KL CHRONICLE: Dr @afifbahardin dedah sikap suka ponteng @RafiziRamli #Negaraku #Malaysia #PKR

Monday, August 28, 2017

Dr @afifbahardin dedah sikap suka ponteng @RafiziRamli #Negaraku #Malaysia #PKR


Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Dr Afif Bahardin hari ini mendedahkan sikap tidak bertanggungjawab Naib Presiden PKR Rafizi Ramli yang sudah sekian lama ponteng mesyuarat biro politik PKR sehingga tidak tahu bahawa usaha rundingan pihak PKR dengan PAS sudah mendapat  restu daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini sedang dipenjara akibat meliwat pembantu peribadi beliau. 



Bagi kami di #KLChronicle, pendedahan Dr. Afif ini merupakan satu perkara yang amat mengejutkan. Rupa - rupanya, selama ini Rafizi Ramli merupakan seorang kaki ponteng yang tidak menghadiri mesyuarat Biro Politik PKR tetapi berlagak suci dihadapan rakyat konon nya beliau mahu "menyelematkan Malaysia" tetapi rupanya lebih mengejar populariti peribadi sehingga menjejaskan parti.

Memetik kata - kata Dr. Afif:

"Kenyataan YB Rafizi amatlah bertentangan dengan pendirian parti kerana sehingga hari ini masih tidak ada kata putus untuk meletakkan PAS bersama Pakatan Harapan.

"Rundingan dan perbincangan tidak rasmi ini adalah untuk mengelakkan pertembungan tiga penjuru semasa pilihan raya umum dan meningkatkan peluang PKR untuk memenangi pilihan raya.

"Oleh itu, tidak ada asas langsung untuk memanggil satu kongres khas," kata Afif dalam kenyataan hari ini.


Nasihat kami kepada Rafizi Ramli. Sebelum konon hendak Selamatkan Malaysia, eloklah YB Rafizi Ramli selamatkan dulu karier politik beliau. Tidak lama lagi sudah hendak masuk kedalam selama 18 bulan kerana melanggar undang - udnang OSA. Sekarang orang PKR pun dah naik semak dengan YB Pondan seorang ini sehingga Latifah Koya mengatakan Rafizi Ramli sebagai barah dalam PKR.

Adakah cancer seperti ini yang kita mahukan untuk mentadbir Malaysia?

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget