalahan kali ni..kita bangkit semula mcm LDP Jepun..Niat Jahat Makin Terang-terangan..Madey bukan sekarang mencari bukti..tapi semakin lihat membuat bukti utk jatuhkan DSN..

Wahai sahabat2..pedulikan RBA..simpan caci hamun anda..kita tingkatkan kerja kita dlm meningkatkan kembali nama UMNO dn pemimpin2 yg dizalimi sekarang..guna fakta dan SEBARKAN habis2an dalam media2..guna FACEBOOK..INSTA..TWEET..WHATSAPP..YOUTUBE..DIINGAT..JGN GUNA FITNAH..KITA LAWAN DGN FAKTA DAN KEBENARAN..TEGAKKAN YG HAK BENAMKAN YG BATIL..SESUNNGUHNYA MATA PENA LEBIH TAJAM DARI PEDANG..

JGN HARAPKAN UMNO NK BUAT KERJA NI..JGN HARAPKAN NGO2 UMNO JUGA..KITA SEBAGAI UMAT MELAYU ISLAM PERLU BANGKIT..SAHABAT BENDERA BULAN BOLEH JUGA MAIN PERANAN KALAU ANDA MAHU..KAMI ALU2KAN..BUAT ATAS NAMA PERJUANGAN ANDA..SELAMATKAN ISLAM DARI LIBERAL YG SUDAH MENDAPAT KUASA DI ATAS SANA..

KITA DIDIK SEMULA REMAJA2 KPOP YG TERTELAN FITNAH DAHSYAT NI..TEGUR TAPI JGN TINGGALKAN MEREKA..AJAR MEREKA SEJARAH MELAYU DAN ISLAM DINEGARA KITA NI..JGN GOPOH..JGN HERDIK..BERHEMAHLAH MENGIKUT TELADAN NABI MUHAMMAD NABI KITA..

JANGAN BERPELUK TUBUH SAHABAT2..JGN RASA INI UMPAMA "SUDAH TERHANTUK BARU TERNGADAH"..BELUM TERLAMBAT..DAN BUKAN JUGA MASIH AWAL..INI MASANYA..JGN MALAS..JGN TAKUT..TINGKATKAN INTERGRITI MASING2..DISAMPING KITA PERJUANGKAN BG PIHAK YG BENAR..AJAK SAHABAT2 LAIN..RAPATKAN DAN JITUKAN PERJUANGAN INI..MOGA ALLAH BANTU KITA..MOGA ALLAH LINDUNGI KITA..AMIN..

Anonymous said...

Sokong bro 100%. Cinebavi rba yg menyalak tkreti ckp Melayu tu pon da cabut lari..die gelar kita 'anjing' bn.. Tp dia xplk sedaemr dia tu bavi dapster.. Perangai bavi sgtlah hodoh jijik dan tkde makhluk yg serupa bgitu.. Yg pnting doa berterusan spy pakatan ftnah dajjal ph takkan berjaya dan tumbang hina sblm ckup 5 tahun..Inshaa Allah!

Kasihan DSNR, dia diainaya dengan 1001 fitnah.. Tak mampu kita nak melawan, hanya redha melihat dia ditumbangkan dihina dengan sedih sekali melalui jalan KOTOR!!

Anonymous said...

Liberal Internasional ucap tahniah pada DSAI selepas diampunkan dari kesalahan meliwat.

Anonymous said...

Rosmah gi atas jemputan luar negara bagi speech. Ko ado. Tu sebahagian dari misi memperkenalkan negara. Senang nanti bila ada rapport dengan negara spt U.K. dan Arab Saudi. Tu kira macam duta mempromosikan negara. Memang la bagi caicai ngok cam ko ni mana faham tu sume. Yg ko tau hal2 remwh macam selipar jepun, kain pelikat dan kereta proton. Tu la atok ko cakap otak ko tak mengembang, UNEDUCATED.

Anonymous said...

Wah, suker nyer anak beranak tu naik kepal tebang free!!

Anonymous said...

you stupid fucker. she go there and spend your money la. tengok beg beg dia. lol

Anonymous said...

confirm kapal terbang Sultan Johor. so siapa pergi Kelantan? Najib ke? BTW Agong dari Kelantan.. dia kat Katana.. so the fakta dalam blog ni Fitnah

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget